• Autor: Ondřej Zeman
První část Halo: The Master Chief Collection nás velmi příjemně překvapila. Halo: Reach bylo totiž technicky hodně kvalitně zpracováno, navíc celek obsahoval řadu vizuálních inovací, za něž jej nešlo nepochválit. V minulých dnech k nám dorazila druhá hra z velkolepé kolekce titulů ze série Halo. Jaké dojmy v nás Halo: Combat Evolved Anniversary zanechalo, a zda je na tom podobně jako minulý rok recenzované dílo, si přečtete v naší recenzi.
• Žánr: FPS • Multiplayer: Ano • Vývojář: 343 Industries, Bungie, Saber Interactive • Vydavatel: Xbox Game Studios • Homepage • Čeština: Ne
• Platformy a Datum vydání: PC, Xbox One (3. 3. 2020); Xbox 360 (15. 11. 2011)
Master Chief je postavou, která je většinou buzena primárně v momentech, kdy daný problém nejde řešit jinak než silou. V Halo: Combat Evolved Anniversary se tento šampion lidstva probouzí v útrobách vesmírné lodi Pillar of Autumn, která je napadena mimozemskými nepřáteli patřícími k mezigalaktickému uskupení známému také pod názvem Covenant. Kapitán korábu, jemuž je víceméně jasné, že šance na vítězství jsou takřka nulové, se rozhodne technologicky i geneticky vylepšenému hrdinovi dát do rukou palubní počítač Cortanu, se kterým musí uniknout z obřího plavidla dříve, než jej najdou síly protivníka. Nakonec však nic nejde úplně podle představ většiny zúčastněných.
Příběh Halo: Combat Evolved Anniversary je vcelku jednoduchým počinem. S hlavním hrdinou se v něm vydáváte na povrch kruhového světa, kde jste nuceni postavit se různorodým výzvám. Zúčastnit se budete moci celkem deseti misí, v jejichž rámci si zabojujete na palubě Pillar of Autumn či lodi Covenantu, která je doslova napěchovaná nepřáteli. Celkové tempo vyprávění děje mi přišlo slušné. Nic taktéž nemohu kompletu vytknout po stránce rozsahu škály protivníků, jež byla až překvapivě pestrá.
Totožně jako v případě Halo: Reach se autorům Halo: Combat Evolved Anniversary úplně nepovedlo vypořádat s ozvučením zbraní, u nichž často zvuk nekoresponduje s tím, co vidíte na obrazovce. Tento nešvar má však být jedním z prvních aspektů, jež vývojáři dají v následujících dnech a týdnech do pořádku. Stejně tak by mělo dojít k odstranění různorodých menších bugů a technických nedostatků různého rozsahu. Osobně tomu však moc nevěřím, protože těmito nešvary komplet trpěl už v době, kdy probíhala uzavřená beta, kvůli čemuž lze pracovat s myšlenkou, že když nezmizely doposud, pravděpodobně se s nimi hráči budou muset smířit. Výraznou transformací v tomto případě bohužel neprošla ani umělá inteligence, přesněji řečeno AI společníků.
Už v recenzi Halo: Reach jsem si stěžoval na horší umělou inteligenci vojáků, kteří mě na mé výpravě po planetě Reach doprovázeli. V Halo: Combat Evolved Anniversary jsem se dočkal trošku propracovanější AI společníků, stále se však často chovali vyloženě nesmyslně. Už v pasáži zaměřené na pád Pillar of Autumn jsem se setkal s naprosto nelogickým postupem lidských sil, které se zasekávaly o různé překážky či dosti ležérně reagovaly na nepřátele. Mozek ovládající šiky protivníka je na tom citelně lépe, jím kontrolované voje jsou schopné aktivně kooperovat, krýt se a v případech výhody agresivně postupovat. Celkově však musím připustit, že oproti Halo: Reach se Halo: Combat Evolved Anniversary v tomto ohledu posunulo kupředu, jen ne dostatečně daleko.
Minulý rok recenzované Halo: Reach bylo příjemným překvapením, z něhož si však ve finále sedl na zadek skutečně jen málokdo. Prostě a jednoduše se jednalo o remaster staré FPS, která si rozhodně zasloužila předělání do lepšího vizuálního kabátce. V případě Halo: Combat Evolved Anniversary je před nás postaven o něco výraznější kousek s daleko lepší hratelností i grafikou, prostě a jednoduše hra, jež bude mít s vysokou pravděpodobností vyšší životnost než startovní část Halo: The Master Chief Collection. Je trošku škoda, že komplet podobně jako jeho předchůdce trpí přítomností různých menších bugů a horší umělou inteligencí společníků, která značně narušuje zážitek z průchodu dějové kampaně.
Tato mini recenze byla napsaná pro PC verzi.
• Zdroje: Vlastní
Halo: Combat Evolved Anniversary je kvalitní FPS, které díky přepracovanému vizuálu dokáže oslovit jak staré, tak i mladé, jimž nabídne komplexněji navržený svět než původní hra. Jestliže toužíte po tom lépe poznat svět Halo, tento kousek by vás jistě neměl minout. Avšak v případě, že hledáte aktuálnější FPS, zřejmě vás neuspokojí. Nákup Halo: Combat Evolved Anniversary za sebe doporučuji.
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i3-550 3.2GHz / AMD Phenom II X4 960T | Intel Core i3-2100 3.1GHz / AMD Phenom II X4 910e |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTS 450 / Radeon HD 6850 | NVIDIA GeForce GTX 660 / Radeon HD 7870 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 4 GB | 4 GB |
Pevný disk | 20 GB | 20 GB |
• Zdroj: game-debate.com (17. 3. 2020)