• Autor: Ondřej Zeman
Herní scéna je plná odlišně navržených děl. Zatímco Doom Eternal bude hráče za pomalost trestat smrtí, jiné tituly mají být vyloženě postaveny na tom, že v nich nebude třeba nikam spěchat. Před několika dny vypuštěná adventura The Longing, připomínající tvorbu českého studia Amanita Design, je pěkným příkladem titulu pro jedince nesnášející divoké tempo. Co vše o ní víme, vám řekneme v naší novince.
• Žánr: Adventura • Multiplayer: Ne • Vývojář: Studio Seufz • Vydavatel: Application Systems Heidelberg • Platformy a Datum vydání: PC (5. března 2020) • Homepage • Čeština: Ne
The Longing je dílem, které člověka svým vizuálem zaujme na první pohled. Ujmout se v něm můžete osamělého služebníka, jehož panovník si vzal šlofíka na rovných čtyři sta dní, během nichž se má sluha postarat o fungování podzemní říše. Na rozdíl od jiných podobně laděných adventur tu hraje čas, který ve hře strávíte, hodně zásadní roli. Kdo si v The Longing počká, ten se většinou dočká, protože hodinky tu tikají bez toho, abyste se vy sami hýbali. Když kupříkladu naleznete chybějící schodiště, nad kterým se nachází nestabilně vypadající krápník, stačí nějakou dobu vyčkat. Váha během té doby stáhne obrovský kus skály dolů a vytvoří vám tak přechod přes zničené schody. Celkově však podle tvrzení na stránkách autorů není kam spěchat.
The Longing Launch Trailer
Život v osamění není v The Longing žádná slast, absolvovat jej však budete moci dle vašich představ.
I když lze průzkum a plnění úkolů spícího panovníka považovat za jedny z hlavních činností, jež lze v The Longing stabilně vykonávat, hra vás do nich vyloženě nenutí. Pokud se vám nechce, můžete se klidně pustit do expandování vašeho podzemního sídla, nebo čtení knih. Ano, vidíte správně. Namísto hraní je možno ponořit se do útrob výtvorů z pera Nietzscheho, Homéra, či Edgara Alana Poea, jež vám jsou v tomto projektu servírovány v anglickém balení, takže si je nevychutná úplně každý. Pro hráče s dobrou angličtinou však mohou tato legendární díla znamenat ideální způsob, jak dočasně uniknout z temné říše, než se vrátí zpět její spící král.
Na nedávno vyšlém The Longing je krásně vidět, že když chcete, lze vytvořit hru zacílenou na lenošivé povahy, které nikam příliš nespěchají. Prakticky by se dalo říct, že se jedná o hru velmi blízkou konceptu užívanému českým studiem Amanita Design, jen s tím rozdílem, že není pravděpodobně tolik lineární jako Machinarium, Pilgrims či Samorost. Jestliže patříte do skupiny fanoušků zmíněných her, určitě nad tímto dílkem pouvažujte. The Longing přistálo na PC 5. března, a pořídit jej můžete za patnáct euro. Nemusíte však příliš pospíchat, dohrání vám totiž může zabrat rovných čtyři sta dní, takže není třeba žádný kvalt.
• Zdroje: 399d-23h-59m-59s.com