Resident Evil 2 Remake všem svými prodeji a pozitivními hodnoceními ukázal, že je o řádné předělávky starých her neskutečný zájem. THQ Nordic jeho úspěch zaujal natolik, že studiu THQ Nordic Barcelona zadal jednoduchou zakázku, vytvořit hratelné demo, kterým bude hráčům ukázáno, jak by mohl vypadat případný remake prvního dílu série Gothic. Jaký názor na něj máme v naší redakci, si můžete přečíst v našich dojmech z hraní.
• Dojmy z hraní (Playable Teaser) •
Gothic Remake (hra) | Gothic (IP)
Akční RPG Gothic Remake je remake stejnojmenného titulu z roku 2001 a součást herní série Gothic. Titul vyvíjí studio Alkimia Interactive a vydává společnost THQ Nordic. Vydání hry očekáváme koncem letošního roku nebo začátkem roku 2021 PC, PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series X bez české lokalizace a nebude obsahovat multiplayer. | Homepage
Články: | Dojmy z hraní – Playable Teaser
• Dojmy z hraní: 17. 12. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Vzhledem k tomu, že byl první Gothic jedním z mých startovních RPG, pamatuji si jeho průchod dosti detailně dodnes. Velkou zásluhu má na tom nejen skutečnost, že se jednalo o hodně kvalitní hru, ale také to, že měla výrazný trailer, jehož dabér dokázal hráče naprosto vtáhnout do děje, v jehož rámci jsme mohli spatřit lidské království Myrtana. Vládcem říše byl král Rhobar II, jenž ji sjednotil a následně vedl proti orkům, kteří mu v bitvě prezentované na úvodním videu dali slušně na pamětnou. Aktuální verze Gothic Playable Teaser bohužel nic takového neobsahuje. Namísto řádně našlapaného úvodu je nám v něm nabídnuto nemastné vystoupení bez jakéhokoliv zlatého hřebu.
Gothic – Playable Teaser (Trailer)
Starý tábor nevypadá v Gothic Playable Teaser zle, jen je škoda, že nám do něj vývojáři nedali možnost zavítat.
Král Rhobar II je v něm vykreslen jako náladová postavička, orkové se v něm doslova jen mihnou a hlavní hrdina, no ten rozhodně není postavou, jejímž posledním přáním bylo ušetření od hloupých řečí soudce – tak jako v originálu. Když už chtěli vývojáři světu prezentovat demo potenciálního remaku Gothicu, měli ho zpracovat tak, aby byl co nejvíce podobný prvnímu zástupci této kultovní série a nepokoušet se v něm o divoké inovace, jimiž ohromí tak maximálně hráče série neznalé, na něž však tato hratelná ukázka není zacílena. Upřena je vám v něm dokonce nakládačka od veteránů ze Starého tábora, kteří touto cestou vždy vítají nově příchozí. Namísto nich naloží primárnímu protagonistovi banda divokých zvířat. Jediné, co zůstalo zcela nezměněno, je pasáž, v níž není otloukaný šampion zachráněn nikým jiným než Diegem.
Poté, co jsem byl zachráněn, jsem se mohl konečně svobodně vydat vstříc malé lokaci, do níž je demo Gothic Playable Teaser zasazeno. Vývojáři mi totiž dali k dispozici jen malou část kolonie, přesněji řečeno rozsáhlejší verzi vstupního údolí, jímž Diego hráče provázel v původní hře. Na rozdíl od prvního Gothicu je vám tu však nabídnut citelně větší prostor, u nějž byla expandována primárně část před hlavní branou. Prakticky lze říct, že právě díky tomu jsem v ní měl možnost strávit většinu mého herního času, protože ještě předtím, než jsem se mohl dostat k prvnímu opevnění Starého tábora, jsem byl postaven před několik jednoduchých zakázek, umožňujících mi lépe poznat hru jakožto celek.
Gothic (Remake) – Playable Teaser Start (Gameplay)
Úvodní sekvence Gothic Playable Teaser mi jakožto fanoškovi série moc velkou radost neudělala, ve finále však může vypadat jinak.
Diego totiž v Gothic Playable Teaser není takovým dobrákem jako v původní hře. Pokud se spolu s ním chce člověk vydat do Starého tábora, nezbývá vám nic jiného, než si obstarat pořádnou zbraň, s níž mu budete něco platní. Hledání zbraně samotné není dlouhé, naleznete ji hned za prvním rohem, bohužel však trčí z řádně propečeného těla hlídaného vykutáleným strážcem, který nebyl do této dobře střežené těžební oblasti poslán pro dobrotu své duše. Jakmile si s ním promluvíte, ihned vás pošle získat řetízek ukradený jeho kumpány. Kdyby měl hlavní protagonista hned v úvodu čelit dvojici banditů, zřejmě by byl bez šance, hledané duo se do sebe naštěstí ještě před jeho příchodem pustí, díky čemuž lze na přeživším slušně otestovat inovovaný soubojový systém.
Každý fanoušek prvních dvou dílů série Gothic si jistě velmi dobře pamatuje, jakou katastrofou byl soubojový systém, jenž byl fakticky založen jen na tom, že kolem sebe hrdina neobratně máchal tím, co mu bylo právě vraženo do rukou. Samotným vývojářům jistě bylo jasné, že by s původním konceptem boje neuspěli, a tak došlo v Gothic Playable Teaser k jeho značné úpravě. Ten je nyní o něco komplexnější než v minulosti – tvůrci jej navrhli tak, aby byl hodně podobný systému, který byl použit třeba v Kingdom Come: Deliverance či Mount & Blade II: Bannerlord. Primární protagonista nadále už jen bezmyšlenkovitě neseká, ale zaměřuje své údery, snaží se nepřátele zasazovat z různých úhlů a krýt se před jejich výpady.
Přestože jde na Gothic Playable Teaser vidět, že se jej jeho tvůrci snažili určitým způsobem posunout, osobně mi soubojový systém moc nesedí. Na celku je totiž až příliš očividné, že ani samotní vývojáři ještě nemají úplně jasno v tom, jak přesně by měly šarvátky v jejich díle probíhat. Nabídnuta je nám tu tím pádem určitá forma výdrže, neobratné výpady a toporné úskoky, které ve mně jakožto v akčními RPG zoceleném hráči pozitivní emoce rozhodně nevyvolávají. Celkově by mi nevadilo spatřit třeba to, jak funguje magie či střelné zbraně, hra bohužel ale kouzla ani šípy nenabízí, takže je nutné spokojit se s mečem, s nímž absolvujete víceméně celé demo.
Paleta nepřátel naštěstí není natolik rozsáhlá, abyste si s většinou z nich neporadili za pomoci ukořistěného meče. Je tvořena několika lidmi, smečkou vlků, novou verzí mrchožroutů a jedním snapperem, který na tomto malém pískovišti představuje dominantní druh. Plně bohužel v Gothic Playable Teaser schází původně přítomný goblin nebo přerostlé krysoprase, jenž bylo kvůli své zavalitosti ideálním cílem pro začínající hrdiny. Podobně jako v případě absence starého intra nechápu, proč si vývojáři trošku nevyhráli s vytvořením rozsáhlejší škály druhů, veterány by totiž potěšilo, kdyby bylo víceméně vše tak, jak tomu bylo dříve prvním Gothicu.
Gothic (Remake) – Playable Teaser – Long Road To The Old Camp (Gameplay)
Cesta do Starého tábora je v Gothic Playable Teaser delší než v původní verzi, je totiž fází, kdy se má hráč naučit víceméně vše potřebné.
Jak jsem napsal již na začátku, současná doba vyloženě přeje remakům děl, která při svém prvním vydání hráče uchvátila. Zástupci starších sérií mají tím pádem úspěch víceméně zaručen, nesmí se však příliš odklonit od konceptu, jímž byl jejich vzor výrazný. Minimálně z toho, co jsem měl možnost při průchodu dema Gothic Playable Teaser vidět, mi přijde, že se oblíbenému RPG moc nepodobá. Kdyby disponovalo jinou jmenovkou, zřejmě bych si hned neuvědomil, o jakou značku se jedná. Komplet však má nemalý potenciál. Když ho jeho tvůrci více přiblíží prvnímu dílu série Gothic a dále vylepší soubojový systém, máme se nač těšit. Za sebe v ně ale moc velkou důvěru nemám, přeci jen za ním nestojí původní vývojáři z Piranha Bytes, nýbrž dosud neznámé studio THQ Nordic Barcelona – možná ale překvapí.
Tedy bude záležet na tom, zda dostanou příležitost: Gothic Playable Teaser je totiž verzí, která má ukázat, zda je o hru vůbec zájem. V případě, že ji hráči dostatečně nedocení, nebo jí nebudou příliš uneseni, je možné, že bude vývoj zcela zastaven. Osobně si však myslím, že bude pokračovat, protože, jak jsem již řekl, celek má nemalý potenciál. Pokud náhodou vlastníte některou hru z portfolia Piranha Bytes, určitě si bezplatně přístupný Gothic Playable Teaser zkuste, a dejte nám vědět, zda se vám líbí, či nikoliv.
• Zdroje: Vlastní
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky | |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7/8/10 64-bit | Windows 7/8/10 64-bit |
Procesor | Intel i5-4690K 3,5 GHz / AMD FX-8320 3,5 GHz | Intel Core i7-3930K 3.2 GHz / AMD Ryzen 5 1600 3.2 GHz |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 970 / AMD Radeon RX 480 | NVIDIA GeForce GTX 1060 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 8 GB | 16 GB |
Pevný disk | 5 GB | 5 GB |
Jestli bude Gothic (Remake) dotažen až do finálního vydání, není zatím jisté. Pokud ano, pravděpodobně vyjde na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovat.