Některé herní monitory jsou vybavené technologií G-Sync nebo FreeSync. Obě slouží k synchronizaci obnovovací frekvence monitoru podle grafické karty, čímž zvyšují plynulost obrazu při hraní her.
Jak se lze dočíst v našem článku o obnovovací frekvenci, monitor se standardně snaží zobrazovat obsah stále stejnou frekvencí, zatímco do něj grafická karta zasílá měnící se počet snímků za sekundu. Ve výsledku tak dochází k různým nehezkým artefaktům, sekání a překrývání jednoho obrázku přes druhý. Řešením je vytvoření komunikačního kanálu mezi grafikou a obrazovkou, díky které monitor vykresluje takový počet snímků, jaký grafika zrovna posílá.
Různí výrobci k tomuto účelu vytvořili odlišné technologie. Společnost NVIDIA po nějakou dobu využívala G-Sync, zatímco AMD si pochvalovalo svůj FreeSync. Po nějaké době však NVIDIA umožnila podporu Adaptive Sync, pod který spadá také FreeSync. Podrobnosti o obou technologiích se lze dočíst v tomto článku.