(Update): Přidány informace o nejnovější aktualizaci přinášející novou mapu a další obsah.
Série Halo vstoupila s nejnovějším dílem Halo Infinite do nové éry. Zatímco v příběhové kampani navazující na Halo 5: Guardians se legendární Master Chief může prohánět otevřeným světem a užívat si krásy tajemného Zeta Halo prstence, hráči prahnoucí zejména po online kláních dostali multiplayer část úplně zdarma, hra více hráčů totiž přešla na free to play model. Vše o příběhové kampani, ale také aktuálních novinkách v Halo Infinite multiplayeru, najdete v tomto článku.
Autor: Filip Němec • Info
Zdroj obrázku: 343 Industries
V průběhu zimní „mezisezóny“ Winter Update, která aktuálně probíhá místo odložené 3. sezóny, autoři vypustili nový update s dávkou čerstvého obsahu. Do hry přibyla staronová mapa Empyrean, která je moderní předělávkou populární mapy The Pit z Halo 3. Konečně jsme se také dočkali možnosti procházet aktuálně probíhající či plánované custom zápasy, takže si můžete vybrat režim i mapu dle svého výběru.
Všechny základní druhy brnění (Armor Cores) jsou nyní dostupné všem hráčům, včetně třeba samurajského Yoroi brnění, které bylo třeba odemknout hraním Fracture Tenrai eventu. To je dobrá zpráva pro nově příchozí hráče, nicméně ti, kteří si brnění vydřeli, mohou být po právu naštvaní. Na novinky se můžete podívat níže ve videu. Třetí sezóna (původně naplánovaná na 8. listopadu 2022) by měla odstartovat 7. března 2023. Více o jejím obsahu si můžete přečíst níže pod videem v nabídce Winter Update a roadmapa (září 2022).
Vývojáři začátkem září představili budoucnost Halo Infinite a bohužel příliš radostných zpráv pro nás neměli. Start 3. sezóny původně naplánovaný na 8. listopadu se totiž odkládá. Místo další sezóny dostane Halo Infinite menší zimní update připomínající obsahem hodně odlehčenou sezónu.
Namísto 100 nových úrovní v battle passu jich dostaneme pouze 30 a spolu s tím dvě nové mapy (Detachment a Argyle) a také nový herní režim Covert One Flag. Co autoři dodrží, je přidání očekávaného a nutno dodat také odloženého režimu Forge pro vytváření vlastních map, byť odstartuje pouze v beta režimu. Na druhou stranu, autoři se rozhodli kompletně zrušit vývoj už v roce 2017 slíbeného splitscreenu.
Obětí posunutí 3. sezóny je bohužel kooperace, která měla být původně dostupná už při vydání hry. Té se nakonec (doufejme) dočkáme 7. března příštího roku, kdy 3. sezóna odstartuje a potrvá až do 27. června 2023. Další plnohodnotná sezóna by pak kromě kooperace měla přinést i nové mapy, battle pass o 100 úrovních a nové vybavení i zbraň M392 Bandit. Více se o plánované budoucnosti Halo Infinite rozpovídali autoři v tomto videu.
Multiplayer Halo Infinite je podobně jako řada jiných her rozčleněn na jednotlivé sezóny, které vždy přináší do hry více hráčů nový obsah v podobě map nebo zbraní a také kosmetické odměny pro hráče. S každou sezónou současně vyjde nový bezplatný a placený Battle Pass.
Battle Pass je pomyslný řetězec odměn, které se vám odemykají plněním dílčích denních a týdenních výzev nejrůznějšího charakteru a s tím souvisejícím narůstáním levelu vaší postavy. Odměnou vám je nové vybavení, skiny nebo další bonusy jako XP boost. To platí pro bezplatný, ale i placený (Premium) Battle Pass obsahující odměny, které jinak získat nejde.
Fungování Battle Passu v Halo Infinite je v mnoha ohledech odlišné od jiných her. Autoři nás chtějí například ušetřit situacím, kdy se do hraní nutíme, jen abychom stihli dokončit všechny úkoly před skončením daného Battle Passu, a proto jsou všechny Battle Passy dostupné i poté, co vyjde nový Battle Pass. Mezi všemi Battle Passy jde kdykoli přepínat, aktivní ale logicky může být pouze jeden. Více se o fungování multiplayeru dozvíte v recenzi hry více hráčů.
Placený (Premium) Battle Pass stojí 1000 kreditů, které vás vyjdou na zhruba 220 Kč, pokud si ale koupíte více kreditů najednou, zaplatíte za ně méně, a tak i za ně koupený Battle Pass může být i levnější.
V Halo Infinite začala 3. května druhá sezóna Lone Wolves velebící sparťany vycvičené k sólovému boji uprostřed nepřátelského teritoria. Placený Battle Pass pro Lone Wolves obsahuje sto úrovní odemykajících nové kosmetické vybavení, ale i další předměty, umožňující například obměnit týdenní výzvy, které se vám nebudou líbit. V průběhu sezóny probíhají různé eventy, o kterých vás budeme vždy informovat v následující kapitole.
Druhá sezóna pochopitelně přináší i bezplatný Battle Pass s celkem 46 odměnami (první sezóna jich měla pouze 26). Zatímco platnost zdarma dostupného Battle Passu 1. sezóny skončila se spuštěním té druhé, mezi placenými Battle Passy lze volně přepínat, takže pokud nemáte odemčeny všechny odměny z Premium Battle Passu pro 1. sezónu, stále k nim máte přístup.
Současně s druhou sezónou byly do hry přidány nové mapy Catalyst (režim Arena) a Breaker (režim Big Team Battle) i nové herní režimy Last Spartan Standing a Land Grab. Do seznamu režimů se pak vrátil i upravený mód King of the Hill. Více se herním režimům a jejich pravidlům věnujeme zde. Video představující dvě nové mapy najdete tady.
S vydáním Halo Infinite byla spuštěna první sezóna s názvem Heroes of Reach, která potrvá až do 2. května 2022. Placený Battle Pass pro Heroes of Reach obsahuje sto úrovní odemykajících nové kosmetické vybavení, ale i další předměty umožňující například obměnit týdenní výzvy, které se vám nebudou líbit. V průběhu sezóny probíhají různé eventy, o kterých vás budeme vždy informovat v následující kapitole.
První event 2. sezóny Fracture: Entrenched začne 24. května. Zdarma dostupný event pass bude obsahovat 30 odměn točících se kolem brnění EAGLESTRIKE.
Podobně jako Francture: Tenrai event z 1. sezóny bude i Entrenched rozdělen na šest samostatných týden trvajících kol. Více informací o Fracture: Entrenched oznámí autoři před spuštěním prvního kola eventu.
V multiplayer části Halo Infinite aktuálně probíhá s přestávkami event Fracture: Tenrai, ve kterém je hlavní odměnou samuraji inspirovaná Yoroi zbroj a další odměny rozdělené do 30úrovňového Event Passu. Součástí eventu je také nový soubojový playlist a unikátní výzvy. Celý event je rozdělen na šest částí, z nichž každá je dostupná pouze týden. Třetí kolo eventu proběhne ve dnech 1. 2. – 7. 2. 2022. Termíny dalších kol:
Odemykání odměn v Event Passu probíhá plněním Fracture: Tenrai výzev, které lze plnit pouze hraním režimu Fracture: Tenrai – Fiesta. Ten vychází z 4v4 režimu Arena, ovšem s tím rozdílem, že na začátku každého kola dostanete do rukou náhodou zbraň, Fracture: Tenrai – Fiesta je tak ve výsledku pěkně šíleným módem. Při jeho hraní ale budete současně plnit výzvy vázáné jak na Event Pass, tak i na bezplatný i placený Battle Pass.
Pokud jste mírně zmateni z toho, že se v Halo najednou objevují vojáci se samurajskou výzbrojí, pak vězte, že i pro to mají autoři dobré vysvětlení. Fractures jsou totiž alternativní Halo světy, v nichž jsou určité prvky či elementy odlišné od toho, který sledujeme v hlavní příběhové lince. Pravděpodobně se tak dočkáme i dalších Fracture eventů s další exotickou či jinak netradiční tématikou. Více informací o eventu Fracture: Tenrai najdete stránkách Halo Waypoint.
Od 8. do 22. března probíhá v Halo Infinite nový event Tactical Ops, který se oproti předchozím eventům zaměřuje zejména na taktiku. Událost nepřináší nový herní režim, ale upravuje mód Tactical Slayer, kde nejsou k dispozici automatické pušky, štít, granáty ani radar. Jediná kulka může znamenat smrt.
Aby autoři vše ještě okořenili, přidají v druhém týdnu do hry další zbraně jako je mangler či sidekick pistol, tedy pouze zbraně vyžadující zručnost a přesnost a u kterých se nelze spoléhat na střelbu od boku.
Jako v předchozích eventech bude mít Tactical Ops svůj vlastní zdarma dostupný deseti úrovňový event pass, za jehož kompletní splnění dostanete 10 kosmetických vylepšení v čele s novou Mark V ZETA helmou.
V multiplayer části Halo Infinite odstartoval nový event Cyber Showdown, který funguje podobně jako předchozí eventy. Přináší vlastní, zdarma dostupný desetiúrovňový battle pass a speciální herní režim Attrition. Event Cyber Showdown bude pravděpodobně jednorázová záležitost, a proto potrvá celkem čtrnáct dní od 18. ledna až do 1. února (2. února začne 4. kolo eventu Fracture: Tenrai).
Odměny z eventového battle passu získáváte tak, jak je zvykem, tedy plněním výzev, jež se vážou výhradně k režimu Attrition. Ten je taktickou variací na klasický Team Slayer, v němž má každý tým omezený počet životů, přičemž je možné padlé spoluhráče oživovat. Komu nejdříve dojdou volné životy, prohrává kolo. Odměny Cyber Showdown eventu se nesou ve stylu extravagance a neonových barev, největším lákadlem je bezpochyby holografické hledí a neonový „pankáč“ na helmu.
Tak jako v jiných online hrách také v multiplayeru Halo Infinite proběhl vánoční event. Událost nesoucí název Winter Contingency (podle ikonické mise z Halo Reach) začala 21. prosince 2021 a skončila 4. ledna 2022. Event byl dostupný pro všechny hráče a nabídl vánočně laděné odměny ve formě brnění, přídavných zařízení na zbroj, zbraní a tematických vizuálních úprav. Znovu tento event uvidíme nejspíše až na konci roku 2022.
„Halo Infinite nenaplnilo vysoká očekávání jak po stránce příběhu, tak i grafického zpracování. Novinky v čele s otevřeným prostředím jsou sice vítaným zpestřením, místy však působí nedotaženě. Příběhová kampaň Halo Infinite tak není vyloženě špatná, má mnoho světlých chvilek a nakonec jde o další Halo pokračující v příběhu Master Chiefa, fanoušci série však budou nejspíše zklamaní.“
Jak hodnotíme Halo Infinite multiplayer?„Multiplayer je rozhodně tou povedenější částí Halo Infinite. Chybí mu sice některé zásadní funkce a výsledné hodnocení sráží i špatně postavený battle pass, podstatné však je, že základ hry je neuvěřitelně zábavný a chytlavý. Díky free to play modelu si hru více hráč Halo Infinite může každý zdarma vyzkoušet, nemluvě o tom, že nedostatky mohou autoři průběžně opravovat.“
Podívejte se na celou singleplayer recenzi (Xbox Series X/S) a multiplayer recenzi (Xbox Series X/S) včetně hodnocení.
A jak hodnotí svět?
Tato hodnocení jsou platná k 20. 12. 2021.
Online hra více hráčů je se sérií Halo neodmyslitelně spjata, multiplayer tak je přítomen i v Halo Infinite a to zdarma ve formě free-to-play modelu. Aktuálně probíhá první sezóna Heroes of Reach. Halo Infinite nabídne stejně jako předchozí díl Forge režim umožňující tvorbu vlastních multiplayer map, dostupný však bude až v průběhu druhé sezóny a jen ve formě otevřené bety. Více o fungování multiplayeru, battle passu a aktuálních eventech zjistíte v předchozích kapitolách.
Hra více hráčů podporuje cross-play multiplayer nejen mezi Xbox One a Series X/S verzemi (tzv. cross-gen), ale také PC. Mohou se tak spolu utkat hráči na konzolích i PC. Majitele vícero herních platforem potěší také tzv. cross-progression, díky čemuž můžete hrát na PC, ale i konzolích Xbox, přičemž se vám vždy nahraje váš aktuální save bez ohledu na to, na jaké platformě jste hráli naposledy. Na Series X a podporovaných PC sestavách poběží multiplayer ve 120 fps.
Původně plánovaný splitscreen pro dva hráče byl v září 2022 kompletně zrušen. Halo Infinite tak alespoň dostane slíbenou online kooperaci až pro čtyři hráče, ta bude dostupná (po několika odkladech) od 7. března 2023 v rámci startu 3. sezóny. Zároveň zatím není jasné, jestli se výše popsaná podpora cross-play multiplayeru týká také online kooperace, autoři prozatím hovořili pouze obecně o multiplayeru, kam online kooperaci mohou, ale nemusí počítat.
Herní režimy Halo Infinite multiplayeru vesměs vychází ze starších dílů, ale přináší i některé novinky. Dělí se na malé taktické 4v4 Arena režimy a hromadné 12v12 bitvy Big Team Battle s vozidly a létajícími stroji.
Arena režimy:
Big Team Battle režimy:
V současnosti se spekuluje o vývoji Battle Royale režimu, který by měl vyjít samostatně a pracovat na něm má údajně studio Certain Affinity, které se sérií Halo vývojářům z 343 Industries dlouhodobě vypomáhá. Zatím jde však pouze o nepodložené informace.
Halo Infinite vyjde 8. prosince 2021 na PC (Microsoft Store a Steam), Xbox One a Xbox Series X/S. V tento den vyjde příběhová kampaň, zatímco samostatně dostupný multiplayer, jež vyšel zdarma ve formě free-to-play, je ve fázi beta dostupný již od 15. listopadu 2021. Více se o hře více hráčů dozvíte v příslušené kapitole.
Halo Infinite přitom bude jako všechny ostatní hry Xbox Games Studios vydané v tomto období součástí programu Smart Delivery, takže pokud si koupíte Xbox One verzi hry a později si pořídíte například Xbox Series X, nejen, že hra půjde spustit i na novém Xboxu, ale zároveň dostanete bezplatný upgrade právě na Series X verzi. Stejně tak Halo Infinite bude již v den vydání dostupné v knihovně Xbox Game Pass včetně podpory streamování přes Xbox Cloud Gaming.
Protože letos slaví série Halo 20. narozeniny, připravil Microsoft fanouškům značky hned dvě překvapení: Xbox Elite Wireless controler 2 v designu série a také konzoli Xbox Series X. Očekávat lze také speciální edice samotné hry, ty však prozatím nebyly oznámeny.
Halo Infinite u nás vyšlo bez české lokalizace.
Žije však naděje, že by se v budoucnu mohla objevit, už před vydáním hry totiž podle stránek australské ratingové agentury měla být čeština ve hře přítomna. Zároveň ale může jít o důkaz toho, že původně zamýšlený překlad byl nakonec zrušen.
Přestože v názvu Halo Infinite nenajdeme číslovku šest, jde o přímé pokračování pátého dílu. Příběh bezprostředně navazuje na konec Halo 5: Guardians, kdy umělá inteligence Cortana zmizí neznámo kam a Master Chief se vznáší ve vesmíru bez známek života. Na začátku Halo Infinite však Master Chiefa zachrání neznámý pilot, který se stane důležitou součástí příběhu, ale také parťákem Master Chiefa, jenž bude na povrchu Zeta Halo prstence, kde se celý děj odehrává, potřebovat pomocnou ruku.
Jedním z vašich prvních úkolů na Zeta Halo bude lokalizace umělé inteligence s názvem The Weapon (zbraň), která bude Master Chiefa doprovázet spolu s pilotem. The Weapon je však důležitá především kvůli tomu, že byla stvořena za účelem zničení Cortany, což se jí bohužel nepovedlo a jak poznamenávají samotní autoři, Cortana ještě neřekla poslední slovo. O to se ovšem přihlásí také rasa Banished, která vyhnala síly UNSC z povrchu prstence a vaším úkolem s podporou The Weapon bude porazit nepřítele a znovu zprovoznit základny armády UNSC.
Následující odstavce obsahují příběhové spoilery z Halo 5: Guardians:
Ano, navazuje. Ve čtvrtém a pátém díle zažili velký zvrat fanoušci umělé inteligence Cortany, která přežila jen díky ukrytí se v komunikační síti rasy Forerunnerů. Cortana se však po neúspěšných bojích rozhodne vzít osud vesmíru do vlastních rukou a vyzve ostatní umělé inteligence ke spolupráci s cílem zachránit kosmos bez ohledu na ztráty. Kromě Halo kruhů je totiž ve vesmíru ještě další velká zbraň, obrovské robotické vesmírně lodě Forerunnerů s názvem Guardians.
V Halo 5: Guardians se Master Chiefovi mezitím podaří spojit s Blue týmem, vzápětí se však po zjištění, co má Cortana v plánu, vydá bez povolení v jejích stopách a v roli člena Blue týmu po Chiefovi pátráme. Než ho najdeme, podaří se mu najít Cortanu, a přestože ji Chief zbrzdí, plán Cortany oživit ničivé kolosy Forerunnerů nakonec vyjde a lodě Guardians míří ke všem domovským světům v galaxii, čímž pátý a doposud poslední díl končí. Jak přesně Halo 5 a Halo Infinite na sebe naváže, zatím nevíme, autoři však přislíbili bezprostřední návaznost na konec pátého dílu.
Master Chief je hlavní postava téměř všech her ze série Halo. Je elitním supervojákem, jehož trénink v programu Spartan začal už v jeho šesti letech, kdy se stal součástí úzké skupinky dětí vytipovaných díky svému intelektu i fyzickým predispozicím k ochraně Země a všech jejich kolonií. Tyto děti byly tajně odebrány rodičům a vyměněny za klony, které nedlouho poté běžným způsobem zemřely. Chiefovi rodiče tak věří, že jejich syn v mládí zemřel. Ten je však, nyní pod vojenským jménem John-117, nejslavnějším jménem armády UNSC, držitel všech vojenských i civilních ocenění a voják s největším počtem úspěšných vojenských operací. Zároveň je také nejspíše posledním přeživším z programu Spartan. Dnes mu však už nikdo neřekne jinak než Master Chief, což je přezdívka odrážející jeho oficiální hodnost i pověst.
Ve čtrnácti letech John prošel kybernetickou a genetickou augmentací, která ještě zesílila jeho sílu, zrychlila reflexy, zlepšila zrak a kosti učinila téměř nezlomitelné. Mistrně ovládá všechny možné zbraně, přičemž nedílnou součástí jeho výbavy je spartanský oblek MJOLNIR. Ten postupně vylepšovala umělá inteligence Cortana, která se stala po mnoho let jeho nejbližší rodinou. Cortana však po neúspěšných pokusech UNSC odvrátit hrozbu zničení všeho života ve vesmíru přebere iniciativu a stane se v některých ohledech Johnovým nepřítelem.
V FPS sérii Halo zažije nepřátelská frakce Banished premiéru, už se však stihla představit například ve strategické odbočce Halo Wars 2. The Banished je frakce sledující jeden jediný cíl a její členové jsou příslušníky mnoha ras, jejichž některé zástupce už známe z předchozích dílů. U kormidla frakce jsou obrovští Brutes s ostrými zuby a gravitačními kladivy, v řadách „vykázaných“ ale najdeme také mnoho Covenantů, hlavních nepřátel z původní trilogie. Právě po porážce Covenantů využila frakce Banished situace a stala se hlavní vojenskou silou známého vesmíru, kde pod vedením bývalého covenantského generála Atrioxe vyrazila do boje s lidmi i zbytky Covenantů s jediným cílem – podmanit si vesmír a vyhladit všechny nepřátele.
Nyní mají Banished pod kontrolou jeden z posledních funkčních Halo prstenců, superzbraň schopnou zničit organický život v celé galaxii. Ten Halo ring, na který se v Halo Infinite vydá Master Chief. Hlavním záporákem v novém Halo však nemá být Atriox, ale nová tvář, kterou jsme mohli vidět, ale i slyšet v gameplay traileru. Antagonistou Halo Infinite je War Chief Escharum, leader frakce Banished na Halo prstenci, jehož obranu podle všeho Escharum bere jako velmi osobní úkol. „Toto je můj poslední boj, zkouška opravdových legend,“ říká War Chief Escharum na konci traileru. Pokud by vás rasa Banished zajímala více, doporučujeme pětidílnou minisérii komiksů Halo: Rise of Atriox.
Halo Infinite svou hratelností navazuje na předchozí díly a jde tedy opět o rychlou akční střílečku z pohledu první osoby, v níž se v roli legendárního vojáka Master Chiefa utkáme s rozličnými mimozemskými nepřáteli pomocí celé řady střelných zbraní, ale i dalších emzáckých futuristických výdobytků.
V čem se naopak Halo Infinite odlišuje od předchozích dílů, je poprvé v sérii otevřené prostředí. Byť jde po stránce příběhu stále o lineární dobrodružství, Halo Infinite nabízí podstatně větší svět a výraznější volnost při plnění jednotlivých misí a stejně tak řadu vedlejších nepovinných aktivit. S tím jde ruku v ruce také doposud největší novinka ve výbavě Master Chiefa, kterou je vystřelovací hák. Díky němu se můžete snadněji pohybovat otevřeným prostředím a také ho využívat v boji.
Autoři hovoří o nové hratelnosti v otevřeném prostředí jako o “tanci”, díky němuž mají hráči vše ve svých rukou. Že je hra minimálně stejně zábavná jako předchozí díly má zaručit nové Sandbox oddělení uvnitř studia, v němž se vývojáři snaží, aby každý element jako jsou zbraně, vozidla, schopnosti či objekty v otevřeném prostředí byl vyvážený, ale zároveň hráči přinášel nějakou výhodu navíc, díky čemuž bude zmíněný „tanec“ každého hráče po otevřeném prostředí trochu jiný. Vývojáři zdůrazňují, že oproti předchozím dílům, kde byly otevřenější lokace použité pouze v rámci lineárních úrovní, nabízí Halo Infinite skutečnou svobodu v objevování Halo prstence. Vše se ale odvíjí od vyprávění příběhu a jeho jednotlivých částí.
Celá herní mapa je větší než oba světy posledních dvou dílů dohromady. Vzhledem k velikosti mapy se ke slovu dostanou kromě vystřelovacího háku také nejrůznější vozidla a letadla, která zkrátí cestování po Halo prstenci. kde se celé Halo Infinite odehrává. Cestování napříč prstencem vám ozvláštní různé druhy prostředí a denní a noční cyklus, který ovlivňuje i chování nepřátel ve smyslu jejich počtu, agresivity, výskytu či výzbroje.
Jak bude Master Chief postupně objevovat Zeta Halo ring, dostanete se k vylepšením vašeho brnění, vystřelovacího háku a dalším úpravám výbavy, nečekejte však nijak robustní systém. Autoři se ve směru vylepšování postavy inspirovali zejména Halo Reach. Herní doba Halo Infinite je bohužel vzhledem k otevřenosti světa i předchozím dílům krátká, závěrečné titulky uvidíte za zhruba 10 hodin, ovšem při snaze splnit všechny vedlejší úkoly se můžete dostat téměř na dvojnásobek.
Vizuální styl Halo Infinite se dle slov autorů mírně vrací k původní trilogii, takže zatímco realistický nádech zařídí zejména prostředí Zeta Halo ring, který v mnoha ohledech připomíná svou flórou naší domovskou planetu, o futuristické a mimozemské prvky se postarají nepřátelé.
Na PC a Xboxu Series X běží příběhová kampaň v 60 snímcích za sekundu a podporuje dva grafické módy: režim věrnosti upřednostňuje 4K rozlišení, zatímco režim výkonu snižuje rozlišení na úkor lepší snímkovací frekvence. Multiplayer na PC a Series X běží ve 120 fps. Chybí naopak podpora ray-tracingu, která přijde až dodatečně formou patche.
Halo Infinite pohání nový Slipspace engine vytvořený speciálně pro tento díl. Pracovat se na něm začalo už v době vydání Halo 5: Guardians a jeho základem je původní Blam! engine. Vytvoření Slipspace enginu bylo nutné nejenom kvůli přechodu na novou generaci konzolí, ale také odlišnému charakteru hry způsobenému přechodem do výrazně otevřenějších lokací. Název enginu odkazuje na technologie cestování vesmírem slipspace právě ze série Halo, která má být rychlejší než rychlost světla. Autorem hudby je Gareth Coker, stojící například za soundtrackem k Ori and the Blind Forest a Will of the Wisps.
Série Halo byla vždy primárně vyvíjena na konzole Xbox, a když už se zpožděním nějaký díl vyšel i na PC, šlo většinou o port, který nedostal potřebnou péči a nenabízel klasické možnosti nastavení jako jiné plnohodnotné PC hry. To se v případě Halo Infinite mění – hra je současně vyvíjena na konzole Xbox i stolní počítače, na obě tyto platformy vyšla zároveň a oběma verzím je dle slov autorů věnována stejná péče. Zároveň ale vývoj probíhá ve vzájemné kooperaci, díky čemuž Halo Infinite podporuje například cross-play multiplayer mezi PC a Xbox konzolemi (více v kapitole o multiplayeru).
Díky nadstandardní péči tak Halo Infinite na stolních počítačích nabízí nativní podporu všech možných periferií, takže kromě myši a klávesnice si zahrajete PC verzi třeba také s konzolovým ovladačem. Potěší i podpora ultrawide a super ultrawide monitorů, pokročilá nastavení grafiky, rozlišení, zorné pole (field of view) či obnovovací frekvence.
Nechybí ani zcela upravitelné ovládací schéma, které uvítají zejména fanoušci online multiplayeru, kterým přijde vhod také úprava rozhraní, zobrazení počtu snímků za sekundu či odezvy serveru. Nejenom oproti jiným multiplatformovým hrám, ale dokonce i titulům čistě pro PC nabídne Halo Infinite mnohdy nadstandardní nástroje, na jejichž bližší popis se můžete podívat níže ve videu.
Co se příběhové kampaně týče, zde zatím autoři své karty na rozdíl od multiplayeru neodhalili a nevíme tedy, jestli v souvislosti s příběhovou částí Halo Infinite vyjdou jakákoliv DLC či jiná rozšíření. Podle slov vývojářů se však má Halo Infinite stát samostatnou platformou pro sérii Halo, kterou chtějí autoři rozšiřovat po následujících deset let. Dá se tak očekávat, že se Halo vydá podobnou cestou jako Destiny 2 a další pomocí větších i menších dodatků pravidelně rozšiřované „live-service“ tituly. To by mohlo zahrnovat samostatná DLC i jejich začlenění do Season Passu.
Zatím ale musíme naše očekávání krotit, vývojáři půl roku po vydání hry nejsou schopni dostatečně zásobovat obsahem ani hru více hráčů, která vyšla zdarma a to i přes pomoc dalších studií. V dohledné době tak žádné rozšíření singleplayer kampaně mimo dva menší eventy v rámci druhé sezóny neočekáváme.
Tato kapitola vám nabídne všechna zásadní videa, trailery, screenshoty, a odkaz na homepage spolu s YouTube kanálem hry, kde najdete všechna nově vypuštěná videa.
zdroj: 343 Industries
Oficiální hardwarové požadavky pro Halo Infinite:
|
Nízké (minimální) HW požadavky | Střední HW požadavky | Vysoké (doporučené) HW požadavky | Ultra HW požadavky |
---|---|---|---|---|
Operační systém | Windows 10 RS3 64-bit | Windows 10 19H2 64-bit | Windows 10 19H2 64-bit | Windows 10 19H2 64-bit |
Procesor | AMD Ryzen 5 1600 | Intel i5-4440 | AMD Ryzen 5 2600 | Intel i5-9500 | AMD Ryzen 7 3700X | Intel i7-9700k | AMD Ryzen 9 5900X | Intel i9-11900k |
Grafická karta | AMD RX 570 | Nvidia GTX 1050 Ti | AMD RX 5500 XT, 8 GB | Nvidia GTX 1660, 6 GB | AMD RX 5700XT | Nvidia RTX 2070 | AMD 6800 XT | Nvidia RTX 3080 |
Operační paměť | 8 GB | 8 GB | 16 GB | 16 GB |
Pevný disk | 50 GB SSD | 50 GB SSD | 50 GB SSD | 50 GB SSD |
• Zdroj: halowaypoint.com (16. 11. 2021)
Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.
• Zdroje: ign.com, gamesradar.com, game-debate.com, halowaypoint.com, vlastní