Kdo si hraje, nezlobí, říká se. Ale to je málo. Hračka má sloužit jako součást výchovy, pomocník rodičů v rozvoji dítěte, jeho schopností a vlastností. Současný český trh je poměrně zdeformovaný záplavou postaviček z filmů. Děti je chtějí, protože je mají spolužáci. Rodiče je kupují dětem, aby od nich měli pokoj. Je to správně? Vzpomeňme si na naše dětství, jedna věc symbolizovala několik hraček, sami jsme něco tvořili (protože nebylo co koupit) a rodiče si často hráli s námi.
Byl jednou jeden Alzák a ten hledal kamaráda. Trvalo to dlouho, ale nakonec přišel. Zpoza sedmero řek a sedmero pohoří, kde se vzal tu se vzal, najednou tu stál Kiconico. Malý španělský medvídek, který je známý po celém světě. Má jedno ouško menší, jedno oko níž a na těle pár jizev, a přesto ho děti ve světě milují. Nebo možná právě proto. Kiconico sám hledá dětské kamarády…
Z neobyčejně obyčejné hračky se stal maskot celé značky a posléze i celé firmy. Imaginarium. A dokonce už ani Kiconico není sám, má sourozence. Imaginarium možná znáte ze zahraničí, je to ten obchod s dvojitými modrými dveřmi, vyjadřujícími náš respekt k dětem a jejich světu.
V Imaginariu se snažíme, aby se s našimi hračkami děti kromě zábavné hry ještě vzdělávaly, tříbily si myšlenky, trénovaly to či ono a třeba i svou výdrž a trpělivost. Základním smyslem všech hraček společnosti Imaginarium je probouzet v dětech fantazii, překonávat sebe sama a při tom všem se vlastně učit.
Oficiálně se segment nazývá edukativní hračky, což v češtině příliš evokuje školní pomůcky, a tak našim hračkám říkáme „chytré“. Jejich smyslem je rozvíjet mentální, motorické, dovednostní a jiné schopnosti u dětí. Jinými slovy, J.A. Komenský by pro své děti nakupoval určitě v Imaginariu. Od ostatních hračkářství se liší v mnoha ohledech: obchod je rozdělen do sedmi tematických celků, které mají své názvy jako např. Objevuj, Překonej se, Vyjádři se, Sportuj, Vítej človíčku a další, ve kterých najdete hračky podporující dané téma.
i
Původně španělská rodinná firma má několik stovek obchodů ve více než 33 zemích na třech kontinentech. Při návštěvě skladu Imaginarium ve španělské Zaragoze uvidíte spoustu hraček, které jste nikdy neviděli, které se u nás ještě neprodávají, a nebo, „o kterých jsme v dětství jen snili“ – odtud česko-slovenský slogan značky Imaginarium.
Segment tzv. chytrých hraček je v České republice hluboko pod úrovní běžné v západní Evropě. Na druhou stranu trh je relativně nasycen hračkami, které z pohledu rozvoje dítěte nemají vysokou hodnotu. A tak si dlouhodobě klademe za své poslání inspirovat přemýšlivé rodiče k tomu, aby si uvědomili, že to, s čím si hrají jejich děti, je nesmírně důležité.
Imaginarium představuje nejen chytré hračky pro děti, ale především hračky pro děti chytrých rodičů, kterým na schopnostech a osobnosti jejich dětí záleží.