Je to již nějaký ten měsíc, co se společnost NVIDIA pokusila pomocí programu GPP (GeForce Partner Program) uzurpovat zaběhlé herní značky svých AIB partnerů výhradně pro sebe. Takové známé značky jako ROG (Republic of Gamers) společnosti ASUS nebo značka Gaming od MSI se tak měly stát záležitostí pouze grafických karet společnosti NVIDIA. Na nátlak široké veřejnosti však NVIDIA nakonec ze svých plánů naštěstí upustila. Program GPP je tedy minulostí, ovšem „smrádek“ po něm zůstal. Výrobci grafických karet totiž museli reagovat rychle, aby konkurenční společnosti AMD zajistili vytvoření značek nových. Společnost Asus tak pro AMD přišla s novou řadou Ares, společnost MSI pak navrhla úplně nové grafické karty pod označením MECH. O tom, jak se tyto nové grafické karty společnosti MSI vyvedly, se přesvědčíme právě v dnešní premiérové recenzi grafické karty MSI RX 580 Mech 2 8G OC.
Karta MSI RX 580 Mech 2 8G OC je postavena na herním grafickém čipu AMD Polaris 20 XT v plné konfiguraci, na který jsou pomocí 256bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR5 o kapacitě 8 GB. Svým výkonem pak MSI RX 580 Mech 2 8G OC spadá do segmentu středního výkonu (mainstream), kde zaujímá ta nejvyšší patra pomyslného výkonnostního žebříčku.
Frekvence grafického čipu je 1 380 MHz a frekvence grafických pamětí 2 000 MHz, což u pamětí typu GDDR5 představuje efektivní frekvenci 8 000 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 40 MHz. Grafické paměti jsou pak taktovány v referenčních hodnotách Radeon RX 580.
Grafická karta MSI RX 580 Mech 2 8G OC měří na délku 270 mm a na základní desce vašeho počítače zabere 2 rozšiřující sloty. O chlazení se stará pasiv skládaný z hliníkových žeber. Tento pasiv je pro lepší odvod tepla z grafického čipu vybaven celkem třemi 6mm tepelnými trubicemi (heatpipes), které odvádějí odpadní teplo do jeho žebrování. Společně s grafickým čipem je chlazena také pětice modulů grafické paměti (z toho však jen 3 moduly celoplošně). Ze zbývajících 3 modulů VRAM je odpadní teplo odváděno přímo do žebrování hlavního pasivu (opět však ne celoplošně). Napájecí kaskáda grafické karty je chlazena pomocí menšího hliníkového pasivu.
Aktivní čas systému chlazení tvoří dva 95mm ventilátory typu TORX 2.0, které generují o 22 % větší tlak vzduchu. Uložení ventilátorů ve dvojitých kuličkových ložiskách prodlužuje jejich životnost a přispívá k velmi tichému chodu. Technologie Zero Frozr pak při nízké zátěži grafické karty a teplotě pod 60 °C oba ventilátory chladiče zcela vypne. Logo MSI, které je umístěno na hřbetu grafické karty, je podsvícené pomocí RGB LED a jeho chování je možné nastavit pomocí aplikace Gaming APP.
Test 3DMark Stress Test |
Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta MSI RX 580 Mech 2 8G OC na skóre 99,4 %, a v těchto testech stability snímkové frekvence tak s velkou rezervou prošla (minimální hranice je 97 %). Na konci zátěžového testu se teploty grafické karty držely na 74 °C, při otáčkách ventilátorů 1 400 ot./min. a průměrné frekvenci 1 380 MHz. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:
O napájení grafické karty MSI RX 580 Mech 2 8G OC se stará 6 + 2fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 8pin konektoru. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 165 W a ten pak k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 500 W.
Výstupy na monitor jsou u grafické karty MSI RX 580 Mech 2 8G OC řešeny pomocí jednoho DVI-D (Dual Link) konektoru, dvou konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port) a dvou konektorů HDMI 2.0. Dvojici konektorů HDMI pak jistě ocení všichni příznivci virtuální reality.
Součástí balení grafické karty MSI RX 580 Mech 2 8G OC jsou také firemní nástroje společnosti MSI s názvem Gaming APP a MSI Afterburner.
Gaming APP je velice jednoduchým nástrojem, který dovoluje nastavit frekvence grafické karty do tří výkonnostních režimů:
Pomocí nástroje MSI Gaming APP je pak také možné provádět nastavení chování RGB LED na grafické kartě. Můžete nastavovat nejen jejich barvy, ale také těmto RGB LED přiřadit různé efekty (blikání, pulsování, přechody atd.). Nástroj Gaming APP je možné ovládat také na dálku, pomocí speciální aplikace v mobilním telefonu.
Komu by nástroj MSI Gaming APP pro svou přílišnou jednoduchost nevyhovoval, může využít nástroj MSI Afterburner, který je mnohem lépe uzpůsoben pro detailnější nastavení grafické karty a overclocking.
V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty MSI RX 580 Mech 2 8G OC zařadili následující modely ze segmentu středního výkonu (mainstream):
SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
GPU | Chip
Variant Family |
Velikost
Transistory Výroba |
SP
TMU ROP |
VRAM
Velikost Bus/Clock |
Base Clock
Turbo Clock Real Clock |
Interface
TDP |
MSI RX 580 Mech 2 8G OC | Polaris
Polaris 20 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b /8000 |
1380 MHz
1380 MHz 1380 MHz |
PCIe 3.0 x16
165 W |
Gigabyte GTX 1060 Windforce 6G | GP106
GP106-400-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16nm FinFET |
1280
80 48 |
GDDR5
6.144 GB 192b /8008 |
1557 MHz
1772 MHz 1898 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Gainward GTX 1060 3GB | GP106-3
GP106-300-A1 Pascal |
200 mm2
4,400 million 16nm FinFET |
1152
72 48 |
GDDR5
3.072 GB 192b /8008 |
1506 MHz
1709 MHz 1860 MHz |
PCIe 3.0 x16
120 W |
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G | GP107
GP107-400-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14nm FinFET |
768
48 32 |
GDDR5
4.096 GB 128b /7008 |
1342 MHz
1455 MHz 1725 MHz |
PCIe 3.0 x16
75 W |
Gigabyte GTX 1050 OC 2G | GP107
GP107-300-A1 Pascal |
132 mm2
3,300 million 14nm FinFET |
640
40 32 |
GDDR5
2.048 GB 128b /7008 |
1380 MHz
1493 MHz 1750 MHz |
PCIe 3.0 x16
70 W |
Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE | Polaris
Polaris 20 XT GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2304
144 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b /8400 |
1430 MHz
1430 MHz 1430 MHz |
PCIe 3.0 x16
183 W |
Sapphire Pulse RX 570 4GD5 | Polaris
Polaris 20 XL GCN 4nd GEN |
232 mm2
5,700 million 14nm FinFET |
2048
128 32 |
GDDR5
8.192 GB 256b /7000 |
1284 MHz
1284 MHz 1284 MHz |
PCIe 3.0 x16
135 W |
Gigabyte RX 560 Gaming OC 4G | Polaris
Polaris 21 XT GCN 4nd GEN |
123 mm2
3,000 million 14nm FinFET |
1024
64 16 |
GDDR5
4.096 GB 128b /7000 |
1224 MHz
1224 MHz 1175 MHz |
PCIe 3.0 x8
48 W |
Asus RX 560 O4G EVO | Polaris
Polaris 21 XL GCN 4nd GEN |
123 mm2
3,000 million 14nm FinFET |
896
56 16 |
GDDR5
4.096 GB 128b /6000 |
1187 MHz
1187 MHz 1187 MHz |
PCIe 3.0 x8
48 W |
V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).
Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.
Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.
Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.
Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.
Wolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Wolfenstein II: The New Colossus |
Wolfenstein II: The New Colossus je vůbec první hrou, která byla postavena výhradně na grafickém rozhraní API Vulkan. Z tohoto grafického rozhraní více profitují grafické karty s čipem AMD.
Assassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Assassin's Creed: Origins |
Počítačová hra Assassin's Creed: Origins není ke grafickým kartám AMD právě moc přívětivá. Grafické karty společnosti NVIDIA zde podávají mnohem lepší výsledky.
Middle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena a odehrává se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Middle-earth: Shadow of War |
Mass Effect: Andromeda je akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia BioWare a vydána v dubnu 2017 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě EOS po dobu 80 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Mass Effect: Andromeda |
Battlefield 1 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, jejíž děj se odehrává za I. světové války. Hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA Dice a vydána v říjnu 2016 společností Electronic Arts. Hra podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Avanti Savoia po dobu 57 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Battlefield 1 |
Počítačová hra Battlefield 1 a nejnovější herní rozhraní DirectX 12 se v případě grafických karet NVIDIA popravdě moc v lásce nemají. Proto bych majitelům těchto karet doporučil hru hrát raději s nastavením na vykreslování pomocí DirectX 11. Radeony společnosti AMD jsou na tom trochu lépe a DirectX 12 přeci jen nějaký ten výkon navíc přinesou. I tak bych ale doporučoval hrát tuto hru spíše pod DirectX 11. Vyvarujete se tak občasných záseků ve hře, které se u DirectX 12 sem tam objevují, což dokazuje také nízká hodnota ukazatele 0,1% Low.
Deus Ex: Mankind Divided je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvky RPG, stealth a sociální interakce. Hra byla postavena na herním engine Dawn Engine vývojáři studia Eidos Montreal a vydána v srpnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 98 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Deus Ex: Mankind Divided |
DOOM je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve středu démonické invaze na zařízení UAC. Hra byla postavena na herním engine Id Tech 6 vývojáři ze studia Id Software a vydána v květnu 2016 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě UAC po dobu 109 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy DOOM |
Počítačová hra DOOM podporuje vykreslování pomocí OpenGL nebo Vulkan. Zde platí jednoduché pravidlo: Chcete-li mít vysokou snímkovou frekvenci ve hře, hrajte ji vždy pod rozhraním Vulkan. Z tohoto důvodu také testujeme tuto hru pouze pod tímto novým a moderním rozhraním.
Tom Clancy’s The Division je on-line střílečka z pohledu třetí osoby, která probíhá v otevřeném světě. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2016 společností Ubisoft. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 96 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Tom Clancy's The Division |
Tom Clancy's The Division je jednou z dalších her, kde se vám rozhodně vyplatí opustit DirectX 11 a přepnout rendering hry na DirectX 12. To však neplatí v případě slabších grafických karet společnosti NVIDIA (GeForce GTX 1050/Ti), tam raději nechejte vykreslování na DirectX 11.
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které s Larou Croft prozkoumáváte různá prostředí, řešíte puzzles i bojujete o přežití. Hra byla postavena na herním engine Horizon vývojáři ze studia Crystal Dynamics a vydána v lednu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 86 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Rise of the Tomb Raider |
Počítačová hra Rise of the Tomb Raider také podporuje DirectX 12, avšak mainstreamové grafické karty z něj nijak významněji netěží.
Star Wars: Battlefront je akční střílečka z pohledu první a třetí osoby, která je založena na tématu filmových Star Wars. Hra je postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a byla vydána v listopadu 2015 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na mapě Survival on Tatooine po dobu 105 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Star Wars: Battlefront |
Zaklínač: Divoký hon je akční RPG (role-playing game) hra s otevřeným světem, ve kterém plníte zadané úkoly z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním REDengine vývojáři ze studia CD Projekt RED a vydána v květnu 2015 stejnou společností. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě White Orchard po dobu 84 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Zaklínač 3: Divoký hon |
V počítačové hře Zaklínač: Divoký Hon je velmi častým jevem stuttering, tedy jakési chvilkové „zaseknutí“ obrazu. Hodnoty ukazatele „0,1% Low“ ukazují, že na tento nepříjemný stuttering ve hře trpí Radeony poněkud více nežli grafické karty společnosti NVIDIA.
Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.
Testy Crysis 3 |
Herní testy grafické karty MSI RX 580 Mech 2 8G OC máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými modely v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.
Sumarizace výkonu |
Výkon grafické karty MSI RX 580 Mech 2 8G OC je dán zejména výkonem samotného grafického čipu Polaris 20 (XT), který se od jiných grafických karet Radeon RX 580 může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.
V případě grafické karty MSI RX 580 Mech 2 8G OC se reálná frekvence grafického čipu v testovaných hrách držela na 1 380 MHz při efektivní frekvenci grafických pamětí 8 000 MHz.
Oproti výše taktované speciální edici Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE se tedy frekvence grafického čipu MSI RX 580 Mech 2 8G OC držela o 50 MHz níže, u grafických pamětí pak níže o 400 MHz (efektivně). Na herním výkonu se tyto nižší frekvence grafické karty MSI RX 580 Mech 2 8G OC projevily ztrátou nějakých 5 %. Takovýto výkonnostní rozdíl lze samozřejmě dohnat snadno pomocí přetaktování, ale k tomu se dostaneme později.
Provozní vlastnosti grafických karet byly měřeny v počítačové hře Crysis 3 po dobu 30 minut hraní na mapě Swamp. Dosažené hodnoty teplot (°C), hlučnosti (dBA) i spotřeby (W) byly zaznamenány až na konci tohoto měření.
Provozní vlastnosti |
Grafická karta MSI RX 580 Mech 2 8G OC disponuje novým systémem chlazení, který po technické stránce evidentně vychází z edice Armor a který se samozřejmě na provozních vlastnostech této grafické karty podílí měrou valnou. Jak tedy tento nový chladič dopadl? Myslím, že si nevedl vůbec špatně! Grafická karta si v plné zátěži držela teplotu 74 °C při poměrně nízkých otáčkách ventilátorů, které ve výsledku generovaly hlučnost kolem hranice 36,5 dBA. Grafickou kartu MSI RX 580 Mech 2 8G OC tak můžeme označit za poměrně tichou a v tomto ohledu plně srovnatelnou s těmi lepšími grafickými kartami konkurence. Škoda jen té vyšší spotřeby, ale v tom je společnost MSI již nevinně.
Požadavky na výkon grafických karet a vlastně celého systému pro virtuální realitu jsou mnohem vyšší než u běžných počítačových her. VRMark obsahuje celkem tři testy virtuální reality, které běží na monitoru počítače a k testu nevyžadují žádné náhlavní soupravy.
Výsledky testu Orange Room ukazují výkon systému ve scénách s běžnými požadavky na VR, test Cyan Room je pak o něco náročnější a pro vykreslování scény využívá rozhraní DirectX 12. Test Blue Room ukazuje výkon ve velmi náročných scénách VR, jejichž požadavky však uspokojí až některé grafické karty budoucí generace. Benchmark Blue Room zde proto testován není.
VRMark |
Ačkoliv si grafická karta MSI RX 580 Mech 2 8G OC s testem Orange Room poradila s přehledem a její snímková frekvence se s rezervou pohybovala nad požadovanou hranicí 109 FPS, v testu Cyan Room už to bylo krapet horší. Při tomto testu totiž snímková frekvence grafické karty MSI RX 580 Mech 2 8G OC na malý okamžik klesla pod požadovanou hranici 88,9 FPS. Byl to sice jen okamžik, ale váš dojem z virtuálního světa by byl i tak pokažen. Pokud tedy budete chtít tuto grafickou kartu využít pro virtuální realitu, u náročnějších her bych doporučoval její drobné přetaktování.
Přetaktování grafické karty MSI RX 580 Mech 2 8G OC jsem prováděl pomocí nástroje MSI Afterburner tak, abych v žádném případě neohrozil kartu, a nepřišel tak o její záruku. Zvyšovat jsem tentokrát nemusel ani hranici spotřeby (Power Limit), grafická karta si totiž držela frekvenci i bez tohoto navýšení. Napětí grafického čipu jsem nechal na výchozích hodnotách.
Postupně jsem zvyšoval hodnoty frekvence grafického čipu a následně také grafických pamětí. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota 1 500 MHz pro čip a 2 200 MHz pro grafické paměti. V počítačových hrách se pak reálná frekvence grafického čipu pohybovala na 1 500 MHz, u grafických pamětí pak 8 800 MHz (efektivně).
S nastavenou frekvencí jádra navýšenou na 1 500 MHz, pamětí na efektivních 8 800 MHz jsem pak otestoval některé hry z testovací metodiky s následujícími výsledky:
Bez zvedání napětí se mi z grafické karty MSI RX 580 Mech 2 8G OC podařilo získat v průměru kolem 10 % dalšího výkonu, což není vůbec špatné a v některých hrách by se vám to hodit mohlo.
Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozních vlastností u takto přetaktované grafické karty MSI RX 580 Mech 2 8G OC v počítačové hře Crysis 3.
Nová edice MECH společnosti MSI, do níž patří právě dnes testovaná grafická karta MSI RX 580 Mech 2 8G OC, je jakýmsi hybridem stávajících edic Gaming a Armor. Zatímco systém chlazení svým technickým zpracováním velmi připomíná grafické karty z edice Armor (nejvíce pak Armor MK2), a to i včetně neduhu s neceloplošně chlazenými moduly grafických pamětí, nastavitelné osvětlené logo a podpora firemního nástroje MSI Gaming APP pak byly doposud výsadou pouze grafických karet z edice Gaming.
Po výkonnostní stránce grafická karta nepřináší nic nového, což je vzhledem k použitému grafickému čipu Polaris 20, který je tu s námi již nějaký ten pátek, celkem pochopitelné. Co však na této grafické kartě potěší, jsou její velmi dobré provozní vlastnosti, zejména pak s hlučností je na tom MSI RX 580 Mech 2 8G OC velmi dobře.
Suma sumárum, grafická karta MSI RX 580 Mech 2 8G OC nabízí vynikající mainstreamový výkon, který by mohl oslovit nejednoho středně náročného hráče počítačových her. Tato grafická karta samozřejmě nepřináší žádnou revoluci, ale jen evoluci, která byla navíc „uměle“ vynucena nepříliš transparentním programem GPP společnosti NVIDIA, kdy společnost jako právě MSI byla nucena reagovat velmi rychle a nahonem pro grafické čipy společnosti AMD připravit nové grafické karty pod novým brandem (značkou). Myslím, že nebýt těch ne až tak úplně nejšťastněji chlazených grafických pamětí, tak se to společnosti MSI s grafickou kartou MSI RX 580 Mech 2 8G OC povedlo na výbornou.
MSI RX 580 Mech 2 8G OC
Grafické kartyGrafická karta MSI RX 580 Mech 2 8G OC nabízí vynikající mainstreamový výkon, který by mohl oslovit nejednoho středně náročného hráče počítačových her. Krom výkonu pak tato grafická karta nabízí také solidní provozní vlastnosti.
Klady
Zápory
Pavel Šantrůček
Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě posledních několik let živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.