NHL 22 - Hidden empty L vega

MechWarrior 5: Mercenaries (Mini RECENZE) – Souboj ocelových titánů

Tahová strategie BattleTech herním vývojářům už po svém oznámení jasně ukázala, že hry s mechy rozhodně nepatří do starého železa. Nastartován byl díky tomu vývoj řady děl, mezi nimiž nechyběl ani simulátor kontroly robotického válečníka MechWarrior 5: Mercenaries, za nímž stojí studio Piranha Games. Jak se mu povedlo zpracovat už pátého zástupce kultovní série, a co mu podle nás schází, vám povíme v naší recenzi.

Mini Recenze

• Žánr: Akční • Multiplayer: Ano (co-op) • Vývojář: Piranha Games • Vydavatel: Xbox Game Studios, Piranha Games • Platformy a Datum vydání: PC (10. prosince 2019) Homepage • Čeština: Ne

Obsah mini recenze MechWarrior 5: Mercenaries

1. Děj MechWarrior 5: Mercenaries zápletkou neohromí
  2. Prim tu hrají střety gigantických robotů
  3. Skrze MechWarrior 5: Mercenaries se k nám vrací téměř pohřbená série
  4. Mini Recenze MechWarrior 5: Mercenaries: závěrečné hodnocení
  5. HW nároky pro MechWarrior 5: Mercenaries PC

Děj MechWarrior 5: Mercenaries zápletkou neohromí

• Mini Recenze: 16. 12. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Na počátku příběhu MechWarrior 5: Mercenaries se píše rok 3015. Lidstvo se v této éře své existence rozšířilo po celém vesmíru, zmizela však jeho jednota, a tak se vrcholní představitelé několika systémů jmenovali do role vládců, a rozpoutali válku bez konce, ve které hrají hlavní roli gigantičtí válečníci pilotovaní specialisty. Vzhledem k tomu, že není obří stroje jednoduché ovládat, ani udržovat, najímají si je vůdci jednotlivých frakcí od žoldáckých skupin, jež neposkytují jen kovového titána, ale také vyškoleného pilota, který ve finále nese veškerý postih za případný neúspěch mise. V rámci příběhu se máte možnost vžít do člena jednoho ze žoldáckých klanů, jehož otec jej hned v úvodu školí v ovládání bitvami pořádně opotřebované mašiny.

MechWarrior 5: Mercenaries; wallpaper: cover
V čele žoldácké společnosti putujete v MechWarrior 5: Mercenaries vesmírem, a plníte různorodě laděné zakázky, jež jsou schopni splnit jen vlastníci gigantických strojů.

Moc toho synka bohužel naučit nestihne, protože krátce po zdolání rutinních zkoušek se na scéně objevuje hotová armáda robotů, jejíž velitel chce od tatíka získat souřadnice světa, na němž má být ukryt tajemný předmět nedozírné moci. Otec samozřejmě jeho požadavky odmítne, načež je rozstřílen na kusy. Mladíkovi se naštěstí podaří celý masakr přežít, a krátce před otcovým skonem opustit nepřáteli zamořený svět, spolu s několika dalšími členy své posádky. Následně se vydává na odvetnou výpravu vesmírem, jejímž cílem je nejen pomsta za padlého otce, ale také nalezení pravdy o tom, co ukrývají tajemné souřadnice, kvůli nimž ve výsledku obětoval svůj život. Celkově je příběh MechWarrior 5: Mercenaries hodně velkým klišé, naštěstí pro tvůrce není alfou a omegou celého díla.

Prim tu hrají střety gigantických robotů

Hlavním tahounem celého díla je totožně jako u předchozích dílů kvalitní design simulace kontroly mechů, jejichž ovládání není vůbec jednoduché. Jedná se totiž o těžkotonážní stroje mající několik desítek tun, jež je třeba za všech okolností ukočírovat. Pokud se vám to nepovede, většinou to nebude znamenat jen ztrátu drahocenného kovového válečníka, ale také vaši vlastní smrt. Když se vám však podaří plně se sžít s bojovým strojem, který máte na starosti, stane se z vás smrtící mašina schopná s trochou štěstí zničit klidně i celou armádu nepřátel disponujících lehkou a střední bojovou technikou. Nesmíte ovšem narazit na kolos podobný tomu vašemu, protože v momentu, kdy se s ním střetnete, budete bojovat doslova o holý život, jelikož se jedná o rovnocenného soupeře.

MechWarrior 5: Mercenaries – Last Stand (Gameplay)

Těšit se v MechWarrior 5: Mercenaries můžete na rozsáhlé bitvy, v jejichž finále se budete nuceni vypořádat s jedním, či dvěma mechanickými titány.

I když se mi hodně líbí design samotné simulace, nemohu popřít, že primárním kořením MechWarrior 5: Mercenaries jsou střety titánů s různorodou výzbrojí, jež ve finále definuje jejich bojovou efektivitu, výdrž a rychlost. Právě diametrálně odlišná výbava strojů vám často umožní spatřit situace, jež vám připomenou mýtický boj Davida s Goliášem. Namísto mladíka a obra se jich ovšem účastní nevelcí roboti, jimž bývá soupeřem po zuby ozbrojený titán, nemající kvůli své neobratnosti žádnou šanci konkurovat rychlému, avšak méně vybavenému oponentovi. Umělá inteligence nepřátel je až překvapivě vydařená, pokud se jim rozhodnete čelit v rámci kooperace, nejednou vám protivníci, jež ovládá, slušně zatopí. Osobně tu trošku postrádám klasickou hru pro více hráčů, tak snad příště.

Skrze MechWarrior 5: Mercenaries se k nám vrací téměř pohřbená série

Vzhledem k tomu, že k nám poslední plnohodnotný zástupce značky MechWarrior dorazil před deseti lety, jen málokdo doufal v to, že se jejího pokračování ještě kdy dočkáme. Nakonec se však přeci jen zadařilo, a vývojáři z Piranha Games nám dodali MechWarrior 5: Mercenaries, který vlastně představuje vše, po čem fandové této série léta volali. Nabídnut vám v něm je kvalitní design simulace kontroly mecha, megalomanské bitvy, zničitelné prostředí a rozsáhlá škála úprav, s jejíž pomocí můžete z nepohyblivého titána udělat rychlého, avšak fragilního zabijáka. Primárním nedostatkem celku je trošku topornější ovládání, spolu s horším příběhem, a absencí komplexnější hry pro více hráčů, kooperace mi totiž ke štěstí nestačí.

MechWarrior 5: Mercenaries; gameplay: loď MechWarrior 5: Mercenaries; gameplay: pracovní deska MechWarrior 5: Mercenaries; gameplay: výpis
Svými elementárními mechanizmy vám MechWarrior 5: Mercenaries v mnohém připomene tahovou strategii BattleTech.

MechWarrior 5: Mercenaries je kvalitní simulátor, ve kterém dostanete na starost svého vlastního mechanického válečníka, jenž následně bojuje proti dalším plecháčům. V případě, že patříte mezi herní veterány, kteří rádi vzpomínají na původní díly série MechWarrior, tento kousek je něčím, co nesmí ve vaší knihovničce Epic Games Launcher chybět. Jestliže vás simulace moc nebaví, raději dejte od tohoto titulu ruce pryč, hodně na tento aspekt totiž sází. Za sebe investici do MechWarrior 5: Mercenaries doporučuji, protože se jedná o hru, která dokáže pohltit.

Mini Recenze MechWarrior 5: Mercenaries: závěrečné hodnocení

Hodnocení 77 % Alza Magazín
75 %