• Autor: Ondřej Zeman
Svět znal dosud univerzum Magic primárně díky karetní hře Magic: The Gathering, která už téměř třicet let poutá ke stolům hráče všeho druhu. Nyní se však vývojářská společnost Cryptic Studios rozhodla, že nám umožní tento vesmír lépe poznat skrze MMORPG Magic: Legends, jejíž beta nedávno odstartovala na PC. Co na tento titul říkáme, a jak se povedla technická stránka, najdete v našich dojmech z hraní.
zdroj: Cryptic Studios
Magic: Legends (hra) | Magic: The Gathering (IP)
MMORPG Magic: Legends vychází ze světa karetní hry Magic: The Gathering. Titul vyvíjelo Cryptic Studios a vydávala společnost Perfect World Entertainment. Hra měla vyjít v roce 2021 na PC a později i na PS4 a Xbox One, ale její vývoj byl přerušen. Titul neměl obsahovat českou lokalizaci a obsahoval multiplayer. | Homepage
Články: | Dojmy z hraní
Magic: The Gathering má za sebou už řadu let vývoje, díky čemuž se jedná o univerzum s velkým rozsahem. Než se do něj však budete moci v rámci příběhu Magic: Legends ponořit, je nutné si vytvořit svého šampiona schopného skákat mezi světy tohoto vesmíru. Nabídnuto je vám tu celkem pět povolání lišících se od sebe primárně základními schopnostmi a samozřejmě také hratelností. Některé třídy jsou zaměřeny více na kontaktní boj, jiné naopak cílí spíše na udržování odstupu a eliminování nepřátel z větší vzdálenosti. Zpočátku je díky víceméně jasně prezentovaným specializacím relativně jednoduché vybrat si povolání, jež budete v následujících hodinách zastávat.
Sám jsem hned ze startu vsadil na nekromanta, jelikož mám odjakživa slabost pro vyvolávače všeho druhu. Ve finále to nebyla vůbec špatná volba, protože mi nabídl přesně to, co jsem od něj očekával. Základní škálou schopností to však neskončilo. Na rozdíl od jiných her zastupujících tento akční žánr totiž Magic: Legends nepracuje s tradičním stromem schopností, ale namísto něj upřednostňuje kartičky. Ty máte možnost v rámci formování svého balíčku různě kombinovat, načež vám při soubojích přichází do rukou víceméně náhodně, takže je nutná jistá míra adaptace. Osobně tento prvek považuji za závan čerstvého vánku do značně zatuchlého žánru, kde bylo dosud klíčem k úspěchu užívání série předem nastavených kouzel.
Po zabití určitého množství nepřátel se máte možnost v Magic: Legends dočasně posílit, čímž se na nižších obtížnostech stanete v podstatě nesmrtelnými.
zdroj: vlastní
Dalším prvkem odlišujícím Magic: Legends je možnost s kartami aktivně pracovat a vedle vyloženě na třídu orientovaných kousků začleňovat do balíčku také ty, které s vaší elementární specializací nemají až tolik společného. Při hraní za nekromanta jsem si například začlenil do paklíku vedle pestré škály kouzel vyvolávajících různé nemrtvé také zaříkadla typická pro magii země. Na bojišti následně vedle kostlivců a různých duchů běhali také skřeti s výbušninami, kteří efektivně podporovali postup mých kostěných válečníků.
Vytváření kombinovaných karetních setů navíc navyšuje vaši bojovou zdatnost, protože ne všechna monstra poškozuje určitý směr tolik jako jiný. Tvorové existující v lesní říši jsou třeba více poškozováni kartami ze sfér země. Jejím stvořením naopak více ubližuje magie vody a světla, takže čím více kombinací ve své družině ve finále máte, tím je to pro vás lepší, protože jste schopni efektivně zlikvidovat prakticky cokoliv, nač narazíte. Pokud jde o samotný gameplay, má v tomto ohledu Magic: Legends blíže ke starším zástupcům tohoto žánru nežli ke hrám modernějšího ražení sázejícím na to, že hráč touží po akci a nutnosti stále před něčím uskakovat.
Magic: Legends - Shiv Overworld Dungeon
Dungeony aktuálně v Magic: Legends nabízí několik schémat aktivit. Některé vás nutí pouze k obraně určitého bodu, zatímco jiné vás vrhnou na cestu, jež končí bossem.
zdroj: vlastní
V podstatě na každém z aktuálně nabízených světů, na něž můžete vyrazit, se vedle originálního příběhu setkáte s řadou „náhodných“ událostí, které vás mají zabavit při pohybu divočinou. Jednou narazíte na uvězněné stopaře, jindy zase bude nutné vyčistit hnízdo monster, zbavit se skřetů terorizujících okolí či eliminovat vlkodlaky útočící na nebohé farmáře neschopné jakékoliv smysluplné obrany. Každý střet v divočině před vás nakonec postaví nějakého toho elitního nepřítele zastiňujícího ostatní válečníky nejen počtem životů, ale primárně schopnostmi, jež proti vám v průběhu bitvy použije. Jakmile se vám ho podaří zdolat, dostanete náležitou odměnu v podobě kartiček nutných k vylepšení stávajících schopností a samozřejmě vybavení, které si lze ihned navléct.
I když vypadají náhodné úkoly jako něco, co se nedá zkazit, ne všechny fungují, jak by měly. Když jdete kupříkladu lovit monstra u jejich doupat, nejednou se vám stane, že namísto, aby se po splnění jistých podmínek objevovala, výskyt daného živočišného druhu se sníží na minimum. Ve finále by to až tak nevadilo, kdyby nebylo nutné zakázku splnit do určitého časového limitu, který zpočátku není zřejmý. Možná se ale jedná pouze o dočasný nešvar. Celek je přeci jen aktuálně ve fázi otevřené bety, během níž se toho dá opravit relativně mnoho. Je tím pádem vysoce pravděpodobné, že za měsíc či dva už se s tímto nedostatkem v Magic: Legends nesetkáte. Jak už tak ovšem u takto laděných her bývá, není to jediný problém, který vás při hraní bude trápit.
Na svých cestách světem Magic: Legends se máte možnost setkat s řadou nepřátel disponujících pestrou škálou schopností.
zdroj: vlastní
Dalším faktorem narušujícím zážitek z hraní jsou bez diskuzí bugy, jichž je v Magic: Legends nepočítaně. Při hraní jsem se často setkával se zasekáváním o neviditelné předměty či jinými libůstkami. Vyloženě vyladěná nebyla bohužel ani technická stránka celku, kvůli čemuž jsem se i přes nikterak impozantní vizuál musel občas potýkat s výraznými propady fps. Ty mě postihovaly primárně na světech, kde se tvůrci snažili hráčům zprostředkovat co nejintenzivnější zážitek, ale tak nějak zapomněli na to, že když už touží po velkolepých bitvách, je třeba pořádně zpracovat optimalizaci, jež je v současnosti největším problémem Magic: Legends.
O něco menším, avšak pro některé hráče stejně zásadním nešvarem, je nyní dozajista také občasná nemožnost se připojit k ostatním hráčům, což považuji u hry zaměřující se především na online režim za velký problém. Většina lidí totiž chce hrát s kamarády, a když to nejde, prostě odejdou jinam, kde jim to bude umožněno. Naprosto chápu, že je Magic: Legends v betě, multiplayerový prvek by však měl být odladěn už nyní, přeci jen tu byly uzavřené testovací fáze.
Magic: Legends - Shiv Overworld
Při procházkách světem Magic: Legends narazíte na řadu různorodých výzev. Občas dokonce objevíte portál do jiné dimenze, kde na vás čeká překvapení v podobě relikviáře plného předmětů.
zdroj: vlastní
Nový výtvor vývojářského studia Cryptic Studios si vás zřejmě v prvních hodinách hraní svým konceptem nezíská. Jedná se totiž o značně staromilsky laděný projekt, který v některých ohledech připomíná možná více vizuálními efekty nadopovaný Ragnarok Online než Path of Exile či jiné podobně laděné tituly. Nejsilnějším tahounem Magic: Legends je v současnosti mechanika karet spolu s možností vytvářet unikátní balíčky, jež vám v podstatě umožnují hrát tak, jak se vám zlíbí. Vedlejší mise v rámci žánru neurazí, avšak ani vyloženě nenadchnou, což se dá říct také o dungeonech. Ty mají sice o něco barvitější průběh než zakázky v otevřeném světě, i u nich je však nutné brát v potaz to, že se nejedná vyloženě o příběhové RPG, díky čemuž se nad tím dá do jisté míry mávnout rukou.
Ignorovat se ovšem nedá to, v jakém je aktuálně Magic: Legends technickém stavu. Vývojářům se totiž moc nevyvedla optimalizace či pathfinding a problémy mají taktéž s fungování online služeb patřících mezi primární prvky MMO titulů. Datum vydání plné verze ovšem zatím nebylo oznámeno, takže je možné, že se s těmito nešvary do vypuštění finální verze dokáží vypořádat. Upřímně v to doufám, protože Magic: Legends je MMORPG má velký potenciál stát se hrou, která celý žánr určitým způsobem posune kupředu. Tak snad se Cryptic Studios jejich dílo podaří.
Pracovat v Magic: Legends nebudete pouze s kartičkami, ale také s výstrojí. Kdo by přeci jen chtěl nosit neustále stejnou zbroj.
zdroj: vlastní
Tyto dojmy z hraní byly napsány pro PC verzi hry.
• Zdroje: Vlastní
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky | |
---|---|---|
Operační systém | Windows 8.1 | Windows 10 |
Procesor | Intel i5 quad 2.3 GHz | Intel i7 oct 3.2 GHz |
Grafická karta | NVIDIA GTX 750 | NVIDIA RTX 2080ti |
Operační paměť | 8 GB | 8 GB |
Pevný disk | – | – |
• Zdroj: Epic Games (30. 3. 2021)
• Oznámení: 17. 12. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Nové MMORPG z dílen Perfect World nám aktuálně vypuštěný trailer představuje doslova skrze střípky, ve kterých máme možnost vidět hrdiny Magic: Legends v různých nelichotivých situacích, z nichž by se však měli hravě dostat. Dle informací v tiskové zprávě se má totiž jednat o takzvané planeswalkery, schopné se za pomoci své mysli přesouvat dimenzemi, jež budou obývat rozličné nepřátelské entity. Ve videu zastoupené třídy mi neskutečně připomínají povolání z The Elder Scrolls Online. Jejich koncept má být však nastaven tak, že každý z planeswalkerů by měl mít možnost definovat směr, kterým kráčí v průběhu hraní, což zní skutečně dobře. Jak lze vidět, k dispozici bychom měli mít třeba hraničáře doprovázeného gryfem, podobu měnícího druida či ohnivé mágy.
Magic: Legends – Cinematic Teaser Trailer
V traileru vypadá Magic: Legends skutečně hodně dobře, snad se brzy dočkáme záběrů z hraní.
Detaily však aktuálně k dispozici nemáme, kvůli čemuž je v tento moment skutečně těžké říct, jak bude vypadat přesný design tříd či kolik jich v Magic: Legends nakonec vlastně nalezneme. Jisté je v tento okamžik jen to, že toto MMORPG bude zasazeno do univerza Magic: The Gathering, které disponuje tak rozsáhlým příběhovým pozadím, že by na něm bylo možné vystavět rovnou několik takto laděných her. Stejně jako podrobnosti o hrdinech nejsou nyní známy ani informace o datu vydání. Pokud vás však trailer Magic: Legends zaujal, máte možnost se přihlásit do uzavřené bety, v níž si budete moci zajímavě vypadající dílo otestovat dříve, než vyjde. Za sebe počítám s tím, že se ho dočkáme v roce 2020, kdy dorazí v tradičním F2P modelu.
• Zdroje: Tisková zpráva, YouTube (Magic: Legends)