NHL 22 - Hidden empty L Far Cry 6 - Hidden empty P

Rebel Cops (Mini RECENZE) – Když zákon vezmete do vlastních rukou

Série XCOM se stala vzorem většiny tahových strategií, je totiž natolik kvalitní, že jí lze skutečně vytknout jen minimum nedostatků, a tak se řada tvůrců snaží kráčet v jejích stopách. Po obstojně vyvedeném This Is the Police, jež mělo k této značce nebývale blízko, se její autoři z Weappy Studio pustili do práce na dynamičtější taktické strategii Rebel Cops. Zda se jim vyvedla stejně, jako jejich předchozí projekty, vám poví naše recenze.

Mini Recenze (PC)

• Žánr: Tahová strategie • Multiplayer: Ne • Vývojář: Weappy Studio • Vydavatel: THQ Nordic • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One, Switch (17. září 2019) Homepage • Čeština: Ne

Obsah mini recenze Rebel Cops (PC)

1. Poldové se v Rebel Cops rozhodli bojovat proti korupci
  2. Jedna kulka stačí, drahoušku
  3. Weappy Studio odvedli při vývoji Rebel Cops dobrou práci
  4. Mini Recenze Rebel Cops: závěrečné hodnocení
  5. HW nároky pro Rebel Cops PC

Poldové se v Rebel Cops rozhodli bojovat proti korupci

• Mini Recenze: 18. 9. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Malé americké městečko Ripton bývalo poklidným místem, dokud do něj nedorazil občan SSSR Victor Zuev. Ten si za pomoci síly a výhružek pomaličku získal na svou stranu většinu lokálních politiků, soudců, policistů, kriminálníků a dokonce i lékařů, kteří vyměnili Hippokratovu přísahu za balíček plný zelených bankovek. V současnosti je celé město pod kontrolou jeho nohsledů, naštěstí se v něm nachází také pár uvědomělých mužů a žen, jimž se nezamlouvá, co tento zloduch udělal s jejich domovem. Jednoho krásného dne proto opustí své rodiny a pouští se do nerovného boje s organizací, která je převyšuje v každém ohledu, což si dobře uvědomují, a tak namísto frontálního útoku zvolí taktiku, jejímž cílem je zničit Zuevovo impérium skrze jeho vlastní poskoky.

Rebel Cops; screenshot: cover

Rebel Cops je duchovní nástupce This Is the Police, které bylo totožně jako tento kousek zacíleno na policejní akce.

Výprava, na kterou se v rámci příběhu Rebel Cops vydáte, je rozdělena do řady náročných misí, odehrávajících se v různých částech města, jehož obyvatelé začínají vyloženě škemrat o pomoc neúplatných strážců zákona. Zavítat je proto možné do lupiči vykrádaných bank, fotografických studií, na vlaková nádraží a do řady dalších destinací, jež mají pod kontrolou přisluhovači Victora Zueva. Na začátku většiny akcí jste postaveni na okraj mapy, z něhož se musíte dostat do středu, kde na vaše poldy čekají úkoly, které je nutné splnit proto, aby uspěli. V rámci hratelnosti se celek příliš neliší od tradičních tahových strategií, takže tu máte možnost ve svém kole pohybovat s muži z vašeho týmu, eliminovat nepřátele a užívat okolní prostor ke krytí, či dočasnému úkrytu před zraky protivníků.

Jedna kulka stačí, drahoušku

Zatímco při určitých operacích je v Rebel Cops podobně jako v XCOM dobré rozdělit síly a zaútočit z více stran, po většinu času je ideální držet své muže pohromadě, protože jen tak mohou plně těžit z postřehů a podpory svých společníků. Ti je mají možnost podpořit jak svými zbraněmi, tak i smysly, skrze něž se jim podaří odhadnout příchod protivníka dříve, než se vůbec objeví, díky čemuž svému partnerovi prakticky zachrání krk. Kdyby totiž vstoupil do místnosti a byl nečekaně překvapen, mohlo by ho to klidně stát život, jelikož jedna dobře mířená kulka tu prakticky znamená rozsudek smrti. Pokud se budete chtít vyhnout ztrátě muže, musíte vašeho poldu řádně vyzbrojit a dát jeho kolegům dostatek lékárniček schopných poraněného člena týmu za jistých okolností opět vrátit do hry.

Rebel Cops – Nevydařená akce (Gameplay)

I když máte akci v Rebel Cops řádně naplánovanou vždy se vám může do cesty připlést něco, s čím jste nepočítali.

Kvůli tomu, že vaši hoši nejsou v tomto kousku součástí lokálního sboru, si musí všechnu výstroj, jež si chtějí do akce vzít, zakoupit ze svých vlastních prostředků u místního obchodníka majícího po ruce vše potřebné. Pořídit si u něj lze náboje, lékárničky, kontaktní zbraně, vesty, helmy a samozřejmě různé typy palných hraček, jejichž cena rozhodně není zanedbatelná. Když se ovšem na misi vydáte bez nich, jen málokdy uspějete, protože akce zřídka proběhnou tak, jak byste si představovali. Policisté tu naštěstí mají kromě zmíněné výstroje k dispozici také podporu z řídícího centra, které jim za určitý počet bodů získaných v akci zvýrazní nepřátele, zlepší jejich mušku, nebo pošle instantně všechny viditelné zločince přímo do lochu, kam dle hrdinů Rebel Cops patří.

Weappy Studio odvedli při vývoji Rebel Cops dobrou práci

Aktuálně vypuštěné Rebel Cops se na rozdíl od svého předchůdce zaměřuje spíše na souboje, než na kontrolu stanice a budování vztahů s vašimi věrnými. Vývojářům se i přes tento fakt podařilo tomuto dílku vytvořit obstojný příběh, vyladit jeho soubojové mechanizmy a vytvořit slušnou škálu úrovní, v nichž má člověk možnost bojovat proti zástupcům zločinecké organizace, s níž si normální policisté neví rady. Hlavním problémem celku je optimalizace, se kterou by si tvůrci měli ještě pohrát, protože jejich dílko rozhodně nepůsobí dojmem titulu, u něhož by se měl hráč potýkat s propady fps, či citelnějšími záseky. Dosti zajímavě tu popravdě funguje také AI, jejíž reakce občas vyvolává úsměv na tváři.

Rebel Cops; gameplay: masakr Rebel Cops; gameplay: trezor Rebel Cops; gameplay: zatčení

Řadu situací lze v Rebel Cops vyřešit bez prolití kapky krve, když však nepřátelé spustí poplach je třeba vytáhnout pistole a eliminovat vše, co se vám postaví do cesty.

Rebel Cops je dobrá taktická strategie, která nám prezentuje boj skupinky policistů proti gigantické zločinecké organizaci v ulicích maloměsta. Zaměřit by se na něj měli primárně hráči, kterým schází XCOM, na jehož další díl si budeme muset ještě nějaký ten pátek počkat. Vyhnout by se mu naopak měla skupinka, která více než soubojům holduje dialogům a náročným volbám, jichž zde není mnoho. Za sebe investici do Rebel Cops doporučuji, protože v rámci hratelnosti se jedná o obstojný kousek, jenž si pozornost určitě zaslouží.

Tato mini recenze byla napsaná pro PC verzi.

Mini Recenze Rebel Cops: závěrečné hodnocení

Hodnocení 70 % Alza Magazín