Velké zboží doručíme zdarma Reklamace či vrácení?

Mount & Blade II: Bannerlord (NOVINKA) představil fungování morálky a chování AI při obléhaní

Zobrazit katalog

Již brzy

Aktualizováno

V posledních letech se herní průmysl posunul hodně kupředu. Vývojáři jsou díky tomu mnohem otevřenější než kdy dříve, a tak vydávají stabilně informační blogy o své práci. Mezi jedny z nejaktivnějších v tomto ohledu patří tvůrci TaleWorlds Entertainment. Aby také ne, když pracují na očekávaném Mount & Blade II: Bannerlord. Pokud vás zajímá, s čím přišli v minulých týdnech, detaily naleznete v naší aktuální novince.

i

Hledáte recenzi na Mount and Blade II: Bannerlord? Klikněte na odkaz, kde najde naše hodnocení verze hry z předběžného přístupu, který na platformě Steam odstartoval 30. 3. 2020.

NovinkyDojmy z Gamescomu 2019Preview

Mount & Blade II: Bannerlord; wallpaper: bitevní pole

• Žánr: Sandbox RPG • Multiplayer: Ano (online) • Vývojář: TaleWorlds Entertainment • Vydavatel: TaleWorlds Entertainment • Platformy a Datum vydání: PC (březen 2020)Homepage • Čeština: ?


Části článku:


Mount & Blade II: Bannerlord – Novinky

  1. (14. 1. 2019) AI bude v Mount & Blade II: Bannerlord agresivnější než kdy dříve
  2. (20. 8. 2019) Podobně jako jeho předchůdce si i Mount & Blade II: Bannerlord projde předběžným přístupem
  3. (6. 8. 2019) Střety v Mount & Blade II: Bannerlord nevypadají nikterak inovativně
  4. HW nároky pro Mount & Blade II: Bannerlord PC

AI bude v Mount & Blade II: Bannerlord agresivnější než kdy dříve

• Novinka: 14. 11. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Naší dnešní novinku odstartuji tradičně nejstarším z vývojářských blogů. Zaměřen nebyl na nic jiného než na sandboxový režim, který představuje nejvýraznější aspekt Mount & Blade II: Bannerlord. Na počátku všeho stojí armáda bohatýra Bogomira před branami metropole Lageta, jejímiž ulicemi se má možnost projít a nakoupit v nich výstroj pro všechny jeho hrdiny. Když se hráč dostatečně nabaží městského života, sebere celé své vojsko a vydá se vstříc dobrodružství, v jehož další etapě máme možnost vidět budování obléhacího tábora, který po vystavění nabízí možnost rozmístit dobývací stroje a útočící jednotky. Samotná bitva má následně slušnou šťávu, stejně tak události, jež následují po jejím vybojování. Už aby vývojáři sandbox verzi Mount & Blade II: Bannerlord vypustili.

Mount & Blade II: Bannerlord – Sandbox Gameplay

Podobně jako v dalších zástupcích série Mount & Blade bude i v Mount & Blade II: Bannerlord hrát sandbox hodně zásadní roli.

Kvůli jejich vysoké důležitosti se vývojáři nezaměřili na obléhací bitvy jen v rámci sandboxového režimu, prostor dostaly také v blogu, který následoval. Prakticky by se dalo říct, že byl zacílen jen na ně, protože dle samotných tvůrců patří mezi jeden z klíčových prvků Mount & Blade II: Bannerlord. Pokud totiž budete chtít mezi smetánku, nezbude vám nic jiného než napadat nepřátelská sídla, či bránit svá vlastní proti agresivním sousedům snažícím se vám vzít, co je po právu vaše. V našich předchozích novinkách jsme vám tento aspekt už mírně představili, nyní však máme čerstvé informace orientované na útok samotný, o které se nelze nepodělit.

Výpad proti hradu bude podle autorů hodně rizikovým okamžikem. Hráč si proto bude muset vždy řádně rozmyslet, jak rozloží své jednotky, každá pevnost totiž bude nabízet trošku odlišnou situaci, jíž se je nutno přizpůsobit. V momentu, kdy je vojsko rozestaveno, je vrženo do útoku, v jehož rámci je nuceno zdolat celkem tři obranné sektory, po jejichž získání je posádka poražena, a hrad obsazen. Při obraně jste naopak nuceni držet dané body, až do okamžiku, než protivník vyčerpá všechny své síly. Celkový koncept byl v Mount & Blade II: Bannerlord značně vylepšen, což krásně ukazují informace o jednotlivých schématech pro umělou inteligenci.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: pohled z hradeb
Obrana sídla nebude v Mount & Blade II: Bannerlord vůbec snadná, protože na rozdíl od svého předchůdce nabídne oblehatelům více možností, jak pevnost zdolat.

Pokud bude AI útočit, její armáda v Mount & Blade II: Bannerlord rozloží tlak tak, aby pokryla všechny části opevnění s tím, že se zaměří primárně na jeho slabá místa. V případě, že nebude její vojsko dostatečně vybaveno, pokusí se většinu svých mužů držet z dosahu hradeb až do okamžiku, než se jí podaří dostat do pevnosti. Když se však dostane do role obránce, bude své následující kroky definovat podle toho, jaké bude hrozit nebezpečí v určitých sektorech. Za určitých okolností rozestaví na hradby jen určitou část svých mužů, a část z nich nechá jako zálohu, pro případné podpoření jednotek ustupujících do dalšího sektoru, v případě, že první obranná linie padne. Samotné chování umělé inteligence podle všeho prošlo slušným vývojem, otázka je však, jak bude reagovat v praxi.

Když už byla řeč o jednání AI, nevyhnuli se tvůrci Mount & Blade II: Bannerlord ani morálce jednotek. Pokud bude spokojenost vašich mužů dostatečně vysoká, budou se v sandbox režimu pohybovat o kapku rychleji, stejně tak mají být zvýhodněni v bitvách. Zachvátí-li vaše družstvo nespokojenost, můžete se těšit na dezerce a nízkou výdrž v bitevním poli. Kdo by taky chtěl bojovat za někoho, s nímž se mu nespolupracuje dobře. Nejcitelněji má být fungování tohoto aspektu vidět právě v boji, kde v nerozhodných střetech vyhraje vždy ta strana, která má lepší psychický a fyzický stav. Za sebe musím říct, že se mi mechanizmus šarvátek, a vše co s ním souvisí, líbí čím dál více. Snad nám vývojáři v relativně krátké době ukáží další záběry z rozsáhlých bitev, odehrávajících se v sandbox módu.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: útěk
Každý voják dokáže v Mount & Blade II: Bannerlord ustát jen určitý tlak, když například vojákům najede do zad kavalerie, jen málo z nich udrží řadu, a nevezme nohy na ramena.

• Zdroje: taleworlds.com, YouTube (TaleWorlds Entertainment)



Podobně jako jeho předchůdce si i Mount & Blade II: Bannerlord projde předběžným přístupem

• Novinka: 20. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Na tento den jsem čekal už několik let, nebo lépe řečeno již několik Gamescomů, protože právě na této akci mělo být datum vydání v minulosti oznámeno. Nakonec jsme se ho dočkali až na Gamescom 2019, který si fanoušci Mount & Blade II: Bannerlord jistě zapíší do svých deníčků slavnostním písmem. Skrze nový trailer dávají vývojáři z TaleWorlds Entertainment světu naději, že jejich hra skutečně někdy vyjde. I když nebylo přesné datum prozatím stanoveno, Mount & Blade II: Bannerlord by k nám mělo dorazit v březnu 2020. Popravdě jsem očekával, že se dočkáme již tento rok, je však třeba říci, že jsem si schopen vystačit i s určitým měsícem, přeci jen je to lepší než neustálé mlžení a slibování, s nímž jsme se mohli setkat v předchozích letech.

