Gaurdians of Galaxy - Hidden empty L Guardians of Galaxy - Hidden empty P

Oddworld: Stranger's Wrath HD (Mini RECENZE) – Lovení gangsterů na Nintendo Switch

Zatímco na ostatní konzole dorazila většina remasterů v minulých letech, na Nintendo Switch míří až nyní. Těšit se podle všeho můžeme na předělání série Bioshock, Metro Redux či bezpočet jiných děl, která mají své nejlepší dny už dávno za sebou. Než k nám však tito velikáni doputují, je nutno si vystačit s méně výraznými projekty, mezi něž rozhodně patří Oddworld: Stranger's Wrath HD, o němž vám více poví následující řádky naší recenze.

Mini Recenze

• Žánr: Akční adventura • Multiplayer: Ne • Vývojář: Oddworld Inhabitants • Vydavatel: Oddworld Inhabitants • Platformy a Datum vydání: Switch (23. ledna 2020) Homepage • Čeština: Ne

Obsah mini recenze Oddworld: Stranger's Wrath HD

1. Hrdina Oddworld: Stranger's Wrath HD je tvrdý jako kámen
  2. Střelbu si opravdu vychutnáte
  3. Při hraní Oddworld: Stranger's Wrath HD si vzpomenete na staré časy
  4. Mini Recenze Oddworld: Stranger's Wrath HD: závěrečné hodnocení

Hrdina Oddworld: Stranger's Wrath HD je tvrdý jako kámen

• Mini Recenze: 3. 2. 2020 • Autor: Ondřej Zeman

Univerzum Oddworld proslavené primárně na první pohled dosti nemotorně vypadajícím mudokonem Abem je místem, které se s těmi, kteří jej obývají, vůbec nepáře. Všichni však nejsou takové třasořitky jako legendární hrdina. Primární protagonista Oddworld: Stranger's Wrath HD je kupříkladu pravým opakem slavného dělníka, jedná se totiž o lovce odměn, který cestuje z jednoho města do druhého a loví v nich zloduchy narušující každodenní život obyčejného ptačího lidu. Do jisté míry by se dalo říct, že si žije životem, o němž se většině obyvatel tohoto vesmíru ani nezdá, tedy až do dne, než se k němu donesou zvěsti o tajemném démonu terorizujícím nevinnou rasu Grubbů, jíž se rozhodne bez ohledu na následky zastat.

Oddworld: Stranger's Wrath HD; wallpaper: gang
V Oddworld: Stranger's Wrath HD musí Stranger často čelit přesile, která se s ním nemazlí.

I když svět Oddworld: Stranger's Wrath HD není tak hrůzným místem jako tovární komplexy z Oddworld: New 'n' Tasty!, rozhodně to není rajská zahrada. Prakticky je to nehostinná planeta, jejíž obyvatelstvo je nuceno stabilně čelit nájezdům banditů, kteří mají pod kontrolou většinu lokací mimo městské hradby. V momentu, kdy se za ně vydáte, se před vámi otevře síť koridorů vedoucích v nemalém množství případů do středně velké lokace, kde na vás čeká některý z vůdců banditů spolu s nemalou družinou. Ta vám samozřejmě svého šéfa za žádných okolností nevydá bez boje, a tak se s ní musíte před jeho zatčením, či případným odstraněním, vypořádat. Samotné tempo misí je vcelku obstojné, znovuhratelnost však bohužel není kvůli absenci alternativních cest nikterak vysoká.

Střelbu si opravdu vychutnáte

Hlavní hrdina má naštěstí dostatečně pestrou výstroj, takže mu absence alternativních cest příliš neznesnadňuje jeho výkon práce. Jeho nejvýkonnější hračkou je rozhodně příruční kuše, do níž lze nacpat rovnou několik typů neustále se mrskající munice. Tu v Oddworld: Stranger's Wrath HD nedoplňuje z klasických nábojových boxů, nýbrž tak, že sestřeluje a po zemi sbírá různé zástupce na první pohled nevinně vypadajících živočišných druhů, kteří po vystřelení reagují až překvapivě agresivně. V případě, že mu náhodou zbraň selže, přichází na řadu pěsti, s nimiž se dokáže dostat prakticky z jakékoliv situace. Vždy je však nucen pracovat s myšlenkou, zda chce svou kořist živou, či naopak mrtvou, a následně volit nástroje, které k jejímu lovu použije.

Oddworld: Stranger's Wrath HD – Lov gangsterů (Gameplay)

S trochou štěstí jste v Oddworld: Stranger's Wrath HD schopni většinu nepřátel zajmout živé, nesmíte však stát proti příliš velké přesile.

Velmi příjemně mě popravdě překvapilo ovládání Oddworld: Stranger's Wrath HD. Trošku jsem se totiž obával toho, že střelba bude nepříjemnou záležitostí. Nakonec však mohu s klidným srdcem říct, že míření a následná eliminace nepřátel není na Nintendo Switch ničím náročným. V handheld režimu hra dokonce reaguje na vaše pohyby, díky čemuž si užívání kuše ještě více vychutnáte. Komplet navíc jede stabilně na 60 fps, aby toho nebylo málo, ve full HD nevypadá graficky vůbec špatně (a to přestože se nejedná o úplně nejmladší dílo), za což musím Oddworld Inhabitants vzdát hold. Pokud by takto, nebo minimálně podobně, vypadalo více remasterů, vůbec bych se na ostatní vývojáře nehněval, protože i staré hry si zaslouží řádnou péči.

Při hraní Oddworld: Stranger's Wrath HD si vzpomenete na staré časy

Návrat ke starým klasikám je hodně složitou záležitostí, protože i když se jedná o velmi kvalitní díla, zub času se na nich vždy podepíše. Na některých projektech je tato skutečnost vidět více, jiné jsou tokem řeky času zasaženy méně, všechny však stárnou. Oddworld: Stranger's Wrath HD je povedenou akční adventurou, která neztratila převodem na Nintendo Switch nic ze svého půvabu, jenž měla při vydání v roce 2005. K dispozici mi tím pádem byla dána vydařená hra s dobře napsaným příběhem, zajímavě navrženým herním světem, náročnými souboji a obstojným vývojem výstroje. Komplet překvapivě dobře šlape, takže se nesetkáte s výraznými propady fps, což považuji za nemalé plus. Některým hráčům nemusí sedět samotné ovládání, osobně jsem s ním však problém neměl.

Oddworld: Stranger's Wrath HD; gameplay: boss Oddworld: Stranger's Wrath HD; gameplay: město Oddworld: Stranger's Wrath HD; gameplay: nádrž
Lov monster je Oddworld: Stranger's Wrath HD obstojnou výzvou především díky přítomnosti relativně silných nestvůr.

Mini Recenze Oddworld: Stranger's Wrath HD: závěrečné hodnocení

Hodnocení 80 % Alza Magazín
80 %
75 %
70 %
Oddworld: Stranger's Wrath HD; mini recenze

• Příběh má slušné tempo
  • Celek netrpí propady snímků
  • Náročné střety
  • Slušná škála odlišně fungující munice

• Někomu nemusí sednout ovládání

Oddworld: Stranger's Wrath HD – Verdikt:

Oddworld: Stranger's Wrath HD je vydařeným remasterem, se kterým Oddworld Inhabitants nemíří ani tak na nováčky, jako spíše na hráče, kteří už s jejich značkou měli co dočinění, a prostě touží po tom, aby mohli příběh drsného Strangera ještě jednou absolvovat na Nintendo Switch. V případě, že se mezi tuto skupinku řadíte, určitě nad nákupem tohoto kousku pouvažujte, protože je to titul zacílený přímo na vás. Pokud jste spíše fanoušky remaků, či nejste schopni úplně akceptovat na dnešní poměry méně výraznou grafiku, vyhněte se mu širokým obloukem.