V tomto článku vám nabídneme recenzi na Star Wars Battlefront PC. Listujte dále a můžete si přečíst starší novinky k této hře.
Star Wars Battlefront 2 (hra) | Star Wars Battlefront (IP) | Star Wars (IP)
FPS, TPS Star Wars Battlefront 2 je součást herní série Star Wars Battlefront. Titul vyvíjí studio EA DICE a vydává společnost Electronic Arts. Hra vychází 17. 11. 2017 na PC, PS4 a Xbox One s neoficiální českou lokalizací a obsahuje multiplayer. | Homepage
Články: | Recenze – PC | Téma: EA vs. Star Wars – jak se daří legendární vesmírné opeře pod dohledem Electronic Arts?
• Recenze: 20. 11. 2017 • Autor: Štěpán Lenk
Studiu DICE byla ohledně prvního Battlefrontu vyčítána především absence singleplayerové kampaně, štěpení komunity prostřednictvím drahého (60 USD) season passu a nepřítomnost vesmírných bitev. Ty jste si sice později mohli dokoupit v rámci DLC, v základní hře ale citelně chyběly.
Star Wars Battlefront 2 ale všechny tyto nešvary napravuje. Předražený season pass je pryč a veškerý bonusový obsah vyjde zdarma. Vesmírné souboje si teď mohou užít všichni hráči bez rozdílu a dočkali jsme se i příběhové kampaně pro jednoho hráče. Je ale vše tak růžové, jak se na první pohled zdá?
Ve Star Wars Battlefront 2 se můžete zúčastnit epických vesmírných bitev, a to nejen v multiplayeru – i v příběhové části hry se pár takových momentů najde.
Star Wars: Battlefront (2004): také jako Star Wars Battlefront 1, první instalaci série Battlefront vytvořilo dnes už neexistující Pandemic Studios pod patronací LucasArts. Mapy, v nichž se mohlo utkat online až 32 hráčů, byly navrženy podle známých bitev z originální filmové trilogie a prvních dvou prequelů (Skrytá hrozba a Klony útočí). Ačkoliv bylo k dispozici více herních módů (včetně singleplayeru), hlavní náplň tvořil conquest, tedy zabírání a bránění kontrolních bodů.
Star Wars: Battlefront 2 (2005): druhý díl od stejných vývojářů a vydavatelů podstatně rozšířil a vylepšil obsah předchozího dílu. Zejména v oblasti singleplayeru, který nabídl více než 16 nových lokací, z nichž spousta byla založena na třetí epizodě Star Wars prequelů (Pomsta Sithů). Příběh sledoval 501. legii (tzv. Vaderovu pěst) při jejím vývoji z klonových vojáků Staré republiky do imperiálních stormtrooperů. Hra měla úspěch také díky velkému množství nových multiplayerových modů a novým vesmírným bitvám.
Star Wars: Battlefront 3: je zrušené třetí pokračování původních Battlefrontů od LucasArts. Hru vyvíjelo britské studio Free Radical Design v letech 2006 až 2008. Důvodů, proč titul, který byl před svým ukončením podle slov vývojářů „z 99 % hotový“, nevyšel, bylo hned několik, každopádně největší roli pravděpodobně hrály finanční problémy LucasArts i samotných Free Radical Desing, jejichž předchozí dílo Haze (2008) z komerčního hlediska pohořelo.
Star Wars Battlefront (2015): po deseti letech, které vyplnily různé spin-offy a mobilní hry (Star Wars Battlefront: Renegade Squadron, Star Wars Battlefront: Mobile Squadrons, Star Wars Battlefront: Elite Squadron), přišlo pokračování v podobě rebootu, nyní už plně v dikci EA (vývojářem je EA DICE). Od svých předchůdců se liší především podstatně vylepšeným technických zpracováním, avšak také absencí tradiční příběhové kampaně, což spousta fanoušků nepřijalo s velkým nadšením. Hra se kromě toho zaměřuje jen na původní filmovou trilogii, s výjimkou sequelu Síla se probouzí, k jehož obsahu se hráči mohou dostat skrze DLC. Těch sice vyšla celá řada, ale opět spíše k nelibosti hráčské základny, kterou po drobkách přidávané nové mapy a módy zásadním způsobem štěpily.
Vývoj Star Wars Battlefront 2 si mezi sebe rozdělila 3 studia. DICE si vzal na starosti multiplayer, přičemž Criterion Games pro online část hry vytvořil mód Starfighter Assault zaměřený na souboje vesmírných stíhaček. A konečně Motive Studios je zodpovědné za příběhovou sólo kampaň.
V ní sledujeme osud Iden Versio, velitelky nechvalně proslulé imperiální jednotky Inferno. Děj se odehrává bezprostředně po zničení druhé Hvězdy smrti (34 let po premiéře filmu se snad nejedná o spoiler) a vyplňuje určité mezery mezi koncem Epizody VI (Návrat Jediho) a začátkem Epizody VII (Síla se probouzí). Je pozoruhodné tyto události sledovat z perspektivy imperiálních vojáků, velmi brzy ale kampaň začne přelétávat ke slavnějším hrdinům Star Wars universa a začne působit spíše jako úlitba pro fanoušky.
Je to škoda, protože Iden je zajímavá postava, bohužel ale v rámci kampaně nedostane tolik prostoru, kolik by si zasloužila. A ačkoli je příběhová část zábavná, variabilní a vizuálně krásně zpracovaná, díky častým prostřihům na další postavy působí značně uspěchaně, nemluvě o tom, že ji celou proběhnete za pět hodin a ještě navíc se dočkáte otevřeného konce. Singleplayerová kampaň je tedy z mého pohledu mírné zklamání.
Star Wars: Episode I – Phantom Menace (Skrytá Hrozba, 1999): první z prequelové trilogie a čtvrtý natočený Star Wars snímek celkově. Děj je zasazen 32 let před události původního filmu Hvězdných válek (Nové naděje) a sleduje rytíře Jedi Qui-Gon Jinna a jeho padawana Obi-Wana Kenobiho při jejich misi na ochranu královny Padmé Amidaly před Obchodní federací. Během svého poslání se dostanou i na pouštní planetu Tatooine, kde se k nim přidá mladičký otrok s nezvykle rozvinutým nadáním pro Sílu, Anakin Skywalker. Zároveň se musí potýkat se Sithy, organizací, jež tvoří etický protiklad k jejich řádu.
Star Wars: Episode II – Attack of the Clones (Klony útočí, 2002): deset let po Skryté hrozbě se galaxie nachází jen krůček od občanské války. Separatistické hnutí čítající tisíce planetárních systémů vedené bývalým mistrem Jedi (nyní Sithem), hrabětem Dookuem, hrozí, že se odtrhne od Galaktické republiky. Ta v tichosti vyvíjela armádu klonových vojáků, která je později také nasazena, přičemž se divák dozví, že vše bylo ze stínů dirigováno senátorem Palpatinem (jeho pravá identita je Darth Sidius a je to pán Sithů). Kromě toho Anakin i kvůli své lásce k Amidale stále více propadá temné straně Síly.
Star Wars: Episode III – Revenge of the Sith (Pomsta Sithů, 2005): válka mezi Galaktickou republikou a Konfederací nezávislých systémů probíhá i tři roky po druhé epizodě. Anakin, v marné snaze zachránit svou ženu Amidalu, která má podle jeho vizí zemřít při porodu, se nechá senátorem Palpatinem-Darth Sidiem zcela svést na temnou stranu a stává se Darth Vaderem. Spolu se svým novým pánem ovládnou Galaktickou republiku, transformují ji v Impérium (Palpatin se prohlásí imperátorem) a téměř vyhladí řád Jediů. Děti Amidaly (ta skutečně při porodu zemře) a Anakina, Luke a Leia, jsou coby poslední naděje na svobodu galaxie ukryty opozičními rebely.
Rogue One: A Star Wars Story (2016): Rogue One je samostatný film a nepatří do hlavní série předpokládaných devíti epizod. Odehrává se těsně před původním snímkem z roku 1977, Novou nadějí, a sleduje skupinku rebelů (vede ji bývalá kriminálnice Jyn Erso) na sebevražedné misi, jejímž cílem je ukrást Impériu plány na Hvězdu smrti, což se jim nakonec povede. Rogue One končí téměř přesně ve chvíli, kdy epizoda IV začíná.
Star Wars: Episode IV – A New Hope (Nová naděje, 1977): původní film, který celou značku odstartoval. Luke Skywalker se pod vedením jednoho z posledních rytířů Jedi Obi-Wana Kenobiho dovídá o svém poslání a s pomocí pašeráka Hana Sola vysvobozuje princeznu Leiu (Lukovu sestru, což však ani jeden z nich zatím netuší) ze spárů Impéria. Darth Vader během této záchranné mise zabíjí Obi-Wana, což Luka jen utvrdí ve správnosti rozhodnutí následovat starce v jeho šlépějích. Ještě předtím se však spolu s Hanem přidá k Alianci rebelů a i díky Síle zničí v čele malé rebelské letky Hvězdu smrti.
Star Wars: Episode V – The Empire Strikes Back (Impérium vrací úder, 1980): pátá epizoda představuje události tři roky po zničení Hvězdy smrti. Po evakuaci nové základny rebelů na zamrzlé planetě Hoth se Luke vydává do systému Dagobah, aby zde pod vedením mistra Yody pokračoval v tréninku a stal se rytířem Jedi. Vader však zajme Lukovy přátele (Hana Sola, kterého Vader zamrazí do karbonitu, princeznu Leiu a ostatní), což jej donutí přerušit výcvik a vydat se na jejich záchranu. Při závěrečném duelu s Darth Vaderem se Luke dozvídá pravdu, že největší padouch známého vesmíru je ve skutečnosti jeho otec.
Impérium vrací úder je dodnes mnohými považován za nejlepší díl ze série Star Wars. Snad si Luke Skywalkera užijeme více v chystaném Star Wars: Poslední z Jediů.
Star Wars: Episode VI – Return of the Jedi (Návrat Jediů, 1983): Luke se poté, co zachrání Hana Sola a Leiu ze zajetí Jabby Hutta na Tatooinu, vrací zpátky na Dagobah dokončit svůj výcvik. Než Yoda zemře, potvrdí Lukovi, že Vader je skutečně jeho otcem. Spolu s rebely a svými přáteli se pak vydává na poslední střet s Galaktickým impériem, které na oběžné dráze měsíce Endoru staví druhou Hvězdu smrti. Střetne se s Darth Vader a v souboji světelných mečů vyhrává, ale rozhodne se svého otce ušetřit, načež je napaden přihlížejícím imperátorem. Mučení jeho syna rukou císaře ve Vaderovi nakonec probudí světlou stranu a v nestřežené chvíli svého pána zabije, sám však na následky zranění o chvíli později umírá. Druhá hvězda smrti je zničena, Impérium poraženo a zdá se, že v galaxii konečně zavládne mír.
Star Wars: Episode VII – The Force Awakens (Síla se probouzí, 2015): je prvním z plánované trilogie sequelů. V galaxii třicet let po sedmé epizodě znovu zuří válka – zbytky Galaktického impéria vytvořily První řád, který se snaží získat moc zpátky do svých rukou. Příběh filmu se točí kolem mladé sběračky technologického odpadu Rey, Finna, zběha z Prvního řádu a Poea Damerona, pilota ve službách Nové republiky, resp. jejich pátrání po Luku Skywalkerovi. Přidá se k nim i Han Solo, kterého však v závěru zabije jeho syn, jeden z velitelů Prvního řádu Kylo Ren. Poté, co spolu s Odbojem (vedeným Leiou) Nové republiky zničí superzbraň Řádu, bitevní stanici Hvězdovrah, vyhledá Rey Luka Skywalkera na planetě Anch-To a nabídnutým světelným mečem jej vyzve, aby se stal jejím mistrem ve výcviku na rytíře Jedi.
Multiplayer je jednoznačně největší předností Star Wars Battlefront 2. Nabízí dostatek módů, prostředí, zábavy a Star Wars „feelingu” na dlouhou dobu. Režimů je hned několik – Galactic Assault, Strike, Blast, Heroes vs Villans a Starfighter Assault. Galactic Assault je takřka totožný jako v předchozím díle – hra vás společně s ostatními maximálně 40 hráči vyhodí na obří mapě plné různých úkolů, které postupně plníte. Druhá strana se vám to samozřejmě snaží překazit.
Starfighter Assault funguje takřka stejně, pouze s tím rozdílem, že místo pobíhání po bojišti se zbraní v ruce pilotujete stíhačky ve vesmíru. Jednotlivé letouny se dobře ovládají, přičemž každý má jiné manévrovací schopnosti. A prolétávat v děsivé rychlosti kolem obřích bitevních lodí a stanic a přitom z oblohy sestřelovat ostatní hráče, je rozhodně fantastický zážitek. Podle mého názoru se jedná o nejlepší mód ve Star Wars Battlefront vůbec.
Blast je poměrně klasický deathmatch, Strike jsou kratší, dynamické mise pro 2 týmy po 8 lidech a Heroes vs Villains vám umožní stát se jednou ze slavných postav Star Wars universa. S tím se ale pojí jedna nepříjemnost, jelikož několik hrdinů (Luke Skywalker, Darth Vader, Chewbacca, Leia a pár dalších) si musíte nejdřív zcela nepochopitelně odemknout za poměrně velkou sumu kreditů.
Za hrdiny mimochodem v Battlefront 2 můžete hrát i v rámci ostatních režimů, nedostanete se k nim ale pokaždé, musíte si právo na ně zasloužit svými výkony v aktuální hře. Prohánět se po bojišti třeba v kůži Darth Vadera a kosit nepřátele po desítkách světelným mečem je stejně skvělé jako minule. Celkově jsou multiplayerové módy zábavné, napínavé a přímo přetékají nezapomenutelnou atmosférou Star Wars, kterou ocení nejen příznivci této legendární vesmírné soap opery.
Jedinou výraznou chybou multiplayerového klání je absence nějakého pokročilejšího matchmakingu. Vybrat si oblíbenou mapu či alespoň stranu konfliktu (rebelové nebo impérium) momentálně není možné, prostě si zvolíte režim a hra už vás automaticky vykopne tam, kam uzná za vhodné. Alespoň nějaké základní nastavení by tedy ničemu neškodilo.
Star Wars Battlefront 2 oproti předchozímu dílu přináší zásadní změnu – hratelné postavy a letouny jsou nyní rozděleny do tříd. Za pěchotu tu máme Assault, Officer, Specialist a Heavy, u stíhaček jsou to Fighter, Bomber a Interceptor. Tato povolání se liší výbavou, mají zcela jiné schopnosti a za každé z nich se hraje výrazně jinak. Nic nového pod sluncem, přesto ale konkrétní specializace hratelných postav potěší. Jejich aktivní a pasivní vlastnosti pak navíc ještě můžete dále upravovat pomocí Star Cards.
Tyto sběratelské kartičky můžou drasticky zvýšit sílu vaší postavy a poskytnout vám v multiplayeru slušnou výhodu. Získáte je prostřednictvím loot boxů (zde pod názvem crates), které kupujete za klasické kredity „vydělané“ hraním. Star Cards ale můžete i vyrábět z craftovacích součástek, jež obdržíte při plnění nejrůznějších výzev (50 zabitých nepřátel, 50 sestřelených stíhaček atd.), případně je také občas najdete v loot boxech. A aby se kruh uzavřel, loot boxy se dají získat i výměnou za krystaly, které šly ještě před pár dny koupit za reálné peníze.
Že se v tom trochu ztrácíte? Nedivím se. A co je nejhorší, obsah beden s lootem je čistě náhodný, takže ani nemáte jistotu, že za své kredity dostanete to, co byste rádi. Což je dost nešťastný princip, jelikož nad úpravou svých oblíbených tříd, stíhaček a charakterů máte ve finále vcelku mizivou kontrolu a vlastně jen doufáte, že v další bedně budou ty správné karty nebo dostatek součástek na jejich výrobu.
Kreditů, součástek a krystalů navíc hraním v Battlefront 2 získáváte opravdu směšně málo a vydělat si na jednu loot crate může trvat i přes hodinu. A když už konečně tu proklatou bednu koupíte a místo vytoužených karet pro Assault vojáka vám pak vypadne několik karet pro Interceptor stíhačky (se kterými třeba vůbec nelétáte), máte chuť si prohnat světelný meč hrudníkem. A v tento okamžik se dostáváme k největšímu problému Star Wars Battlefront 2 – původně plánovaným mikrotransakcím.
Přítomnost loot boxů a s nimi spojených mikrotransakcí k nelibosti spousty hráčů vyplavala na povrch na konci letošního října díky otevřené betě Battlefront 2. Vyšlo totiž najevo, že hra byla očividně (a stále ještě částečně je) navržena tak, aby získání potřebných surovin trvalo trochu déle, než je zdrávo. Než se celé odpoledne pachtit s hraním, daleko jednodušší je přeci utratit pár dolarů za krystaly a za ně nakoupit pár beden, ze kterých už určitě vypadne něco kloudného, že? Proti tomuto systému se na internetu zvedla taková vlna odporu, až se z toho akcionářům EA (vydavatel) rozklepaly šekové knížky v kapse.
Celou situaci by šlo vysvětlit jako určitou snahu tvůrců mikrotransakcemi dodatečně zafinancovat vývoj bonusového obsahu, mnohem pravděpodobnější ale je, že se vydavatel prostě pokusil na slavné značce vytřískat co nejvíc. Pohár trpělivosti mnoha hráčů ale již přetekl, kritika byla čím dál ostřejší a lidé masivně rušili předobjednávky Star Wars Battlefront 2. EA nakonec zařadilo zpátečku a s omluvou v den vydání hry mikrotransakce zrušilo. Hezké gesto, otázka je, jestli to nebyl pouze marketingový tah a snaha o určité zmírnění již napáchaných škod.
Mikrotransakce se totiž do Star Wars Battlefront 2 podle slov tvůrců v budoucnu vrátí. Nezbývá než doufat, že je příště nastaví nějak šetrněji, když už nejsou ochotni zrušit je definitivně. Stěžejní je, aby platícím hráčům za reálné peníze neposkytovaly herní výhody nad ostatními a tím přímo neovlivňovaly vyváženost hry. Internet tedy zatím v první bitvě s hamižností EA zvítězil, kdo ale nakonec válku o mikrotransakce vyhraje, je zatím ve hvězdách předaleké galaxie.
Abych se ale zase vrátil k pozitivům – audiovizuální zpracování je parádní. Jednotlivé planety, charaktery, zbroje, zbraně a vozidla jsou zpracovány skvěle, s velkou mírou detailů a úcty k filmové předloze. Ještě o chlup lepší je ale zvuk. U postav často nepoznáte, jestli je dabují původní herci nebo zdatní imitátoři, každý výstřel z blasterů zní autenticky a svištění laserů a torpéd těsně míjejících vaši loď jen tak nezapomenete. Jedním slovem super.
Heroes vs Villains je zábavný mód, ve kterém si můžete zahrát za slavné hrdiny či záporáky Star Wars universa. Chopte se tedy světelného meče či blasteru a vzhůru do boje.
A co závěrem? Star Wars Battlefront 2 je ve svém jádru výborná hra. Skvělá hratelnost, fantastická atmosféra a audiovizuální zpracování vás chytnou a nepustí. První díl množstvím obsahu jistě překonává, výsledný dojem ale sráží slabší singleplayerová kampaň, nutnost kupovat si hrdiny za těžce získané kredity a systém loot boxů jako takový. Každého fanouška Star Wars ale Battlefront 2 nepochybně potěší, už jen proto, s jakou pokorou tvůrci zacházejí se slavnou předlohou.
Nad hrou ale stále visí zásadní otazník v podobě mikrotransakcí zvýhodňujících platící hráče. Momentálně jsou sice dočasně zrušené, stále ale není jasné, jak budou ve finále fungovat. Nezbývá než doufat, že se tvůrci ze svých dosavadních chyb dostatečně poučili. Ať je Síla provází. Tato recenze byla napsána na PS4 verzi.
Krom slavných hrdinů se můžete proletět i v neméně slavných lodích a plavidlech. Bude to však stačit na to, aby se Battlefront 2 zařadil po bok těch nejlepších her roku 2017?
Klady
Zápory
Hraním videoher svůj volný čas trávím už pěknou řádku let, jejich recenzování jsem se ale začal věnovat až kolem roku 2017. Mými oblíbenými žánry jsou RPG a akční adventury, nepohrdnu ale i nějakým tím zápasem o přežití v battle royale titulech nebo čistokrevnou FPS. Obecně u her razím heslo, že skvělá hratelnost je nadřazená nabušené grafice.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i3-6300T 3,3 GHz nebo AMD FX-4350 | Intel Core i5-6600 3,3 GHz nebo AMD FX-8370 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 660 nebo Radeon HD 7850 | NVIDIA GeForce GTX 970 nebo Radeon R9 290 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.1 |
Operační paměť | 8 GB RAM | 16 GB RAM |
HDD | 40 GB | 40 GB |
• Novinka: 24. 9. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Nejnovější planeta, jenž bude přidána do Star Wars Battlefront 2, nese jméno Felucia a fanoušci Hvězdných válek si ji dost možná pamatují z Epizody III, kde se na kratičkou chvíli objevila. Je to krásný barevný svět plný houbovitých forem života, hojně porostlý primitivními rostlinami a jinou vegetací.
Bujná flora bude mít kromě estetického dojmu i praktické využití. Nenápadně vyhlížející houby totiž při silnějším dotyku explodují a rostliny zase vypustí oblak smrtelně nebezpečného plynu, který poškodí vše a všechny ve svém dosahu. Což nezní jako něco, co byste rádi řešili během bitevní vřavy uprostřed galaktického vojenského konfliktu.
Planeta Felucia bude součástí většího updatu zvaného Cooperation a do hry dorazí 25. září 2019. Už zítra tedy budeme moci probíhat krásnou a nepříliš přívětivou krajinou, zatímco budeme bojovat za (nebo naopak proti?) svobodu celé předaleké galaxie.
• Novinka: 28. 8. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Klonové Komando, které se objevilo mimo jiné v nedoceněném herním klenotu Star Wars: Republic Commndo, dorazí do Star Wars Battlefront 2 už během září. Studio DICE návrat těchto charakterů naznačilo krátkým videem během herního veletrhu GamesCom, fanoušci této jednotky Galaktické Republiky nepochybně začali v duchu jásat.
Její členové budou oplývat charakteristickou kombinací samopalu a granátometu, dočkáme se ale i dvou nových schopností – repulzorový výboj omračující nepřátele a takzvaný Battle Focus, jenž aktivuje ochrannou auru a doplní vaše zdraví.
Star Wars Battlefront 2 – Clone Commando (Gameplay)
Klonové Komando si můžete vychutnat v akci díky YouTube kanálu jackfrags, který záznam pořídil na akci Gamescom 2019.
Za tyto nové postavy (v rámci Battlefront 2) si budete moci zahrát v novém kooperativním režimu pro 4 hráče, který vás postaví proti AI protivníkům. Budete si moci zvolit jak stranu Galaktické republiky, tak i stranu zlovolných Separatistů. Co se nabídky map týče, tento PVE režim nabídne všechny planety z období éry Klonových válek, především ale nabídne méně náročnou hratelnost, bude tedy ideální pro ty, které už nebaví dostávat blasterem po hlavě od jiných hráčů v klasickém multiplayeru.
Mimo jiné se dočkáme i singleplayerové variace na online mód Capital Supremacy, jen s tím rozdílem, že veškeré nepřátelské jednotky (ale i vaše spolubojovníky) bude ovládat počítač. Vaším cílem bude zabrat několik kontrolních bodů na mapě a posléze je udržet do konce zápasu. Tento režim se bude odehrávat na ploše stejných planet jako již zmíněný Capital Supremacy, tedy Naboo, Kashyyyk, Kamino, Felucia a Geonosis.
Tyto nové herní módy společně s Klonovým Komandem do hry dorazí během září 2019, což věru není příliš dlouhá doba. Ať už tedy Star Wars Battlefront 2 stále aktivně hrajete, nebo vás za ty necelé dva roky od svého vydání hra stihla omrzet, myslím, že studio DICE opět pro fanoušky Hvězdných válek připravilo něco, co si vaši pozornost zaslouží.
• Zdroje: Star Wars Battlefront Forum, YouTube (jackfrags), vlastní
• Novinka: 2. 7. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Fanoušci Star Wars a pravidelní hráči Battlefrontu 2 si droideky, tedy kráčející bojové droidy se schopností se rychle přesouvat kutálením, přáli už nějakou dobu. Studio DICE jejich přání v poslední aktualizaci splnilo a rozšířilo tak počet hratelných jednotek. Droideky disponují dvojitými laserovými blastery schopnými během pár několika vteřin vyčistit místnost plnou pěšáků, pokud se ovšem dostanou do úzkých, silné energetické štíty jim pomohou přežít i ty nejvypjatější situace. A samozřejmě, v případě potřeby rychlého přesunu se droideky dovedou transformovat do podoby koule a během mžiku se odkutálet libovolným směrem.
Star Wars Battlefront II – Where are those Droidekas?
Nejdůležitější novinky posledního updatu najdete přehledně v oficiálním videu.
Dalším přínosem tohoto updatu je i tank vojenských sil Galaktické republiky nesoucí označení TX-130, jenž se od tohoto momentu stal pravidelnou součástí módu Capital Supremacy. Mimochodem, tento režim byl obohacen o novou mapu – planetu Naboo, respektive její hlavní město Theed.
Na závěr tu ještě máme výčet nových kosmetických záležitostí – nového skinu se dočkal Anakin Skywalker, kterého nyní můžete obléct do uniformy generála armády Galaktické republiky. Updatovaného šatníku si ale užívají i samotní Klonoví vojáci. Nabídky volitelných skinů se totiž rozrostla o uniformy příslušníků jednotek 41st Scout Battalion a 212th Recon Division.
Součástí tohoto updatu jsou samozřejmě i opravy chyb a další vylepšení. Co se ale týče vyloženě nového obsahu, fanoušky Star Wars a éry Klonových válek nepochybně potěší nové bojové možnosti, které tato aktualizace do hry přinesla. Navíc je hezké vidět, že se studio DICE snaží i téměř 2 roky poté, co Star Wars Battlefront 2 dorazil na trh.
• Zdroje: Vlastní
• Novinka: 16. 3. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Ještě do konce měsíce by řady hratelných postav mělo rozšířit nové povolání zvané Infiltrator. Ačkoli to na první poslech zní spíše jako plíživý charakter, který se po herních mapách bude pohybovat nenápadně a téměř neslyšně, realita je prakticky opačná. DICE totiž nové jednotky popisuje jako neohrožené bojovníky, kteří se bez většího rozmýšlení vrhají do bitevní vřavy.
Tito bojovníci budou ale k dispozici pouze jako posila (Reinforcement), což znamená, že je budete moci použít pouze v rámci aktuálního zápasu, ale jen pokud nasbíráte dostatek bodů, abyste je mohli aktivovat. Infiltrátoři se objeví jak v barvách armády Galaktické republiky, ale i v droidí variantě na straně Separatistů. Jako předlohu pro design kostýmů si tvůrci vzali populární animák Star Wars: Klonové války, kde se tyto jednotky přímo objevily.
Finální podobu Infiltrátorů zatím neznáme, v animovaném seriálu ale vypadali takto.
Jestli se právě sami sebe ptáte, co vlastně tato třída bude umět, následující řádky vám to prozradí. Infiltrátoři jsou specialisté na podporu vlastního týmu, budou tedy odhalovat pohyb nepřátel, pokládat pasti a tak podobně. Zajímavé ale je, že každá strana konfliktu má trochu odlišné schopnosti. Infiltrátoři armády Galaktické republiky (zvaní Arc Troopers) dokáží odhalovat protivníky i přes stěny díky skillu Helmet Scanner. Power Blast zase vystřelí super silný projektil na dlouhou vzdálenost a dokáže zabít obyčejného vojáka na jeden zásah. A konečně poslední dovedností je Shock Trap, elektrická past omračující nepřátele, jež navíc budete moci i na dálku vyhodit do povětří.
Na straně Separatistů vypadá situace následovně: Droidí komando, neboli BX Droidi, disponují Vibroswordem, kterým na blízko dokážou zasadit opravdu smrtící údery. K tomu je uzpůsobená schopnost Sinister Strikes – série 3 rychlých úderů zakončená mocným švihem, který srazí jakoukoli nepřátelskou jednotku na zem. Kouřová clona Smoke Screen kromě toho, že citelně sníží viditelnost na bojišti, protivníkům také dočasně vypne HUD, budou tedy takřka slepí. To krásně doplňuje třetí abilita Thermal View, jež funguje stejně jako Helmet Scanner u vojáků Republiky, zároveň ale kompletně vyřadí i jejich scannery.
Clone wars BX-series droid commando
Na obě jednotky v akci se můžete podívat v krátké ukázce zde.
Star Wars Battlefront 2 se nových jednotek dočká 26. března v rámci free updatu, zároveň by do hry měl dorazit i záhadný nový herní režim, o kterém zatím nevíme prakticky nic. Infiltrátoři budou podle všeho dostupní právě v tomto módu, popřípadě i v klasickém Galactic Assaultu.
• Zdroje: gamerevolution.com, youtube
• Novinka: 17. 1. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Z titulku jste určitě pochopili, že do Battlefront 2 dorazí charismatický sith třímající světelný meč se zakřivenou rukojetí – samotný hrabě Dooku. Za nový charakter si budete moci zahrát už 23. ledna 2019. Očekávat můžeme hned dva volitelné skiny, jeden založený na podobě z celovečerních filmů Klony útočí a Pomsta Sithů a animovaného seriálu Klonové války.
Dabingu tohoto záporáka se ovšem nezhostil jeho herecký představitel Christopher Lee (bohužel zemřel v roce 2015), nýbrž zkušený dabér Corey Burton, který má s dabingem hraběte Dooku zkušenosti z již zmíněného animovaného seriálu, takže bezesporu odvede skvělou práci. Star Wars Battlefront 2 tak úspěšně pokračuje v přidávání bezplatného obsahu, ta největší esa pro rok 2019 mají tvůrci ze studia DICE ovšem stále v rukávu. Tak uvidíme, s čím se vytasí příště.
• Novinka: 29. 11. 2018 • Autor: Štěpán Lenk
Suverénně největší změnou, kterou bude nejnovější aktualizace oplývat, je toužebně očekávaný rytíř Řádu Jedi a generál Obi-Wan Kenobi, jenž rozšíří řady hratelných hrdinů a bude k zakoupení za 35 000 kreditů v základní verzi. Společně s Obi-Wanem do hry dorazí také skiny vojáků z 212. batalionu dostupné pro třídy Assault, Heavy a Specialist za 20 000 galaktických kreditů, případně 500 krystalů. V kůži těchto vojáků se budete moci pustit do napínavých bitev na v Battlefront 2 dosud nenavštívené planetě Geonosis.
Star Wars Battlefront 2 – Battle of Geonosis (trailer)
Podívejte se na generála Kenobiho v akci.
Tato oranžovým sluncem zalitá výspa Obchodní federace se stane trvalou součástí režimu Galactic Assault a kromě nového prostředí zde narazíte i na 3 nová, plně ovladatelná vozidla – šestinohý kráčející tank AT-TE disponující impozantní palebnou silou a obratné speedery zvané BARC a STAP. Poslední velkou novinkou tohoto updatu je volitelný skin pro Generála Grievouse, jehož brnění bude viditelně poškozené vinou neustálých bitev a soubojů s rytíři Jedi. Autoři si tohoto „looku” ale zřejmě dosti považují, vyjde vás totiž na 80 000 kreditů nebo 2000 krystalů.
Tak co na nadcházející změny říkáte? Já osobně jsem spokojený a nového hrdinu v podobě Obi-Wana Kenobiho rozhodně vítám. A i když musím přiznat, že poslední dobou hraji Star Wars Battlefront 2 velmi sporadicky, tento update si rozhodně nenechám ujít. Uvidíme se na Geonosis.
• Novinka: 5. 10. 2018 • Autor: Štěpán Lenk
Dobrá zpráva je, že se můžeme těšit na slušnou porci nových hratelných hrdinů, skinů a i nový režim přímo galaktických rozměrů. Na některé z těchto věcí si ovšem budeme muset ještě chvíli počkat, přesněji do první třetiny roku 2019. Ale popořadě.
Už v říjnu jako první z nových postav dorazí generál Grievous, robotický velitel separatistických armád a proslulý zabiják jediů. Toho bude hned v listopadu následovat legendární jedi Obi-Wan Kenobi, společně s novou mapou pro režim Galactic Assault odehrávající se na planetě Geonosis, kde si budeme moci vyzkoušet i několik nových vozidel (Stap, Barc Speeder a AT-TE).
Toto je budoucnost předaleké galaxie.
O Vánocích si zřejmě studio DICE dá menší pauzu, jelikož další várka obsahu bude ke stažení až v průběhu ledna 2019. Do Battlefront 2 ovšem s tímto updatem přibyde hrabě Dooku a nové volitelné skiny pro řadové klonové vojáky, načež v únoru konečně dorazí na scénu i Anakin Skywalker společně se zbrusu novým režimem, jež by prý měl zahrnovat zabírání kontrolních bodů na mapě a destrukci obřích mateřských lodí. Více podrobností ale zatím bohužel nemáme. I tak se ale jedná o poměrně hezkou řádku novinek, a pokud se tvůrcům podaří nic kolosálně nezvorat, čekají Battlefront 2 ještě světlé zítřky.
• Novinka: 31. 8. 2018 • Autor: Štěpán Lenk
Nejnovější update Battlefront 2 je autory nazýván jako Elite Corps Update a toto jméno nenese náhodou. Do hry totiž přibyly skiny legendárních klonových vojáků, přesněji členů jednotek 41st Elite Corps a 327th Star Corps, které se výrazně podílely na průběhu Klonových válek probíhajících ve filmech Epizoda 1–3. Nové skiny si budete moci koupit za 20 000 kreditů, případně za 500 krystalů, a týkají se třídy Assault, Heavy a Specialist. Z hlediska kosmetických doplňků potěší i nové Emotes a Victory poses, jež od teď budete moci rovněž pořídit za kredity a krystaly.
V rámci tohoto Elite Corps updatu se v nabídce herních režimů definitivně uvelebil i mód Ewok Hunt, který se doposud vždy objevil jen na krátkou chvíli a pak zase zmizel. Tomu je teď konec, Ewokové se stávají součástí trvalého inventáře Battlefront 2 a jejich soubojům s jednotkami Impéria na povrchu planety Endor se budete moci věnovat, kdykoli se vám zlíbí.
Roztomilých Ewoků s vizáží plyšových medvídků už se v BF2 nikdy nezbavíme.
Další změny se týkají převážně již zmíněných Klonových válek, respektive herních map z tohoto období. V menu přibyla záložka, jež vás automaticky přiřadí právě do těchto úrovní. Pokud si tedy chcete nějakou z těchto map zahrát, při matchmakingu nebudete muset spoléhat pouze na náhodu, což je příjemné.
Fanoušky této éry určitě potěší mapa palácových hangárů na Theedu, hlavním městě planety Naboo, jež se probojovala do stálé nabídky režimů Blast a Custom Arcade. U Klonových válek ještě zůstaneme, od oznámení připravovaných nových hratelných hrdinů (Obi-Wan Kenobi, generál Grievous, Anakin Skywalker a hrabě Dooku) hráči přemítají, za kolik kreditů si je budou moci pořídit. Fáze spekulací je teď už ale definitivně za námi, cena je stanovena na 35 000 kreditů za každou z těchto postav.
Obrázek 1: Mapa palácových hangárů hlavního města planety Naboo se usídlila v režimech Blast a Custom Arcade. Obrázek 2: Generál Grievous přichází a vyjde na 35 000 kreditů.
Úprav se dočkala i obrazovka s hodnocením na konci každého kola, která nyní obsahuje více informací a umožňuje vám tak lépe srovnat, jak jste si vedli v porovnání s ostatními hráči. Jinými slovy na závěr každé hry ještě přehledněji uvidíte, jak moc jsou všichni kolem vás lepší. Pokud tedy hrajete stejně „dobře” jako já.
Samozřejmostí této aktualizace je i velká spousta oprav, drobných vylepšení a odstranění chyb. Celkově vzato pak Elite Corps update nic moc zásadního a nového nepřináší, spíše působí jako příprava na něco mnohem, mnohem většího. Vydavatel EA se v blízké době chystá zveřejnit aktualizovanou Road Map, tedy jakýsi plán budoucích změn a vylepšení, které nás ve Star Wars Battlefront 2 čekají do konce roku. Uvidíme tedy, jestli se v očích fanoušků tuto hru definitivně podaří konvertovat z Temné strany Síly na Světlou.
• Novinka: 16. 7. 2018 • Autor: Štěpán Lenk
Zveřejněná tabulka zvaná Road Map ukazuje budoucnost SW Battlefrontu 2 od tohoto července až po nadcházející zimu. A své slovo zjevně drží, jelikož v průběhu července už do BF2 přibyl plánovaný mód Hero Starfighters zaměřený na vesmírné souboje v lodích legendárních hrdinů universa Star Wars. Oproti tomuto měsíci bude srpen na změny zřejmě chudší a žádné zásadní nepřinese, pouze pár nových kosmetických doplňků typu skinů či emotes.
EA prostřednictvím Road Map slibuje spoustu vylepšení a nového obsahu.
Podzim a zima se ovšem ponesou ve znamení Klonových válek, tedy nechvalně proslulé epochy, jež v konečném důsledku vedla až k zániku řádu rytířů Jedi. Čeká nás spousta nových skinů, nové úrovně na planetě Geonosis, několik nových hrdinů (Anakin Skywalker, Obi-Wan Kenobi, hrabě Dooku a generál Grievous) a především úplně nový herní režim, jež má být podle slov vývojářů z DICE svým měřítkem větší než všechno, co jsme zatím v Battlefrontu 2 viděli. Vzhledem k tomu. že tento mód dorazí až někdy v zimě, budeme to tvůrcům zatím muset věřit. Road Map se prý ale dočká pravidelných updatů, takže jak se v předaleké galaxii něco šustne, zcela určitě se to od nás dozvíte. Ať vás síla provází.
• Novinka: 9. 6. 2018 • Autor: Štěpán Lenk
Začátek prezentace studia DICE proběhl vcelku očekávaně. Vzhledem k tomu, že v kinech právě běží povedený snímek (žel bohu prodělávající) popisující mladá léta galaktického pašeráka/hrdiny Hana Sola, tak trochu jsme tušili, že druhá sezóna Star Wars Battlefront 2 přinese i něco málo z tohoto filmu. A měli jsme pravdu. Můžeme se tak těšit na nové skiny (mladý Han Solo, Chewbacca a Lando Calrissian), dříve neviděné mapy (Kessel) a také nové lodě. Tato nálož novinek se Vám v rámci bezplatného updatu do hry stáhne již 12. června.
Mladý Han Solo s vizáží herce Aldena Ehrenreicha.
Mnohem větší nadšení diváků v sále ale obdrželo oznámení, že se studio DICE v blízké budoucnosti zaměří na jistou éru ze světa Hvězdných válek, které zatím tak trochu opomíjeli. Asi už tušíte a tušíte správně, do SW Battlefront 2 přichází Klonové války. Tato epocha odehrávající se desítky let před prvním dílem původní trilogie (Epizoda IV) je v rámci univerza Star Wars zcela zásadní, jelikož v konečném výsledku vede až k zániku Galaktické republiky a nástupu Impéria k moci.
Toto období samozřejmě dává tvůrcům spoustu příležitostí svou hru obohatit o slušnou řádku nových hratelných hrdinů (generál Grievus, Obi-Wan Kenobi, hrabě Dooku, Anakin Skywalker), nové lodě, mapy (včetně doposud největší v historii série Battlefront) a také herní módy v čele s Extraction, kde budete v týmu s dalšími hráči bránit pomalu se pohybující náklad tak dlouho, dokud nedorazíte do cíle.
Změn tedy není v plánu málo, DICE se snaží, seč jim síly snaží, aby si napravili renomé. A já musím říct, že se jim to daří. Star Wars Battlefront od svého vydání ušel velký kus cesty a je to nyní o mnoho lepší hra, než byla na začátku. Většina zavedených změn dává smysl a nálož nového obsahu vizi světlé budoucnosti ještě prohlubuje. Tak snad jim to vydrží.
Obrázek 1: Nová podoba Millenium Falcona, taktéž z filmu Solo. Obrázek 2: Kessel je zbrusu nová mapa inspirovaná novým snímkem Solo.
• Novinka: 10. 5. 2018 • Autor: Štěpán Lenk
Už je jasno. Druhá sezóna Star Wars Battlefront 2 ponese oficiální název The Han Solo Season a odstartuje skokem do hyperprostoru přesně 16. května. Velmi příhodně načasováno, vzhledem k tomu, že 24. května do našich kin přichází snímek Solo: Star Wars Story, jež popisuje počátky tohoto sympatického pašeráka a později generála rebelů. Co přesně nás ale v druhé sezóně čeká?
Především to bude nová mapa - palác nechvalně proslulého Jabby Hutta, jež jsme měli na filmovém plátně možnost navštívit v Epizodě VI - Návrat Jediho. Toto bizarní obydlí si teď na vlastní nohy projdeme v módech Blast, Heroes vs. Villains a hlavně Hero Showdown. Že vám tento režim není povědomý? Není se čemu divit. Je to totiž další novinkou druhé sezóny Battlefrontu 2.
Obrázek 1: Na piedestalu v pozadí kdysi trůnil sám Jabba Hutt. Obrázek 2: Do Jabbova paláce jsem se vždycky chtěl podívat. Obrázek 3: Zřejmě si budeme moci zblízka prohlédnout i doupě samotného rancora.
Hero Showdown je vlastně lehce modifikovaný režim Heroes vs. Villains. Místo týmů složených z několika lidí se utkáte v osobnějších a vypjatějších střetnutí dva na dva. Chcete se v roli Hana Sola a Chewbaccy postavit Bobbu Fettovi a Bosskovi? Nebo jít v roli Rey a Yody proti Darth Vaderovi a Phasmě? V Hero Showdown budete mít tu možnost.
Další změnu prodělá i Arcade mód, do kterého nyní přibydou i stíhačkové bitvy proti počítačem řízeným protivníkům pod názvem Starfighter Custom Arcade mód. Jestli se posadíte do kokpitu imperiálních TIE stíhaček a budete laserem z oblohy sestřelovat slavné X-Wingy, nebo sednete rovnou do kožených křesel legendárního Millenium Falcona, už je jen a jen na vás.
V rámci The Han Solo Season se můžeme těšit na nové skiny a kostýmy (dostupné za kredity či krystaly) inspirované již zmíněným Návratem Jediho. Landa Calrissiana tak můžeme odít do brnění palácové stráže Jabby Hutta, případně můžeme kompletně skrýt krásu mladé Leyi Organy a zahalit ji do převleku pašeráka, který fanouškům původní trilogie Star Wars určitě bude dobře známý.
Nová sezóna znamená i nové skiny. Zde Leia Organa v přestrojení za pašeráka.
EA a studio DICE tímto ovšem s druhou sezónou zdaleka nekončí, po premiéře solo (ehm) snímku slavného pašeráka na konci května můžeme v průběhu června očekávat další nášup informací o budoucím obsahu, který bude jistě nějak inspirován právě filmem Solo: Star Wars Story. To je ale ještě daleko, my všichni bychom se ale měli rychle začít připravovat, protože The Han Solo Season začíná už 16. května.
• Novinka: 19. 4. 2018 • Autor: Štěpán Lenk
Aktuální update do Star Wars Battlefront 2 přináší nový mód a s ním do hry přicupitají fanoušky milovaní i nenávidění Ewoci. Tito zakrslí chlupáči ozbrojení primitivními zbraněmi se stanou hlavní atrakcí nového hratelného režimu nazvaného prostě Ewok Hunt. A jak bude vlastně fungovat?
Po připojení do nové hry začínáte buď jako Ewok, nebo jako klasický stormtrooper. Ewoci pod rouškou tmy napadnou nic netušící jednotky Impéria pobývající na měsíci Endoru, kteří se musí jejich náporu ubránit do příletu evakuačních lodí. Vtip je v tom, že každý padlý imperiální voják se posléze probere v srsti nového Ewoka, převaha těchto stvoření je tak postupem času čím dál větší. Když padne poslední stormtrooper, Ewoci vyhrávají. Pokud se pěšáci Impéria ubrání do příletu záchranného týmu, vyhrávají oni.
Vyváženost tohoto módu přitom zaručuje rozdílná výbava obou stran. Laserové pušky proti dřevěným kopím nadělají v řadách nepřátel o poznání větší paseku, Ewokové tak musí spoléhat na výhody přesily. Ewok Hunt tak vypadá jako velmi zábavný nový mód s dynamickou hratelností a já osobně se nemůžu dočkat, až ho vyzkouším.
Dubnový update Star Wars Battlefront 2 ovšem nepřináší pouze nový herní mód. Do hry se vrací mnohokrát proklínané krystaly, tedy převlečené mikrotransakce. Po zcela zásadním překopání systému postupu si ovšem nakupováním krystalů za reálné peníze už nepořídíte žádnou herní výhodu oproti ostatním hráčům. Za krystaly budete moci nakupovat pouze kosmetické záležitosti, jako jsou nové skiny pro hrdiny i další jednotky.
Součástí těchto nových vzhledů jsou i kostýmy Hana Sola a Leii z filmu Návrat Jediho, který se z větší části odehrával právě na Endoru. Tvůrci ovšem slibují, že tímto updatem podpora jejich akční multiplayerové hry nekončí a v zásobě mají další trumfy, jako třeba sezónu 2, o níž však stále není známo příliš informací. Jakmile se dozvíme něco nového, dáme vám vědět. Ať Vás provází Síla.
Obrázek 1: Dřevěné zbraně vs laser. Kdo vyhraje? Obrázek 2: Typická stromová obydlí Ewoků nemůžou v módu Ewok Hunt chybět. Obrázek 3: Vojáci Impéria jsou dobře vyzbrojeni, navíc mají ve výbavě i baterky, díky kterým Ewoky ve tmě rychle objeví.
• Novinka: 17. 3. 2018 • Autor: Štěpán Lenk
Kontroverzi ohledně loňského Star Wars Battlefront 2 a jeho agresivně pojatých mikrotransakcí zde asi nemusím nijak výrazně připomínat. Systém lootboxů byl zcela jasně nastaven tak, aby zvýhodňoval hráče ochotné investovat do hry reálné peníze navíc a přirozený postup hrou byl úmyslně zpomalen a nabádal tak k vytažení kreditky. Na internetu se proti těmto praktikám strhla nevole nevídaného rozsahu a EA v den vydání mikrotransakce raději prozatímně stoplo a dodnes nebylo jasné, v jaké formě se vrátí.
Příběh singleplayerové kampaně nepatřil k těm nejvydařenějším. Nejen nám se příliš nezamlouval překotný charakterový vývoj hlavní hrdinky Iden Versio.
Téměř po půl roce od vydání už ale máme jasno. Hráčská komunita si může gratulovat, EA obrací o 180° a celý systém loot boxů se překope hezky od základů. Star Cards, kterými si hráči mohli výrazně upravit schopnosti své postavy, už nebudou padat náhodně z Loot boxů, ale hráči budou mít přímou kontrolu nad tím, kterou kartu či skill si odemknou.
Každá postava či třída bude nově hraním v multiplayeru nabírat zkušenosti a po dosažení dalšího levelu získáte skill pointy. Za ty si pak můžete kupovat karty nové, či upgradovat již získané. Vše, co jste před těmito změnami hraním Star Wars Battlefront 2 získali a odemkli, vám pochopitelně zůstane, což je rozhodně férový přístup.
Rebelové v podobě komunity hráčů poráží zlovolné EApérium, jehož vláda pay-to-win mikrotransakcí se hroutí jako tento křizník.
Z Loot boxů po plánovaném updatu ve Star Wars Battlefront 2 budou padat pouze kredity či kosmetické úpravy postav, jako jsou volitelné skiny či emotes. Mikrotransakcí se ovšem EA tak úplně nevzdá, Loot boxy bude stále možné koupit za reálné peníze, nebudou ale obsahovat nic, co by ovlivňovalo hratelnost. Osobně mi větší míra upravitelnosti oblíbených tříd či hrdinů výrazně chyběla a veškeré změny v této oblasti uvítám s nadšením.
Rád bych EA pochválil za to, že změnili názor a vyslyšeli přání hráčů Battlefront 2, ale neudělám to. Kdyby se totiž nikdo neozval, nadále by bezotyšně ždímali fanoušky Star Wars a zkoušeli, kam až je možné posunout hranice vlastní hamižnosti. Je ovšem hezké vidět, že komunita v dnešní době stále může změnit spoustu věcí, pokud je její hlas dostatečně silný. Tento zásadní update můžeme očekávat již velmi brzy, už 21. března by měl být dostupný ke stažení, přičemž tvůrci v následujících týdnech slibují i více bezplatného obsahu.
Obrázek 1: Snaha EA přesvědčit hráče, že systém lootboxů je vlastně skvělá a praktická věc, příliš nevyšel. Předměty z beden budou nyní čistě kosmetické. Kylo Rena v růžovém hábitu ale asi nečekejme. Obrázek 2: Nějaké radikální odchylky od Star War kanonu pravděpodobně neprojdou pod pečlivým dozorem Lucasfilmu.
• Novinka: 8. 12. 2017 • Autor: Dominik Fait
Star Wars Battlefront 2 neměl zrovna nejpovedenější začátek. Nevím, jestli byste souhlasili s hodnocením jednoho z šéfů EA, který celou situaci popsal jako poučnou zkušenost. Zkušenost to jistě byla, otázka je, jestli nakonec nebude mít dohru v soudních síních, jelikož jistá oficiální místa v USA, Belgii či Francii postřehla, že v miktrotransakčním systému loot boxů je celkem neoddiskutovatelně prvek gamblingu. Což u produktu zaměřeného primárně na náctileté vyvolává nejednu znepokojivou otázku.
EA sice tvrdí, že mikrotransakce zrušila kvůli (opodstatněným) obavám hráčů ze strašáka jménem pay-to-win, nicméně je celkem nepochybné, že tak učinila hlavně na popud vlastníka práv pro Star Wars, společnosti Disney. Té se zřejmě příliš nelíbilo, s jakým marasmem je jejich drahocenná značka spojována – a to pár týdnů před tím, než bude do kin uvedena osmá epizoda populární space opery Star Wars, The Last Jedi.
Finn a Captain Phasma vstoupí na boje mezi Resistance a First Order 13. prosince, nicméně už o týden dřív se hráči mohli rozhodnout, ke které straně se přidají. Ta frakce, jež bude mít koncem týdne na svém kontě nejvíce splněných speciálních výzev, obdrží unikátní loot bedny s mocnými upgrady právě pro Finna či Phasmu.
Trošku napravit notně pošramocenou pověst Battlefrontu 2 by mohl slibovaný přísun DLC updatů, jež budou tentokrát poskytovány zcela zdarma. První dávka se už pomalu rozběhla: úvodní sezóna nového obsahu se nazývá The Last Jedi a je logicky navázána na stejnojmenný snímek.
První výraznou novinkou je možnost připojit se k Prvnímu řádu či Nové republice, díky čemuž hráči získají přístup k frakčním týdenním úkolům se speciálními odměnami (tedy vedle obligátních kreditů a craftovacích součástek). To hlavní však přijde 13. prosince, kdy podle očekávání přibydou dva noví hrdinové novodobé Star Wars trilogie, zběhlý stormtrooper Finn a Prvnímu řádu naopak loajální Captain Phasma, plus dvě nové mapy, Crait (Galactic Assault) a D’Qar (Starfighter Assault). Samozřejmostí budou čerstvé úkoly a výzvy. Na celkový přehled týden po týdnu se můžete podívat na přiloženém screenshotu.
Úvodní sezóna The Last Jedi vypadá poměrně našlapaně. Jestliže takto budou vývojáři přistupovat ke každému měsíci a jestliže se miktrotransakce nevrátí (nebo alespoň ne v podobě přesahující pay-to-win hranici), mohl by Star Wars Battlefront 2 hráče o svých kvalitách ještě přesvědčit. Snadné to ale mít rozhodně nebude...
No a těšit se mohou i fanoušci singleplayerové kampaně, jejíž zřejmě největším nedostatkem byla sotva pětihodinová délka. Tu by snad mohla trošku vylepšit nová DLC mise nazvaná Ressurection, i když kromě faktu, že se spolu s velitelkou Inferno Squad Iden Versio podíváme do „dní, kdy se First Order dostal k moci“, nejsou známy žádné další detaily. Doufejme tedy, že nepůjde jen o nějakou patnáctiminutovou úlitbu poněkud zklamaným fanouškům, kteří od kanonického příběhu Star Wars Battlefront 2 čekali trochu více.
Zcela změnit mínění hráčů se EA asi nepodaří, což je, přes veškeré výhrady, jež k této firmě osobně chovám, trošku škoda, protože Star Wars Battlefront 2 je ve svém multiplayerovém jádru velmi slušnou hrou. Krok správným směrem by mohlo být rozhodnutí neobnovovat miktrotransakce (či pouze ve formě kosmetických úprav), o němž se v poslední době spekuluje a které nevyloučil ani finanční ředitel EA Blake Jorgensen. Uvidíme.
• Novinka: 10. 11. 2017 • Autor: Dominik Fait
Prakticky od samotného oznámení Star Wars Battlefront 2 víme, že veškerý dodatečný obsah bude EA pro majitele základní hry vydávat zdarma, aby předešla štěpení hráčské základny. Draho je to však nevyjde, kompenzaci více než dostačující jim poskytne systém mikrotransakcí v podobě nenáviděných i milov… nenáviděných loot boxů. Veškeré nové mapy, hrdinové, stroje či příběhové kapitoly budou navázány na tzv. sezóny (podobně jako třeba v populárním Overwatchi). Ta první se jmenuje The Last Jedi a je logicky propojená se stejnojmenným celovečerním filmem s premiérou 15. prosince.
Pro hru Battlefront 2 však první novinky přijdou už 5. prosince, kdy si hráči budou moci zvolit stranu, jejíž řady posílí. Na výběr je přirozeně „zlý“ First Order a „hodný“ Resistance, přičemž volba to není pouze kosmetická – na několik týdnů hráč získá přístup k frakčním úkolům se speciálními odměnami. Progres vaší strany bude během celého prosince ve hře reflektován.
Úvodní sezóna The Last Jedi vypadá poměrně našlapaně. Pro ty, kteří po zakoupení základní verze Star Wars Battlefront 2 už nechtějí do hry investovat další peníze, budou důležité zejména denní, týdenní a frakční výzvy, za něž bude zřejmě také možné získávat loot bedny.
Nejnabitější ale bude 13. prosinec. Podle očekávání přibydou dva noví hrdinové, zběhlý stormtrooper Finn (Resistance) a naopak Prvnímu řádu loajální velitelka Captain Phasma (First Order), plus dvě nové mapy – planeta Crait pro pozemní mód Galactic Assault a D’Qar pro stíhačkový Starfighter Assault. Objeví se také nové úkoly a výzvy, na celkový přehled se můžete podívat na přiloženém screenshotu.
Ve stejný den se dočkáme i příjemného překvapení. O singleplayerové kampani pro Battlefront 2 se toho napsalo už spousta, pro mnohé je to právě implementace příběhu (navíc v rámci Star Wars univerza kanonického), co je přimělo dát celé sérii po zklamání z jedničky ještě šanci. Pro ně mám dobrou zprávu – Iden Versio se 13. prosince vrátí s novou singlovou misí jménem „Resurrection“. Kromě faktu, že se spolu s velitelkou elitní jednotky Inferno Squad podíváme do „dní, kdy se First Order dostal k moci“, nejsou známy žádné další detaily. Vzhledem k tomu, že kampaň pro jednoho hráče dokončíte za nějakých 5-7 hodin, jde ale o vítané rozšíření.
Finn a Captain Phasma vstoupí na boje mezi Resistance a First Order 13. prosince, nicméně už o týden dřív se hráči mohou rozhodnout, ke které straně se přidají. Ta frakce, která bude mít koncem týdne na svém kontě nejvíce splněných speciálních výzev, obdrží unikátní loot bedny s mocnými upgrady právě pro Finna či Phasmu.
Star Wars Battlefront 2 dorazí 17. listopadu, nicméně šťastní majitelé Elite Trooper Deluxe edice si zahrají už o tři dny dřív. Pokud nehodlají do hry investovat žádné další peníze navíc, budou tento čas k dobru potřebovat, mají-li v úmyslu naplno si užít multiplayer. EA sice po masivní kritice od hráčů trošku změnila a zmírnila dopad loot boxů, přesto však strašáka pay-to-win systému, v němž za reálné peníze získatelné předměty a vylepšení značně zvýhodňují své movité majitele, zcela nezažehnala.
• Novinka: 3. 11. 2017 • Autor: Jiří Fait
Dva týdny před vydáním Star Wars Battlefront 2 se nám opět hlásí EA/DICE s novou várkou informací – konkrétně jde o předělaný systém loot boxů. Jak se zdá, hlas hráčů má pořad ještě nějakou váhu, takže bychom ve finální verzi hry neměli nalézt stejně nevyvážený systém, jako byl ten v otevřené betě. Stále to sice není ono a lidé, kteří si za hru připlatí, na tom budou pořád o něco lépe, jenže upřímně, tady jde o EA… měli bychom tedy být rádi za každou maličkost.
Vývojáři sice na poslední chvíli dolaďují systém mikrotransakcí a získávání odměn, ovšem i tak budou někteří hráči zvýhodněni. Zakoupením Star Wars Battlefront 2 deluxe edice nebo takzvaných "starter packů", si můžete do online bitev pořídit slušnou berličku.
Jako první na řadu přicházejí Star Cards. Kartičky potřebné k vylepšování statistik u herních tříd a také k zvyšování jejich úrovně. Epické karty (což jsou ty nejvyšší) již nebude možné nalézt v loot bednách. Hráč je může získat primárně tím, že si je za pomocí craftovacích součástek vyrobí. Výjimkou tady ovšem tvoří předobjednávky, deluxe edice a starter balíčky, při kterých hráči nějakou tu epickou star card obdrží. A jelikož nikde není psáno, že by aplikace epické karty na danou třídu bylo nějak spjato s úrovní hráčského účtu, bude mít nemalé procentu hráčů, kteří si za Star Wars Battlefront 2 připlatí, stále značnou výhodu.
Druhá změna se zaměřuje na výrobu těchto karet, což jsme již avizovali v jednom ze starších updatu. K tomu, abychom za pomocí craftovacích součástek vyrobili karty vyšších úrovní, budeme také potřebovat dostatečný level u hráčského úctu. Takže nepůjde prostě na první úrovni nakoupit kvanta loot boxů, rozložit vše na součástky a vyrobit ty nejsilnější kartičky. Jednoduše: Pokud chcete lepší karty, budete muset hrát a zvyšovat váš rank, což zní férově.
Pokud jde o zbraně ve Star Wars Battlefront 2, v loot boxech prý najdeme jen několik vybraných. Většinu odemknete tím, že budete prostě hrát a snažit se dosáhnout určitých klíčových bodů. Jako příklad nás napadá: „Zabij 50 nepřátel jako třída Heavy“ nebo: „Odehrej 100 her jako Specialist“. Těchto možností bude ve hře víc a podle nás to je pořád lepší než získat většinou zbraní otevíráním loot boxů.
Tento přístup platí i pro získávání vybavení a předmětů pro určité třídy. Pokud budete chtít vlastnit například elektrizující granát pro třídu Assault, musíte hrát a tím i zvyšovat úroveň tohoto povolání. Navíc jsou zde i loot boxy pro danou profesi, které obdržíte po dosažení určitého levelu. Tyto boxy mají obsahovat mix star karet a craftovacích součástek.
Ještě uvidíme, jak to celé bude ve finále vypadat. EA a DICE se dušují, že hráčům skutečně naslouchají a podle výše zmíněných úprav to vypadá, že tak minimálně jedním uchem činí. Tento systém budou vývojáři po vydání samozřejmě dále upravovat a měnit, aby byl co možná nejvyváženější pro všechny. Tak snad v tomto případě opět nezvítězí korporátní myšlení EA a nepošle Star Wars Battlefront 2 po krátkém čase do propasti temné strany síly.
• Novinka: 23. 10. 2017 • Autor: Jiří Fait
Imperátor je mrtvý, ať žije imperátor! Ne a teď vážně. EA/DICE přinášejí dalších pár záběrů z připravované kampaně Star Wars Battlefront 2. Prozatím to vypadá, že se nepodíváme na bujaré oslavy na Endoru, což je vážně škoda. Opravdu jsem ty chlupaté Ewoky měl docela rád. Občas si musím připomínat, že vlastně hrajeme za „padouchy“. Ovšem zde kluci a holky z imperiálního kroužku nesloží prostě zbraně a nezakleknou s protáhlým obličejem na zem, ale budou dál bojovat.
Iden Versio, což je velitelka speciálního oddílu Inferno Squad, se rozhodně nehodlá vzdát bez boje. Její plán je prostý: odložit žal na později, místo toho vymazat všechnu tu rozjásanou rebelskou špínu z tváře galaxie a pomstít tak svého milovaného císaře! Zní to možná vcelku prostě, ale někdy méně znamená více. Iden má jasný cíl a nemusí se starat o to, jestli je dobrý, či špatný.
Řekl bych, že jsme všichni více než zvědaví, jak tohle všechno splácá DICE dohromady: příběh za imperiální stranu a propojení obřího Star Wars univerza tak, aby naštvali co možná nejméně fandů a zároveň vytvořili zajímavý a přesvědčivý příběh, který nebude působit jen jako slabý odvar před hlavním chodem (čímž bude nepochybně multiplayer).
Některé zahraniční weby měly možnost vyzkoušet si první tři kapitoly ze singleplayerové kampaně Star Wars Battlefront 2. Jak se zdá, většina z těch, kteří si mohli kampaň otestovat, se shoduje na jednom: jsou hlavně rádi za to, že tam vůbec nějaký příběh je. Tom Marks z IGN přiznává, že příběhová část Star Wars Battlefront 2 není bez chyby, ale i přesto si ji užívá. To jen dokazuje, že nezahrnout kampaň v původním Battlefrontu byl celkem přešlap.
Gamespot ohodnotil příběh jako „nenápaditý, ale zajímavý“. Podle nich nepůjde o žádné terno (soudě podle prvních třech kapitol, jež měli možnost hrát), ale svoje příznivce si najde. Jestli příběh po celou dobu zůstane alespoň u toho přívlastku „zajímavý“, budu spokojený. Jelikož, ať už se na celou věc díváme jakkoli, Battlefront 2 prostě je (a bude) o multiplayeru. A pokud nebude příběh jen velký turtoriál, který se pouze tváří jako plnohodnotná kampaň, pak si mohou vývojáři připsat malé plus alespoň za snahu.
No, je pouze na vás, milí hráči, jaký obrázek si z toho všeho uděláte. Rozhodně je lepší nesoudit dříve, než se nám dostane do spárů plná verze, ale prozatím to vypadá docela nadějně. Poslední příběhový pokus DICE (Battlefield 1) byl sice poněkud krátký, zato však vcelku neotřelý. Pokud se alespoň trocha této nápaditosti dostala do Battlefrontu 2, nemusí na konci jít o úplnou nudu, nad kterou jen mávneme rukou a přejdeme k online bitvám.
• Novinka: 17. 10. 2017 • Autor: Jiří Fait
Otevřená beta Star Wars Battlefront 2 je u konce, ovšem debata kolem ní na internetu stále hoří jasným plamenem. A není to zrovna příjemná podívaná. Titul se hraje a vypadá skvěle, ale mikrotransakce ničí celkový dojem. EA a DICE k tomuto tématu poskytly vyjádření.
S koncem otevřené bety pro Star Wars Battlefront 2 vydaly EA/DICE prohlášení. Pokud jste pozorně sledovali dění kolem tohoto očekávaného titulu, jistě vám nemohla uniknout určitá… „situace“ ohledně Loodoxů. Velká spousta hráčů na tento systém nahlížela rozpačitě (ve většině případů spíše s odporem), a dali proto společnosti EA jasně a hlasitě najevo, že takovéto mikrotransakční praktiky si ve hře nepřejí. A jak se na první pohled zdá, vydavatel onen výkřik nespokojenosti vyslyší…
Je si prý vědom toho, jak moc je téma lootboxů propíráno, a ujišťuje nás, že systém získávání vylepšení, craftovacích součástek a levelování tříd nebyl v betě Battlefront 2 implementován celý. Podle EA má být v plné hře mnohem komplexnější a „férovější“. Zde nabízíme pár příkladů, jež mají dokázat, že to skutečně myslí vážně:
Tohle všechno zní na první pohled krásně a možná to bude mít žádaný vliv na většinu hráčů, jenže co ty ostatní nezodpovězené otázky? Nejsilnější předměty sice (zřejmě) v bednách nenajdeme, ale to neznamená, že tam nebudou další, ty „slabší“ – tj. že si nekoupíte Super Mega Laser, ale „pouze“ jen Super Laser, což je v Battlefront 2 pořád značná výhoda oproti těm, kteří připlácet nad základní cenu hry nechtějí a snaží se předměty získat hraním. Hráč, který si bedny koupí a najde v nich karty a craftovací součástky, bude pořád ve velké výhodě oproti tomu, jež vše získává pracným grindem bez použití reálných peněz. Nakonec se totiž oba dostanou k bodu, kdy jeden člověk použije svou zásobu nakoupených karet a druhý si tak maximálně vylepší rychlost výměny zásobníku u troopera.
Nakonec ještě s díky a pokorou EA/DICE ubezpečují, že budou pokračovat s monitorováním všech dalších připomínek a nápadů. Chtějí, aby Battlefront 2 byl férový zážitek jak pro ty, co mají dostatek času a peněz, tak i pro příležitostné hráče. No, už několikrát jsme se u EA spálili a tohle podle nás vypadá až moc dobře na to, aby všechny věci stihli do hry za měsíc implementovat a hlavně aby ony změny měly požadovaný dopad na hratelnost. Ovšem v tomto případě bychom se rádi spletli…
• Novinka: 11. 10. 2017 • Autor: Jiří Fait
Open beta je za námi. Hráči si vyměňují poznatky a nadšené zkušenosti z testu, zatímco kritici odmítavě kroutí hlavou. A mají proč. Pojďme se společně podívat na věci, které tolik rozdělují hráčskou komunitu na několik rozhádaných táborů. Je Star Wars Battlefront 2 skutečně tak zásadně závislý na mikrotransakcích?
Otevřená beta pro Star Wars Battlefront je u konce a musím říct, že ve mně zanechala rozporuplné dojmy. Na jedné straně je kvalitní gameplay, úžasný vizuál a audio a na druhé pochybné miktrotransakce, které se pomalu plíží do téměř všech velkých AAA titulů. Není to tak, že bychom tyto praktiky od EA neočekávali, jenže vše by mělo mít nějaký strop. Něco, kdy si i samotní vývojáři (či vydavatelé) řeknou: „Tak tohle je už trochu moc.“
Pojďme se ale nejdříve podívat, kde Battlefront 2 vyniká, kostlivce tedy zatím nechejme ve skříni. Už při prvním spuštění hry mě prostoupil ten skvělý pocit nostalgie, jenž jsem zažil už tolikrát při každé konfrontaci se světem Star Wars. Uvítal mě známý orchestrální doprovod spolu s hlasem Johna Boyegy (Finn z filmu Stat Wars Síla se probouzí). V momentě, kdy sleduju hezky sestříhané záběry ze hry a John mě ujišťuje, že tohle bude parádní jízda, by se dala atmosféra krájet.
No a potom přišlo první vystřízlivění. Vedle tří možností v úvodním menu mě praští do očí dnes už skoro klasické okno „Open your Lootboxes“. Dostal jsem do začátku tři jako „dík“ za účast v betě Battlefront 2. Ještě to není nic, kvůli čemu bychom museli spustit poplašnou sirénu, nemyslíte? Po otevření dvou loot beden jsem obdržel celkem podprůměrné „emotikony postav“, několik craftovacích součástek a tři vylepšení pro povolání (třídy), za něž se dalo v betě hrát.
Zatím jsem se na tyto věci nijak zvlášť nezaměřoval, jelikož jsem si chtěl vyzkoušet samotné hraní jako každý správný fanoušek světa Star Wars. Musím říct, že sliby o „parádní jízdě“ ani trochu nelhaly. Všechno běželo plynule a bez škobrtnutí i na mém vcelku průměrném stroji. Hra mi dokonce přednastavila grafiku na Ultra, nad čímž se mi ze začátku zdvihla obě obočí až kamsi nad čelo.
Všechno působilo náramně. Galactic Assault mód, kde hraje 20 vs 20 hráčů proti sobě a každý tým se snaží dosáhnout odlišných cílů, jež jsou rozdělené na několik částí, takže to není jen o tom, kdo zabije nejvíce protivníků nebo kdo udrží větší množství oblastí. Režim Starfighter Assault nabídl perfektní možnost vyzkoušet si některé ikonické stíhačky ze Star Wars univerza a je třeba říct, že se to hrálo skvěle. Poslední mód, který jsem pořádně odzkoušel, byl takzvaný Strike, kde se imperiální strana pokouší ukrást artefakt od rebelů, zatímco jejich tým jej za každou cenu brání.
Jelikož bude multiplayer Star Wars Battlefront 2 zasahovat do většího množství dějových linek, tvůrci se mohli doslova vyřádit na postavách a lokacích. Na pohled, kdy proti sobě se světelnými meči vystartují Rey (Star Wars Síla se probouzí) a Darth Maul (Skrytá Hrozba), se jen tak nezapomíná. Ve hře bude spousta možností vyzkoušet si mnoho hrdinů a záporáků a stejně tak i jejich stroje. Millennium Falcon Hana Sola nebo Slave 1 od Boby Fetta působí ve všech směrech úžasně. Prostě všechno na mě dýchalo tou správnou atmosférou, jenže potom se začaly dostavovat první nepříjemnosti.
Ve Star Wars Battlefront 2 zvyšujete hraním svou vlastní úroveň a získáváte za to malé bonusy – nějaké kredity a sem tam obdržíte lootbox zdarma. V betě byl tento postup zastavený na 10. úrovni. To by bylo všechno v pořádku, jen kdyby ty bedny nebyly hlavní věcí, díky které získáváte výhodu nad ostatními a zároveň jste je doslova nepotřebovali k levelování! Abych to uvedl na pravou míru: úroveň zvyšujete také u povolání (tříd), za která máte možnost hrát. Odemykáte tím sloty pro karty, jež poskytují vylepšení pro daná povolání a stroje – rychlejší střelbu z blasterů, silnější pancéřování u stíhaček, vylepšená torpéda atd.
Tyto karty můžete vyrobit za pomocí craftovacích součástek, jenže jejich přísun byl v betě tak pomalý, že by vám trvalo věky, než byste jich pár sestavili. Navíc má každá karta 4 stupně účinnosti. První stupeň silnějšího pancíře přidá například 10% odolnost vůči zásahům, kdežto čtvrtá třeba až 40%! Kartu vyrobíte vždy na 1. úrovni, a abyste se dostali na tu čtvrtou, budete muset vynaložit nemalé množství součástek. Takže co v této situaci udělají hráči? Jistě, někteří budou neúnavně plnit jednu misi za druhou, získávat bolestně malé množství herní měny, aby si pak mohli koupit lootbox a doufat v nejlepší.
Ostatní prostě otevřou šrajtofli, vysolí kolem dvaceti dolarů a za ně dostanou asi 15 beden. Takže mají větší šanci k obdržení lepší karty a samozřejmě také craftovacích součástek. A jelikož tyto karty zásadně upravují schopnosti povolání (a hrdinů), jde o docela závažný problém. O to větší proto, že levelování oněch postav je přímo spjato s množstvím karet, které zrovna máte v zásobě. Abyste například s útočným trooperem dosáhli vyšší úrovně, budete muset pro něj mít příslušný počet karty. V jisté chvíli se postup pro povolání zastaví a nepůjde dál, pokud dané karty nevlastníte, a to je pěkné neřádstvo.
Dovedete si jistě představit, že tenhle systém vyvolává po internetu velké nevole a zklamání. Můžeme sice říct, že jde „pouze“ o betu a do vydání plné verze zbývá ještě měsíc. Ale ruku na srdce – kolikrát EA vyslyšela hlas rozumu a zbavili se kontroverzních věcí, nebo od základu překopali některé herní mechaniky? Situaci ještě zhoršuje fakt, že za Star Wars Battlefront 2 zaplatíte plnou cenu. Hra vám prostě dost nevybíravě vnucuje mikrotransakce typické pro mobilní hry a tituly, které lze stáhnout a hrát ZDARMA.
Někteří mohou namítnout, že Battlefront 2 nás vyloženě nenutí utrácet skutečné peníze, ale to není tak úplně pravda. Jakmile si totiž movitější hráči nakoupí stovky beden, upraví karty na maximum a zvýší tím úrovně všech povolání, bude to mít nepříjemný dopad na hratelnost. Jak zábavné je potom hrát proti maximálně vylepšenému nepříteli, který v den vydání utratil 100 dolarů za lootboxy a díky tomu kosí ostatní lidi s prstem v nose?
Kéž by byl hlas lidu vyslyšen a do vydání se provedly změny, jež jsou dle mého skromného názoru nezbytné. Pokud se systém loot beden a zvyšování úrovně dostane do plného vydání ve stávající podobě, vyvolá to u velké spousty fandů zlost a nevoli. Klidně i tak velkou, že někteří hráči začnou požadovat peníze zpět za produkt, jenž jasně upřednostňuje ty bohaté a ochotné utratit 60 dolarů za hru a k tomu ještě přikupovat další a další „bonusy“. Nechť vývojáře provází síla a přivede je na pravou cestu, protože tohle je tedy, abych tak řekl, „Sidious“ problém.
• Novinka: 2. 10. 2017 • Autor: Jiří Fait
EA a DICE rozkrývají temnou stranu a díky tomu se dozvídáme zase o něco víc. Příběh Star Wars Battlefront 2 se bude odehrávat hlavně na straně poražených, tedy impéria. V tomto ohledu je to čerstvý závan větru originality, ovšem jak se podaří, nebo nepodaří, si budeme muset ještě chvíli počkat. Zatím se podívejte na poslední novinky.
Co si budeme nalhávat – na světě neexistuje mnoho her, ve kterých se „vtělíte“ do role záporáka a vydáte se na cestu posetou mrtvými dobračisky. V tomto případě samozřejmě mluvíme o věčném boji mezi rebely a impériem. Dříve jsme psali o pokusu „více se ponořit do imperiální duše“ a přesně toho se nám pravděpodobně v této Star Wars instalaci dostane. Ať už byl důvod vývojářů vyrazit tímto směrem jakýkoli, zatím to vypadá na pekelně zajímavou věc. Však posuďte sami.
Star Wars Battlefront 2 má překlenout most mezi Návratem Jediho a posledním hlavním filmem Síla se Probouzí. Impérium je v troskách a jen pár loajálních skupin a jedinců zůstává na straně „řádu“, jelikož se moci chopili „chaotičtí“ rebelové. V důsledku smrti imperátora Palpatina jsou ke zbytkům flotily vyslání takzvaní messenger droids (v podstatě robotičtí pošťáci s holografickou tváří imperátora). Iden Versio (naše hlavní protagonistka) a její otec jsou zrovna na můstku jedné z císařských lodí a právě zde se dozví o smrti císaře a o své další misi.
Řekneme jen, že v impériu zřejmě nebude všechno tak „černo-bílé“, jak to vypadá. Samozřejmě je třeba pomstít smrt milovaného vůdce a oplatit povstalcům potupnou porážku, ale jelikož jsme ve světě Star Wars (a nyní i Disneyho), zloduch asi nezůstane zloduchem navždy. Jsou to jen naše spekulace, jenže dnešní doba nás naučila, že se většinou všechno v dobré obrátí. Možná se pleteme a Iden to v singleplayerové kampani dotáhne do hořkého konce, jaký jsme mohli vidět v poslední filmové adaptaci (Star Wars Rogue One), kterou vám samozřejmě nebudeme prozrazovat, pokud jste doposud neměli šanci jí shlédnout.
Ať už tak či onak, nemůžeme se dočkat. Původní Battlefront jakoukoli kampaň postrádal a příběhové „vylomeniny“ studia DICE nikdy nepatřily mezi ty nejlepší. Přesto všechno to nadšené očekávání doporučujeme zatím uložit k ledu – nakonec by se mohl hodit. Nebylo by to totiž poprvé, kdy bychom se s titulem od EA spálili. Každopádně by nám nic neudělalo větší radost, než kdyby se vývojáři vytáhli s dechberoucím spektáklem.
Beta pro předobjednavatelé začíná ve středu 4. října a pro ostatní 6. října. Potrvá do 9. října a na vyzkoušení bude hned z několika módu. Testování potrvá do 9. října. Platí pro PC, Xbox One a Playstation 4, takže nikdo nepřijde zkrátka. EA také odhalili minimální a doporučené požadavky pro betu.
Tento test bude doslova jen test, jelikož jeho postup se nepřenese do plné hry. Nemělo by to být pro hráče žádným překvapením, jelikož ne každý bude mít možnost si Star Wars Battlefront 2 vyzkoušet v daném termínu. Zakoupená vylepšení, získané zbraně a vybavení v betě by pro uživatele při plnohodnotném startu hry znamenali značnou nevýhodu.
Minimální hardwarové nároky
Doporučené hardwarové požadavky:
• Novinka: 21. 8. 2017 • Autor: Jiří Fait
Jak už jsme dříve zmínili, na Gamescomu 2017 měla proběhnout hratelná ukázka z vesmírných bitev v Star Wars Battlefront 2. Ptáte se, jestli proběhla? A jak! Přímo prolétla a všude kolem metala oslnivé záblesky z blasterů X-wingů a TIE Fighterů. No však posuďte sami.
Tak a je to tady. Jedna z věcí, nad níž fanoušci Star War hořekovali, konečně doznala právoplatného odhalení. Návratu, chcete-li, pokud berete v potaz i předchozí hry Battlefront, jež neměli s DICE a EA nic společného. Ale nechme minulost minulostí a přesuňme se do vzdálené galaxie a dnů budoucích.
V této ukázce bojuje 24 hráčů proti sobě na orbitě planety Fendor. Kromě chaosu a explozí kolem video nabídlo představení módu Starfighter Assault, který jsme zmínili dříve. Ukazuje různé typy tříd stíhaček a vesmírných bitevních letounů, jakou jsou X-wing, Y-wing a další. Za zmínku také stojí hrdinské stoje patřící ikonickým Star Wars postavám, jmenovat můžeme třeba Millennium Falcon (Han Solo + Žvejkal), Scimitar (Darth Maul) nebo černý X-wing (Poe Damron).
Kdybychom teď mohli odložit veškerou profesionalitu stranou, vrhli bychom se na předobjednávku, vymodlili si sběratelskou edici Star Wars Battlefront 2 se vším všudy a bez rozmyslu za ni zaplatili, jenže zkušenosti nás naučili. Takže si to prostě jen předobjednáme a budeme se hlasitě pohoršovat nad tím, jak lze lidi zmanipulovat jedním prostým videem. Zdrojem ukázky je herní web Gamespot.
• Novinka: 19. 8. 2017 • Autor: Dominik Fait
EA přišla záhy poté, co na veřejnost prosákla ukázka z módu (nejen) vesmírných soubojů stíhaček Starfighter Assault, s oficiálním trailerem. Plnohodnotné gameplay video vývojáři plánují na blížící se Gamescom, nicméně i tahle ochutnávka podle nás stojí za to.
Starfighter Assault je nový herní režim Star Wars Battlefront 2 umožňující až 24 pilotům zapojit se do vesmírných bitev. Stíhačkové souboje v mezihvězdném prostoru hráčům v minulém díle citelně chyběly, a tak není divu, že si s nimo tvůrci z Criterion Games, kteří mají tento dychtivě očekávaný herní prvek na starosti, dávají tolik záležet. O zdokonaleném ovládání jsme vás již informovali v úvodním preview.
Stejně jako klasické pozemní bitvy i Starfighter Assault tematicky pojme všechny tři hlavní časová období světa Star Wars. V traileru jsme mohli vidět například útok Galaktické republiky na blokádu planety Ryloth vedenou droidí flotilou Konfederace nezávislých systémů, a obranu výzkumného stanoviště na vodním světě Kamino, kde republika odrazila pokus separatistů ukončit výrobu klonů (tj. éra prequelů, epizod I-III). Začátek videa je naopak věnovaný době sequelů (epizody VII-IX), což lze poznat zejména podle typu Star Destroyeru (jde o třídu Resurgent, jež využíval nástupce Impéria První řád).
Nevíme, jak to vidíte vy, ale my se na tuhle dříve naprosto trestuhodně opomenutou část Star Wars Battlefrontu nesmírně těšíme. Pokud vašeho vnitřního Star Wars nerda nevybudí ani mistr Yoda coby pilot, pak už vám zřejmě nepomůže ani koňská dávka Síly… leda tak nečekané rozhodnutí EA upustit od průšvihem zavánějícího systému mikrotransakcí pro předměty zdaleka přesahujících rámec kosmetických úprav. Ale to se asi (bohužel) nestane.
• Novinka: 12. 7. 2017 • Autor: Dominik Fait
Jestliže vás svrbí kreditní karta a nějaký ten dolar byste vývojářům rádi vysolili i po koupi základní hry, nezoufejte. Dá rozum, že se EA svého trvalého post-release zdroje peněz nechce zbavit úplně. V Battlefront 2 bude přítomen osvědčený systém mikrotransakcí. Jenomže co během E3 prezentace vypadalo ještě vcelku nevinně, se ve světle posledních informací začíná jevit jako potenciální průšvih.
Jak už bylo řečeno, své pěšáky, hrdiny i stroje si budeme vylepšovat prostřednictvím samotného hraní. Za vítězství a další aktivity obdržíme kredity, za které je možné nakoupit bedny obsahující kartičky s nejrůznějšími upgrady: kratší časy obnovení pro zvláštní dovednosti, širší rozsah pro podpůrné aury, silnější útoky zblízka atp. Účinnost těchto bonusů se odvíjí od kvality dané karty, kdy nejslabší, běžná kvalita, znamená v boji pouze drobné plus, zatímco nejsilnější, legendární, dokáže poměrně zásadně zdokonalit jinak třeba docela slabou schopnost. Nemusíme se přitom spoléhat na štěstí při otvírání beden, s dostatkem tzv. craftovacích dílků (získávaných zejména z duplicitních kousků) lze jednotlivé kartičky upgradovat „manuálně“. Leč vězte následující: kredity jsou k dostání právě i za reálné peníze.
Mnohým z vás už jistě dochází, odkud pramení naše obavy. Systém mikrotransakcí sám o sobě žádným zlem být nemusí, pokud jsou jeho produkty čistě (nebo téměř výhradně) kosmetického charakteru. Bohužel zde ve Star Wars Battlefront 2 se zatím zdá, že člověk, který do hry narve x stovek dolarů, získá oproti svým chudším soupeřům nemalou výhodu. A jak ukazuje uvadající popularita ještě před pár měsíci úspěšné bojovky For Honor, tento model, třebaže snad bude ještě nějak rozumně ošetřen (například zavedením multiplayerových módů, v nichž všichni operují se stejnou, nepozměněnou výbavou), hráčům příliš nevoní. A my se jim nedivíme.
• Novinka: 24. 5. 2017 • Autor: Dominik Fait
Na první stránce pomyslného deníčku se rozpovídali zástupce Lucasfilmu Steve Blank a game director z EA Motive Mark Thompson o očekávaném upgradu pro pokračování rebootované série Battlefront, tj. kampani pro jednoho hráče. Bavili se o důvodech, proč si vybrali tu druhou, řekněme temnější a… inu, celkově prostě zlem skrz naskrz prolezlou stranu. Proč Impérium (a ještě k tomu jeho více méně řadový člen) a ne nějaké typické dobračisko z plejády hrdinských Rebelů?
Nešlo prý jen o to dát hráčům zakusit něco nového. Příběh Battlefront 2 je takovou „Cestou do hlubin imperiální duše“ – v kůži neochvějně loajální Iden, elitní pilotky tíhačky TIE a dcery admirála císařské flotily, dostaneme možnost pochopit, proč se spousta obyvatel světa Star Wars zcela dobrovolně, bez nějakého donucování a brainwashingu, hlásí do služeb Galaktického impéria (resp. Prvního řádu). Stabilita, právo, řád – tak by se daly shrnout ideály, ve které nejen Iden a její druhové z Inferno Squadronu věří a které Impérium v kontrastu s chaotickými Rebely podle nich prostě reprezentuje (jinými slovy, použijeme-li pojmy reálného světa: stabilní, ale nesvobodné autoritářství vs labilní, ale svobodný liberalismus).
Následuje původní článek, preview Star Wars Battlefront 2...
• Preview: 26. 4. 2017 • Autor: Dominik Fait
Naděje na zlepšení pramení z jednotlivých vyjádření autorů, podle nichž to vypadá, že si výtky hráčů vzali k srdci a hodlají napravit velkou křivdu minulého dílu, kterou byla chybějící single-playerová kampaň. Bolelo to o to více proto, že původně plánovaná vlastně byla – EA DICE ji museli vypustit, aby stihli deadline Vánoc 2015. Toho se letos prý obávat nemusíme, což potvrdil i nedávno vypuštěný trailer. Battlefront 2 se tak pochlubí plnohodnotnou příběhovou kampaní. Za jejím scénářem stojí Walt Williams (Spec Ops: The Line) a bývalý redaktor IGN Mitch Dyer.
Hlavní protagonistku singlové kampaně ve Star Wars Battlefront 2 ztvárnila americká herečka a muzikantka Janina Gavankar, jejíž hlas můžete znát třeba i ze hry Halo 5: Guardians.
Ve Star Wars Battlefront 2 se vžijeme do role Iden Versio, velitelky speciální imperiální jednotky jménem Inferno Squad. Ano, možná to některé překvapí, ale budeme hrát za ty „zlé“ – třebaže tady je jako jednoznačné záporáky nevykreslí. Časově se příběh odehrává na ose třiceti let mezi Návratem Jediho (1983) a sedmou epizodou Síla se probouzí (2015). Filmy nezmiňujeme náhodně – narativ Battlefront II se začlení do kánonu Star Wars, tvůrci se společností Lucasfilm úzce spolupracují.
Na začátku celého vyprávění je Iden se svými muži právě na lesem pokrytém měsíci Endor, kde se stane svědkem potupného zničení druhé Hvězdy smrti. Porážku Impéria a smrt císaře se pochopitelně rozhodne nenechat jen tak a rebelům přísahá pomstu. V Battlefront 2 se nám tak dostane netradičního pohledu z druhé strany, i když některé mise dokončíme v kůži toho největšího klaďase strany první, Luka Skywalkera. Otázka tedy je, jestli nakonec Iden temnou stranu síly neopustí. To jsou však zatím jen spekulace.
Iden se jakožto dcera admirála císařské flotily pro své poslání velitelky elitní jednotky Inferno Squad přímo narodila. Uvidíme, nakolik bude příběh Star Wars Battlefront 2 skutečným pohledem na druhou stranu barikády – vydrží pilotce její náklonnost k Impériu, o kterém se jen s obtížemi dá říct něco pozitivního, po celou dobu hry?
Třebaže jako všichni ostatní vítáme novinku v podobě singlové kampaně, hlavní náplní všech Battlefrontů byl, je a bude multiplayer (i dvojka poběží na dedikovaných serverech). Pojďme si postupně probrat, jaké změny k lepšímu nás podle dostupných zpráv čekají.
Značné nadšení způsobila už druhá polovina Star Wars Battlefront 2 traileru, neboť je z něj patrné, že multiplayer pojme všechny éry Star Wars ságy – tedy asi kromě Staré Republiky. Zatím potvrzení jsou Darth Maul (epizoda I), Darth Vader, Han Solo, Luke Skywalker a Yoda. Z nových filmů pak Kylo Ren, Rey a v rámci prvního tematického DLC balíčku i Finn a Captain Phasma. Tito hrdinové budou dostupní vždy, bez ohledu na místo a historické období probíhající bitvy. „Spawnout“ se jako hrdina nebo jiná nestandardní jednotka umožní nový systém bodů, který nahradí power-upy z prvního dílu.
Jistý uživatel Redditu jménem uninspired zebra se dostal k souborům uzavřené alfy a zjistil tak pravděpodobně kompletní podobu hrdinného mančaftu Star Wars Battlefront 2, a to včetně popisů jednotlivých dovedností. Do vydání hry a oficiální verze v listopadu se toho samozřejmě může ještě hodně změnit, nicméně teď to vypadá, že k sestavě uvedené výše se přidají dále: princezna Leia, lovci odměn Boba Fett a Bossk, císař Palpatine, droidí generál Grievous, sama Iden (tj. i v multiplayeru), bývalý pašerák Lando Calrissian a Žvejkal (Chewbacca).
Důraz na hrdiny je ve Star Wars Battlefront 2 daleko větší než v jedničce. Na seznam potvrzených charakterů se můžete podívat výše – jisté je, že povedený synátor Hana Sola Kylo Ren mezi nimi chybět nebude.
Stejně jako v jedničce i v Battlefront 2 se limit hráčů pro jednu mapu zastavil na čtyřicítce. Bojiště budou klasicky ikonická a pro všechny znalce Star Wars snadno rozpoznatelná: podíváme se do džunglí Endoru nebo přístavu Mos Eisley, zopakujeme si slavné bitvy, jako byla ta o Theed (hlavní město Naboo) nebo na sněžné planetě Hoth. Prostředí a období se odrazí také ve vizáži vojáků. Takže v rámci Impéria se na scéně objeví jak droidi a klony, tak běžní stormtroopeři i jejich pozdější varianty z Prvního řádu (ze Síla se probouzí).
Samotní vojáci se budou v Battlefront 2 dělit podle své třídy, kterou můžeme postupným hraním dále vylepšovat a poměrně radikálně upravovat. Chtělo by se říci konečně, protože právě absence větší specializace v Battlefront I dosti brzdila možnost pokročilejšího team-playe. Nyní je na výběr z třídy Assault, pěšáků tvořících páteř každé pořádné armády, Heavy, těžkotonážníků kropících své nepřátele starwars verzemi blasterových kulometů, Specialist, záškodníků vyzbrojených sniperkami, a konečně Officer, tedy důstojníků s podpůrnými dovednostmi.
Páteř každé armády však nebudou tvořit hrdinové, ale běžní vojáci, rozdělení do 4 tříd. Každá má pochopitelně svá pro i proti, a tak bude v Star Wars Battlefront 2 záležet nejen na jejich počtu a dovednostech hráčů, ale i na vybalancovaném složení týmu.
Postupné upgradování platí i pro hrdiny a četné stroje, jež budou v bitvách opět k dispozici. Kromě starých známých si v Battlefront 2 přijdou na své i milovníci droidích a další těžké droidí techniky. Zajezdíme si také na tauntaunech a dostaneme se i do kokpitu Millennium Falcona.
Což nás přivádí k velmi vítané novince. Řeč je o vesmírných soubojích stíhaček, kterých se bude moci zúčastnit až 24 pilotů. Mimo klasických misí dojde prý i na velkolepé ofenzívy proti těžkým křižníkům. Více detailů EA DICE zatím neprozradili, ale už teď je jasné, že tímto novým herním prvkem přitáhnou k Battlefront 2 širší publikum, a to včetně hráčů, kterým v předchozím díle letecké bitvy X-wingů a TIE figherů v mezigalaktickém prostoru scházely.
Jak jsme mohli zahlédnout na nedávné konferenci EA během veletrhu E3 2017, podstatně zdokonaleno ve Star Wars Battlefront 2 bylo i ovládání létajících strojů. Zapomeňte na frustraci z krkolomných náletů na pozemní cíle, kdy větší výzvu než protivníci představovala absence otáčení kolem své osy. Nyní je nám umožněno se stíhačkou rotovat, díky čemuž je uhýbání i celková navigace při letu o mnoho intuitivnější a v konečném důsledku zábavnější.
Na začátku článku jsme mluvili o tom, že vývojáři v případě Battlefront 2 naslouchali svým fanouškům a hodlají napravit minulé křivdy. Kromě absence příběhové kampaně nám asi nejvíce vadilo štěpení hráčské základny způsobené jednak možná zbytečným množstvím herních modů, jednak pro tento typ hry nešťastnou politikou DLC. Třebaže je dodatečný obsah většinou kvitován s povděkem (není-li jeho cena přemrštěná) a přitahuje i nové hráče, u Battlefront zafungoval paradoxně spíš jako brzda.
Pokud jste totiž DLC nevlastnili, nebyla pro vás při vyhledávání zápasů zahrnuta celá komunita hráčů. Každé další DLC drobilo hráčskou komunitu více, až jste na konci měli občas problém vůbec najít zápas. Battlefront 2 se proto rozhodl jít jinou cestou. Cestou, která podle slov kreativního ředitele Bernda Diemera nebude zahrnovat DLC season pass. Veškerý stažitelný obsah bude zadarmo, a týká se to jak plánovaných tematických balíčků, z nichž první vyjde spolu s filmem The Last Jedi už letos v prosinci, tak všech ostatních nových lokací, postav, módů či zbraní. Něco podobného už s úspěchem nějakou dobu provozují třeba Halo 5 nebo Titanfall 2.
I přes jistého strašáka v podobě potenciálně nevyváženého systému mikrotransakcí vypadá Star Wars Battlefront 2, který je plánován pro PC, PS4 a Xbox One (a speciální optimalizace se chystá pro nový Xbox One X), v každém případě velice povzbudivě. Snad druhý díl komerčně úspěšné série nejenže nebude opakovat chyby svého předchůdce, ale v každém ohledu jej předčí.
Pokud se nemůžete dočkat a chcete začít kosit droidy, stormtroopery, popřípadě vojáky Rebelů už s předstihem, zapište si do kalendáře datum 6. až 9. října, kdy EA plánuje rozjet otevřenou betu. Pokud si navíc hru předobjednáte, získáte přístup o dva dny dříve a různé zajímavé bonusy k tomu. No, a kdyby vám bylo málo i to, pouvažujte o edici Star Wars Battlefront 2 Elite Trooper Deluxe, jež nabízí třídenní přednostní přístup do hry, DLC The Last Jedi Heroes a balíčky s vylepšeními pro vojáky všech tříd.