Mount & Blade II: Bannerlord – Early Access Announcement

Na tento trailer komunita okolo Mount & Blade II: Bannerlord čekala skutečně dlouho, je proto dobře, že má tempo, jež od něj většina očekává.

Fanoušky Mount & Blade II: Bannerlord jistě moc nepřekvapí skutečnost, že vyjde nejprve v předběžném přístupu, v němž jej vývojáři z TaleWorlds Entertainment chtějí nějakou dobu ladit. Podobnou cestou se totiž tvůrci vydali i v minulosti, díky čemuž hráčům nakonec vždy dodali hru, která byla až na pár detailů maximálně vyladěna. Za sebe proto jejich rozhodnutí vítám. Primární otázkou v tento moment je, co vše nám Early Access verze Mount & Blade II: Bannerlord nabídne. Podle některých spekulací minimálně v prvních měsících nebudeme moci počítat s tradičním sandboxem, namísto něj nám budou dána k dispozici jen různě navržená bojiště, na kterých se budeme moci mordovat s ostatními hráči a umělou inteligencí. Jisté je však jen to, že dorazí v březnu.

• Zdroje: YouTube (TaleWorlds Entertainment)



Střety v Mount & Blade II: Bannerlord nevypadají nikterak inovativně

• Novinka: 6. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Častým problémem beta testování je to, že do něj vývojáři vyberou jen pár jedinců, kteří mohou světu představit jen perfektní záběry bez jakýchkoliv výraznějších nedostatků či chyb, což minimálně mé maličkosti moc v pořádku nepřijde. TaleWorlds Entertainment naštěstí patří mezi studia, která se snaží hráčům prezentovat co, nakonec dostanou, takže tu pro nás mají dvacetiminutové video z uzavřené bety Mount & Blade II: Bannerlord, na kterém je možné vidět, že celek není ještě úplně připraven na vypuštění do světa.

Mount & Blade II: Bannerlord – Beta Skirmish (gameplay)

V rámci soubojů se Mount & Blade II: Bannerlord příliš neliší od svých předchůdců, snad jej vývojáři v tomto ohledu ještě doladí.

Na aktuálních záběrech z Mount & Blade II: Bannerlord lze spatřit Battance a Aseraje, kteří spolu svádí intenzivní boje, v nichž se ne vždy setkáváme s dodržováním rytířských regulí nebo kodexu cti. Nejednou je možné pozorovat boj jednoho proti větší skupině nepřátel, jež jej obklíčí a následně bez milosti rozseká na kusy. Stejně tak často docházelo k tomu, že do vyváženého souboje zasáhl některý z lučištníků, jehož šíp rozhodl o vítězi střetu. Osobně se mi líbí především jasné rozdělení obou frakcí. Na jedné straně máme jednotky v lehké výstroji a na druhé nepříliš agilní válečníky navlečené do šupinové zbroje, díky níž jsou schopni ustát přeci jen o něco více než jejich obratnější konkurenti, jejichž odolnost je na pováženou. 

Soubojový systém Mount & Blade II: Bannerlord vypadá hodně podobně konceptu, který nám nabídl jeho předchůdce. Sekat lze z různých úhlů, stejně tak se i obránce musí bránit tak, aby byl schopen vykrýt výpad z daného směru. Lukostřelba mi z prezentovaných záběrů přišla o něco rychlejší než v minulosti, což se mi popravdě líbí. Na Gamescom 2019 nám snad bude kromě podobně laděné hratelné ukázky konečně oznámeno také datum vydání, protože tohle čekání se už nedá vydržet.

• Zdroje: YouTube (TaleWorlds Entertainment)



Popravami se v Mount and Blade 2: Bannerlord půjde zbavit otravných nepřátel

• Novinka: 3. 7. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Naše novinky zacílené na herní blogy vývojářů z TaleWorlds Entertainment většinou startujeme nejstarším kouskem, který přibyl krátce poté, co jsme vydali náš poslední text zacílený na nové informace o Mount and Blade 2: Bannerlord. Dnes náš souhrn informací započneme ve stejném duchu částí zaměřenou na logistiku, která má dle slov vývojářů hrát velkou roli v tom, zda vaše tažení uspěje, či selže. Přestože se na výpad na nepřátelské území vždy maximálně připravíte, nejednou se vám stane, že dojde na nečekané události, jež jeho délku několikanásobně prodlouží. Čím větší skupinu válečníků budete mít k dispozici, tím bude pravděpodobnější, že nastanou problémy s nedostatkem jídla, projevující se velmi negativně na morálce a stavu vašich mužů.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: rabování
Když dojdou zásoby, nezbude vám v Mount and Blade 2: Bannerlord nic jiného než vyplenit nejbližší vesnici.

Prakticky stačí jedno extrémně dlouhé obléhání a větší armáda začne pomaličku trpět hladem. Velitelé mají naštěstí řadu možností, jak se hladovění vyhnout. Když jim začnou potraviny docházet, mohou do okolí vysílat zvědy a rabující bandy, nebo vypalovat vesnice, jež jsou plné jídla. Vždy je však nutné počítat s tím, že likvidací osady narušíte fungování ekonomiky, takže pálit je dobré jen po delší rozvaze. V případě, že se ocitnete v roli obránce, máte možnost touto cestou narušit plány nepřítele, jelikož lze vydrancovat vlastní území a tak znemožnit protivníkovi, aby se zásoboval z vašich farem a statků. Celkově tento koncept vypadá nebývale dobře, stejně tak nevypadá zle ani představený Kapitánský režim, o němž pojednává následující odstavec.

Jak už bylo řečeno v minulých novinkách, na letošním Gamescomu se má Mount and Blade 2: Bannerlord objevit, avšak jen s jedním režimem. K dispozici nám má být Kapitánský mód, ve kterém hráč převezme kontrolu nad malou žoldáckou skupinou, jež bude bojovat proti konkurenční družině. Samozřejmě bude v roli kapitána, po jehož smrti hra nekončí, protože jakmile padne, automaticky se převtělí do některého dosud žijícího člena tlupy. Velikost jednotlivých válečných band je díky přítomnosti šesti diametrálně odlišných frakcí různorodá, je totiž definována tím, jaké jí nastavíte složení, což v praxi znamená, že frakce s pěšáky bude silnější v počtech než strana sázející více na jízdu. Vítězem je vždy ten, který eliminuje nepřátele, nebo zabere všechny strategické body.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: trest
S problémisty se lze v Mount and Blade 2: Bannerlord vypořádat různě. Nejhorším trestem je samozřejmě poprava.

