Série Yakuza je jedna z mála východních her, které se v místních končinách dostaly do širšího povědomí. Jako spousta dalších, i já se počítám mezi ty, jež na vlak Yakuzy naskočili až v pozdějším momentu... a hned zkraje pozradím, že jsem nastoupil na té správné stanici, jelikož Yakuza: Like a Dragon od japonských Ryu Ga Gotoku ve mě ihned „probudila draka“. Její mix komedie, akce, přemrštěných situací a sympatické obsazení si mě poměrně rychle získalo a s nadšením jsem očekával, co na mě čeká za dalším rohem neonové Yokohamy.
Přečíst více »I když jsou Star Wars jednou z nejpopulárnějších franšíz na světě, ve hrách čerpajících z této série se zrovna netopíme. A už vůbec se nedá říci, že bychom měli často možnost skočit do ikonických hvězdných lodí a proletět se ve vakuu. Studio Motive se ovšem rozhodli tuto díru na vesmírném trhu zalepit a ve svém akčním simulátoru Star Wars: Squadrons nám umožní zachránit předalekou galaxii z kokpitu jak v single, tak i multiplayerových režimech. Stojí za to nasadit si leteckou helmu?
Přečíst více »Indie sféra je místem, kde stabilně vzniká neskutečně rozsáhlá škála her zastupujících různé žánry. Při pátrání po kvalitních kouscích si u ní často vzpomenete na jehlu v kupce sena. Jednou za čas se však objeví kousek, který má něco, čím dokáže opustit řady průměrných projektů a upoutat na sebe pozornost. 2D akce Carrion se nám líbila již krátce po oznámení. Odpověď na to, jak se povedla finální verze, najdete v útrobách naší recenze.
Přečíst více »Herní průmysl v průběhu poslední dekády vyprodukoval bezpočet podivných her. Přestože šance na přežití u většiny z nich nebyla nikterak vysoká, pár skutečně výrazným se nakonec podařilo zabodovat. Mezi hrstkou přeživších se povedlo udržet také sérii Rock of Ages, v níž hráči bořili s obrovským šutrákem obranu svých nepřátel. Nyní k nám dorazil už třetí díl této značky s názvem Rock of Ages 3: Make & Break, o němž najdete více v naší recenzi.
Přečíst více »Počítačové hry podle filmové předlohy nedopadají vždy podle představ fanoušků, takže ke každé takové adaptaci přistupují velmi opatrně. Příznivci totiž srovnávají pocit z kina s herním zážitkem, což dost dobře nejde. Nejsnazší výchozí pozici mají akční snímky, protože „stačí“ udělat dobrou střílečku, takže nájemný zabiják John Wick by měl být kvalitním kandidátem. Jenže tvůrci z Bithell Games se vydali cestou strategie, jež se nyní podívala také na PS4.
Přečíst více »Vývojářské studio Ninja Theory bylo doposud známé především perfektní příběhovou akcí Hellblade: Senua's Sacrifice a bylo po řadu let zaměřeno primárně na dějově orientované projekty. Všechny proto překvapilo, když přišli s informací, že pracují na akční onlinovce Bleeding Edge, jež má se má inspirovat u titulů MOBA žánru. Odpovědi na to, zda se hra nakonec povedla a zda je konkurenceschopná, naleznete v naší recenzi.
Přečíst více »Kouzelná skákačka Ori and the Blind Forest byla před pěti lety zjevením, které chytlo za srdce každého milovníka žánru metroidvania. Zároveň se ukázalo, že malý tým vývojářů dokáže vytvořit kvalitní hru, jež zaujme širší veřejnost. Proto všichni vyhlíželi pokračování Ori and the Will of the Wisps, ale museli vydržet dlouhých pět let. Na otázky, jak se za tu dobu tajemný les změnil a jestli Ori vyrostla v dospělou světlušku, vám odpoví naše recenze.
Přečíst více »Tahová strategie BattleTech herním vývojářům už po svém oznámení jasně ukázala, že hry s mechy rozhodně nepatří do starého železa. Nastartován byl díky tomu vývoj řady děl, mezi nimiž nechyběl ani simulátor kontroly robotického válečníka MechWarrior 5: Mercenaries, za nímž stojí studio Piranha Games. Jak se mu povedlo zpracovat už pátého zástupce kultovní série, a co mu podle nás schází, vám povíme v naší recenzi.
Přečíst více »