Piráti to v dnešní době nemají zrovna jednoduché. Vypadá to, že s tím, jak chřadne Johny „Sparrow“ Depp, potápí se i nadšení pro tuto privateerskou tématiku. Námořní online akce od Ubisoftu Skull and Bones totiž zasáhla dělová koule nesoucí nápis „Odklad“ a podle všeho se jí nedočkáme dříve než po březnu v roce 2020. Místo toho Ubisoft slibuje do zmíněného data vydat 4 AAA tituly. O jaké zřejmě půjde, se dozvíte v dnešní novince.
Skull and Bones (hra)
Námořní pirátskou akci Skull and Bones vyvíjí studio Ubisoft Singapore a vydává společnost Ubisoft. Hra by měla vyjít v roce 2021, na jaké platformy, zatím nevíme. Bude to však zřejmě bez české lokalizace a hra bude určitě obsahovat multiplayer. | Homepage
• Novinka: 21. 5. 2019 • Autor: Jiří Fait
Skull and Bones bylo původně oznámeno na E3 2017, nicméně společnost Ubisoft od té doby s touto zajímavou online námořní akci poněkud otálí. Informací je poskrovnu a jak se zdá, ani hráči nejsou z projektu kdovíjak odvaření. Assassin’s Creed: Black Flag přišel s konceptem arkádových námořních bitev (ze kterého Skull and Bones těží) již před hezkou řádkou dní a společnost v něm pravděpodobně spatřila tučnou dojnou, kterou je třeba ještě zmáčknout.
Bohužel se Skull and Bones místo toho dočkalo dalšího odkladu, což vyplývá ze zprávy investorům, kterou společnost 15. května zveřejnila. Právě v ní stojí, že se firma zaměří na čtyři další AAA tituly, které plánuje vydat do konce března 2020. Takže na vodní hrátky prozatím můžeme zapomenout a je jisté, že je neuvidíme ani na letošní E3.
Tak na koho ten pešek padne? Prince of Persia je velmi nepravděpodobný, ale zázraky se občas dějí. O Splinter Cellu se již nějakou dobu šušká a Watch Dogs 3 by si pokračování určitě zasloužili možná už jen proto, aby se potvrdilo přísloví: „do třetice všeho dobrého“ a třetí díl se tak mohl stát tím nejlepším z celé série.
Místo toho se zaměřme na čtyři další tajemné hry, které se nám dostanou do spárů. Jistý je prozatím pouze Ghost Recon Breakpoint, o kterém jsme vás již informovali. Další kandidát by mohl být klidně nový Splinter Cell, o čemž vtipkovali pánové z Ubisoftu na twitteru, což pro vás rozpitval Jakub Němec v našem článku. Ale co dál? Assassin’s Creed si zřejmě vezme roční pauzu, takže z větších a aktuálních her zbývá akorát další Watch Dogs. Pak tady jsou samozřejmě ještě praštění králíci v Mario + Rabbids Kingdom Battle, což je také horký kandidát na překvapivé oznámení. Na nový díl The Crew je ještě poměrně brzy a stejně tak by si měla nějakou dobu odpočinout značka Far Cry. Rainbow Six Siege si momentálně vede natolik dobře, že by bylo škoda jej „pohřbít“ na úkor sequelu. Já osobně bych si přál revitalizaci značky Prince of Persia, ale to je jen mé zbožné přání. Perský princ by si určitě zasloužil podobnou péči, jako řecký bůh války Kratos!
Tak či onak, E3 2019 klepe na vrata, takže za měsíc budeme všichni jistě moudřejší. Na piráty si tedy v nejbližší době nezahrajeme, ale možná dostanou prostor nadějnější kandidáti.
• Zdroje: trueachievements.com, gamesradar.com
• Novinka: 13. 6. 2018 • Autor: Filip Němec
V rámci jedné prezentace na letošní E3 Ubisoft představil nové Assassin's Creed Odyssey, které koncept námořních bitev z Black Flag vrací zpět do hry, a vedle toho také již oznámené Skull and Bones, jenž se na pirátské souboje na mořích zaměřují zcela explicitně. Na letošní E3 pak Ubisoft kompletně odkryl karty chystané námořní akce, která se prezentovala zejména novým režimem Hunting Grounds, jenž se vyznačuje mixem PvP a PvE. V něm se vydáte drancovat lodě na obchodních cestách napříč Indickým oceánem, přičemž se budete zaměřovat nejen na samotný boj, který bude logicky hlavní složkou hratelnosti, ale také na management zásob, protože s hladovou posádkou a deseti dělovými koulemi toho moc nezmůžete.
Podstatou Hunting Grounds bude boj proti počítačem řízeným protivníkům, pokud si však nebudete na oponenta troufat, můžete přizvat do svého týmu další hráče a nepřítele snáze pokořit. Zde však nastává problém každé pirátské spolupráce. Kdokoli z nových stoupenců se může okamžitě obrátit proti vám a připravit vás o „spravedlivou“ část vaší kořisti. Je tak naprosto reálné spojit se třeba s dalšími třemi loděmi, porazit nepřítele a posléze se pobít vzájemně mezi sebou. To se nám opravdu velmi zamlouvá.
Vedle toho nabídne Skull and Bones také čistě PvP režim Disrupted Waters, ve kterém se proti sobě utká čtveřice hráčů z jednotlivých pirátských kolonií. To vše na dedikovaných serverech. Dalším z režimů jsou Deadly Encounters, ale ty nám autoři představí o něco později. V rámci prezentace jsme také v rychlém prostřihu mohli vidět jakým způsobem půjde lodě upravovat, ať už výkonnostně nebo pouze vizuálně, a jaký to bude mít vliv na spotřebu zásob či bojové schopnosti vaší kocábky. Ubisoft zároveň opět zpustil registraci do uzavřené bety, do které se můžete registrovat zde.
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky | |
---|---|---|
Operační systém | bude oznámeno | bude oznámeno |
Procesor | bude oznámeno | bude oznámeno |
Grafická karta | bude oznámeno | bude oznámeno |
DirectX | bude oznámeno | bude oznámeno |
Operační paměť | bude oznámeno | bude oznámeno |
Pevný disk | bude oznámeno | bude oznámeno |
• Preview: 15. 9. 2017 • Autor: Jiří Fait
Prozatím je jisté, že ve hře půjde hlavně o soupeření s ostatními hráči. Ukázka nabídla mód, kdy se v pěti lidech vrhnete na získávání kořisti z obchodních lodí. Na druhé straně je tentýž počet hráčů se stejným cílem. Kořist (loot) se tu a tam „povalovala“ na otevřeném moři, takže k ní stačilo připlout a byla vaše. Z toho by ale žádný pirát nevyžil, takže vaším primárním cílem by měla být buď neutrální obchodní plavidla, anebo protivníci na druhé straně.
Lovit a potápět budete nejen nepřátelské čluny, ale také obchodní lodě, jež vám poskytnou kořist potřebnou k vítězství a pro vylepšování vašich vlastních korábů.
V této chvíli jsou ve Skull and Bones jisté tři typy lodí. Rychlý člun s minometem schopným zasáhnout cíle na velkou vzdálenost a s několika kanóny na zádi, které mají za úkol odehnat dotírající plavidla. Pak je zde středně obrněná brigantina s děly na obou bocích, vrhačem raket a beranidlem na přídi. Nakonec jsme viděli monstrózní a pomalu se pohybující fregatu. Toto plavidlo dokáže napáchat slušné škody, pokud tedy svého protivníka chytíte.
Nepřátelské lodě můžete potopit nebo se na ně v pravé chvíli nalodit. Nečekejte ovšem chaotický souboj muž proti muži, protože samotné nalodění bude zřejmě automatické a jeho výsledek také. Zatím není jasné, z čeho se úspěch nebo neúspěch vypočítá. Pokud se vám podařilo dostat se na plavidlo nepřátelského hráče, jenž měl v podpalubí už nějakou tu kořist, pak připadne vše vám.
Pokud jste hráli Assassin’s Creed 4: Black Flag, pak vám ovládaní lodě ve Skull and Bones přijde velmi povědomé. Nakláníte se doleva nebo doprava, spouštíte přídavné plachty pro rychlejší plavbu a snažíte se plout po větru, jehož ukazatel můžete sledovat na minimapě nebo na samotných vzdouvajících se plachtách. Střelbu z děl korigujete primárně podle toho, kam se zrovna díváte. Potřebujete vypálit salvu z levoboku? Stačí na požadovanou stranu natočit kameru a pak už jen zamířit.
Pokud dokážete využít všechny strategické objekty na bojišti, pak máte o polovinu vítězství postaráno. Někdy je třeba "zbaběle" útočit ze zálohy než nabídnout svůj bok nepříteli.
Žádná loď by nemohla fungovat bez posádky a nejinak tomu bude i ve Skull and Bones. Námořníci budou reagovat na vaše příkazy a k tomu si zabroukají nejednu pirátskou odrhovačku. Studio Ubisoft se nechalo slyšet, že je pro ně důležité, aby si hráč vybudoval se svou posádkou vztah, takže nějaká míra úpravy vzhledu a změny vlastností pro lidi pod vámi zde bude taky. Jak moc detailní a hluboká zatím není jisté.
Hlavními cíli budou vylepšování samotné lodě, a získávání dalších plavidel. Budete moci měnit vzhled plachet, opevňovat konstrukce a přidávat jiné vybavení a zbraně. Ovšem pokud se chcete po vzoru AC: Black Flag vydat na ostrov, prozkoumat jeho faunu nebo hledat ukryté poklady, pak vás musíme zklamat. Ve Skull and Bones jste v podstatě „přilepení“ k lodi a veškeré interakce jsou omezeny pouze na to, co vidíte z můstku kolem sebe.
V této otázce jsou vývojáři spíše vyhýbaví. Chtějí se zaměřit hlavně na bitvy s ostatními hráči a na to, aby byla vaše loď TOU lodí, kterou vám budou ostatní závidět, abyste se právě vy stali TÍM obávaným králem pirátů. Je to trochu škoda, jelikož tato tématika a CGI filmeček Skull and Bones přímo vybízí k samostatnému příběhu.
Studio Ubisoft Singapore zatím jen oznámilo, že nějaký děj bude přímo „vetkán“ do online klání. Podle nich je prý důležité, aby hráč prožil unikátní a ojedinělé dobrodružství, které bude pro každého jiné. Ve hře byste měli narazit na historické osobnosti a místa. Je pro ně důležitější, jak tato setkání proběhnou a jaký dopad budou mít přímo na vás, než standartní „nucený“ singleplayerový příběh.
Vývojáři slibují pravidelné updaty a přídavky, které mají držet Skull and Bones nad vodou. Je pro ně zásadní, aby mělo dění na online bojištích přímý dopad na herní svět kolem vás. Což nám hrozně moc připomíná sezonní změny ve strategické mapě hry For Honor. Jak jsme již řekli, příběh (pokud vůbec nějaký) zůstává zahalený tajemstvím. A jak většina dobře ví – pirátův život býval krátký. Doufáme, že to nebude platit i pro tento projekt.
Skull and Bones budou hlavně o týmové spolupráci. Vývojáři prozradili, že pokud se na všechno chystáte vydat sami, tak neuspějete a můžete skončit jako relikvie kdesi na zapomenutém ostrově.