Představena v minulých týdnech nebyla jen logistika spolu s kapitánským režimem. Prostor dostaly také popravy, které minimálně mé maličkosti v Mount and Blade: Warband skutečně chyběly. S nepřátelskými šlechtici a problémisty z vlastních řad se v Mount and Blade 2: Bannerlord bude možné vypořádat za pomoci exekuce. Musíte si však dávat pozor na to, koho popravujete. Svět totiž vidí jinak zabití prohnaného lotra než čestného muže. Když se rozhodnete zbavit alternativy Eddarda Starka, všichni obyvatelé univerza vás odsoudí a začnou vás považovat za člověka bez cti, jehož časem může postihnout stejný osud jako jeho oběť.

Finálním bodem naší dnešní novinky o Mount and Blade 2: Bannerlord bude souhrn informací z blogu zacíleného na bitevní plán. Politika má hodně zasahovat do toho, jakou roli bude vaše postava zastávat v bitvě. Čím vyšší bude váš společenský rank, tím lepší budete mít vyhlídky na to, že vám hlavní velitel celého tažení udělí zásadní roli v čele některého z lépe vyzbrojených oddílů. Pokud budete tažení vést vy sami, velení vojska bude záležet jen na vás, stejně tak bude jen na vašem rozhodnutí, komu popřípadě dáte k dispozici své muže. Celkově musím říct, že se mi nově vypuštěné informace rozhodně zamlouvají, komplet díky nim vypadá čím dál tím lépe. Snad se na GC 2019 dočkáme oznámení data vydání.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: plán
V případě, že nejste hlavním velitelem, musíte si v Mount and Blade 2: Bannerlord vybrat pozici, která vám zbude, nebo se zařadit mezi volné síly.

• Zdroje: Steam (Komunitní blog Mount & Blade II: Bannerlord)



Vedle nových informací o betě nám vývojáři tentokrát představili ekonomiku a detaily o dobývacích bitvách

• Novinka: 7. 5. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Gamescom 2019 je ještě daleko, takže dnešní novinku neodstartuji informacemi zaměřenými na tuto akci, nýbrž náhledem na vývojářské deníčky, kterým se v TaleWorlds Entertainment skutečně intenzivně věnují. Když přeskočíme textík o plemenech koní, na nichž se budeme moci v tomto univerzum svézt, vyskočí před nás článek o obléhacích bitvách, které mají patřit mezi stěžejní prvky Mount & Blade 2: Bannerlord. Na rozdíl od tradičních střetů v poli bude dobývání daleko náročnější disciplínou, v níž vám budou určité jednotky a taktiky s nimi spojené úplně k ničemu. Neefektivní bude pro útočníky kupříkladu jízda či střelci, kteří budou oproti svým kolegům zastupujícím tým obránců ve velké nevýhodě, protože nedisponují hradbami.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: mapa, krajina
Obchod bude v Mount & Blade 2: Bannerlord představovat prvek, na němž budou stát a padat celé říše.

Každá bitva o pevnost bude rozložena do několika fází. Na startu se bude bojovat o hradby a městské uličky, které budou moci obránci využít k vytvoření nezdolného šiku, jenž odrazí útočící vojáky. V případě, že se jejich nepřátelům povede rozrazit útvar obránců, přesunou se nakonec do útrob pevnosti, kde jim bude dána poslední příležitost odrazit útočníky a přežít další den obléhání jejich hradu. Celkově má být design těchto střetů navržen dle TaleWorlds Entertainment velmi komplexně, všechna dobývání by měla hráči nabídnout unikátní zážitek vyžadující pokaždé užití trošku jiné taktiky. 

Prostor v nových vývojářských deníčcích nedostalo v minulých týdnech jen dobývání pevností. Tvůrci se ve svých textech zaměřili také na ekonomiku a obchod, jež má představovat jednu z nejvýdělečnějších herních aktivit. Celý systém byl TaleWorlds Entertainment značně vylepšen, takže pokud budete chtít uspět, nezbude vám nic jiného než sledovat místní drby, vývoj cen v ostatních městech a stav, v němž se budou jednotlivé země nacházet. Zajímavým faktem je, že za provádění transakcí budete vedle peněz odměňováni také zkušenostními body, takže cesta obchodníka bude daleko lákavější než v minulosti.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: mapa, krajina
Ve finálních fázích obléhacích bitev se obránci s útočníky v Mount & Blade 2: Bannerlord utkají v útrobách hradu, kde se rozhodně o vítězi.

V rámci celku bude mechanizmus obchodování zpracován velmi komplexně. Když jej začnete řádně studovat, zjistíte, že jeho základem je výrobní a spotřební politika měst, nabídka s poptávkou a reagování na různé typy situací dlouhodobě redukujících schopnost vyrábět určité suroviny. Abych zde jen neplácal, uvedu jasný příklad, jak by měl tento systém fungovat v praxi. V případě, že bude město obleženo několik týdnů, automaticky můžete počítat s tím, že se začne navyšovat cena potravin nutných k přežití. Jakmile se vám však podaří blokádu prorazit a vesnicím bude opět umožněno zásobovat metropoli, hodnota jídla se rapidně sníží, takže jakožto obchodník si vyděláte nejvíce na válkách. 

Jelikož je naše novinka prakticky u konce, máme tu konečně informace také pro ty, kteří se chystají na Gamescom 2019 (ještě předtím by se hra mohla objevit na E3 2019). Jestliže se vydáte do Německa, autoři Mount & Blade 2: Bannerlord vám u svého stánku umožní si jejich dílo vyzkoušet. Nepočítejte však s tím, že by se vám do rukou dostala kampaň, protože k té se ještě nějaký ten pátek nedostanete, namísto ní vám bude umožněno utkat se s ostatními hráči v 6v6 režimu. Dozvědět byste se podle slov tvůrců měli také, kdy k nám dorazí beta, na niž většina čeká jako na smilování. Dle některých teorií by měla vyjít už v na konci léta, jisté však u TaleWorlds Entertainment není vůbec nic.

• Zdroje: Steam (Komunitní blog Mount & Blade II: Bannerlord)



Vývojářské blogy nám podrobně představily faktory definující rychlost party

• Novinka: 3. 4. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Novinky o své hře vývojáři z TaleWorlds Entertainment šíří především skrze své rozsáhlé blogové články, které mají vždy něco do sebe. Než přejdeme k uzavřené betě, kvůli níž jste si určitě tento článek rozklikli, podíváme se na předchozí deníček, ve kterém se tvůrci zaměřili na to, jak funguje pohybová rychlost družiny a co vše ji vlastně ve finále definuje. V nemalém množství případů bude vaše armáda v Mount & Blade 2: Bannerlord složena z pěchoty a jízdy. Jezdci na koních se samozřejmě budou pohybovat rychleji než vojáci pohybující se po svých ve střední či těžké zbroji.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: mapa, krajina
Čím rozsáhlejší armádou budete v Mount & Blade 2: Bannerlord disponovat, tím více bude omezena její rychlost pohybu, protože se bude muset vyrovnat s různými statistickými faktory.

Pokud budete chtít válečníky nevezoucí se na hřbetu koně urychlit, máte možnost ve městech nakoupit velbloudy, oslíky a jiná tažná zvířata, která z nich udělají v rámci pohybu hybridní jednotku, nemající při pohybu až takové problémy jako muž ve zbrani postrádající svého vraníka. Když však bude celé vojsko příliš velké, moc si tímto způsobem nepomůžete, protože se celková rychlost sníží kvůli přítomnosti neklidného stáda, které ve větším počtu dělá potíže, jimž menší vojsko naopak čelit nemusí. Ideální bude tedy mít středně rozsáhlou družinu jezdců na koních, kteří budou disponovat nejen rychlostí, ale také schopností kontrolovat svá zvířata, čímž se vyhnou pohybové redukci, se kterou se musí potýkat rozsáhlejší voje.

Hra jako celek vypadá čím dál tím lépe, jeden by si však řekl, že k nám po letech slibů nakonec Mount & Blade 2: Bannerlord ani nedorazí. Vývojáři se však rozhodli natěšenou komunitu už déle netrápit. Už velmi brzy by měla odstartovat uzavřená beta, která nám nabídne jen tu část hry, která je dle TaleWorlds Entertainment už plně vyladěna, což považuji za logický krok. Přesné datum však oznámeno prozatím nebylo, více bychom se o testování měli dozvědět v následujícím blogovém příspěvku, který si v naší redakci rozhodně nenecháme ujít a o jeho obsahu vás budeme detailně informovat.

• Zdroje: Steam (Komunitní blog Mount & Blade II: Bannerlord)



Nejnovější vývojářské deníčky se zaměřují na přemlouvání, řešení kriminality a klimatické odlišnosti jednotlivých lokací 

• Novinka: 7. 3. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Žádný ze zástupců série Mount And Blade nikdy moc necílil na dialogy. Když jste s někým začali diskutovat, většinou debata po několika sekundách skončila, protože jste si neměli s vaším společníkem moc co říci. Některým hráčům se samozřejmě tento nedořešený systém moc nelíbil, což se nebáli dát hlasitě najevo. Tvůrci Mount & Blade II: Bannerlord se proto ve svém díle zaměřují také na vylepšení dialogové kamery a propracování přesvědčování, které bude v politických hrách zastávat nemalou roli. Pokud budete chtít v tomto krutém světě uspět, nezbude vám nic jiného, než se stát zdatným řečníkem schopným získat na svou stranu čestné lordy, po penězích bažící šlechtice, i chudáky toužící po lepších životních podmínkách.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: dialog
Skrze dialogy budete v Mount & Blade II: Bannerlord řešit leccos..

Velkou roli bude při diskutování s ostatními obyvateli herního světa Mount & Blade II: Bannerlord hrát hodnota vlivu, kterým bude vaše postava disponovat. S níže postavenými šlechtici či bandity se bude jen málokdo vybavovat. Když ale získáte větší věhlas a několik sídel, stane se z vás důležitý hráč, jemuž bude už naslouchat větší počet lidí. Jakmile budete mít určité slovo, otevřou se vám dialogová okna, skrze něž se budete snažit získat si posluchače na svou stranu. Jelikož se jedná o novinku, více vám už o tomto aspektu neřeknu, abych dal prostor i dalším úpravám. Jestli jsem vás zaujal, můžete si více o tomto mechanizmu přečíst zde.

Druhým tématem, které dostalo v aktuálních deníčcích zaměřených na Mount & Blade II: Bannerlord prostor, byl design fungování mechanizmů zločinu a trestu. Mount & Blade II: Bannerlord je sandbox, takže si v něm budete moci dělat téměř vše, co budete chtít. K dispozici tu bude samozřejmě také cesta zločince, jehož činy budou posuzovány podle tříbodové trestní stupnice. Určité kriminální akce je většinová společnost schopná ignorovat, jiné naopak bude trestat smrtí či několikaletým žalářem. Jelikož se nebude jednat o nejspravedlivější společnost, hodně velkou roli zde budou hrát peníze, s jejichž pomocí se vykoupíte prakticky ze všeho, když však dojdou, budete v háji. 

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: vězení
Když vám v Mount & Blade II: Bannerlord dojdou peníze, skončíte nakonec v šatlavě.

O kapku jednodušší to budou mít zločinci ve službách krále, kteří musí za páchané zločiny zaplatit svým vlivem. Hlavní penalizací bude v této fázi likvidace vztahů s ostatními šlechtici, kterým se nebude moc líbit vaše chování. Se stejným postihem lze počítat v momentu, kdy si na svou hlavu nasadíte korunu. Lordi budou ale reagovat na vaše morální poklesky o dost více než v případě, že jste jedním z nich. Celkově má být tento aspekt v Mount & Blade II: Bannerlord zpracován skutečně pečlivě, detaily o jeho fungování si můžete přečíst v tomto deníčku.

Finálním aspektem, jenž byl pitván, se stal vliv teploty na jednotlivé části světa Mount & Blade II: Bannerlord. Už v předchozích dílech série Mount and Blade se hráč mohl setkat s lokacemi, které mu nabídly unikátní spektrum předmětů produkovaných jen na specifických částech mapy. V Mount & Blade II: Bannerlord se vývojáři rozhodli, že již použitý koncept zásadně vylepší. Jejich nejnovější dílo bude disponovat o kapku komplexnějším ekosystémem definujícím obchodní hodnoty, výskyt odlišných skupin banditů, nebo výrobní centra některých materiálů, za něž se bude platit zlatem. V případě, že vás zajímá rozsáhlý rozbor celé teplotní problematiky, zde máte odkaz na vývojářský blog, který vám na ni umožní nahlédnout skutečně detailně.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: vězení
Jak máte možnost vidět na tomto srovnání, určité materiály budou ve světě Mount & Blade II: Bannerlord vyhledávanější než jiné

• Zdroje: Steam (Komunitní blog Mount & Blade II: Bannerlord)



Budování říše bude hrát v Mount & Blade II: Bannerlord zásadní roli

• Novinka: 19. 12. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Asi největší novinkou, kterou Mount & Blade II: Bannerlord přinese, budou rozsáhlé a hlavně neustále se rozrůstající dynastie, jejichž základním kamenem jsou děti. Budování říše je v tomto díle dlouhodobou záležitostí, takže si po čase najdete partnerku, se kterou po určité době stvoříte potomka, jenž by měl jednoho krásného dne převzít impérium po vaší maličkosti. Vzhled dítka bude definovat především to, jak vypadají jeho rodiče, takže pokud se vašemu seveřanovi narodí černoušek, můžete pojmout podezření z nevěry. Povahové aspekty postavy se zformují v průběhu jejího dospívání výcvikem, diskuzemi a řadou dalších aktivit, které budou sloužit k úpravě jejích statistik.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: rodina
Vaše rodina bude v Mount & Blade II: Bannerlord hrát prim.

Pro dlouhodobé přežití vašeho rodu a říše bude v Mount & Blade II: Bannerlord zcela nezbytné efektivně rozšiřovat města a hradiště. Každé léno vám nabídne budovatelské projekty, skrze něž budete moci expandovat jeho ekonomický přínos či vojenskou sílu. Vesnice jako takové budou většinou náležet pod pevnost či metropoli, u které se nachází, takže se o jejich rozvoj nebudete muset starat tolik jako o expanzi velkých sídel tvořících páteř impéria. Samotnou rychlost stavby bude určovat zalidnění spolu s vaším rozpočtem, s jehož pomocí můžete vývoj kontrolovaného území urychlit najmutím námezdních pracovních sil.

