Heroes of Might and Magic patří mezi nejvýraznější herní značky, jež se povedlo v průběhu dekády vytvořit. Kromě ní však na scéně bylo více podobně laděných projektů, z nichž jí zřejmě nejvíce šlapala na paty série Age of Wonders, která po vydání třetího dílu upadla v nemilost. Nyní se však Triumph Studios vrací s Age of Wonders: Planetfall odklánějícím se značně od původního konceptu. Zda se jim sázka na inovace vyplatila, vám poví naše recenze.
Age of Wonders: Planetfall (hra) | Age of Wonders (IP)
Tahová strategie Age of Wonders: Planetfall je pátý díl herní série Age of Wonders. Titul vyvíjí Triumph Studios a vydává společnost Paradox Interactive. Hra vyšla 6. 8. 2019 na PC, PS4 a Xbox One bez české lokalizace. Hra obsahuje multiplayer. | Homepage
Články: | Recenze Age of Wonders: Planetfall
• Recenze: 11. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Éra, kdy vyloženě frčela fantasy tématika, je už dnes dávno minulostí. Samozřejmě se stále najde pár tisíc jedinců, kteří raději uvidí elfa než muže ve vesmírném obleku. Většinu však staromilská království plná trollů a trpaslíků již omrzela, a tak spíše touží po tom vydat se vstříc dobrodružstvím v některém z mnoha alternativních futuristických vesmírů. V těch totiž proti sobě už rasy nebojují jednoduchými zbraněmi a kouzly, nýbrž technologiemi, o kterých se nám ani nesnilo. Vývojářům bylo možná právě z tohoto prostého důvodu hned jasné, že se nemá smysl vracet ke kořenům série, a tak zasadili Age of Wonders: Planetfall do vzdálené budoucnosti, ve které musí lidstvo o přežití bojovat nejen se zástupci svého vlastního druhu, ale také s řadou mimozemských ras usilujících o jeho zničení.
V kampani za naši rasu se ujmeme velitele Jacka Geldera, který se vydává v čele svých jednotek na neznámou planetu, kde má nalézt mimozemskou loď neznámého původu, jež na povrchu prozkoumávaného světa přistála krátce před příletem lidské flotily. Na dosud neprobádaném místě se však kromě zbytků plavidla nachází další lidé a nepřátelské formy života, s nimiž se musí tým mladého dobrodruha utkat. Jakmile splníte všechny cíle, které vám byly dány na počátku velitelstvím, mise je u konce. Cesta statečného vůdce však tímto nekončí, prakticky je to jen začátek jeho poutě po vesmíru, v jejímž rámci se snaží najít odpovědi na otázky, jež ho tíží.
Možná vás to překvapí, ale Jack Gelder nebude jedinou postavou, za níž půjde absolvovat kampaň Age of Wonders: Planetfall. Dějová část vám vedle něj nabízí ještě zástupce dalších herních národů, kteří taktéž touží po tom, aby mohli světu vyprávět svůj životní příběh. Zahrát si tím pádem budete moci i za trpaslíkům velmi podobné Dvary, Amazonky, vůdce Syndikátu, technologicky vylepšené nemrtvé či za zrůdné hmyzáky, pro něž je jejich společenství vším. Každý scénář vám nabídne náhodně generovanou map a zábavu na několik hodin. K některým kapitolám vyprávění se však dostanete až poté, co absolvujete předešlá vyprávění, díky čemuž pochopíte lépe nejen mechanizmy jednotlivých uskupení, ale také univerzum, o něž vlastně bojujete.
Abych řekl pravdu, hodně se mi líbí zpracování kampaní v Age of Wonders: Planetfall, jelikož se v nich vývojáři pokouší dát hráči k dispozici alternativní cesty, nikoliv jen jednu stezku, po níž může kráčet, jako je tomu ve většině konkurenčních děl. Svého protivníka tu tím pádem nemusíte srazit na kolena. Prioritou vždy je, aby vaše frakce získala co největší podporu, čehož jde dosáhnout jak silou, tak i usilovným vyjednáváním, s jehož pomocí nakonec uděláte z rivala spojence ochotného vstoupit po vašem boku do války s národem, jenž mu původně vůbec nevadil. Kdyby mi takovéto možnosti nabízely ve scénářích i jiné tahové strategie a RTS, nezlobil bych se, mám totiž rád, když není směr, jímž se musím vydat, jasně určen, s čímž se zde rozhodně nesetkáte.
Na samém úvodu hry je hráčova základna shozena na povrch světa, o který se bude bojovat. Zásadní je pro vás co nejrychleji obsadit okolí a získat s vojsky, které máte k dispozici, zdroje nutné k rozvoji hlavního města. To vám totožně jako všude jinde i v Age of Wonders: Planetfall produkuje peníze (energii), potraviny nutné k růstu, produkční body potřebné pro výstavbu jednotek a vědecké materiály posunující kupředu vývoj, kterým si otevíráte nové budovy a technologie umožňující vašim lidem obývat životu nepřející lokality.
Každý z přítomných druhů totiž samozřejmě reaguje odlišně na klimatické podmínky. Některým rasám vyhovují spíše tropické oblasti, jiné naopak lépe reagují na to, když jim základnu postavíte v horách nabízejících chládek a dobrý výhled po okolí. Stavět je však možné prakticky kdekoliv, nutno je ale počítat s tím, že špatný výběr stavební parcely může dlouhodobě vyvolávat nespokojenost u obyvatel vaší kolonie, jež se odrazí především na tom, jak budou vaši věrní makat. V případě, že budete jejich touhy dlouhodobě ignorovat, nakonec dají svou naštvanost znát skrze nepokoje schopné ohrozit fungování daného města. Předejít takovému stavu lze za pomoci náladu uklidňujících budov a přílišného nezatěžování jednotlivých pracantů toužících po volném čase.
Hráči série Civilization si jistě pamatují, že životní prostor jejich města se pomalu, ale jistě zvětšoval s tím, jak rostla jeho populace. V Age of Wonders: Planetfall se nic takového neděje. Metropole tu sice roste, její hranice ale musíte rozšiřovat sami, protože obyvatele nejsou schopni vydat se do pustiny a zabrat nikým nekontrolovaná území ve svém sousedství. Všechnu práci za ně musí odvést hrdinové a válečníci, kteří obsadí přilehlý prostor a umožní kolonizátorům z přeplněné osady opustit její hradby a založit vědeckou laboratoř, jídlo produkující farmu či továrnu urychlující výrobu nových jednotek. Samotná výroba bojovníků tu funguje totožně jako v jiných tahových strategiích jen s tím rozdílem, že ji nelze nějak zvlášť urychlit penězi podobně jako třeba v Civilization.
Všechny frakce disponují totožně jako všude jinde unikátním spektrem jednotek, jež mohou naverbovat. Zajímavé je, že kromě elementární škály má každé uskupení ještě šest specializací, které pomáhají odlišit jeho jednotlivé zástupce. Ti mají díky rozdělení na třídy přístup k odlišným typům válečníků a technologiím než jejich bratři vyznávající odlišné zacílení, za což vývojáře skutečně chválím. Dvarům vyznávajícím Void je kupříkladu dána k dispozici pestrá paleta mobilních robotů schopných teleportace. Když si však vyberete trpaslíka uctívajícího Xenoplague, dostanete naopak bojovníky, jejichž těla budou více než kovem tvořena biologickým materiálem roznášejícím parazitickou nákazu měnící mrtvá těla ve vaše věrné služebníky různých forem a velikostí.
Mohutné střety jednotek se tu odehrávají na samostatných mapách definovaných většinou strukturou lokace, na níž stojí zúčastněné armády. V boji lze využívat překážky a různé technologické finty vaší frakce. Ve finále však o vítězi vždy rozhodnou schopnosti velitelů a velikost síly, již do bitvy každá ze stran vyšle. Osobně jsem soubojovému systému Age of Wonders: Planetfall i přes jeho nesporné kvality moc nepřišel na chuť, protože mi prostě a jednoduše zrovna dvakrát nesedl svým návrhem. Jsem proto hodně vděčný za možnost automatického rozhodování, která je v Age of Wonders: Planetfall zpracována natolik kvalitně, že si lze zápas umělé inteligence zpětně prohlédnout a vidět, jak jí to vlastně šlo, a kdy udělala chybu.
Jak jsem již naznačil v předchozím odstavci, hodně zásadní jsou pro úspěch velitelé vedoucí své věrné do bitvy, mají totiž často stejný útok a odolnost jako nejsilnější jednotky, jež jsou v Age of Wonders: Planetfall dostupné. Mimoto procházejí hrdinové stabilním vývojem, takže je každý úspěch, kterého dosáhnou, posune kupředu a umožní jim vylepšit některou z mnoha statistik či schopností, jež jim tvůrci nadělili. Orientovat svého šampiona můžete na boj zblízka, užívání palných zbraní, efektivnější velení určitému typu válečníků nebo na ovládání těžké techniky, s níž má možnost zvrátit výsledek bitvy, za jejíž absolvování obdrží ve velkém množství případů zkušenostní body a předměty, které mu lze nasadit. Když však bude čelit přesile, jen málokdy uspěje, ať bude vybaven sebelíp.
Předem prohrané bitvy nejsou nic pěkného. Za určitých okolností jim však můžete předejít za pomoci diplomacie, jež vám umožňuje s protivníky jednat až do poslední chvíle, takže se čas od času vyjednáváním lze vyvléct ze situace, kdy vám už bude zvonit hrana. Mechanizmus rozhovorů je v Age of Wonders: Planetfall zpracován překvapivě uspokojivě, primární frakce většinou reagují na všechny podněty velmi aktivně a jen málokdy vyvolávají války bez toho, aby k tomu měly pádný důvod. Vedle hlavních hráčů jsou tu ještě menší neutrální uskupení, pro něž lze plnit úkoly a následně od nich nakupovat speciální jednotky a unikátní technologie zlepšující chod vaší říše.
Společnost Paradox Interactive byla v minulých letech hráči pasována do role firmy, pod jejíž taktovkou vycházejí jen ty nejkvalitnější strategie. Triumph Studios jí s Age of Wonders: Planetfall rozhodně nedělají ostudu, je to totiž tahová strategie s obstojným dějovým pozadím, kvalitním vyvážením celku, fungujícími mechanizmy a slušnou škálou herních frakcí, za něž můžete absolvovat kampaň. Titul podobně jako většina zástupců tohoto žánru trpí především syndromem přílišné jednoduchosti v pozdních etapách, jež nejsou takovou výzvou jako startovní fáze, kdy budete leckdy doslova bojovat o holé přežití vaší kolonie. Zda však lze tento nedostatek reálně odstranit je otázkou, protože jsem se dosud nesetkal se hrou, která by mi dávala zabrat po celou dobu hraní.
I když jsem nečekal, že vývojáři z Triumph Studios uspějí, nakonec se jim povedlo vytvořit strategii, která si plným právem zaslouží nosit jméno Age of Wonders. Jedná se totiž o kousek, jenž nejenže má co nabídnout, ale také dokáže na delší dobu řádně zabavit, což se nepovede každému zástupci tohoto ne vždy přístupného žánru. Hra jakožto celek zaujme především hráče, kteří mají rádi tahové strategie, jež disponují vedle propracované hratelnosti také určitou formou příběhového pozadí. Oslovit naopak nemusí fanoušky videoherní série Civilization, pro něž může být zbytečně náročný soubojový systém, na němž si dali vývojáři skutečně záležet. Osobně se řadím mezi hráče holdující komplexnosti, a tak se nezdráhám investici do Age of Wonders: Planetfall doporučit.
• Zdroje: Vlastní
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
• Novinka: 13. 2. 2020 • Autor: Ondřej Zeman
Hned po představení updatu The Tyrannosaurus bylo zřejmé, že se bude jednat o skutečně rozsáhlé bezplatné rozšíření, skrze nějž vývojáři posunou komplet citelně kupředu. Nikdo ovšem nevěděl, jak budou přesně změny, které tato aktualizace přinese, vypadat. Všichni proto s napětím čekali na živé vysílání, v němž měli tvůrci o chystaném balíčku říci světu detailnější informace. Ve více než hodinovém streamu jsme se nakonec dozvěděli skutečně hodně. V úvodu se autoři Age of Wonders: Planetfall samozřejmě zaměřili na nové možnosti v menu při tvorbě hry. Úplnou novinkou je definování intenzity, která vlastně určuje to, jak moc agresivní je neutrální umělá inteligence, časové rozmezí mezi objevením nových skupin a sílu obránců strážících neobsazené struktury.
Tvůrci tímto způsobem chtějí značně navýšit život herního světa, ve kterém se v Age of Wonders: Planetfall pohybujete. Čím vyšší obtížnost nastavíte, tím nepříjemnějším místem se planeta, jež je dějištěm aktuálního konfliktu, stane. Osobně tento krok vítám, protože mi už v základní hře přišlo, že obyvatelstvo jednotlivých lokací není dostatečně aktivní, a když už náhodou reagují na nastalé situace, jejich činy rozhodně nepatří mezi něco, čeho by se měl hráč nějak výrazněji obávat. Vedle tohoto nastavení mají být ve hře přítomné nové režimy, z nichž mě vyloženě zaujal mód neumožňující kolonizaci, což v praxi znamená, že vám nebude umožněno zakládat nové kolonie, kvůli čemuž se budete muset plně spoléhat na města, která byla založena už před vaším příchodem.
Další inovací, s jejíž pomocí chtějí vývojáři z Paradox Interactive nakopnout počáteční fáze Age of Wonders: Planetfall, je úprava startovní armády. Namísto slabého vojska, se kterým jste začínali původně, budete po nahození updatu The Tyrannosaurus disponovat několika jednotkami, mezi nimiž naleznete jednoho válečníka, či stroj z pozdější etapy hraní. Celek se úpravou tohoto aspektu hodně přibližuje Total War: Warhammer 2. Ten totiž taktéž dává každé primární frakci do rukou generála velícího vždy minimálně jednomu či dvěma bojovníkům z třetího, nebo dokonce čtvrtého evolučního stupně, čímž se vlastně značně navyšuje tempo, protože máte dostatek sil na to expandovat do okolí, které často není tak dobře vybaveno.
Mírnou úpravou prošlo mimo startovních podmínek také elementární fungování jednotlivých frakcí. Každé uskupení bude mít po spuštění The Tyrannosaurus dva typy startovních bonusů. Amazonky mají jakožto krátkodobou výhodu jedno zvíře, jež je doprovází. Dlouhodobým benefitem pro ně je to, že se mohou pustit do lovu zvěře, za nějž budou odměněny jídlem, které zajistí jejich koloniím rychlejší růst. Inteligentní brouci naopak disponují zpočátku dvěma válečníky k dobru, kromě toho mají permanentně nižší náklady na údržbu zástupců prvního a druhého evolučního stupně, což se vyplatí primárně v momentech, kdy se rozhodnete vše vsadit na větší počet armád plných slabších bojovníků. Celkově lze říct, že i tento posun Age of Wonders: Planetfall prospěje.
Když už jsem zde zmínil rasu inteligentních brouků, je třeba uvést také to, že tato frakce dostane stejně jako řada jiných mechanizmus určité formy evoluce. Většina slabších jednotek bude mít díky přítomnosti tohoto aspektu možnost procházet vývojem, který udělá z víceméně zbytečných bojovníků zástupce druhé až třetí evoluční třídy, což už jsou kousky, s nimiž je na bojišti nutné počítat. Abych řekl pravdu, bezplatná expanze The Tyrannosaurus na mě udělala vcelku slušný dojem, jedná se totiž o rozšíření schopné po obsahové stránce konkurovat některým placeným DLC, za což nelze Paradox Interactive nepochválit. Snad se na podobné vlně ponesou i nadcházející dodatky, které pro nás tato společnost chystá. The Tyrannosaurus vychází na PC, Xbox One a PS4, 27. února.
• Zdroje: Twitch
• Novinka: 22. 10. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Primárním tahounem Age of Wonders: Planetfall – Revelations budou dvě dějové linky zacílené na po staletích probuzený rod Es’teq patřící k rase Heritor, která tu byla dávno předtím, než se lidem poprvé podařilo vydat ke hvězdám. Snem těchto spáčů má být vytvoření nadvlády nad celým vesmírem za pomoci dávno zapomenutých technologií, skrze něž jsou schopni přivést k životu další zástupce svého druhu. Za sebe musím říct, že mi tahle parta neskutečně připomíná Necrony z Warhammeru 40K, jen namísto zelené preferují modrou, budící větší důvěru v jejich světovládné záměry, jejichž plné naplnění by vám mělo zabrat něco okolo deseti hodin čistého času. Zda však kampaň za tuto frakci skutečně zabere takový úsek, je otázkou.
Při průchodu dvěma kampaněmi za Heritory bude možné narazit na nové body zájmu, nebo lépe řečeno na zapomenuté vojenské základny, opuštěné továrny či výrobní komplexy plné nepřátel. Když se vám podaří je zcela vyčistit, dostanete za odměnu přístup k technologiím těch, jimž prostor patřil předtím, než ho pro sebe zabrala monstra. K tomu, abyste mohli svým protivníkům lépe čelit, vám budou v Age of Wonders: Planetfall – Revelations nabídnuty specifické nástroje, jež má k dispozici jen rasa Heritorů specializující se na vysávání esence z padlých. Tu následně může použít k užívání mocných dovedností nebo vyvolávání různorodých kreatur ochotných bojovat za věc svých dočasných pánů.
Age of Wonders: Planetfall – Revelations má vedle nové rasy s unikátními schopnostmi a technologickým stromem obohatit základní hru také o neutrální společenství The Forgotten, jež moc nemusí Heritory, a vyloženě nepřátelskou frakci The Reapers. Ta byla vytvořena v minulosti kvůli tomu, aby zničila Heritory a všechny, kteří mají potřebu s nimi na naplnění jejich velkého plánu spolupracovat. V průběhu staletí se jim však porouchaly obvody, kvůli čemuž jdou nyní po všem, co se hýbe, což mají společné se zmutovanými zvířátky, která utekla z laboratoří Star Union a jdou taktéž po čemkoliv živém. Za sebe musím říct, že se mi první expanze líbí, snad následující DLC stejně zajímavé jako tento kousek, který dorazí 19. listopadu na PS4, Xbox One a PC.
• Zdroje: YouTube (Paradox Interactive), Tisková zpráva
• Novinka: 20. 2. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Před několika dny vypuštěný datadisk Gathering Storm opět posunul legendární Civilization VI o slušný kus kupředu. Za humny se však tomuto kolosu rýsuje konkurence v podobě dalšího pokračovatele slavné série Age of Wonders, který nás tentokrát vezme do vesmíru, kde spolu budou soupeřit různé mimozemské rasy, jejichž cílem nebude nic menšího než ovládnout svět, na němž se bude děj této strategické hry odehrávat.
Každá ze v současnosti plánovaných ras Age of Wonders: Planetfall bude disponovat unikátním příběhovým pozadím. Zda si však všichni vyslouží propracovanou kampaň, či se bude jednat jen o úvodní dějové sekvence, však prozatím není zcela známo. Osobně počítám spíše s druhou variantou, protože jen málokdy dostávají v tomto žánru plnohodnotný dějový prostor všechna přítomná uskupení, možná nás vývojáři ale překvapí a obdaří unikátní kampaní všechny přítomné rasy.
