vega Guardians of Galaxy - Hidden empty P

Predator: Hunting Grounds (OZNÁMENÍ) – Smrt v korunách stromů zaútočí na PS4 i PC

Již brzy

V dubnu příštího roku se dočká návratu legendární lovec, který nás poprvé vyděsil už v roce 1987 na filmovém plátně a koncem devadesátých let se dostal i na PC. Na rozdíl od série Alien vs. Predator a třeba hororu Alien: Isolation ale budou chybět slizcí vetřelci. Predator: Hunting Grounds je akční střílečka zaměřená pouze na online zápolení, ve kterém se vžijeme do role vojáka nebo Predátora.

Oznámení

Predator: Hunting Grounds; screenshot: cover

Predator: Hunting Grounds (hra) | Predator (IP)

FPS, TPS Predator: Hunting Grounds vychází z filmové série Predator. Hru vyvíjí studio IllFonic a vydává společnost Sony Interactive Entertainment. Titul vychází 24. 4. 2020 na PC a PS4 bez české lokalizace. Hra obsahuje multiplayer. | Homepage

Články: | Recenze – PS4 | Dojmy z hraní – PC

Predator: Hunting Grounds – Oznámení

1. Predator: Hunting Grounds vychází na PS4 a PC 24. dubna 2020
  2. Predator: Hunting Grounds se inspiruje u Friday the 13th: The Game a Evolve
  3. Hra na kočku a myš nebo vyrovnaný souboj?
  4. HW nároky pro Predator: Hunting Grounds PC

Predator: Hunting Grounds vychází na PS4 a PC 24. dubna 2020

• Oznámení: 12. 12. 2019 • Autor: Filip Němec

Pokud vám už táhne ke třicítce a v dětství vám rodiče nezakazovali násilné či hororové hry, je velká šance, že si pamatujete na sérii Aliens vs. Predator, jejíž sláva dosahovala nejvyšších úrovní v době vydání druhého dílu z roku 2001. Legendární „ávépéčko” na svou dobu nabídlo skvělý vizuál, ale také zábavnou a proměnlivou hratelnost, odvíjejícího se od toho, za koho jste hráli (dvojka nabídla hru za vojáka, Vetřelce i Predátora). V podobných šlépějích jde i v letošním roce oznámený titul Predator: Hunting Grounds. Sbohem však musíme dát nejenom slizkým vetřelcům, ale také příběhové kampani. Predator: Hunting Grounds je totiž titul zaměřený čistě na online zápolení.

Co však zůstává, je asymetrická hratelnost, která je v tomto případě vyhnána do extrému. Podstatou hry jsou totiž souboje čtyřčlenného týmu vojáků s Predátorem. V roli vycvičených zabijáků tak budete sice jeden na jednoho snadných terčem, ale v případě týmové souhry si můžete Predátora namazat na chleba, pokud dojde na přímý střet. Tomu se ale budete v kůži Predátora vyhýbat, protože jeho hlavní zbraní je rychlost, maskování a útoky ze zálohy.

Predator: Hunting Grounds – Gameplay Reveal

Autoři na první dobrou přiznávají inspiraci u filmu z roku 1987. Pokud oblíbenou předlohu smíchají se zábavnou a vyváženou hratelností, mohli bychom se v dubnu příštího roku dočkat zajímavé online akce.

Predator: Hunting Grounds se inspiruje u Friday the 13th: The Game a Evolve

Pokud máte pocit videoherního déjà vu, patrně znáte onlinovku Evolve, která byla postavena na stejném principu, Predator: Hunting Grounds ale bude čerpat ještě z jiného titulu. Za hrou totiž stojí studio IllFonic, autoři hororu Friday the 13th: The Game, v němž jste se vžili do role masového vraha a doslova lovili nebohé civilisty. Znalci minimálně jedné z těchto her tak už zdvihají ukazováček na znamení toho, že i zde může být nebezpečnější než maskovaný predátor sama podstata asymetrické hry více hráčů, jejíž zdařilé vybalancování se v historii podobných her snad ještě nikdy nepovedlo.

Správné vyvážení obou hratelných stran tak bude klíčové, právě na tom totiž záleží životnost celého titulu. Své už o tom naštěstí ví redaktor magazínu Polygon, který si mohl hru vyzkoušet za obě strany a dělí se spíše o pozitivní zážitky. „Hra se zaměřuje více na práci s prostředím a není tak komplexní, co se týče dovedností postav, což může hře jenom prospět,” píše jeden z prvních novinářů, jenž si mohl Predator: Hunting Grounds vyzkoušet a dodává, že si užil jak hru za vojáka, tak i Predátora.

Predator: Hunting Grounds; screenshot: disk Predator: Hunting Grounds; screenshot: luk Predator: Hunting Grounds; screenshot: drápy
Arzenál Predátora patrně nenabídne žádnou zásadní novinku, ale kdo by ji potřeboval? Naváděný disk, neslyšný hi-tech luk a v neposlední řadě plazmové dělo. Tomuhle nádobíčku žádný lovec neodolá.

V roli lidského žoldáka není vaším úkolem pouze eliminovat hlavní hrozbu, tedy Predátora, ale také dostáváte drobnější úkoly, jako je infiltrace budov či průzkum oblasti, přičemž musíte být na pozoru nejenom před Predátorem, ale také nepřáteli z řad umělé inteligence. V rámci týmu je prý možné Predátora porazit, ale jakmile se třeba z důvodu boje s umělou inteligencí jen jeden člen jednotky oddělí, smrt je nevyhnutelná. I samotná AI ale prý dokáže pěkně zavařit, přičemž ta je nepřítelem pro obě strany a také Predátor musí v případě nutnosti zabíjet počítačem řízené protivníky.

Hra na kočku a myš nebo vyrovnaný souboj?

„V roli predátora jsem mocný lovec, který skáče přes stromy, umí se zneviditelnit a vidí skrze pevné objekty,” demonstruje redaktor magazínu Polygon dominantní roli Predátora, jenž je prý automaticky vhozen do role kočky hrající si s myší. Zbraně schopné zabít na jeden zásah, tiché vrhací nože či charakteristický plazmový kanón z vás dělají chodící továrnu na smrt. Nicméně je třeba zmínit, že jste zcela sami a v momentě, kdy vás vojáci spatří a označí za cíl, jste velmi zranitelní. V takový okamžik je označený Predátor obklíčený z několika stran odkázán na smrt, pokud tedy není dostatečně rychlý a nezmizí někde v korunách stromů.

Predator: Hunting Grounds – State of Play Ultimate Adversary Trailer

Predátor nabídne tři hratelné třídy. Hunter se profiluje jako všestranný bojovník, zatímco Berserker se bude hodit všem hráčům upřednostňující přímý boj. Scout se pak dle názvu osvědčí zejména těm, kteří se budou specializovat na stealth přístup a útoky ze zálohy.

Autoři jsou pyšní na systém pohybu predátora, kterému říkají Predkour. „Predátor má schopnosti útočit z výšky stejně jako ze země, přesně jako ve filmech. Takže jsme potřebovali vytvořit systém, jenž dovolí vyšplhat se do korun stromů a pohybovat se z větve na větev nebo po budovách,” popisuje nelehký úkol pro vývojáře ředitel studia Jared Gerritzen.

Poslední zajímavostí je vydání hry také na PC, původně se totiž Predator: Hunting Grounds tvářil jako PS4 exkluzivita, Sony ale dle svých předchozích slov některé své hry vydá i na PC, přičemž se to týká zejména těch multiplayerových, kde je taková volba nejlogičtější. Cross-play zatím není potvrzen, ale jeho podpora je velmi pravděpodobná. Predator: Hunting Grounds vyjde na PS4 i PC 24. dubna, přičemž se spekuluje nad exkluzivitou Epic Storu, protože na Steamu zatím hru nelze dohledat.

• Zdroje: GamesRadar+, Polygon, PlayStation, Youtube (PlayStation)

HW nároky pro Predator: Hunting Grounds PC