Všechna sídla vám nabídnou podobně navržený budovatelský strom, vždy je tím pádem jen na vás, jaké budovy v nich postavíte a které nikoliv. Metropole ve vnitrozemí budete zaměřovat na produkci a ekonomický růst. Města na hranicích bude naopak dobré stavět spíše jako pevnosti, což v praxi znamená, že v nich vybudujete kvalitní hradby, sýpky plné potravin a strážnice produkující lepší muže. Osobně se mi design tohoto prvku hodně zamlouvá, protože odpovídá systému užívanému ve středověku, kdy některá centra sloužila spíše jako obranné body než kupecká střediska s velkým výdělkem.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: leno Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: projekty
Obrázek 1: Každé léno se bude v průběhu hraní Mount & Blade II: Bannerlord vyvíjet. Obrázek 2: Jednotlivé projekty budou vždy vylepšovat sídlo určitým způsobem.


Obléhací bitvy budou koncipovány tak, aby moc nezatěžovaly herní stroje

• Novinka: 22. 11. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Nejnovější vypuštěný blog autorů Mount & Blade II: Bannerlord nám nastiňuje podobu měst, do nichž budeme moci na své cestě zavítat. Každá metropole nabídne rozsáhlé tržiště, kde bude možné nakoupit jídlo, zbroje a suroviny určené pro výstavbu budov ve vesnicích. Přítomny tu budou také boční uličky, ve kterých bude možné nalézt vedlejší úkoly a problémové jedince. Pokud budete chtít vylepšit kondičku svých mužů či naverbovat nováčky, nezbude vám nic jiného než navštívit kasárny spolu s hospodou, v níž leckdy narazíte na unikátní postavy. Celkově vypadá elementární design skutečně slušně.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: menu
Každá metropole vám v Mount & Blade II: Bannerlord nabídne rychlé menu, abyste jimi nemuseli bloudit.

Pokud však nepatříte mezi nadšené cestovatele toužící projít skrz na skrz všechna herní města, mají pro vás vývojáři připravené menu, jež vám dá přístup k většině funkcí samotné metropole. Stejně jako v předchozím díle si budete moci zpřístupnit velké množství věcí bez toho, abyste vkročili do ulic. Osobně očekávám, že se tu podobně jako v minulosti setkáme náhodnými událostmi, které budeme nuceni absolvovat, ať se nám to líbí nebo ne. Sami tvůrci prozatím nespecifikovali samotné spektrum situací, počítat lze snad jen s přepady vedenými nájemnými vrahy, kteří se vás budou snažit zabít.

Třebaže budou města navržená velmi detailně, po většinu času budete stát buď na hradbách, nebo před nimi, takže vám jejich elementární design až tak zásadní nepřijde. Jakmile se pustíte do obléhání či obrany, automaticky z ulic zmizí všechno obyvatelstvo a vybavení krámku. Uzavřeny budou také některé z částí města, jež by zbytečně rozmělňovaly síly obránců a útočníků. Tvůrci se touto cestou pokouší snížit potřebný výkon, který se díky absenci lidu, zmenšení bojové zóny a vyřazení všemožného nepořádku podle jejich vlastních slov upravuje na hodnotu, jíž jsou schopna zvládnout i starší PC.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: tržnice
V momentech, kdy bude město obléháno, tržnice v Mount & Blade II: Bannerlord kypět životem rozhodně nebudou.

Čím větší množství informací nám tvůrci Mount & Blade II: Bannerlord prezentují, tím více se na jejich dílo těšíme. Dle představených detailů budou města, vesnice a pevnosti místy, do kterých budete chtít zavítat, protože vám poskytnou možnost lépe se seznámit se středověkým životem a architekturou. A to je nabídka, která se neodmítá.



Umělá inteligence vám v Mount & Blade II: Bannerlord dá řádně zabrat

• Novinka: 8. 11. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Přestože nebylo chování umělé inteligence v původních dílech Mount and Blade vyloženě špatné, nejednalo se o žádné velké strategické umění. Ve většině případů proti vám prostě poslala většinu svých sil a čekala na to, jak celá situace dopadne, což samozřejmě nebylo něčím, čím by se mohli tvůrci chlubit. V Mount & Blade II: Bannerlord byl proto jejich elementární design značně upraven. Počítat bude nyní nutné s chováním vojáka jakožto jednotlivce, taktickým smýšlením generálů a způsobem, jakým reagují válečníci v pevně definovaných formacích, jež nelze jen tak opustit.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: pěchota Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: jízda
Obrázek 1: Dobře zformovaná pěchota vám v Mount & Blade 2: Bannerlord nejednou vyhraje bitvu. Obrázek 2: Pokud se jízda střetne s pěchotou bez delších zbraní, většinou ji roznese na kopytech.

Základním kamenem každé armády jsou překvapivě vojáci, kteří ve většině her disponují umělou inteligencí, jež je masově nutí páchat sebevraždu o hráčovy pozice. V Mount & Blade II: Bannerlord bude mít podle slov tvůrců každý válečník svou vlastní hlavu, s jejíž pomocí bude aktivně reagovat na nastalé situace. Jeden by si mohl říct, že takto navržený systém bude extrémně náročný na výkon. Vývojáři naštěstí tento potencionální problém vyřešili skrz paralelní zpracování výpočtového mechanismu.

Nad potřebami jednotlivce v každé armádě samozřejmě převažuje dobro většiny. Pokud velitel rozkáže, vojáci potlačí svou unikátní AI a zcela se oddají jeho rozhodnutím. Jak umělá inteligence, tak i vy budete mít k dispozici stejný panel rozkazů tvořený ideálními formacemi pro útok, obranu, rychlý přesun, či ústup z boje, který nelze vyhrát. Chování jednotlivých generálu by mělo být minimálně podle vyjádření tvůrců unikátní, což v praxi znamená, že každá bitva by měla mít odlišný průběh v závislosti na tom, proti komu budete aktuálně stát.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: duel Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: výpad
Obrázek 1: Bitvy nebudou férovou záležitostí, nejednou budete muset zdolat lépe vybavené protivníky. Obrázek 2: Výpad s kopím je v Mount and Blade 2: Bannerlord smrtící záležitostí.

Někteří lordi budou disponovat defenzivněji laděnou AI nutící je k pomalejšímu postupu, detailnímu průzkumu bojiště a zaujímání obranných postojů, namísto neuváženého útočení s nejistým výsledkem. Jiní budou naopak obdařeni umělou inteligenci, která v nich vzbudí neukojitelnou touhu po krvi, díky níž se budou hnát nekontrolovatelně kupředu bez ohledu na následky. Osobně doufám, že se tvůrci v rámci návrhu tohoto aspektu pokusí generálům dát inteligenci učící se ze svých chyb, nebo alespoň formující jednotlivcům určitou osobnost.

Podle toho, co máme možnost vidět na papíře, vypadá umělá inteligence Mount & Blade II: Bannerlord hodně povedeně. Když se vývojářům podaří vše navrhnout tak, jak nyní prezentují, dostaneme po vydání úctyhodného protivníka, jehož poražení nebude nic snadného – a po tom minimálně já a řada milovníků strategie a taktik toužíme už nějaký ten pátek.



Kontrolovat budete v Mount & Blade II: Bannerlord po čase skutečný kolos

• Novinka: 15. 10. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

V komunitou zbožňovaném Mount & Blade: Warband nebyl systém kontroly království vyřešen zrovna nejlépe. Celek nabízel hráči zbytečně komplexní správu říše, jejíž řízení vám dalo občas slušně zabrat, což ve svém blogu přiznávají i sami autoři. V rámci vývoje Mount & Blade II: Bannerlord se vývojáři z TaleWorlds Entertainment proto rozhodli celý koncept přepracovat do podoby, která vypadá na první pohled vskutku zajímavě a je na ní očividné, že se tvůrci v tomto ohledu posunuli hodně kupředu.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: klan Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: léna
Obrázek 1: Každý klan bude složen z vojevůdců, jejichž počet půjde navyšovat. Obrázek 2: U města vždy uvidíte vlastníka a vesnice, jež k němu náleží.

Základním kamenem dobře prosperující říše budou klany. Každý rod bude disponovat rozsáhlou krevní linií, jejíž zástupci budou s vysokou pravděpodobností podléhat stařešinovi, starajícímu se o rozdělování kontrolovaných lén, výběr zástavy, formování sňatků či uzavírání dočasných aliancí s ostatními herními frakcemi. Pokud by některému z členů uskupení vůdce nevyhovoval, může jej s pomocí dostatečného množství hlasů od ostatních výrazných postav svrhnout a nahradit. Počítat bude podle všeho nutné také se silou jednotlivých skupin, jejich armády budou totiž pro obranu království zcela zásadní. Detailně budete moci kontrolovat morálku mužů, velikost praporů a cíl, k němuž vojsko aktuálně směřuje.

Ve vámi kontrolované frakci budete moci rozdělovat léna dle svého uvážení, vždy si však budete moci vyslechnout názory členů jednotlivých klanů, kteří třeba budou požadovat, abyste vesnici, město či pověst dali některému z jejich spojenců. Pokud budete chtít mít v říši klid, nezbude vám jiného, než jim poctivě naslouchat, jinak se vám časem vzbouří a odtrhnou své majetky od vašeho království a připojí jej k jinému celku, jenž jim nabídne lepší podmínky. Míru nespokojenosti půjde redukovat skrze nařízení definující rozdělení moci a formující říšské zákony.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: edikty Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: armáda
Obrázek 1: Mount & Blade II: Bannerlord bude podobně jako budovatelské strategie obsahovat nařízení ovlivňující zákony vaší říše. Obrázek 2: Po otevření profilu lorda máte možnost vidět sílu jeho vojska.

Naposledy zveřejněný blog hochů z TaleWorlds Entertainment dle mého krásně prezentuje systém vládnutí v Mount & Blade II: Bannerlord. Z toho, co nám bylo nastíněno, lze soudit, že správa říše už nebude déle záležitostí, která by vás vyloženě otravovala, což z tohoto aspektu dělá prvek, na nějž se upřímně těším, protože v Mount & Blade: Warband jsem s kontrolou mých šlechticů vyloženě zápasil.

Mount & Blade II: Bannerlord – Dojmy z Gamescom 2019

  1. Šlechticem v rozhárané zemi
  2. Easy to learn, hard to master
  3. HW nároky pro Mount & Blade II: Bannerlord PC

Šlechticem v rozhárané zemi

• Dojmy z GC 2019: 3. 9. 2019 • Autor: Jakub Němec

V relativně malé místnosti se tísním s dalšími dvaceti nadšenci, každý ruce přikované ke klávesnici a myši a nedočkavě hledíme na tvůrce Mount & Blade II: Bannerlord, až se vypovídají a dají nám zelenou ke spuštění dema. Hned na mě vyskočila tabulka s výběrem hrdiny, jehož příběhové pozadí vlastně zároveň definuje třídu našeho geroje. Protože jsem se nechal nalákat na líté střety na koňském hřbetě, odmítl jsem lučištnici a tradičního rytíře a místo nich si vybral kopiníka, jehož životním cílem je chránit karavany a poutníky během jejich pochodu mezi městy.

Mount & Blade II: Bannerlord; wallpaper: rytíř
V plátovém brnění na bujném oři se nemusíte bát jít lovit lapky do lesů, ale podobně vyzbrojení soupeři vám mohou v Mount & Blade II: Bannerlord řádně zatopit.

Na mapu mě demo vyvrhlo v plné zbroji s několika bratry ve zbrani, takže s loupícími pobudy, kteří vzápětí mou družinu přepadli, jsme si poradili jedna dva. Poté jsem se rozhodl navštívit několik menších vísek, kde mě místní správci potěšili přísunem nových branců, jejichž zkušenost v boji a výbava nebyla valná, ale během několika minut již byli přeživší šťastlivci zocelení řadou šarvátek a pevně se začlenili do mého vojska. Nezbývalo tedy nic jiného, než si najít vhodného kandidáta ve větší vesnici a požádat jej o zadání úkolu. Projížďky vískami a městy jsou graficky velmi vděčné díky detailnímu provedení středověkých reálií, takže jsem se během hledání questu trošku nechal unést živoucím prostředím.

Naštěstí si mě vlastník karavany našel dříve, než mohlo demo Mount & Blade II: Bannerlord skončit, takže jsem se vydal v doprovodu jeho zboží do sousedního města. Díky velikosti mé družiny se na nás zločinci jen mlsně dívali z lesa a nic si nedovolili, takže jsem si snadno vydělal nějaké peníze a táhl o dům dál. Jenže při této pouti se rytíř místního šlechtického rodu rozhodl, že mé peníze patří jemu. Poslal jsem jej do patřičných míst, což nutně znamenalo střet na bojišti.

Mount & Blade II: Bannerlord; wallpaper: bitva Mount & Blade II: Bannerlord; wallpaper: zkáza Mount & Blade II: Bannerlord; wallpaper: les
Jakákoliv scéna z útoku v Mount & Blade II: Bannerlord by klidně mohla figurovat v televizní produkci, kde by možná sklidila větší úspěch než chabé digitální triky.

Zpočátku rovnovážný stav se začal po příjezdu spřáteleného šlechtice lépe vyvíjet pro mě. Navíc když jsem si na bojišti vyhlédl právě onoho drzouna, abych mu proklál chřtán svým věrným kopím, morálka soupeřů se začala lámat jako perník a z nenápadné šarvátky se stala jatka na nepřátelské straně. Nebudeme se bavit o tom, co se dělo dále, protože našeptávač hry mě vyslal plenit ležení loupeživého rytíře, které se nemohlo bránit. Můj etický kodex se sice bouřil, ale v zájmu čtenářů jsem se pustil i do této kratochvíle, načež můj čas u počítače vypršel bez toho, abych zjistil výsledek bitvy.

Easy to learn, hard to master

Své pocity, jež jsem rozvedl podrobněji výše, bych shrnul asi slovem „spokojen“. Tvůrcům z TaleWorlds se musí nechat, že svůj titul neustále šlechtí a brousí z něj klenot, který všichni fanoušci původního dílu očekávají. Dle mého nebudou mít do rozjetého vlaku problém naskočit ani nováčci, protože základní herní mechaniky jsou relativně intuitivní, ale největší problém vidím v ovládání armády ze hřbetu koně přímo na bojišti, protože chybí komfort pohledu shora. Na druhou stranu zažijete úžasné momenty, kdy se proti vám vyřítí zpoza horizontu nečekané posily nepřítele, a tak musíte z fleku překopat celou strategii.

Mount & Blade II: Bannerlord; gameplay: mapa Mount & Blade II: Bannerlord; gameplay: rozhovor
Taktické a RPG prvky budou nedílnou součástí Mount & Blade II: Bannerlord.

Pohyb v sedle bujného oře je po chvíli zvykání velmi komfortní a nebudete mít problém vrhnout se vstříc nepřátelům (se svou armádou v zádech, samozřejmě) a mávat mečem, bodat kopím či rozsévat smrt lukem. Doslova jsem si užíval tu moc, kdy člověk se svou jízdou plným tryskem vjede do řad bezradné pěchoty, jež se v mžiku rozprchne do všech světových stran. Práce s postavou je pohodlná také v inventáři, kdy jasně vidíte svou výbavu, stav své armády a počty rukojmí, jež musíte živit. Během půl hodiny ovšem nelze zhodnotit takto komplexní titul, takže v brzké době očekávejte naše dojmy z early accesu, k němuž máme přístup.

• Zdroje: Vlastní

Mount & Blade II: Bannerlord – preview

  1. Nemilosrdná Calradie opět volá
  2. Hrdinu si v Mount & Blade II: Bannerlord vytvoříte na míru
  3. Bitvy v novém díle TaleWorlds vyžadují strategii
  4. Vyjde Mount & Blade II: Bannerlord nejprve v předběžném přístupu?
  5. HW nároky pro Mount & Blade II: Bannerlord PC

Nemilosrdná Calradie opět volá

• Preview: 17. 9. 2018 • Autor: Ondřej Zeman

Děj Mount & Blade II: Bannerlord by se měl znovu odehrávat v Calradii. Tentokrát se po ní však budete prohánět dvě sta let před událostmi naposledy vypuštěné expanze Mount & Blade: Warband, jež prezentovala éru, v níž bojiště opanovala těžká jízda a střelci vyzbrojení kušemi. Známé říše nahradí pomalu se rozpadající Calradské Impérium, jehož poslední roky by vám měly být v aktuálně připravovaném dílu ukázány. Tento gigant se rozloží na osm frakcí s odlišnými vůdci, technologiemi, jednotkami a zaměřením.

Mount & Blade II: Bannerlord – Gamescom (teaser)

Po mapě Mount & Blade II: Bannerlord se budete pohybovat bud po svých, nebo v sedle koně, na němž při střetu vyjedete i do bitvy.

V odkazu Calradského impéria se rozhodnou pokračovat obyvatelé Severní, Západní a Jižní říše, jejichž vůdci se budou pokoušet sjednotit ostatní velikány pod svou vlajkou a znovu obnovit velkolepý celek, jenž podle všeho padne kvůli vnitřním pnutím a výpadům menších kmenů. Zbývající frakce se naopak budou permanentně snažit urvat si kusy z padlého titána, jehož pokračovatelé budou zpočátku oslabeni zmíněnými vnitřními spory a vzájemnými šarvátkami. Mezi menšími uskupeními naleznete feudálně laděné Vlandiany disponující těžkou jízdou, lesy obývající Sturgiany se sekerníky a mistry meče, pouštní lid Aserai s jezdci na koních a lehkou pěchotou, Khuzaitský Chanát, jehož esem budou lučištníci v sedlech a Battaniany, kteří jsou proslulí mistrnými střelci z luku.

Jak jsem již naznačil v úvodním odstavci, každá z herních frakcí Mount & Blade II: Bannerlord bude mít jinak laděnou politiku. Pro pokračovatele odkazu Calradského Impéria bude prioritou udržet si svou pozici a dostat se do bodu, kdy budou moci opět expandovat na úkor menších národů. Ostatní uskupení se zpočátku zaměří na agresivnější přístup, jenž jim umožní získat pořádný kus země, který budou následně držet proti podobně agresivním státům snažícím se stejně jako jejich sousedé vytěžit co nejvíce z pádu říše a oslabení jejich doposud nezdolných nepřátel.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: mapa Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: město Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: střáž
Obrázek 1: Mapa bude v Mount & Blade II: Bannerlord skutečně obrovská. Obrázek 2: Při návštěvě měst vám jejich zpracování leckdy vezme dech. Obrázek 3: Ve velkých metropolích se často budou nacházet šlechtici disponující dobře vyzbrojenou ochrankou.

Na první pohled vypadá toto historické období nebývale zajímavě. Fakticky nám bude v Mount & Blade II: Bannerlord ukázána finální etapa cesty Starověkého Říma, jehož pád zavinila řada faktorů v čele s korupcí, neschopností a stěhováním národů. To totiž dalo do pohybu tisíce barbarských kmenů hledajících nový domov, kterým mohl zevnitř prohnilý kolos delší dobu jen těžko vzdorovat. Jak moc bude koncept tohoto dílka postaven na náhodě a jak zásadní roli v něm bude hrát příběh, je prozatím záhadou. Osobně doufám, že se opět dočkáme sandboxové hratelnosti, umožňující nám převzít kontrolu nad svým osudem a znovu sjednotit Calradské Impérium.

Hrdinu si v Mount & Blade II: Bannerlord vytvoříte na míru

Všechna kvalitní RPG před vás na startu postaví formovací nástroje, s nimiž si z nabízeného, náhodně vygenerovaného jedince vytvoříte šampiona, v jehož kůži budete poznávat herní svět. Mount & Blade II: Bannerlord by se od tohoto konceptu nemělo výrazně odklánět – předtím, než vás vypustí do světa, byste měli mít možnost uplácat si z hlíny svou postavu, jíž bude možné nadefinovat pohlaví, barvu pleti, styl účesu a mnoho dalších prvků, které z ní udělají unikátní bytost. Přítomno bude podobně jako v Mount & Blade: Warband i určité naklikáni minulosti a lokace, v níž započnete svou pouť.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: jezdec Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: těžká jízda Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: lučišník
Obrázek 1: Vytvořit si tu budete moci i takto divoce vypadajícího šampiona. Obrázek 2: Přítomni v Mount & Blade II: Bannerlord nebudou jen barbaři, ale také do zbroje zakutí válečníci. Obrázek 3: Vedle jízdních jednotek vám budou dány k dispozici také různé typy pěšáků.

S vysokou pravděpodobností si po vytvoření postavy budete muset zvolit startovní bod, jenž bude umístěn v některém z hlavních měst osmi zmíněných říší. Jak bude samotný start vypadat, je otázkou, jistě se však už nestřetneme s předkem kupce v nouzi, jehož kůži jsme zachraňovali před bandity v Mount & Blade: Warband. Po úvodní sekvenci si nabereme v krčmě obyčejně laděné úkoly a vrhneme se na výpravu po herním světě, který bude stejně rozsáhlý jako v předchozím titulu TaleWorlds, takže vám jeho kompletní obsazení zabere minimálně pár stovek hodin.

Na samém počátku kampaně Mount & Blade II: Bannerlord však nebudete myslet na říši, nýbrž na to, jak si zachránit holý život, protože se ocitnete ve světe plném banditů, odpadlých lordů, dezertérů a nemilosrdných pirátů, kteří si z vaší lebky udělají kalich na víno. K tomu, abyste se s nimi vypořádali, budete potřebovat společníky, jež je možné naverbovat v okolních vesnicích a městech. Každá lokace vám nabídne při návštěvě spektrum volných jednotek spolu s cenou, kterou za ně musíte zaplatit. Po samotném naverbování se žoldáci stanou součástí vaší družiny, s níž při napadení půjdete do boje. Když přežijí dostatečně dlouho dobu, bude je možné vylepšovat. Všichni válečníci disponují vývojovým stromem, jehož podobu prozatím neznáme.

Mount & Blade II: Bannerlord – Khuzait vs Empire (gameplay)

Bitva v poušti prezentovaná vývojáři před rokem představovala střet dvou odlišně navržených frakcí, jejichž jednotky prezentují to, jak vypadá kontaktní boj v Mount & Blade II: Bannerlord.

Bitvy v novém díle TaleWorlds vyžadují strategii

Setkání s bandity půjde občas vyřešit penězi, v určitých případech se však ze situace nevysekáte za pomoci ostrého jazyku a naditého měšce, nýbrž mečem vytaženým z pochvy. Na začátku bitvy se ujmete role velitele vámi vlastněných jednotek, které udělají všechno, co jim přikážete. Nastavit jim lze formaci, agresivitu či rozestupy. Měnit půjde vše i během bitvy, takže se nemusíte bát, že by se vaši vojáci nebyli schopni přeskupit nebo zaujmout lepší postavení v závislosti na nastalé situaci. Hodně zásadní bude v Mount & Blade II: Bannerlord vždy zvolení dobré pozice. Když kupříkladu umístíte střelce na kopeček, relativně slušně je tak uchráníte od toho, aby byli smeteni jízdou, která při stoupání do kopce ztratí rychlost, díky níž by vaše lučistníky jinak snadno eliminovala.

Samotný střet je ve většině případů relativně rychlý. Vždy hodně záleží na tom, jak velké síly proti sobě stojí. Pokud se střetnou rovnocenní soci, jejich válečníci bojují muž proti muži až do momentu, než jedna ze stran získá převahu a následně oslabené vojsko donutí k útěku. Zkušený šermíř je schopen odpravit klidně i dva až tři protivníky. Když však proti jednotlivci stojí příliš značná přesila, nemá moc šancí na úspěch, protože i přes své schopnosti se prostě úderům z několika stran najednou neubrání. Při duelu stejně zdatných oponentů může souboj trvat klidně i řadu minut, v jejichž průběhu si mezi sebou soci vyměňují rány a vykrývají jeden smrtící úder za druhým až do okamžiku, kdy některý z duelistů udělá chybu, jež jej ve finále bude stát život.

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: obléhání Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: obrana Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: katapult
Obrázek 1: Vedle bitev v poli bude v Mount & Blade II: Bannerlord přítomno také obléhání. Obrázek 2: Čas od času se vtělíte i do kůže obránce. Obrázek 3: K zdolání pevnosti vám bude dána k dispozici řada nástrojů, mezi nimiž naleznete třeba beranidlo či katapult.

V Mount & Blade II: Bannerlord se nevěnujete pouze boji. Pokud si budete chtít odpočinout od putování, máte možnost se vydat na průzkum nevelkých vesnic a rozsáhlých měst, jejichž uličky jsou plné života. Když zavítáte do hospod, bude vám umožněno popovídat si s místními, zahrát si hazardní hry, naverbovat žoldáky či nabrat některého z unikátních hrdinů s jasně definovanou minulostí, jež může do jisté míry ovlivnit vaší budoucnost. Na návštěvu bude jistě možné zajít také za místními šlechtici, jejich dámami či do městské věznice, která vám leckdy nabídne zajímavé spektrum zajatců. Přítomna bude podle všeho určitá definice vztahů a vytváření rodové větve, takže si budete moci najít ženu, zplodit s ní dítě a jemu po nějaké době vložit do rukou vládu.

Počítat lze jistě též s pestrou škálou obchodů, v nichž bude možné nakoupit zásoby pro vaši družinu, výstroj, koně, zbroje a samozřejmě rozsáhlou paletu zbraní. Při návštěvě tržiště si můžete koupit obouruční meče, kopí, luky, lovecké oštěpy, píky a řadu dalších hraček, s nimiž dokážete udělat z protivníka sekanou. Za sebe musím říct, že jsem byl z doposud prezentovaných záběrů zřejmě nejvíce osloven štíty, jejichž efektivita mi přišla vyšší než v Mount & Blade: Warband, kde šlo slabší kousky rozsekat za pomoci obouruční sekery během dvou až tří úderů, což se mi, jakožto pěchotně orientovanému hráči, zrovna dvakrát nelíbilo. 

Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: rozhovor Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: vesnice Mount & Blade II: Bannerlord; screenshot: tlupa
Obrázek 1: Každá z důležitých postav vám nabídne řadu dialogových možností, skrze něž si s nimi budete moci vytvořit určitý vztah.  Obrázek 2: Při průchodu vesnicí narazíte na spoustu zajímavých postav. Obrázek 3: Na startu kampaně Mount & Blade II: Bannerlord se budete po herním světě prohánět jen s malou družinou.

Vyjde Mount & Blade II: Bannerlord nejprve v předběžném přístupu?

Hodně dlouho se počítalo s tím, že Mount & Blade II: Bannerlord vyjde až poté, co bude skutečně hotov (vyjádření autorů). Nyní však tvůrci od svého tvrzení pomaličku ustoupili a začali si hrát s myšlenkou, že by své dílko vydali v rámci předběžného přístupu, což je minimálně dle mého názoru rozumný krok, protože vývoj her není zadarmo a zpětná vazba hráčů je pro tvorbu skutečně důležitá. Dle některých teorií, jež trousí komunita, bychom se při zvolení této cesty možná mohli dočkat Early Access verze do konce roku, či na počátku toho dalšího. Zda se tak skutečně stane, je těžké s určitostí říct, s jistotou vás však můžeme ubezpečit, že o novinkách z Calradie budeme stabilně informovat, takže vám nic neuteče.

HW nároky pro Mount & Blade II: Bannerlord PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém bude oznámeno bude oznámeno
Procesor Intel Core i3-2100 3.3GHz / AMD FX-6300 bude oznámeno
Grafická karta NVIDIA GeForce GT 730 / AMD R7 240 bude oznámeno
DirectX bude oznámeno bude oznámeno
Operační paměť 4 GB bude oznámeno
Pevný disk 40 GB bude oznámeno
i Mohlo by vás zajímat

Mount & Blade II: Bannerlord vychází v předběžném přístupu v březnu 2020 exkluzivně na PC. O novinkách vás budeme informovat.

Mount & Blade: With Fire and Sword
Hra na PC - elektronická licence, klíč pro Steam, žánr: akční a RPG,

149,-
Ihned ke stažení
Objednací kód: MVE000165
Mount & Blade: Warband - Napoleonic Wars
Herní doplněk - elektronická licence, klíč pro Steam, žánr: Akční a RPG

149,-
Ihned ke stažení
Objednací kód: MVE000166
Mount & Blade
Hra na PC - elektronická licence, klíč pro Steam, žánr: akční a RPG,

149,-
Ihned ke stažení
Objednací kód: MVE000163
5,0
Mount & Blade: Warband - Viking Conquest Reforged Edition
Herní doplněk - elektronická licence, klíč pro Steam, žánr: Akční a RPG

249,-
Ihned ke stažení
Objednací kód: MVE000837
Vytisknout
P-DC1-WEB03
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Na vašem soukromí nám záleží My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací