Alzákovy Jarní TOPky Alzákovy Jarní TOPky

Masters of Anima (RECENZE) – V čele neživé armády

Zobrazit katalog

Recenze

Aktualizováno

Středně velkým hrám se většina vydavatelských společností vždy vyhýbala širokým obloukem. Neměly pro ně prostě dostatečný potenciál. V průběhu posledních několika let se ale situace začala měnit. I ti největší giganti si už totiž uvědomují důležitost nezávislých projektů. Svou pozornost samozřejmě neupřeli na celou indie scénu, nýbrž jen na pár vyvolených kousků, které je zaujaly především neotřelým nápadem. Nejvíce se v této sféře angažoval Microsoft, jenž umožnil kupříkladu vytvoření legendární plošinovky Ori and the Blind Forest. Vedle něj je tu samozřejmě řada jiných, mezi něž se počítá třeba Focus Home Interactive přinášející nám spolu s vývojáři z Passtech Games charismatickou akční adventuru Masters of Anima, o které si můžete v naší recenzi přečíst víc.


• Žánr: Akční adventura • Multiplayer: Ne • Vývojář: Passtech Games • Vydavatel: Focus Home Interactive • Platformy a Datum vydání: PCPS4, Xbox One, Switch (10. dubna 2018) • Homepage: passtechgames.com • Čeština: Ne


Obsah recenze Masters of Anima

  1. Masters of Anima mapuje osudy mladého vyvolávače Otta a jeho milé
  2. Kontrolovat budete mechanické strážce
  3. Kromě boje vám Masters of Anima nabídne také hádanky
  4. Masters of Anima si zahrajete i na slabších strojích
  5. Masters of Anima je titul, který stojí za pozornost
  6. Recenze Masters of Anima: závěrečné hodnocení
  7. HW nároky pro Masters of Anima PC

Masters of Anima mapuje osudy mladého vyvolávače Otta a jeho milé

• Recenze: 10. 4. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Na počátku všeho bylo lidstvo v Masters of Anima sužováno horou Spark. Ta proti němu neustále vysílala kamenné golemy, jejichž jediným cílem byla destrukce. Když už si utlačovaní zástupci našeho druhu mysleli, že je s nimi veta, smilovali se nad nimi sami bohové a některé z nich naučili vytvářet neživé ochránce, jimž bylo možné snadno vdechnout život. Za pomoci nově nabytých vědomostí vyvolení Tvarovači postavili narychlo vojsko strážců, které se následně utkalo s armádou chaosem posedlých gigantů v přímém střetu a díky značné převaze je na hlavu porazilo. Po velkolepém vítězství všichni tvůrci spojili síly a zabezpečili srdce kopce magickým štítem schopným za určitých okolností vydržet až do konce věků. 

Masters of Anima; Wallpaper: průchod

Na vašich cestách skrze svět Masters of Anima zavítáte do řady různě laděných lokací.

Hlavním hrdinou Masters of Anima je jeden z nejnadějnějších učňů cechu Tvarovačů Otto, který má před sebou zářnou budoucnost. K tomu, aby se stal mistrem a mohl se oženit se svou milou, už mu pouze schází splnit finální zkoušku, po jejímž absolvování by se měl zařadit mezi ostatní plnohodnotné členy společnosti. Bohužel pro něj, jeho drahou a všechny obyvatele Ottovy vesnice se na scéně objevil osel, jenž se rozhodl probudit horu Spark a uvrhnout lidstvo opět do éry chaosu, kdy zemi vládli rozzuření kamenní giganti. Nyní je vaším jediným cílem zastavit rozjetý plán temných sil a opět uvést věci do stavu panujícího předtím, než se zjevil pomatený zloduch. Pokud selžete, se všemi živými bytostmi je ámen.

