Jeden z největších producentů strategií, společnost Paradox Interactive, nám v těchto týdnech vedle expanze do výborné tahovky Battletech, již jsme vám představili před několika dny, přinesla také rozšíření do klenotu jménem Stellaris. Jak na nás zapůsobil datadisk Stellaris: MegaCorp, zjistíte v naší recenzi.
• Žánr: Strategie • Multiplayer: Ano (online) • Vývojář: Paradox Development Studio • Vydavatel: Paradox Interactive • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (6. prosince 2018) • Čeština: Ano (neoficiální)
• Mini Recenze: 6. 12. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Přítomnost expanze Stellaris: MegaCorp pocítíte ihned po spuštění nové hry. Třebaže před vás budou při výběru vaší frakce postavena prakticky totožná uskupení jako v základu, při podrobném prozkoumání zjistíte, že nyní disponují dosud nepředstavenými statistikami a pasivními schopnostmi, které před nainstalováním datadisku neměly. Stejnou změnou prošlo i formování nových národů, jejichž definování je díky přítomnosti této aktualizace o hodně propracovanější, takže si s tvorbou svého ideálního mimozemského druhu můžete řádně pohrát.
Jakmile si vytvoříte či vyberete jednu z herních frakcí, Stellaris: MegaCorp vás vyplivne ve vašem domovském systému, v němž budete startovat svou dobyvatelskou cestu. Podobně jako v minulosti vám bude dáno k dispozici několik plavidel, mezi nimiž naleznete konstrukční, vědecké a vojenské vesmírné lodě. Primární odlišností od původního konceptu, které si ihned poté, co se trošku rozkoukáte, všimnete, je upravený panel materiálů, jenž byl obohacen o řadu nových surovin. Ty byly přidány v rámci značného přepracování fungování planety, jež se od ze začátku nabízeného systému dosti liší a je o něco komplexnější než ten, kterým disponovala základní hra.
Vedle energie, minerálů a jídla tu nyní máte materiály, které jsou schopné vyrábět jen specifické budovy a docela se hodí do datadisku, jenž je zacílen na korporace. Nově budete muset při dlouhodobém plánování výstavby flotily počítat také s dostupností slitin a spotřebního zboží, bez něhož se třeba při budování kolonizačních lodí prostě neobejdete. Produkci elementárních surovin budete zefektivňovat skrze expandování čtvrtí zacílených na těžbu minerálů, výrobu energie či pěstování plodin. Počet bloků, na nichž lze budovat, je však omezen, takže si musíte vždy řádně rozmyslet, jakým směrem chcete svou planetu zacílit. Podobně jako v předchozí expanzi Stellaris: Apocalypse jsou i zde přítomny gigantické projekty, jejichž rozsah vám vezme dech.
Ve vesmíru samozřejmě opět nejste zcela osamoceni, čehož budete moci díky možnostem, jež přináší datadisk Stellaris: MegaCorp, řádně využít. Velkým korporacím jsou totiž zájmy jednotlivých národů vcelku ukradené, hlavní je pro ně se řádně napakovat, takže v momentě, kdy navážete kontakt s novým druhem, budete s ním moci odstartovat spolupráci. V rámci kooperace s čerstvě nalezeným gigantem vám bude umožněno na jeho světě dokonce postavit kancelářskou budovu, z níž budete profitovat nakonec nejen vy, ale také frakce vlastnící planetu.
Vedle stabilních frakcí, které známe už z minulosti, se po přidání Stellaris: MegaCorp na scéně objeví uskupení mezi hvězdami putujících obchodníků. Tito kupčíci cestují po vesmíru a snaží se prodat výrobní suroviny, zbraně či dokonce nové technologie. Přestože vypadají na první pohled křehce, putují jejich lodě v silných letkách, jež jsou schopné odrazit nápor většiny pirátů, monster a agresivních uskupení dělajících si nárok na jejich zboží.
Nejnovější expanze Stellaris: MegaCorp nepřináší do hry jen nenasytné korporace, do jejichž čela se můžete postavit, ale také řadu prvků upravujících samotnou hratelnost či elementární mechanizmy, s nimiž jsme mohli pracovat v průběhu minulých let. Přidány byly skrze ni neutrální karavany, nové budovatelské projekty a mnoho dalšího. Celkově se mi její návrh skutečně líbí, protože reálně vylepšuje dosud nepříliš dobře zpracovanou kontrolu měst či slušnou řádku jiných aspektů, jež mi v základu zrovna dvakrát nesedly.
Stellaris: MegaCorp je velmi povedené rozšíření, které výrazně nevybočuje z konceptu, kterým Paradox rozšiřuje své velké strategické projekty. Pořídit by je si zaručeně měli ti milovníci Stellaris, podle nichž už základ ztrácí dech, či ti, kteří touží po novém obsahu zacíleném na korporace. Kdo by se mu měl vyhnout? Zřejmě skupina nevlastnící základní hru nebo ti, jimž tento žánr prostě neimponuje. Za sebe nákup doporučuji.
Tato mini recenze byla napsaná pro PC verzi.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 32-bit | Windows 7 64-bit |
Procesor | Intel Core 2 Quad 9400 2.66 Ghz / AMD Athlon II X4 640 3.0 Ghz | Intel i3 2100 3.1 Ghz / AMD Phenom II X4 850 3.3 Ghz |
Grafická karta | Nvidia GTX 460 / AMD HD 5770 | Nvidia GTX 560TI / AMD HD 6850 |
DirectX | DirectX 9.0 | DirectX 9.0 |
Operační paměť | 2 GB | 4 GB |
Pevný disk | 4 GB | 4 GB |
Stellaris MegaCorp vychází 6. prosince 2018 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovat.