Gaurdians of Galaxy - Hidden empty L Guardians of Galaxy - Hidden empty P

Patapon 2 Remastered (Mini RECENZE) – Bubnovací strategie baví i po dvanácti letech

Pokud by se dávala cena za největší množství remasterů, Sony by jistě byla mezi hlavními adepty na vítězství. Většinou však jde o tituly, které si to opravdu zaslouží a Patapon 2 vydaný původně na handheldu PlayStation Portable je rozhodně jedním z nich. Už první díl se dočkal remasteru v roce 2017 a dvojka jde v jeho šlépějích. Zabodoval tento hit i na PlayStationu 4, nebo je jeho sláva už tatam?

Mini Recenze

• Žánr: Rytmická plošinovka • Multiplayer: Ne • Vývojář: Pyramid, Japan Studio • Vydavatel: Sony Interactive Entertainment • Platformy a Datum vydání: PS4 (30. ledna 2020) Homepage • Čeština: Ne

Obsah mini recenze Patapon 2 Remastered

1. Patapon 2 patří mezi nejlepší PSP hry
  2. Chyť svůj rytmus, kupředu, cíl už máme v dohledu
  3. Jen rytmus mít nestačí
  4. Patapon 2 boduje i po dvanácti letech
  5. Mini Recenze Patapon 2 Remastered: závěrečné hodnocení

Patapon 2 patří mezi nejlepší PSP hry

• Mini Recenze: 1. 2. 2020 • Autor: Filip Němec

LocoRoco, Killzone: Liberation a třeba právě Patapon. To jsou tituly patřící do výkladní skříně, troufnu si říct, legendárního handheldu PlayStation Portable. Dodnes si pamatuji okamžiky, kdy jsem si cestou do školy rytmicky prozpěvoval PATA-PATA-PATA-PON. Kdo tohle nezažil, nepochopí. Sony své snažení na trhu handheldů sice před nějakou dobou zabalila, alespoň však oživuje staré pecky. Osobně jsem měl největší radost z remasteru naprosto geniální skákačky LocoRoco, která ale byla šitá na míru přenosné konzoli a její potenciál na gauči před velkou obrazovkou plně nevyužijete. S Pataponem je to ale jinak. V tomto případě nejde o prostorovou, nýbrž rytmickou záležitost.

Patapon 2 Remastered; screenshot: cover
Patapon 2 oproti prvnímu dílu nabízí, vedle dalších novinek, také delší a větší bitvy.

Pokud jste náhodou Pataponem nepolíbeni, v rychlosti představím netradiční, ale velmi jednoduchý koncept. V roli boha, kterého roztomilé bulvičky z národa Pataponů bezmezně uctívají, dostanete do rukou tři mocné bubny. PATA na čtverečku, PON na kolečku a CHAKA na trojúhelníku. Ano, celou hru ovládáte pouze třemi tlačítky, jde však o jejich správnou kombinaci a především rytmické mačkání. Vybubnováním PATA-PATA-PATA-PON (čtvereček, čtvereček, čtvereček, kolečko) se armáda Pataponů vydá dopředu, zatímco příkazem PON-PON-PATA-PON zaútočí a tak dále.

Chyť svůj rytmus, kupředu, cíl už máme v dohledu

Klíčové pak je bubnování do rytmu, který si vaše vojsko brouká pod vousy, a aby to nebylo příliš složité, udržovat rytmus vám pomáhá také blikající obrys obrazovky. Pokud budete mačkat tlačítka v pravidelných intervalech, Pataponi se pak dostanou do válečné horečky a všechny jejich schopnosti se umocní. Svým způsobem jde o tahovou strategii, protože vybubnování příkazu zabere asi 2 sekundy a stejný čas pak trvá vaší armádě úkon provést.

Patapon 2 Remastered – Gameplay

V případě her jako Patapon 2 vydá video za tisíce slov. Pro přehlednost jsme vybrali výpravu, na které je minimum Pataponů, abyste se hned neztratili v záplavě roztomilých vojáků připomínajících oční bulvy.

