Alza.cz
Zobrazit katalog

Wasteland 3 (RECENZE) – Sněhem zavátý Fallout

• Autor: Ondřej Zeman

Kdyby minulý měsíc dorazilo očekávané Baldur's Gate 3, vývojáři z inXile Entertainment stojící za Wasteland 3 by to neměli jednoduché, protože by se jim postavila do cesty zřejmě až příliš silná konkurence. Naštěstí pro ně došlo k odkladu, díky čemuž jejich RPG nemá soka ohrožujícího jeho případný úspěch. Zda se tento fakt projevil na vyladěnosti celku, na jaké bázi funguje jeho soubojový systém a jak je na tom herní svět, vám nastíníme v naší recenzi.

Wasteland 3; wallpaper: cover

Wasteland 3 (hra) | Wasteland (IP)

RPG Wasteland 3 je součást herní série Wasteland. Titul vyvíjí studio inXile Entertainment a vydává společnost Deep Silver. Hra vychází 28. 8. 2020 na PC, PS4 a Xbox One bez české lokalizace a obsahuje multiplayer. | Homepage


Články: | Recenze

Části článku:


Wasteland 3 (RECENZE PC) – Obsah článku

  1. Vaším revírem se ve Wasteland 3 stane boji zmítané Colorado
  2. Hrdinou se nerodíte, musíte se jím stát
  3. Soubojový systém Wasteland 3 postrádá hravost nabízenou konkurencí
  4. Nedoladěná technická stránka Wasteland 3 značně sráží
  5. Recenze Wasteland 3: závěrečné hodnocení
  6. HW nároky pro Wasteland 3 PC

Vaším revírem se ve Wasteland 3 stane boji zmítané Colorado

Mít děti je občas dosti nevděčné. Nikdy totiž nevíte, co z nich nakonec vyroste. Své by o tom mohl vyprávět samozvaný král Colorada Patriarcha, jehož potomci touží po jeho teplém místečku, a tak tropí hlouposti narušující autoritu jejich tatíka. Aby je zkrotil, vysílá do Arizony skupinku svých věrných s cílem přemluvit k poskytnutí pomoci jedny z nejtvrdších obyvatel tohoto postapokalyptického univerza – Pouštní Rangery, jež zná díky jejich odvaze prakticky každý. Ti by požadavek vládce sousedního státu zřejmě kvůli svým morálním zásadám odmítli, kdyby jim samotným ovšem neteklo do bot a nepotřebovali by od něj píchnout se záchranou svého území. Ve jménu spolupráce proto vysílají ve Wasteland 3 do ledové pustiny konvoj s cílem vyřešit všechny problémy jejich dočasného partnera.

Wasteland 3; gameplay: Faran Brygo
Obyvatelé univerza Wasteland 3 jsou zpracováni na jedničku, díky čemuž si rozhovory s nimi skutečně vychutnáte.

Součástí vyslaného konvoje jsou čirou náhodou i vaši šampioni, kteří sice nepatří mezi to nejlepší, co mohli Pouštní Rangeři poskytnout, ale co můžete dělat. Počáteční fáze cesty probíhá v relativní pohodě. Jakmile se však vozidla dostanou na území kontrolované Patriarchou, je konvoj na zamrzlé přehradě znenadání napaden a značně zdecimován. Hrstce přeživších, mezi nimiž se nacházeli také vaši nováčci, se naštěstí podařilo přejít do defenzivy, která se v mžiku proměnila v agresivní ofenzivu vedoucí z obklíčení. Kdo by si ovšem myslel, že se po této události spolu se zbytkem čety z Arizony vrátíte domů, šeredně by se pletl, protože touto bitvou vaše dobrodružství v Wasteland 3 nekončí, nýbrž teprve začíná. Nastal totiž čas udělat v zamrzlé coloradské pustině pořádek.

