Alza.cz
Zobrazit katalog

Ghost of Tsushima (NOVINKA) – Jin Sakai se naučí česky

Již brzy

Aktualizováno

Neuplynul ani týden od doby, kdy nás v rámci vyhlášení cen The Game Awards 2019 potěšila ukázka z očekávané akční adventury Ghost of Tsushima, a už se radujeme z další skvělé zprávy, jež se váže k nejnovějšímu titulu studia Sucker Punch. Samuraji prahnoucímu po pomstě totiž bude rozumět každý gramotný Čech!

i

Hledáte recenzi na Ghost of Tsushima? Klikněte na odkaz.

NovinkyPreview

Ghost of Tsushima; screenshot: cover

Ghost of Tsushima (hra) | Ghost of Tsushima (IP)

Ghost of Tsushima je akční adventura, kterou vyvíjí studio Sucker Punch a vydává společnost Sony Interactive Entertainment. Hra vychází 17. 7. 2020 na PS4 a 20. 8. 2021 ve vylepšené verzi Director's Cut na PS4 a PS5. Titul vychází s oficiálním českým překladem (text) a obsahuje multiplayer. | Homepage


Články: | Recenze | Tipy a triky

Části článku


Ghost of Tsushima – Novinky

  1. (18. 12. 2019) Ghost of Tsushima s českými titulky
  2. (13. 12. 2019) Cesta krvavé msty
  3. (13. 6. 2018) Ostří samurajského meče se v Ghost of Tsushima nasytí mongolskou krví
  4. (12. 12. 2017) Tvorba prvního traileru pro Ghost of Tsushima
  5. (27. 11. 2017) Oznámení Ghost of Tsushima muselo přijít v ten správný čas

Ghost of Tsushima s českými titulky

• Novinka: 18. 12. 2019 • Autor: Jakub Němec

Česká sekce PlayStationu si nás rozmazluje a my jí to vůbec nemáme za zlé. Poté, co nás potěšila kompletní českou lokalizací menších projektů Concrete Genie a MediEvil, se hlásí s další báječnou novinkou – Ghost of Tsushima bude s českými titulky. Výlet na japonský ostrov obývaný Mongoly ve 13. století se tak zařadí vedle dalších exkluzivit, jež s námi komunikovaly v naší mateřštině a z nichž za poslední dobu můžeme vypíchnout Death Stranding, Days Gone, God of War nebo Marvel’s Spider-Man. Na ducha bránícího ostrov Cušima si však musíme ještě počkat, protože vyjde až v létě 2020.

• Zdroje: tisková zpráva



Cesta krvavé msty

• Novinka: 13. 12. 2019 • Autor: Jakub Němec

Prvotní zprávy o PS4 exkluzivitě Ghost of Tsushima nám představily jen základní příběhovou premisu, z níž jsme odtušili, že děj se bude odehrávat na japonském ostrově Cušima v letech 1274 – 1281, kdy byl pustošen nájezdy mongolských vojsk. Náš hrdina Jin Sakai, poslední samuraj ostrova, přežil bitvu na pobřeží, takže svou osamělou guerillovou válkou zatápí nezvaným hostům, jak jen může. Samozřejmě u toho máchá svou ostře nabroušenou katanou a končetiny nepřátel tak létají vzduchem doprovázeny gejzíry krve, ale to by mu proti mnohatisícové přesile nestačilo. Proto si osvojí řadu triků ninjovského ražení – petardy, kouřové bomby, zápalné šípy a další hračky.

Ghost of Tsushima – The Ghost (Trailer)

Ve středověkém Japonsku patřili samurajové k elitě společnosti i armády, o čemž nás naplno přesvědčí Jin Sakai nejen v nejnovějším traileru ke Ghost of Tsushima, ale podle všeho také v plné hře plánované na léto 2020.

Díky tomu se dostaneme k široké škále možností, jak nezvané hosty zmasakrovat. V boji muže proti muži se soustředíme na pečlivě načasované zasahování nekrytých míst nebožáků, kteří vstoupili do Jinova stínu (o tom nás přesvědčila ukázka z loňské E3), ale při likvidaci mongolských táborů se budeme muset spolehnout na stealth a přepadávání ze zálohy. V Ghost of Tsushima je čitelná inspirace jinými hrami, mezi něž se dá počítat Middle-earth: Shadow of War svými skoky z vyvýšených míst, plížení jako vystřižené ze série Assassin's Creed a brutalita snoubená s agresivitou patrná také u letošního vítěze The Game Awards 2019, tedy u Sekiro: Shadows Die Twice.

Díky Star Wars Jedi: Fallen Order z letošního roku víme, že promyšlený mix různých žánrů může dopadnout velmi dobře. Na rozdíl od letošní nejúspěšnější akvizice od EA bych v Ghost of Tsushima nečekal prohledávání map v metroidvania stylu, spíše klasický open world s řadou prvků typických pro středověké Japonsko. Možná se tak seznámíme se životem tehdejších zemědělců, kněžích a šlechty, kteří jsou porobeni mongolskými uzurpátory. Na velkou rozlohu herní mapy by mohl odkazovat trailer, který zdůrazňuje jízdu na koni v graficky nádherně zpracované krajině. S cestou msty Jin Sakaie se seznámíme již toto léto, kdy vyjde exkluzivně pro PS4.

Ghost of Tsushima; screenshot: maska
Maskovaný duch bude v Ghost of Tsushima děsit všechny mongolské nájezdníky.

• Zdroje: tisková zpráva, YouTube (PlayStation)



Ostří samurajského meče se v Ghost of Tsushima nasytí mongolskou krví

• Novinka: 13. 6. 2018 • Autor: Jakub Němec

Hvězda společnosti SONY v roce 2018 září na konzolovém nebi tak mocně, že ostatní platformy se krčí v rohu a čekají na jakýkoliv kousek prostoru pro své exkluzivity. Považte sami, jen od ledna jsme měli příležitost ničit titány v Shadow of the Colossus, pocuchat fasádu severských božstev v God of War a poznat dystopickou budoucnost androidů v Detroit: Become Human. Další kvalitou přetékající tituly nás ještě čekají – Spiderman, Last of US Part II či Death Stranding. A v nastoleném kurzu chce SONY evidentně pokračovat, takže do Ghost of Tsushima vkládá obrovské naděje i kapitál.

Peníze investované do počinu studia Sucker Punch, které si pravděpodobně pamatujete díky jejich inFamous, jdou vidět na každém pixelu CGI videa. Ještě je brzy přemýšlet nad samotným gameplayem a jeho výslednou grafickou podobou, ale filmeček prezentovaný na E3 2018 jasně udává směr, jímž by se vývojáři chtěli vydat. Vcítíme se do kůže osamělého samuraje Jina Sakaie, šermíře se zabijáckým instinktem bránícího ostrov Cušima před nájezdem Mongolů z pevninské Asie.

Ghost of Tsushima; screenshot: zkáza Ghost of Tsushima; screenshot: kůň Ghost of Tsushima; screenshot: tanec smrti

Obrázek 1: Mongolové v Ghost of Tsushima se s místním obyvatelstvem nebudou párat. Obrázek 2: Po rozsáhlém ostrově Cušima se budete prohánět také na hřbetu svého věrného oře. Obrázek 3: Souboje působí neuvěřitelně niterným dojmem, který znáte z klasických samurajských filmů.

Invaze v roce 1274 zaměstnala okolo 23 000 mongolských, čínských a korejských válečníků, což pro nás v překladu znamená mnoho dobrovolníků, kteří se zblízka setkají s ostřím samurajovy nabroušené katany. Dle prezentovaných materiálů si troufáme odhadnout, že souboje budou hodně komorně založeny. Žádné obrovské šiky obrněných mečířů, ale spíše napínavá střetnutí muže proti muži, kde o životě a smrti rozhodují sebemenší detaily. Ze dvou bojových sekvencí osmiminutové ukázky soudíme, že tvůrci budou klást důraz na přesné načasování, parírování a hledání soupeřových slabin. Prostě z videa cítíme obrovské fanouškovství a zároveň vůli ctít tradice japonských snímků o samurajích.

S přesilou se bude muset osamělý válečník vyrovnat pomocí své chytrosti. Během prezentace SONY na E3 2018 jsme byli svědkem přepadení ozbrojené skupiny z krovů šintoistického chrámu, na nějž hlavní hrdina vyšplhal pomocí provazu s hákem na konci. Poté, co takticky vyhodnotil situaci, seskočil mezi agresory a během pár vteřin s nimi učinil ve zpomalené sekvenci krátký proces. Očekáváme, že dynamika střetů se bude v Ghost of Tsushima ladně střídat se stealth pasážemi, v nichž budeme invazivní vojska přepadávat ze zálohy a postupně redukovat počty jejich branců. Vlnící se lány vysoké trávy k podobným diverzním akcím přímo lákají, stejně jako titulní „duch“ v názvu hry.

Ghost of Tsushima; screenshot: plížení Ghost of Tsushima; screenshot: invaze Ghost of Tsushima; screenshot: mimika

Obrázek 1: Plížením budete v Ghost of Tsushima řešit početní převahu nepřátel. Obrázek 2: Ghost of Tsushima mapuje první dny mongolského vpádu na japonský ostrov Cušima v roce 1274. Obrázek 3: V krátké ukázce si můžete užít i skvělé herecké výkony obsahující detailní mimiku obličeje.

Nádhera Ghost of Tsushima cílí na poetické duše

Hlavním jmenovatelem nového videa z E3 2018 však není příběh ani náznaky hratelnosti, ale především grafická stránka titulu, která vám na několik chvil (opakovaně) vezme dech. Syrovost války a krvavost soubojů kontrastuje s poetickými výhledy do krajiny, nad níž se budete kochat, i když v dálce hoří osady chudých zemědělců. Vlnící se stébla trávy na pastvinách Otsuny, v zádech blížící se bouřka a na pozadí tklivá melodie na japonskou flétnu shakuhachi vás donutí zamilovat si Ghost of Tsushima na první pohled. Vrchol traileru patří osudovému souboji mezi listy červeného javoru, který jsme si pouštěli již několikrát. Každé okénko filmečku by si zasloužilo prostor na ploše vašeho počítače.

Ghost of Tsushima; screenshot: souboj Ghost of Tsushima; screenshot: ničitelné prostředí

Obrázek 1: Některé scenérie v Ghost of Tsushima přímo tryskají japonskou středověkou atmosférou. Obrázek 2: Během soubojů budete moci využít i zničitelné prostředí.

Nebojte se, jsme realisté a prezentované záběry se pokoušíme brát se zdravým odstupem. V každém případě se tvůrcům ze Sucker Punch podařilo zaujmout nás natolik, že řadíme Ghost of Tsushima mezi nejnadějnější tituly (doufejme) roku 2019. Budeme jim držet palce, aby je jejich fanouškovské nadšení do problematiky neopustilo a přívětivost ze strany SONY nadále pokračovala, protože nevyužít potenciálu tak dobře rozjetého díla by byl hřích.

Ghost of Tsushima; screenshot: scenérie

Do feudálního Japonska v podání Sucker Punch se zamilujete.



Tvorba prvního traileru pro Ghost of Tsushima

• Novinka: 12. 12. 2018 • Autor: Jakub Němec

Na začátku interview moderátor přivítal na pódiu kreativního ředitele Natea Foxe, který si s sebou na pomoc přizval i výtvarného vedoucího Jasona Connella, vedoucího animací Billyho Harpera a pomocného producenta Ryuhei Katamiho. Rozhovor se z počátku zaměřoval na samotný proces výroby traileru, jenž byl představen v říjnu na herní show Paris Games Week.

Billy Harper řekl, že podle něj bylo nejtěžší nalézt „hlas“, který by jasně nastínil celý trailer. Nemyslel tím nutně hlas některé z postav v Ghost of Tsushima, ale spíše celkové vyznění videa. Jak po chvilce upřesnil, jedna z největších domén v jejich hře budou hlavně lokace feudálního Japonska a přesně tento „hlas“ měli na mysli. Ryuhei Katami také poznamenal, že jejich tým v Japonsku dohlížel na to, aby trailer věrně zachytil podstatu jejich kultury a tradic.

Inspirace historií zde hraje velkou roli, ale ne prim

Na otázku, proč se studio rozhodlo zamířit do Japonska místo toho, aby spíše pokračovalo další instalací série Infamous, odpověděl Nate Fox následovně: „Když už něco děláte tak dlouho, máte potom chuť vyzkoušet něco nového. Je to skvělý pocit být v „kreativním stresu“ z nových a neznámých věcí.“ V čemž mu přizvukoval Harper se slovy: „Rozhodně jde o risk, ale stojí to za to. Je to jako bychom psali milostný dopis naší budoucí oblíbené hře.“

Ghost of Tsushima; reka, priroda

Prostředí v Ghost of Tsushima je zpracované dle reálných předloh. Autoři tvrdí, že lokace které jsme mohli vidět v traileru z Paris Games Week, budou všechny obsažené ve finálním produktu.

Jde vidět, že si tato čtveřice pánů plní své dětské sny, jelikož všichni zbožňují samurajské filmy a také hry, samozřejmě. Jak jsme již zmínili v předchozím updatu, Sucker Punch to s hrou Ghost of Tsushima myslí vážně a hodlají do toho dát vše.

Pokud jde o příběh, Connell potvrdil, že se Ghost of Tsushima inspiruje historickou událostí, kdy Japonsko čelilo vpádu mongolů. Ovšem nemáme zde hledat glorifikovanou dokumentární hru. Příběh a postavy budou fiktivní, akorát lokace se tvůrci snaží vymodelovat podle skutečnosti. Na závěr rozhovoru nadhodil ředitel Nate Fox do publika otázku, jestli by hráči uvítali japonský dabing, a odpovědí mu bylo nadšené jásání a potlesk. Tuto reakci Fox okomentoval slovy: „Beru na vědomí. Díky.“

Data vydáni (nebo alespoň náznaku) jsme se bohužel nedočkali. Jelikož byla letošní PlayStation Experience tak chudá na pořádné informace a oznámení, předpokládáme, že se zajímavější info objeví zřejmě až na příští E3.

Ghost of Tsushima; Wallpaper: pole, japonsko Ghost of Tsushima; Wallpaper: reka, lampiony

Obrázek 1: Překrásné pláně vás pohladí na duši. Obrázek 2: Tradiční japonské lampiony symbolizují v jakém duchu se Ghost of Tsushima bude odehrávat.



Oznámení Ghost of Tsushima muselo přijít v ten správný čas

• Novinka: 27. 11. 2017 • Autor: Jiří Fait

Na pařížské herní show (PGW) se představilo mnoho zajímavých a nových projektů. Jedním z nich byla bezesporu i hra Ghost of Tsushima. Vývojářské studio Sucker Punch vyšlo po třech letech ze stínů a pochlubilo se zajímavým trailerem. Mnozí hráči (a hlavně fanoušci studia) si pokládalo otázku, jestli je vše v řadách Sucker Punch vše v pořádku, jelikož tři roky bez většího oznámení nebo alespoň náznaku něčeho nového jsou v herní branži dost dlouhá doba.

Herní web Gamespot měl nedávno možnost promluvit si s viceprezidentem společnosti Sony Worldwide Studios Michaelem Dennym (pod které spadají také vývojáři ze Sucker Punch) o tom, proč bylo ze strany Sucker Punch tak dlouho ticho po pěšině. Herní série Infamous zaznamenala slušný výsledek a po posledním vydaném díle Infamous First Light se nad studiem jakoby zavřela voda. Podle Dennyho šlo však o promyšlenou strategií a mlčení týkajicí se Ghost of Tsushima mělo své opodstatnění.

Ghost of Tsushima; jizda, kone, samuraj

Dočkáme se v Ghost of Tsushima epických bitev, nebo půjde hlavně o solo vyvražďovačku a la Assassin's Creed? Možná se s těmito jezdci setkáme i v samotném gameplayi, kde si střihneme i nějakou tu bitvu v širším měřítku.

Tvrdí, že Sony záměrně pozdržovalo informace o chystaném titulu Ghost of Tsushima do doby, než si budou všichni stoprocentně jistí tím, jakým směrem chtějí všichni ve vývoji hry jít a jak má hra ve výsledku vypadat. Pracovat na hře totiž často znamená přijímání různých kompromisů, změn a úprav, takže se titul při oznámení může od stavu na konci svého vývoje značně lišit – a právě tomu chtělo Sony předejít.

Ghost of Tsushima; Wallpaper: samuraj, hrdina Ghost of Tsushima; Wallpaper: meditace, samuraj

Obrázek 1: Váš hrdina v plné zbroji vypadá skutečně jako duch. Obrázek 2: Samurajské bojové umění vyžaduje spoustu tréningu.

Michael Denny přiznává, že v minulosti několikrát hru oznámili příliš brzy. Jelikož je Ghost of Tsushima (podle Dennyho) pro Sucker Punch v podstatě vymodlený titul, který si chtěli střihnout, museli v tomto případě s oznámením počkat. Michael tvrdí, že projekt je již ve vývoji dost dlouho a dokonce už mají hratelnou verzi. Že bychom se brzy dočkali nějakého úniku informací a první gameplay ukázky? Člověk může doufat. Prozatím nám bude muset toto vysvětlení stačit a můžeme jen doufat, že o Ghost of Tsushima znovu brzo uslyšíme a tentokrát i s přídavkem nějaké ukázky ze hry.

Ghost of Tsushima – osamocený samuraj proti všem

• Preview: 30. 10. 2017 • Autor: Jiří Fait

Příběh má být zasazen do roku 1274, kdy se přes feudální Japonsko přehnala invaze Mongolů. Konkrétně se zřejmě bude jednat o ostrov Tsushima, ale jestli půjde o jediné místo, které můžete prozkoumávat a ve kterém se odvíjí hlavní děj, to zatím netušíme. Celkem jisté je ale to, že se staneme svědky spousty násilí a zničených vesnic.

Ghost of Tsushima; Wallpaper: samuraj, japonsko, les

Hlavní hrdina bude nucen odložit stranou vše, co se o čestném stylu boje samurajů naučil, aby měl alepoň minimální šanci proti záplavě nepřátel.

Trailer je doprovázen poněkud výsměšným komentářem jednoho z mongolských bojovníků. Zajatého samuraje se mimo jiné táže, jestli se vzdá. Na základě jeho (toho samuraje) sveřepého výrazu na konci videa bychom soudili, že nikoli. Podle Sony půjde o hru s otevřeným světem, kde se jako jeden z posledních přeživších samurajů postavíte obrovské a devastující přesile.

Ovšem abyste toho byli schopni, budete muset odložit své bušidó (samurajský morální kodex) a adaptovat se na nový způsob boje. Sami o sobě toho asi moc nedokážete a představa, že by jeden bojovník porazil na hlavu celou mongolskou hordu, patří spíše do anime nebo Hollywoodu. I když kdo ví? O Ghost of Tsushima toho prozatím není moc známo, takže v tuto chvíli je vlastně možné vše. 

Ghost of Tsushima; Wallpaper: samuraj, Japonsko, vesnice Ghost of Tsushima; Wallpaper: samuraj, Japonsko, výhled

i Mohlo by vás zajímat

Související články

Hodnocení metacritic

  • Ghost of Tsushima PC: na tuto platformu hra zatím nevyšla
  • Ghost of Tsushima PS4: ? %
  • Ghost of Tsushima Xbox One: na tuto platformu hra zatím nevyšla

Ghost of Tsushima dorazí v létě 2020 exkluzivně na PS4. O novinkách vás budeme informovat.

Vytisknout
P-DC1-WEB11
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi
Zkuste naše cookies My, společnost Alza.cz a.s., IČO 27082440 používáme soubory cookies a další údaje k zajištění funkčnosti webu a s Vaším souhlasem i mj. k personalizaci obsahu našich webových stránek. Kliknutím na tlačítko „Rozumím“ souhlasíte s využívaním cookies a dalších údajů vč. jejich předání pro zobrazení cílené reklamy na sociálních sítích a reklamních sítích na dalších webech.
Více informací Méně informací
Alzak icon