Zároveň ale musíte reagovat na počínání nepřítele, který někdy v podobě vojska, jindy třeba hradeb plných lučištníků či dokonce ve formě obrovského dinosaura, vždy svým chováním předem prozradí, k jakému útoku se chystá a vy tak máte šanci vybubnovat například rozkaz k ústupu a zvednutí štítů.

Jen rytmus mít nestačí

Nejde ale jen o precizní mačkání tlačítek a správné střídání povelů. Pod akční soubojovou vrstvou se totiž skrývá i další vrstva hratelnosti plná strategických RPG prvků. Svou armádu Pataponů si totiž musíte postupně budovat, takže kromě výchovy rozličných druhů jednotek se budete také starat o jejich vylepšování.

Patapon 2 Remastered; gameplay: bitva Patapon 2 Remastered; gameplay: výpravy
Obrázek 1: V cestě vám kromě vojáků budou stát také věže a další budovy. Obrázek 2: Výběr „misí“ je poměrně variabilní. To platí i pro vaše nepřátele.

Druhý díl se do strategických vod ponořil ještě více, takže budete „menežovat“ jaké jednotky se kam postaví a který Patapon bude mít jaký bonus. Rovněž některé RPG principy pěkně nabobtnaly, takže zatímco v prvním díle jste řešili jen trénink několika nových jednotek a jejich zbroj, Patapon 2 zabředává do RPG žánru ještě o něco hlouběji, postupem času se tak dostanete třeba k mocným hrdinům s různými statistikami či speciálními útoky. Právě to ale může po čase být až otravné. Jak se armáda rozroste, neustále kontrolovat zbroj jednotlivých vojáků totiž zabere více a více času.

Patapon 2 boduje i po dvanácti letech

V mnoha ohledech šli zkrátka autoři na můj vkus až moc do hloubky, což je největším neduhem druhého dílu. Neinovuje, pouze množí již fungující prvky a to je zkrátka někdy na škodu. Na druhou stranu, pokud jde o remaster pro PS4, právě komplexnost managementu vojska je na velké konzoli o něco snesitelnější. Co vás však praští do očí a opravdu nepotěší, jsou filmečky – zůstaly v původním rozlišení a to si s dnešními televizory už moc nerozumí. Je jich však naštěstí naprosté minimum.

Patapon 2 Remastered; gameplay: management vojska Patapon 2 Remastered; gameplay: krab
Management vojska se může postupem času stát otravnou záležitostí, na silnější protivníky je ale třeba se dobře připravit.

Ten zbytek, tedy v podstatě celá hra, je naopak převeden do 4K rozlišení (nativní podpora, žádný umělý upscale), takže Pataponi jsou nádherně ostří, prostředí plné sytých barev a až na zmíněné filmečky nic nenasvědčuje tomu, že jde o roky starý titul. Patapon 2 tak můžeme doporučit všem, kteří si rádi podupují do rytmu a chtějí si buďto doplnit promeškané herní vzdělání z konzole PSP, nebo se jen vrátit do těchto skvělých časů.

Mini Recenze Patapon 2 Remastered: závěrečné hodnocení

Hodnocení 79 % Alza Magazín
80 %
75 %
85 %
Patapon 2 Remastered; mini recenze

• Stále velmi originální a zábavná hratelnost
  • Mix rytmického mačkání tlačítek a strategie
  • Nativní 4K rozlišení
  • Množství obsahu (přes 30 úrovní)

• Filmečky v původním rozlišení
  • S rostoucím vojskem nudný a zdlouhavý management armády

Patapon 2 Remastered – Verdikt:

Patapon 2 je klenotem výkladní skříně handheldu PSP a jeho remaster se povedl velmi dobře. Zamrzí sice filmečky v původní kvalitě, jinak ale Patapon 2 podporuje 4K rozlišení, takže i na velké obrazovce vypadá skvěle. Pokud vám je tento žánr podivné rytmické adventury sympatický, za pár stovek dostanete poctivou porci zábavy.