vega Far Cry 6 - Hidden empty P

Iron Danger (Mini RECENZE) – Toporné hrátky s časem

Zobrazit katalog

• Autor: Ondřej Zeman

Produkování osobitých projektů je něco, na čem je nezávislá herní scéna fakticky postavená. Každý vývojář s menším rozpočtem se své dílo snaží co nejvíce odlišit od konkurence. Dnes recenzované RPG Iron Danger od vývojářského studia Action Squad Studios je hrou, která hodně sází na krátké skoky v čase. Zda se jí zaměření na tento aspekt vyplatilo a zda nám na PC šlapala bez problémů, vám poví naše mini-recenze.


 Žánr: RPG  Multiplayer: Ne  Vývojář: Action Squad Studios  Vydavatel: Daedalic Entertainment  Homepage  Čeština: Ne

Platformy a Datum vydání: PC (25. března 2020)


Iron Danger (Mini RECENZE) – Obsah článku

  1. Vracení v čase je hlavním tahounem Iron Danger
  2. Optimalizace je něco, na čem musí vývojáři z Action Squad Studios zapracovat
  3. Po řádném odladění může být z Iron Danger slušné RPG
  4. Mini-recenze Iron Danger : závěrečné hodnocení
  5. HW nároky pro Iron Danger PC

Vracení v čase je hlavním tahounem Iron Danger

Vesnice mladé dívky Kipuny byla jednoho dne napadena nájezdníky ze severu, kteří ji prakticky srovnali se zemí. Utéct se podařilo jen děvčeti a kováři Topimu, kteří to zvládli pouze díky tomu, že byla kráska obdařena schopností vracet čas, což jí už během útěku bezpočtukrát zachránilo před jistou smrtí. Osudu to však nezabránilo, aby ji zranil natolik, že byl její mohutný společník kovář nucen vyhledat léčitele. Během léčebné kůry, která nakopla její tělo, se Kip naučila kontrolovat magii, načež se se svým druhem ve zbrani vydala do hlavního města říše, kde vyprávěla svůj příběh. Místního vládce oslovilo její povídání natolik, že ji bez většího otálení vyslal do akce, čímž vlastně naplno odstartovala odvetná výprava Iron Danger, plná mrtvých těl a rozmláceného plechu.

Iron Danger; screenshot: sny
Návštěvy snové roviny jsou v Iron Danger vždy dost dramatické.

Přestože Iron Danger vypadá na první pohled jako dynamické akční RPG, jedná se o kousek z trošku jiného těsta. Namísto konceptu známého ze série Diablo, vám je tu dán tahový soubojový systém, který ovšem nefunguje tak jako v nedávno prezentovaném Baldur's Gate 3. Namísto jasně definovaných políček tu před sebou máte víceméně otevřený prostor s tím, že se do herní historie ukládá deset úderů srdce. Pokud se během nich stane něco, co vám nevyhovuje, nebo to je třeba napravit z vyloženě existenčních důvodů, máte možnost se vrátit zpět a odvrátit jistou smrt tak, že zvolíte jinou cestu. Postupovat takto můžete prakticky do nekonečna, jakmile však úsek deseti tahů překonáte, začne jej přepisovat další sekvence, což si je třeba stále hlídat.

Optimalizace je něco, na čem musí vývojáři z Action Squad Studios zapracovat

Primárním nedostatkem na první pohled relativně zajímavého soubojového systému je jeho neskutečná topornost, kterou pociťujete už v momentu, kdy máte na starosti jednu postavu. Když však dostanete do rukou rovnou dva protagonisty, začne vás nedostatečně propracované, či lépe řečeno zbytečně nepřístupné zpracování tohoto prvku neskutečně štvát, protože je vám jasné, že kdyby vývojáři v tomto ohledu odvedli lepší práci, zřejmě by vás hraní Iron Danger tolik nefrustrovalo. Teoreticky by dle mého názoru stačilo, kdyby autoři obdařili aktuálně nekontrolovaného člena družiny alespoň elementární formou umělé inteligence, která by mu umožnila útočit nebo se bránit, když svou pozornost plně věnujete druhému hrdinovi.

Iron Danger – Mini-RECENZE | AlzaGaming

Bitvy mají v Iron Danger určité kouzlo, kdyby však komplet obsahoval určitou formu elementární AI pro společníky, hned bych si je užíval více.

Za problematický prvek v Iron Danger považuji kameru, kvůli jejíž horší pohyblivosti jsem se při hraní tohoto dílka také slušně potil. Úplně zvládnutá bohužel není ani optimalizace. V některých větších úrovních jsem se tu setkal s citelnými propady snímků a trháním obrazu, což u takto nevzhledně vypadající hry považuji za nedostatek, se kterým by vývojáři měli co nejdříve něco udělat. Jejich dílo je totiž v tento okamžik kvůli zpackané technické stránce náročnější než nedávno recenzovaný Doom Eternal, jenž na mnou vlastněném stroji jel téměř na nejvyšší dostupné nastavení. Jak jsem však už řekl, komplet není po grafické stránce nikterak výrazný, aby nebyl schopen aktivně spotřebovávat nabízený výkon, takže nechápu, kde se stala chyba.

Po řádném odladění může být z Iron Danger slušné RPG

Na prvních prezentovaných záběrech se Iron Danger tvářilo jako velmi dobře šlapající RPG, ve kterém si pořádně zahrajete s tokem času. Ve finále se jedná o značně neoptimalizovaný kousek s problematickou kamerou, nedomyšleným pathfindingem a toporným ovládáním postav, kterému moc nepomáhá úplná absence AI společníků spoléhajících prakticky jen na vaše rozhodnutí. Kdyby tvůrci dali postavám alespoň elementární režimy chování, nebo zredukovali počet protagonistů na jednoho, komplet by dopadl jistě lépe. V základu se totiž jedná o hru s relativně zajímavým příběhovým pozadím, ucházejícím světem, slušně zpracovanými lokacemi a neotřelým soubojovým systémem, v jehož rámci je fakticky každý střet výzvou.

Iron Danger; gameplay: chodba Iron Danger; gameplay: past Iron Danger; gameplay: bugy
Když už občas AI v Iron Danger převezme nad společníky kontrolu, nedopadá to moc dobře.

• Zdroje: Vlastní

Mini recenze Iron Danger: závěrečné hodnocení

        Hodnocení 60 % Alza Magazín
Verdikt:

Iron Danger je obstojné RPG, které kvůli nedopečení některých herních mechanizmů není úplně cíleno na větší hráčskou obec. Fakticky je to kousek zaměřený na staromilce a zkušené veterány. Vyhnout by se mu naopak měli jedinci očekávající konkurenci pro Baldur's Gate 3. Za sebe věnování pozornosti Iron Danger doporučuji jen po pečlivém uvážení.

Default; recenze

Klady

  • Zajímavá myšlenka soubojového systému
  • Hrátky s časem mají své kouzlo
  • Příběh má slušné tempo

Zápory

  • Nedomyšlený pathfinding
  • Problematická kamera
  • Neskutečně toporné ovládání postav
  • Celkové zpracování AI společníků
Alza Magazín, banner, slim 2020

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství můžete sledovat také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.

HW nároky pro Iron Danger PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 7 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel CPU Core i5-2500K 3.3GHz, AMD CPU Phenom II X4 940 Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz, AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz
Grafická karta GeForce GTX 660, Radeon HD 7870 GeForce GTX 1060, Radeon RX 580
DirectX Verze 11 Verze 11
Operační paměť 8 GB RAM 16 GB RAM
Pevný disk 5 GB volného místa 5 GB volného místa

• Zdroj: store.steampowered.com (23. 3. 2020)

S jakým herním PC na Iron Danger?

Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.

Alza GameBox Core GTX1660 Super

Základní sestava:

Alza GameBox Core GTX1660 Super

Alza GameBox Core RTX2060 Super

Optimální sestava:

Alza GameBox Core RTX2060 Super

Alza Gamebox Ryzen RTX3070

Sestava pro náročné:

Alza Gamebox Ryzen RTX3070

i Mohlo by vás zajímat
0
Vytisknout
Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Pro organizace Jak nakoupit
P-DC1-WEB07
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi