Vyneseme. Zapojíme. Přihraj si novou televizi

Sonic a parťáci (RECENZE) – Závodění s bodlináči

Modrý ježek Sonic patří mezi k jedněm z tradičních symbolů společnosti SEGA, resp. celého počítačového hraní. Aktuálně se dostal i do hledáčku filmových fanoušků, takže zájemců o rodinnou závodní deskovku Sonic a přátelé bude jistě dost. V naší recenzi se také dozvíte, jak funguje chytlavý mix podpory vlastního týmu a škození ostatním.

Přečíst více »

Assassin's Creed: Brotherhood of Venice (INFO) – čeština, datum vydání, pravidla atd.

Pro mnohé fanoušky série Assassin's Creed je jejím vrcholem druhý díl, resp. příběhy protagonisty Ezia Auditore da Firenze. Renesanční Itálie uchvátila nejen podařeným příběhem, ale také dobovým zpracováním historických reálií. Na popularitu apeninských eskapád se snaží navázat také deskovka Assassin's Creed: Brotherhood of Venice, která se řítí na náš trh. Co vše o ní víme?

Přečíst více »

Zaklínač: Starý svět (DOJMY Z HRANÍ) – Jak se kosily příšery před Geraltem?

Zaklínačské téma zažívá nekončící vlnu popularity, na níž se veze nejen svět počítačových her (next-gen update Witcher 3, Gwent, Project Nekker) a seriál od Netflixu, ale také deskovky. Po dávno vyprodané Trzewiczkově verzi Zaklínače se na český trh chystá projekt studia Go On Board s názvem The Witcher: Old World (česky Zaklínač: Starý svět), jehož beta verze se nám dostala do rukou. Jaké jsou naše dojmy?

Přečíst více »

Harry Potter: Rok v Bradavicích (RECENZE) – Komu bude patřit školní pohár?

Kouzelnický svět J. K. Rowlingové se neustále rozrůstá o nové příběhy, ale ústřední pozici bude mít zřejmě navždy chlapec, který zůstal naživu. Harry Potter a jeho osud je zkrátka mezigeneračním fenoménem inspirující i tvůrce stolních her. Události původních knih/filmů a studentský život kouzelníka představuje ve svém pojetí také nová deskovka Harry Potter: Rok v Bradavicích.

Přečíst více »

Ankh: Bohové Egypta (RECENZE) – Vládce nad pouští a Nilem

Prastaří bohové mezi sebou nemají dobré vztahy, alespoň ve světě stolních her podle mustru slavného designéra Erica M. Langa. Ten v rámci své pomyslné trilogie potřetí předvádí nadzemské bytosti zajaté v nekonečných svárech. Tentokráte se podíváme do písečných dun a na břehy Nilu, protože dnes recenzovaná deskovka Ankh: Bohové Egypta vám umožní stát se jediným duchovním vládcem země pyramid.

Přečíst více »

Nevyzpytatelní (RECENZE) – Nepřítel mezi námi i v hlubinách

Příznivci atmosférických seancí nad deskovkami s hlubokým prožitkem mohou jásat, protože na český trh dorazila lokalizovaná stolní hra Nevyzpytatelní. V ní se s bandou přátel snažíte přežít nájezdy příšer z mořských hlubin toužících potopit váš parník, takže se musíte ohánět, abyste je zahnali. Jenže ve vašich řadách se nachází několik zrádců toužících sloužit Prastarým. Jak se deskovka na motivy světa H. P. Lovecrafta hraje, se dozvíte v naší recenzi.

Přečíst více »

Jízdenky, prosím!: Evropa + Asie (RECENZE) – Vlakem až na konec světa

Na deskoherní trh každoročně přistanou desítky nových titulů, které se uchází o vaši pozornost, ale mezi nimi najdete několik stálic, jež stále baví široké okolí. Mezi takové rodinné stolní hry lze vedle Osadníků z Katanu či Carcassonne bez problémů zařadit také sérii Jízdenky, prosím! (dříve známé jako Ticket to Ride). V dnešní recenzi si rozebereme jednu ze základních variant Evropa a také nejnovější rozšíření, jež vás vezme až do daleké Asie.

Přečíst více »

World of Warcraft: Wrath of the Lich King (desková hra) (RECENZE) – Výprava na sever Azerothu

World of Warcraft patří ke značkám, které přitahují hráče samy o sobě díky lákavému světu Azeroth, silnému příběhovému zázemí a ještě hlubší historii, jíž (nejen) herní vývojáři neváhají stále rozšiřovat. Toto poutavé univerzum začali využívat také tvůrci deskových her, na něž roubují populární mechaniky slavných titulů. Po Small World of Warcraft tak přichází titul World of Warcraft: Wrath of the Lich King založený na oblíbeném systému Pandemic. Více v naší recenzi.

Přečíst více »

Canvas (RECENZE) – Ve víru inspirace

Výtvarně výrazné stolní hry hýřící pestrými barvičkami, roztodivnými ilustracemi a bezmeznou fantazií mají mezi deskovkáři estéty své pevné místo. Jejich řady se snaží rozšířit titul Canvas, v němž se během několika vteřin proměníte v malíře s úžasnými nápady pro svá díla. Nemusíte se bát složitostí, své první plátno zvládne i úplný nováček, o čemž vás přesvědčí naše recenze.

Přečíst více »

Na louce (RECENZE) – Do přírody i s deštěm za okny

Deskovky s přírodní tématikou se těší velké popularitě především v rodinném kruhu, protože během zábavného hraní se děti i dospělí kochají obrázky na kartách a ještě se něčemu přiučí. Skvěle tak funguje dvojice titulů Na křídlech a Mariposas od autorky Elizabeth Hargrave. Nyní se k nim přidává projekt Klemense Kalickiho s názvem Na louce, který zaujme simulací prosluněné procházky nám dobře známou krajinou. Více se dozvíte v naší recenzi.

Přečíst více »

Zaklínač: Starý svět (INFO) – datum vydání, čeština atd.

Zaklínač v současnosti patří k nejoblíbenějším značkám popkultury, protože se stále čte původní předloha Andrzeje Sapkowského i komiksové odbočky, hrají se počítačové hry od studia CD Projekt a sleduje se seriál, za nímž stojí společnost Netflix. Bílý vlk Geralt se spolu se svými přáteli objevil také v deskové hře od Igancyho Trzewiczeka. Nyní se na trh chystá další deskovka, ovšem z období před Geraltem, s názvem Zaklínač: Starý svět. Co vše o ní víme, zjistíte v našem speciálu.

Přečíst více »

Světlonoš (RECENZE) – Za jiskřičkou naděje

Fantazie tvůrců deskových her se nezastaví před ničím, takže se můžeme těšit na pravidelný přísun zajímavých titulů, jež nás mohou donekonečna překvapovat. Třeba jako dnes recenzovaný projekt Světlonoš, v němž tvůrci vsadili na osvědčený recept tvorby družiny a házení kostkami, který zabalili do nádherně ponuré černobílé grafiky. Jak se hra autora Cédricka Chaboussita hraje, se dozvíte v naší recenzi.

Přečíst více »

Project L (RECENZE) – Tetris na český způsob

O titulu Project L od brněnského studia Boardcubator jste již možná slyšeli, protože se na českém trhu objevil v omezeném kickstarterovém vydání již loňský rok. Pro fanoušky chytrých logických deskovek byl malým zázrakem, protože se zakládal na velmi jednoduchém principu skládání kostek do vymezeného prostoru, ale zároveň ukázal velmi zábavný a hráčský potenciál. Nyní se již Project L dostává do klasické distribuce, a proto se na něj podíváme podrobněji.

Přečíst více »

Bloodborne: Desková hra (RECENZE) – Yharnam láká lovce k další práci

Soulslike žánr v současné době pravděpodobně zažívá vrchol své slávy. Pouhé označení titulu touto nálepkou znamená pro mnoho hráčů vidinu výzvy a okamžitě se dostává do centra jejich zájmu. Na poli deskových her to už taková sláva není, protože přenést podobné pocity do stolní verze se tak snadno nedaří. Tedy alespoň doteď, protože titul Bloodborne: Desková hra k tomu má velmi blízko, o čemž se dočtete v naší recenzi.

Přečíst více »

FanZóna (RECENZE) – Víš vůbec, kde jsou branky?

Co Čech, to trenér. Věta, která neplatí pouze pro fotbal, ale dá se aplikovat téměř na každý sport, v němž naše reprezentační týmy dosahují konkurenceschopné úrovně. V posledních dnech se však zrak fanoušků upírá především na zelené pažity hřišť po celé Evropě, protože právě probíhá fotbalové EURO. Příznivci kopané tak mají hody, ale co dělat mezi jednotlivými zápasy a o přestávkách? Prověřit si své znalosti v kvízu FanZóna!

Přečíst více »

Zombicide: Druhá edice (RECENZE) – Hlad je sviňa

Na trhu se nenajde mnoho stolních her s epickým průběhem, do nichž by mohli naskočit i deskovkoví zelenáči a užít si je. Jednou z výjimek představují tituly z rodiny Zombicide, u nichž základní pravidla pochopíte během pár kol a v týmu se zkušenějším pařanem si boj proti zombíkům vychutná každý. Po fantasy odnoži Černý mor a několika přídavcích s vlkodlaky a orky se vrací zpět moderní verze, nyní s upravenými mechanikami v druhé edici. Jak se tento masakr nemrtvých hraje, se dočtete v naší recenzi.

Přečíst více »

X-Men: Povstání mutantů (RECENZE) – Superhrdinské tažení napříč kontinenty

Ve světě deskových her mají velké licence své pevné místo, protože na atraktivní téma se nechají nalákat nejen vyznavači soubojů nad deskou stolu, ale také nováčci, které přivábí oblíbené univerzum. To zcela jistě platí pro komiksový fenomén Marvel, s jehož licencí v krátkém sledu vyšlo hned několik titulů jako LCG Marvel Champions, karetní Marvel: Rukavice nekonečna či marvelovská variace na Splendor. Nyní se na trhu objevuje projekt X-Men: Povstání mutantů, který spoléhá na kostky. Pojďme se na něj podívat.

Přečíst více »

Zóna: Tajemství Černobylu (RECENZE) – Radiaci navzdory

Málokterá katastrofa moderní historie vzbuzuje v lidech takovou představivost a zvědavost jako výbuch černobylské elektrárny. Dodnes z něj těží inspiraci nejeden postapokalyptický román východních autorů nebo filmoví tvůrci. Na suchu nezůstávají ani počítačoví hráči, především díky akční FPS S.T.A.L.K.E.R., jehož druhý díl se právě připravuje. Právě na něj v mnohém navazuje stolní hra Zóna: Tajemství Černobylu, na niž se podíváme v dnešní recenzi.

Přečíst více »

Splendor Marvel (RECENZE) – Rukavice nekonečna opět v akci

Rukavice nekonečna je jedním z nejznámějších artefaktů marvelovského vesmíru díky jeho popularizaci ve filmovém zpracování Avengers. Thanos a jeho lusknutí prsty se stalo natolik ikonickým, že proniklo i do světa deskových her. Vydavatelství Space Cowboys se totiž rozhodlo naroubovat princip sběru mystických kamenů na svou úspěšnou hru Splendor, což velmi slušně funguje. Proč byste Splendor Marvel měli alespoň vyzkoušet, se dočtete v naší recenzi.

Přečíst více »

Monstrum: Frankensteinovi dědicové (RECENZE) – Jak vyrobit legendárnímu monstru jeho nevěstu?

Kdo by neznal Frankensteina, resp. jeho výtvor splácaný z mrtvých těl a přiveden k životu elektřinou z blesku? Mary Shelley svého času způsobila poprask, když napsala román o nestvůře, která se snažila stát člověkem, i když ji společnost nepřijala. Dnes jde o jedno z klasických hororových témat, na němž zakládá svůj nápad také deskovka Monstrum: Frankensteinovi dědicové. Jak se tato strategie z Paříže 18. století hraje?

Přečíst více »
+420 225 340 111