• Autor: Alexandra Vaníková
Pokud jde o chod hry, vývojáři z CD Projektu nechtějí opakovat chyby jako u Cyberpunk 2077. Přiznávají však, že dosáhnout 60 fps na Xboxu Series S bude velmi náročné.
zdroj: CD Projekt
Portál Digital Foundry specializující se na gamingové technologie nově vyzpovídal tvůrce z polského studia CD Projekt (video níže). Ti momentálně usilovně pracují na The Witcher 4, které se nedávno předvedlo i v působivém technickém demu. Dechberoucí ukázka vytvořená pomocí Unreal Engine 5 běžela na PlayStation 5 a ne PC, což byl první náznak změny přístupu vývojářů k optimalizaci chodu hry na konzolích.
Zástupci CD Projektu totiž v interview potvrdili, že vytvoření co nejlepšího herního zážitku na PlayStation 5 a Xbox Series X/S bude mít nyní přednost před PC a rádi by se tak vyhnuli problémům s optimalizací, kterým na konzolích čelil Cyberpunk 2077. Čtvrtého Zaklínače by rádi na PS a Xboxech současné generace rozjeli při 60 fps, jedním dechem však dodávají, že na Xboxu Series S půjde o pořádně tvrdý oříšek, který ještě musí rozlousknout.
Inside The Witcher 4 Unreal Engine 5 Tech Demo: CD Projekt RED + Epic Deep Dive Interview
zdroj: Digital Foundry
Přestože tvůrci byli s předchozím enginem maximálně spokojeni, práci v Unreal Engine 5 si neumí vynachválit.
Microsoft v minulosti stanovil, že aby mohla být jakákoli hra vydána na Xboxu Series X, musí být kompatibilní i se Series S. S touto podmínkou však měla problém již celá řada vývojářů. Akční RPG Black Myth: Wukong kvůli tomu například nemohlo včas vyjít na Xbox, no a své by o tom mohli říci i autoři hororovky Alan Wake 2, RPG Baldur's Gate 3 či MMO survivalu Dune Awakening.
The Witcher 4 vyjde v blíže neurčeném datu na PC, PlayStation 5 a Xbox Series X/S.
• Zdroj: youtube.com