• Autoři: Dominik Fait, Alexandra Vaníková
Během krátké, ale úderné prezentace byly odhaleny podrobnosti k vizuálním a gameplayovým novinkám remasteru.
zdroj: Bethesda Softworks
Jedno z největších veřejných tajemství herního průmyslu posledních několika let bylo dnes v 17:00 konečně „oficiálně prozrazeno“, a to během livestreamu, na jehož záznam se můžete podívat níže. Spekulace nelhaly, remaster (z vizuálního hlediska ale spíše remake) kultovního čtvrtého dílu série Elder Scrolls je reálný a vychází dnes. Graficky výrazně modernizovanou předělávku, kterou pod dohledem původním autorů z Bethesda Softworks vytvořilo studio Virtuos, si přitom mohou užít majitelé všech „velkých “platforem, tedy PC (Steam), PlayStation 5 a Xbox Series X/S. The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered je rovněž dostupný v Game Passu.
Hra vychází ve dvou edicích, základní a deluxe. Skvělou zprávou je, že obě obsahují i DLC Knights of the Nine, a především výborný datadisk Shivering Isles. Základní edice se prodává za 50 až 55 dolarů. Za Deluxe edici si připlatíte dalších 10 dolarů, navíc díky tomu obdržíte digitální soundtrack, artbook a několik bonusových questů pro nové unikátní zbraně, zbroje a zbroje pro koně (ano, Horse Armor je zpět).
All will be revealed....
zdroj: Bethesda Softworks
Nyní ale už k samotnému obsahu remasteru, tedy co přináší oproti klasice z roku 2006 nového? Oficiální popisek hlásá „The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered modernizuje hru roku 2006 o nový ohromující vizuál a vylepšené gameplayové prvky. Prozkoumávejte rozlehlý kraj Cyrodiilu jako nikdy předtím a zastavte vojska Oblivionu dříve, než ovládnou zemi, a to v jednom z nejlepších RPG všech dob od cenami ověnčených Bethesda Game Studios.“
Tou největší a na první pohled nejviditelnější novinkou je pochopitelně zásadní grafický facelift (samozřejmostí je 4K rozlišení) – s využitím Unreal Engine 5 tak vývojáři z Virtuos od píky vytvořili nové modely postav, objektů, lokací, daleko realističtější je nyní nasvícení a s tím související efekty, přidány či přepracovány byly animace postav a ostatních bytostí nejen v boji... Oblivion Remastered jednoduše působí jako moderní hra.
Jádrem hry je však stále ten stejný Oblivion (běžící na původním enginu), nicméně i některé herní mechaniky doznaly změn. Vedle vylepšeného uživatelského rozhraní, menu či mapy je to především v původní hře dosti kritizované škálování nepřátel a také systém levelování (a s ním související perky) – nyní by měly připomínat něco mezi tím z původní hry a Skyrimem. Hratelnější by měl být i režim třetí osoby, ve kterém bude snadnější nejen míření. Upraven byl také boj, který nově působí podstatně hutněji (už nemáte pocit, že bez odezvy sekáte do prázdných polygonů), skvěle zní také možnost sprintovat.
zdroj: Bethesda Softworks
Nové modely postav, potvor i prostředí působí skvěle.
Jedním z poznávacích znamení starého Oblivionu byl i dabing, který i díky slabší kapacitě tehdejších fyzických nosičů obstaral poměrně omezený počet herců, a tak například některé rasy ani neměly své unikátní hlasy. To se v remasteru změní – dabing byl rozšířen, avšak původní dialogové linky zůstaly zachovány (o ikonické hlášky jako „Stop right there, criminal scum!“ tak nepřijdeme).
Na závěr ještě poznámka k módům, tedy nedílné součásti všech bethesďáckých her. Aktuálně s jistotou víme pouze to, že oficiální módy podporovány nebudou. Co se týče těch neoficiálních (které najdete například na populárním webu Nexus Mods), bude zřejmě záležet na každém jednotlivém autorovi módu, zdali bude mít zájem své dílo aktualizovat. A vzhledem k tomu, že remaster přichází s novými assety (modely postav, předmětů, příšer, lokací atd.) a využívá částečně i nový engine (Unreal Engine 5), nepůjde zřejmě o žádné jednoduché updaty. I díky tomu tak možná stále pro mnohé hráče zůstane zajímavým projekt Skyblivion (tedy obří fanouškovský mód předělávající Oblivion v enginu Skyrimu), který podobnými problémy patrně trpět nebude.
• Zdroj: Xbox Wire,
Minulý týden jsme vás informovali o úniku údajných screenshotů z remasterované verze akčního RPG The Elder Scrolls IV: Oblivion i vyjádřeních známých insiderů, kteří vydání remasteru odhadovali na období mezi 21. a 27. dubnem. Jejich předpovědi se podle všeho naplní již dnes, autoři původního Oblivionu z Bethesda Game Studios totiž prostřednictvím obrázku s velkou římskou čtyřkou a záhadným rytířem lákají na livestream, který budete moci sledovat dnes v 17:00 v tomto článku, případně na Twitchi a Youtube Bethesdy.
Tvůrci nijak nespecifikovali, co bude během přímého přenosu odhaleno, je však vysoce nepravděpodobné, že bychom se dočkali představení něčeho jiného než The Elder Scrolls IV: Oblivion Remastered. Internet různými úniky o vylepšeném Oblivionu totiž žije už léta, v posledních měsících je navíc šuškanda o hře hlasitější než kdykoli předtím. O tom, že vydání této očekávané předělávky je na spadnutí, kromě zmíněných úniků screenshotů a předpovědí od renomovaných insiderů nově svědčí i zvěsti o údajném objevení se remasteru ve Steam knihovně některých hráčů prostřednictvím streamovací služby Boosteroid.
Některé neoficiální informace hovořily o možném vydání remasteru Oblivionu ihned po oznámení, je tak dost možné, že do Cyrodiilu po face-liftu se vydáme ještě dnes. Titul by měl údajně vyjít na PC, Xbox Series X/S, PS5 a také v Game Passu.
• Zdroj: x.com