• Autor: Ondřej Zeman
Produkování osobitých projektů je něco, na čem je nezávislá herní scéna fakticky postavená. Každý vývojář s menším rozpočtem se své dílo snaží co nejvíce odlišit od konkurence. Dnes recenzované RPG Iron Danger od vývojářského studia Action Squad Studios je hrou, která hodně sází na krátké skoky v čase. Zda se jí zaměření na tento aspekt vyplatilo a zda nám na PC šlapala bez problémů, vám poví naše mini-recenze.
• Žánr: RPG • Multiplayer: Ne • Vývojář: Action Squad Studios • Vydavatel: Daedalic Entertainment • Homepage • Čeština: Ne
• Platformy a Datum vydání: PC (25. března 2020)
Vesnice mladé dívky Kipuny byla jednoho dne napadena nájezdníky ze severu, kteří ji prakticky srovnali se zemí. Utéct se podařilo jen děvčeti a kováři Topimu, kteří to zvládli pouze díky tomu, že byla kráska obdařena schopností vracet čas, což jí už během útěku bezpočtukrát zachránilo před jistou smrtí. Osudu to však nezabránilo, aby ji zranil natolik, že byl její mohutný společník kovář nucen vyhledat léčitele. Během léčebné kůry, která nakopla její tělo, se Kip naučila kontrolovat magii, načež se se svým druhem ve zbrani vydala do hlavního města říše, kde vyprávěla svůj příběh. Místního vládce oslovilo její povídání natolik, že ji bez většího otálení vyslal do akce, čímž vlastně naplno odstartovala odvetná výprava Iron Danger, plná mrtvých těl a rozmláceného plechu.
Přestože Iron Danger vypadá na první pohled jako dynamické akční RPG, jedná se o kousek z trošku jiného těsta. Namísto konceptu známého ze série Diablo, vám je tu dán tahový soubojový systém, který ovšem nefunguje tak jako v nedávno prezentovaném Baldur's Gate 3. Namísto jasně definovaných políček tu před sebou máte víceméně otevřený prostor s tím, že se do herní historie ukládá deset úderů srdce. Pokud se během nich stane něco, co vám nevyhovuje, nebo to je třeba napravit z vyloženě existenčních důvodů, máte možnost se vrátit zpět a odvrátit jistou smrt tak, že zvolíte jinou cestu. Postupovat takto můžete prakticky do nekonečna, jakmile však úsek deseti tahů překonáte, začne jej přepisovat další sekvence, což si je třeba stále hlídat.
Primárním nedostatkem na první pohled relativně zajímavého soubojového systému je jeho neskutečná topornost, kterou pociťujete už v momentu, kdy máte na starosti jednu postavu. Když však dostanete do rukou rovnou dva protagonisty, začne vás nedostatečně propracované, či lépe řečeno zbytečně nepřístupné zpracování tohoto prvku neskutečně štvát, protože je vám jasné, že kdyby vývojáři v tomto ohledu odvedli lepší práci, zřejmě by vás hraní Iron Danger tolik nefrustrovalo. Teoreticky by dle mého názoru stačilo, kdyby autoři obdařili aktuálně nekontrolovaného člena družiny alespoň elementární formou umělé inteligence, která by mu umožnila útočit nebo se bránit, když svou pozornost plně věnujete druhému hrdinovi.
Iron Danger – Mini-RECENZE | AlzaGaming
Bitvy mají v Iron Danger určité kouzlo, kdyby však komplet obsahoval určitou formu elementární AI pro společníky, hned bych si je užíval více.
Za problematický prvek v Iron Danger považuji kameru, kvůli jejíž horší pohyblivosti jsem se při hraní tohoto dílka také slušně potil. Úplně zvládnutá bohužel není ani optimalizace. V některých větších úrovních jsem se tu setkal s citelnými propady snímků a trháním obrazu, což u takto nevzhledně vypadající hry považuji za nedostatek, se kterým by vývojáři měli co nejdříve něco udělat. Jejich dílo je totiž v tento okamžik kvůli zpackané technické stránce náročnější než nedávno recenzovaný Doom Eternal, jenž na mnou vlastněném stroji jel téměř na nejvyšší dostupné nastavení. Jak jsem však už řekl, komplet není po grafické stránce nikterak výrazný, aby nebyl schopen aktivně spotřebovávat nabízený výkon, takže nechápu, kde se stala chyba.
Na prvních prezentovaných záběrech se Iron Danger tvářilo jako velmi dobře šlapající RPG, ve kterém si pořádně zahrajete s tokem času. Ve finále se jedná o značně neoptimalizovaný kousek s problematickou kamerou, nedomyšleným pathfindingem a toporným ovládáním postav, kterému moc nepomáhá úplná absence AI společníků spoléhajících prakticky jen na vaše rozhodnutí. Kdyby tvůrci dali postavám alespoň elementární režimy chování, nebo zredukovali počet protagonistů na jednoho, komplet by dopadl jistě lépe. V základu se totiž jedná o hru s relativně zajímavým příběhovým pozadím, ucházejícím světem, slušně zpracovanými lokacemi a neotřelým soubojovým systémem, v jehož rámci je fakticky každý střet výzvou.
• Zdroje: Vlastní
Iron Danger je obstojné RPG, které kvůli nedopečení některých herních mechanizmů není úplně cíleno na větší hráčskou obec. Fakticky je to kousek zaměřený na staromilce a zkušené veterány. Vyhnout by se mu naopak měli jedinci očekávající konkurenci pro Baldur's Gate 3. Za sebe věnování pozornosti Iron Danger doporučuji jen po pečlivém uvážení.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel CPU Core i5-2500K 3.3GHz, AMD CPU Phenom II X4 940 | Intel CPU Core i7 3770 3,4 GHz, AMD CPU AMD FX-8350 4 GHz |
Grafická karta | GeForce GTX 660, Radeon HD 7870 | GeForce GTX 1060, Radeon RX 580 |
DirectX | Verze 11 | Verze 11 |
Operační paměť | 8 GB RAM | 16 GB RAM |
Pevný disk | 5 GB volného místa | 5 GB volného místa |
• Zdroj: store.steampowered.com (23. 3. 2020)