Bylo víceméně veřejným tajemstvím, že se letos Bethesda rozhodne na své prezentaci v rámci E3 nepředstavit jedny ze svých nejočekávanějších her Starfield a The Elder Scrolls 6. V obsáhlém rozhovoru pro IGN to Todd Howard řekl zcela jasně již 4. 6. 2019. Co jsme se dozvěděli jak z rozhovoru, tak nakonec i ze samotné prezentace, si můžete přečíst v tomto článku.
• Novinky •
• Žánr: RPG • Multiplayer: ? • Vývojář: Bethesda Game Studios • Vydavatel: Bethesda • Platformy a Datum vydání: ? (2020-21) • Homepage: elderscrolls.bethesda.net/en? • Čeština: ?
• Novinka: 12. 6. 2019 • Autor: Jiřina Formánková
Po loňském překvapení v podobě teaserů jak pro Starfield, tak i The Elder Scrolls 6, se, jak se zdá, takříkajíc opět zavírá nad těmito tituly voda. Firma se evidentně rozhodla vrátit ke svému léty praktikovanému přístupu, kdy byly teasery a trailery zveřejňovány až nedlouho před vydáním hry. Loňský tah byl tedy spíše světlou výjimkou z pravidla.
Protože je Starfield zbrusu nová značka, musí mít čas a prostor pro vybudování vlastního stylu. Slovy Todda Howarda: „Starfield bude mít svůj vlastní tón v rámci sci-fi, jako ho má Fallout v post-apo sféře”. Na dotaz kdy uvidíme ze Starfieldu víc, odpověděl: „Všichni by měli být velmi trpěliví”.
Protože posloupnost vydání her, kdy Starfield má předcházet The Elder Scrolls 6, je již delší dobu známa, je jasné, že na další konkrétnější informace si opravdu budeme muset počkat dosytosti.
Jak se dalo čekat, Bethesda se na E3 pustila do propagace svých dalších projektů, kdy Todd Howard pouze uvedl, že na obou hrách se pracuje (že by Gamescom 2019?) a znovu zdůraznil potřebu trpělivosti na představení dalších podrobností ze Starfieldu a The Elder Scrolls 6.
• Zdroje: IGN, YouTube (IGN)
• Novinka: 14. 4. 2019 • Autor: Jiřina Formánková
Nepřítomnost nových informací, případně trailerů na letošní E3, je minimálně v případě Starfieldu dosti nemilé překvapení, ne-li přímo zklamání. Nejoptimističtější předpoklady totiž ukazovaly k možnému vydání už na sklonku tohoto, případně začátku příštího roku. Vzhledem k tomu, že se jedná o hru, jejíž vydání je v plánu před pokračováním dobrodružství ze světa Tamrielu, není její pravděpodobné pozdější vydání dobrou zprávou. Přinejmenším totiž naznačuje, že TES 6 je stále ve fázi pre-produkce, kde si nejspíš ještě dlouho pobude.
Od chvíle, kdy si vlastník Bethesdy, společnost ZeniMax Media, podala žádost o registraci názvu „Redfall”, se spustila lavina spekulací ohledně možného jména šestého dílu. Protože Redfall není žádný konkrétní pojem, natožpak kterákoli ze známých provincií Tamrielu, zůstávají stále jako nejpravděpodobnější oblasti zasazení hry hornaté krajiny Hammerfellu či High Rocku. Pokud budeme chtít trochu více spekulovat, mohl by Redfall odkazovat na rasu Redguardů obývající právě zmiňovaný Hammerfell.
Přestože se vývojáři už dříve rozhodli použít pro své nadcházející projekty starý známý Creation Engine (i z důvodů snadného módování her fanouškovskou základnou), snaha o posun (minimálně ve vizuálu) je už teď z dostupného videa patrná. Skenování hornaté (snad pouštní) krajiny i použití technologie snímání obličejů (mimochodem uplatněné i v českém Kingdom Come: Deliverance) se rozhodně jeví jako krok správným směrem.
Díky zmiňovanému videu nám Bethesda také odtajnila totožnost prvního NPC šestého dílu. Shirley Curry je vitální seniorka, která dala přednost streamování Skyrimu před tradičnějším háčkováním deček, což jí zajistilo značnou fanouškovskou základnu. Ta se rozhodla neponechat nic náhodě a požádat pomocí petice vývojáře o začlenění Shirley do dalšího dílu. Vzhledem k jejímu pokročilému věku totiž není jisté, zda pro ni nebude čekání na šesté pokračování příliš dlouhé.
Tématu se samozřejmě budeme i nadále věnovat a připisovat další díly do, jak se zatím zdá, nekonečného seriálu s názvem The Elder Scrolls 6.
• Zdroje: YouTube (Bethesda Softworks), PC Gamer
• Novinka: 18. 12. 2018 • Autor: Jiřina Formánková
Alespoň to naznačuje vyjádření šéfa Bethesda Game Studios, Todda Howarda, který v červnovém rozhovoru pro německý Gamestar de facto potvrdil záměr společnosti využít letitý Creation engine i pro vývoj her Starfiled a The Elder Scrolls VI – a mnohým tak doslova vyrazil dech. Nicméně ani po zkušenostech s katastrofou jménem Fallout 76, za kterou dostala Bethesda od fandů i kritiků řádně na sedínku, zatím nic nenasvědčuje tomu, že by autoři populárních open-worldových RPG hodlali vzít rozum do hrsti a začali uvažovat nad nápravou. Přeci jen, nepíše se rok 2006, v němž měl engine fenomenální úspěch při vydání Oblivionu. To, co bylo tehdy bez nadsázky dechberoucí (především po grafické stránce), je dechberoucí i dnes, ovšem na přesně opačném konci spektra.
Od dob Falloutu 4 a Skyrimu, kdy se prvně začaly ozývat hlasy upozorňující na zastaralost enginu, se bohužel (i přes několikeré updaty) až tolik nezměnilo. Objekty (i ty obřích rozměrů) doskakující na poslední chvíli, místy nic moc textury, ale, a to především, modelace postav: Dnes již vcelku běžný motion capture evidentně Bethesdě těžké sny nepůsobí. To má za následek nevalné, až prkenné animace nesrovnatelně horší kvality než u titulů konkurence, jež motion capture používají.
Na nedávno vydaném Falloutu 76 je nejenže jasně vidět, že Bethesda poněkud zaspala na vavřínech (i když v případě této hry se zdaleka nejedná jen o problém enginu – viz naše recenze nebo dostatečně výmluvné hodnocení na Metacritic), ale co víc, nevidí v tom vlastně žádný velký zádrhel.
Jak řekl Todd Howard v rozhovoru pro zmíněné médium: „Máme náš editor rádi, dovoluje nám vytvářet světy velmi rychle a modeři ho dobře znají. Existují jisté základní způsoby, jakými vytváříme naše hry a budeme v tom pokračovat, jelikož nám to umožňuje být efektivní a myslíme si, že tak to je nejlepší.“ Co k tomu říct? Pokud bychom chtěli být hodně oškliví, podezírali bychom Todda Howarda z nadměrného užívaní skoomy. Protože jedna věc je být efektivní, druhá pak vydávat nedodělané paskvily, o které si ani khajit chlup neotře.
Nadpis vám už prozradil, že vyhlížet nový díl série budeme skutečně dlouho. S The Elder Scrolls 6 se počítá až po vydání titulu Starfieldu (který zatím sám není v dohledu), ale rozhodně ne před nástupem nové generace konzolí, jež je plánována na roky 2019/2020. Přičteme-li k tomu ještě rozestupy mezi vydáními jednotlivých her od Bethesda Game Studios v minulosti, dojdeme k výsledku, který odkazuje někam ještě za rok 2020. V průměru se totiž jedná o 3 roky na vydání jednoho velkého titulu: Morrowind – 2002, Oblivion – 2006, Fallout 3 – 2008, Skyrim – 2011, Fallout 4 – 2015, Fallout 76 – 2018.
I když tyto letopočty působí na první pohled dost neutěšeně, je třeba mít na paměti, že každý uspěchaný titul s sebou nese víc problémů než užitku, jak Bethesda názorně předvedla na nedávno vydaném Fallout 76.
• Novinka: 19. 7. 2018 • Autor: Jiřina Formánková
Co se onoho (pro Bethesdu) neobvyklého oznámení na letošní E3 týče, je jasné, že po představení jiných titulů jako Fallout 76, Elder Scrolls Blades (hra na mobil) a Starfield by opravdu přestávalo být zřejmé, co autoři s celou sérií TES zamýšlejí: vyjde Elder Scroll VI ještě vůbec, anebo sérii prostě uložili k ledu na dobu neurčitou? Vypuštěný teaser sice zabránil spekulacím tohoto druhu, ale jiné s sebou přinesl.
Tak především: na jaké místo nás to Bethesda vzala a je to vůbec příští lokace šestky? Odpověď je prostá: ano je. Todd Howard sice odmítl přímo potvrdit oblast Hammerfellu, ale ani tuto možnost nepopřel. Z některých indicií vyplívá, že se stala horkým kandidátem.
Domovina Redguardů je sice převážně pouštního charakteru, ale rozhodně ne celá. Stejně tak jako pouště a stepi tu najdeme i hory, a to zejména při pobřeží. Ruiny i město z teaseru svou architekturou rozhodně nejvíce evokují lidské stavitelství. To samo o sobě by v podstatě vylučovalo oblasti obývané povětšinou elfy, například dříve hodně přetřásaný Valenwood. Například youtube kanál Camelworks přišel se zajímavou teorií o oblasti pro The Elder Scrolls 6 vycházející z úvodního teaseru.
Otázkou zůstává proč recyklovat zrovna místo, kde už se jednou série The Elder Scrolls podívala v Daggerfallu z roku 1996. Ten ovšem obsáhl pouze malou část rozlohy a možnosti grafického zpracování jsou dnes pravda také úplně jinde. Prostor na manévrování má tedy studio více než dostatečný. S jistotou víme pouze to, že hra vyjde až po dokončení výše zmíněních titulů… což bohužel znamená, že se do světa TES podíváme pravděpodobně až v příštím desetiletí, protože třeba vývoj Starfieldu se podle všeho zatím pořádně ani nerozběhl. Nezbývá tedy než zatnout zuby a počkat, s čím na nás tvůrci vyrukují příště.
• Novinka: 13. 6. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Od vydání The Elder Scrolls V uplynulo už sedm dlouhých let, v jejichž průběhu Bethesda tento kousek obohatila o VR prvek (Skyrim VR v naší recenzi obdržel slušných 75 %), vytvořila jeho porty na nové konzole či jej upravila a vypustila v ultimátní verzi The Elder Scrolls V: Skyrim Legendary Edition se všemi DLC a s mírně vylepšenou grafikou. Oznámení plnohodnotného nástupce tohoto nesmírně populárního RPG však bylo doposud spíše zbožným přáním než něčím, s čím bychom vyloženě počítali.
Na E3 2018 Bethesda v tomto ohledu překvapila. V závěru své konference totiž představila půlminutový teaser zaměřený právě na The Elder Scrolls VI. Co jsme v něm měli možnost vidět? Hornatou krajinu, tajuplné ruiny, přístavní město a samozřejmě velké moře, jež obklopuje většinu provincií Tamarielu. Na určení přesné lokality toho nebylo ukázáno dostatek, a tak se na internetových diskuzí vynořila řada různých spekulací. Podívat bychom se teoreticky mohli do High Rocku, Hammerfellu, Elsweyru, Black Marshe, Valenwoodu či dokonce do Skyrimu v jiné historické éře. Osobně bych si zřejmě vsadil na Valenwood, o němž se v této záležitosti diskutovalo už v minulosti.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | bude oznámeno | bude oznámeno |
Procesor | bude oznámeno | bude oznámeno |
Grafická karta | bude oznámeno | bude oznámeno |
DirectX | bude oznámeno | bude oznámeno |
Operační paměť | bude oznámeno | bude oznámeno |
HDD | bude oznámeno | bude oznámeno |
The Elder Scrolls VI je stále ve fázi pre-produkce, kde si nejspíš ještě dlouho pobude. Jasné prozatím není ani to, na které platformy dorazí. Teoreticky bude vydán až s novou generací konzolí, ale stejně jako v případě lokality, v níž se bude odehrávat, je i toto jen jedna z řady spekulací kolujících na internetových forech, která jsou v těchto dnech plná nadšených fanoušků.