NHL 22 - Hidden empty L Far Cry 6 - Hidden empty P

Kingdom Hearts 3: DLC Re:Mind (Mini RECENZE) – Mise za záchranu Kairi

Disneyovská mlátička líznutá JRPG prvky Kingdom Hearts 3 patřila k nejpříjemnějším překvapením začátku loňského roku. Nyní se opět dostává do povědomí hráčů vydáním DLC s názvem Re:Mind, které mimo příběhových kliček v již tak zamotaném závěru hry přidává obtížnou výzvu pro opravdové válečníky. V naší mini recenzi se podrobněji podíváme také na to, proč je do přídavku obtížné naskočit hned po jeho nainstalování.

Mini Recenze (PS4 Pro)

• Žánr: Akční RPG • Multiplayer: Ne • Vývojář: Square Enix • Vydavatel: Square Enix • Platformy a Datum vydání: PS4 (23. ledna 2020); Xbox One (25. února 2020) Homepage • Čeština: Ne

Obsah recenze Kingdom Hearts 3 Re:Mind (PS4 Pro)

1. Těžký život recenzenta aneb Bez grindu dostanete v DLC Re:Mind po hubě
  2. Režisérská verze příběhu vám pořádně zamotá hlavu
  3. DLC Re:Mind potěší jen vybrané fanoušky Kingdom Hearts 3
  4. Mini Recenze Kingdom Hearts 3 Re:Mind: závěrečné hodnocení

Těžký život recenzenta aneb Bez grindu dostanete v DLC Re:Mind po hubě

• Mini Recenze: 13. 2. 2020 • Autor: Jakub Němec

Psaní o hrách občas přináší krušné chvilky. Mimo opravdu špatných titulů, jež se vám někdy zatoulají pod ruce, přijdou momenty, kdy jste zkrátka v koncích. Něco podobného se mi stalo u DLC Re:Mind, které rozšiřuje zdařilé akční JRPG Kingdom Hearts 3 (dostalo se dokonce do našeho výběru nejlepších her roku 2019 v kategorii RPG), protože hned první boss mi vystavil takovou stopku, jakou jsem naposledy zažil v Sekirovi. Na rozdíl od souls klenotu studia FromSoftware se ovšem Kingdom Hearts 3 vyznačoval velmi přívětivou obtížností, aby nefrustroval občasné či začínající hráče. Nastala chvíle se zamyslet a popřemýšlet, kde se stala chyba.

Kingdom Hearts 3 Re:Mind; screenshot: cover
V DLC Re:Mind se setkáte se všemi starými známými. Aby taky ne, když vlastně projdete konec původní hry Kingdom Hearts 3 z alternativního pohledu.

Vzhledem k tomu, že začátek roku 2019 byl z pohledu her velmi zdařilý, Kingdom Hearts 3 jsem po dohrání nechal stranou a rozhodl se neinvestovat čas do zisku platinové trofeje, což, zdá se, nebyla moudrá volba. S postavou hlavního hrdiny Sory na úrovni 41 bych neměl v Re:Mind ani mizivou šanci, a tak jsem se vydal plnit výzvy zpět do základní verze hry, přesněji na planetu inspirovanou disneyovským hitem Hercules. Po hodinách grindu a tisícovkách zničených minotaurů a kouzelníků v mračnech hory Olymp jsem dosáhl maximálního levelu 99 a vydal se znovu zkusit své štěstí v přídavku z 23. ledna. Jelikož čtete tyto řádky, zdařilo se, a proto vám můžu poreferovat, na co se můžete těšit.

Režisérská verze příběhu vám pořádně zamotá hlavu

Možná vás při závěrečných scénách na hřbitově klíčů či ve světě ústředního záporáka Xehanorta stejně jako mě několikrát napadlo, že scénář Kingdom Hearts 3 je zbytečně zamotaný a některé jeho části působí neuvěřitelně nahodile. O faktu, že autoři měli vše dopředu připravené a promyšlené, by vás mělo přesvědčit DLC Re:Mind vyplňující právě ty kriticky nelogické mezery v příběhu. Sora se totiž vydává zachránit Kairi a bude proto cestovat časem. Kvůli tomu si některé souboje a ústřední momenty zopakujete znovu, mnohdy s mírně pozměněným průběhem či z alternativního pohledu. Pokud se dokážete v příběhovém guláši Kingdom Hearts 3 vyznat, budete mít zřejmě čelist až na zemi.

Kingdom Hearts 3 Re:Mind – Fight (Gameplay)

Po dostatečném posílení Sory už nebudete mít v příběhových soubojích větší problém, ale ve střetech s členy organizace XIII v digitálním centru vám výbava ani vlastnosti nepomohou, zde musí promluvit vaše dovednosti.

Z mého pohledu jde v případě Re:Mind o velmi kvalitní servis pro skalní fanoušky, ale pokud jste hráli Kingdom Hearts 3 kvůli disneyovským světům, tak vás může ponechat úplně chladnými. Mimo některá tajemná příběhová zákoutí nabízející nové bossfighty totiž o moc nepřijdete. Musí se nechat, že vás tvůrci nechají vyzkoušet také jiné bojovníky a pochopíte, proč jsou Aqua či Kairi opěvované jako jedny z nejlepších válečnic s klíčovými čepelemi (stále se bavíme o světě, kde se bojuje pomocí klíčů), ale to je podle mého dost slabá náplň pro plnohodnotné DLC. Navíc si musíte uvědomit, že příběhová nadstavba nemá ani pět hodin, z nichž se ještě víc než dvě třetiny budete dívat na CGI filmečky (ovšem v mistrné kvalitě).

Pro masochistické hráče by ovšem mohly být lákavé bitky se členy záporácké organizace XIII, jež musíte podstoupit v úplném závěru kampaně, čímž si otevřete tajný, bonusový konec celé hry. Jednotliví soupeři jsou mnohem silnější než v původním titulu, překvapí nápaditými útoky odpovídajícími naturelu jejich postavy a hodně se blíží souls principům, kde se krutě trestá každá chyba. Po relativně pohodlném průchodu základní verze Kingdom Hearts 3 a obtížnější výzvě v podobě příběhu Re:Mind se při klání se záporáky pořádně zapotíte i s postavou na maximální úrovni s nejlepším vybavením. Takže sem vstupovat pouze na vlastní nebezpečí, slabší povahy totiž mohou utrpět vážný zásah do svého hráčského sebevědomí.

Kingdom Hearts 3 Re:Mind; gameplay: nic nevim Kingdom Hearts 3 Re:Mind; gameplay: organizace Kingdom Hearts 3 Re:Mind; gameplay: aqua
U mnoha sekvencí jsem si připadal jako Sora na přiloženém obrázku, tedy neměl jsem ani páru, o co na obrazovce šlo. Ale musí se nechat, že jsem měl hrdinský pocit z boje dobra proti zlu, a proto jsem do něj dal všechno.

DLC Re:Mind potěší jen vybrané fanoušky Kingdom Hearts 3

Přídavek nadále pokračuje ve skvělé audiovizuální práci, především jedna scéna s klíčovými dírkami se vám určitě vryje do paměti (víc si nedovolím prozradit kvůli spoilerům), a proto docela naštve, že DLC Re:Mind vlastně z velké části recykluje původní hru. Suma sumárum tedy za dost přemrštěnou částku okolo 750 korun dostanete čtyřhodinovou kampaň, kterou ocení jen ti nejvášnivější fanoušci s postavou na vyšší úrovni, a k tomu třináct extrémně těžkých soubojů s členy organizace XIII.

Pokud se před spaním modlíte ke králi Mickeymu, musíte si rozšíření ke Kingdom Hearts 3 vydané 23. ledna na PS4 a chystané na 25. února pro Xbox One pořídit, v opačném případě se spíše podívejte po nějakém plnohodnotném titulu, jenž za stejnou částku koupíte, protože Re:Mind je opravdu jen pro skalní příznivce, kteří plně docení jeho kvality.

Kingdom Hearts 3 Re:Mind; screenshot: sora
V DLC Re:Mind můžete naplno ukázat, jak dokážete mávat svou klíčovou čepelí. Moje oblíbená je ze světa Pirátů z Karibiku. Která je ta vaše?

Tato mini recenze byla napsaná pro PS4 Pro verzi.

Mini Recenze Kingdom Hearts 3 Re:Mind: závěrečné hodnocení

Hodnocení 62 % Alza Magazín
80 %
95 %
40 %
Kingdom Hearts 3 Re:Mind; mini recenze

• Završení příběhu
  • Výzva pro hráče hledající obtížné soupeře
  • Audiovizuální zpracování

• Krátká herní doba (většinu času se jen díváte)
  • Nutnost nalevelovat postavu
  • Pro někoho nepříjemný skok v obtížnosti
  • Přemrštěná cena

Kingdom Hearts 3 Re:Mind (PS4 Pro) – Verdikt:

DLC Re:Mind pro akční JRPG Kingdom Hearts 3 nabídne završení košatého příběhu a kované fanoušky přivede k nirváně. Ostatní spíše odradí prudký nárůst obtížnosti a špatný poměr cena/výkon. Pokud tedy nevěnujete Sorovi a jeho přátelům každou volnou chvíli, koupi pořádně zvažte.