Svět Masters of Anima, po němž budete s Ottem na vaší heroické výpravě putovat, je navržen hodně lineárně. Samozřejmě tu najdete pár menší odboček, většinou však budete kráčet z bodu A do B, aniž by vám byla dána možnost na několik minut odbočit na vedlejší pěšinku nebo vydat se po cestě, která by nevedla k cíli. Spektrum úrovní jako takové nabízí prastaré ruiny pokryté sněhem, větrem opracované pouštní kaňony, zatuchlé kobky, zlem pokřivené lesy a rokle plné rudých krystalů, z nichž je cítit chaotická energie. Jejich samotný design se vývojářům z Passtech Games povedlo (v rámci možností) zpracovat na jedničku, za což jim vzdávám hold, protože vytvořit v tomto enginu něco propracovaného dá skutečně zabrat. 

Dobrodružství v kůži mladičkého člena cechu Tvarovačů Otty má vcelku slušné tempo, které pomalu nabírá na obrátkách. Postavy, s nimiž se setkáváte, jsou zajímavé a některé momenty, jež budete nuceni prožít, vám leckdy vyrazí dech. Příjemným překvapením pro mě byl fakt, že jsem při jeho průchodu nenarazil na žádné hluché body či nudné pasáže, v nichž by bylo jasně vidět, že Masters of Anima došla šťáva. S kompletem jsem byl po této stránce nadmíru spokojen, popravdě jsem čekal plytké vyprávění bez nápadu. Nakonec jsem dostal povedený příběh s duší, který mě bavil natolik, že si ho možná časem dám ještě jednou.

Masters of anima; Gameplay: počátek Masters of Anima; Gameplay: naučný kámen Masters of Anima; Gameplay: kolos

Obrázek 1: V Masters of Anima budete muset stále řešit různě náročné hádanky. Obrázek 2: Na začátku tu budete mít k dispozici jen jeden typ strážců, k ostatním se dostanete až později. Obrázek 3: S přispěním vyvolávačů jste schopni sestavit obřího služebníka, kterého budete sami ovládat.

Kontrolovat budete mechanické strážce

Cesta, po níž budete s Ottou kráčet, před vás na každé úrovni postaví jeden hlavní cíl, v jehož rámci se budete muset zaměřit na eliminaci specifických monster, sběr předmětů nebo na pouť z jednoho bodu do druhého. Vedle primárního příběhového úkolu vám bude vždy uložena také vedlejší aktivita, za jejíž splnění budete odměněni bonusovými zkušenostmi. Ty je po konci mise možné využít k citelnému vylepšení vašeho hrdiny, jemuž lze zvýšit sílu, rozšířit spektrum schopností či navýšit počet ovladatelných neživých strážců. Vývoj jako takový je v Masters of Anima vymyšlen hodně dobře, tvůrci skrze něj odměňují především zvídavé hráče, kteří se nebojí pořádně prozkoumat svět kolem sebe.

I když je možné Ottu za pomoci zkušenostních bodů pořádně vylepšit, není sám o sobě žádný velký válečník. Magická hůl, s níž se ohání, je určena především proti slabším nepřátelům, k posilování spojenců či na rozbíjení různých typů předmětů. Při střetech se silnějšími monstry slouží spíše k tomu, aby je rozdráždila, nikoliv poslala k zemi. Pokud budete chtít ve světě Masters of Anima přežít déle než pár minut, budete se muset rychle naučit co nejúčinněji pracovat s vašimi osobními strážci, kteří jsou ochotni se pro vás bez otázek obětovat. Přivádět je k životu budete esencí naplněnými orby, jež získáte především z rozmlácených starožitností a těl zabitých protivníků. Počet vyvolaných válečníků je tu definován rozdělením dovednostních bodů a typem do boje povolaných jednotek.

Masters of anima; Gameplay: kašna Masters of Anima; Gameplay: pavouk Masters of Anima; Gameplay: lesní obr

Obrázek 1: Na své výpravě narazíte na různé postavy. Obrázek 2: V univerzu Masters of Anima budete muset čelit různým typům nepřátel. Obrázek 3: Zastavit se vás budou snažit i lesní obři.

V Masters of Anima totiž nemáte k dispozici pouze jeden typ strážce, nýbrž relativně rozsáhlé spektrum válečníků vládnoucích odlišnými schopnostmi. Na startu se vám do rukou dostanou jen jednoduší bojovníci se štíty určení především k obraně svého pána. Poté, co si je trošku osaháte, se řady vašich věrných rozšíří o střelce s luky zaměřující se primárně na eliminaci nepřátel a stabilní ostřelování statických terčů. Třetí skupina, již budete ve svém boji proti zlu využívat, jsou na podporu orientovaní správci, dobíjející vám v průběhu bitev esenci nutnou k vyvolávání. Vaši družinu nebudou podporovat jen tito létající duchové. Vedle nich se o posilování postarají také kapitáni a vyvolávači posílající proti vašim protivníkům jednu vlnu přivolaných miniatur za druhou.

Šiky nepřátel, s nimiž se budete neustále střetávat, jsou tu tvořeny rozsáhlou paletou různě zformovaných kamenných bytostí. Ty se od sebe liší jak vzhledem, tak i schopnostmi, které budou proti vám v boji užívat. Na svých cestách univerzem Masters of Anima se budete muset utkat s gigantickými obry, mocnými mágy, agilními pavouky, přerostlými lukostřelci a nenažranými létajícími dravci. Osobně jsem si největší respekt vytvořil k monumentálnímu červu, jenž mi dal vždy pořádně zabrat. Souboje jsou tu hodně svižné. Tempo, na které musíte najet, abyste vůbec přežili, není pro každého. Minimálně fandové pomalejších akčních adventur si na něj dle mého názoru budou navykat déle než milovníci dynamičtějších titulů.

Masters of Anima; Gameplay: vývoj Masters of Anima; Gameplay: sníh

Obrázek 1: Hlavní hrdina Masters of Anima bude spolu se svými služebníky procházet vývojem, jehož směr budete definovat vy. Obrázek 2: Každá překážka vyždauje jiný počet vašich poskoků. Čím větší kus skály, tím víc jich budete muset zapřáhnout.

Kromě boje vám Masters of Anima nabídne také hádanky

Vámi vyvolaní služebníci nebudou dobří jen k tomu, aby vás bránili proti pestré škále nepřátel. Užívat je v Masters of Anima budete také k překonávání překážek a řešení různých logických hádanek. Vzhledem k tomu, že každý strážce dokáže plnit jen určitou paletu příkazů, budete často nuceni kombinovat jednotlivé typy válečníků. S extrémně silnými kapitány jste kupříkladu schopni vyzvednout ze země gigantické kamenné štíty, které chrání všechny za nimi stojící jednotky před vlivem smrtící bouře. Mezitím, co velitelé drží ochranné bariéry, je vašim bojovníkům se štíty umožněno přesunout kouzelný mechanizmus z prostoru, kde je stabilně ničen, do bezpečí, v němž jej opravíte a uvedete do chodu. 

Nemyslící přisluhovači vám budou pomáhat též při rozlouskávání různých logických hádanek, kterých jsou v Masters of Anima mraky. Jejich řešení většinou není nikterak náročné. Prakticky stačí přesunout správný kámen, zlikvidovat specifický cíl nebo dočasně zatížit určitou plochu. Ta vám následně otevře zámek truhly, v jejíž útrobách naleznete kámen posilující zdraví, rozsah vaší síly či desku s moudrem, které na ni zanesli sami bohové. Rébusy dají v tomto díle zabrat především mladším, nepříliš zkušeným hráčům, starší jedinci a žánroví veteráni si s nimi zřejmě poradí během několika chvil. Já sám je považuji jen za příjemné zpestření, u něhož jsem si mohl odpočinout v momentech, kdy jsem nebojoval proti chaosem zasaženým monstrům.

Masters of Anima si zahrajete i na slabších strojích

Obvyklým problémem řady současných her je, že jejich náročnost často přesahuje možnosti některých slabších či středně silných sestav kvůli nepříliš vyladěné optimalizaci. Masters of Anima naštěstí tímto nešvarem netrpí. Vývojáři z Passtech Games jej s pomocí Focus Home Interactive odladili natolik, že si ho bez větších obtíží zahrajete i na méně výkonných mašinách, aniž by vám počet snímků padal pod 60 fps.

Přestože Masters of Anima nepatří mezi nejnáročnější tituly, nevypadá vůbec špatně. Dalo by se říct, že disponuje charakteristickým grafickým rouchem, jež si dokáže ihned získat hráčovu pozornost. Obstojně se tvůrcům povedlo zpracovat také soundtrack, který se výborně hodí k situacím, jichž se máte možnost účastnit. Passtech Games mě v tomto ohledu velmi příjemně překvapili.

Masters of anima; Gameplay: útěk Masters of Anima; Gameplay: monstrum Masters of Anima; Gameplay: vichr

Obrázek 1: Některé situace budou v Masters of Anima vyžadovat vaše plné soustředění. Obrázek 2: V boji s odolnějšími monstry je nutné efektivně kombinovat jednotlivé typy služebníků. Obrázek 3: Pokud vaše poskoky postavíte do větru, rozpadnou se během chvíle.

Masters of Anima je titul, který stojí za pozornost

Herní trh je aktuálně doslova zahlcen minimálně se odlišujícími akčními adventurami. Najít skutečně unikátní žánrový projekt je stejně náročné jako pátrat po příslovečné jehle v kupce sena. Čas od času však narazíte na titul, který vás svou osobitostí naprosto nadchne, a přesně takovým kouskem je podle mého mínění novinka vývojářského studia Passtech Games. Masters of Anima totiž hráčům nabízí povedený příběh, kvalitní design úrovní, slušný strategický model, přívětivou grafiku a specifický koncept, jehož elementární rysy jsme měli možnost vidět naposledy u legendárního RPG Overlord. Pokud bych měl tomuto kousku něco vytknout, zřejmě by to byla trošku zlobivá kamera a topornější ovládání v případě, že k hraní používáte klávesnici a myš. 

Masters of Anima je charakteristická akční adventura efektivně kombinující různé žánrové aspekty RPG a RTS. Já sám jsem s ní byl nadmíru spokojen. S klidným srdcem bych ji proto doporučil fanouškům prvního dílu série Overlord, kteří se jeho dalšího plnohodnotného pokračování s vysokou pravděpodobností již nedočkají. Ignorovat by ji měli hráči preferující klasicky laděné tituly nemixující prvky z jednotlivých typů her. Tato recenze se věnovala PC verzi.

Masters of Anima; Wallpaper: hrdina, armáda, most

Výprava na níž se v Masters of Anima vydáte, vám zabere něco okolo patnácti až dvaceti hodin.

Recenze Masters of Anima: závěrečné hodnocení

Hodnocení 80% GEM
Hlavní parametry: Hratelnost
80%
Audiovizuální zpracování
75%
Znovuhratelnost
75%
Masters of Anima; recenze

Klady

  • Slušný strategický model
  • Unikátní koncept, který se jen tak nevidí
  • Povedený příběh
  • Zajímavě navržený vývoj hráče a jeho služebníků

Zápory

  • Topornější ovládání pro hráče používající klávesnici a myš
  • Občas trošku zlobící kamera
Ondřej Zeman

Ondřej Zeman

Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.

HW nároky pro Masters of Anima PC


Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 7 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i3-2125 / AMD FX-4100 Intel Core i7-3820 / AMD FX-8350
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 560 / Radeon HD 7790 NVIDIA GeForce GTX 760 / Radeon R7 370
DirectX DirectX 11.0 DirectX 11.0
Operační paměť 4 GB RAM 8 GB RAM
HDD 2 GB 2 GB
i Mohlo by vás zajímat

Masters of Anima vyšlo 10. dubna 2018 pro PC, Nintendo Switch, Xbox One a PS4.


4,8 289×
PlayStation 4 Slim 500GB
Herní konzole - k TV, HDD 500 GB, Blu-ray, menu v češtině, 1x herní ovladač, barva černá

+ ZDARMA Služba AlzaPlus+ měsíční členství, dárek

8 290,-
Momentálně nedostupné
Objednací kód: MSX001sl
Vytisknout
P-DC1-WEB18
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Na vašem soukromí nám záleží My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací