vega Far Cry 6 - Hidden empty P

Overwatch 2 (NOVINKA) – Krátká povídka popisuje život Mercy před druhým dílem

Overwatch je jedna z mála online FPS her, které se mohou pyšnit vlastní propracovanou mytologií. Studio Blizzard si na tomto aspektu poměrně zakládá a jinak tomu nebude ani v případě právě vyvíjeného Overwatch 2, což dokazuje nedávno publikovaná krátká povídka zobrazující jistou životní etapu jedné z hratelných postav – léčitelky Mercy. Více v naší novince.

NovinkyOznámení

Overwatch 2; screenshot: Mercy

Overwatch 2 (hra) | Overwatch (IP)

FPS Overwatch 2 je sequelem k původní hře Overwatch z roku 2016, se kterým bude sdílet multiplayer. Titul vyvíjí a vydává studio Blizzard Entertainment. Zatím není jisté, kdy hra dorazí, ale vyjít by měla určitě na PC, PS4, Xbox One a Switch pravděpodobně bez české lokalizace a bude obsahovat multiplayer. | Homepage

Overwatch 2 – Novinky

1. (13. 11. 2019) Čemu se Mercy věnovala v čase mezi prvním a druhým dílem Overwatch?
  2. (8. 11. 2019) Blizzard chce zabránit štěpení komunity
  3. (6. 11. 2019) Overwatch 2 – postavte se robotické armádě
  4. HW nároky pro Overwatch 2 PC

Čemu se Mercy věnovala v čase mezi prvním a druhým dílem Overwatch?

• Novinka: 13. 11. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Zmíněná povídka nese název Valkyrie a zavede nás do Egypta, kde Dr. Angela Ziegler alias Mercy pracuje jako lékařka v polní nemocnici. Příběh má 24 stran a je doplněný několika ilustracemi ukazujícími sličnou zdravotnici poněkud netradičně v civilním oblečení (ačkoli těžké bojové boty nosí stále), přičemž se odehrává před událostmi Overwatch 2. Povídku k přečtení najdete v podobě stahovatelného PDF, existuje ale pouze v anglické verzi.

Overwatch – Mercy’s Recall Challenge (Trailer)

Vybojujte si legendární skin Mercy v eventu Mercy's Recall Challenge.

Zároveň s tímto počinem Blizzard do Overwatch přidal i několik tematicky laděných výzev zvaných Mercy's Recall Challenge, za jejichž plnění vám bude odměnou pár kosmetických předmětů, včetně legendárního skinu Mercy v doktorském plášti. Ano, je to právě ten plášť, jenž Mercy nosí právě ve výše zmíněné povídce. A kruh se uzavírá.

Tento krátkodobý mini event potrvá od 12. listopadu do 2. prosince 2019, samozřejmě na všech platformách.

• Zdroje: playoverwatch.com, YouTube (PlayOverwatch)

Blizzard chce zabránit štěpení komunity

• Novinka: 8. 11. 2019 • Autor: Jiří Fait

Jeff Kaplan, výkonný ředitel společnosti Blizzard, na BlizzConu řekl, že myšlenka jakéhokoli pokračování jej znervózňuje. Jak lidé přijmou novou hru ze stejného univerza? V tomto případě kompetitivní Overwatch 2, když má jednička stále celkem silnou komunitu a lidé už určitě posbírali většinu skinů, oblečků a podobných kosmetických úprav. Sérii FIFA od EA to rok co rok prochází, tak proč by neměl uspět i Blizzard?

Naštěstí takhle vývojáři nepřemýšleli a podle slov Kaplana bude přechod mezi Overwatch 1 a 2 co možná nejméně bolestivý. Jak jsme již psali v oznámení, všechny získané kosmetické úpravy se totiž přenesou do druhého dílu, takže o nic nepřijdete. A pokud chcete jen hrát nové mapy a módy a nechcete investovat do Overwatche 2, když už máte jedničku, bude zde i tato možnost.

Overwatch 2; screenshot: Pink Mercy
Legendární růžový skin pro hrdinku Mercy byl dostupný pouze při příležitosti charitativního eventu. Ale nikdo neřekl, že by se nemohla objevit v Overwatch 2, takže ještě existuje naděje!

Ovšem Jeff Kaplan pro server Kotaku řekl, že plánují nakonec obě hry sloučit do jedné. Chtějí tím hlavně zabránit štěpení komunity a také tomu, aby neměli někteří hráči výhodu nad jinými například kvůli stabilnější verzi klienta, jelikož v kompetitivní sféře je sebemenší propad FPS nebo náhodný lag hned znát.

Pokud jste měli pocit, že Overwatch poslední dobou v oblasti updatů mírně stagnoval, bylo to hlavně kvůli vývoji Overwatche 2. Spojit dva klienty dohromady jistě nebude nic jednoduchého, i když obě hry běží na stejném enginu (a taky hlavně díky tomu působí Overwatch 2 spíše jako expanze, než plnohodnotné pokračování). No uvidíme, jak se s tím společnost Blizzard nakonec popasuje, ale za nás říkáme, že podobný přístup k sequelům by si zasloužila řada dalších her.

• Zdroje: PC Gamer, Kotaku

Overwatch 2 – postavte se robotické armádě

• Novinka: 6. 11. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Overwatch 2 by měl své hráče potěšit příběhovým kooperativním PvE režimem, kde se staří i noví hrdinové postaví zločinecké organizaci Null Sector. Tato armáda robotických zabijáků bude rozsévat zkázu na atraktivních lokacích po celém světě. Kooperace nabídne zábavu až pro čtyři hráče najednou, přičemž pro každou misi bude zřejmě dostupná předdefinovaná sestava hrdinů, ze kterých si budete moci vybírat a následně se v jejich kůži postavit mechanickým „nullám” a odhalit jejich zlotřilé úmysly.

Americký server Game Informer na svém YouTube kanále zveřejnil 15 minutové video, kde si nové příběhové mise můžeme dobře prohlédnout. Budou se odehrávat ve stejných lokacích jako klasická multiplayerová složky hry, ovšem ve speciálně navržených mapách pro PvE s částečně zničitelným prostředím. Jednotliví hrdinové zde na rozdíl od PvP budou oplývat unikátními talenty, které si budete postupně odemykat a modifikovat. Součástí PvE režimů pak údajně budou i různé power-upy, jako jsou třeba korozivní granáty, generátor HP nebo energetický štít.

Overwatch 2 – Story Experience (Gameplay)

Podívejte se na 15 minut ze zbrusu nového kooperativního režimu.

Tyto nástroje v klasickém PvP nebudou přítomné, jednalo by se tedy o vítané osvěžení hratelnosti, v této fázi vývoje ale musíme počítat i s variantou, že Blizzard si to nakonec rozmyslí a tyto itemy nakonec ve hře vůbec neuvidíme, nebo třeba ve značně změněné podobě.

Druhým typem PvE obsahu budou takzvané Hero Missions, tedy úrovně oddělené od příběhové kampaně navržené pro co nejvyšší znovuhratelnost. Podle ředitele vývoje Jeffa Kaplana si je s chutí zahrajete kdykoli, na rozdíl od příběhových misí si zde totiž můžete zvolit jakéhokoli hrdinu z více než 30 dostupných postav. Jaká ovšem bude vaše motivace pro hraní těchto misí, zatím není známo, možná odemykání skinů a dalších kosmetických záležitostí? Kdo ví... no, asi vývojáři z Blizzardu, ale ti to nejspíš jen tak nepoví.

Overwatch 2 podle zatím dostupných informací dorazí na PC, PS4, Xbox One a Nintendo Switch, nad datem vydání ale zatím bohužel visí jeden velký otazník. Snad se odpovědi na tuto palčivou otázku dočkáme brzy.

• Zdroje: YouTube (Game Informer), PC Gamer

Overwatch 2 – Oznámení

1. Overwatch nebo Overwatch 2? To je ta otázka.
  2. Co Overwatch 2 přinese nového?
  3. HW nároky pro Overwatch 2 PC

Overwatch nebo Overwatch 2? To je ta otázka.

• Oznámení: 2. 11. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Týmová střílečka Overwatch byla oficiálně spuštěně v roce 2016 a velmi rychle se stala obřím hitem a stálicí onlinového nebe. A dnes, 3 roky po vydání, se stále těší velmi zdravé (až na některé toxické hráče) a početné komunitě. Nabízí se tedy otázka, co nového druhý díl vlastně přinese a, až se zdráhám to vyslovit nahlas, jestli je pokračování vůbec potřeba?

Overwatch 2 – Gameplay Trailer

Gameplay trailer předvádí nejen upgradovaný vizuál, ale také klíčové změny a novinky, jenž druhý díl přináší na multiplayerový stůl.

No, Blizzard tyto pochyby vcelku efektivně eliminoval jednou jedinou informací. Overwatch jedna i dva totiž nabídnou sdílený multiplayer, pokud tedy patříte mezi hráče, kteří první Overwatch aktivně hrají a mají v plánu ještě pár let v této činnosti pokračovat, není problém. Až druhý díl spatří světlo našeho herního světa, hráči „jedničky” i „dvojky” se budou moci svobodně utkat na jednom bojišti a všichni budou mít přístup k novým mapám a hrdinům.

Jestli jste ale původního Overwatch přesyceni a nový díl vítáte s otevřenou náručí, dost možná se už v duchu loučíte se všemi nastřádanými skiny, emoty a dalšími kosmetickými záležitostmi, které budete muset nutně nechat za sebou. Ovšem i pro vás mám dobrou zprávu –  veškerý loot, který jste za ty tři roky hraní nastřádali, se vám automaticky převede do Overwatch 2 a prakticky budete pokračovat tam, kde jste skončili. Což je objektivně vzato parádní krok vstříc celé komunitě, za což si Blizzard podle mého názoru zaslouží velkou pochvalu.

Overwatch 2; screenshot: hrdinové
Staré postavy v nových kabátech.

Co Overwatch 2 přinese nového?

Takže, už víme, že přechod na Overwatch 2 nebude nic bolestivého, co ale toto pokračování své stávající hráčské základně reálně poskytne nového? V první řadě se dočkáme celkového vizuálního upgradu, kterým si projdou jak veškeré mapy, tak i všechny navrátivší se postavy z prvního dílu (například Reinhardt odhalí svou mužnou fousatou tvář) – asi aby nezapadly vedle plánovaných nových charakterů, které rozšíří již tak bohatou soupisku hratelných bojovníků.

Všechny postavy si budete moci levelovat a nově i customizovat jejich dovednosti, jejichž nabídka se oproti prvnímu dílu zřejmě značně rozroste, což by mohlo podstatně osvěžit stávající hratelnost i pro veterány s tisícovkami nahraných hodin. Jádrem celé hry bude i nadále PvP režim 6 na 6 hráčů, pochopitelně nás ale neminou nové mapy, zbrusu nový mód Push a dokonce i příběhové kooperativní mise, které pomohou rozvíjet už tak bohatou a propracovanou mytologii, jíž Overwatch jako jedna z mála online FPS oplývá.

Což je přesně to, co mi u „jedničky” chybělo a jsem nadšený, že se o tomto zajímavém a barevném světě dozvíme zase něco víc. A že bude o co stát ukazuje i bombastický 8minutový úvodní filmeček (Blizzard tohle prostě umí), který vás na druhý díl spolehlivě navnadí.

Overwatch 2 – Zero Hour (Cinematic Trailer)

Překrásně zpracovaný filmeček ukáže jednotku Overwatch v akci v Paříži a ještě prohloubí vaše natěšení.

Tu nejdůležitější informaci jsme se ale o Overwatch 2 bohužel nedozvěděli – datum vydání. V traileru nic není, na BlizzCon prezentaci nebylo zmíněno ani náznakem, oficiální stránky uvádějí pouze strohou informaci „in development (ve vývoji)”. Momentálně nám tedy nezbývá než doufat, že se Blizzard s vývojem nebude dlouho piplat. I když… ať se raději piplá, ale ať Overwatch 2 ve finále stojí za to!

• Zdroje: BlizzCon, Gamespot, The Verge

HW nároky pro Overwatch 2 PC