Aktuálně lze zřejmě počítat jen s kampaní pro lidi. Ta bude zaměřena na v minulosti padlou Hvězdnou Unii, jejíž zástupci se vracejí na svůj domovský svět s cílem obnovit své padlé impérium a zotročit všechny domorodé druhy. Znalcům světa Warhammeru je tato situace jistě velmi povědomá, možná se však tato verze lidstva zbavila rasismu a nenávisti vůči okolním druhům, jež sužovalo zástupce naší rasy v Battlefleet Gothic: Armada II. Na první pohled vypadá scénář relativně zajímavě, jak však bude vypadat jako celek, se dozvíme až 6. srpna, kdy k nám dorazí plná verze Age of Wonders: Planetfall na PC, PS4 a Xbox One.
• Zdroje: Tisková zpráva (Paradox Interactive)
• Update: 11. 9. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Hned na začátku videa nám tvůrci prezentují některé z herních ras a tvorbu hlavního hrdiny, který povede vaše vojska a diplomatické rozhovory. Poté je nastíněn rozsáhlý vývojový strom spolu s kampaňovou mapou, jíž budete pomalu, ale jistě obsazovat pro dobro vašeho lidu. Zásadní roli budou podle všeho hrát vztahy s ostatními frakcemi, jež si na svou stranu získáte plněním různých úkolů a zakázek. Ne vždy se samozřejmě s okolními národy domluvíte po dobrém. Když nadejde čas zbraní, bude vám dáno k dispozici relativně slušné spektrum jednotek, s nimiž si lze protivníka podrobit.
Za sebe musím říct, že mě záběry z Age of Wonders: Planetfall zaujaly především extrémně propracovaným soubojovým systémem, který mi připomněl legendární sérii XCOM. V prezentované bitvě bylo krásně vidět, že každá z jednotek bude disponovat osobitou škálou schopností, jež jí umožní opanovat bojiště ve svůj prospěch. Těšit se můžeme také na procentuální šanci a překážky, které půjde využít k obraně proti nepřátelské střelbě.
(17. 7. 2018) Age of Wonders: Planetfall by mělo podle slov tvůrců doslova přetékat novými nápady. Minimálně start však připomíná většinu podobně orientovaných žánrových děl – předtím, než se ponoříte do futuristického univerza, si totiž budete muset vytvořit frakčního vůdce („Velitele“), který následně převezme kontrolu nad nově vznikající říší. K dispozici vám budou dány různorodé třídy s odlišným zaměřením. Ze svého protagonisty budete moci udělat zdatného diplomata či nesmlouvavého válečníka, jenž si na dlouhé proslovy moc nepotrpí.
Po jeho vytvoření jste tu stejně jako v jiných stejně navržených projektech postaveni do čela kolonie vystavěné ve vesmíru plném příšer, mutací a nebezpečných nemocí měnících dobromyslné strážce stanice v děsivá monstra, bažící po krvi těch, jež měli chránit. Na samém začátku budete disponovat hrstkou pracantů, které bude možné přidělit na různé pozice. Osobně počítám s přítomností produkčních linek vytvářejících jídlo, drahé kovy či měnu, díky níž budete moci urychlit vývoj nových technologií nebo stavbu budov.
Zmíněná hrozba zevnitř bude v Age of Wonders: Planetfall prakticky permanentní, protože každá základna bude mít už od samého začátku základní typ strážnice, jež budete moci vylepšit o obranné štíty či je posílit jednotkami z nově vystavěných struktur, které budou třeba imunní vůči biologickým útokům. Osobně takto přednastavené báze vítám, každý si je bude moci definovat dle svých představ, aniž by mu hra nutila předem specifikovanou variaci jednotek vyloženě nevyhovujících jeho hernímu stylu.
Pokud jste měli možnost v minulosti hrát některé z větších strategií, jistě víte, že vedle velkých prakticky nepřemožitelných civilizací jsou v nich také menší frakce vystrkující růžky především v momentech, kdy jsou gigantická impéria oslabena vnitřními spory nebo stejně silným oponentem. V Age of Wonders: Planetfall bude paleta sekundárních národů velmi pestrá, tvoří ji totiž inteligentní rostliny, které vzaly roha z výzkumných laboratoří, robotické zombie nebo mluvící zvířata s upravenou DNA, ochotná vyměnit jimi držená území za dostatečně vysoký finanční obnos či protislužbu v podobě eliminace jiného inteligentního živočišného druhu, jenž jim stojí v cestě.
Kromě menších národů nabízí Age of Wonders: Planetfall také kolosy s dlouhou historií a armádou, která by vás v počátečních fázích hry zašlapala do prachu během chvíle. Naštěstí pro nás tato plně rozvinutá společenství nemohou útočit jen tak ze dne na den, protože pro ně platí přísná pravidla diplomacie, jimiž disponuje snad každá z her, na jejichž zrodu se spolu s tvůrci podílí strategický gigant Paradox Interactive. V případě, že chce některá z rozvinutých frakcí jiné vyhlásit válku, musí si najít pádný důvod, proč celý konflikt rozpoutat. Do momentu, než jej má, je jakýkoliv akt agrese všemi obyvateli světa považován za trestuhodný čin, jenž se agresorovi časem vrátí jako bumerang.
Přestože vám i vašim nepřátelům diplomacie leckdy zachrání zadnici, nemůžete se na ni spoléhat vždy. Jednoho krásného dne některé ze stran nakonec dojde trpělivost a ostrá prohlášení nahradí o něco pádnějšími futuristickými zbraněmi. Své jednotky můžete v Age of Wonders: Planetfall vybavit různými typy technologických výdobytků, které jim usnadní eliminaci nepřátel. K dispozici jim můžete dát speciální munici, příruční vznášedla, energetické pušky a těžkou techniku, s jejíž pomocí si budou schopny proklestit cestu k hlavnímu městu oponenta během několika tahů.
Výbava jednotek by měla podle tvrzení vývojářů z Triumph Studios definovat jejich celkovou efektivitu. Když kupříkladu skupinku mariňáků vybavíte protipěchotními náboji, budou extrémně účinní proti sobě rovným, v boji proti těžké technice však neuspějí o nic více než mravenec snažící se k zemi poslat člověka. Pokud stejnou četu obohatíte o projektily určené k eliminaci vozidel, získáte postrach tanků a robotů, který se naopak nebude schopen bránit výpadům klasických pěšáků. Vždy si tím pádem budete muset pořádně rozmyslet, jaké předměty vašim mužům dáte do rukou.
Samotné souboje budou v Age of Wonders: Planetfall připomínat styl známý z XCOM 2. Vzhledem k tomu, že se tento titul odehrává ve vzdálené budoucnosti, bude většina válečníků vyzbrojena futuristickými palnými zbraněmi, čemuž budou přizpůsobeny střety samotné. Jednotky tu bude možné postavit na stráž, ukrýt za některou z překážek nebo je přesunout na vyvýšený bod, ze kterého uvidí celé bojiště. Bitevní pole by měla být detailně propracována, takže se máme nač těšit.
Age of Wonders: Planetfall vypadá z prezentovaných informací velmi dobře. Triumph Studios má šanci s podporou Paradox Interactive vytvořit solidní strategické dílo s propracovaným systémem diplomacie, poutavými souboji, pestrou škálou frakcí a slušnou různorodostí jednotek lišících se od sebe nejen statistikami, ale i vzhledem. Snad se spolupráce těchto dvou herních veteránů vydaří a my ve finále dostaneme k dispozici titul, který bude stát za pozornost.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7/8.1/10 (64-bit) | Windows 10 (64-bit) |
Procesor | Intel Core i5 (třetí generace) / AMD FX série | Intel Core i5 (sedmá/osmá generace) / AMD Ryzen 5 |
Grafická karta | NVIDIA GTX 650Ti 1GB / AMD Radeon HD 7770 | NVIDIA GeForce GTX 1060 3GB / AMD Radeon RX 570 4GB |
DirectX | 11.0 | 11.0 |
Operační paměť | 6 GB | 8 GB |
Pevný disk | 20 GB | 20 GB |