Vyberte prvek na stránce, kterého se chyba týká

Naše pobočky jsou aktuálně otevřeny od pondělí do soboty pouze pro výdej zboží.

Vyzkoušejte bezpečné doručení zboží do jednoho z našich 347 AlzaBoxů.

Služby reklamace a vrácení zboží fungují beze změny, od pondělí do soboty.

Ochutnávka Black Friday Mmm, tady voní Vánoce

Jak cvičit doma? Přehled nejlepších sportů

Zobrazit katalog

Článek

Aktualizováno

Jaký sport vybrat pro cvičení doma? Jde to levně, účinně a bez nutnosti opustit pokoj. V našem článku zjistíte, jaké jsou hlavní výhody a nevýhody domácí posilovny. A hlavně si představíme sporty vhodné ke cvičení z pohodlí vašeho domova.

i Cvičení z domova: TOP značky sportovních potřeb
činky cvičení

Cvičení s činkami

Cvičení s činkami je základní součástí každého tréninku síly. Výhodou je, a to zejména u jednoručních činek, skutečně široká škála pohybů, které je s nimi možné dosáhnout, a tudíž velká variabilita v tom, které svalové partie (bicepsy, tricepsy, ramena, mezilopatkové svaly) posilujete. Ale není to jenom o posilování. Činky totiž také svaly protahují a dobře poslouží i při aerobních aktivitách.

Výhody činek

  • Široká škála cviků
  • Nezabírají místo v místnosti
  • Univerzální, vhodné pro muže i ženy
  • Velký rozsah hmotností i typů
  • Nízká pořizovací cena

Nevýhody činek

  • Některé typy mohou poškodit podlahu
  • Při nákupu je potřeba dobře odhadnout své síly
  • Může se stát, že brzy budete potřebovat vyšší hmotnost
Rotoped

Rotoped

Rotopedy představují rychlou cestu, jak si zlepšit kondici, zpevnit tělo a shodit přebytečné kilogramy. Jde v podstatě o simulaci jízdy na kole. Na rotopedu sedíte vzpřímeně, řídítka jsou výš než sedlo, a tak nedochází k přetížení bederní a krční páteře. Jsou ideální zejména pro posílení nohou, kardio trénink a odstranění nadbytečného tuku. Rotopedy jsou vhodné i pro lehčí typy tréninku, také pro osoby s nadváhou či horší kondicí, nebo pokud máte problémy s páteří.

  • Ideální cesta pro zpevnění těla i hubnutí
  • Nedochází k přetížení bederní a krční páteře
  • Vhodné pro osoby s nadváhou i horší kondicí
  • Procvičíte pouze svalové partie dolních končetin
  • Nelze složit, zabírá prostor v bytě
  • Hlučnost a poruchovost u levnějších modelů
Běžecký pás

Běžecký pás

Pokud hledáte fitness stroj pro hubnutí i kondiční trénink, běžecký pás je tou správnou volbou. Běhání je pro lidské tělo velmi přirozený pohyb, při kterém aktivujete a posílíte stehenní, hýžďové a lýtkové svaly, při správné technice zapojíte i ramena, paže a střed těla. Pravidelným tréninkem na běžeckém trenažéru posílíte také kardiovaskulární systém a shodíte přebytečná kila a přitom můžete sledovat třeba svůj oblíbený seriál. Běžecké trenažéry je možné snadno složit, proto se nemusíte bát, že by vám doma zabíraly mnoho místa.

  • Pro tělo přirozený pohyb
  • Ideální na hubnutí i posílení kondice
  • Tempo, vzdálenost i sklon máte neustále pod kontrolou
  • Zabírá velký prostor
  • Větší zátěž pro šlachy kvůli pružení pásu
Hrazda shyb

Hrazdy

Posilování s vlastní vahou se stalo v posledních letech ohromným tahákem zejména pro mladší ročníky. Jako ideální příslušenství slouží hrazda, se kterou procvičíte ruce, prsní svaly, záda i břicho. Jde tedy o komplexní cvičení zaměřené na svalové skupiny celého těla.

Výhody shybů

  • Fyzicky náročné cvičení
  • Posílením zádového svalstva zlepšíte držení těla
  • Mnoho různých variant cviků
  • Shyby slouží jako vstupní test u vybraných složek armády nebo policie

Nevýhody shybů

  • V některých případech složitější montáž (vrtání do stropu nebo do zdi)
  • Nehodí se do dřevěných zárubní
Kettlebell

Kettlebelly Ybell

Ybell je multifunkční činka, která svou konstrukcí nahradí několik druhů nářadí. Můžete s ní cvičit jako s Kettlebellem, jednoručními činkami, tak i madly na kliky. Ybell je vhodný jak pro silový trénink, tak především pro funkční cvičení. Jeho všestrannost ho dělá univerzální pomůckou, která by neměla chybět v žádném fitness centru. Ybell je vhodný i pro skupinové lekce a domácí posilovny.

Výhody kettlebellů Ybell

  • Časově nenáročné cvičení s vysokou efektivitou
  • Dokáže zastat roli běžného kettlebellu, činek a madel na kliky
  • Silový i vytrvalostní trénink, rozvoj rychlosti i pružnosti
  • Zapojení celého těla včetně stabilizačního systému
  • Nízká cena

Nevýhody kettlebellů Ybell

  • Nutnost osvojit si techniku
  • Při cvičení je potřeba mít kolem sebe dostatek prostoru
závěsný systém trx

Závěsné systémy

Závěsné systémy jsou originální cvičební pomůckou v podobě posilovací gumy, na které se provádějí cviky pro zatížení celého těla. Hodí se k efektivnímu kondičnímu trénink doma i kdekoliv na cestách. Užít si ničím nerušené cvičení bez složitých strojů a těžkých činek můžete dokonce i v přírodě nebo na zahradě, stačí jen připevnit závěsný systém k pevnému bodu a je hotovo. Díky skladnosti a jednoduché instalaci je kdykoliv snadno přemístíte.

Výhody závěsných systémů

  • Hodí se pro komplexní cvičení – procvičíte s nimi celé tělo
  • Můžete s nimi posílit svalstvo, zlepšit kondici i mobilitu či spalovat tuky
  • Cvičením si osvojíte kontrolu nad rovnováhou těla a koordinací pohybů
  • Posilujete s hmotnostní vlastního těla
  • Je obrovské množství cviků, které lze na závěsných systémech provést
  • Je možné regulovat intenzitu zátěže, a to změnou postoje k zavěšenému bodu
  • Zavěšení je jednoduché a lze provést téměř kdekoliv – na dveře, na strom, ke sloupu či k plotu
  • Na rozdíl od posilovacích strojů jsou mnohem skladnější

Nevýhody závěsných systémů

  • Vyžadují připevnění k pevnému bodu
  • Abyste předcházeli zdravotním komplikacím, je důležité dbát na správné provedení cviků
Veslařské trenažery

Veslařské trenažery

Cvičení na veslařském trenažéru se řadí mezi nejefektivnější a nejzdravější typy fyzické aktivity, jež lze provozovat doma. Nejenže vám pomůže zpevnit svaly, ale dokáže zamávat i s nadbytečnými tělesnými tukovými zásobami. Při tréninku na veslovacím trenažéru zapojíte téměř všechny svalové partie, a to je hlavní důvod jeho vysoké účinnosti. Zároveň si zlepšíte celkovou kondici, zvýšíte plicní kapacitu a podpoříte funkci srdce a cév.

Výhody veslařského trenažéru

  • Zpevnění svalů celého těla
  • Účinné spalování tuků
  • Nenamáhá klouby

Nevýhody veslařského trenažéru

  • Riziko bolesti zad při nezvládnuté technice
  • Větší rozměry a vyšší hmotnost trenažéru
posilovací gumy

Posilovací gumy a expandery

Posilovací gumy jsou jednoduché, leč velmi účinné cvičební pomůcky s mnohostranným uplatněním. Fungují na principu odporu a jejich použití je bezpečné, nenáročné a můžete je využít prakticky kdekoliv – při cvičení doma, v posilovně i venku, ať už pro posílení svalstva, zlepšení kondice, nebo při rehabilitaci. Kromě toho, že směle nahradí i činky, mají navrch ještě několik dalších výhod.

Výhody posilovacích gum

  • Použití téměř kdekoliv
  • Nahradí činky a některé cvičební stroje
  • Vhodné k posilování, rehabilitaci, hubnutí
  • Pro začátečníky, pokročilé i zkušené
  • Nízká cena
  • Snadno skladovatelné
  • Minimální riziko zranění
  • Minimální tlak na klouby
  • Svaly lze zatěžovat ve vertikální i v horizontální rovině
  • Svaly jsou zatíženy v celém rozsahu pohybu

Nevýhody posilovacích gum

  • Nenahradí těžké posilovací činky a určité posilovací stroje
  • Nedají se využít u všech typů cviků
  • Při nesprávném držení těla může dojít k nežádoucímu přetěžování
BOSU

BOSU

BOSU neboli balanční podložka vypadá jako polovina gymnastického míče na pevné základně. Ke cvičení můžete použít obě strany nebo BOSU zvednout jako závaží například při dřepech a výpadech. Vyrábí se samostatně či s expandéry, jež vám pomohou udržet stabilitu a zároveň i posilovat. Při výběru BOSU také dbejte na jeho nosnost. Cvičením na BOSU posílíte svaly celého těla, své využití najde při klasických trénincích, balančním cvičení, kardio cvičení i posilování. 

Výhody BOSU

  • Komplexní posilování
  • Zpevňuje šlachy a vazy
  • Posílením stabilizačního svalstva páteře zlepší koordinaci pohybů a držení těla
  • Pozitivní vliv na kardiovaskulární systém (redukce tuku)
  • Pravidelné cvičení pomáhá odstranit bolesti zad a šíje

Nevýhody BOSU

  • Náročnější na správné provedení cviků
  • Při nesprávném provedení cviků hrozí relativně snadno zranění
  • Nedoporučuje se, pokud máte problémy s klouby
  • Obtížné pro osoby s narušenou stabilitou

Podložky na cvičení

Cvičit doma na tvrdé podlaze nebo na koberci není pro nikoho z nás zrovna dvakrát pohodlné. Od bolavých zad a kolen otlačených z tvrdého povrchu vás zachrání podložka na cvičení. Cvičení na podložce je pohodlné a efektivní, protože neklouže a váš postoj při jednotlivých cvičících polohách bude pevnější a fixovaný. Navíc vaše pokožka při cvičení na podložce lépe dýchá.

i Mohlo by vás zajímat

Pokud si vyberete vhodnou aktivitu podle svých možností a životního stylu, cvičení doma vám bude pomocníkem k udržení pevného zdraví, dobré kondice a pozitivní mysli. Domácím cvičením nemusíte trávit několik hodin denně, vždy bude přínosnější intenzivně se hýbat i jen několik minut než zůstat sedět před televizí či počítačem. Stačí se jen rozhodnout a začít, nejlépe hned.

0
Vytisknout
Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Pro organizace Jak nakoupit
WEB13
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi