Creepeři, Freakeři, Clickeři, pomalé zombie, sprintující zombie, nemrtví co mohou na denní světlo… Zkrátka není zombie jako zombie, a to, co přináší na herní obrazovky World War Z, je něco, do čeho jsme ještě neměli možnost střílet. Vývojáři ze Saber Interactive odvedli s nemrtvými pořádný kus práce, ale jak si hra stojí jako celek? Jde o vydařenou akční střílečku nebo hratelnost pokulhává jako hnijící oživená mrtvola? To zjistíte v naší recenzi.
• Recenze (Xbox One) • Novinky • Preview •
• Žánr: Akční TPS • Multiplayer: Ano • Vývojář: Saber Interactive • Vydavatel: Focus Home Interactive • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (16. dubna 2019) • Homepage: wwzgame.com • Čeština: Ne
• Recenze: 29. 4. 2019 • Autor: Filip Němec
Herní svět se zdál ještě zcela v pořádku, když se Valve řadilo mezi herní vývojáře a jejich produkty rozhodně patřily k těm nejlepším. Bohužel od dob Left 4 Dead 2 jsme nedostali žádnou podobnou kooperativní akci se zombíky, která by stála na spolupráci čtyř hráčů bránících se proti nečekaně rychlým hordám nemrtvých. Jasně, kooperace se v zombie hrách vyskytuje často, ale tituly jako Overkill’s The Walking Dead nebo State of Decay 2 rovněž založené na spolupráci mají ke konceptu L4D daleko. Především kvůli tomu bylo nakonec oznámení World War Z tak vřele přijato.
Největší devízou World War Z jsou skvěle zpracované hordy rychle se pohybujících nemrtvých.
Pokud vám název hry něco připomíná, pravděpodobně jste viděli akční film s Bradem Pittem z roku 2013, hra samotná má však s filmem kromě názvu společné jen zasazení a také rychlé tempo nemrtvých protivníků, k nimž se ještě dostaneme, protože patří k tomu nejlepšímu, co World War Z nabízí. Středobodem hry je sice kampaň, která nás zavede do míst, jako je New York, Moskva nebo Jeruzalém, ale zde podobnost s filmem končí. Na jakýkoli příběh totiž můžete zapomenout. Kampaň je rozdělena na čtyři kapitoly, přičemž všechny jsou přístupné již od začátku a působí spíše jako nabídka pro výběr map. Pokud totiž začnete hru plněním kapitoly poslední, o nic se neochudíte.
Náplň misí trvajících zhruba 20 minut je přitom trestuhodně podobná. Pokaždé musíte někoho zachránit a poté ho eskortovat na místo vyzvednutí, přičemž budete střídat klasické úkoly jako přečkání několika vln nepřátel a podobně. Po celou dobu jste navíc voděni za ručičku tím nejotravnějším způsobem, takže o nějaké vlastní iniciativě nemůže být většinou řeč. To naštěstí vynahrazuje poměrně nápaditý level design a zejména vzájemně odlišné prostředí, které nabídne jak sníh, tak i poušť nebo postapokalyptické ulice New Yorku.
Zatímco vizuál New Yorku je nadprůměrný, Moskva, Tokio i Jeruzalém nijak zvlášť neoslní.
Autoři přitom nijak nemaskují inspiraci u povedené zombie kooperace od Valve, takže nepřekvapí okaté detaily, jako je obtažení vašich kolegů svítivou bílou linkou v momentě, kdy se ocitnou za zdí či dveřmi a další prvky, které se mi ihned vybavily, přestože jsem Left 4 Dead roky nehrál. Autoři ze Saber Interactive však kopírovali velmi dobře, takže se World War Z nehraje vůbec špatně. Pokud překousnete opakující se průběh misí, budete si vcelku užívat velmi rychlou a dynamickou hratelnost, která je titulu od Valve podobná tak moc, jak je to jen možné.
Naopak zajímavou novinkou jsou kupříkladu momenty, kdy musíte ubránit určité území (většinou na konci mise) a k ruce dostanete stanice automatických střílen, ostnaté dráty či minomety. Zde se však opět projevuje přiškrcená snaha autorů jakkoli více inovovat, střílny a další techniku lze totiž postavit jen na několika málo předem vybraných místech, takže ihned ztrácíte pocit volnosti. V čem je však Left 4 Dead překonáno, je šestice tříd. Ve World War Z najdete klasiky typu medik, autoři si však nachystali také podstatě zajímavější classy, jako je třeba exterminator, který má pří plném vylepšení natolik ničivé exploze granátů a dalších výbušnin, že je zcela nepostradatelným členem týmu.
World War Z využívá vcelku klasický systém vylepšování postavy a zbraní na základě zkušenostních bodů, který sice neurazí, ale rozhodně není natolik propracovaný jako v titulech, kde vás jen samotné vylepšování postavy drží v křesle dlouhé hodiny.
Oproti Left 4 Dead 2 pak nechybí (bohužel poměrně strohý) systém úpravy zbraní. Jejich používáním si pro ně odemykáte nová vylepšení, která jsou ale rozdělena do několika málo setů, takže záložka v menu s názvem „modifikace zbraní“ je trochu zavádějící a ve světle dnešních akčních stříleček bych si přál, abych si mohl se svým arzenálem pohrát o trochu více. Trochu mě mrzí také pocit ze střelby, jenž se v rámci jinak pestré palety zbraní moc neodlišuje a vylepšit by chtělo také zaměřování. To není tak plynulé, jak by si člověk u frenetické akce přál.
V základu je World War Z jen mírně nadprůměrná akce, která ale vybočuje z široké řady zombie her jedním, avšak velmi výrazným prvkem – tím jsou právě nemrtví nepřátelé. V tomto ohledu se hra plně inspirovala stejnojmenným snímkem, jenž na filmové plátno přinesl obrovská stáda zombie, která se krajinou dokázala pohybovat jako nezastavitelné hnijící tsunami. A přesně to nabízí i World War Z. Samozřejmě s nějakými technickými kompromisy, takže když vidíte na pozadí řeku nemrtvých těl, při bližším pohledu zjistíte, že jde spíše o jeden dobře rozpohybovaný objekt, který má evokovat stovky běžících zombií. Avšak v momentě kdy se tato horda zakrvácených jedlíků lidských vnitřností přiblíží na dostřel, spadne vám čelist.
I po několika hodinách hraní si budete pokaždé při blížící se lavině nepřátel říkat: „Je jich tolik? Tohle přece nikdy nemůžeme přežít!“ A výsledek? Ano, často vaše křehké tělo zadupou zástupy krvelačných umrlců.
Autoři zvládají dostat na obrazovku až několik stovek nepřátel najednou, přičemž ti rozhodně neotálejí a běží přímo vstříc vaší maličkosti. I menší skupinky nemrtvých v průběhu kapitol, jež tvoří spíše jakousi výplň, jsou impozantní, avšak zejména závěry misí jsou naprosto dechberoucí. Horda nepřátel nedbá překážek v cestě a tak podobně jako ve filmu pod vahou jejich těl po čase padají i ploty, a když se první vlna nabodne na ostnaté dráty, ostatní po jejich stále se škubajících tělech přelezou přímo k vám.
Nahnilou třešničkou na zombie dortíku pak jsou mosty nebo žebříky, které dokáží ze svých těl vytvořit. Schováváte se v druhém patře obchoďáku a myslíte si, že k vám nepřítel nemůže? Osudová chyba! Schopnost vršit se jeden na druhého a dostat se jako roj kobylek na vyvýšená místa, je zpracována téměř tak skvěle jako ve filmu. Naštěstí i zde platí stejná pravidla – jeden dobře hozený granát do spodu hromady vše vyřeší, alespoň tedy na pár sekund. Líbí se mi také, že jednotlivé zombie dobře reagují na vaši střelbu, takže pokud je trefte kupříkladu do levé nohy, ta se jim podlomí a spadnou na zem. A co teprve, když je trefíte do hlavy…
World War Z – hordy zombíků v pohybu (Gameplay)
Momenty, kdy se na vás valí desítky až stovky zombie najednou, jsou opravdu hodně vypjaté.
Není asi překvapením, že kooperace s ostatními hráči funguje lépe, než když hrajete s parťáky řízenými umělou inteligencí. Ti jsou na jednu stranu velmi šikovní, co se střelby týče (možná až moc), ale zase neskutečně nesamostatní, takže neustále jen chodí metr za vámi a nedokáží nic sami vymyslet. Hraní s živými hráči je zkrátka podstatně zábavnější, což je ale spíše důsledkem podstaty kooperativního hraní než hry samotné, ta totiž až na bránění vybraných pozic zase tak výrazným způsobem vzájemnou spolupráci nevyžaduje.
Hodně mi také vadí zásadní chyby, jako je vzájemné „kradení si“ vybavení. V určitých momentech se v každé misi dostanete na místo, kde je několik zbraní, lékárničky a náboje. Zbraně jsou ale většinou jen dvě a když si libovolnou z nich vezme jeden hráč, jiný už nemůže. Ve výsledku tak namísto spolupráce sprintujete k bedně v dáli, abyste si mohli vzít lepší zbraň, protože ta, se kterou misi startujete, je vždy horší. Obdobně to pak je s lékárničkami. Ty jsou většinou dvě nebo tři, takže první hráč, jenž k bedně přiběhne, si může vzít klidně všechny a na ostatní nezbude, což je bohužel zcela běžné, pokud hrajete s náhodnými hráči.
Zábavnost World War Z stojí i padá právě na kooperativním hraní. Ne, že by spolupráce byla tak stěžejním prvkem, to jen hraní s umělou inteligencí je natolik nezábavné.
Někteří hráči, se kterými jsem World War Z hrál, hlásili zásadní nedostatky týkající se stability připojení, včetně náhodného odpojování ze hry či naopak nemožnosti se připojit. Za sebe však musím říct, že s tak velkými problémy jsem se nesetkal, přesto mě opakovaně trýznil špatný matchmaking, který dokáže většinu hráčů najít během pár vteřin a na posledního se mnohdy čeká i několik minut, což je skoro tak otravné jako zombie apokalypsa sama o sobě.
Tyto a další problémy mě bohužel utvrdily v názoru, že World War Z mělo ještě nějaký čas zůstat v péči vývojářů, protože kromě typických problémů většiny online her můj jinak docela dobrý herní zážitek sráželo na kolena propadání se skrze textury, které je o to bolestnější, když se nemůžete hnout a vidíte, jak hordy zombíků trhají na kusy vaše (byť mnohdy anonymní) spoluhráče. Téměř s železnou pravidelností se to stávalo v momentě, kdy na mě dopadl Creeper, který nejspíše skáče s takovou vehemencí, že dokáže mou postavu protlačit skrze texturu podlahy či země.
Vizuálně působí World War Z na konzoli Xbox One X spíše průměrně, pochvalu si ale zaslouží stabilní snímkování i v těch nejvypjatějších momentech..
V jádru zábavnou hratelnost pak kazí právě nedomyšlené prvky, jako je zmíněný Creeper, kterého z vás dokáží sundat pouze vaši kolegové ve zbrani. To je sice na první pohled dobrý kooperativní prvek, nicméně právě Creepeři se rádi krčí v temných koutech a naprostou většinu jejich útoků nevykryjete. Pak už jen stačí, abyste se někde opozdili, vaši parťáci mezitím už čelí útoku v jiné části mise a vy několik minut sledujete, jak nehybně ležíte na zemi bez možnosti se bránit či alespoň zkrátit své trápení.
Součástí World War Z je i na první pohled klasický multiplayer, který recykluje obvyklé režimy, jako je Deathmatch nebo King of the Hill. Většina módů je však obohacena o pravidelné nájezdy zombie, takže jde v podstatě o PvPvZ režim, což na papíře zní opravdu zajímavě, o to více mě však mrzí, že ve výsledku jde o nedotažený zážitek, jenž hratelností připomíná spíše online akce před deseti lety. O poznání více zde bolí i nedoladěné zaměřování, na které se dá v kampani zvyknout, protože čelíte umělé inteligenci, avšak v momentu, kdy stojíte proti vychytralým lidským protivníkům, je multiplayer mnohdy utrpením.
Využití zombíků jako dalšího elementu je pak přinejmenším matoucí a některé režimy, při nichž musíte pravidelně odolávat hordám nemrtvých a u toho ještě bojovat s dalšími hráči, připomínají videoherní verzi dortu Pejska a Kočičky. Tím hlavním, co mě však od hraní multiplayeru odrazovalo, je kompletně oddělený systém progresu v kampani a v multiplayeru. Už sám o sobě je vcelku pomalý a vylepšit si alespoň jednu třídu na maximum je na několik desítek hodin, takže to stejné odmítám absolvovat v režimu, který je hned na první pohled horší než vcelku zábavná kampaň.
World War Z krom klasických rychle se pohybujících zombíků nabízí i řadu speciálních nepřátel, jako je třeba opancéřovaný Bull. Snad ve všech případech však jde o kopie silnějších protivníků právě z Left 4 Dead.
Vývojáři ze Saber Interactive nepatří mezi úplně ty nejvyhlášenější studia, nicméně historie ukázala, že umí dělat dobré hry a přesně tak bych klasifikoval World War Z. Pokud jste si zamilovali Left 4 Dead 2 a od té doby jste nenašli žádnou adekvátní náhradu, mohu vám World War Z doporučit, ale nečekejte příliš mnoho. V kooperaci je hra opravdu zábavná, za což vděčíme z části také prostému faktu, že s dalšími hráči je prakticky cokoli lepší, obrovskou pochvalu si však autoři zaslouží za skvěle zpracované hordy nemrtvých.
Tato recenze byla napsána pro Xbox One X verzi.
Klady
Zápory
Hry byly mým nejlepším přítelem i milenkou již od dětství. O hrách jsem začal psát už na střední škole, čímž jsem vysedávání u herních strojů ospravedlňoval nejdříve před rodiči i přítelkyní a nyní před manželkou. V minulosti jsem ve formě textu i herních pořadů přispíval pro magazíny jako Games.cz, Eurogamer.cz či Zing.cz. V Alza Magazínu a GEMu mám na starosti herní konzole všeho druhu, videoobsah a z her pak zejména závody. V osobní rovině jsem navíc hlavním strůjcem vyostřených diskusí mezi konzolisty a PC Master Race, do které jsem se nenápadně také přidal, přestože moje herní srdce bije zejména pro pohodlné gaučové hraní.
• Novinka: 9. 4. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Příběhová kampaň World War Z by měla být rozdělena na několik epizod, které se budou vždy odehrávat v jedné ze světových metropolí. Svou cestu bychom měli odstartovat v New Yorku a zakončit v japonské metropoli Tokio. Každé z měst nám nabídne tři unikátně laděné mise, v nichž samozřejmě nikdy nebudou chybět zombie. Samotné tempo bude vždy definováno tím, jak se budete na jednotlivých mapách chovat. Disponovat budete vždy tlumiči, takže když se vám bude chtít, nemalou část mise absolvujete bez toho, aby o vás nemrtvá horda věděla. Nesmíte však mít v partě idiota, který namísto řádně upravené pistole začne umrlce kropit těžkým kulometem.
World War Z – Gameplay Overview
Děj nám ve World War Z bude vyprávěn skrze sérii misí odehrávajících se v různých velkoměstech zamořených nemrtvou hordou.
Pokud by se vám v průběhu mise zrovna dvakrát nedařilo, AI vám poskytne dodatečné vybavení, defenzivní výstroj a výhody, které úspěšnější hráči nedostanou, protože by se jim touto cestou snížila obtížnost. To samozřejmě tvůrci nechtějí a tak naprogramovali umělou inteligenci tak, aby reagovala na úspěchy hráčů snižováním či navyšováním náročnosti. Vedle aktivně reagujícího počítače bude to, jak nesnadný bude průchod hrou, definovat také zpočátku navolený stupeň výzvy. Čím více si naložíte, tím lepší předměty vám budou v průběhu akce dány. Jakmile výpad mezi nemrtvé dokončíte a vrátíte se do bezpečí, umožní vám autoři World War Z rozdělit si zkušenostní body, kterými vylepšujete vámi navolenou postavu a zbraně, jimiž disponujete.
Na svých toulkách univerzem World War Z budete narážet na různé typy nepřátel. Utkat se nebudete muset jen s klasickými nemrtvými, ale také s jejich vylepšenými kolegy. Někteří umrlci budou navlečeni do zbroje, jiní budou vábit ostatní, vypouštět plyn nebo útočit ze zálohy na nic netušící přeživší. Nabízené spektrum protivníků na první pohled připomíná koncept známý z Left 4 Dead, díky čemuž by tvůrci časem mohli přidat hru pro více hráčů, ve které by proti sobě stál tým živých a nemrtvá armáda složená ze čtyř jedinců kontrolujících unikátní zombie. Vzhledem k tomu, že World War Z vychází už za týden na Xbox One, PC a PS4, zřejmě se zpočátku budeme muset spokojit s tradičním PvP, snad se časem dočkáme i alternativy s polorozpadlým vojskem.
• Zdroje: Youtube (Focus Home Interactive)
• Novinka: 8. 4. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Už od představení prvních dvou destinací bylo jasné, že ve World War Z budeme hodně cestovat. Kromě už zmíněných měst na nás organizovaná horda zombíků bude čekat také v japonské metropoli Tokio, která se bude hodně lišit od nedávno představeného Jeruzalému. Namísto vyprahlé pustiny, jež na nás namísto vody valila umrlce, nám bude tentokrát nabídnuto rozsáhlé město plné křivolakých uliček a poloprázdných prostor, které se bude velmi aktivně snažit zaplnit neustále útočící armáda zombíků.
World War Z – Stories in Tokyo (gameplay trailer)
Japonská metropole je jedním z primárních dějišť příběhu World War Z.
V Tokiu bude samozřejmě čelit dynamicky jednajícím zombíkům jiná skupinka přeživších než v Jeruzalému či New Yorku. Zda můžeme počítat i s jinými specializacemi, je otázkou. Osobně si nemyslím, že by vývojáři ze Saber Interactive do své hry přidali další povolání, protože aktuální paleta je již dostatečně pestrá. S jistotou však lze počítat s novými zbraněmi, jejichž spektrum bude obohaceno po vydání o dodatečné kousky, jež dostanou hráči za předběžné zakoupení World War Z.
Horda samotná se má dle slov vývojářů chovat velmi dynamicky. Vždy se bude snažit dostat k přeživším bez ohledu na to, jakou cenu za jejich eliminaci bude muset zaplatit. Herní engine má zajistit bezproblémové fungování World War Z, ať už se po něm bude pohybovat sebevětší armáda nemrtvých zrůd. Za sebe musím přiznat, že jejich tvrzení moc nevěřím, protože se o zpracování tohoto aspektu pokoušela v minulosti výraznější studia a ani jednomu se nepodařilo vyloženě uspět. Vždy jsme se nakonec setkali s propady snímků či jinými nedostatky narušujícími hratelnost. Velmi citelně bychom problematiku herního enginu mohli pocítit právě v Tokiu, které nahustí velké davy do malého prostoru, kde se s nimi budou muset přeživší vypořádat dřív než se přehřeje procesor.
World War Z – Dynamic Swarm (gameplay trailer)
Zombie se budou pohybovat v gigantických hordách, jejich nápor přežijí jen ti nejsilnější.
• Zdroje: YouTube (Focus Home Interactive)
• Novinky: 27. 3. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Focus Home Interactive nám spolu s vývojáři ze Saber Interactive v minulých měsících představil jen malou část svého díla. Řádně na plyn však šlápl až na GDC 2019, kde umožnil některým novinářům otestovat World War Z a absolvovat jednu z misí, jež by nám měla nabídnout finální verze tohoto díla. Jeden z redaktorů magazínu Gamespot dokonce vypustil své záběry z hraní do světa, takže jsme měli taktéž možnost vidět hru v chodu
World War Z – Gameplay
TPS režim ve World War Z očividně nebude sedět všem, minimálně hráči FPS budou mít zřejmě při střelbě občas nemalé obtíže, protože nebudou pálit tam, kam zamíří.
Mise na prezentovaných záběrech se odehrává v Jeruzalému, který musí ve World War Z stejně jako zbytek světa čelit neustálému návalu nemrtvých hord, snažících se proměnit co nejvíce přeživších. Skupinka hráčů se zpočátku musí střetávat s armádou umrlců valících se z otevřených stavidel přehrady, jež by za normálních okolností zásobovala lidské příbytky čistou vodou. Jakmile se vypořádají s několika vlnami, vydávají se k bodu, na němž měli být vyzvednuti. Auto tu však stejně jako v jiných zombie projektech nefunguje, a tak jsou přinuceni hledat součástky nutné k opravě a čelit masám bezduchých nepřátel až do okamžiku, než je dopravní prostředek opraven a zamořený prostor lze opustit.
Z nedávno vypuštěného videa lze o World War Z vyčíst leccos. V mnohém dle mého názoru připomíná kultovní Left 4 Dead, jen nám bude namísto tradiční FPS servírována TPS, která očividně občas nesedla ani samotnému novináři z Gamespotu. Hodně velký důraz bude samozřejmě kladen na kooperaci a tým, v němž budete kvůli přítomnosti možnosti střelby do vlastních řad preferovat hráče s dobrou muškou a určitou predikcí, s níž budou používat dovednosti svého specialisty. Abych byl upřímný, jediné, čeho se trošku bojím, je optimalizace, protože pokud nebude stoprocentně vyladěna, nejeden stroj se pod náporem nemrtvých hord řádně zapotí. World War Z vychází na PC, Xbox One a PS4 už 16. dubna. Snad se tedy vývojářům před vydáním povede jejich projekt maximálně odladit.
• Zdroje: Youtube (Gamespot)
• Preview: 5. 3. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Napsat skutečně kvalitní knihu zacílenou na zombie tématiku představuje pro řadu autorů doslova nadlidský úkol. Většina z nich proto stvoří průměrný kousek, který prorazí do světa jen díky tomu, že jsou v něm nemrtvá monstra. Zřejmě nejvýraznější postavou tohoto směru je spisovatel Max Brooks se svým hororovým románem World War Z, jehož dílo se nakonec dočkalo také filmové podoby. Na ni čtenáři s moc velkou láskou nevzpomínají, jelikož se dle nich hodně odkláněla od literární předlohy.
World War Z – Zombies Are Coming (trailer)
Žádné zombie hře se doposud nepodařilo vytvořit prostředí, ve kterém by se na vás valila skutečně nekonečně vypadající horda. World War Z nám zřejmě tuto výzvu nabídne.
Vzhledem ke kvalitě textu, jenž Max Brooks světu nabídl, si ho po letech všimli také vývojáři ze Saber Interactive, kteří se rozhodli transformovat jeho vyprávění do herní podoby. Děj World War Z se má podle prozatím dostupných informací odehrávat ve sněhem pokryté Moskvě, zdevastovaném New Yorku a dobře opevněném Jeruzalému, který na tom zřejmě bude díky mohutné zdi o něco lépe, než zbývající dvě destinace. Každá z lokací by nám měla ukázat příběh určité skupiny přeživších, která se bude muset vypořádat s návalem zombie za pomoci všech dostupných prostředků. Rozsah jednotlivých map prozatím není znám, zatím to však vypadá tak, že se budeme pohybovat převážně v předem definovaných koridorech ohraničených za pomoci trosek, zapomenutých aut a uzamčených budov.
V knize Maxe Brookse jsou zombie často popisovány jako nezdolná horda ignorující ztráty a přecházející překážky za pomoci těl padlých. Připravované World War Z nám má nabídnout koncept, jenž by měl být hodně podobný tomu, co bylo prezentováno v odstavcích slavného hororového románu. Když nemrtvé řádně vydráždíte, vyšle na vás AI kontrolující všechny zombie téměř nekonečnou vlnu, která se dokáže vypořádat prakticky s jakýmkoliv zátarasem či jámou. Z dosud vydaných videí lze soudit, že střety se záplavou stvůr budou impozantní.
Paleta lokací, do nichž na své cestě univerzem World War Z zavítáte, vám umožní navštívit zajímavé herní prostředí.
Podobně jako v OVERKILL’s The Walking Dead by tu však měl fungovat aspekt hluku. Pokud se budete pohybovat světem tiše, s vysokou pravděpodobností budete mít s umrlci menší problémy než hráči, kteří mají touhu uchylovat se ke zbytečnému násilí či lomozu lákajícímu jednoho nemrtvého za druhým. Jak moc detailně bude tento prvek ve World War Z zpracován, aktuálně není úplně jasné. Osobně si myslím, že se bojům zcela nevyhneme, protože zombie si nakonec vždy najdou cestu, jak rozpohybovat dav těl, mezi nimiž půjde nalézt agilní monstra i do zbroje navlečené příšery.
I když bude World War Z cílit převážně na kooperaci vyhledávající hráče, nebudete se v něm podle dosud vypuštěných trailerů střetávat jen s krvežíznivou hordou nemrtvých valící se vám stabilně vstříc. Výzvu v tomto kousku naleznou také jedinci, kteří budou bažit po tom, aby mohli své síly změřit se stejně zdatnými nepřáteli z řad lidských protivníků. I zde totiž bude možno nalézt PvP režim, ve kterém poteče čerstvá krev. Hodně zajímavá bude variace stavící proti sobě dvě skupiny přeživších a nenasytnou hordu, jíž bude jedno, k jaké straně patříte. Ve finále bude samozřejmě vždy záležet na celkové balanci a spoluhráčích, bez nichž se daleko nedostanete.
World War Z – Introducing: Classes (gameplay)
World War Z bude s vysokou pravděpodobností schopné nabídnout hráčům poměrně rozdílné třídy.
Kooperace bude ve World War Z pro úspěch zcela stěžejní. Každý hráč si bude moci na startu vybrat jednu ze šesti specializací odlišujících se od sebe výstrojí, hratelností i unikátními schopnostmi. Počítat lze se specialisty na kontaktní boj, demoličními techniky, profíky na pokládání pastí, těžkooděnci s lehkými kulomety, odstřelovači, lékaři a opraváři schopnými uvádět znovu do chodu opuštěnou armádní techniku. Jak přesně budou jednotlivá povolání fungovat, v současnosti není přesně známo. Stejně tak není jasné, zda každá třída dostane vedle předem definované výstroje také vývojový strom, skrze nějž ji půjde vylepšovat. Za sebe kvůli navýšení celkové znovuhratelnosti doufám v co nejpropracovanější systém evoluce jednotlivých charakterů.
Myslím si, že z představených informací si lze udělat relativně slušný obrázek o tom, jakým titulem World War Z bude. Osobně se těším na to, že za několik týdnů dostanu do rukou kvalitní kooperaci nabízející mi jak kvalitní PvE, tak i propracované PvP. Vyloženě špatný by podle mého mínění nemusel být ani příběh, který by měl prezentovat osudy přeživších. Moc však tomuto dílku po stránce vyprávění nevěřím, protože děj není u těchto projektů ničím, nač by člověk nakonec rád vzpomínal. Trošku se popravdě obávám také technické stránky, která by mohla být pro vlastníky se slabšími stroji problémem. Snad se vývojářům povede jejich dílko do vydání maximálně odladit, byla by škoda, kdyby dopadlo stejně jako FPS OVERKILL’s The Walking Dead, na nějž nerad vzpomínám.
Nákupní centra budou ve World War Z plná důchodců, které zastihla zombie apokalypsa v den velkých slev, jimž prostě nešlo odolat.
World War Z vyjde na PC, Xbox One a PS4 16. dubna. Podobně jako u Metro Exodus si ho na PC můžete zakoupit jen na Epic Store, kam se vývojáři ze Saber Interactive, nebo lépe řečeno vydavatel Focus Home Interactive rozhodl přesunout kvůli lepším smluvním podmínkám, díky nimž bude hra stát zájemce méně než na Steamu. Jak moc tento krok ovlivní prodeje, je v současnosti stabilním tématem na některých diskuzních stránkách, moc však nevěřím tomu, že by ti, kteří mají o tento kus skutečně zájem, nezamířili nakonec na Epic Store. Kdy World War Z dorazí na Steam prozatím není známo, velkou roli však budou hrát prodeje. Čím lépe si Epic povede, tím delší dobu si Valve bude muset na tuto zajímavě vypadající zombie TPS počkat.
• Zdroje: wwzgame.com
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i5-750 2.66GHz / AMD Phenom II X4 810 | Intel Core i7-3970X 6-Core 3.50GHz / AMD Ryzen 5 2600 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GT 730 v3 / Radeon R7 240 2GB | NVIDIA GeForce GTX 960 2GB / Radeon R9 280 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 8 GB | 16 GB |
Pevný disk | 20 GB | 20 GB |
World War Z vychází 16. dubna 2019 na PC, PS4 a Xbox One. O novinkách vás budeme informovat.