Recenze na akční izometrické RPG Darksiders Genesis si již na naše stránky našla cestu v prosinci loňského roku, přesto se však musíme do pekla ve společnosti ostrostřelce Svára a rytíře apokalypsy Války ještě jednou podívat. V polovině února se totiž na výpravu proti Luciferovi vydáme na konzolích PS4, Xbox One a Switch, pro které byla tato hra původně vyvíjena. Jak se povedl port na televizní obrazovky, se dozvíte v našich dojmech.
• Dojmy z hraní (PS4 Pro) • Recenze (PC) • Dojmy z Gamescomu 2019 • Oznámení •
• Žánr: Akční RPG • Multiplayer: Ano • Vývojář: Airship Syndicate • Vydavatel: THQ Nordic • Platformy a Datum vydání: PC, Stadia (5. prosince 2019) PS4, Xbox One, Switch (14. února 2020) • Homepage • Čeština: Ne
• Dojmy z hraní (PS4 Pro): 21. 2. 2020 • Autor: Jakub Němec
Originální série Darksiders, která zajímavě zpracovává tématiku čtyř jezdců apokalypsy, se proslavila po celém světě především kvůli kombinaci dynamických soubojů a prostorových hádanek. Díky třem dílům jsme již měli příležitost seznámit se s Válkou, Smrtí a Zuřivostí, ale čtvrtý parťák své vlastní dobrodružství stále netrpělivě vyhlížel. Přišla na něj řada až nyní v Darksiders Genesis, jen v trošku jiném rozpoložení, než by fanoušci čekali. Střelecký mistr Svár se totiž na naše konzole (počítačům už se věnuje od 5. prosince, o čemž jste se mohli přečíst v naší recenzi) podívá v izometrickém pojetí známým pod označením „diablovka“.
Darksiders Genesis - Split Depth Trailer
Titul Darksiders Genesis funguje velmi dobře jako singleplayerový zážitek, ale hraní ve dvou nabízí také slušnou porci zábavy.
Další překvapení se schovává v příběhu nenavazujícím na Darksiders 3, v němž se Svár mihnul na samém konci slibujícím masakr démonů pomocí jeho pistolí. Místo toho se ale pustí na samotný začátek příběhu jezdců apokalypsy, takže funguje jako prequel. Společně se svým druhem Válkou se vydávají vstříc samotnému Luciferovi, který se rozhodl porušit nastolenou rovnováhu mezi nebem a peklem, což nemohla nechat bez povšimnutí Spálená rada (The Charred Council), zaměstnavatel apokalyptických mstitelů.
Příběh Darksiders Genesis ovšem ničím neohromí, vlastně působí jako stafáž pro hromadnou likvidaci démonů, což vlastně fanoušek izometrických rubaček toužebně očekává. Velkou otázkou ovšem bylo, jak vyvražďování pekelníků ozvláštnit, aby titul studia Airship Syndicate nevypadal jako pouhý klon Diabla, Victora Vrana či Torchlightu. Jak jste se mohli dočíst v naší recenzi, vydali se atypickou cestou zachovávající podstatu série Darksiders (najdete zde logické puzzly a charakteristické vlastnosti jezdců apokalypsy), vynechali sbírání vybavení padlého z potvor a nabídli unikátní způsob vývoje dovednostního stromu pomocí získávání démonických esencí příšer, jež investujete do zlepšení vlastních schopností.
Nyní jsme si již zopakovali všechny podstatné náležitosti a můžeme se naplno ponořit do hlavní náplně dnešního textu – jak se hraje Darksiders Genesis na konzolích. Postupně se podíváme na všechny aspekty zážitku pro jednoho a dva hráče, přičemž začneme se samotnou hratelností. Autoři vám umožní plenit pekelné pláně v jednom až dvou hráčích, takže si můžete do své herní seance přizvat kamaráda po síti nebo si spolu sednout k jedné obrazovce. Singleplayerový i online zážitek se k sobě velmi blíží, dynamická hratelnost a zábavnost cupování démonů neomrzí a společně s inovativním přístupem budování postavy si užijete skvělou zábavu, kterou občas pokazí nepřesné skákačkové pasáže nebo zbytečné bugy.
Horší situace nastane ve chvíli, kdy společně zíráte na jednu obrazovku. Ta se totiž rozpoltí a sleduje každého hrdinu zvlášť, na což si budete dlouho zvykat. Postupem času si však na podivné křížení obrazů přivyknete, především ve frenetických soubojích s bossy, a budete se bavit společnými zážitky v pekelných dungeonech. Tedy až do chvíle, kdy se vám ztratí postavy. Několikrát se nám totiž stalo, že se hra rozhodla „posunout“ herní plochu, aby ukázala zajímavý objekt v dálce nebo pod útesem, a v té chvíli absolutně ztratíte kontrolu nad svou postavou. Především na vyšší obtížnosti je tato „vychytávka“ opravdu smrtící.
Darksiders Genesis Splitscreen I Alza Gaming (Gameplay, PS4 Pro, No Commentary)
Hraní Darksiders Genesis ve dvou je povětšinou zábava, ovšem někdy se splaší kamera nebo se postavy zasekávají o objekty, které nevidíte.
Opravdu tomuto nepovedenému aspektu nerozumím, protože na prezentaci v rámci výstavy Gamescom zástupci studia Airship Syndicate uváděli rozdělenou obrazovku, díky níž můžete jít nezávisle každý svou cestou (to funguje hodně slušně), jako hlavní klad Darksiders Genesis, a přitom se dopustí takové klukoviny. Je to škoda o to větší, že ve hře zůstala většina chyb, které ve své recenzi pro PC vytýkal kolega Ondra Zeman. Přesto se v rámci zážitku pro jednoho hráče jedná o nadprůměrný titul, jenž vás nechá odpočinout od nekonečné honby za lepší výbavou a nabídne zajímavě pojatý strom dovedností.
Pokud odpustíte občasné chyby, grafické bugy a někdy nepřehlednou kameru ve split-screenu, není Darksiders Genesis špatnou volbou, takže si svou cenu okolo sedmi stovek v pohodě obhájí. V případě, že toužíte po nekonečném přísunu předmětů, jimiž budete zdobit svou postavu, pekelné jízdě Sváru a Války vydané 14. února na PS4, Xbox One a Switch se raději vyhněte a poohlédněte se jinde. Třeba na diablovku Wolcen: Lords of Mayhem, která nedávno opustila vody předběžného přístupu a hlásí hotovo. Nebo se obrňte trpělivostí a počkejte na Diablo IV, což ovšem může ještě pár let trvat.
Tyto dojmy z hraní byly psány pro PS4 Pro.
• Zdroje: Vlastní
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 7 64-bit |
Procesor | Intel Core i5-4690K 3.5GHz / AMD FX-8320 | Intel Core i7-3930K 6-Core 3.20GHz / AMD Ryzen R5 1600 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 960 2GB / Radeon R9 380 | NVIDIA GeForce GTX 1060 / Radeon RX 580 4GB |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 4 GB | 8 GB |
Pevný disk | 15 GB | 15 GB |
Darksiders Genesis vychází 5. prosince 2019 na PC a Google Stadia. 14. února 2020 dorazil titul také na PS4, Xbox One a Switch. O novinkách vás budeme informovat.
• Recenze: 4. 12. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Válka Nebe s Peklem zuřila v univerzu Darksiders po celá staletí pod dohledem společenství The Charred Council, jehož prioritou bylo vždy to, aby žádná ze stran nezískala vyloženou převahu a nenarušila tak pečlivě udržovanou balanci. Přestože se jim to po většinu času daří, občas se objeví na scéně problémista s na první pohled geniálním plánem, který dočasně zaskočí i toto neustále bdělé uskupení. Naštěstí pro celý svět měli představitelé tohoto řádu vždy po ruce čtyři jezdce Apokalypsy schopné s trochou umu a štěstí vyřešit všechny problémy, jež jim jejich nemilosrdní páni postavili do cesty. Ve finále se dvěma z nich dokonce podařilo od zla vyčistit samotný Eden. Když už si však mysleli, že budou mít konečně klid, objevila se na scéně další práce, tentokrát v podobě samotného Lucifera.
Ten se odhodlal k vcelku odvážnému kroku: namísto toho, aby s ostatními démony o svůj trůn bojoval, rozhodl se, že jim nabídne to, po čem nejvíc touží, díky čemuž si získá nejen jejich pozornost, ale také dočasnou věrnost, protože v Pekle se nedá na nic spoléhat věčně. Vůdcům The Charred Council se Luciferovo počínání samozřejmě moc nezamlouvá, a tak k jeho nejnovějšímu potenciálnímu spojenci, démonickému pánu Samaelovi, vysílají dva ze svých specialistů na řešení problémů, jezdce Apokalypsy. Když Válka a Svár dorazí do jeho panství v nejnižších patrech říše pekelníků, celá situace se během chvíle zkomplikuje a namísto vysvětlení dostanou jen lístek do nižších instancí, kde na ně už čekají démonické hordy.
Zástupci série Darksiders nikdy nepatřili mezi dílka, které byste hráli kvůli jejich komplexnímu příběhu, jenž by byl plný kvalitně ztvárněných postav, nečekaných zvratů a zajímavých dějových zápletek. Darksiders Genesis je v tomto ohledu tradičním zástupcem této léta existující značky, takže od něj nelze čekat žádné velké zázraky. Nabídnuto je vám jednoduché vyprávění, jehož tempo neohromí, ale ani neurazí. Jeho primárním tahounem jsou relativně zábavné dialogy mezi vtipy sázejícím Svárem a sucharem Válkou, který mírní svého temperamentního společníka za pomoci extrémně chladných poznámek, jež nakonec pobaví víc než plytký humor pistolemi vyzbrojeného vtipálka. Osobně by mi nevadilo, kdybych dostal podobně navrženou linku jako v Children of Morta, nelze však mít vše.
Darksiders Genesis - Aréna I GEM (Gameplay)
Vedle příběhového režimu nabízí Darksiders Genesis také arénu, ve které se můžete střetnout s pestrou škálou nepřátel bez toho, abyste se za nimi museli honit.
Každý správný fanoušek této série si jistě pamatuje, že se její poslední zástupce odehrával jak v pekelných hlubinách, tak i v ulicích bojem zdemolovaných velkoměst. V Darksiders Genesis se do světa lidí tentokrát nepodíváte. Namísto něj je nám nabídnuto primárně Peklo s několika odbočkami, jež nám umožní poznat lépe říši mrtvých, nebo destinaci, jejíž obyvatelé Luciferovi ani jeho posluhovačům odjakživa moc nefandí. Celkem se lze podívat do více než patnácti originálně navržených lokací, jejichž průchod stojí díky vymazlenému designu vždy za to, takže se do nich budete rádi vracet. Za sebe musím říct, že jsem si z nabízeného spektra nejvíce oblíbil pevnost démonického lorda Molocha, jehož sluhové se rozhodně smrti z mých rukou nebáli.
V případě, že náhodou nemíříte do úrovně, kterou má na starosti jeden z primárních antagonistů příběhu Darksiders Genesis, můžete se těšit na relativně rozlehlou destinaci, jež vám nabídne vedle nekonečných zástupů monster také různě náročné výzvy. Pokud se rozhodnete, že splníte vše, co je před vás postaveno, máte se nač těšit, protože výzvy samotné jsou zaměřené nejen na eliminaci pestré škály příšer. Čelit v nich budete muset též logickým hádankám, které potrápí vaši mysl i reflexy, jelikož v nich musíte často co nejrychleji aktivovat určité body. Když se opozdíte třeba jen o sekundu, jste většinou nuceni celou výzvu opakovat až do momentu, než se vám podaří uspět. Odměnou za vaše snažení jsou většinou klíče otvírající bonusové lokace, které přetékají poklady.
I když je lov pokladů fajn kratochvíle, prim v Darksiders Genesis stejně jako v jeho předchůdcích hrají souboje s různorodými monstry, jež se potulují tímto temným světem. Abych řekl pravdu, rozsah škály příšer, s nimiž jsem se na svých toulkách mohl setkat, mě velmi příjemně překvapil. Nebyla totiž složena jen z démonických kreatur, s nimiž se víceméně dalo počítat, ale také z nemrtvých a nákazou pozměněných bytostí toužících po neposkvrněné krvi. Jakmile se vám podaří prosekat se skrze zástupy obyčejných bestií vedených věrnými generály s tuhým kořínkem, bude vám umožněno střetnout se tváří v tvář se samotnými vládci pekel, mezi nimiž nechybí Belial, Mamon nebo již jednou zmíněný Moloch.
Bitvy s bossy představují v Darksiders Genesis na vyšších obtížnostech relativně slušnou výzvu. Každý z primárních antagonistů tu má své sídlo, jež na první pohled připomíná arénu. Mamon si lebedí v hromadě zlata, Moloch disponuje kruhovou arénou a Belial, no, ten má obětiště stabilně ukájející jeho apetit. Co bojiště, to odlišné bojové podmínky, jimž je nutno se přizpůsobit. Nenasytný Belial se kupříkladu nachází na kruhové plošině uprostřed kyselinou zalitého jezera. V momentu, kdy začne jít do tuhého, promění střed kruhu v kyselinové jezírko, do něhož spadnout rozhodně nechcete. Za eliminaci pánů pekel nejste v Darksiders Genesis odměněni jen dobrým pocitem, ale také hromadou duší.
Darksiders Genesis - Moloch Apocalyptic Difficulty I GEM (Gameplay)
Jednou z největších výzev Darksiders Genesis je rozhodně Moloch, jehož smrtící meč dokáže slabší jedince srazit na kolena na jediný švih.
Duše jsou odjakživa hlavním platidlem tohoto univerza, v Darksiders Genesis za ně tím pádem můžete nakoupit většinu artefaktů navyšujících zdraví a bojovou efektivitu vašich hrdinů. Samotná škála výstroje bohužel není nikterak rozsáhlá. Celek totiž necílí na získávání nových předmětů, nýbrž na zdokonalení smrtících nástrojů, jež máte od samého začátku, takže namísto toho, abyste měnili stabilně výstroj, budete nuceni k přepínání munice u Sváru a přehazování aury u meče za Válku. Všechna dočasná vylepšení mají odlišný efekt, kvůli čemuž je využijete jen v určitých situacích. Svárem užívané elektrické projektily a ohnivý meč Války jsou kupříkladu dobré proti větším hordám, když je však použijete na jeden cíl, moc škody nenadělají.
Investovat získané dušičky nemusíte jen do zakoupení dočasných vylepšení. Získat za ně lze též srdce jednotlivých monster, jimiž je možné osázet vývojový strom sdílený oběma hrdiny. Všichni démoni tu totiž v sobě mají jeden ze tří typů krystalů, jejichž základní účel je navýšit zdraví, sílu nebo hněv. Každé jádro vytažené z démonických útrob vašim šampionům kromě základního posílení dodá po vložení do určitého slotu také unikátní, automaticky se aktivující schopnost či pasivní posílení, jež následně zdokonalujete za pomoci střípků ze specifických druhů příšer. Na celém systému se mi líbí skutečnost, že pokud určité gemy vložíte ve správném pořadí do předem definovaných slotů, Darksiders Genesis vás za to odmění (či naopak penalizuje v případě, že je nasázíte po svém).
Pokud hra nejprve míří na PC, člověk očekává, že se bude jednat o verzi, která bude plně podporovat všechny funkce, jež jsou pro počítače typické. Na Darksiders Genesis je bohužel očividné, že se jedná primárně o konzolový titul, u nějž se jeho tvůrci moc nezabývali tím, zda vám při nastavení určitého jazyka budou fungovat všechny klávesy, či nikoliv. V případě, že chcete mít jistotu, že se po zmáčknutí určitého tlačítka dočkáte reakce, je dobré si nastavit anglickou klávesnici, ta vám totiž zajistí bezproblémovou aktivaci veškerých nabízených dovedností. Abych řekl pravdu, myslel jsem, že dostanu po této stránce maximálně odladěné dílo, nakonec s ním však v tomto ohledu moc spokojený nejsem. Doufám, že skrze následné aktualizace bude vše ještě vylepšeno.
Řádnou péči by si popravdě zasloužila také kamera, která se kvůli svému špatnému zpracování stane často jedním z důvodů, proč vaše postava padne v boji nebo i mimo něj. Střety s nepřáteli a na pohybu založené hádanky, jež musíte při hraní absolvovat, vás totiž nejednou nutí k tomu, abyste se s nimi vypořádali v extrémně nebezpečných lokacích, kde každý špatný krok či skok automaticky znamená smrt. Darksiders Genesis vedle tohoto nešvaru trpí ještě slušným výskytem různorodých technických nedostatků, jimž doslova dominuje zasekávání se v texturách, které mám spojeno převážně se zakončovacími údery. Ty se minimálně v současnosti nevyplatí užívat v úzkých uličkách, protože je zde vysoká šance, že namísto eliminace nepřítele skončíte zaseknutí v kusu skály.
Darksiders Genesis - Hádanka Apocalyptic Difficulty I GEM (Gameplay)
Řešení některých pohybových hádanek je v Darksiders Genesis díky hektické kameře hodně náročné, protože vám stabilně není schopná prezentovat aktuální dění.
Válka se Svárem to v Darksiders Genesis roztáčí hodně podobně jako jejich sestra Zuřivost z Darksiders 3. Celkový zážitek je však o něco více vyladěný a hlavně méně frustrující než to, co mi prezentoval poslední zástupce této série. Na kompletu se mi líbí především dynamická hratelnost, možnost kooperace, osobité hádanky, design jednotlivých úrovní, koncept vývoje postav a pestrá škála nepřátel, s nimiž se lze při průchodu tímto univerzem setkat. Nebýt problematické kamery, nedomyšleného ovládání a otravných bugů, zřejmě by se jednalo o hru, jež by si zasloužila vyšší hodnocení, škoda, že se vývojářům s těmito prvky nepodařilo vypořádat. Stejně tak by mi nevadilo, kdyby mi byl poskytnut komplexnější příběh s propracovanější zápletkou.
Darksiders Genesis je příjemným zpestřením, které do jisté míry naznačuje směr, jímž by další zástupci této série mohli kráčet v následujících letech v případě, že se s ním vývojářům podaří udělat díru do světa. Svou hratelností a zpracováním toto dílo jistě potěší milovníky rychlejších diablovek, kterým nabídne velmi návykovou hratelnost, obstojné úrovně a hlavně kooperaci, díky níž si jej budou moci vychutnat i s kamarády. Hráči, kteří naivně doufají v to, že se tento kus bude v mnohém podobat ostatním zástupcům této série, by ho měli ignorovat, a raději si počkat na pokračování Darksiders 3. Za sebe musím uznat, že mě Darksiders Genesis i přes své nedostatky dokázalo zaujmout, takže nákup fandům takto laděných her doporučuji.
Tato recenze byla napsaná pro PC verzi.
• Zdroje: Vlastní
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
• Dojmy z GC 2019: 9. 9. 2019 • Autor: Jakub Němec
V akčních adventurách o čtyřech jezdcích apokalypsy pracujících ve jménu vyššího „dobra“ jsme se seznámili již s triem Válka, Smrt a Zuřivost, ale na Svár (anglicky Strife) se stále ještě nedostalo. Nezvedejte se ze židle, tohle opravdu není oznámení na Darksiders 4, protože tvůrci z Airship Syndicate se rozhodli vrátit v čase a představit nám počátek sporu v samotném pekle. Jestliže se orientujete v příběhovém pozadí populární skákačky s hádankami, tak vězte, že Darksiders Genesis vás vezme přesně před začátek prvního dílu. V prequelu se tak mimo proklamovaného Sváru objeví protagonista počátku série Válka.
Efektní výbuchy během soubojů napumpují tu správnou míru adrenalinu do žil každého fanouška diablovek, mezi něž se brzy zařadí také Darksiders Genesis.
Mezi oběma postavami budeme během verze pro jednoho hráče moci volně přepínat, ale dle slov tvůrců při prezentaci na Gamescomu se zábavnost mnohonásobně zvyšuje během kooperace před jednou obrazovkou. Na rozdíl od Diabla 3 či podobných her se nemusíte plácat na jedné společné obrazovce, pokud se budete chtít vydat každý na svou stranu. Herní plocha se zkrátka rozdělí na dvě části a každý operujete podle svého uvážení. Při dostatečném přiblížení se vše slije do jednoho prostředí, což dle mé zkušenosti funguje relativně hladce. Na základě zážitku z vlastního hraní ovšem musím poznamenat, že se obraz občas nepříjemně trhal a sekal, což se snad do vydání plné verze napraví.
Autoři ovšem nezaujmou příznivce apokalyptických jezdců pouze příběhem (který je u diablovek pouze příjemným bonusem), ale také netradičními nápady, jež by mohly posunout žánr izometrických mlátiček o kousíček dopředu. Mimo obrovského lootu, který na vás bude padat ze všeho zabitého a rozbitého na mapě, se připravte na zajímavě koncipovaný dovednostní strom. Ten se aktivuje magickými orby, jež získáte po zmasakrování dostatečného počtu určitého typu pekelných zplozenců. Dané magické koule poté rozmisťujete ke skillům a snažíte se vytvořit synergie, které budou schopnosti navzájem posilovat. Měnit je můžete kdykoli bez jakýchkoliv sankcí, což jde na ruku zábavné hratelnosti bez překážek.
Darksiders Genesis – Gamescom 2019 (Gameplay)
Novináři z IGN pořídili nahrávku z dema Darksiders Genesis na Gemescomu. Můžete zde vidět oba hrdiny v akci, přičemž si všimnete, že Válka se zaměřuje na kontaktnější boj, zatímco Svár se s nepřáteli vyrovnává střelbou ze svých zbraní.
Pro mě osobně je milým překvapením zařazení prostorových puzzlů, které jako fanoušek klasických platformovek ocením ve všech zdařilých formách. Objevování různých cest pomocí skákání, aktivací různých pák a využívání dovedností okoření tradiční izometrické mlácení ve stylu titulů jako Lara Croft and the Guardian of Light. Po sesbírání pečlivě schovaných artefaktů se vám navíc zpřístupní v každé úrovni tajná místnost s mnohem složitějším systémem pastí a překážek, jenž zaměstná vaše mozkové závity na vyšší úrovni.
Sympatickým krokem je také přizpůsobení hratelnosti podle počtu lidí před obrazovkou. Tvůrci nám na Gamescomu tvrdili, že při hře v jednom narazíte na jiné komplikace, než když se chopíte ovladačů ve dvou. Jestli se nejedná pouze o marketingové povídačky, zjistíme až v plné verzi, která se na naše PC, PS4, Xbox One a Switch chystá ještě v průběhu roku 2019. Titul Darksiders Genesis se chystá také na systém Google Stadia, ale to našince zatím může nechat ledově klidnými. Naopak souboje s bossy vás v mlátičce studia Airship Syndicate mohou rozpálit doběla.
Prezentace na Gamescomu ukázala, že Darksiders Genesis bude velmi pěknou hrou na pohled.
Setkáme se totiž s tradičními šarvátkami, jež projdou několika fázemi, než vaše nemesis padne bídně k zemi, aby vás následně obdarovala hromadou artefaktů. Podle všeho to vypadá, že se v Darksiders Genesis bude umírat docela hodně a velký důraz se bude klást na únikové manévry společně s dobrým načasováním využití speciálních dovedností či výbuchu vzteku. Naštěstí se dá padlý kamarád relativně snadno a rychle oživit. Přesto se nám během dema podařilo zemřít oběma a museli jsme se vrátit na jeden z hojně rozvrstvených záchytných bodů. Prozatím vypadá cesta Sváru do podzemí jako dobrá zábava, ale plná verze nám její potenciál ještě musí potvrdit.
• Zdroje: YouTube (IGN)
• Oznámení: 8. 6. 2019 • Autor: Jakub Němec
Třetí díl Darksiders mnoho fanoušků neoslovil, při vydání se potýkal s několika nepříjemnými chybami, příběhová složka řadu příznivců vyloženě zklamala, ale já si stále myslím, že se jednalo o docela slušnou akční adventuru (i když samozřejmě měla a mohla dopadnout lépe, to si přiznejme). Pokud jste s Fury vydrželi až do konce její cesty, tak jste byli zřejmě celí zvědaví na pokračování, v němž se jako hlavní postava musí nutně objevit čtvrtý jezdec Apokalypsy Strife (Svár). Když proto THQ Nordic ohlásilo, že v brzké době ohlásí nový přírůstek do komiksem inspirované ságy, doufal jsem v zakončení celé kvadralogie. Marně.
Darksiders Genesis - Announcement Teaser
Strife v Darksiders genesis působí jako správný borec, který si dává likvidování pekelníků jako pravidelnou rozcvičku po ránu.
Inu, severem ošlehaný vydavatel na to šel od lesa a nakonec nám postavu Strifa ukázal, ale v úplně jiné roli, než jsme jej čekali. Místo završení bojů mezi nebem a peklem se totiž vydáme v Darksiders Genesis na jeho úplný začátek. V předchozích dílech jste možná jen tak mimochodem zaznamenali zmínky, že „Strife zachránil lidstvo, jež chtěl vlastní rukou rozdrtit sám Lucifer.“ A právě tyto chvíle budeme s pověstným ostrostřelcem (po ruce má vždy dvě ničivé pistole) absolvovat. Zapomeňte ovšem na další akční adventuru z pohledu třetí osoby, spin-off Genesis totiž vypadá jako další klon legendárního Diabla.
Prozatím se k nám moc informací nedostalo a gameplay můžeme posoudit pouze z několika krátkých záběrů z teaseru, jenže bedlivému diváku pár podstatných detailů neujde. Určitě můžeme čekat široký vývojový strom rozličných skillů, jak se na správnou izometrickou mlátičku sluší a patří. K dobrým zvykům posledních let také patří, že u podobných titulů hrajeme v kooperaci. Darksiders Genesis o ničem takovém nemluví, ale když se podíváte na několik první záběrů přímo ze hry, objevíte tam postavu Války, hrdiny prvního dílu. Otázkou zůstává, zda jej bude ovládat umělá inteligence jako váš doprovod, nebo se jej bude moci chopit kamarád na síti.
Obrázek 1. Čtvrtý jezdec Apokalypsy si troufne na rozhovor s Luciferem bez bázně a hany, což podporuje domněnku o ikonických bossfightech. Obrázek 2. Pohled na gameplayeové záběry zatím odhalují smysl pro detail a hratelnost typickou pro díla inspirovaná Diablem.
Tyto spekulace velmi brzy objasní výstava E3 konající se v Los Angeles již příští týden. Darksiders Genesis by zde měla být dostupná přítomným novinářům, kteří se jistě podělí o své dojmy a záběry z hraní, což nám zajisté řekne více než pár vteřin vývojářské ukázky. Osobně doufám v obstojně povedený titul, protože se za něj postavilo studio Airship Syndicate, jež nám naposledy přineslo tahovou adventuru Battle Chasers: Nightwar, která mě relativně dlouho udržela před obrazovkou. Darksiders Genesis by mohlo vyjít už letošní rok, protože se stalo jednou ze startovních her služby Google Stadia.
• Zdroje: Tisková zpráva, YouTube, Polygon