Vyberte prvek na stránce, kterého se chyba týká

Využij dopravu zdarma! Vlož do košíku kód PLATIMONLINE při objednávce nad 1 000 Kč vč. DPH. Více informací zde

Velký soutěžní úlet Jaký soundtrack má tvůj život?

Ghost of Tsushima (PREVIEW a NOVINKY) – Samurajský opus o boji za svobodu

Zobrazit katalog

Článek

Aktualizováno

Od svátku fanoušků SONY, říjnového Paris Game Weeku, už uběhla spousta vody. Nejlépe si danou skutečnost uvědomíte, když zapátráte v mysli, kdy jste naposledy slyšeli o na dané konferenci oznámeném projektu Ghost of Tsushima. Exkluzivní hra pro PlayStation v podání známého studia Sucker Punch našla řadu příznivců čekajících na střípky informací jak beduín na déšť. Naštěstí pro ně se v červnu pořádá E3 2018, na níž se Duch Cušimy profiloval jako jedna z potenciálních pecek příštího herního roku. Na dalších řádcích si tedy můžete přečíst nejnovější fakta a domněnky o mongolské invazi do Japonska.


• Žánr: Akční adventura • Multiplayer: ? • Vývojář: Sucker Punch • Vydavatel: Sony • Platformy a Datum vydání: PS4 (bude oznámeno) • Homepage: www.suckerpunch.com/category/games/ghost-of-tsushima/ • Čeština: ?


Části článku

Ghost of Tsushima – Novinky

  1. (13. 6. 2018) Ostří samurajského meče se v Ghost of Tsushima nasytí mongolskou krví
  2. (12. 12. 2017) Tvorba prvního traileru pro Ghost of Tsushima
  3. (27. 11. 2017) Oznámení Ghost of Tsushima muselo přijít v ten správný čas

Ostří samurajského meče se v Ghost of Tsushima nasytí mongolskou krví

• Novinka: 13. 6. 2018 • Autor: Jakub Němec

Hvězda společnosti SONY v roce 2018 září na konzolovém nebi tak mocně, že ostatní platformy se krčí v rohu a čekají na jakýkoliv kousek prostoru pro své exkluzivity. Považte sami, jen od ledna jsme měli příležitost ničit titány v Shadow of the Colossus, pocuchat fasádu severských božstev v God of War a poznat dystopickou budoucnost androidů v Detroit: Become Human. Další kvalitou přetékající tituly nás ještě čekají – Spiderman, Last of US Part II či Death Stranding. A v nastoleném kurzu chce SONY evidentně pokračovat, takže do Ghost of Tsushima vkládá obrovské naděje i kapitál.

Peníze investované do počinu studia Sucker Punch, které si pravděpodobně pamatujete díky jejich inFamous, jdou vidět na každém pixelu CGI videa. Ještě je brzy přemýšlet nad samotným gameplayem a jeho výslednou grafickou podobou, ale filmeček prezentovaný na E3 2018 jasně udává směr, jímž by se vývojáři chtěli vydat. Vcítíme se do kůže osamělého samuraje Jina Sakaie, šermíře se zabijáckým instinktem bránícího ostrov Cušima před nájezdem Mongolů z pevninské Asie.

Ghost of Tsushima; screenshot: zkáza Ghost of Tsushima; screenshot: kůň Ghost of Tsushima; screenshot: tanec smrti

Obrázek 1: Mongolové v Ghost of Tsushima se s místním obyvatelstvem nebudou párat. Obrázek 2: Po rozsáhlém ostrově Cušima se budete prohánět také na hřbetu svého věrného oře. Obrázek 3: Souboje působí neuvěřitelně niterným dojmem, který znáte z klasických samurajských filmů.

Invaze v roce 1274 zaměstnala okolo 23 000 mongolských, čínských a korejských válečníků, což pro nás v překladu znamená mnoho dobrovolníků, kteří se zblízka setkají s ostřím samurajovy nabroušené katany. Dle prezentovaných materiálů si troufáme odhadnout, že souboje budou hodně komorně založeny. Žádné obrovské šiky obrněných mečířů, ale spíše napínavá střetnutí muže proti muži, kde o životě a smrti rozhodují sebemenší detaily. Ze dvou bojových sekvencí osmiminutové ukázky soudíme, že tvůrci budou klást důraz na přesné načasování, parírování a hledání soupeřových slabin. Prostě z videa cítíme obrovské fanouškovství a zároveň vůli ctít tradice japonských snímků o samurajích.

S přesilou se bude muset osamělý válečník vyrovnat pomocí své chytrosti. Během prezentace SONY na E3 2018 jsme byli svědkem přepadení ozbrojené skupiny z krovů šintoistického chrámu, na nějž hlavní hrdina vyšplhal pomocí provazu s hákem na konci. Poté, co takticky vyhodnotil situaci, seskočil mezi agresory a během pár vteřin s nimi učinil ve zpomalené sekvenci krátký proces. Očekáváme, že dynamika střetů se bude v Ghost of Tsushima ladně střídat se stealth pasážemi, v nichž budeme invazivní vojska přepadávat ze zálohy a postupně redukovat počty jejich branců. Vlnící se lány vysoké trávy k podobným diverzním akcím přímo lákají, stejně jako titulní „duch“ v názvu hry.

Ghost of Tsushima; screenshot: plížení Ghost of Tsushima; screenshot: invaze Ghost of Tsushima; screenshot: mimika

Obrázek 1: Plížením budete v Ghost of Tsushima řešit početní převahu nepřátel. Obrázek 2: Ghost of Tsushima mapuje první dny mongolského vpádu na japonský ostrov Cušima v roce 1274. Obrázek 3: V krátké ukázce si můžete užít i skvělé herecké výkony obsahující detailní mimiku obličeje.

Nádhera Ghost of Tsushima cílí na poetické duše

Hlavním jmenovatelem nového videa z E3 2018 však není příběh ani náznaky hratelnosti, ale především grafická stránka titulu, která vám na několik chvil (opakovaně) vezme dech. Syrovost války a krvavost soubojů kontrastuje s poetickými výhledy do krajiny, nad níž se budete kochat, i když v dálce hoří osady chudých zemědělců. Vlnící se stébla trávy na pastvinách Otsuny, v zádech blížící se bouřka a na pozadí tklivá melodie na japonskou flétnu shakuhachi vás donutí zamilovat si Ghost of Tsushima na první pohled. Vrchol traileru patří osudovému souboji mezi listy červeného javoru, který jsme si pouštěli již několikrát. Každé okénko filmečku by si zasloužilo prostor na ploše vašeho počítače.

Ghost of Tsushima; screenshot: souboj Ghost of Tsushima; screenshot: ničitelné prostředí

Obrázek 1: Některé scenérie v Ghost of Tsushima přímo tryskají japonskou středověkou atmosférou. Obrázek 2: Během soubojů budete moci využít i zničitelné prostředí.

Nebojte se, jsme realisté a prezentované záběry se pokoušíme brát se zdravým odstupem. V každém případě se tvůrcům ze Sucker Punch podařilo zaujmout nás natolik, že řadíme Ghost of Tsushima mezi nejnadějnější tituly (doufejme) roku 2019. Budeme jim držet palce, aby je jejich fanouškovské nadšení do problematiky neopustilo a přívětivost ze strany SONY nadále pokračovala, protože nevyužít potenciálu tak dobře rozjetého díla by byl hřích.

Ghost of Tsushima; screenshot: scenérie

Do feudálního Japonska v podání Sucker Punch se zamilujete.



Tvorba prvního traileru pro Ghost of Tsushima

• Novinka: 12. 12. 2018 • Autor: Jakub Němec

Na začátku interview moderátor přivítal na pódiu kreativního ředitele Natea Foxe, který si s sebou na pomoc přizval i výtvarného vedoucího Jasona Connella, vedoucího animací Billyho Harpera a pomocného producenta Ryuhei Katamiho. Rozhovor se z počátku zaměřoval na samotný proces výroby traileru, jenž byl představen v říjnu na herní show Paris Games Week.

Billy Harper řekl, že podle něj bylo nejtěžší nalézt „hlas“, který by jasně nastínil celý trailer. Nemyslel tím nutně hlas některé z postav v Ghost of Tsushima, ale spíše celkové vyznění videa. Jak po chvilce upřesnil, jedna z největších domén v jejich hře budou hlavně lokace feudálního Japonska a přesně tento „hlas“ měli na mysli. Ryuhei Katami také poznamenal, že jejich tým v Japonsku dohlížel na to, aby trailer věrně zachytil podstatu jejich kultury a tradic.

Inspirace historií zde hraje velkou roli, ale ne prim

Na otázku, proč se studio rozhodlo zamířit do Japonska místo toho, aby spíše pokračovalo další instalací série Infamous, odpověděl Nate Fox následovně: „Když už něco děláte tak dlouho, máte potom chuť vyzkoušet něco nového. Je to skvělý pocit být v „kreativním stresu“ z nových a neznámých věcí.“ V čemž mu přizvukoval Harper se slovy: „Rozhodně jde o risk, ale stojí to za to. Je to jako bychom psali milostný dopis naší budoucí oblíbené hře.“

Ghost of Tsushima; reka, priroda

Prostředí v Ghost of Tsushima je zpracované dle reálných předloh. Autoři tvrdí, že lokace které jsme mohli vidět v traileru z Paris Games Week, budou všechny obsažené ve finálním produktu.

Jde vidět, že si tato čtveřice pánů plní své dětské sny, jelikož všichni zbožňují samurajské filmy a také hry, samozřejmě. Jak jsme již zmínili v předchozím updatu, Sucker Punch to s hrou Ghost of Tsushima myslí vážně a hodlají do toho dát vše.

Pokud jde o příběh, Connell potvrdil, že se Ghost of Tsushima inspiruje historickou událostí, kdy Japonsko čelilo vpádu mongolů. Ovšem nemáme zde hledat glorifikovanou dokumentární hru. Příběh a postavy budou fiktivní, akorát lokace se tvůrci snaží vymodelovat podle skutečnosti. Na závěr rozhovoru nadhodil ředitel Nate Fox do publika otázku, jestli by hráči uvítali japonský dabing, a odpovědí mu bylo nadšené jásání a potlesk. Tuto reakci Fox okomentoval slovy: „Beru na vědomí. Díky.“

Data vydáni (nebo alespoň náznaku) jsme se bohužel nedočkali. Jelikož byla letošní PlayStation Experience tak chudá na pořádné informace a oznámení, předpokládáme, že se zajímavější info objeví zřejmě až na příští E3.

Ghost of Tsushima; Wallpaper: pole, japonsko Ghost of Tsushima; Wallpaper: reka, lampiony

Obrázek 1: Překrásné pláně vás pohladí na duši. Obrázek 2: Tradiční japonské lampiony symbolizují v jakém duchu se Ghost of Tsushima bude odehrávat.



Oznámení Ghost of Tsushima muselo přijít v ten správný čas

• Novinka: 27. 11. 2017 • Autor: Jiří Fait

Na pařížské herní show (PGW) se představilo mnoho zajímavých a nových projektů. Jedním z nich byla bezesporu i hra Ghost of Tsushima. Vývojářské studio Sucker Punch vyšlo po třech letech ze stínů a pochlubilo se zajímavým trailerem. Mnozí hráči (a hlavně fanoušci studia) si pokládalo otázku, jestli je vše v řadách Sucker Punch vše v pořádku, jelikož tři roky bez většího oznámení nebo alespoň náznaku něčeho nového jsou v herní branži dost dlouhá doba.

Herní web Gamespot měl nedávno možnost promluvit si s viceprezidentem společnosti Sony Worldwide Studios Michaelem Dennym (pod které spadají také vývojáři ze Sucker Punch) o tom, proč bylo ze strany Sucker Punch tak dlouho ticho po pěšině. Herní série Infamous zaznamenala slušný výsledek a po posledním vydaném díle Infamous First Light se nad studiem jakoby zavřela voda. Podle Dennyho šlo však o promyšlenou strategií a mlčení týkajicí se Ghost of Tsushima mělo své opodstatnění.

Ghost of Tsushima; jizda, kone, samuraj

Dočkáme se v Ghost of Tsushima epických bitev, nebo půjde hlavně o solo vyvražďovačku a la Assassin's Creed? Možná se s těmito jezdci setkáme i v samotném gameplayi, kde si střihneme i nějakou tu bitvu v širším měřítku.

Tvrdí, že Sony záměrně pozdržovalo informace o chystaném titulu Ghost of Tsushima do doby, než si budou všichni stoprocentně jistí tím, jakým směrem chtějí všichni ve vývoji hry jít a jak má hra ve výsledku vypadat. Pracovat na hře totiž často znamená přijímání různých kompromisů, změn a úprav, takže se titul při oznámení může od stavu na konci svého vývoje značně lišit – a právě tomu chtělo Sony předejít.

Ghost of Tsushima; Wallpaper: samuraj, hrdina Ghost of Tsushima; Wallpaper: meditace, samuraj

Obrázek 1: Váš hrdina v plné zbroji vypadá skutečně jako duch. Obrázek 2: Samurajské bojové umění vyžaduje spoustu tréningu.

Michael Denny přiznává, že v minulosti několikrát hru oznámili příliš brzy. Jelikož je Ghost of Tsushima (podle Dennyho) pro Sucker Punch v podstatě vymodlený titul, který si chtěli střihnout, museli v tomto případě s oznámením počkat. Michael tvrdí, že projekt je již ve vývoji dost dlouho a dokonce už mají hratelnou verzi. Že bychom se brzy dočkali nějakého úniku informací a první gameplay ukázky? Člověk může doufat. Prozatím nám bude muset toto vysvětlení stačit a můžeme jen doufat, že o Ghost of Tsushima znovu brzo uslyšíme a tentokrát i s přídavkem nějaké ukázky ze hry.

Ghost of Tsushima – osamocený samuraj proti všem

• Preview: 30. 10. 2017 • Autor: Jiří Fait

Příběh má být zasazen do roku 1274, kdy se přes feudální Japonsko přehnala invaze Mongolů. Konkrétně se zřejmě bude jednat o ostrov Tsushima, ale jestli půjde o jediné místo, které můžete prozkoumávat a ve kterém se odvíjí hlavní děj, to zatím netušíme. Celkem jisté je ale to, že se staneme svědky spousty násilí a zničených vesnic.

Ghost of Tsushima; Wallpaper: samuraj, japonsko, les

Hlavní hrdina bude nucen odložit stranou vše, co se o čestném stylu boje samurajů naučil, aby měl alepoň minimální šanci proti záplavě nepřátel.

Trailer je doprovázen poněkud výsměšným komentářem jednoho z mongolských bojovníků. Zajatého samuraje se mimo jiné táže, jestli se vzdá. Na základě jeho (toho samuraje) sveřepého výrazu na konci videa bychom soudili, že nikoli. Podle Sony půjde o hru s otevřeným světem, kde se jako jeden z posledních přeživších samurajů postavíte obrovské a devastující přesile.

Ovšem abyste toho byli schopni, budete muset odložit své bušidó (samurajský morální kodex) a adaptovat se na nový způsob boje. Sami o sobě toho asi moc nedokážete a představa, že by jeden bojovník porazil na hlavu celou mongolskou hordu, patří spíše do anime nebo Hollywoodu. I když kdo ví? O Ghost of Tsushima toho prozatím není moc známo, takže v tuto chvíli je vlastně možné vše. 

Ghost of Tsushima; Wallpaper: samuraj, Japonsko, vesnice Ghost of Tsushima; Wallpaper: samuraj, Japonsko, výhled

i Podívejte se na všechny články z herní sekce!
i Mohlo by vás zajímat

Související články

Hodnocení metacritic

  • Ghost of Tsushima PC: na tuto platformu hra zatím nevyšla
  • Ghost of Tsushima PS4: ? %
  • Ghost of Tsushima Xbox One: na tuto platformu hra zatím nevyšla

Ghost of Tsushima bude exkluzivně k dostání pro PlayStation 4. Na datum vydání si ještě budeme muset počkat. O novinkách vás budeme informovat. 


Ghost of Tsushima - PS4
Hra pro konzoli z éry samurajů odehrávající se v období feudálního Japonska. Po nájezdu mongolů na ostrov Tsushima, povstává z popela samuraj, který se stane legendou.

Předp. cena
1 799,-
Předobjednat
Očekáváme prosinec 2019
Objednací kód: MSX442
0
Vytisknout
Zkuste nové Alza Premium Moje Alza Přihlásit Jak nakoupit
WEB9
Zavoláme Vám a odborně poradíme
+420 225 340 111
Dotaz na objednávku
Dotaz na zboží
Prosím zadejte svůj telefon:
Zavolejte mi