AlzaPlus+ Reklamace či vrácení?

Sapphire Pulse RX 570 4GD5 (RECENZE A TESTY)

Zobrazit katalog
Sapphire Pulse RX 570 4GD5 (RECENZE A TESTY)
Aktualizováno

Společnost Sapphire je jedním z výrobců, v jehož nabídce naleznete grafické karty postavené výhradně kolem grafických čipů společnosti AMD. Grafická karta Sapphire Pulse RX 570 4GD5 s Dual-X chlazením na palubě spadá do nabídky středně výkonných Radeonů, které však mohou nabídnout slušný poměr ceny a výkonu. Jaká tedy je grafická karta Sapphire Pulse RX 570 4GD5? Pojďme si ji otestovat!

Sapphire Pulse RX 570 4GD5 recenze a testy

Recenze Sapphire Pulse RX 570 4GD5 – OBSAH

  1. Představení Sapphire Pulse RX 570 4GD5
  2. Jak budeme grafické karty testovat
  3. Testy Wolfenstein: The New Colossus
  4. Testy Assassin's Creed: Origins
  5. Testy Middle-earth: Shadow of War
  6. Testy Mass Effect: Andromeda
  7. Testy Battlefield 1
  8. Testy Deus Ex: Mankind Divided
  9. Testy Doom
  10. Testy Tom Clancy's The Division
  11. Testy Rise of the Tomb Raider
  12. Testy Star Wars: Battlefront
  13. Testy Zaklínač: Divoký hon
  14. Testy Crysis 3
  15. Sumarizace výkonu
  16. Provozní vlastnosti
  17. Test virtuální reality
  18. Přetaktování
  19. Závěrečné hodnocení

Představení grafické karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5

Karta Sapphire Pulse RX 570 4GD5 je postavena na herním grafickém čipu AMD Polaris 20 se 4 deaktivovanými bloky CU (Compute Unit), na který jsou pomocí 256bit sběrnice připojeny moduly grafické paměti typu GDDR5 o kapacitě 4 GB. Svým výkonem pak Sapphire Pulse RX 570 4GD5 spadá do segmentu středního výkonu (mainstream), kde zaujímá střední až vyšší patra pomyslného výkonnostního žebříčku.

Sapphire Pulse RX 570 4GD5 popis

Frekvence grafické karty

Sapphire Pulse RX 570 4GD5 GPUZFrekvence grafického čipu je 1 284 a frekvence grafických pamětí 1 750 MHz, což u pamětí typu GDDR5 představuje efektivní frekvenci 7 000 MHz. Oproti referenčním hodnotám je tedy karta na jádře přetaktovaná o 40 MHz. Grafické paměti jsou pak taktovány v referenčních hodnotách Radeon RX 570.

Systém chlazení GPU

O chlazení se stará pasiv skládaný z hliníkových žeber, který je pro lepší odvod tepla z grafického čipu vybaven celkem čtyřmi tepelnými trubicemi (heatpipes), které odvádějí odpadní teplo do jeho žebrování. Díky rozšířené dosedací základně jsou společně s grafickým čipem chlazeny také moduly grafických pamětí.
Do hlavního pasivu je odváděno teplo i z modulů napájecí kaskády, které jsou v přímém kontaktu s jeho žebrováním. Všechny důležité komponenty grafické karty jsou tak kvalitně chlazeny.

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; systém chlazení

Aktivní část systému chlazení je tvořena dvěma 95mm ventilátory Dual-X, které jsou uloženy ve dvojitých kuličkových ložiskách a uchyceny pomocí technologie NITRO Quick Connect. Tato technologie zajišťuje oběma ventilátorům velmi snadnou výměnu při poruše nebo odmontování při údržbě. Ventilátory chladiče podporují technologii Intelligent Fan Control III, která při nízké zátěži a teplotě grafické karty oba ventilátory chladiče zcela vypne, a minimalizuje tak hlučnost grafické karty (semi-pasivní chlazení). Ventilátory podsvícené nijak nejsou. Ventilátory s LED světly různých barev se však dají dokoupit a díky technologii Quick Connect také snadno vyměnit.

Účinnost systému chlazení

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; 3DMark Stress  Test

Test 3DMark Stress Test

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; 3DMark Stress Test

Při testování účinnosti chlazení v nástroji 3DMark Time Spy Stress Test dosáhla grafická karta Sapphire Pulse RX 570 4GD5 na skóre 99,6 %, a v těchto testech stability snímkové frekvence tak s velkou rezervou prošla (minimální hranice je 97 %). Na konci zátěžového testu se teploty grafické karty držely na 73 °C, při otáčkách ventilátorů 1 120 ot./min. a průměrné frekvenci 1 282 MHz. Charakteristika závislosti hlučnosti na otáčkách ventilátoru je následující:

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; závislost otáček a hlučnosti

Napájení a spotřeba

O napájení grafické karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 se stará 4fázová napájecí kaskáda, která vyžaduje přídavné napájení pomocí jednoho 8pin konektoru. Příkon karty byl výrobcem nastaven na 135 W a ten pak k jejímu provozu doporučuje zdroj o výkonu minimálně 500 W.

Výstupy na monitor

Výstupy na monitor jsou u grafické karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 řešeny pomocí jednoho DVI-D (Dual Link) konektoru, dvou konektorů DP 1.3/1.4 (Display Port) a dvou konektorů HDMI 2.0. Dvojici konektorů HDMI pak jistě ocení všichni příznivci virtuální reality.

Sapphire TriXX

Součástí balení grafické karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 je také firemní nástroj společnosti Sapphire s názvem TriXX.

Sapphire Pulse RX 570 4GD5 TriXX

Pomocí tohoto nástroje můžete grafické kartě nastavovat různé parametry jako například frekvenci čipu, frekvenci pamětí, limit spotřeby, napětí čipu, křivku otáček ventilátorů atp., a upravit si tak chování grafické karty dle svých specifických potřeb. Můžete například kartu přetaktovat pro dosažení co nejvyššího výkonu, nebo dát naopak přednost lepším provozním vlastnostem, jako je teplota, hlučnost či spotřeba.

Sapphire TriXX; monitoring

Pro sledování chování grafické karty nabízí nástroj TriXX také monitoring, s jehož pomocí můžete mít na očích všechny okamžité i historické údaje důležitých provozních hodnot, jako je například teplota karty, otáčky ventilátorů, napětí, spotřeba atd.

Jak budeme grafickou kartu Sapphire Pulse RX 570 4GD5 testovat

V dnešní recenzi jsme do testů pro porovnání herního výkonu a provozních vlastností grafické karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 zařadili následující modely ze segmentu středního výkonu (mainstream):

Sapphire Pulse RX 570 4GD5Gigabyte GTX 1060 Windforce 6GGainward GTX 1060 3GB
Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v testechGigabyte GTX 1060 Windforce 6G v testechGainward GTX 1060 3GB v testech
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4GGigabyte GTX 1050 OC 2GSapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4G v testechGigabyte GTX 1050 OC 2G v testechSapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SE 4G v testech
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5Gigabyte RX 560 Gaming OC 4GAsus RX 560 O4G EVO
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 v testechGigabyte RX 560 Gaming OC 4G v testechAsus RX 560 O4G EVO v testech

SPECIFIKACE GRAFICKÝCH KARET

GPUChip
Variant
Family
Velikost
Transistory
Výroba
SP
TMU
ROP
VRAM
Velikost
Bus/Clock
Base Clock
Turbo Clock
Real Clock
Interface

TDP
Sapphire Pulse RX 570 4GD5Polaris
Polaris 20 XL
GCN 4nd GEN
232 mm2
5,700 million
14nm FinFET
2048
128
32
GDDR5
8.192 GB
256b /7000
1284 MHz
1284 MHz
1284 MHz
PCIe 3.0 x16

135 W
Gigabyte GTX 1060 Windforce 6GGP106
GP106-400-A1
Pascal
200 mm2
4,400 million
16nm FinFET
1280
80
48
GDDR5
6.144 GB
192b /8008
1557 MHz
1772 MHz
1898 MHz
PCIe 3.0 x16

120 W
Gainward GTX 1060 3GBGP106-3
GP106-300-A1
Pascal
200 mm2
4,400 million
16nm FinFET
1152
72
48
GDDR5
3.072 GB
192b /8008
1506 MHz
1709 MHz
1860 MHz
PCIe 3.0 x16

120 W
Asus Cerberus GTX 1050 Ti O4GGP107
GP107-400-A1
Pascal
132 mm2
3,300 million
14nm FinFET
768
48
32
GDDR5
4.096 GB
128b /7008
1342 MHz
1455 MHz
1725 MHz
PCIe 3.0 x16

75 W
Gigabyte GTX 1050 OC 2GGP107
GP107-300-A1
Pascal
132 mm2
3,300 million
14nm FinFET
640
40
32
GDDR5
2.048 GB
128b /7008
1380 MHz
1493 MHz
1750 MHz
PCIe 3.0 x16

70 W
Sapphire Nitro+ RX 580 8GD5 SEPolaris
Polaris 20 XT
GCN 4nd GEN
232 mm2
5,700 million
14nm FinFET
2304
144
32
GDDR5
8.192 GB
256b /8000
1430 MHz
1430 MHz
1430 MHz
PCIe 3.0 x16

183 W
Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5Polaris
Polaris 20 XL
GCN 4nd GEN
232 mm2
5,700 million
14nm FinFET
2048
128
32
GDDR5
8.192 GB
256b /7000
1340 MHz
1340 MHz
1340 MHz
PCIe 3.0 x16

160 W
Gigabyte RX 560 Gaming OC 4GPolaris
Polaris 21 XT
GCN 4nd GEN
123 mm2
3,000 million
14nm FinFET
1024
64
16
GDDR5
4.096 GB
128b /7000
1224 MHz
1224 MHz
1175 MHz
PCIe 3.0 x8

48 W
Asus RX 560 O4G EVOPolaris
Polaris 21 XL
GCN 4nd GEN
123 mm2
3,000 million
14nm FinFET
896
56
16
GDDR5
4.096 GB
128b /6000
1187 MHz
1187 MHz
1187 MHz
PCIe 3.0 x8

48 W

V dnešních testech grafických karet se zaměříme výhradně na jejich herní výkon, jehož ukazatelem pro nás bude snímková frekvence. Čím vyšších hodnot snímkové frekvence karta v testech dosáhne, tím lépe, a její výkon můžeme pokládat za vyšší. Snímková frekvence je v počítačových hrách měřena pomocí nástrojů FRAPS a OCAT, které zaznamenávají časy potřebné k vytvoření jednotlivých snímků (frame times) v grafické pipeline. Z těchto naměřených časů je pak následně kalkulována nejen průměrná snímková frekvence, ale také ukazatele plynulosti pohybu 1% Low a 0,1% Low (viz níže).

Graf snímkové frekvence vzor

Dosažené hodnoty průměrné snímkové frekvence jednotlivých grafických karet jsou do grafů zanášeny sestupně tak, že karta s nejvyšší dosaženou snímkovou frekvencí je v grafu zanesena nahoře, a naopak model s nejnižší snímkovou frekvencí úplně dole.

Hodnota ukazatele „1% Low“ je vypočítána jako 99. percentil z naměřených hodnot časů snímků (frame times) převedených na snímkovou frekvenci. Pokud tuto hodnotu známe, můžeme pak říci, že 99 % snímků bylo vytvářeno stejnou a vyšší snímkovou frekvencí, než je hodnota tohoto ukazatele. Analogicky pak lze také říci, že zbylé jedno procento snímků bylo vytvářeno snímkovou frekvencí nižší. Tento ukazatel můžeme využít k analýze plynulosti pohybu ve hrách, kdy například jeho hodnota pohybující se nízko u hranice 30 FPS znamená, že pohyb ve hře již není pro oko hráče plynulý, ale spíše trhavý.

Hodnota ukazatele „0,1% Low“ se vypočítává obdobně jako ukazatel předchozí, na zřetel je však brán percentil 99,9. Tento ukazatel pak odhaluje méně časté, zato výraznější poruchy v plynulosti hry, kdy se při jinak plynulém pohybu obraz na okamžik jakoby zasekne (stuttering). Čím nižší je tento ukazatel, tím výraznější „záseky“ se ve hře objevují, a pohyb tak není plynulý i navzdory tomu, že průměrná snímková frekvence ukazuje vysoké hodnoty.

Víme-li tedy jak, co a čím bylo testováno, můžeme se směle pustit do výsledků dnešních testů.

Testovací sestava

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 ve Wolfenstein II: The New Colossus

Wolfenstein 2: The New ColossusWolfenstein II: The New Colossus je akční a dobrodružná herní střílečka z pohledu první osoby. Hra byla postavena na herním engine IdTech6 vývojáři ze studia MachineGames a vydána v říjnu 2017 společností Bethesda. Hra podporuje nové herní rozhraní Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně Manhattan Ruins po dobu 84 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Wolfenstein II: The New Colossus nastavení videoWolwenstein II: The New Colossus nastavení grafika 1Wolfenstein II: The New Colossus nastavení grafika 2Wolfenstein II: The New Colossus nastavení grafika 3

Testy Wolfenstein II: The New Colossus

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Wolfenstein II: The New Colossus; test

Wolfenstein II: The New Colossus je vůbec první hrou, která byla postavena výhradně na grafickém rozhraní API Vulkan. Z tohoto grafického rozhraní více profitují grafické karty s čipem AMD.

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Assassin's Creed: Origins

Assassin's Creed: OriginsAssassin's Creed: Origins je akční adventurou v pořadí již desáté série, která se tentokrát odehrává ve starověkém Egyptě. Hra byla postavena na herním engine AnvilNext 2.0 vývojáři ze studia Ubisoft Montreal a vydána v říjnu 2017 společností Ubisoft. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku po dobu 121 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Assassin's Creed: Origins nastavení videaAssassin's Creed: Origins nastavení pokročilé 1 Assassin's Creed: Origins nastavení pokročilé 2

Testy Assassin's Creed: Origins

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Assassin's Creed: Origins; test

Počítačová hra Assassin's Creed: Origins není ke grafickým kartám AMD právě moc přívětivá. Grafické karty společnosti NVIDIA zde podávají mnohem lepší výsledky.

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Middle-earth: Shadow of War

Middle-earth: Shadow of WarMiddle-earth: Shadow of War je akční počítačová RPG hra založená na světě postav J. R. R. Tolkiena a odehrává se v čase mezidobí Hobita a Pána prstenů. Hra byla postavena na herním engine Firebird vývojáři ze studia Monolith Productions a vydána v říjnu 2017 společností Warner Bros. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 56 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Shadow of War nastavení videaShadow of War nastavení pokročilé 1 Shadow of War nastavení pokročilé 2

Testy Middle-earth: Shadow of War

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Middle-earth: Shadow of War; test

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Mass Effect: Andromeda

Mass Effect: AndromedaMass Effect: Andromeda je akční RPG hra z pohledu třetí osoby, která byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia BioWare a vydána v dubnu 2017 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě EOS po dobu 80 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Mass Effect: Andromeda nastavení testu 1Mass Effect: Andromeda nastavení 2Mass Effect: Abdromeda nastavení 3Mass Effect: Andromeda nastavení 4Mass Effect: Andromeda nastavení 5

Testy Mass Effect: Andromeda

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Mass Effect: Andromeda; test

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Battlefield 1

Battlefied 1Battlefield 1 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra, jejíž děj se odehrává za I. světové války. Hra byla postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA Dice a vydána v říjnu 2016 společností Electronic Arts. Hra podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě Avanti Savoia po dobu 57 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Battlefield 1 nastavení testu 1Battlefield 1 nastavení 2

Testy Battlefield 1

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Battlefield 1; test

Počítačová hra Battlefield 1 a nejnovější herní rozhraní DirectX 12 se v případě grafických karet NVIDIA popravdě moc v lásce nemají. Proto bych majitelům těchto karet doporučil hru hrát raději s nastavením na vykreslování pomocí DirectX 11. Radeony společnosti AMD jsou na tom trochu lépe a DirectX 12 přeci jen nějaký ten výkon navíc přinesou. I tak bych ale doporučoval hrát tuto hru spíše pod DirectX 11. Vyvarujete se tak občasných záseků ve hře, které se u DirectX 12 sem tam objevují, což dokazuje také nízká hodnota ukazatele 0,1% Low.

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Deus Ex: Mankind Divided

Deus Ex: Mankind DividedDeus Ex: Mankind Divided je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra s prvky RPG, stealth a sociální interakce. Hra byla postavena na herním engine Dawn Engine vývojáři studia Eidos Montreal a vydána v srpnu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 98 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Deus Ex: Mankind Divided nastavení testu 1Deus Ex: Mankind Divided nastavení 2

Testy Deus Ex: Mankind Divided

Výkon Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Deus Ex: Mankind Divided

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v DOOM

DOOMDOOM je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve středu démonické invaze na zařízení UAC. Hra byla postavena na herním engine Id Tech 6 vývojáři ze studia Id Software a vydána v květnu 2016 společností Bethesda Softworks. Hra podporuje nové 3D API Vulkan. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě UAC po dobu 109 sekund nástrojem OCAT. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Doom nastavení videaDoom nastavení pokročilé 1 Doom nastavení pokročilé 2

Testy DOOM

Výkon Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v DOOM

Počítačová hra DOOM podporuje vykreslování pomocí OpenGL nebo Vulkan. Zde platí jednoduché pravidlo: Chcete-li mít vysokou snímkovou frekvenci ve hře, hrajte ji vždy pod rozhraním Vulkan. Z tohoto důvodu také testujeme tuto hru pouze pod tímto novým a moderním rozhraním.

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Tom Clancy's The Division

The DivisionTom Clancy’s The Division je on-line střílečka z pohledu třetí osoby, která probíhá v otevřeném světě. Hra byla postavena na herním engine Snowdrop vývojáři ze studia Massive Entertainment a vydána v březnu 2016 společností Ubisoft. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje také nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 96 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

The Division nastavení videoThe Division nastavení grafika 1The Division nastavení grafika 2The Division nastavení grafika 3

Testy Tom Clancy's The Division

Výkon Sapphire Pulse RX 570 4GD5; The Division; test

Tom Clancy's The Division je jednou z dalších her, kde se vám rozhodně vyplatí opustit DirectX 11 a přepnout rendering hry na DirectX 12. To však neplatí v případě slabších grafických karet společnosti NVIDIA (GeForce GTX 1050/Ti), tam raději nechejte vykreslování na DirectX 11.

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Rise of the Tomb Raider

Rise of the Tomb RaiderPočítačová hra Rise of the Tomb Raider je akční adventura z pohledu třetí osoby, ve které s Larou Croft prozkoumáváte různá prostředí, řešíte puzzles i bojujete o přežití. Hra byla postavena na herním engine Horizon vývojáři ze studia Crystal Dynamics a vydána v lednu 2016 společností Square Enix. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA a podporuje i nové herní rozhraní DirectX 12. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na vestavěném benchmarku hry po dobu 86 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Rise of the Tomb Raider nastavení videaRise of the Tomb Raider nastavení grafiky

Testy Rise of the Tomb Raider

Výkon Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Rise of the Tomb Raider

Počítačová hra Rise of the Tomb Raider také podporuje DirectX 12, avšak mainstreamové grafické karty z něj nijak významněji netěží.

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Star Wars: Battlefront

Star Wars: BattlefrontStar Wars: Battlefront je akční střílečka z pohledu první a třetí osoby, která je založena na tématu filmových Star Wars. Hra je postavena na herním engine Frostbite 3 vývojáři ze studia EA DICE a byla vydána v listopadu 2015 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno na mapě Survival on Tatooine po dobu 105 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Star Wars: Battlefront nastavení grafika 1Star Wars: Battlefront nastavení grafika 2Star Wars: Battlefront nastavení grafika 3

Testy Star Wars: Battlefront

Výkon Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Star Wars: Battlefront

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Zaklínač 3: Divoký hon

Zaklínač 3: Divoký honZaklínač: Divoký hon je akční RPG (role-playing game) hra s otevřeným světem, ve kterém plníte zadané úkoly z pohledu třetí osoby. Hra byla postavena na herním REDengine vývojáři ze studia CD Projekt RED a vydána v květnu 2015 stejnou společností. Hra spadá do herního programu TWIMTBP společnosti NVIDIA. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně na mapě White Orchard po dobu 84 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

The Witcher 3: Wild Hunt nastavení postprocesing 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavení postprocesing 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 1The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 2The Witcher 3: Wild Hunt nastavení obecné 3

Testy Zaklínač 3: Divoký hon

Výkon Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Zaklínač 3: Divoký hon

V počítačové hře Zaklínač: Divoký Hon je velmi častým jevem stuttering, tedy jakési chvilkové „zaseknutí“ obrazu. Hodnoty ukazatele „0,1% Low“ ukazují, že na tento nepříjemný stuttering ve hře trpí Radeony poněkud více nežli grafické karty společnosti NVIDIA.

Testy Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Crysis 3

Crysis 3Crysis 3 je akční FPS (first-person shooter) počítačová hra odehrávající se ve fiktivní budoucnosti. Hra byla postavena na herním CryEngine 3 vývojáři ze studia Crytek a vydána v květnu 2013 společností Electronic Arts. Hra spadá do herního programu Gaming Evolved společnosti AMD. Měření snímkové frekvence a frame times bylo prováděno v testovací scéně SWAMP po dobu 115 sekund nástrojem FRAPS. Průchod testovací scénou ukazuje přiložené video, detailní nastavení grafického rozhraní hry pro testy je pak uvedeno na přiložených snímcích.

Nastavení hry pro testy

Crysis 3 nastavení grafikyCrysis 3 nastavení podrobné

Testy Crysis 3

Výkon Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v Crysis 3

Sumarizace výkonu Sapphire Pulse RX 570 4GD5

Herní testy grafické karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 máme za sebou, pojďme se tedy společně podívat na to, jak si vlastně tato karta vedla v porovnání se svými dnešními rivaly. Následující grafy zobrazují výkonnostní rozdíly mezi jednotlivými modely v různých rozlišeních. Hodnoty v grafech jsou uvedeny v procentech výkonu, který byl zprůměrován ze všech dnešních měření.

Sumarizace výkonu

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Výsledky testu; Sumarizace výkonu

Výkon grafické karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 je dán zejména výkonem samotného grafického čipu Polaris 20 (XL), který se od jiných grafických karet Radeon RX 570 může lišit pouze přednastavenou frekvencí grafického čipu, nastavenou frekvencí grafických pamětí či nastaveným vyšším limitem spotřeby, který pak tolik neomezuje frekvenci grafické karty. K udržení vyšší frekvence grafické karty, a tím i jejího výkonu, pak může napomoci také kvalitní systém chlazení, který udrží grafický čip na nízkých teplotách.

V případě grafické karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 se reálná frekvence grafického čipu v testovaných hrách pohybovala v rozmezí 1 260–1 284 MHz (v průměru 1 284 MHz) při efektivní frekvenci grafických pamětí 7 000 MHz.

Navzdory tomu, že Sapphire Pulse RX 570 4GD5 oproti grafické kartě Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5 dosahovala v průměru nižších frekvencí (1 284/1 340 MHz), na celkovém výkonu to mnoho znát nebylo. Příčinou této anomálie jsou především novější ovladače RSAE 18.6.1, které grafické kartě Sapphire Pulse RX 570 4GD5 přinesly nějaký ten výkon navíc (Nitro+ byl testován na starších RSAE 18.2.2). Co se výkonu týká, Sapphire Pulse RX 570 4GD5 na tom není vůbec špatně.

Provozní vlastnosti Sapphire Pulse RX 570 4GD5

Provozní vlastnosti grafických karet byly měřeny v počítačové hře Crysis 3 po dobu 30 minut hraní na mapě Swamp. Dosažené hodnoty teplot (°C), hlučnosti (dBA) i spotřeby (W) byly zaznamenány až na konci tohoto měření.

Provozní vlastnosti

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Provozní vlastnosti

Díky o něco menším rozměrům disponuje Sapphire Pulse RX 570 4GD5 také o něco menším, a tedy i potencionálně méně účinným systémem chlazení, nežli je tomu v případě grafických karet Nitro+. Na provozních vlastnostech se však tato nevýhoda menšího chlazení nijak extrémně neprojevila. Teploty se u grafické karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 držely okolo 74 °C při nízkých otáčkách ventilátorů, které ve finále generovaly hlučnost na hranici 35,5 dBA, a je tak jasné, že tato grafická karta určitě nebude tou nejhlučnější komponentou ve vašem PC. Spotřeba (příkon) této grafické karty pak špatná není, i když grafické karty z konkurenční stáje „zelených“ jsou na tom ještě lépe.

Testy virtuální reality Sapphire Pulse RX 570 4GD5 ve VRMark

Požadavky na výkon grafických karet a vlastně celého systému pro virtuální realitu jsou mnohem vyšší než u běžných počítačových her. VRMark obsahuje celkem tři testy virtuální reality, které běží na monitoru počítače a k testu nevyžadují žádné náhlavní soupravy.

Výsledky testu Orange Room ukazují výkon systému ve scénách s běžnými požadavky na VR, test Cyan Room je pak o něco náročnější a pro vykreslování scény využívá rozhraní DirectX 12. Test Blue Room ukazuje výkon ve velmi náročných scénách VR, jejichž požadavky však uspokojí až některé grafické karty budoucí generace. Benchmark Blue Room zde proto testován není.

VRMark

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Testy výkonu ve virtuální realitě

Podobně jako grafické karty NVIDIA GeForce GTX 1060 3GB, ani Sapphire Pulse RX 570 4GD5 na využití virtuální reality asi příliš vhodná nebude. Ačkoliv si s testem Orange Room poradila a její snímková frekvence se s rezervou pohybovala nad požadovanou hranicí 109 FPS, v testu Cyan Room už to bylo o poznání horší. Většinu doby testu se Sapphire Pulse RX 570 4GD5 držela pod hranicí snímkové frekvence 90 FPS.

Nějaké jednodušší hry si s touto grafickou kartou ve virtuálním světě samozřejmě zahrajete, myslíte-li to ale s virtuální realitou vážněji, budete se přeci jen muset porozhlédnout po něčem ještě výkonnějším.

Přetaktování Sapphire Pulse RX 570 4GD5

Přetaktování grafické karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 jsem prováděl pomocí nástroje MSI Afterburner tak, abych v žádném případě neohrozil kartu, a nepřišel tak o její záruku. Na maximum jsem zvýšil pouze hranici spotřeby (+30 % Power Limit) a teploty (85 °C Temp. Limit), napětí grafického čipu jsem nechal na výchozích hodnotách.

! Ani vám bych neradil si s posuvníkem napětí jádra čipu jakkoliv zahrávat, obzvláště pokud si nejste bezpečně jisti, co že to vlastně vůbec děláte. Ačkoliv toho grafické karty snesou poměrně hodně, hrátky se zvedáním voltáže jsou pokaždé rizikem, které se vám nemusí vyplatit!

Postupně jsem zvyšoval hodnoty frekvence grafického čipu a následně také grafických pamětí. Jako stabilní se nakonec ukázala hodnota 1 400 MHz pro čip a 2 000 MHz pro grafické paměti. V počítačových hrách se pak reálná frekvence grafického čipu pohybovala v průměru na 1 400 MHz, u grafických pamětí pak 8 000 MHz (efektivně).

Přetaktování Sapphire Pulse RX 570 4GD5; Afterburner

S nastavenou frekvencí jádra navýšenou na 1 400 MHz, pamětí na efektivních 8 000 MHz a posunutým Power/Temperature limitem na 130 % / 85 °C jsem pak otestoval některé hry z testovací metodiky s následujícími výsledky:

Sapphire Pulse RX 570 4GD5; výsledky přetaktování

Bez zvedání napětí se mi z grafické karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 podařilo získat v průměru nějakých 10 % dalšího výkonu, což není až tak špatné, ale hlavně se vám to v některých hrách může hodit.

Následující video pak ukazuje nárůst výkonu a provozní vlastnosti u takto přetaktované grafické karty Sapphire Pulse RX 570 4GD5 v počítačové hře Crysis 3.

Závěrečné hodnocení Sapphire Pulse RX 570 4GD5

Co tedy říci závěrem? Grafická karta Sapphire Pulse RX 570 4GD5 nabízí velmi slušný mainstreamový výkon, který se může hodit všem středně náročným hráčům počítačových her. Svým vzhledem i systémem chlazení je velmi podobná grafické kartě Sapphire Nitro+ RX 570 4GD5, a leckdo je tak může mezi sebou i zaměnit.

Rozdíl mezi těmito dvěma kartami je především v tom, že Pulse je jakousi „ekonomizovanou“ variantou Nitro+. Sapphire Pulse RX 570 4GD5 nabízí o něco nižší frekvence, je o 30 mm kratší a na rozdíl od Nitro+ nenabízí žádné LED osvětlení. Samozřejmě, pokud si nepřikoupíte barevně osvětlené ventilátory (Sapphire Nitro Gear LED FAN), které se dodávají v barvě bílé, červené a modré. Jejich výměna je pak díky technologii Quick Connect opravdu hračkou.

Pokud vám žádný z těchto rozdílů mezi Nitro+ a Pulse nepřijde důležitý a významný, jděte klidně do Sapphire Pulse RX 570 4GD5, vaši peněženku to totiž nebude tak bolet.

Sapphire Pulse RX 570 4GD5

Sapphire Pulse RX 570 4GD5

Grafické karty

Sapphire Pulse RX 570 4GD5 nabízí solidní mainstreamový herní výkon, který je díky povedenému systému chlazení podpořen také slušnými provozními vlastnostmi.

Klady

  • Solidní výkon (mainstream)
  • Menší rozměry
  • Funkce Intelligent Fan Control III (semi-pasivní chlazení)

Zápory

  • Absence LED osvětlení (zápor jen pro toho, komu by osvětlení chybělo)
Pavel Šantrůček

Pavel Šantrůček

Jmenuji se Pavel Šantrůček a grafickým kartám se profesionálně věnuji již více než 6 let. Architektura, recenze a testy grafických karet jsou přesně to, co mě poslední dva roky živí a co se stalo nedílnou součástí mého pracovního života na GPUreport.cz. Jako programátor jsem pak také autorem několika nástrojů na analýzu snímkové frekvence grafických karet, z nichž asi nejznámější FLAT (Frame Latency Analytics Tool) je hojně využíván po celém světě.

Vytisknout
P-DC1-WEB03
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Na vašem soukromí nám záleží My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací