• Autor: Ondřej Zeman
Další expanze pro oblíbené MMORPG The Elder Scrolls Online je tu. Jak se povedlo vývojářům zpracovat dosud do herního světa nikdy nepřenesený High Isle? Nač se můžete v domově Bretonů těšit a co nového datadisk přináší, vám řekne naše recenze.
zdroj: ZeniMax Online Studios[
The Elder Scrolls Online: High Isle
Svět The Elder Scrolls Online opět zmítají nepokoje. Tentokrát se příběh zaměřil na poloostrov High Isle, kde sídlí ušlechtilý národ Bretonů, pro něž je čest víc než cokoliv jiného. Nebo tedy bývala. Časy se mění a nátura lidí též. Část obyvatel tohoto místa se rozhodla, že jí sázka na ideály úplně nesedí do krámu, a tak začala osnovat spiknutí proti stávajícím vládcům. Celé dobrodružství expanze The Elder Scrolls Online: High Isle startuje v přístavní metropoli, kde nastala sháňka po nákladu dopravních lodí. Občas se nějaká ta kocábka ztratí, takže to nebylo až takové překvapení, jenže jak jsem se do děje nořil čím dál tím více, spatřil jsem, že se nejednalo o náhodu, nýbrž o jasný záměr zlovolné skupiny Ascendant Order vedené drsně vypadajícím rytířem.
zdroj: vlastní
Zpracování ostrovní říše je jedním z tahounů The Elder Scrolls Online: High Isle.
Sice nevypadal až tak děsivě jako poslední boss, démonický princ Mehrunes Dagon, ale i tak se dalo říci, že dokázal vzbudit respekt. Tedy ani tak ne on, ale ta banda pohůnků, se kterou přišel na první setkání, mi dokázala slušně zavařit. A pak už to šlo ráz na ráz. Děj The Elder Scrolls Online: High Isle je plný tvrdých střetů, a především dvorských intrik. Ty vám na první pohled idealistický ostrov brzy po příchodu ukazují v pravém světle. Minimálně za sebe musím říct, že mi vyprávění tentokrát hodně sedlo. Dialogy jsou stejně jako v minulosti hutné a plné zajímavých informací. Hodně silnou kartu představují samotný High Isle spolu s ostrovní lokací Amenos, kterými při plnění hlavní dějové linie putujete.
Při putování herním světem jsem si často vzpomněl na vínem oplývající pohádkovou zemi Toussaint, do které jsem se před lety vydal v rámci příběhu posledního dílu série Zaklínač. Totožně jako ve zmíněné lokaci, i tady jsem dostal k dispozici nádherné místo plné impozantních hradů, klid vzbuzujících polí plných slunečnic a životem kypících městeček. Ne vše tu ovšem bylo ozářeno sluncem. Mimo vyloženě pohodu evokujících částí mi tento přídavek nabídl také pirátské úkryty čekající na vyčištění, tajemné hřbitovy s jejich éterickými strážci a mnoho dalších koutů, do nichž jsem během plnění zakázek zavítal. Sám nevím, který z prostorů se mi líbil více, musím ovšem říci, že se celkové zpracování High Isle a Amenosu vyvedlo na jedničku.
The Elder Scrolls Online: High Isle - Start
zdroj: vlastní
Hned na startu tu na vás čeká počáteční úkolová linka, která startuje události spojené s expanzí The Elder Scrolls Online: High Isle.
Jak už to tak v rámci této série bývá, ostrovní říše je opět vyplněná řadou vedlejších úkolů, do nichž se můžete pustit v momentu, kdy vás hlavní dějová linka omrzí. Kvalita zakázek je stejně jako v minulosti na slušné úrovni. Některé jsou samozřejmě méně komplexní nežli jiné, avšak jako celek tvoří zajímavou výplň. Vedle zakázek, za které dostanete pouze nějaký ten předmět, jsou tu též dva noví společníci, nebo přesněji řečeno společnice. Kouzelnice Ember je ideální podporou pro každého válečníka. Bojovnice Isobel je zde především pro mágy a hraničáře, protože je to primárně specialistka na tankování a držení protivníků od těla. Obě hrdinky vám nabídnou zajímavé dějové linky, v jejichž rámci je získáte. Jakožto sólista přidání této dvojice vítám.
Pokud čekáte po stránce aktivit, jež The Elder Scrolls Online: High Isle přinesl, nějakou razantní změnu, tak vás možná zklamu. V základu je tu opět hromada elitních protivníků, které je třeba porazit, což už považuji víceméně za klasický formát nových expanzí. Výrazně hra nevybočuje ze zajetých kolejí ani v ohledu zpracování skupinových aktivit. Namísto draků a démonů však tentokrát hrají hlavní roli vulkanické průduchy, které je potřeba zlikvidovat dříve, než natropí příliš velkou škodu. Nechci znít jako hnidopich, ale už bych si po těch letech rád vychutnal nějaký nový inovativní formát. Kupříkladu akčnější střety po vzoru Guild Wars 2. Dané MMORPG totiž jasně ukazuje, že velké souboje mohou být kreativní, a navíc nastavené tak, aby člověku vzaly dech, k čemuž zde nedochází.
zdroj: vlastní
Ani přes den není na hřbitovech v The Elder Scrolls Online: High Isle zcela mrtvo.
Jednu výraznou novinku ale The Elder Scrolls Online: High Isle přeci jen přináší. Sice se nejedná o nic moc akčního, ale inovace to rozhodně je. Tato expanze přichází s karetní minihrou Tales of Tribute, která minimálně dle mého představuje jednoho z hlavních tahounů tohoto datadisku. Přestože by někdo očekával, že tvůrci vezmou pouze karetku The Elder Scrolls: Legends, je tomu právě naopak. Vývojáři přichází se zcela novým konceptem, který na první pohled připomíná jiná konkurenční díla. Stejně jako jinde tu proti sobě máme dva karbaníky. Ti se vybaveni unikátními karetními balíčky pouští do lítého boje. Namísto many známé z Hearthstone se tu staráte o tři zdroje. Pracovat je nutné se zlatem, mocí a prestiží.
První zmíněné je tu především kvůli nákupu nových karet, k nimž máte každé kolo přístup. Nic není přeci zadarmo. Moc užíváte k posílení svých karetních věrných, na které se můžete spolehnout tak dlouho, dokud jim někdo neuštědří smrtící úder. Sílu samozřejmě nemusíte investovat. Pokud si ji necháte, následně se vám přetransformuje do bodů prestiže, jež představují vítězné bodíky. Jakmile dosáhnete 40 kousků, máte vítězství v kapse. Silnou stránkou Tales of Tribute je možnost sestavy aktivně kombinovat, díky čemuž je možné vytvořit opravdu zajímavé bojové mixy. Balance mi proto přišla velmi dobrá. Na rozdíl od jiných karetních projektů vám tento po čase vrací použité karty do ruky, takže lze stavět strategii právě na tomto faktu.
The Elder Scrolls Online: High Isle - Tales of Tribute
zdroj: vlastní
Tales of Tribute má potenciál na to se časem stát samostatným dílem.
Nové karty do vašeho setu máte možnost získat skrze interakci s herním světem. Kupříkladu hraním s všudypřítomnými herními NPC, která jsou vždy svolná dát si s vámi partičku. Z dlouhodobého hlediska nemá Tales of Tribute obsahovat žádné mikrotransakce, což je naprosto v pořádku. Celému konceptu by rozhodně neprospělo, kdyby v něm došlo k prodávání jedné kartičky za nekřesťanské peníze, jako je tomu bylo třeba v Hearthstone, kde z toho komunita nebyla moc nadšená. Karetní minihra, kterou The Elder Scrolls Online: High Isle přineslo, představuje svěží vítr. Když do ní tvůrci budou stabilně přidávat nové kousky, tak se z ní časem stejně jako z Gwentu může stát klidně samostatný titul. Za sebe musím říct, že jsem jí byl unesen.
Z dlouhodobého hlediska je největší slabinou MMORPG The Elder Scrolls Online fakt, že se neposouvá tolik, jak by bylo možné. V porovnání s novými expanzemi pro World of Warcraft jeho datadisky až tak moc zásadních inovací nepřináší. The Elder Scrolls Online: High Isle je však jiný než jeho předchůdci. Sice si stejně jako oni přináší okoukané skupinové aktivity spolu s elitními monstry, avšak vedle těchto prvků má ještě nádherně navržený herní svět, dvě společnice a propracovaný příběh zaměřený na ztrátu rytířských ideálů. Ten by však celek zřejmě neutáhl. Kromě nich je tu ale ještě karetní minihra Tales of Tribute. A právě díky ní se tomuto DLC daří v mých očích překročit stín některých jeho předchůdců. Snad příště dostaneme i něco, co posune samotnou hratelnost.
zdroj: vlastní
Karty jsou pevně spojené s univerzem The Elder Scrolls Online.
• Zdroje: Vlastní
Závěrečné hodnocení
Tato recenze byla napsaná pro PC verzi hry. Kopii poskytl český distributor Cenega.
The Elder Scrolls Online: High Isle je další z řady expanzí pro slavné MMORPG. Nabídnuta je vám v ní nová graficky velmi přívětivá lokace, čerstvý příběh a dvojce společnic. Nejvýrazněji ji však posouvá karetní minihra Tales of Tribute, bez níž bych zřejmě sáhl po nižší známce stejně jako v případě upířího datadisku Greymoor.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 7 64-bit |
Procesor | Intel Core i3 540 | AMD A6-3620 | Intel Core i5 2300 | AMD FX4350 |
Grafická karta | NVidia GeForce 460 | AMD Radeon 6850 | NVIDIA GeForce GTX 750 | AMD Radeon HD 7850 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 3 GB | 8 GB |
Pevný disk | 85 GB | 85 GB |
• Zdroj: Steam (17. 6. 2022)