Je to k nevíře, ale série bojovek Mortal Kombat nás svou brutalitou baví už téměř 3 dekády a stejně jako neohrožení válečníci ve hře stále neztrácí dech. 23. dubna 2019 do obchodů dorazí už 11. oficiální díl, jehož vývoj si opět vzali na starost hoši a dívky z NetherRealm Studios. Bude nás to všechno mlácení opět bavit, nebo se Mortal Kombat 11 pustil do zápasu, který nedokáže vyhrát?
zdroj: NetherRealm
• Žánr: Bojovka • Multiplayer: Ano (online) • Vývojář: NetherRealm Studios • Vydavatel: Warner Bros. Interactive Entertainment • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (23. dubna 2019), Switch (10. kvěnta 2019), Google Stadia • Homepage • Čeština: Ne
Mortal Kombat 11 představoval triumfální návrat této krvavé bojovky, období panování jedenáctého dílu však u skončilo, jelikož na scénu vtrhl Mortal Kombat 1, který rebootoval celou značku. Příběhově však navazuje na rozšíření pro Mortal Kombat 11, Aftermath.
Podobné hry jako Mortal KombatRivalové Mortal Kombat se už dlouhá léta nemění – a soupeření této trojice je stále stejně vyostřené. Pokud hledáte něco podstatně méně brutálního a (do reality více vsazeného), zkuste Street Fighter 6 od Capcomu. Chybu neděláte ani se sérií Tekken od Bandai Namco, popřípadě Guilty Gear od Arc System. A že pro kvalitní bojovku nejsou třeba hektolitry krve a vlastně to všechno mlácení jde udělat i „vesele“, dokazuje kultovní hit od Nintenda, Super Smash Bros.
• Update: 25. 4. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Vše se točí kolem prémiové měny zvané Time Krystals (Časové krystaly), kterou po troškách získáváte ve hře (10 krystalů na začátku každého levelu), nebo si je můžete nakoupit za reálné peníze. Krystaly pak lze utratit za skiny, gear, fatality, brutality a další věci. Standardní skin začíná na hranici 500 Krystalů, přičemž tento obnos v obchodě pořídíte v přepočtu za 136 korun, což je dle mého názoru docela dost, ale budiž. Za krystaly si můžete pořídit třeba i snadnější provedení fatalit (Easy fatality), ovšem žetony na přeskočení zápasu (Skip Fight) nebo XP boosty, na které hra docela často odkazuje, zatím v obchodě nejsou nikde k nalezení.
Ačkoli mě přítomnost mikrotransakcí v Mortal Kombat 11 štve už z principu, dobrou zprávou je, že jsou v nynější podobě vlastně neškodné. Pokud nechcete, nemusíte utratit ani korunu a všechny kosmetické itemy lze odemknout hraním. Horší zprávou je, že vydělat si ve hře na tyto předměty dostatek prostředků je stále jeden velký, zdlouhavý grind. Věže času, kde byste si v ideálním světě měli určitou část tohoto obsahu plynule získávat, jsou stále frustrující a místy až balancují na hranici neférové obtížnosti.
Díky tomu jsem měl během hraní často pocit, že mi tvůrci přeci jen nenápadně podsouvají, zda by nakonec nebylo jednodušší sáhnout do peněženky a už se netrápit frustrujícími souboji v Towers of Time. NetherRealm Studios ale údajně o nevyváženosti tohoto režimu ví a pracuje na úpravě obtížnosti i získaných odměn. Tak uvidíme. Nicméně určitou korekci hodnocení (směrem dolů) si hra za tento nepříliš férový přístup zaslouží. Mortal Kombat 11 v hodnotíme konečnou známkou 85 %.
Následuje původní článek, recenze Mortal Kombat 11...
• Recenze: 22. 4. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Příběh přímo navazuje na události předchozích dílů série, hlavně ale na díl 9. a 10., kdy proběhl takový menší reboot celého příběhového oblouku. A protože to celé po 27 letech existence této značky začíná připomínat nikdy nekončící telenovelu argentinské TV produkce, shrnu to velmi jednoduše. Bůh hromu Raiden se na konci Mortal Kombat 10 naštval, protože se válečníci z ostatních dimenzí neustále snaží podmanit si zemi (nebo-li říši Earthrealm), obranu naší planety vzal do svých rukou a jako výstrahu ostatním říším zabil kouzelníka Shinnoka, častého pokušitele naší vlastní dimenze.
Smrt Shinnoka ovšem s nelibostí nese jeho matka – Strážkyně času jménem Kronika, která tento akt vidí jako narušení rovnováhy mezi dobrem a zlem a ohrožení přirozeného toku času, který ona sama předurčila. Proto vytáhne do boje, propojí několik časových os dohromady, spřáhne se s těmi největšími gaunery a pokusí se nenávratně vymazat Raidena z historie. Mortal Kombat právě začíná. Ready? Fight!
Objektivně vzato, příběh Mortal Kombat není zrovna oscarové drama, za tu spoustu let si ale vybudoval poměrně bohatou mytologii a oplývá spoustou zajímavých postav. A i když je to v jádru taková trochu braková fantasy o nadpřirozených bytostech, nemilosrdných vladařích, obyčejných lidech, ninjích a regulérních monstrech, kteří spolu neustále bojují v soubojích jeden na jednoho, já osobně jim to baštím i s navijákem. Je to prostě a jednoduše skvělá zábava, která je navíc v Mortal Kombat 11 podávána pomocí filmově sestříhaných animací, které jako by vypadly z vysokorozpočtového akčního blockbusteru.
Příběhový režim navíc slouží jako nenápadné vyzkoušení většiny bojovníků ze soupisky čítající celkem 25 bijců, kde se po boku starých známých, jako jsou Raiden, Liu Kang, Scorpion, Sub-Zero, Johnny Cage, Sonya Blade, objeví i 3 zbrusu nové hratelné postavy (Geras, Kollector, Cetrion). Za zmínku stojí i samotná hlavní záporačka Kronika, kterou pro její přezíravou náturu pravděpodobně budete bytostně nenávidět a budete se těšit, až jí na konci sprovodíte ze světa tím nejbrutálnějším možným způsobem.
Soubojový systém od posledního dílu neprošel nijak výraznými změnami a v zásadě to ničemu nevadí, protože skvěle fungoval předtím a skvěle funguje i teď. K dispozici máte 25 válečníků s razantně odlišnými styly boje, strašnou spoustou základních úderů i složitých bojových komb, což může leckomu nahánět hrůzu. NetherRealm Studios si ale dali práci a Mortal Kombat 11 vybavili skvělým tutoriálem, který vás naučí základní principy, pokud to ale s touto hrou myslíte opravdu vážně, s radostí vám prozradí i ty nejpokročilejší mechanismy. A i když tyto věci často do svého bojového repertoáru nezařadíte okamžitě, minimálně se vyplatí je znát a vrátit se k nim v tu správnou dobu.
Nějakých těch změn se ale bojový systém přece jen dočkal. V první řadě zcela zmizela funkce běhání, díky tomu jsou i samotné arény o něco menší a souboje tak vyžadují přesnější pohyb a odhad vzdálenosti mezi oběma válečníky. Energie potřebná k zesilování některých úderů a provedení super útoků je nyní rozdělená na defensivní a ofensivní a už se nedobíjí v závislosti na vašich výkonech v zápase, ale postupně. Vlastně teď funguje na bázi klasického cooldownu.
Samotné super útoky nově zvané Fatal Blow, které si svou brutalitou nijak nezadají se slavnými fatalitami a protivníkovi ukousnou pěknou porci zdraví, už na této energii nejsou nijak závislé a v Mortal Kombat 11 jsou povýšeny téměř na taktický element hry. Zpřístupní se vám totiž pouze v případě, kdy vaše zdraví klesne pod 30 % a můžete je použít pouze jednou za celý zápas. Často tak budete přemýšlet, jestli bude lepší si Fatal Blow nechat v záloze do druhého či třetího kola, nebo si ho vyplácat teď a vyhrát kolo první. Musím říct, že se mi tento systém velice zamlouvá a dokáže u většiny zápasů pořádně vyšponovat napětí.
Mortal Kombat 11 – Kung Lao vs. Jax (gameplay)
Fatal Blow umí pořádně zamávat zdravím protivníka, jak tady hezky demonstruje redakční kolega Kuba Němec, jehož brutální útok v podobě Jaxe mě málem stál život.
Fatality jsou pak kategorií sama pro sebe, jsou přesně tak brutální a černohumorné, jak jsme u této série zvyklí. Každá postava má minimálně 2 a jsou jako vždy provedeny s až morbidní zálibou v detailu – anatomickými libůstkami, utrhanými končetinami, zlámanými vazy a vyhřezlými vnitřnostmi se zde opravdu nešetří. Tohle není nic pro slabé povahy, takže pokud nesnesete pohled na krev, doporučuji po spuštění Mortal Kombat 11 na chvíli zavřít oči. A otevřít je až po vypnutí hry. A pak se jít osprchovat, abyste ji všechnu smyli.
Když ale pomineme všechnu tu zprofanovanou brutalitu, Mortal Kombat 11 je v jádru výtečná bojovka, která by skvěle fungovala i bez jediné kapičky té rudé, životadárné tekutiny. Ano, myslím kečup. Vynikající hratelnost vás ale prostě připoutá k obrazovce a donutí vás hrát tak dlouho, dokud nebudete na pokraji sil. Mortal Kombat 11 pak nedobrovolně vypnete až s bolavými prsty a vědomím, že další stisknutí tlačítka na gamepadu už vaše palce nevydrží a zlomí se natřikrát.
Mortal Kombat 11 kromě výborných soubojů nabízí pěkně krvavou porci masitého obsahu. Kromě příběhového módu nemůže chybět standardní lokální multiplayer, Tournament pro 2 hráče nebo fanouškům série dobře známé Klassic Towers, kde na vás na každém patře čeká jeden protivník a na vrcholu tuhý boss. O mnoho těžší variací tohoto režimu jsou pak Towers of Time, kde se v pravidelných intervalech střídají různé výzvy a samotné souboje často ovlivňuje mnoho modifikací, kvůli čemu probíhají za ztížených podmínek, tedy hlavně pro vás.
Samozřejmostí je i několik online módů, jako jsou Kasual a Ranked zápasy, King of The Hill nebo AI Battle, kde můžete svůj skill poměřit s reálnými hráči a dle mých zkušeností si na žebříčku vlastní důstojnosti rovněž nechat srazit ego a páteř o pár obratlů níže.
Co se tedy obsahu týče, V Mortal Kombat 11 si rozhodně nebudete moci stěžovat, že zde nemáte co na práci a budete se moci řezat prakticky nonstop. A pokud hledáte důvod, proč byste to vlastně měli do zblbnutí všechno opakovat, studio NetherRealm už kvapně přibíhá s rakví… pardon… mrkví na klacku v podobě customizace.
Mortal Kombat 11 – Kung Lao vs. Scorpion (gameplay)
Veškeré redakční spory budeme nyní řešit jedině prostřednictvím Mortal Kombat 11. Aspoň to uvolní napětí a nás to vybičuje učit se nová komba. Ano, tady jsem dostal hroznou nakládačku.
Mortal Kombat 11 po vzoru Injustice 2 od stejného studia přichází i s pokročilejší customizací všech bojovníků. Nyní svým oblíbencům můžete dle libosti měnit používané ability, skin, či 3 kousky výbavy, jež lze ještě vylepšovat vkládáním různých augmentů, což zní na papíře skvěle, během hraní jsem ale měl trochu pocit, že mi v v této aktivitě někdo neustále háže klacky pod nohy.
Skinů, augmentů a výbavy je celá řada, pro každou postavu jich můžete odemknout desítky. Ovšem samotné odemykání je poměrně úmorné. Určitou část můžete získat hraním konkrétních režimů nebo v Towers of Time, ty jsou ale relativně obtížné, navíc mají často ztížené podmínky a začátečníky či casual hráče v nich pravděpodobně čeká docela nepříjemný nářez. Velkou část této výbavy ale naleznete v Kryptě v truhlách.
Mortal Kombat 11 obsahuje hned 3 herní měny – koiny (mince), duše a srdce, kterými pak platíte za otevírání jednotlivých truhel. Což je v pořádku, problém ale mám s cenou některých truhel. Třeba srdcová truhla stojí 100 a 250 srdcí, tyto cenné orgány ale obyčejně získáte po vítězném zápase zakončeném fatalitou nebo brutalitou a odměnou vám bude 1, maximálně 2 srdce. V krajním případě vám pak otevření levnější varianty této truhly může trvat klidně i 100 zápasů, což je, přiznejme si, trochu hardcore a celkem velký grind.
Ostatní truhly jsou na tom cenově trochu lépe, když už ale své těžce vydobyté peníze/duše/srdce vrazíte do truhly, jejíž obsah samozřejmě dopředu neznáte a pak vám vypadne ikonka, koncept art nebo snad nějaký gear či augment pro postavu, se kterou nikdy hrát nebudete, jen těžko budete skrývat své zklamání. Z Krypty jsem často vycházel rozčarovaný a při představě, kolik zápasů budu muset absolvovat, abych svá tři konta opět doplnil, mi z čela stékaly krůpěje krvavého potu. Nebudu zastírat, že jsem se občas přistihl při myšlence. jestli by ten celý proces nešel nějak ulehčit. A tady možná přicházíme na kloub potenciálně největšího problému.
Hra je totiž plně připravena na spuštění miktrotransakcí, které ovšem v době psaní recenze nebyly aktivní, za reálné peníze si ale zřejmě budeme moci přímo koupit nejen kosmetické předměty, ale i XP boosty na jednotlivé kusy výbavy (pro rychlejší otevírání augment slotů), žetony na snadnější provedení fatalit a dokonce i možnost Skip Fight (přeskočit zápas), pokud se zaseknete v nějaké věži a přes aktuálního oponenta nepojede vlak. Jinými slovy vás tvůrci za drobnou úplatu ušetří tvrdému grindu popsanému o pár řádků výše.
A i kdyby se nakonec mikrotransakce ukázaly jako naprosto neškodné a cenově přijatelné a tvůrci prostě jen chtěli, aby vám jejich nejnovější hra co nejdéle vydržela, jsem plně přesvědčen, že do 60 dolarové AAA hry prostě nepatří a celý ten cirkus s koiny, dušemi a srdci si měli NetherRealm Studios raději nechat do nějakého mobilního titulu. V Mortal Kombat 11 prostě tento systém působí jako pěst na oko, které Skarlet vyrazila svému protivníkovi během fatality.
Co se audiovizuální zpracování týče, nemám si moc na co stěžovat. Mortal Kombat 11 oproti dílu 10 přesedlal na Unreal Engine 3 a změna je rozhodně vidět. Animace jednotlivých bojovníků jsou skvělé, arény (kterých je spousta) krásně detailní a všechno to krvácení, křupání kostí a manuální extrakce orgánů prostě výborně vypadá a zní.
Tvůrci si vyhráli i s jednotlivými skiny a každá postava má několik různých nástupů i odchodů zápasu, nehledě na spoustu unikátních hlášek, kdy na sebe přímo reagují oba bojovníci a p(r)opichují se navzájem. Filmovému pojetí celé hry pak zdatně sekunduje i velmi pěkná a patřičně dramatická hudba a neméně povedený dabing (hlavně Johnny Cage září), takže v oblasti grafiky a zvuku Mortal Kombat 11 vítězí na plné čáře.
Nebudu to protahovat, Mortal Kombat 11 je vynikající bojovkou, to je bez debat. Zábavný příběh, skvělý soubojový systém, černohumorná brutalita a spousta postav a obsahu potěší každého fanouška, trochu ale zamrzí nutnost grindovat pro získání některých kosmetických předmětů. Navíc v tomto případě svítí varovný prst u chystané implementace mikrotransakcí, u kterých ještě není tak úplně jasné, jak vlastně budou fungovat a kolik budou stát. Proto jsme si pro vás zatím připravili průběžné hodnocení a recenzi updatujeme po oficálním vydání hry, až se osvětlí zmíněné nejasnosti.
Tato recenze byla napsaná pro PS4 verzi.
• Zdroje: Vlastní
Klady
Zápory
Hraním videoher svůj volný čas trávím už pěknou řádku let, jejich recenzování jsem se ale začal věnovat až kolem roku 2017. Mými oblíbenými žánry jsou RPG a akční adventury, nepohrdnu ale i nějakým tím zápasem o přežití v battle royale titulech nebo čistokrevnou FPS. Obecně u her razím heslo, že skvělá hratelnost je nadřazená nabušené grafice.
Jakub Němec
Mortal Kombat 11 – druhá strana mince
Přiznávám, že jsem se na Mortal Kombat 11 těšil, protože restartovaná série podle mustru studia NetherRealm mi jako milovníkovi bojovek zkrátka sedí. S každým vydaným materiálem moje naděje na zdařilý titul rostla exponenciálním tempem. A opravdu, první hodiny ve společnosti příběhu jsem se vezl na vlně spokojenosti. Grafická stránka titulu se snoubí s povedeným soubojovým modelem umožňujícím tvořit vlastní sestavu komb, upravovat si vizuál postavy na základě slušného počtu odemykatelných skinů a připojovat magické drahokamy ke třem charakteristickým proprietám. Zkrátka po úvodním dnu před obrazovkou jsem si myslel, že před sebou mám aspiranta na bojovku, možná i hru roku 2019.
Ale s každou další minutou se vkrádal pocit, že tvůrci z NetherRealm nechali někde zakopanou zdechlinu, která brzy vyleze na povrch. Hodně mě probralo rozebírání neduhů s naším recenzentem Mortal Kombat 11 Štěpánem, protože každý z nás narazil na nějaký detail, z nichž se nám začala skládat nepěkná mozaika grindování či budoucích mikrotransakcí. Pokud totiž chcete vlastnit všechny fatality, brutality a ostatní doplňky oblíbeného charakteru, musíte se vydat do Krypty. V minulých dílech jsem tento mód s prvky puzzlů miloval, ale tady bohužel nezaznamenávám spravedlivou odměnu za svou práci ve hře. Vrcholem budiž obětování 2000 duší za otevření mostu, na jehož konci čekala pouze osamocená truhla. Přese všechno se ovšem nebojím fanouškům bojovek letošní Mortal doporučit.
• Novinka: 18. 11. 2019 • Autor: Jakub Němec
O DLC charakterech v mlátičkách od studia NetherRealm se dá obecně říci, že svou atraktivitou a mnohdy také silou překonávají své protivníky ze základní hry. V rámci Mortal Kombat 11 do téhle škatulky bezpochyby patří kouzelník Shang Tsung a indián Nightwolf, kteří se stali favority některých vítězů větších turnajů v této krvavé rubačce. O Terminátorovi T-800 se dá říci, že přibyl mezi ostatní spíše na efekt a také přispěl k reklamní kampani společnosti Warner Bros. při uvádění nejnovějšího snímku Terminator: Dark Fate do kin. Troufnu si ovšem tvrdit, že všechny výše uvedené strčí nejnovější přírůstek Sindel hravě do kapsy, protože umí na bojišti rozjet pořádný masakr.
Mortal Kombat 11 – Kombat Pack: Sindel (Gameplay Trailer)
Královna Sindel ukazuje, že pobyt ve světě mrtvých ji ani trochu neoslabil, právě naopak se vrátila ještě naštvanější.
Královna Edenie a matka princezny Kitany totiž dokáže svým protivníkům otravovat život z dálky i při bližším kontaktu, překvapí svou mrštností, rychlostí a obrovskou mírou brutality. Signifikantním znakem Sindel je křik banshee, za nějž by se nestyděla kdejaká siréna, jež dokáže nepřátele zasáhnout na větší vzdálenost. V mnohém se tak podobá postavě Black Canary ze série Injustice (jeden pohyb je v podstatě okopírovaný), která dokáže být velmi nepříjemnou soupeřkou, o čemž by mohl kolega Štěpán Lenk skládat ódy. To ovšem tvůrcům nestačilo, a proto se Sindel ohání svou bujnou kšticí, pomocí níž si přitáhne vzdálenější cíle, aby je následně proklála kopím vytaženým kdoví odkud.
Papírově se tedy jedná o velmi ambiciózní postavu a zcela jistě připraví horké chvilky všem ostříleným hráčům. Posuďte sami v přiloženém gameplay traileru, že se Sindel nebude radno si zahrávat a musíte být neustále na pozoru. Obrovský potenciál vidím nejen v rychlosti a dosahu úderů, ale také v možnosti teleportovat se k nepříteli (nepřipomíná vám to otravná dvojčata z Matrix Reloaded?). Vyzkoušet si ji budeme moci od 26. listopadu a v její společnosti si zkrátit čekání na komiksové padouchy Jokera a Spawna, kteří na naše PC, PS4, Xbox One a Switch dorazí v dalších měsících.
• Zdroje: YouTube (PlayStation), www.mortalkombat.com
• Novinka: 2. 10. 2019 • Autor: Jakub Němec
První dva bojovníci z tzv. Kombat Packu (ve své podstatě season pass) už delší čas rozsévají teror v arénách Mortal Kombat 11. Jak čaroděj Shang Tsung, tak indiánský válečník Nightwolf už si našli své příznivce, přičemž démonický kouzelník přinesl několika profesionálním hráčům vavříny vítězství na velkých mezinárodních turnajích. Bez ohledu na komunitní oblíbenost výše jmenovaných, 8. října se chystá mnohem větší kalibr, který rozbuší srdíčko každého pamětníka legendárního snímku Jamese Camerona z roku 1984. Ano, mluvíme o Terminátorovi s kódovým označením T-800, jemuž propůjčil obličej i hlas (bohužel, nikoli však v Mortal Kombat 11) sám velký Arnold Schwarzenegger.
Mortal Kombat 11 Kombat Pack – Official Terminator T-800 Gameplay Trailer
Snad nikdo nepochybuje o kultovnosti postavy Terminátora T-800, takže jeho účinkování v Mortal Kombat 11 je pomrknutím pro fanoušky předlohy a samozřejmě také připomenutím nadcházejícího filmu mířících do kin.
Nejslavnější postava (pro někoho po Conanovi, samozřejmě) bývalého kalifornského guvernéra se v Mortal Kombat 11 určitě neztratí. Z gameplay traileru můžeme s nostalgií sledovat jeho práci s brokovnicí a kulometem, nechybí ani omračující zbraně budoucnosti, ale základem úspěchu bude hrubá síla. Terminátor nebude nijak obratný charakter, podobně jako Shao Kahn nebo Kotal Kahn, ale jakmile se mu dostanete pod ruce, očekávejte pořádnou nakládačku. Pohybující se kolos kombinuje základní údery s až wrestlingovými chvaty, jimiž své nepřátele spolehlivě uzemní.
Podle všeho se dočkáme také jisté formy odolnosti, popř. nezranitelnosti, kdy Arnie shodí svůj obleček z kůže a masa, aby se pustil do protivníka ve své obnažené robotické podobě. Laskominou na závěr je samozřejmě fatalita, která si pohrává s cestováním časem (jsem hodně zvědavý na alternativní dorážecí sekvenci, vy ne?). Z mého hlediska jde o jasnou sázku na jistotu a T-800 určitě alespoň vyzkouším. Ukrátím si tak čekání na Sindel, Jokera a Spawna, kteří svou šanci naporcovat vše živé v okruhu dostanou v průběhu několika měsíců.
• Zdroje: mortalkombat.com, YouTube (Mortal Kombat)
• Novinka: 30. 9. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Mortal Kombat 11 v blízké době přidá zbrusu nový mód pro 3 hráče, jenž ponese jméno Team Raids. Tuto informaci studio NetherRealm poprvé zveřejnilo ve čtvrtek 26. září 2019 v rámci svého pravidelného livestreamu. Vaším cílem bude po boku dalších dvou hráčů porazit o poznání silnějšího nepřítele.
Neznamená to ovšem, že se v jedné aréně budou vyskytovat 3 hráči, zatímco se budou snažit společně nabančit jednomu nepříteli. Ve skutečnosti je to trochu jinak. Každý z hráčů totiž povede svůj individuální zápas ve své vlastní hře, jejich sdílený progres v souboji se ale bude promítat do celkového stavu týmu. K tomu se vážou i speciální výzvy, jejichž úspěšné splnění pak pro všechny členy party zajistí nějaký ten power-up (například zvýšení poškození).
Podle studia NetherRealm si co-op režim Team Raids bere inspiraci z tradičních raidů známých z klasických MMO her a měl by představovat jednu z největších výzev pro hráče Mortal Kombat 11. Kdy ovšem tento mód do hry opravdu dorazí, to tvůrci ve svém živém vysílání neupřesnili.
• Novinka: 22. 8. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Minimálně 2 jména z tohoto výčtu vám pravděpodobně budou připadat povědomá, nebo jste s nimi dost možná už utrhli pár hlav. Shang Tsung a Nightwolf jsou totiž oficiálně venku a hrát za ně už může kdokoli, kdo si pořídil takzvaný Kombat Pack. A co ti další čtyři?
Mortal Kombat 11 – Kombat Pack – Official Roster Reveal (trailer)
Oficiální video představuje všech 6 postav, které rozšíří nabídku hratelných postav Mortal Kombat 11.
Fanoušci kybernetických zabijáků zajásají, jelikož se do Mortal Kombat 11 se supěním pístů řítí Terminátor z dob své největší slávy – jako model T-800 s obličejem (a svaly) Arnolda Schwarzeneggera. Ten bude ke stažení 8. října 2019. Další postavou na holení bude matka princezny Kitany Sindel, která by se díky svým silným hlasivkám klidně mohla ucházet o post operní pěvkyně. Zazpívat svým protivníkům budete moci 26. listopadu 2019.
Poslední dva bojovníci pochází z komiksových poměrů. 28. ledna 2020 do Mortal Kombat za šíleného smíchu dorazí princ zločinu z Gothamu a úhlavní Batmanův nepřítel Joker, zatímco 17. března dorazí nemrtvý velitel pekelných armád Spawn, který se svými řetězy a spoustou nadpozemských sil na bojišti bezesporu rozpoutá slušné… no… peklo.
Soupisku bojovníků tedy rozšíří pěkně pestrá bandička pocházející z části ze samotné mytologie série Mortal Kombat, z části z jiných zákoutí popkultury. Na jejich původu ale koneckonců až tak nezáleží, důležité je, že se máme následující půlrok na co těšit.
• Zdroje: mortalkombat.com, YouTube (Mortal Kombat), vlastní
• Novinka: 5. 8. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Kdybyste nevěděli, kdo vlastně ten Nightwolf je, tak vězte, že se jedná o válečníka původem z kmene Matoka, který se v rámci série vůbec poprvé objevil ve třetím díle. Je to hrdý a urputný zápasník oddaný nikdy nekončícímu boji se zlem, kromě toho je ale i šamanem a historikem, ačkoli se primárně vždy soustředí na události probíhající v přítomnosti.
Mortal Kombat 11 – Nightwolf Gameplay Trailer
Trailer ukazuje, že s Nighwolfem není radno si zahrávat. Dost možná vůbec nejvýraznější postava videoherní historie s indiánskými kořeny oplývá spirituálním lukem, tomahawky a perfektními bojovými schopnostmi, což si budete moci ověřit již 13. září 2019, ale pouze pokud máte zakoupený DLC balíček zvaný Kombat Pack. Pokud ne, Nightwolf bude v prodeji o týden později, tedy 20. září 2019, a to na platformách PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch.
• Zdroje: YouTube (Mortal Kombat), vlastní
• Novinka: 5. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Vývojáři ze studia NetherRealm o náloži nových DLC charakterů mluvili už dlouho, oficiální informace ale úspěšně drželi pod pokličkou. Internetem se samozřejmě šířily tisíce fanouškovských teorií, spekulací a odhadů, tomu je teď ale konec. Vyšel totiž oficiální trailer, který nám na ploše necelých tří minut prozradí vše, co jsme chtěli vědět. Klikejte na play.
Mortal Kombat 11 – Shang Tsung (gameplay trailer)
Nejnovější trailer se zaměřuje primárně na klasického záporáka série Mortal Kombat Shang Tsunga, prozrazuje ale i důležité detaily o připravovaném Kombat Packu.
Trailer nám, kromě představení zlovolného kouzelníka Shang Tsunga, prozradil existenci DLC balíčku zvaného příznačně Kombat Pack, který bude obsahovat celkem 6 nových postav. Mimo již zmíněného Shang Tsunga schopného měnit podobu a vysávat duše živých bytostí se můžeme těšit třeba na indiánského válečníka Nightwolfa, ukřičenou královnu a matku princezny Kitany Sindel, největší nadšení ve mne ale probouzí zplozenec pekel Spawn.
Tato postava totiž pochází z univerza nakladatelství Image Comics, ze stejnojmenného komiksu, jenž si brutalitou nijak nezadá s hrami ze série Mortal Kombat. Spawn prostě mezi Scorpiona, Sub Zera a další padne jako ulitý a já už se nemohu dočkat, až se s jeho stylovým rudým pláštěm, černobílou maskou a řetězy budu prohánět arénou a porcovat své nepřátele na kusy.
NetherRealm si ale přeci jen malé tajemství nechali pro sebe, trailer totiž ještě láká na „dvě další postavy” – o těch bohužel nevíme ani ťuk neurologickým reflexním kladívkem. Jisté ale je, že tuto šestici válečníků si budete moci zakoupit za 39.99 dolarů (zhruba 900 korun) v rámci Kombat Packu. Ten sice obsahuje ještě gear a skin pro každý charakter a k tomu ještě 19 dalších skinů, ale i tak je cena za pár bonusových postav a oblečků nastavena dost vysoko, alespoň podle mého názoru.
Tvůrci navíc budou jednotlivé charaktery vypouštět postupně, počínaje Shang Tsungem, který bude ke stažení od 18. června 2019. Tak co říkáte, dáte novým bojovníkům šanci, nebo si bohatě vystačíte se starou gardou?
• Zdroje: YouTube (PlayStation)
• Novinka: 24. 5. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Mortal Kombat 11 pro PC je všeobecně velmi zdařilou verzí s malým množstvím chyb a nedostatků, její hráči si ale prakticky od vydání stěžují na jednu zásadní nepříjemnost – efektní a krvavé fatality, Fatal Blow útoky a celý režim Krypta jsou totiž tvrdě zamčené na 30 snímků za vteřinu, nezávisle na výkonu vaší herní sestavy.
Jedná se nepochybně o pozůstatek z původní verze pro konzole, jakkoli ale podobné opatření na těchto platformách dává smysl, spousta PC hráčů pochopitelně volá po změně. Studio NetherRealm naštěstí tato zoufalá volání vyslyšelo a už pracuje na nápravě, která toto omezení odstraní. Uvedli tak v poznámkách k poslednímu patchi Mortal Kombat 11, bližší detaily prý můžeme očekávat velmi brzy.
Takže jak to tak vypadá, vše spěje ke šťastnému konci a PC master race si tak bude velmi brzy užívat brutálně zábavně krvavosti Mortal Kombat 11 v celé jeho kráse a 60 snímcích za vteřinu. Praise the Elder Gods.
• Zdroje: reddit
• Novinka: 15. 4. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Jedna z nejnovějších ukázek ze hry Mortal Kombat 11 se zaměřuje na Cetrion, která se v této sérii objeví vůbec poprvé. Tato bohyně přírody a života dokáže manipulovat se všemi 4 elementy, podle traileru ale s největší oblibou tvoří velké balvany, pomocí kterých drtí své protivníky na hromádku kostí a masa. Mimochodem se jedná o sestru Shinnoka, klasického padoucha série, a dceru Kroniky, rovněž nové postavy a ústřední záporačky Mortal Kombat 11. Vzhledem k jejímu rodinnému zázemí asi nelze předpokládat, že bude Cetrion patřit zrovna ke klaďasům, ale asi je ještě brzy na nějaké soudy. Třeba se jedná o „bílou” ovci této podařené rodinky?
Mortal Kombat 11 - Official Cetrion Reveal Trailer
Matka a bratr záporáci? Rodinu si nevybereš, na jakou stranu barikády mezi dobrem a zlem se ale Centrion přidá, zatím není tak úplně jisté.
A konečně druhou (a podle mého názoru i mnohem zajímavější) postavou, která se dočkala vlastního traileru, je Kollector, šestiruký poskok Shao Kahna a hamižný skřet, jehož ze všeho nejvíce zajímá jeho vlastní bohatství. Kollektor z dostupných záběrů vypadá jako pěkně všestranná bestie schopná účinných útoků na blízko i na dálku a v žebříčku postav, které si rozhodně budu chtít vyzkoušet, šplhá poměrně vysoko. Aby ne, se šesti rukama to jde skoro samo.
Mortal Kombat 11 – Official Kollector Reveal Trailer
Kollector je hamižná šestiruký bestie, která ani v souboji nepřestane zuřivě objímat batoh se svými poklady.
• Zdroje: Youtube (Mortal Kombat), mortalkombat.fandom.com
• Novinka: 28. 3. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Nejnovější ukázka je sestříhaná výhradně z příběhových cut-scén, i když na nějaké ty gameplay záběry také dojde. Fanoušky série trailer určitě potěší tím, že se v něm objeví mimo jiné i Liu Kang, Kung Lao, Jax a Kitana, což jsou postavy, kterým dosud v rámci propagace nebylo věnováno příliš prostoru, nebo jejich přítomnost ve hře dosud nebyla potvrzena. Hlavní záporačkou MK11 je strážkyně času Kronika, díky jejím časovým hrátkám tak ve hře potkáme hned několik charakterů ve svých starších i mladších verzích, což by mohlo vyústit ve spoustu dramatických, ale i humorných momentů.
Mortal Kombat 11 – Old Skool Vs. New Skool (trailer)
Kdyby vaše starší já mohlo něco doporučit vašem mladšímu já, co by to bylo? Podobnou otázku si asi položili i scénáristé MK11.
Nejnovější ukázku jsem si vcelku užil, kdybych ovšem do příštích trailerů mohl tvůrcům něco doporučit, bylo by to asi toto: Přestaňte proboha do upoutávek na Mortal Kombat cpát hip-hop! Mortal Kombat 11 dorazí už 23. dubna 2019 pro PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch.
• Zdroje: YouTube (PlayStation Europe)
• Novinka: 8. 3. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Není třeba chodit kolem horké kaše a rovnou začneme zbrusu novým příběhovým trailerem. Ten blíže představuje novou postavu, hlavního hybatele děje a ústředního záporáka v jednom – strážkyni času Chronicu. Ta není příliš nadšená z toho, jak se vyvinul děj Mortal Kombat X, kde na jeho konci zkorumpovaný Raiden vzal osud do svých rukou a rozhodl se bránit Earthrealm na vlastní pěst. Tím ovšem nevědomky porušil tok času, který Chronica plánovala dlouho dopředu. A každý, kdo jejím plánům stojí v cestě, se zřejmě se zlou potáže.
Mortal Kombat 11 – příběhový trailer
Základní pravidlo zní: s pány času prostě není radno si zahrávat!
Tento trailer je jednoduše řečeno výborný, dynamický střih a našlapaná hudba vytváří až dojem upoutávky hollywoodského akčního filmu a spolehlivě vás naladí na plnou hru, jež dorazí už 23. dubna 2019. Jestli jste snad doposud (bláhově) váhali, zda Mortal Kombat 11 koupit či nekoupit, doufám, že tato ukázka vás už definitivně přesvědčila. Protože tohle bude nářez.
Příběhový trailer následuje menší rodinný medailonek. Samostatných trailerů se totiž dočkal Johnny Cage společně se svojí dcerou Cassie Cage. Hvězda akčních filmů a dlouholetý ochránce Země Johnny Cage je klasickým charakterem série Mortal Kombat, jen málokdo by tedy očekával, že “jedenáctka” jej ze své soupisky bojovníků vyškrtne.
Mortal Kombat 11 – Johny Cage (trailer)
Johnny Cage potěší ostřílené harcovníky klasickými komby a zcela novou fatalitou.
Samozřejmě se můžeme těšit na Johnnyho typické údery a komba, veteráni Mortal kombat se tak s touto postavou budou cítit jako ryba ve vodě, navíc si budou moci užít i dříve neviděnou fatalitu, která ukazuje, jak těžký život filmové hvězdy někdy mají. Koneckonců, ani nám, běžným smrtelníkům, nevychází vždy všechno na první klapku, že?
Zabojovat si ale budete moci i za jeho dcerku Cassie, jež evidentně nepadla daleko od stromu, jen je po své mamince Sonye Blade spíše voják než akční hrdinka. Ačkoli určité sklony k exhibicionismu po svém otci také podědila. Její bojový styl je tak kombinace Johnnyho útoků a používání dvojitých pistolí a taktického drona.
Mortal Kombat 11 – Cassie Cage (trailer)
Pro Cassie Cage 100% platí pořekadlo: Jaký otec, takový syn. Respektive dcera.
Zmíněná Sonya Blade byla jako hratelná postava potvrzena již dříve, takže už teď je naprosto jasné, že Mortal Kombat 11 bude vlastně takovou milou rodinnou sešlostí, na které čirou náhodou potečou hektolitry krve. Ať se přihlásí ten, komu se to na nějaké příbuzenské sešlosti ještě nikdy nestalo.
• Zdroje: Youtube (Mortal Kombat)
• Novinka: 19. 2. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Jade je nedílnou součástí série Mortal Kombat již od třetího dílu, kde se objevila jako dlouholetá kamarádka princezny Kitany a služebnice Shao Khana. Kitana se ale nakonec proti svému (kruto)vládci obrátila a Jade se postavila na její stranu. Společně se pak snažily osvobodit lid země Edania, což se jim podařilo a Jade se posléze stala i generálem zdejší armády
Mortal Kombat 11 - Official jade Reveal Trailer
Bývalá nájemná vražedkyně Shao Khana se po kratší pauze vrací do krví zbrocených arén série Mortal Kombat. Těšíme se!
Jade se naposledy objevila v Mortal Kombat 9, bude tedy zajímavé sledovat, jakým způsobem se tato sebevědomá a přidrzlá bojovnice zaplete do událostí 11. dílu. A i kdyby se do příběhové linie nezapojila nijak zásadně, na bojišti se svou železnou tyčí, házecími břitvami (razorangy) a bojovými schopnostmi bude zcela nepochybně hrát velkou roli. Z traileru je jasné, že nebude radno tuto bojovnici podceňovat, její fatalita navíc musí k smrti vyděsit nejednoho oftalmologa. Se zelenkavě oděnou kráskou Jade se budete moci vrhnout do víru soubojů už 23. dubna 2019 na PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch.
• Zdroje: Twitch (NetherRealm), Youtube (Gamespot Trailers), mortalkombat.fandom.com
• Novinka: 8. 2. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Nebudu vás dlouho napínat, zatím poloprázdnou soupisku bojovníků rozšíří Kabal, znetvořený válečník ohánějící se dvěma meči se zakřivenými čepelemi a vůbec nejrychlejší postava celého Mortal Kombat univerza. Kabal se dokáže pohybovat takovou rychlostí, že mu stačí kolem svého protivníka jen proběhnout a roztočí jej na místě jako ničivé tornádo.
Mortal Kombat 11 - Official Kabal Reveal Trailer
Odhalení nového bojovníka "Kabal"
V rámci série se Kabal poprvé objevil ve třetím díle, přičemž se jednalo o poněkud záhadnou postavu s nejasnou minulostí. I přesto, že jde o člena klanu žoldáků Black Dragon (tento fakt ovšem vyšel najevo až na konci MK3), původně kopal za hodné hochy. V průběhu let se ale několikrát obrátil na stranu zla a zase zpátky, jsem tedy nesmírně zvědav na to, v jaké náladě ho zastihneme v Mortal Kombat 11. Ať už ale bude hodný nebo zlý, mám dojem, že se tento válečník vybavený respirátorem a pohnutou minulostí stane mojí „main”.
• Novinka: 25. 1. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Studio NetherRealm před pár dny v rámci oficiálního eventu konečně zveřejnili reálné záběry ze hry. Kromě těchto parádních a krví podlitých ukázek ale na after party během krátkého rozhovoru z game designera Dereka Kirtzice vypadla zajímavá informace právě o funkci cross-play.
Podle něj Mortal Kombat 11 cross-play určitě nebude mít hned v den vydání, studio NetherRealm by ale rádo tuto, mezi hráči velice žádanou, utilitu do hry přidalo později. Což je skvělé zpráva, bohužel je to ale na míle vzdálené nějaké oficiálně potvrzené informaci. Osobně bych si to ale moc přál, není totiž nic horšího, než když si spolu s přáteli nemůžete zahrát novou hru jen kvůli tomu, že každý hraje na jiné platformě. Snad nám tvůrci umožní tuto bariéru překonat!
• Novinky: 18. 1. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Ve 20:00 našeho času v americkém „Městě andělů” proběhlo představení Mortal Kombat 11 přímo tvůrci hry a také zveřejnění prvních oficiálních záběrů ze hry. Na jevišti slušnou dobu strávil samotný spoluautor celé série Ed Boon, jež naživo uvedl a komentoval nové herní mechanismy, grafický engine hry a další podrobnosti.
Hratelnost vypadá parádně. Nová grafika vykresluje i sebemenší kapičku krve do posledního detailu a z dostupných záběrů se zdá, že si fanoušci v tomto ohledu opravdu nebudou mít moc na co stěžovat. Lámání kostí, černohumorné brutality a kreativních fatalit si užijí dosyta. Studio NetherRealm navíc slibuje návrat spousty oblíbených a několika zbrusu nových charakterů, měli jsme tak možnost v akci vidět Scorpiona, Baraku, Sub-Zera, Raidena, Sonyu Blade, Skarlet a nováčka Gerase, jež disponoval schopností manipulovat s písky času.
Mortal Kombat 11 – The Reveal
Na kompletní záznam celého eventu se můžete podívat (v angličtině) na oficiálním Twitch kanále NetherRealm Studios.
Na první pohled vypadá Mortal Kombat 11 velmi podobně poslednímu dílu, na druhý pohled už si ale začnete všímat spousty zásadních rozdílů. Například úplně zmizela možnost běhat, vaše pozice na bojišti a správné odhadování vzdálenosti vašeho protivníka bude v Mortal Kombat 11 hrát ještě větší roli než dříve.
Trochu překvapivé pro mě bylo rozdělení meteru, tedy ukazatele energie, z níž čerpáte sílu pro speciální útoky a obranné pohyby, do tří samostatných kategorií –- jedné zaměřené na útok, druhé na obranu a třetí uzpůsobené pro ultra silný super útok, zde zvaný Final Blow (Obdoba X-ray útoků z Mortal Kombat X). Energie už navíc nedobíjíte jednotlivými útoky, nyní fungují spíše na bázi cooldownu a postupně se doplňují samy od sebe. K Final Blow dokonce získáte přístup zcela automaticky ve chvíli, kdy vaše zdraví klesne na 30 %. Tento ničivý útok ale můžete použít jen jednou během celého souboje.
Těžko říct, jak tyto systémy budou fungovat v plné hře. Trochu jsem se bál, že se jedná převážně o změny pro změny, které nebyly nijak nutné, rád se ale nechám vyvést z omylu. Během soubojů profesionálních hráčů na konci celého eventu to vypadalo, že zmíněné mechanismy dávají smysl, nejspíš se tedy nemáme čeho bát. Navíc jsem přesvědčený, že NetherRealms dobře ví, co dělají.
Nadchla mě ale rozšířená možnost customizace bojovníků, jež nově nebude omezena na pouhé odemykatelné skiny, upravovat totiž půjdou i tři charakteritiscké prvky – např. u Scorpiona maska, vystřelovací kopí a meč, dokonce ale budete moci měnit intro, vítěznou pózu, fatality, brutality a další věci, díky kterým si svého oblíbence budete moci vycepovat přesně podle svých představ. Paráda.
I přes několik nových prvků, na které bude třeba si asi chvíli zvykat, se na nový Mortal Kombat a porci necenzurovaného, brutálního značně nadsazaného násilí neskutečně těším. Nová grafická stránka vypadá velmi dobře, upravené herní mechanismy jsou přinejmenším zajímavé a hratelnost vypadá přesně tak, jak by měla. Hra vychází 23. dubna 2019 pro PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch, fanoušky bojovek a netrpělivé jedince tedy čekají poměrně krušné 3 měsíce.
Pokud se ale opravdu nemůžete dočkat, mám pro vás dobrou zprávu. NetherRealm Studios totiž během prezentace prozradili i přesné datum, kdy si budeme moci Mortal Kombat 11 osahat v rámci otevřené bety – již 28. března. Bohužel se to ale týká pouze lidí, kteří si hru předobjednají.
• Dojmy z hraní: 3. 4. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Online beta proběhla v termínu 27. března až 1. dubna 2019 a přístup do ní měli pouze ti, kteří si předobjednali plnou verzi hry a asi nemá cenu chodit kolem horkého prejtu – pokud vás bavily předchozí díly Mortal Kombatu, jedenáctka vás podle mého názoru nezklame. Jádro hry je stále stejně vydařené, souboje opět zábavné, napínavé a fatality správně groteskně krvavé. V tomto ohledu je všechno v pořádku a stále se jedná o vynikající zábavu.
Mortal Kombat 11 – příběh (trailer)
Z příběhu jsme se bohužel v rámci online bety nedozvěděli vůbec nic, do vydání nám tedy asi bude muset stačit tento příběhový trailer.
Samozřejmě jsme se ale dočkali i několika změn. Běhání je nadobro pryč, udržovat správnou vzdálenost od svého protivníka teď bude důležitější, než kdy jindy. Meter, který se nabíjel úspěšnými útoky a jeho čerpání jste mohli použít na zesílení některých komb a vyvolání super útoků, je teď rozdělen na dvě části (defenzivní a ofenzivní) a nabíjí se po určité době samovolně. Funguje tedy spíše na bázi klasického cooldownu.
Supersilné X-Ray útoky z Mortal Kombat 10 jsou pryč, respektive jen naoko, nahradil je totiž takzvaný Fatal Blow, který již není závislý na maximální hodnotě meteru, ale každému bojovníkovi se zpřístupní automaticky, pokud jeho zdraví klesne pod 30 %. V závěrečných fázích zápasů se tak budete muset mít obzvláště na pozoru, jeden nezblokovaný Fatal Blow od nepřítele vás klidně může stát i život a prohrané kolo. Aby se ale závěry zápasů nesmrkly pouze na závod, komu se dřív podaří Fatal Blow aktivovat, tvůrci tento ultimativní útok omezili pouze na jedno použití pro každého bojovníka za celý zápas. Což bylo podle mého názoru rozhodnuto správné.
Velkou změnou je také rozšíření customizace jednotlivých bojovníků. V Mortal Kombat 10 jste pro své válečníky sice mohli odemykat různé skiny, Mortal Kombat 11 jde ale v tomto ohledu ještě dále, zřejmě trochu podle vzoru Injustice 2 od stejného studia, kde tato volitelná výzbroj hrála dosti důležitou roli.
Opět zde máme 3 bojové variace pro každého válečníka, k tomu si ale budete moci svoji oblíbenou postavu vcelku zásadně přizpůsobit k obrazu svému, ať už co se skinů týče, ale i různých volitelných abilit, fatalit, úvodních filmečků anebo vítězných póz. Hra ale půjde evidentně ještě dále a budete si moci jednotlivé části výzbroje i augmentovat o další efekty (oheň, magie, atd…), bohužel v rámci online bety tato funkce nebyla aktivní.
Abych řekl pravdu, trochu mě zklamalo, jak moc byla tato beta verze hry osekána, dočkali jsme se pouze základního online režimu bez jakékoli možnosti matchmakingu (nešlo si ani zahrát proti kamarádovi) a jednu krátkou (5 zápasů) věž s AI protivníky. Škoda, přál jsem si toho ze hry vyzkoušet o něco víc, ale chápu, že tvůrci měsíc před vydáním nechtějí vypálit sami sobě rybník a musí si nechat nějaká esa v rukávu.
Potěšilo mě, že online hra se už v betě tvářila poměrně stabilně, na výpadky serverů nebo podobné záležitosti, jež obyčejně podobné betatesty provázejí, jsem nenarazil. Čas od času sice docházelo k menším lagům, to ale bylo pravděpodobně způsobeno vinou nízké rychlosti mého či protivníkova připojení.
Dalším problémem by mohlo být to, že jsem v online zápasech (jak jinak) narážel pouze na velmi zkušené hráče, kteří si z mých obratlů udělali korálky, navlékli je na moji krční tepnu a nosili na krku jako důkaz svého hladkého vítězství. Což není žádná objektivní výtka, ale spíše taková osobní poznámka, že bych měl zapracovat na svých kombech.
Mortal Kombat 11 tak vypadá jako další solidní zářez v již standardně kvalitní sérii. Online beta potvrdila zdravé jádro hry, na zbytek obsahu si ale budeme muset počkat zřejmě až do plné hry. Nemůžu se dočkat! Hra vychází 23. dubna 2019 pro PC, PS4, Xbox One a později i pro Nintendo Switch.
Tyto dojmy byly napsány pro PS4 verzi.
• Zdroje: Vlastní, https://mortalkombat.fandom.com
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i5-750 2.66GHz / AMD Phenom II X4 965 | Intel Core i3-2100 3.1GHz / AMD FX-6300 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 670 / Radeon HD 7950 | NVIDIA GeForce GTX 1060 / Radeon RX 570 4GB |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 8 GB | 8 GB |
Pevný disk | 60 GB | 60 GB |
Mortal Kombat 11 vychází 23. dubna 2019 na PC, PS4, Xbox One a 10. května na Switch. Později v roce 2019 vyjde i na Google Stadia. O novinkách vás budeme pravidelně informovat.
• Oznámení: 7. 12. 2018 • Autor: Štěpán Lenk
Mortal Kombat, legenda žánru bojovek proslulá svými brutálními údery a neméně krvavými fatalitami, přichází s novým dílem s číslem 11 na krku. Trailer nijak nechodí kolem horké kaše a zavede nás přímo do arény s polorozpadlou pagodou v pozadí, kde na život a na smrt bojují Raiden a Scorpion. Podívaná je to skvělá (i když to není nic pro slabší povahy) a o připravované hře nám tato ukázka leccos prozrazuje.
Mortal Kombat 11 – oznamovací video (trailer)
Raiden a Scorpion v boji na život na smrt.
Možná jste si všimli, že oba bojovníci nápadně často používají zbraně, až by člověk řekl, že v Mortal Kombat 11 budou mít o něco větší důležitost, než je pro tuto sérii typické. Dočkáme se snad určité změny hratelnosti, kdy každá postava bude mít k dispozici svou vlastní zbraň, tak trochu á la SoulCalibur? Je to možné, já osobně si na to vsázím.
Trochu neobvykle působí to, že Raiden má červené blesky, na rozdíl od klasických modrých, obleky obou válečníků jsou také o poznání více opancéřované. Studio NetheRrealm prohlašuje, že každá hratelná postava bude vysoce customizovatelná, pravděpodobně zde tedy bude použita nějaká obdoba Gear Systém z Injustice 2, které je od stejného studia.
Tento systém se dočkal vřelého přijetí od hráčů i kritiků, není tedy divu, že se jej tvůrci rozhodli implementovat i sem. Zcela nový engine pak všechny části brnění, zlomené končetiny a kapky krve vykreslí do nejmenších detailů. Nejen díky těmto novým možnostem se Mortal Kombatu 11 nemůžeme v redakci dočkat. Je to prostě nový Mortal Kombat a to se nejde netěšit.