Hlavní dějová linie Wasteland 3 má překvapivě kvalitní základy. Odehrává se totiž v temném komplexně navrženém světě bez naděje, stavícím vás před nečekané zvraty a různorodé šedé situace testující vaše morální zásady. Prakticky nikdy si tu obdobně jako ve Frostpunku nemůžete být zcela jisti tím, že rozhodnutí, které jste učinili, bylo skutečně správné. Někdy pomůžete nevinně vypadajícímu člověku, z něhož se po získání převahy vyklube krvelačné monstrum. Jindy zas zabijete padoucha, který je ve svém nitru dobrým člověkem, avšak není to schopen projevit. Škála možností, jak naložit s osudy místních tu navíc není vůbec malá, takže dříve nebo později se vám z každého průchodu stane velmi specifický zážitek, čehož si jakožto fanda znovuhratelnosti cením.

Wasteland 3 Little Vegas I GEM (Gameplay)

Jedním z primárních tahounů Wasteland 3 jsou určitě náročná rozhodnutí, kvůli kterým se nejednou dostanete do prekérní situace, z níž bez krveprolití nevyváznete.

Činit velkolepá rozhodnutí a napravovat svět tu budete zpočátku pod Patriarchovým vedením, přeci jen se jedná o postavu, jejíž pomoc potřebujete k tomu, abyste vůbec přežili. Postupem času se však ukáže, že to „překvapivě“ není až takový dobrák, jak se vám ze startu prezentuje, díky čemuž se vám otevřou nové cesty, po kterých se lze vydat. Abych byl přesný, na scéně se objeví rovnou několik výrazných hráčů s vlastními pohnutkami a zájmy značně se lišícími od toho, po čem touží aktuální vládce. Celkové vykreslení jednotlivých protagonistů primární příběhové linky Wasteland 3 se podle mého názoru povedlo na jedničku. Každý z vůdců sekundárních frakcí vás tu dokáže svým unikátním dabingem přesvědčit o tom, čemu ve výsledku věří. Děj hry je i právě díky tomuto faktu na vysoké úrovni.

Hrdinou se nerodíte, musíte se jím stát

Než se však pustíte do napravování coloradských poměrů a diskutování s vůdci jednotlivých frakcí, musíte si nejprve vytvořit dva zelenáče, v jejichž kůži celé vyprávění absolvujete. Kreativním jedincům nabízí Wasteland 3 více než obstojně zpracovaný generátor postav, s jehož pomocí si lze vytvořit hrdiny přesně dle svých představ. Šampiony vašeho dobrodružství se díky tomu mohou stát geniální pankáči, v boji nesmírně obratní střízlíci nebo odstřelovačka eliminující svým vzhledem i schopnostmi jednoho soka za druhým. Kreativitě se tu skutečně meze nekladou, takže to, s kým vyrazíte do pole, bude pouze na vás.

Wasteland 3; gameplay: slabé místo Wasteland 3; gameplay: Škorpitron Wasteland 3; gameplay: přesila
Každý nepřítel má ve Wasteland 3 slabé místo, jehož zasažením mohou odstřelovači způsobit nemalé poškození.

Pokud nepatříte mezi hráče, pro něž je vytvoření vlastních protagonistů stěžejní, je zde ještě možnost si vybrat některou z předem nadefinovaných postav vstupujících do světa Wasteland 3 s jasně popsanou minulostí. Nabídnuti jsou vám drsně vypadající pankáči, nezkušení zelenáči, kontroloři primárního skladu, dvoučlenná rodinka nebo učitelka se svou žačkou, kterou čeká zkouška ohněm, protože hned na svém první výpravě se stane účastnicí už zmíněného masakru. Všechna dua disponují specifickým rozložením schopností. Někteří se orientují více na kontaktní boj, jiní zase sází především na pušky, nebo elektroniku, celkově lze však říci, že jejich návrh není vůbec špatný. Dokázal bych si ovšem představit širší škálu alternativ nabízející zajímavější dvojičky.

Ať už si však vytvoříte nové hrdiny, nebo vezmete zavděk některou z předem definovaných postav, vždy musíte počítat s tím, že se jedná o relativní zelenáče s nedostatkem bojových zkušeností, které zocelíte až poté, co s nimi absolvujete pár akcí. Legendou se ve Wasteland 3 prostě člověk nerodí, ale stane se jí skrze propracovaný vývoj, s nímž toto RPG pracuje. Každému tu lze v průběhu hraní za pomoci zkušenostních bodů získaných bojem a plněním úkolů rozvinout elementární statistiky, schopnosti v určitých oblastech a také ho specializovat v určitých oborech. Časem si touto cestou můžete vytvořit profesionála orientovaného na odstřelování, obchodování, medicínu, kontrolu robotů, futuristické technologie nebo bezpočet jiných disciplín ovlivňujících průchod pustinou.

Wasteland 3 Monsters I GEM (Gameplay)

Na své výpravě světem Wasteland 3 narazíte na zmutovaná monstra, lidi i roboty, jimž se povedlo osvobodit od lidské nadvlády.

Jestliže se obáváte toho, že zacílením vaší dvojice na určité specializace si automaticky uzavřete některé z cest, není třeba mít strach. Kromě startovního dua vám Wasteland 3 dá k dispozici ještě další čtyři hrdiny, jež je možné zaměřit na povolání, kterým vaši primární protagonisté nerozumí, díky čemuž nakonec budete mít partu schopnou vyřešit téměř jakýkoliv problém. Za sebe musím říct, že se mi nejvíce osvědčila družina tvořená drsnou odstřelovačkou, na počítače zaměřeným rváčem, doktorem vyzbrojeným těžkým arzenálem, mechanikem se zálibou v páčení zámků, křehkou dívenkou operující s koltem a místním ochráncem práva ochotným se připojit k mé skupině. Jak už jsem však řekl, možností je mnoho, takže je možné, že vám sedne jiná varianta.

Soubojový systém Wasteland 3 postrádá hravost nabízenou konkurencí

Zatímco po jednotlivých destinacích Wasteland 3 se pohybujete po svých, krásy sněhem zavátého světa si budete užívat v útrobách upravitelné sněhové rolby, která vás vezme tam, kam si zamanete. Do jisté míry komplet v tomto ohledu kráčí ve stopách Wasteland 2, jen s tím rozdílem, že namísto otevřené mapy máte víceméně jasně definovaný koridor, v jehož útrobách se pohybujete, což není špatné. Sám bych však po této stránce uvítal více volnosti. Dala by totiž náhodným událostem s automaticky vygenerovanými bojišti daleko větší důvěryhodnost než z devadesáti procent jasně definovaná cesta, po níž prostě musíte jet kupředu. Kdyby byl generátor map kvalitní, pravděpodobně bych se nevztekal, bohužel však není, takže na nich rychle začnete pociťovat nepříjemné déjà vu.

Wasteland 3; gameplay: přepadení Wasteland 3; gameplay: Šampion Wasteland 3; gameplay: armáda robotů
Při cestování světem Wasteland 3 se často setkáte se zástupci různých frakcí toužících po vaší výstroji a kostech. Je vcelku škoda, že vývojáři nedokázali trošku specifikovat bojiště pro jednotlivé frakce, čímž by se vyhnuli déjà vu efektu.

Na jednu stranu chápu, že tvůrci chtěli, aby hráč měl neustále pocit určitého nebezpečí. Mohli si však s mapkami pro náhodné přepady a události více vyhrát a vyhnout se tak stereotypu. Primární bitevní pole jsou naštěstí na rozdíl od těch vygenerovaných navržena skutečně kvalitně. Doslova každé stěžejní bojiště tu bylo vytvořeno tak, aby na nich mohl vůdce party rangerů co nejvíce manévrovat, což jako velký fanoušek taktických možností vítám s otevřenou náručí. Na každém z nich lze nalézt mistrně rozmístěné výbušné sudy, důmyslně rozestavené kryty a samozřejmě také snadno přehlédnutelné nástroje skrývající benefity. Ty vám mohou poskytnout dočasnou výhodu v boji, nebo ho dokonce jasně rozhodnout ve váš prospěch.

