Nový díl ze série Ratchet & Clank jako startovací titul PlayStationu 5? (SPEKULACE)

Zobrazit katalog

Článek

Aktualizováno

Roztomilé duo složené z lombaxe Racheta a robůtka Clanka se po našich obrazovkách v posledních letech moc neprohánělo, v herních kuloárech se však šušká o jejich velkém návratu na PlayStationu 5. Všechny doposud známé informace najdete v tomto článku, který jsme doplnili také o stručnou historii studia Insomniac Games, autorů série Ratchet & Clank.

Spekulace

Ratchet & Clank; screenshot: cover

• Žánr: Adventura, plošinovka • Multiplayer: ? • Vývojář: Insomniac Games • Vydavatel: Sony Interactive Entertainment • Platformy a Datum vydání: PS5 (?) • Čeština: ? 


Ratchet & Clank – Spekulace

  1. Další díl série Ratchet & Clank má být úvodní PlayStation 5 exkluzivitou
  2. Historie studia Insomniac Games
  3. Ratchet & Clank vznikl na doporučení Sony

Další díl série Ratchet & Clank má být úvodní PlayStation 5 exkluzivitou

• Spekulace: 11. 2. 2020 • Autor: Filip Němec

Skoro by se až chtělo říci, že Sony má tolik herních sérií, že může být vybíravá v tom, které dostanou další díl nebo se naopak odeberou na odpočinek. Mezi takové značky nepochybně patří i Resistance nebo právě Ratchet & Clank (v obou případech jde o série studia Insomniac Games). Akční střílečka Resistance se na PlayStationu 3 dočkala hned tří dílů, na současné generaci PlayStationu však již nebodovala. Zato série Ratchet & Clank na PS3 zazářila hned sedmkrát, avšak na PS4 vyšel jen remake původní hry.

Ratchet & Clank; screenshot: hlavní postavy
Autoři pro potřeby hry vytvořili rasu lombaxů a Ratchet je jejím hrdým a nutno říci že možná také posledním zástupcem. Lombaxové jsou velmi inteligentní rasou a díky svým technickým dovednostem nejedenkrát zachránili galaxii před nadvládou tyranů. Vládce Percival Tachyon je však „za odměnu“ navždy vykázal z galaxie Polaris a dnes jsou na pokraji vyhynutí. 

V případě studia Insomniac Games to ale nikdy nebylo úplně jednoduché, protože šlo donedávna o nezávislé studio, které dokonce stvořilo i jednu Xbox One exkluzivitu (více se o historii studia a cestě ke značkám jako je Ratchet & Clank dozvíte na konci článku). Od loňského roku jsou však autoři součástí Sony Interactive Entertainment Worldwide Studios a tvorbě dalších PlayStation exkluzivit už tak nestojí nic v cestě. Tvrdí to alespoň Colin Moriarty, jenž dříve působil například v magazínu IGN nebo Kinda Funny Games. V podcastu Sacred Symbols zaměřeném právě na PlayStation se Moriarty podělil o spekulaci, podle níž se dalšího dílu ze série Ratchet & Clank dočkáme na PlayStationu 5 a to dokonce ještě před pokračováním předloňského hitu Marvel’s Spider-Man.

„Mám pocit, že by mohlo jít o úvodní titul, nová Ratchet & Clank hra je ve vývoji již dlouho,“ dodal v podcastu Moriarty, více informací však neprozradil. Na toto vyjádření samozřejmě nelze pohlížet jako na bernou minci, byť hledat názory, proč by další díl této oblíbené série neměl vzniknout zrovna teď, když jsou její autoři pod křídly Sony, je opravdu těžké. Tomuto tvrzení také hraje do karet fakt, že na startu nové generace měla konzole PlayStation vždy nějakou rodinnou skákačku, kterou v případě PS4 zastoupil Knack. Nešlo sice o vyloženě špatný titul, ale hráčskou obec nijak výrazně nezaujal. Potenciální návrat chlupatého lombaxe Ratcheta a jeho věrného robůtka Clanka tak vzbuzuje velké naděje.

Ratchet & Clank; screenshot: Remaster na PS4
Grafické zpracování připomínající dětské animované seriály pravděpodobně nedokáže předvést výkon nové konzole v celé své kráse, přístupnější rodinná hra je však vždy vhodným startovacím titulem.

Historie studia Insomniac Games

Studio Insomniac Games bylo dlouhá léta v úzkém kontaktu se Sony, skoro by se až chtělo říci, že za svůj úspěch vděčí právě této společnosti, byť šlo v minulosti vždy o nezávislé vývojáře. Na začátku devadesátých let, kdy studio vzniklo, začalo s vývojem akční střílečky pro konzoli Panasonic 3DO. Při představování hry nejrůznějším vydavatelům se Insomniac Games seznámili s vydavatelstvím Universal Interactive Studios, pro které tehdy pracoval Mark Cerny. Ten se později stal architektem konzolí PS4 a PS5 a je považován za hlavní důvod, proč v této konzolové generaci PlayStation 4 tak výrazně uspěl. Cerny dokonce s vývojem hry pro Panasonic 3DO osobně pomáhal, ale i přes její kvality se nikdy nestala hitem.

Studio se tak rozhodlo přesedlat na jinou platformu, čímž započala spolupráce se Sony. Mark Cerny, ačkoli v té době v Sony ještě nepracoval, zůstal studiu věrný v roli konzultanta a pomáhal s vývojem další hry, Disruptor. Ta se stala černým koněm roku 1996 a blahořečili ji i takové ikony jako John Romero, spoluzakladatel společnost id Software (Wolfenstein 3D, Doom nebo Quake). Role černého koně se ale projevila v plné míře, hra totiž byla později označována za nejlepší titul, o kterém nikdo nikdy neslyšel. I přes nesporné kvality totiž v prodejích neuspěla.

Ratchet & Clank; screenshot: Spyro
Dráček Spyro je do jisté míry předchůdcem série Ratchet & Clank, jež některé principy a mechaniky hrdě převzala.

Naštěstí tu byl stále Mark Cerny, který si byl vědom situace na trhu s rodinnými hrami, jemuž aktuálně začalo vládnout Nintendo, a navrhl tak titul s roztomilou hlavní postavou schopnou masově oslovit trh. Vznikl tak dráček Spyro. Studio tím nastartovalo mnoho let prosperity, v rámci nichž tvořilo i jiné tituly, ale hlavní značkou byla po mnoho let právě fialová příšerka. Po roce 2000 se studio pokusilo o několik nových značek jako Girl With a Stick (inspirace sériemi The Legend of Zelda a Tomb Raider) nebo Monster Knight. Všechny ale byly postupně zrušeny a Sony studiu doporučilo vrátit se k žánru, který nejlíp umí.

Ratchet & Clank vznikl na doporučení Sony

Uvnitř Insomniac Games se tak zrodila myšlenka vesmírné sci-fi plošinovky a po inspiraci manga seriálem Conker's Bad Fur Day a také zkušenostmi se Spyrem na svět přišli Ratchet a Clank (2002). Tak vznikla u hráčů velmi oblíbená série, která se těšila popularitě mnoho let a nyní čítá 16 titulů. Po roce 2010 však studio získalo zkušenosti i s vydáváním her na Xboxu 360, a když po dokončení PlayStation 3 exkluzivity Resistance 3 vznikl nápad na bláznivou akci, těžko se sháněl vydavatel ochotný do projektu jít, protože studio si chtělo po předchozích zkušenostech ponechat práva. Nakonec souhlasil až Microsoft, a tak po mnoha PlayStation exkluzivitách Insomniac Games vydávají v roce 2014 Sunset Overdrive, svou první ale také poslední Xbox One exkluzivitu.

Následovalo pár let vydání her na Windows či více platforem najednou, náznakem návratu domů ale bylo v roce 2016 vydání remasteru prvního dílu série Ratchet & Clank pro PlayStation 4. V témže roce pak studio oznamuje také nový titul Marvel’s Spider-Man, který je rovněž PS4 exkluzivitou. Ze hry se stal možná až nečekaný hit a změna loga v roce 2017 měla naznačovat, že se studio dostává do nové životní fáze. Ta naplno odstartovala v roce 2019, kdy Sony oznámila, že se Insomniac Games stávají v pořadí již 14. first party studiem, jež bude pracovat pouze na hrách pro značku PlayStation. A co bude dál? Na to si musíme počkat.

• Zdroje: CBR, Sacred Symbols

i Mohlo by vás zajímat
iPodívejte se na všechny články z herní sekce. Další novinky ze světa her, esportu a technologií naleznete na facebooku a instagramu Alza Gaming.

Nový díl série Ratchet & Clank by mohl být startovním titulem PlayStationu 5. O novinkách vás budeme informovat.

Vytisknout
P-DC1-WEB02
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Na vašem soukromí nám záleží My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a předáním údajů o chování na webu pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací