Mastercard Obchodník roku 2021 Výhodné nákupy pro živnostníky

Code Vein (RECENZE) – Krev krve Dark Souls

Zobrazit katalog

Recenze

Aktualizováno

Série Dark Souls si v průběhu let získala téměř kultovní status, není proto divu, že se tuto magickou formuli snaží napodobit čím dál více vývojářů a vydavatelů. U podobných projektů se ovšem vždy nabízí otázka, jestli osvědčený koncept dokáží obohatit, či se spolehnou na prosté kopírování bez výraznější inovace. Do jaké kategorie spadá upírské akční RPG Code Vein od studia Bandai Namco?

Recenze (PS4)NovinkyDojmy z hraní (PS4)


Žánr: Akční RPG • Multiplayer: Ano (online, co-op) • Vývojář: Bandai Namco Studios • Vydavatel: Bandai Namco Entertainment • Datum vydání a Platformy: PCPS4, Xbox One (27. září 2019) Homepage • Čeština: Ne


Části článku


Obsah recenze Code Vein (PS4)

  1. Code Vein – blízká budoucnost lační po krvi
  2. Šaty a bizarní doplňky dělají člověka
  3. Code Vein – souboje až na prvním místě
  4. Podobnost s Dark Souls čistě náhodná?
  5. Code Vein – animé vizuál v akci
  6. Code Vein – výsledky krevního testu máme na stole
  7. Recenze Code Vein: závěrečné hodnocení
  8. HW nároky pro Code Vein PC

Code Vein – blízká budoucnost lační po krvi

• Recenze: 3. 10. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

V nedaleké budoucnosti blíže nespecifikovaná katastrofa vyhladila většinu lidstva. Někteří lidé byli ovšem přivedeni zpět k životu pomocí uměle stvořených parazitů zvaných BOR, implantovaných přímo do jejich srdcí. Tento proces poslední zástupce lidské rasy proměnil na nesmrtelné krvežíznivé bytosti zvané revenanti, zároveň je ale připravil o většinu vzpomínek z předchozího života.

Tito revenanti už nejsou lidé v pravém slova smyslu, ale spíše nesmírně silní upíři nadaní mnoha zvláštními schopnostmi. Pokud ovšem není ukojena jejich neustálá žízeň po krvi, hrozí jim ztráta příčetnosti a přeměna na ztracené (Lost) – démonická monstra sužující poslední zbytky lidstva zoufale se snažící povstat z popela zaniklé civilizace.

Code Vein; wallpaper: cover
Hratelnost Code Vein je založena na čím dál populárnějším konceptu legendárních Dark Souls, ochuceném trochou krve. Spoustou krve.

Vy se zhostíte role bezejmenného hrdiny, jenž se právě probral jako čerstvý revenant. Ze své minulosti si nevybavujete nic, o fungování tohoto nového světa taktéž nemáte ani ponětí a nezbývá vám tak nic jiného, než se spolčit s prvními příčetně vypadajícími osobami, na které narazíte. Podaří se vám znovu odhalit vaši minulost a jednou provždy se vypořádat se ztracenými?

Hlavní dějová linie Code Vein sebe sama prezentuje značně přímočaře. Tam, kde Dark Souls sahá po minimalisticky podané zápletce, která dává hráči prostor pro vlastní interpretaci, Code Vein sází jednu efektní cut-scénu za druhou a dohromady vytváří poněkud překombinovanou, ale zábavnou akční jízdu silně ovlivněnou japonským animé. Dočkáte se tedy dystopické sci-fi šílenosti, která sice nedává příliš smyslu a mnohdy balancuje na hraně brakové literatury (ostatně jako každý správný upírský příběh), celkově se ale jedná o ucházející motivaci pro nekonečné zabíjení ztracených.

Code Vein; screenshot: tři upíři jdou
Code Vein v prezentaci příběhu sází především na filmově pojaté cut-scény.

I jinak poměrně svižný příběh se ale občas zadrhne, hlavně ve vzpomínkových částech hry, kde odhalujete minulost a osudy vedlejších postav. V těchto jinak vizuálně poměrně působivých sekcích se totiž velmi pomalým krokem přesouváte od místa k místu a posloucháte často dlouhé expoziční dialogy, což značně brzdí tempo celé hry. A co je nejhorší, prostřednictvím těchto vzpomínek si zároveň odemykáte i nové skilly, takže je ani nemůžete s čistým svědomím ignorovat. Je to škoda, protože kdyby tvůrci tyto výlety do minulosti pojali trochu jinak, mohly efektivně prohlubovat mytologii a motivace jednotlivých charakterů, takhle ale působí jen jako nudné odbočky od hlavní dějové linie.

Šaty a bizarní doplňky dělají člověka

Hra jako taková začíná parádně detailním editorem vašeho charakteru, který nabízí opravdu neskutečné množství nastavení, ať už účesů, barvy očí, tvarů zorniček, všemožných ujetých doplňků (kočičí uši, mini kloboučky), oblečení a tak podobně. A pak, po 16 hodinách, kdy si z té přehršle možností konečně vytvoříte svého definitivního herního avatara, se můžete pustit do hry. Hned v prvních vteřinách si naplno uvědomíte, jak moc je Code Vein japonským animé „poznamenáno“. Můžete se tedy těšit na typicky stylizované obličeje s ostrými bradami, velké oči a ještě větší přednosti ženských postav oblečených do co možná nejmenších velikostí oblečení. Což neberte jako klad nebo zápor, nýbrž pouhé konstatování.

Code Vein; gameplay: editor postavy Code Vein; gameplay: editor postavy
Bohatý editor vám umožní se při tvorbě postavy opravdu vyblbnout.

Pokud jste už někdy hráli některou z takzvaných „soulsborne” her, budete se v Code Vein cítit jako upír v krevní bance. Základní princip tohoto žánru určitě znáte, tak jen v rychlosti: Zabíjením nepřátel získáváte zkušenosti (zde zvané Haze), ty slouží zároveň i jako herní měna. Zkušenosti můžete utratit u speciálních checkpointů (Mistle), pokud ale cestou k tomuto místu zemřete, zkušenosti ztratíte na místě vaší smrti a máte jeden pokus se pro ně vrátit. Pokud zemřete znovu, přicházíte o ně definitivně. Tak, základy máme za sebou. Osvědčený princip bez problémů funguje i zde.

Podobně jako většina akčních RPG, i Code Vein obsahuje spoustu volitelných povolání, které se zde skrývají pod označením Blood Codes a nabízí klasickou škálu od pomalého těžkotonážníka, rychlého bojovníka, specialistu na útoky na dálku až po čaroděje a tak podobně. Zajímavé ale je, že tato povolání vám ve své podstatě upravují jen statistiky postavy a dávají vám přístup k určitým skillům, během hry ale můžete povolání kdykoli změnit, stejně jako používané dovednosti, které lze libovolně kombinovat nezávisle na zvoleném povolání.

Zmíněné skilly se v Code Vein nazývají Gifts (Dary) a umožní vám předvádět komplikovaná útočná komba, posilovat všemožné atributy, odbourávat účinky jedů či jiných efektů, aktivovat resistence a tak dále. Nabídka ničím netrumfuje ostatní hry z tohoto žánru, jejich volné kombinování nezávisle na aktuálně zvoleném povolání je ale skvělý nápad a dodává to budování vlastní postavy, tedy samotnému jádru akčních RPG, úžasnou svobodu.

Code Vein; gameplay: blood codes Code Vein; gameplay: gifts
Možnost volně přepínat mezi povoláními a skilly dává při tvorbě vašeho charakteru velkou svobodu.

Code Vein – souboje až na prvním místě

Jako u každého správného akčního RPG jsou v Code Vein brutální souboje alfou a omegou celé hry. Soubojový systém je povedený, postrádá ale tu brilantní přesnost a dynamičnost Dark Souls (či nedávného The Surge 2). K dispozici máte lehký a těžký útok, blok, odražení útoku, úskok a backstab, tedy klasický útočný a defenzivní repertoár „souls” her. Měl bych být spokojený, ale tak úplně nejsem, co je tedy špatně?

Vlastně se nejedná o nic zásadního, jen jsem měl celou hru pocit, že by to všechno mohlo být o maličko lepší a vybroušenější. Nepřátelé často zcela ignorují vaše útoky, takže i když je praštíte po hlavě dvoumetrovým mečem, ani to s nimi nehne a klidně si pokračují ve vlastním úderu, což je asi záměr, ale i tak je to trochu k vzteku. Zamykání (lock-on) nepřátel místy zmatkuje a i když stojíte metr od nějakého ztraceného, zámek si to svéhlavě přepíná na jeho kolegu běžícího opodál. Nemluvě o tom, že i když máte cíl zamknutý a jste přímo u něj, nezřídka prostě minete, i když k tomu není nejmenší důvod.

Backstab je poněkud citlivý, nebo tak alespoň působí. Mnohokrát bych přísahal, že stojím přesně za útočníkovými zády, ale kýžený útok se ne a ne spustit. Jindy se zase aktivoval bez problémů. Je to prostě pár drobností, které vás sem tam budou štvát, o celkově uspokojivý pocit ze soubojů vás ale nepřipraví.

Code Vein; screenshot: co-op
Máte trable s nějakou pasáží ve hře? Není problém, povolejte si na pomoc lidského parťáka!

V rámci vašeho dobrodružství vám Code Vein umožní prakticky celou hru procházet v doprovodu AI parťáka, což je pro tento žánr trochu netradiční, ale rozhodně tato možnost potěší. Těchto „poskoků” je na výběr hned několik a v rámci příběhu si postupně odemykáte další, přičemž každý oplývá jinými schopnostmi, útoky a skilly.

A pokud by vám to nestačilo, není problém si na pomoc povolat i nějakého živého hráče, což je zde provedeno naprosto jednoduše a pohodlně. Prostě zmáčknete tlačítko v menu a hra vám automaticky najde nějakého kolegu, případně si můžete nastavit heslo a propojit se s konkrétním hráčem či kamarádem. Což je po poněkud komplikovaném multiplayeru v Dark Souls, kdy musíte vlastnit několik speciálních předmětů a splnit asi tak bilion různých podmínek, abyste se propojili s dalším hráčem, poměrně osvěžující.

Koneckonců, pomoc možná opravdu někdy potřebovat budete, jelikož Code Vein samozřejmě obsahuje i spoustu boss fightů, tolik typických pro „soulsborne” hry. Nutno podotknout, že studio Bandai Namco v tomto ohledu odvedlo dobrou práci a svým vzorům se téměř vyrovnají. Díky vašemu parťákovi, který vás může v průběhu souboje klidně i několikrát oživit, sice nejsou tak obtížné, jsou ale bezesporu zábavné a samotní bossové jsou vizuálně dosti variabilní.

Code Vein – Butterfly of Delirium Boss Fight (Gameplay)

Největší nepříjemností tohoto souboje byly smrtící jedové útoky a nedostatek protijedů v této fázi hry.

Podobnost s Dark Souls čistě náhodná?

Sérii Dark Souls jsem v této recenzi zmínil už několikrát, doposud především kvůli velmi podobným základním mechanismům, zdá se mi ale, že studio Bandai Namco neskončilo jen u pouhé „myšlenkové inspirace”. Pokud jste milovníci zmíněné konkurenční série japonského studia FromSoftware, během hraní Code Vein se vám zaručeně dostaví pocit déjà vu.

Kupříkladu v lokaci Howling Pit se motáte v zatopené oblasti a zapalujete signální ohně pro lepší orientaci, zatímco bojujete s beztvarými bytostmi plivajícími jed. Zní to povědomě? Ano, prakticky ta samá stvoření totiž v Dark Souls 3 obývala lokaci Farron Keep – nepřehledný močál, kde vaším cílem bylo zapálit 3 velké ohně, aby se otevřela jistá brána. To je mi náhodička. Tím ale Code Vein opisování od FromSoftware zdaleka nekončí.

Ve hře totiž mimo jiné narazíte na zbraň Zweihander, což je meč, který se v Dark Souls objevuje pravidelně. Ano, dalo by se říci, že se jedná o běžný termín pro „obouručák”, jeho tvar ale nápadně připomíná Fume Ultra Greatsword ze stejné série… Asi už chápete. Korunu těmto podobnostem ale nasazuje lokace Cathedral of the Sacred Blood, což je zcela nepokrytě zkopírované Anor Londo z Dark Souls 1 a 3, včetně typické gotické architektury, úzkých můstků, točitých schodišť a dalších obdobných prvků. A jsem si jistý, že podobných vizuálních „náhod” fanoušci série studia FromSoftware najdou více.

Code Vein; gameplay: blob Code Vein; gameplay: Zweihander Code Vein; gameplay: Anor Londo
V určitých oblastech zašlo Code Vein s nápodobou Dark Souls možná až příliš daleko, ať už se jedná o podobné nepřátele, zbraně či lokace.

Samozřejmě, dalo by se polemizovat, že se jedná o určitou formu vyjádření úcty předloze. Osobně si to ale nemyslím, v Code Vein to totiž nedává příliš smyslu. Když už si tvůrci dali tolik práce s výrazně odlišným animé vizuálem, upíří mytologií a vcelku originálním systémem tříd a schopností, proč by se nakonec uchylovali k tak okatému vzdávání holdu?

Code Vein – animé vizuál v akci

Silná stylizace ovlivněná japonským animé tu již byla několikrát zmíněna a nutno podotknout, že hra z grafického hlediska vypadá parádně, navíc se díky tomu i výrazně odlišuje od zbytku žánru. Lokace i postavy jsou zpracovány hezky detailně a celkově to Code Vein prostě sluší. A ne, opravdu teď nemám na mysli vnady narvané do úzkých triček s obřími výstřihy.

Na druhou stranu zamrzí poměrně časté trhání obrazu, které se vyskytuje zejména při přechodu z lokace do lokace, čas od času se ale objeví i uprostřed nějaké na efekty náročnější bitky. Což je v kombinaci s kamerou nezbednou jako divoký být puštěný do ohrady plné sličných jalovic místy poněkud nešťastné.

Code Vein; gameplay: ulice Code Vein; gameplay: boss Code Vein; gameplay: anime
Výrazný vizuální styl inspirovaný animé je patrný na první pohled, díky tomu je celá hra jako výstřih… pardon, vystřižená ze stránek komiksu.

Code Vein – výsledky krevního testu máme na stole

Jak tedy dopadl rozbor krve akčního RPG Code Vein? Nakonec vlastně velmi slušně, na chudokrevnost to nevypadá. Vcelku originální přístup k povolání a skillům, povedené animé zpracování, zábavné boss fighty a velmi detailní editor postavy většinu nedostatků zdatně maskují a dohromady nabízí zábavný výlet do světa novodobých upírů. Hra obsahuje několik zajímavých nápadů a ukazuje nezpochybnitelný potenciál pro případné pokračování, svým vzorům ale zatím kouká přes rameno až příliš okatě. Díky nižší obtížnosti by ale tento titul mohl být pro mnohé hráče tím správným vstupním krokem do žánru „soulsborne”.

Tato recenze byla napsaná pro PS4 verzi.

• Zdroje: Vlastní

Recenze Code Vein: závěrečné hodnocení

        Hodnocení 73 % Alza Magazín
Hlavní parametry: Hratelnost
70 %
 Audiovizuální zpracování
80 %
 Znovuhratelnost
75 %
Code Vein; recenze

Klady

  • Neotřelý systém povolání a dovedností
  • Co-op
  • Boss fighty
  • Povedený animé vizuál
  • Podrobný editor postavy přetékající možnostmi

Zápory

  • Inspirace Dark Souls hraničí s prostým kopírováním
  • Úmorné vzpomínkové sekce
  • Soubojový systém není tak precizní jako u konkurence
Štěpán Lenk

Štěpán Lenk

Psaní o videohrách, ať už ve formě samostatných článků nebo recenzí, se věnuji přibližně od roku 2017, kdy jsem svými texty začal přispívat na server Zing.cz, abych posléze napevno zakotvil v redakci Alza Magazínu. Mými oblíbenými žánry jsou RPG a akční adventury z pohledu třetí osoby, nepohrdnu ale i nějakým tím zápasem o přežití v battle royale titulech. Obecně ale u her razím heslo, že skvělá hratelnost je nadřazená nabušené grafice.

Code Vein – Novinky

  1. (13. 6. 2019) Code Vein z rakve povstane na konci září
  2. (22. 5. 2019) 31. května naostřit tesáky a na záda připnout třímetrový meč!
  3. (23. 12. 2017) Jste mrtví. Vítejte zpět
  4. (30. 9. 2017) Code Vein nebude mít žádnou možnost měnit obtížnost, plus TGS 2017 trailer
  5. HW nároky pro Code Vein PC

Code Vein z rakve povstane na konci září

• Novinka: 13. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Na E3 2019 se to posledních několik dní novými trailery jen hemží. I Code Vein si přihřál svoji vlastní polívčičku – v nové ukázce poodhaluje pár příběhových detailů, závěrečná montáž se ale zaměřuje především na boss fighty. Podle těch záběrů to vypadá, že se máme nač těšit a budou pěkně variabilní po stránce vizuální i hratelnosti.

Code Vein - E3 Release Date Announcement Trailer | PS4

Code Vein s pohybu stále vypadá dobře, nejdůležitější informací v tomto traileru je ale datum vydání.

Trailer ale nemá cenu nějak zásadně analyzovat, anime styl je stále efektní, hratelnost vypadá pěkně… Celkově je to dobře odvedená práce, která na hru nepochybně naláká pár nových fanoušků. Zcela zásadní sdělení ale leží v samotném závěru videa. Datum vydání Code Vein je stanoveno na… 27. září 2019 a hra vyjde na PC, PS4 a Xbox. Což je dobrá zpráva, na druhou stranu mají fanoušci Dark Souls a jim podobných titulů před sebou těžké rozhodování. Jen 3 dny před Code Vein totiž vychází rovněž dystopické The Surge 2, tak schválně, kdo z tohoto pomyslného souboje vzejde jako vítěz?

• Zdroje: YouTube, Vlastní 



31. května naostřit tesáky a na záda připnout třímetrový meč!

• Novinka: 22. 5. 2019 • Autor: Jiří Fait

Společnost Bandai Namco ohlásila datum pro nadcházející Network Test, což by se dalo označit za neoficiální beta test. Začátek by měl být na konci května a končit bude třetího dne v červnu. Čas se samozřejmě bude lišit dle kontinentu. Pro Evropu je start naplánován na 31. května v 5 hodin ráno a konec testu by měl nastat 3. června v deváté ranní hodině.

Bohužel, i když je Code Vein vyvíjen pro Xbox, PC a PS4, testu se budou moci zúčastnit pouze majitelé konzolí. Pokud tedy máte zájem, vytvořte si účet zde a během 29. května byste měli obdržet na svých PS4 a Xbox One účtech klíč pro přístup k Network testu a možnost si Code Vein stáhnout s předstihem, abyste pak 31. 5. nemuseli čekat.

Code Vein; screenshot: hero Code Vein; screenshot: blood Code Vein; screenshot: boss
Znáte to - proberete se na klíně cizí osoby ve světě na padrť, zjistíte, že vám chutná krev a hned si to jdete rozdat s podivným strašidlem, protože proč ne. Anime logika, na kterou se fakt těším! A to myslím bez sarkasmu.

Test bude obsahovat začáteční kapitolu hry a možnost vyzkoušet si multiplayer. Code Vein staví na tom, že vám, oproti jiným souls hrám, bude dělat společnost NPC. Ta vám kromě pomoci v boji může dávat různé typy o dané lokaci nebo dokonce poukázat na to, že jste někde nechali ležet vzácný předmět. To sice skutečný hráč většinou neudělá, ale hrát s lidským společníkem je přece jen o něco odlišnější zážitek a právě o tomto aspektu by měl Network Test být. Navíc se nemusíte bát „invazí“ z Dark Souls nebo Bloodborne, jelikož tuto vlastnost Code Vein postrádá a zaměřuje se hlavně na kooperaci.

Pokud si doteď nejste jistí a chtěli byste vědět, do čeho jdete, můžete se na závěr podívat na 45minutové gameplay video od herního webu Gamespot. Anebo si počkejte na E3 2019, kde bychom se o Code Vein měli dozvědět další podrobnosti.

First 45 Minutes Of Code Vein: Dungeon And Boss Battle

Gamespot měl možnost vyzkoušet si 45 minut gameplaye ze hry Code Vein. Ve videu lze vidět interakci s NPC společníkem, menší správa inventáře a nakonec souboj s bossem

• Zdroje: Youtube (Gamespot Gameplay)gamespot.com 



Jste mrtví. Vítejte zpět

• Novinka: 23. 12. 2017 • Autor: Jiří Fait

Lakonické slovní spojení „You Died“ je jistě známé širokému hráčskému spektru. Je to nejčastější „informace“, kterou na obrazovce uvidíte, pokud si v titulech jako Bloodborne nebo v sérií Dark Souls nedáváte pozor. Objevuje se totiž hned potom, co vás zařízla jedna z mnohých potvor v tamních světech. V Code Vein se sice (pravděpodobně) neobjeví stejné slovní spojení, ale něco nám říká, že umírat se zde bude hodně.

Příběhové video zřejmě začíná zrozením vašeho avatara. Tedy spíše jeho zmrtvýchvstání, jelikož vás vítající „pečovatelka“ informuje o tom, že jste někde natáhli bačkory a zrovna se probudili. Parádní vyhlídky. Dále se dozvídáte, že patříte ke společnosti Revenantu, nesmrtelných tvorů, kteří se snaží zachránit poslední zbytky své lidskosti a hlavně toho, co zbývá ze světa kolem. A pokud si nedáte pozor, stane se z vás jeden ze „ztracených“ (Lost), což jsou všechny ty bezduché příšery kolem.

Code Vein; boss, fight Code Vein; down town ruins
Obr. 1 Jedna z postav, jež vás může provázet světem krvesajů a šílených bossů. Obr. 2 Nemějte strach, japonštinu při vydání Code Vein nahradí také angličtina.

Takže nám vlastně zrekapitulovala to, co už víme. Tvůrci Code Vein dále prozradili něco o speciálních schopnostech naších upířích charakterů. Jak jsme již zmínili v našem dřívějším preview, kromě očividného sekání kolem sebe, budeme mít k dispozici i speciální magické útoky, takzvané Gifts. Pro jejich použití potřebujete Ichor, což je vzácná tekutina vyskytující se ve světě Code Vein (a podle řecké mytologie v podstatě krev bohů). Tu pak můžete použít na seslání mocných kouzel, jakým je například magický útok zvaný Ivy. Podle vývojářů postava vyvolá trny z hlubin země, které pak za vás udělají z nepřítele cedník. Takovýchto útoků je celá řada a kromě Ivy víme také o Hounds, Ogre a Stinger. Jak vypadají a jaké jsou jejich účinky, to není prozatím známo.

Code Vein; monster, girl, lost
Boss se může tvářit naprosto „nevinně“, ale klidně vás pošle jedním úderem zpátky na odpočívadlo. A přesně tohle na Souls-like hrách milujeme. Nekompromisní obtížnost a schopnost učit se ze svých chyb.

Mimochodem – hudba z traileru je od J-rockové skupiny Vamps, kteří propůjčí některé své melodie do soundtracku Code Vein a animace jsou z dílny Ufotable.

Velká dávka gameplaye z hodinového streamu

Výživný stream začíná stejným trailerem, který jsme již ukázali v dnešním updatu. Poté nás již přivítali dva členové ze studia Bandai Namco. Hratelný build, jenž je ve streamu představen, byl původně již ukázaný na Toky Games Show, takže jde o poměrně starou verzi. To ovšem neznamená, že byste video měli jen tak přejít, jelikož ukázka obsahuje mnoho scén z gameplaye, které jste mohli minout.

Celý stream je v podstatě rozdělen na dvě sekce. V té první se podíváme primárně do oblasti Underground, což je podzemí prolezlé monstry (a lootem). Hned na začátku lze vidět zvláštní světlý útvar, připomínající květinu, což je vlastně checkpoint (bonfire pro Darksouláře), kde se vaše postava objeví po svém skonání. Zde můžete odpočívat, upravovat kouzla a samozřejmě očekávat nový přísun potvor, jelikož po každé smrti (či odpočinku u této „rostliny“) se okolí kolem vás zresetuje.

Code Vein; boss, zima Code Vein; mia, karnstein Code Vein; characters, ruins
Obr. 1 Ta zbraň která dopadne dřív, zvítězí. Přirozeně to bude ta od opancéřovaného protivníka... Obr. 2 Mia Karnstein. Jedna z NPC, jež se k vám může přidat. Obr. 3 I když se všude kolem vyskytují ruiny města, v anime je třeba vypadat dobře.

Tvůrci Code Vein mluví o některých základních schopnostech a také o tom, že vás ve hře bude provázet jeden společník. V tomto demu to byla Mia Karnstein, ale jak už víme, na výběr jich je mnohem více. Takže se pohodlně posaďte a kochejte se procházením temného prostředí pod ruinami města. Konec videa je věnován poměrně dlouhému (a neúspěšnému) pokusu pokořit jednoho z bossů Code Vein, který je v tomto případě Queen’s Knight. Už vidím ty škodolibé úšklebky mezi veterány série Dark Souls a Bloodborne.

• Zdroje: Youtube (Bandai Namco)pcgamer.com 



Code Vein nebude mít žádnou možnost měnit obtížnost, plus TGS 2017 trailer

• Novinka: 30. 9. 2017 • Autor: Jiří Fait

Jak už jsme dříve napsali, Code Vein bude z dílny Bandai Namco Studios, takže není až takovým překvapením, že stylem připomíná Dark Souls sérii. Další podobnost následuje v obtížnosti. Na začátku hry si totiž nebudete moci vybrat z lehká, střední nebo těžká. Hra vás prostě hodí do vody a řekne: „Plavte, pokud to dokážete“. Pro staré harcovníky to zřejmě nebude žádný problém, ale ostatní si zřejmě ze začátku servou vlasy na hlavě, pokud budou postrádat trpělivost a chuť se učit ze svých chyb.

To samozřejmě neznamená, že je vše předem pevně nastaveno. Nebudete si sice moci po desáté smrti u prvního bosse snížit úroveň obtížnosti na „zelenáč“, nic vám ovšem nebrání změnit Blood Code. Pro vysvětlení: Blood Code představuje vlastně povolání, kterých je ve hře momentálně několik. Bude na výběr z heavy (těžké), technical (technické), overal balanced (vybalancované), long distance (na dálku), buff type (vylepšující) a magic (magické). Přesná jména povolání zatím nejsou k dispozici, takže si momentálně můžeme pouze představit, co které znamená.

Každopádně v Code Vein neplatí, že pokud v úvodu začnete jako válečník (což bude asi heavy), musíte tímto povoláním zůstat až do konce. Během hry můžete změnit své povolání (Blood Code) například na magické a přitom zachovat dosažený postup. V praxi to znamená, že není problém levelovat jak mága, tak bojovníka a v případě nouze je mezi sebou přepínat.

code vein main character mia code vein character customization
Obr. 1 Jedna z postav, jež vás může provázet světem krvesajů a šílených bossů. Obr. 2 Nemějte strach, japonštinu při vydání Code Vein nahradí také angličtina.

Toto nebude jediná možnost, která vám na strastiplné cestě bude ku pomoci. Jak jsme již napsali dříve, v Code Vein lze mít po svém boku společníka, který vám pomůže v boji, poskytne léčení a celkově vás může dostat z kaše, z níž byste se sami nevyhrabali. Momentálně vydavatel potvrdil dvě postavy: Mia Karnstein – Revenantka toulající se pustinou, jež používá podivnou zbraň zakončenou bajonetem. Další je Yakumo Shinonome – prý půjde o „cool týpka“ a zároveň někoho, na koho se budete moci spolehnout.

Shrnuto a podtrženo, pokud budete trpěliví a využijete každé možnosti, jež vám hra nabízí, pak nic nebude nepřekonatelné. V Souls sérii nebo Bloodborne jste mohli přivolat pomocníka jen v určitých situacích a na omezenou dobu, takže by Code Vein mělo být teoreticky jednodušší. Ale počítačem řízené NPC většinou nikdy nedělá to, co zrovna v danou chvíli potřebujete, takže nemáme obavy, že by hra byla příliš jednoduchá. Ale to nikdy žádná ze zmíněných nebyla, že?

Code Vein; boss, souboj
Souls série a Bloodborne by zřejmě nikdo nemohl označit za oddechové hry. Code Vein sice vypadá na první pohled malebněji, ale to neznamená, že by mělo jít o hru pro nenáročné hráče. Podle všeho se vývojáři budou držet zaběhnuté tradice a hra nabídne dostatečnou výzvu i pro ty nejnáročnější.

• Zdroje: Youtube (Bandai Namco)gamespot.com 

Code Vein – Dojmy z hraní (PS4)

  1. Code Vein – akční RPG nasáklé krví
  2. Interview s upírem ve dvou
  3. Jak to sekne Code Vein?
  4. Líbilo se nám Code Vein?
  5. HW nároky pro Code Vein PC

Code Vein – akční RPG nasáklé krví

• Dojmy z hraní: 8. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Code Vein se odehrává v dystopické a nepříliš vzdálené budoucnosti, kdy se hráč probouzí jako Revenant – člověk obdařený nezměrnou mocí, který po své smrti znovu procitl díky parazitické nákaze. Zcela evidentně patří k těm šťastnějším, většina Revenantů totiž po oživení okamžitě zešílí a změní se na agresivní, krvelačná monstra. Pro ty se vžil název „Lost” (Ztracení) a budou vám ze života dělat peklo zřejmě po celou hru, samozřejmě v různých barvách a tvarech.

Code Vein | Underworld Trailer | PS4

S novými trailery Code Vein zřejmě šetří, podívejte se tedy znovu na jeden starší kousek – pro nasátí atmosféry.

Ještě před samotným startem hry dovolila beta Code Vein svým hráčům navrhnout si svoji postavu v opravdu detailním charakterovém editoru. Stylizace a jasná inspirace stylem anime byla ze hry samozřejmě patrná již v této fázi, takže zde bylo na výběr ze spousty oblečků, všemožných úprav fyziognomie, účesů, jizev, make-upu a barvy očí, dostalo se ale i na poměrně bizarní doplňky, jakou jsou nasazovací kočičí uši, miniaturní kloboučky, příčesky či sluchátka. Možností bylo zkrátka tolik, že jsem se až bál, jestli si vůbec do konce časově omezené bety stihnu postavu  dokončit a dostanu se i k nějakému tomu hraní. Teď už ale bez nadsázky – editor postavy je zde prostě parádní.

Interview s upírem ve dvou

Po spuštění hry na vás dýchne pěkná atmosféra zničeného města, apokalyptická vize budoucnosti v Code Vein není příliš pozitivní, co byste ale chtěli od světa, kterému vládnou parazitem nakažení upíři? Samotná hratelnost rozhodně nezapře svůj vzor, totiž slavnou sérii Dark Souls, jejíž stopy v DNA Code Vein najdete bez větších obtíží i krevních testů.

Opatrně tedy procházíte lokace plné nepřátel, aktivujete si checkpointy zvané Mistle (něco jako bonfire v DS) a snažíte se neumřít, respektive umírat co nejméně. Máte k dispozici těžký a lehký úder, blok, backstab, parry, zkušenosti slouží zároveň i jako platidlo, prostě taková soulsborne klasika. Soubojový systém je podařený, veteráni série Dark Souls se zde budou cítit jako doma, zpočátku možná až moc. Po chvíli hraní ale přeci jen vyplavou na povrch jisté změny a novinky.

Code Vein; gameplay: npc Code Vein; gameplay: fight Code Vein; gameplay: skupinka
NPC budou v CodeVein hrát poměrně velkou roli, pokud je úmyslně nevypnete, zřejmě s vámi absolvují většinu hry.

Kromě klasických sečných, bodných, drtících a jinak ubližujících zbraní máte k dispozici i speciální schopnosti zvané „Gifts” (Dary), které Revenanti čerpají z moci zkonzumované krve. Jedná se o všemožné útočné či defenzivní boosty a krátkodobé bonusy, případně složitější útočná komba, magické útoky a tak podobně. Tyto schopnosti ale nemůžete čerpat do zblbnutí, každá totiž spotřebuje určitý počet veličiny zvané „ichor” (tento výraz pochází ze starořečtiny a znamená něco jako „krev bohů”), kterých máte pouze omezené množství. Ichory si ale můžete doplnit pomocí určitých předmětů, případně odpočinkem u checkpointu, používání darů a samotné bojování je tak v hezké rovnováze.

Jednou z těch největších novinek je zcela určitě možnost projít většinu hry s NPC partnerem, případně jiným hráčem. Code Vein tak přímo vybízí ke kooperativnímu hraní, jelikož na rozdíl od Dark Souls tato funkce neotevírá vaši hru invazím ostatních hráčů, kteří se rozhodli vám zkazit den. Jestli ale tento PVP prvek autoři do hry dostanou nějak jinak, třeba v podobě přímo tomu určenému režimu, bohužel zatím nevíme.

NPC bude v Code Vein na výběr zřejmě dost, přičemž každý bude disponovat unikátními dary, pravděpodobně tedy budete služeb některých využívat více, jiných zase méně, podle toho, jak budou kompatibilní s vaším herním stylem. Řady těchto pomocníků se navíc budou nepochybně ještě rozšiřovat, přímo úměrně vašemu postupu příběhem.

CODE VEIN Oliver Collins Boss Fight PS4 | Alza Magazín (Gameplay)

Ukázka boss fightu Code Vein. V plné verzi se ale pravděpodobně bude jednat o „tutoriálový” souboj, preventivně se tedy kvůli svému triumfálnímu vítězství nebudu naparovat.

Jak to sekne Code Vein?

Z audiovizuální stránky jsem byl s Code Vein spokojený. Lokace, nepřátelé a hlavní postavy jsou nadesignovány pěkně a na grafiku je radost pohledět, už jen kvůli nepřehlédnutelnému anime looku. Jediné, s čím jsem měl ve vizuální oblasti trochu problém, je částečná „přeplácanost”. Díky speciálním efektům, různým jiskrám, částicím a dalším vizuálním vymoženostem bylo občas dění na obrazovce dosti divoké, až by z toho neměl radost nejeden epileptik.

Rozumím tomu, že to byl záměr, koneckonců tento styl k anime prostě patří, k upírskému tématu by mi ale sedla trochu umírněnější grafika. Je to však samozřejmě věc názoru a vkusu. Jinak jsem v rámci této betaverze nenašel nic, na co bych si mohl nějak důrazně stěžovat.

Code Vein; gameplay: vizuál Code Vein; gameplay: mistle Code Vein; gameplay: efekty
Byly chvíle, kdy mi Code Vein graficky přišlo poněkud „rušné”, nejedná se ale o žádnou objektivní vadu, spíše otázku vkusu.

Líbilo se nám Code Vein?

Code Vein se bezpochyby profiluje jako nadějné akční RPG s upíry, pardon, Revenanty, v hlavní roli. Výrazná anime stylizace a několik nových mechanismů tomuto titulu pomáhá vymanit se ze škatulky „jen další Dark Souls klon” a potvrzuje, že si nejnovější počin studia Bandai Namco zasluhuje naši plnou pozornost. Her nasáklých krví s hlavními hrdiny vybavenými ostrými špičáky koneckonců nevzniká tolik, abychom nějakou mohli jen tak z plezíru ignorovat. Code Vein vyjde pro PC, PS4 a Xbox One pravděpodobně již tento rok, přesné datum vydání ale není známo.

• Zdroje: Vlastní

HW nároky pro Code Vein PC



Minimální HW požadavky Doporučené HW požadavky
Operační systém Windows 7 64-bit Windows 10 64-bit
Procesor Intel Core i5-2300 2.8GHz / AMD FX-8120 Intel Core i5-7400 3.0GHz / AMD Ryzen 3 2200G
Grafická karta NVIDIA GeForce GTX 760 / Radeon HD 7850 NVIDIA GeForce GTX 960 2GB / Radeon R9 380X
DirectX DirectX 11.0 DirectX 12.0
Operační paměť 6 GB 8 GB
Pevný disk 50 GB 50 GB

S jakým herním PC na Code Vein?

Chcete si ulehčit výběr? Níže pro vás máme tipy na vhodné herní počítače podle náročnosti.

Alza GameBox GTX1660

Minimální požadavky:

Alza GameBox GTX1660

Alza GameBox RTX2060

Doporučené požadavky:

Alza GameBox RTX2060

Alza BattleBox RTX2080S Cougar

Pro náročné:

Alza BattleBox RTX2080S Cougar

i Mohlo by vás zajímat

Související články

Alza Magazín

Jsme Alza Magazín

Všechny naše články, kde se dočtete nejen o informacích ze světa her, herního hardwaru a mobilních technologií, naleznete na stránkách Alza Magazínu. Naše herní recenze a zpravodajství můžete sledovat také na kanále Alza Gaming (facebook, instagram), kde se kromě denního přídělu novinek, dojmů, recenzí a memů můžete těšit také na pravidelné soutěže.

Code Vein vychází 27. září 2019 na PS4, Xbox One a PC. O novinkách vás budeme informovat.

Code Vein Preview

Preview Code Vein

  1.  Apokalypsa, upíři a co to vše znamená
  2.  Ve dvou se to v Code Vein lépe táhne
  3.  HW nároky pro Code Vein PC

Apokalypsa, upíři a co to vše znamená

• Preview: 21. 8. 2017 • Autor: Jiří Fait

A máme tady nechvalně proslulou apokalypsu, protože jinak by to byla nuda a nebylo by co zachraňovat a za co obětovat život. Zatím toho z příběhu Code Vein tedy není moc známo. Víme jen, že v nedaleké budoucnosti svět postihla jakási strašlivá pohroma a zdecimovala jej k nepoznání. Z velké většiny jsou města proměněná v ruiny a ze země trčí zvláštní obří trny (Thorns of Judgement). Odkud se vzaly nebo co jsou zač, zatím není jisté. 

Ve středu destrukce existuje a bojuje o přežití společnost Vein a pár statečných. Jde o neobvyklé jedince, Revenanty, jež se snaží ve všem tom chaosu nějak zorientovat. Nejsou to obyčejní lidé, ale mocní krvesajové. Jak se zdá, armageddon v těchto situacích propůjčuje lidem nadpřirozené schopnosti a v tomto případě půjde o upíří chlemtání lidské krve. Jenže nic není bez rizika. Poddejte se krvežíznivosti úplně a můžete ztratit i ten zbytek lidskosti, který vám ještě zbývá, a stanete se v Code Vein jedním ze ztracených (Lost).

Code Vein; apokalypsa, hrdinove mia
Společníci v Code Vein nebudou jen hezké NPC komentující vaši současnou situaci nebo plačící nad vaší mrtvolou. Prý půjde o plnohodnotné spolubojovníky, kteří vás nejednou vytáhnou z bryndy.
i Mrkněte na náš nový Herní magazín!

Ve dvou se to v Code Vein lépe táhne

V Code Vein budete vy jedním z Revenantů. Což znamená, že máte za úkol „propít“ se světem a při té příležitosti také zjistit, co se to s ním vlastně stalo. Sáni krve zde nebude jen klasickou upírskou delikatesou, ale propůjčí vám speciální schopnosti zvané Gifts (dary). Ty můžete použít pro zvýšení vaší moci, oslabení nepřátel nebo pro změnu vlastností vašich zbraní. Svět je kromě ztracených duší poset různými monstry a bossy. Nebyla by to akční soulovská RPG bez soubojů s bossy.

Na závěr je třeba zmínit partnery, kteří vám budou na této dystopické cestě dělat společnost. Code Vein nabídne možnost cestovat zřejmě pouze s jedním (nebo jednou) z nich po svém boku a není zřejmé, jestli je můžete v průběhu střídat, nebo zůstanou natrvalo „přikováni“ k vaší postavě. Bandai Namco Studios se vyjádřilo, že půjde jak o pomocníky v boji, tak o důležité faktory v příběhu. Jejich vztah k vám se bude postupně prohlubovat a podle všeho bude jejich AI rozhodovat o tom, jak by vám například v boji mohli nejlépe pomoci. Zní to zajímavě, takže jsme zvědaví, jak to celé v praxi bude vypadat.

Code Vein: Season Pass - Xbox Digital
Herní doplněk / DLC - Xbox One S/Xbox One X, elektronická licence, klíč pro Xbox Live, žánr: Akční, RPG a Adventura, pro uplatnění je vyžadována základní hra, pro online hraní vyžaduje předplatné Xbox Live

649,- bez DPH 536,-
Koupit
Ihned ke stažení
Objednací kód: MXESD1292
Code Vein Season Pass - PC DIGITAL
Herní doplněk / DLC - elektronická licence, klíč pro Steam, žánr: Akční a RPG, pro uplatnění je vyžadována základní hra

599,- bez DPH 495,-
Koupit
Ihned ke stažení
Objednací kód: MVE004873
Code Vein: Deluxe Edition - Xbox Digital
Hra na konzoli - Xbox One S / Xbox One X, Xbox Series X, Xbox Series S, elektronická licence, klíč pro Xbox Live, žánr: akční, RPG a adventura, pro online hraní vyžaduje předplatné Xbox Live Gold

2 349,- bez DPH 1 941,-
Koupit
Ihned ke stažení
Objednací kód: MXESD1291
Dark Souls Trilogy - PS4
Hra na konzoli - PS4 / PS4 Pro, PS5 (s mechanikou), krabicová verze, žánr: akční a RPG, pro online hraní vyžaduje předplatné PlayStation Plus - Kombinace bohatého, temného fantasy světa, procházení dungeonů, setkání s hrůzostrašnými nepřáteli a převratné on-line prvky dělá z Dark Souls absolutně přesvědčivý zážitek. Hra odstraňuje bariéry z herního světa, který podporuje touhu po poznání a požaduje přizpůsobivost. Při setkáních s děsivými nepřáteli a objevování nových oblastí, se základ hry, výzvy a odměny, mění na zkušenosti a přinášejí jedinečný pocit úspěchu.

1 109,- bez DPH 917,-
Koupit
Akční cena
Můžete mít zítra od 8:15
Skladem > 5 ks
Objednací kód: MSX602
0
Vytisknout
Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Pro organizace Jak nakoupit
P-DC1-WEB24
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi