Marvel's Avengers je zatím některými hráči přijímán poněkud vlažně, za což může především nepříliš podařená marketingová kampaň. Díky ukázkám hratelnosti a novým informacím se ale reputace tohoto zatím nedoceněného titulu postupně zvedá. A to platí i v případě nejnovějšího traileru.
Hledáte recenzi na Marvel's Avengers? Klikněte na odkaz.
• Novinky • Dojmy z Gamescomu 2019 • Oznámení •
• Žánr: Akční • Multiplayer: Ano (online, co-op) • Vývojář: Crystal Dynamics, Eidos Montreal • Vydavatel: Square Enix • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One, Stadia (4. září 2020) • Homepage • Čeština: Ano (pouze titulky)
• Novinka: 1. 11. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Dobrý první dojem je k nezaplacení, koneckonců, tvůrci ambiciózní akční adventury Marvel's Avengers – studio Crystal Dynamics – by mohli vyprávět. Na své letošní E3 prezentaci nedokázali svou hru pořádně prodat a nebozí Avengers se teď pověsti poněkud nemastného neslaného titulu jen těžko zbavují. Nejnovější trailer by jim ale veřejný obrázek mohl trochu vylepšit.
Crystal Dynamics zde konečně jasně vysvětlují, jakou hru vlastně vyvíjí. Je známo, že Marvel's Avengers bude oplývat jak singleplayerovým, tak i multiplayerovým režimem, doposud ale nebylo s určitostí řečeno, jak moc se tyto módy budou prolínat. A skutečnost je taková, že prakticky vůbec. Půjde totiž o dva zcela oddělené zážitky.
Marvel's Avengers sólo hráčům nabídne singleplayerovou kampaň se silnou příběhovou linií, kde budete střídavě hrát za jednotlivé hrdiny tak, jak to vyžaduje scénář příběhu. To bude tvořit to pravé jádro celé hry. Fandové kooperativních dobrodružství se ale po boku dalších hráčů mohou pustit do tzv. War Zone misí – multiplayerových úrovní speciálně navržených pro 4 hráče, kde si každý člen party může zahrát za libovolného superhrdinu.
Jednotliví superhrdinové budou mít samozřejmě zcela odlišné útoky a schopnosti, v průběhu hry pak navíc budete odemykat mraky nových kostýmů inspirovaných mnohaletou komiksovou historií, ale i novou výbavu, dovednosti a perky, díky kterým si všechny postavy můžete upravovat a budovat podle vlastního herního stylu.
Co se příběhu týče, roli hlavního záporáka se zjevně zhostí zločinecká vědecká organizace A.I.M., jejíž zákulisní machinace vedou až k oficiálnímu rozpuštění Avengers, což z bývalých milovaných superhrdinů udělá de facto vyhnance.
Pod záminkou snahy o udržení bezpečí obyvatel a celkového pořádku pak A.I.M. do ulic vypustí superinteligentní strážní roboty, což se moc nepozdává mladé dívce jménem Kamala Khan.
Ta ve skrytu duše tuší, že A.I.M. nemá tak úplně čisté úmysly a bude se snažit vyhrabat na ně nějaké kompromitující informace, čímž se také stane jedním z hlavních hybatelů děje. Podaří se jí očistit jméno nejslavnějších a nejmocnějších superhrdinů světa a dát rozpadlý tým zase dohromady? Kdo ví. Za sebe ale musím říci, že už teď minimálně zvládá obstojně napravovat reputaci hry Marvel's Avengers, která s každým trailerem vypadá lépe a lépe.
• Zdroje: YouTube (Marvel Entertainment), avengers.square-enix-games.com
• Novinka: 8. 10. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Aktuální trailer na očekávanou komiksovou (doufejme) pecku se kromě klasických hrdinů Iron Mana a Bruce Bannera (Hulk) zaměřuje na mladičkou dívku jménem Kamala Khan. Jak ta se ale přimotala k superhrdinským záležitostem? Jednoduše. Jako fanynka Avengers se zúčastnila takzvaného A-Dne (A-Day), což měla být původně událost na oslavu celého hrdinského týmu, jak ale všichni víme z předešlých trailerů, zvrtlo se to více než narozeninová oslava předškoláka, na kterou zrovna dorazil opilý strýček Jarmil.
Výbuch experimentálního terigenového jádra, jež pohánělo poletující základnu Avengers, Kamalu proměnil na Inhumana – geneticky vylepšeného člověka – a obdařil ji polymorfními schopnostmi. To znamená, že se může libovolně zvětšovat a natahovat, případně jen některé své části (jak známe z komiksů, hlavně pěsti). Nově nabyté superchopnosti ale samozřejmě jako pozvánka do týmu Avengers nestačí, čím si tedy Kamala Khan alias budoucí Ms. Marvel pozornost svých idolů vysloužila?
Podle traileru to vypadá, že nahackovala servery A.I.M. (Advanced Idea Mechanics), vědecké organizace zaměřené na vývoj vysoce pokročilých zbraní a technologií, a našla tam něco velmi nepěkného. Což by měl být důkaz o rozsáhlém spiknutí, které zapříčinilo, že A-Den dopadl tak, jak dopadl. A to si pište, že A.I.M. bude chtít úniku takových informací na veřejnost zabránit.
Zápletka Marvel’s Avengers tak začíná získávat jasnější obrysy a podle zatím dostupných informací to vypadá, že využije marvelovské univerzum opravdu do mrtě. Můžeme čekat další zástupy superhrdinů, superpadouchů a pochybných organizací? To ukáže asi až čas… a další trailery. Marvel’s Avengers vychází 15. května 2020 pro PC, PS4, Xbox One a Google Stadia.
• Zdroje: YouTube, avengers.square-enix-games.com, vlastní
• Novinka: 23. 7. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Studio Crystal Dynamics stále nevypustili do oběhu žádné pořádné záběry ze hry, těch několik prostřihů v traileru tak potenciálním hráčům příliš nenapovědělo, jak se vlastně Marvel’s Avengers budou hrát. Lepší představu teď ale získali účastníci právě probíhajícího Comic Conu v San Diegu, kde autoři prezentovali stejnou ukázku jako na E3 2019, ovšem o poznání vylepšenou.
Podle serveru Gamespot na Comic Conu kreativní ředitel Crystal Dynamics Shaun Escayg upřesnil některé nejasnosti o samotné podstatě hry, které na E3 prezentaci nebyly řečeny dosti jednoznačně, zejména co se poměru singleplayer vs. kooperativní multiplayer týká.
Příběhová linie jako taková je čistě singleplayerová záležitost, na druhou stranu bude hra obsahovat i speciálně navržené kooperativní mise určené až pro 4 hráče. Právě zde budete moci libovolně měnit schopnosti vašich hrdinů a jejich kostýmy, které budou zřejmě silně ovlivněné komiksovou (dost možná i filmovou?) historií. Jak moc velký prostor ale kooperativní část ve finální verzi hry opravdu dostane, ovšem zatím není známo.
V čem se ale vylepšená gameplay ukázka z Comic Conu liší od té prezentované na E3? Upgradu se dočkaly především světelné efekty a animace jednotlivých superhrdinů, vše by tedy mělo působit o něco uhlazenějším a finálnějším dojmem. To ale většině z nás, kteří neviděli původní video, může být poněkud ukradené. Největší změnou by tak měla být nová sekvence v samotném závěru ukazující teenagerku Kamalu Khan, jak se vlivem Terigenové mlhy promění na superchopnostmi nadanou Ms. Marvel.
Toto upgradované video by se mělo objevit i v rámci akce Gamescom v Kolíně nad Rýnem na konci srpna a právě po jeho skončení by Crystal Dynamics tuto ukázku z Marvel’s Avengers měli konečně vypustit do světa. Alespoň to tvrdí oficiální twitterový účet Marvel’s Avengers. Tak uvidíme, jestli se přibližně za měsíc dočkáme pohledu na Avengers v akci.
Marvel’s Avengers vychází 15. května 2020 pro PC, PS4, Xbox One a Google Stadia.
• Zdroje: Gamespot, Twitter, vlastní
• Novinka: 14. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Studio Crystal Dynamics zveřejnilo trailer na svou netrpělivě očekávanou komiksovou hru teprve nedávno, spousta z vás ale určitě přemýšlí, jestli si tuto kooperativní akční adventuru pro 1-4 hráče užijete pouze v originálním znění, nebo se dočkáte také češtiny? Díky tiskové zprávě českého distributora už máme jasno.
Datum vydání Marvel's Avengers je stanoveno na 15. května 2020 a v našich luzích a hájích tato hra vyjde s českými titulky. Češtinu tedy sice přímo neuslyšíte, všechny texty ve hře ale budou opatřeny českým překladem, což určitě ocení spousta fanoušků. A jedno zamyšlení na závěr – kdy naposledy jste v nějaké zahraniční videohře slyšeli přímo český dabing? Já osobně to pamatuji snad jen u prvního Assassin's Creed.
Společně s novými detaily začínají na internet prosakovat i první reakce šťastlivců, kteří viděli 25 minut dlouhou a nesestříhaných ukázku hratelnosti Marvel's Avengers na vlastní oči. Andrew Reiner ze server Game Informer o hře prohlásil, že ačkoli je zábavné hrát za jednotlivé superhrdiny, jejich animace a celkový soubojový systém působí v této fázi vývoje poněkud těžkopádně a nedotaženě. Nejlépe se zatím jevil Hulk, který dokáže nepřátele popadnout do svých zelených dlaní a mlátit s nimi ostatní zloduchy. Měřítko celé hry a akce odehrávající se najednou na obrazovce je ale prý celkově impozantní. Na konečný výsledek si ale budeme muset počkat ještě téměř rok.
Joshua Yehl z IGN píše, že v Marvel's Avengers budete mít příležitost vyzkoušet a provádět všechny cool útoky jednotlivých superhrdinů a užívat si jejich až filmové zpracování. Grafika v samotné hře je prý vynikající, trochu ale pokulhává v příběhových animacích, zejména Thorovy vlasy prý podivně povlávaly ve větru. Příliš se mu nepozdávaly také dialogové interakce mezi jednotlivými postavami, které údajně nejsou ani vtipné, ani pamětihodné. Své dojmy ale uzavírá s tím, že studio Crystal Dynamics má ještě spoustu času případné nedostatky vyladit.
Čerstvý rozhovor s producentem a hlavním designérem Marvel's Avengers pro Eurogamer pak poodhaluje základní fungování multiplayeru a kooperativního režimu. Ve hře zřejmě budou různé druhy misí, některé vytvořené speciálně pro jednoho hráče, často i pro konkrétní charakter, jiné ale budou uzpůsobené pro hru více hráčů, to jest více hrdinů na bojišti. Pokud vás zajímá, jestli se v jedné misi mohou sejít třeba 4 Iron Mani najednou, musím vás zklamat – každý hráč si musí na začátku zvolit jiného superhrdinu než má zbytek týmu.
Jednotliví hrdinové budou mít své vlastní dovednosti, které budete přirozeně odemykat hraním. Dočkat bychom se měli i nejrůznějších volitelných skinů a dalších možností, jak upravit vzhled svého hrdiny. Samozřejmě, jako téměř žádná online hra se ani Marvel's Avengers nevyhne určité formě monetizace, tvůrci se ale v rozhovoru dušují, že všechni dodateční hrdinové, úrovně či mise budou pro všechny hráče zadarmo. Jak ale ve skutečnosti budou ve hře fungovat mikrotransakce, ovšem upřesněno nebylo. Bezpochyby se to ale dozvíme v nadcházejících dnech či týdnech.
• Zdroje: Cenega Czech (Tisková zpráva), IGN, Game Informer, Eurogamer, vlastní
• Novinka: 11. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Jeden z nejslavnějších komiksových superhrdinských týmů jde konečně do akce ve vlastní videohře. Doslova před pár minutami zveřejněný trailer na nejnovější titul studia Crystal Dynamics prozrazuje klíčový okamžik, který rozpohybuje celý příběh a Avengers v sestavě Captain America, Iron Man, Hulk, Black Widow a Thor vystaví doposud největší zkoušce.
Když zatím neznámí útočníci, zřejmě vedení superzáporákem Taskmasterem, začnou dělat neplechu na slavném mostě Golden Gate Bridge, Avengers samozřejmě přispěchají na pomoc a záchranu civilistů. Něco ale úplně nevyjde a dojde k výbuchu reaktoru, jenž zničí téměř polovinu města a Captain America zřejmě zahyne (záběr na jeho pomník je dosti výmluvný). A co je horší, lidé z této tragické události falešně obviní právě Avengers, pravděpodobně tedy dojde ke krátkodobému rozpadu týmu. Superhdinové ale nikdy nevydrží v nečinnosti dlouho, tato partička zlomených individuí se tak bude muset rychle oklepat a jít zachránit svět.
Dlouho se spekulovalo, jestli hra bude vycházet z předlohy filmového univerza zvaného MCU, nebo pro svou inspiraci sáhne raději do stránek barevných sešitů. Po zhlédnutí traileru už můžeme na 100 % říct, že pravdivá je varianta č. 2. Jestli se ale nepletu, mělo by se jednat o originální zápletku, která si možná sem tam něco z komiksů vypůjčí, nejedná se ale o přímou adaptaci nějaké knihy. Což je jedině dobře.
Trailer sice budí dojem, že je sestříhaný výhradně z cut-scén, sem tam ale zřejmě dojde i na prostřih ukazující skutečný gameplay. Jestli se jedná o opravdové herní záběry a není to pouze klamavá E3 reklama, máme se opravdu na co těšit, protože to všechno vypadá až neuvěřitelně bombasticky. Osobně se nemohu dočkat, až jako Hulk budu drtivými údery ničit nepřátelská vozidla napadrť, případně jako bůh hromu Thor úřadovat kladivem Mjölnirem a záporáky smažit svými blesky.
Kromě Avengers se určitě můžeme těšit i na spoustu známých komiksových záporáků, koneckonců v traileru se mihnul i Taskmaster či Hulkův protipól Abomination, zcela nepochybně jich ale uvidíme ještě mnohem, mnohem více. Největší otázkou asi zůstává, kdo má vlastně celou tragickou událost na svědomí, kdo spřádá plány na zničení Avengers? Taskmaster se málokdy na vlastní pěst pouští do něčeho tak velkého, většinou funguje spíš jako námezdní žoldák, v pozadí se tedy musí pohybovat ještě někdo jiný, někdo mnohem zákeřnější a lstivější.
A jestli se objeví i další členové Avengers, kteří se v traileru neukázali? V komiksech se členy tohoto týmu (byť třeba jen krátkodobě) staly celé stovky různých hrdinů, vývojáři z Crystal Dynamics tedy určitě mají z čeho čerpat. Na internetu se už objevil i nový trailer ukazující Ant-Mana, z čehož mám já osobně velkou radost. Tím to zjevně ale nekončí, protože podle tvůrců se můžeme těšit na neustále se rozšiřující plejádu hratelných superhrdinů, přičemž každá nově přidaná postava bude zadarmo a Marvel's Avengers nebudou obsahovat žádné lootboxy. Hurá!
Square Enix a Crystal Dynamics nás naštěstí tentokrát nenechali v nejistotě a kromě plnohodnotného traileru nám rovnou sdělili i datum vydání. To je stanoveno na 15. května 2020, přičemž hra vyjde na PC, PS4, Xbox One a Google Stadia. Jestli se Marvel’s Avengers povedou podobně jako loňský Spider-Man od Sony, máme se rozhodně na co těšit.
• Zdroje: Youtube, vlastní
• Dojmy z GC 2019: 27. 8. 2019 • Autor: Filip Němec
Na Marvel's Avengers jsem se opravdu hodně těšil, protože jde o spojení mých dvou oblíbených oblastí – her a Marvelu. I přesto jsem byl ale od oznámení velmi skeptický, a tak jsem hratelnou ukázku přijal s povděkem. Překvapilo mě však, a bylo to poznat i na tvářích ostatních novinářů, že naše malé stádečko herních nadšenců bylo nejdříve zahnáno do místnosti, kde jsme si hru zahráli a až poté následovala prezentace. Bývá totiž zvykem, že nejdříve autoři představí své dílo, jeho klíčové oblasti nebo co si máme vyzkoušet a až pak se po úvodním zasvěcení pustíme do hraní.
Tentokrát to však bylo naopak a já jsem si mohl ihned zahrát úvodní pasáž, jež sice byla již na E3, ale já jsem si tuto část mohl na rozdíl od kolegů v Los Angeles přímo zahrát a jak mi autoři sami řekli, od E3 stihli na hře podstatně zapracovat. Úvod nabídl hratelnou pětici postav, která je ještě v ten moment plná sil a maximálně vybavená, rychle však přijde jasná paralela na Avengers: Age of Ultron či komiksové Civil War, záchranná mise totiž nedopadne podle představ. Avengers nezvládnout zastavit výbuch reaktoru a je zničena polovina města a zemřou tisíce obyvatel.
Ještě předtím jsem si však po jednom vyzkoušel hru za Thora, Iron Mana, Hulka, Black Widow a samozřejmě Kapitána Ameriku. Ačkoli každá z postav bojuje naprosto jiným stylem, ovládací schéma je velmi podobné a prakticky okamžitě jsem byl schopen předvádět souboje, za které by se nestyděla ani choreografie z MCU filmů. Thor je velmi silný v boji na blízko a svým útokům dokáže dodat šťávu energií z blesků. Házení kladiva na nepřátele a jeho opětovné přivolávání pak působí naprosto perfektně a měl jsem pocit jako bych hrál za Marvel verzi Kratose z posledního God of War.
Podobně je na tom také Iron Man, který rovněž zvládne souboje na blízko, ale nejvíce silný je ve vzdušném boji, kde využije všechny své technologické hračky. Létání s Thorem i Iron Manem je pak velmi intuitivní a ještě o poznání příjemnější než v případě online akce Anthem. Hulk je samozřejmě destruktivní typ a hrát za něj je naprostá ničivá extáze. Díky své síle a výdrži je však podobně jako ve filmech a komiksech rovněž schopen téměř poletovat vzduchem.
Kapitán Amerika a Black Widow jsou postavy určené spíše pro přímý boj, nicméně střelné zbraně Černé Vdovy a multifukční štít kapitána Ameriky zvládnou uštědřit poškození i na dálku. Všechny zmíněné postavy pak předvádí své charakteristické pohyby a chvaty, Hulk tedy uhýbá stylem připomínajícím skákajícího primáta, zatímco Thor s jistotou asgardského poloboha dělá efektní skluzy jako v komiksech či filmech.
Popravdě jsem byl hodně zklamaný v momentě, kdy autoři ohlásili konec hratelné ukázky. Vše běželo naprosto plynule a jako fanoušek jsem zažíval nekončící marvelovský orgasmus. Ostatně podívejte se sami na záběry z hraní tohoto dema. Rychle se však nabídla otázka, jestli bych byl ochoten hrát tímto stylem opakovaně. Marvel's Avengers totiž mají být hrou, která vydrží měsíce (možná roky) a mise, jež byla sice plná efektů, ale kvůli svému spádu také QTE a skriptů, asi není něco, co bych chtěl hrát každý den.
S tím jsem konfrontoval i vývojáře, kteří posléze nachystali krátkou prezentaci, a bylo vidět, že to je něco, s čím se setkávají na denní bázi a jak pak sami řekli, je jejich chyba, že tento aspekt nedokázali pořádně vysvětlit. Ukázka, kterou jsem měl možnost hrát, je totiž tutoriál z plné hry. Představuje jednotlivé postavy a to, jak se budou ovládat. Proto vývojáři záměrně sáhli po berličkách v podobně QTE a skriptů. Jakmile ale úvod skončí a dostaneme otevřený prostor obrovského města, skriptů a quick time eventů prý výrazně ubude a hra se stane podstatě svobodnější.
To je na jednu stranu velmi dobrá zpráva. Vlastně si ani nedokážu představit, jak by například v kooperačních misích bylo možné nasekat tolik skriptů a zároveň nechat hráčům volné ruce. Na druhou stranu se ale nabízí polemika nad tím, jestli nakonec finální hra nebude od tohoto dema natolik odlišná, že nás nebude bavit. Hratelnost totiž může být posléze výrazně jiná a je tak opodstatněné mít vážné obavy o to, jestli nakonec Marvel's Avengers budou zábavnou hrou. Já na tuto otázku zatím nedokážu odpovědět a bylo vidět, že i ostatní novináři zažívali stejné rozpolcení.
V současnou chvíli nám nezbývá než se spokojit s velmi zajímavým tutoriálem, který ale o výsledné hře nemusí říkat téměř nic. Autoři však v rámci prezentace poodhalili i další prvky a ty působí přinejmenším slibně. Po úvodním debaklu, při němž Avengers nezvládnou ochránit město, totiž přichází Kapitán Amerika o život a tým se rozpadá. Stark přijde o téměř všechny své hračky, Hulk se odmítne proměnit zpět na doktora Bannera, Black Widow si bere za vinu smrt Kapitána a Thor si myslí, že už není hoden kladiva a zbaví se ho.
Svět ale musí někdo chránit, a tak využije situace korporace AIM (ve filmech například Iron Man 3), která vytvoří armádu robotů s úkolem bránit lidskou rasu. Jenže s narůstajícím bezpečím samozřejmě klesá úroveň osobní svobody (a naopak), což je zásadní problém, AIM navíc nemá pouze kladné úmysly a tak vzniká technokratická dystopie připomínající třeba Mirror's Edge nebo Čapkovo R.U.R. Příběh samotný pak není o záchraně světa, ale o záchraně Avengers, kteří se musejí opět sjednotit a stvořit legendární tým superhrdinů.
Z počátku se tak hra bude nejspíše soustředit na tzv. Hero missions, které budou tvořit příběhovou kampaň. Tu postupně absolvujeme za všechny hratelné postavy a to pouze jako singleplayer mise. Domovem pak bude polorozpadlý Helicarrier, v jehož středu najdeme válečný stůl. Na virtuální tabuli zvané War table budeme vybírat jednotlivé mise a vydávat se do boje. Vedle Hero misí pak bude hlavní náplní také tzv. War Zone, což je označení pro kooperativní mise až pro 4 hráče, do kterých si na rozdíl od těch čistě singleplayerových lze vzít jakoukoli postavu.
Zde samozřejmě přichází na řadu vývoj a následná upravitelnost jednotlivých hrdinů. Autoři nám totiž dají svobodnou ruku v tom, jak náš hrdina bude nejenom vypadat, ale také jaké budou jeho schopnosti či styl boje. Velmi se mi líbí naprosté odpojení kostýmů od schopností, což je něco, co pochopili i autoři Marvel's Spider-Man. Jinak řečeno, svého Iron Mana budete moci obléknout do stealth suitu nebo obleku Mark II z prvního Iron Man filmu, ale nebude to mít vliv na žádné z jeho schopností.
Schopnosti postav budou od kostýmů zcela oddělené a autoři je rozčlenili do několika košatých stromů, lišících se podle jednotlivých hrdinů. Iron Man bude moci separátně vylepšovat schopnosti svých letových trysek, repulzorů v dlaních či zbraní využívajících laser nebo rakety. Díky tomu půjde postavy do určité míry tvarovat podle svého herního stylu, z takového Thora tak budete moci vytvořit ničivou zbraň na blízko díky jeho tvrdým pěstím a mocnému kladivu, ale také převážně létajícího poloboha schopného zasáhnout vícero nepřátel svými blesky a dalšími mocnými útoky.
Vedle toho všeho pak stojí vybavení, jež bude na skillech a oblecích zcela nezávislé a moc se mi líbí detailnost a zároveň ctění komiksového či filmového fundamentu. Iron Manovi tak budete moci měnit arc reaktor, jež vám dodá rychlejší pohyb ve vzduchu nebo více energie pro určité zbraně. Každý kus vybavení pak bude mít vlastní perky, přičemž nás má v tomto ohledu čekat klasické rozdělení vzácnosti dle barviček známé z RPG her.
I když jsem ve společnosti Marvel's Avengers a jeho autorů strávil téměř hodinu, nejsem v podstatě o moc moudřejší. Téměř s jistotou vím pouze to, že vývojáři pracují s předlohou, jež jim byla Marvelem dána, jako v rukavičkách. Pravidelně se radí o svých nápadech a dostávají zpětnou vazbu v tom, co rozhodně zkoušet nemají. Při pohledu na prezentaci ukazující například obleky je zřejmé, že tu každý fanoušek komiksů bude štěstím bez sebe, ostatně v Crystal Dynamics mohou vybírat u některých postav až z 80 let dlouhé historie.
Marvel však vývojáře sám nabádá k tomu, aby do své hry vložili i vlastní nápady právě co se kostýmů či designu týče, je ale zřejmé, že největší ohlas bude mít to dobře známé, co se ukázalo zejména ve filmech. Autoři přitom přiznávají, že některé kostýmy budou dostupné prostřednictvím mikrotransakcí, o nastavení ekonomiky jsme se však více nedozvěděli. To, co jsem z Marvel's Avengers viděl a hrál, hodnotím velmi kladně, o finální hře toho však stále mnoho nevíme. Pokud se vývojářům podaří vybalancovat množství QTE, volnost otevřeného světa a zajistit dlouhotrvající hratelnost, mohli bychom po Marvel's Spider-man dostat další kvalitní titul.
• Zdroje: Vlastní
• Oznámení: 30. 5. 2019 • Autor: Filip Němec
Konečně! Jinak se tyto emoce popsat nedají. Už 10. června ve 3 hodiny v noci zjistíme, co přesně vzniká ve spolupráci studia Marvel Entertainment, vydavatelství Square Enix a vývojářů z Eidos Montreal a Crystal Dynamics. Prozradil to vůbec první tweet na novém twitter účtu nesoucí název Marvel's Avengers, jde tedy současně také o potvrzení oficiálního názvy hry, který doposud nebyl znám.
Práci na Avengers hře oznámilo vydavatelství Square Enix už v lednu 2017, kdy došlo také k uzavření dlouhodobé spolupráce s Marvelem. Vzniknout má totiž ne pouze jedna, ale hned několik her z Marvel univerza. Tehdejší oznámení doprovodil také kratičký teaser trailer, který svou stylizací naznačoval propojení spíše s filmovým světem Marvelu (MCU), než že by šlo o titul vycházející primárně z komiksů.
Zatím nemáme žádné oficiální zprávy o tom, jakým směrem by se měl titul ubírat, jisté náznaky ale jsou. Starší úniky hovoří o tom, že Marvel's Avengers mají nabídnout obrovské univerzum, které hráče zabaví na celé roky. Potkat bychom měli nepřeberné množství postav v nejrůznějších lokacích a zažít ikonické momenty z komiksů i filmů. Zde není ani třeba číst mezi řádky, online hra založené na endgame obsahu a grindu jde v tomto případě cítit přes celou galaxii a nepotřebujete k tomu vševidoucí pohled Heimdalla. Tomuto tvrzení hraje do karet také prohlášení Square Enix o tom, že mají opravdu v plánu vytvářet dlouhodobé live-service tituly ve stylu „hra jako služba“.
O něco později to musel na pravou míru uvést prezident a CEO Square Enix Yosuke Matsuda, podle kterého jsou i nadále zavázáni dělat příběhové hry a zároveň pojem „hra jako služba“ nutně neznamená lootboxy a další podobné monetizační prvky. I tak má ale pro mě jakožto fanouška Marvelu trpkou příchuť jakýkoli náznak toho, že se autoři budou pokoušet stvořit další Anthem nebo Destiny. Tohle je totiž hodně tenký led.
Osobně bych také vsadil na možnost, že hra bude mít kampaň (ideálně několik kampaní za jednotlivé Avengery) a pak online část, která by byla jádrem titulu. Na hře totiž pracují rovnou dvě studia, jež by si mohla práci rozdělit, což by nebylo nic neobvyklého. Že půjde o ambiciózní dílo, naznačuje i fakt, že například v rámci Crystal Dynamics se na vývoji bude podílet hned několik poboček, včetně nejnovější Crystal Northwest, jež vznikla loni v srpnu. Dost už ale odhadů, 10. června ve 3 hodiny v noci budeme připraveni a obratem vás budeme o všech novinkách informovat.
• Zdroje: Comicbook, Metro.co.uk, Gamerevolution, Twitter (PlayAvengers)
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | bude oznámeno | bude oznámeno |
Procesor | bude oznámeno | bude oznámeno |
Grafická karta | bude oznámeno | bude oznámeno |
DirectX | bude oznámeno | bude oznámeno |
Operační paměť | bude oznámeno | bude oznámeno |
Pevný disk | bude oznámeno | bude oznámeno |
Marvel's Avengers vychází 4. září 2020 na PC, PS4, Xbox One a Stadia. O novinkách vás budeme informovat.