Samotné střety tu probíhají značně staromilsky. Všechny zúčastněné týmy dostávají prostor jakožto celek, takže je třeba odehrát jedním rázem za každého člena party. Když to neuděláte, prostor dostanou automaticky vojáci dalších stran, u nichž se rozhodně nemusíte bát toho, že by svůj tah a rozsáhlý arzenál, jímž disponují, nevyužili na plno. Ovládá je totiž překvapivě aktivní umělá inteligence, která vám na vyšších úrovních obtížnosti nedá nic zadarmo. Za sebe musím říct, že jsem se úrovně AI trošku obával. Nakonec však tvůrci při její tvorbě obdobně jako v minulosti u Wasteland 2 dokázali odvést lepší práci než třeba v případě optimalizace nebo eliminování bugů umožňujících sokům mizet, střílet skrze zdi a jiné lahůdky, bez nichž by se jeden hravě obešel.

Wasteland 3 Colorado I GEM (Gameplay)

Putování krajinou je ve Wasteland 3 zpracováno pěkně, uvítal bych však obdobnou volnost jako ve Wasteland 2.

Upřímně jsem hodně dlouho přemýšlel nad tím, s jakým aktuálním projektem ve výsledku srovnat Wasteland 3 v rámci kvality soubojového systému. Nakonec jsem se jej rozhodl postavit vedle Divinity: Original Sin 2, přestože jsem věděl, že to nebude úplně vyrovnané poměřování. InXile se totiž v tomto ohledu trošku zasekli v minulosti, zatímco vývojáři z Larianu vsadili na pokrok. I když jsem si tu střety díky vyšší náročnosti a designu jednotlivých bojišť celkem užíval, scházela mi tu hravost, kterou jsem mohl nalézt ve stále vynikajícím RPG Divinity: Original Sin 2. Je trošku škoda, že se tvůrci tohoto postapokalyptického projektu nevydali cestou výrazných inovací, protože kdyby tak učinili, mohlo se z něj stát dílko s nestárnoucí hratelností obdobně, jako je tomu v případě DOS2.

Nedoladěná technická stránka Wasteland 3 značně sráží

Nový díl série Wasteland je hrou, u níž můžete strávit klidně sto hodin bez toho, abyste se u ní nudili. Jedná se totiž o obsahově rozsáhlé dílo s kvalitním příběhem, hutnými dialogy, propracovanými, nadabovanými postavami a světem, který by mu mohlo leckteré současné RPG závidět. Špatně na tom není ani po stránce vývoje postav, rozsahu dostupné výstroje, palety monster či soubojového systému, i když u něj bych si dokázal představit pár věcí, jež by šlo vylepšit. Kdybych nyní svůj text skončil, mohl bych dát Wasteland 3 s klidem 90 % a více.

Bohužel je tu však ještě několik prvků, které dokáží slušně narušit celkový zážitek z hraní. Primárně bych zmínil asi různorodé bugy projevující se hlavně v soubojích. Mizející nepřátelé ani protivníci střílející skrze zdi nejsou totiž nic moc příjemného. Vyloženě odladěná není ani optimalizace, díky čemuž se i na silnějších herních strojích dočkáte středních i větších propadů fps. Zajímavé je, že obdobná situace panovala i u některých předchozích projektů inXile, je tedy vskutku překvapivé, že si na to nedali ani tentokrát pozor a v den vydání prostě vypustili hru ve stavu, který se nedá označit za zcela dodělaný.

Wasteland 3; gameplay: neviditelné auto Wasteland 3; gameplay: střelba skrz zeď Wasteland 3; gameplay: neviditelnost
Některé bugy lze akceptovat. Když však výrazně ovlivňují průběh hry, znemožňují vám dokončení úkolů, nebo nejednou zabraňují pokračovat v příběhu, rozhodně nad nimi nelze přimhouřit oko.

Tato recenze byla napsaná pro PC verzi hry. Kopii pro recenzi poskytla distributorská společnost Playman.

• Zdroje: Vlastní

Recenze Wasteland 3: závěrečné hodnocení

        Hodnocení 78 % GEM
Verdikt:

Wasteland 3 je kvalitní RPG s povedeným příběhem a soubojovým systémem, které má obdobně jako jeho předchůdce problém s různě zásadními bugy. Pokud je ovšem dokážete překousnout, nabídne vám slušný staromilský zážitek evokující vzpomínky na první Fallouty, jež se v původní podobě už asi nikdy nevrátí. Jestli máte chuť na klasiku, určitě dejte Wastelandu 3 šanci.

Wasteland 3; recenze

Klady

  • Výborný příběh
  • Neskutečné množství směrů, jimiž se lze vydat
  • Perfektní soundtrack
  • Propracovaní obyvatelé herního světa
  • Temné univerzum schopné šokovat i pohltit
  • Rozsáhlý vývoj postav
  • Chytlavé souboje

Zápory

  • Bezpočet různorodých bugů
  • Trošku zlobící optimalizace
  • Otevřenou mapu nahradil koridor
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.

Wasteland 3 (DOJMY Z HRANÍ) – Obsah článku

  1. Cesta z Arizony neprobíhá ve Wasteland 3 podle počátečních očekávání
  2. Jatek se v inXile Entertainment nebojí
  3. Nic situaci neuklidní tak jako výstřel z raketometu
  4. Výlet do Pustiny bude ve Wasteland 3 stát za to
  5. HW nároky pro Wasteland 3 PC

Cesta z Arizony neprobíhá ve Wasteland 3 podle počátečních očekávání

Svět Wastelandu je místem, ve kterém se neustále děje něco nekalého, takže nikdy nemáte klid. Zatímco příběh Wasteland 2 startoval pohřbem jedné z nejvýraznějších postav týmu, ve třetím díle této legendární RPG série jste účastníky masakru. Bohužel pro vás nestojíte na straně s převahou. Vaše kolona byla totiž během své cesty mrazivým Coloradem napadena bandou zdegenerovaných jedinců vedenou vidlákem vyzbrojeným nepříjemně efektivním raketometem. Přestože konvoj tvořili primárně zkušení vojáci, převaha nepřátel velmi rychle ztenčila jejich počty na minimum, z něhož jsem si mohl zvolit dva přeživší. Ti buď patřili k některé z předem nadefinovaných dvojic, nebo k vygenerovatelnému duu, jež si může na startu vytvořit každý hráč.

Wasteland 3; screenshot: sólo
I když jste místnímu obyvatelstvu prakticky přijeli na pomoc, moc pěkně vás nevítá.

Nabídnut je vám ve Wasteland 3 otec s dcerou vynikající v boji na kontaktní a větší vzdálenosti, dvojice drsných punkerů, vysloužilí vojáci nebo nováčci, kteří za sebou ještě nemají žádnou větší akci. Každé duo se samozřejmě specializuje na něco jiného, s tím, že jeho zaměření nelze minimálně zpočátku nikterak ovlivnit, nebo vyloženě změnit, což by časem mohlo být upraveno. Jakožto velkého fandu příběhů by mě zajímalo, zda budou mít všechny předem zformované páry své unikátní příběhové linky, či dokonce úkoly, k nimž se ostatní nedostanou, podobně jako tomu bylo v případě Divinity: Original Sin 2, kde každý tvůrci vytvořený protagonista disponoval slušnou dějovou linií. Zajímavý by dle mého názoru mohl být vývoj vztahu některé z nepokrevních dvojic.

Přestože žádná z nabízených dvojic nevypadala vůbec špatně, své první hodiny ve světě Wasteland 3 jsem nakonec neabsolvoval s předem vytvořenou družinou, nýbrž s postavami, jež jsem si sám upekl. Chtěl jsem totiž na vlastní oči spatřit, jak v aktuální betě funguje systém formování hrdinů. Základní myšlenka tohoto mechanizmu je hodně podobná tomu z Wasteland 2. V rámci vizuálu je však mnohem přístupnější než ten, který jsme mohli vidět u dvojky. Své postavě můžete určit vzhled, minulost, startovní výstroj, elementární statistiky a dovednosti, jež jistým způsobem ovládá. Přítomny jsou tu také výstřednosti, které vás kupříkladu posílí po stránce obratnosti, zatímco vám znemožní nosit zbroj, protože váš hrdina prostě nevěří v žádnou formu ochrany.

Wasteland 3 - Downtown Colorado Springs | Alza Gaming (Gameplay)

Obyvatelé Wasteland 3 se s ničím moc nemažou, za rozmlácená okna vás jsou klidně schopni odsoudit k smrti.

Jatek se v inXile Entertainment nebojí

Po vytvoření postav jsem se mohl konečně vydat vstříc sněhem pokrytému světu. Ten mě přivítal dosti tvrdě – ocitl jsem se uprostřed velké ledové kry poseté nepřáteli, na níž pro mou dvojici nebylo dost místa. Členové Desert Rangers však nikdy neustupují, a tak jsem se byl z nastalé situace nucen prostřílet, v čemž mi hodně pomohlo jedno z vozidel vybavených moderní technologií, jež konvoj přivezl z Arizony. Bohužel však nemělo jak se dostat na mou stranu přehrady, kvůli čemuž jsem následně s mým duem pokračovat dál bez podpory za stabilního ostřelování, což mi ovšem nezabránilo v tom, abych se kochal zamrzlou krajinou.  Ta mi nabídla spoustu zajímavých výjevů, většinou však dosti pochmurného charakteru.

Celkově by se dalo konstatovat, že všechny aktuálně nabízené lokace působí neskutečně temně. Ať už jsem se pohyboval po hladině zamrzlého jezera, v útrobách dávno zapomenuté pevnosti či skrze uličky katastrofami zdevastovaného města, vždy jsem pociťoval určitou formu stísněnosti vyvolanou podobou světa Wasteland 3. Na kompletu bylo očividné, že se vývojáři snažili hráči ukázat co nejpodrobněji, jak až moc se může lidstvo jako takové zvrhnout. Spatřit díky tomu lze pěkně do řady poskládané oběšence, částečně zkonzumovaná lidská těla a nápisy psané krví nevinných, jimž se nepovedlo uniknout před psychopaty obývajícími toto univerzum. Celkovému dojmu popravdě značně pomohl i perfektní soundtrack složený z pomalejších písniček.

Wasteland 3; screenshot: poprava Wasteland 3; screenshot: Jarett Wasteland 3; screenshot: kra
Univerzum Wasteland 3 obývá rozsáhlá škála zvrácených postav, pro které lidský život nic neznamená.

V pozitivním slova smyslu mi náladu moc nezvedly ani dialogy s obyvateli. Snad každá postava, na niž jsem při hraní narazil, trpěla určitým splínem, a když už náhodou neměla deprese, jednalo se o člověka bez jakýchkoliv morálních zábran schopného vás bez většího rozmýšlení rozsekat na kusy kvůli tomu, že jste se na něj zle podívali. Sám se však musím přiznat k tomu, že mě Wasteland 3 v průběhu hraní transformoval k obrazu svému. Každá hrůza, kterou jsem mohl spatřit, trošku více zatvrdila mé srdce, takže jsem v pozdějších fázích neměl problém nechat vykrvácet zrádce a následně zmasakrovat partu víceméně bezbranných lidí. Ne, že bych je vyloženě chtěl zabít, měli však tu smůlu, že špatně posoudili situaci a vrhli se útočně proti mé skupině ozbrojenců eliminujících Jidáše z jejich řad.

Nic situaci neuklidní tak jako výstřel z raketometu

Bitvy tu probíhají formou tahů. Když však vystřelíte dříve, než vás nepřátelé zpozorují, máte většinou o jeden útok navíc, jelikož se startovní rána nepočítá. O tom, kolik akcí v průběhu jednoho kola uděláte, rozhodují primárně vaše statistiky, stejně tak definují to, kdo dostane prostor první a komu bude dána příležitost až na konci tahu. Hrdinové mohou v průběhu střetu zaútočit zbraní, krýt se, užívat speciální schopnosti nebo načerpávat síly, aby mohli následující kolo udeřit s větší silou. Každá z postav ve Wasteland 3 disponuje vždy pomalu se nabíjející dovedností, která se po určitém počtu zásahů aktivuje. Když má váš muž v rukou bazuku, je kupříkladu schopen vypálit atomovou hlavici, jež za sebou zanechá výraznou radiační stopu usmrcující vše živé.

Wasteland 3 - Garden of the Gods | Alza Gaming (Gameplay)

Wasteland 3 je hrou, ve které se nakonec ušpiní i ti nejmorálnější jedinci.

Průběh bitev mi ve Wasteland 3 přišel víceméně plynulý. Optimalizace kompletu je však něčím, na čem vývojáři budou muset ještě do vydání hodně zapracovat. Propady snímků jsou totiž častým jevem, s nímž se hráč musí při hraní bety vyrovnat. Vyhnout se mu totiž nejde ani za pomoci lepšího stroje, protože hra není v tento moment schopná zcela využít nabízený výkon. Během měsíce se ovšem může leccos změnit, což už jsem zaznamenal u více současných projektů.

Výlet do Pustiny bude ve Wasteland 3 stát za to

Před napsáním těchto dojmů jsem ve světě Wasteland 3 strávil více než pět hodin, během nichž jsem vybojoval řadu náročných bitev, učinil bezpočet zásadních rozhodnutí a udělal si určitý obrázek o tom, jak by mohla vypadat hra po vydání. Pokud se něco vyloženě nepokazí, příští měsíc dostaneme od inXile Entertainment další vydařené RPG s temným světem, propracovanou tvorbou postav a neskutečně náročnými volbami, jež řádně otestují morální kompas každého z nás. Hlavní slabinou tohoto díla je nyní optimalizace, ta však může být v následujících týdnech značně vylepšena skrze updaty a nové ovladače pro GPU, díky nimž dokáže tento kousek lépe využít nabízený výkon. Wasteland 3 vychází na PC, PS4 a Xbox One 19. května.

Tyto dojmy z hraní byly napsány pro PC verzi.

• Zdroje: Vlastní

HW nároky pro Wasteland 3 PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 10 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i5-2500K 3.3GHz / AMD FX-8320 Intel Core i5-4590 3.3GHz / AMD Ryzen R5 1400
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 760 / Radeon HD 7970 NVIDIA GeForce GTX 970 4GB / Radeon R9 290
DirectX Verze 11.0 Verze 11.0
Operační paměť 8 GB 16 GB
Pevný disk 55 GB 55 GB

• Zdroj: game-debate.com (1. 9. 2020)

S jakým herním PC na Wasteland 3?

Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.

AlzaPC GameBox Prime - i5 / RTX4060 / 32GB RAM / 1TB SSD

Základní sestava:

AlzaPC GameBox Prime - i5 / RTX4060 / 32GB RAM / 1TB SSD

AlzaPC GameBox Prime - R5 / RTX4070 / 32GB RAM / 1TB SSD

Optimální sestava:

AlzaPC GameBox Prime - R5 / RTX4070 / 32GB RAM / 1TB SSD

AlzaPC GameBox Elite - R7 / RX7800XT / 32GB RAM / 1TB SSD

Sestava pro náročné:

AlzaPC GameBox Elite - R7 / RX7800XT / 32GB RAM / 1TB SSD

i Mohlo by vás zajímat

1,0
Fallout 3 Game Of The Year Edition - PC DIGITAL
Hra na PC - elektronická licence, klíč pro Steam, žánr: akční, RPG a střílečky
173,-
Ihned ke stažení
Objednací kód: MVE004927
Vytisknout
P-DC1-WEB19
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Zkuste naše cookies My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies a další údaje k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a dalších údajů vč. jejich předání pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací
Alzak icon