Vyberte prvek na stránce, kterého se chyba týká
Nakupování budoucnosti HP + média Spousta zábavy až domů

Co čekat od spolupráce Microsoftu a Sony na poli cloudových technologií? (TÉMA)

Zobrazit katalog

Článek

Aktualizováno

Společnosti Microsoft a Sony v květnu letošního roku oznámili nečekané spojenectví na poli cloudových technologií. Avšak více než o jasný plán „jak porazit Google” šlo spíše pouze o dohodu, která nabízí možnost vzájemné spolupráce v budoucnu. Od té doby jsme o tomto zajímavém spojení neslyšeli nic nového, v nedávném rozhovoru pro magazín Kotaku však hlava Microsoft Games Studios Phil Spencer prozradil více podrobností.

Microsoft a Sony spolupráce; screenshot: Satya Nadella, Kenichiro Yoshida

Update: Microsoft vidí Sony spíše jako partnera, než konkurenci

• Update: 18. 10. 2019 • Autor: Filip Němec

„Podívali jsme se na to, co potřebujeme, abychom byli herní platformou budoucnosti,” prohlásil Spencer na konto spolupráce se Sony. Zcela jasně pak označil své hlavní konkurenty: “Je tu jen několik málo společností, které mají cloud technologii s dosahem napříč celou zeměkoulí. Dnes jsme to my a Amazon. Google svůj cloud buduje.” Zároveň však na konto konkurence prohlásil, že nutně nevidí budoucí souboj tak, že pro úspěch jejich xCloudu musí konkurence neuspět. Microsoft tak pravděpodobně vidí blízkou budoucnost cloudového hraní podobně, jako jsou na tom současné herní konzole, kdy vedle sebe koexistuje několik velkých hráčů.

Spencer upozornil na to, že vztah se Sony obecně vidí spíše jako partnerství než rivalství. Je pravdou, že Xbox a PlayStation jsou již mnoho let přímými konkurenty, ale Sony není jen PlayStation a Microsoft není jen Xbox. Ostatně Sony například dlouhé roky vyráběla notebooky s Windows a studia Sony dokonce využívají některé programátorské nástroje od Microsoftu. V nedávném rozhovoru pro magazín Fortune Spencer připomněl, že jsou také jedním z největších vydavatelů u Sony, protože (Stejně jako na Nintendu Switch) vydávají Minecraft.

Microsoft a Sony spojí síly také u vývoje umělé inteligence nebo polovodičů

„Myslím, že když jste jiná velká společnost a hledáte partnera, můžete buďto investovat desítky miliard dolarů, abyste někoho dohnali, nebo si zkrátka uvědomíte, kdo jsou vaši partneři,” ilustruje Spencer vztah se Sony. Microsoft si prý uvědomuje, že „pomoc“ ostatním firmám třeba na úrovni vývojářských nástrojů či hardware komponentů posiluje celé odvětví, což je pro ně také důležité. Ostatně v květnu oznámená spolupráce se netýká pouze cloudových technologií, ale také polovodičů nebo umělé inteligence.

Když však přišla otázka, co přesně spolupráce se Sony znamená a jaké jsou její plody, začal Spencer naopak zobecňovat a je zřejmé, že zatím žádné reálné výsledky jejich spolupráce nejsou, nebo je nemůže představit. „Sotva jsme začali a jen aby bylo vše jasné, je to memorandum, začátek konverzace,” dodal Spencer. V současnou chvíli se tak Sony a Azure (cloudová platforma Microsoftu nejen pro hry) soustředí na hledání budoucnosti cloudového hraní.

Microsoft a Sony; screenshot: microsoft xcloud Microsoft a Sony; screenshot: ps now

PlayStation Now funguje již od roku 2014 a v současnosti umožňuje streamování i půjčování her. Microsoft plánuje svou streamovací službu xCloud spustit v příštím roce, v říjnu 2019 však chystá první velký beta test.

Spencer prohlásil, že více než na prodeje konzolí se Microsoft zaměřuje na software, což je naprosto v souladu s nedávným prohlášením samotného CEO Microsoftu Satya Nadelly, podle kterého se zaměření celé firmy přesouvá na cloud a mobilní aplikace. Díky těmto vyjádřením se tak začaly množit divoké spekulace o tom, že pokud se novému Xboxu nepodaří prorazit, může jít o poslední Xbox vůbec. Že současnou generaci vyhrála Sony je čistě objektivní zjištění na základě prodaných kusů, počtu exkluzivit či mnohých partnerství s vydavateli třetích stran.

Pravděpodobnější je však to, že se Microsoft poučí ze svých chyb a následující generace Xboxu bude pro PlayStation 5 velkým konkurentem, protože Xboxu Scarlett bude sekundovat právě streamovací služba Microsoft xCloud. Nezbývá nám než se nechat překvapit tím, co budoucnost přinese a jestli se vůbec někdy dočkáme plodů spolupráce mezi Microsoftem a Sony.

• Zdroje: Kotaku, Wired, YouTube (Fortune Magazine)

Následuje původní tématický článek, Microsoft a Sony spojí síly při vývoji cloudových technologií...

Microsoft a Sony spojí síly při vývoji cloudových technologií

• Novinka: 17. 5. 2019 • Autor: Filip Němec

Na překvapivém spojenectví se dohodli přímo ti nejvyšší – CEO Microsoftu Satya Nadella a jeho protějšek ze Sony Kenichiro Yoshida. Nehádali se však o tom, jestli je lepší Xbox nebo PlayStation. Naopak došlo k uzavření hodně zajímavé spolupráce, na jehož základě budou Microsoft a Sony společně pracovat na vývoji a zdokonalování cloudových technologií nejenom pro hry, ale také pro další média, jako jsou filmy či hudba. Prozatím nemáme další informace kromě těch, jež Microsoft uvedl ve své tiskové zprávě, vypadá to však, že toto partnerství bude spíše pod taktovkou Microsoftu.

Vývoj cloudových technologií se má totiž týkat zejména serverů Azure od Microsoftu, přičemž obě společnosti aktuálně zvažují, jak tato technologie může pomoci streamovacím službám od Sony. Jinak řečeno je hodně pravděpodobné, že PlayStation Now může velmi brzy běžet na serverech Microsoftu. “Vzájemnou spoluprací chtějí obě firmy docílit lepšího zážitku ze zábavy pro všechny zákazníky po celém světě,” stojí v prohlášení Microsoftu.

Microsoft a Sony spolupráce; screenshot: PlayStation Now

Některá média chybně uvádějí, že je již rozhodnuto o provozu PlayStation Now a dalších streamovacích služeb od Sony na servery Azure. Obě společnosti však o tomto kroku pouze uvažují, přestože jde o očekávaný krok.

Kromě cloudu se chce Microsoft se Sony zaměřit také na vývoj umělé inteligence a polovodičů. Právě zde vidí naopak Microsoft sílu japonské společnosti, pokud totiž vezmeme stranou výrobu konzolí a tabletů Microsoft Surface, gigant z Redmondu je softwarová firma, zatímco Sony vyrábí široký záběr spotřební elektroniky a má zde větší zkušenosti. Microsoft tak bude moci využít například obrazových senzorů Sony, zatímco protějšek ze země vycházejícího slunce má v plánu integrovat do svých zařízení technologii Azure AI od Microsoftu.

Co toto partnerství znamená pro nás hráče?

V současnou chvíli jsou jediným zdrojem informací tisková prohlášení obou firem, jež jsou poměrně strohá. Odhadovat, co toto spojenectví bude znamenat především pro nás hráče, je tak velmi obtížné, nicméně už teď je jisté, že v této události nelze vidět budoucnost, ve které Sony a Microsoft bude vyrábět jednu konzoli (řekněme nějaký PlayBox), což je častá reakce na tuto událost. Co se herních konzolí a exkluzivit týče, zde podle mě žádné změny očekávat rozhodně nemůžeme. V obou případech jde o velké firmy a jejich herní divize jsou jen jednou částí z celku.

Ostatně spolupráce velkých firem, které jsou v určitých segmentech rivaly, není při dnešní globalizaci ničím výjimečným. Samsung vyráběl pro Apple dlouhé roky procesory pro jejich mobilní telefony, přičemž displaye pro iPhony dodává rovněž Samsung. Sám CEO Sony Kenichiro Yoshida prohlásil, že po mnoho let je Microsoft klíčovým partnerem, i když jsou tyto dvě společnosti v některých oblastech soupeři. Toto spojení se tak týká spíše obou firem jako celku, ne výhradně herních divizí a my hráči můžeme nejbližší následky pocítit uvažovaným přechodem PlayStation Now na Azure servery, s čímž by se mohla výrazně zlepšit odezva, se kterou PS Now bojuje. I to je ostatně důvodem, proč není tato služba v Evropě tolik využívaná a tím pádem i málo známá.

Microsoft a Sony spolupráce; screenshot: PlayStation Vue

Sony vedle čistě herní streamovací služby PS Now provozuje také PS Vue nabízející převážně americké televizní stanice.

Při pohledu na počínání Satya Nadelly a jeho strategického řízení firmy nejde o úplně překvapivý krok. Podobných spojenectví uzavřela firma již několik a co se herní divize týče, nezapomínejme na to, že Microsoft již navázal spolupráci s Nintendem a proslýchá se, že by jeho oblíbená služba Game Pass mohla doputovat i na Nintendo Switch. Tím hlavním důvodem celého partnerství je však s největší pravděpodobností nedávné oznámení Google Stadia, čímž Google vstoupil do bitvy streamovacích služeb a okamžitě se stal velkou hrozbou pro všechny konkurenty, množstvím a výkonem serverů se totiž Googlu nemůže prakticky nikdo rovnat.

Pokud jde o Sony, oproti Microsoftu jde přeci jen stále o podstatně menší společnost, a pokud má její služba PlayStation Now zdatně konkurovat, potřebuje servery, které si sama buďto nemůže dovolit nebo by šlo o velkou a riskantní investici. Pokud PS Now přejde na servery Azure, Sony nejspíše zaplatí Microsoftu poplatek za jejich využívání a Microsoft zase bude mít finance na další vývoj. Připomeňme, že Microsoft již testuje svou vlastní streamovací službu xCloud, kterou podobně jako Google Stadia sledujeme v samostatném článku. Jakmile budeme vědět cokoliv nového o vzniklém spojenectví Sony a Microsoftu, budeme vás informovat.

• Zdroje: IGN, news.microsoft.com

i Mohlo by vás zajímat
Alza Magazín

Jsme Alza Magazín

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství můžete sledovat také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

Jakmile budeme vědět cokoliv nového o vzniklém spojenectví, budeme vás informovat.

PlayStation 4 Slim 500GB - Herní konzole
Více než99%spolehlivost
PlayStation 4 Slim 500GB
Herní konzole - k TV, HDD 500 GB, Blu-ray, menu v češtině, 1x herní ovladač, barva černá

7 990,- bez DPH 6 603,-
Koupit
Skladem > 5 ks
Můžete mít zítra od 8:00
Objednací kód: MSX001sl
0
Vytisknout
Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Pro organizace Jak nakoupit
P-DC1-WEB27
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi