Patříte mezi zklamané fanoušky Fallout 76? Hledáte vtipné RPG, které vás uhrane ostrými žerty a sarkasmem? Pokud sledujete naše stránky, tak vám zcela jistě neunikl projekt legendárního studia Obsidian Entertainment s názvem The Outer Worlds, jenž nás vezme do vzdáleného vesmíru, v němž se snaží lidské plémě najít nový domov. Jakou úlohu v tom sehrajete vy, záleží jen na vašich rozhodnutích, o čemž vám poreferujeme v dnešní recenzi.
• Recenze (PS4 Pro) • Novinky • Oznámení •
zdroj: Obsidian Entertainment
The Outer Worlds (hra) |
Akční RPG The Outer Worlds vyvíjí Obsidian Entertainment a vydává společnost Private Division. Hra vychází 25. 10. 2019 na PC, PS4 a Xbox One a 5. 6. 2020 na Nintendo Switch. Titul neobsahuje multiplayer a je bez české lokalizace . | Homepage
Články: | Recenze – PS4 Pro
• Recenze: 22. 10. 2019 • Autor: Jakub Němec
Už od prvních minut měli tvůrci ze studia Obsidian, jenž stojí za takovými hity jako Knights of the Old Republic II: The Sith Lords, Pillars of Eternity nebo Fallout: New Vegas, nachystané všechny trumfy k tomu, aby si mě svým očekávaným titulem The Outer Worlds získali na svou stranu. Řadu z nich ukázali již při rozsáhlé reklamní kampani, o níž jsme vás postupně informovali v našich novinkách, ale v rukávu si nechali pár překvapení, která během putování vzdáleným vesmírem přijdou každému RPG pozitivnímu dobrodruhovi k duhu. Jestli milujete způsob humoru, jímž se obsidiánští scénáristé pravidelně prezentují, budete nadmíru spokojeni, protože zde je nic nedrží na uzdě.
Svým laděním se tak hodně blíží mému oblíbenému seriálu Firefly, v němž bývalý voják v chatrné kocábce pašuje všelijaké zboží a obráží jednu planetu za druhou. Během své cesty v The Outer Worlds se totiž podobně jako Nathan Fillion aka Malcolm Reynolds budete starat nejen o zachování zdravé kůže při přestřelkách s bandity (či pořádkovými službami), o hromadění peněz či o pokračování nekonečného rozhovoru o zázračných účincích dietní pasty na zuby, ale také o blaho své posádky. Každý člen týmu má svůj cíl, své trable a tajemství, a vy je buď rozpletete jako starostlivý kapitán, nebo se na ně vykašlete ve jménu totální ignorace.
V The Outer Worlds si totiž můžete dělat téměř vše, co chcete. Mírně limitováni jste v rozhovorech, kde máte v nabídce v průměru čtyři až pět odpovědí z celého spektra – od podlézání přes nadhled až po totálně drzé odsekávání. NPC postavy podle toho náležitě reagují a mohou s vámi vyrazit dveře či vám mazat med kolem huby, každému dle libosti. Já jsem se pro účely recenze rozhodl rozjet tři styly hraní – i desperátský přístup, kdy lze všechno rozšmelcovat a vystřílet, včetně zadavatelů questů. Vše je funkční přesně tak, jak tvůrci naznačovali, ale přiznám se, že mě tento postup moc nebavil. S mrtvými se dost blbě povídá, víme?
The Outer Worlds Reed Tobson Introduction I GEM (Gameplay, PS4 Pro, No Commentary)
V rozhovoru s jednou osobou můžete zabřednout klidně i na deset minut, když budete mít náladu, nebo utnout dialog ještě před jeho začátkem dobře mířenou kulkou. The Outer Worlds vám v tomto směru nesvazuje ruce.
Na druhou stranu, v tak zkaženém světě jako je halcyonská sluneční soustava se nedá chovat ani jako typický rytíř světla, protože si mezi těmi prospěcháři a špinavci připadáte jako naivní idiot. Proto jsem se nakonec vrátil ke svému buildu mechanika se zálibou ve střelných zbraních, který je díky své vyřídilce, řekněme, tak trošku vyčůraný. Ve své podstatě se v The Outer Worlds nehraje na černobílé charaktery, u nichž hned víte, na čem jste, protože i ta nejsympatičtější postava zdejší komunity má nějaký temný šrám na duši – třeba hnojí půdu lidskými ostatky či má zalíbení v mučení. Na vás tedy je balancovat v tomto světě, řídit se instinktem, popř. odhadovaným profitem a nenechat se při tom zabít.
Z mého pohledu je vedle nalajnovaných akčních adventur, jež v současnosti vládnout hernímu trhu, život v The Outer Worlds neuvěřitelně osvobozující. Hodně mě baví sledovat reakce lidí zfanatizovaných pravidly místních vládců Spacer’s Choice schovaných za figurkou s měsíční hlavou, když se střetnou s realitou mého mírně anarchistického smýšlení. Některé dokážu přesvědčit k menší společenské vzpouře, jiní se rozhodnou být poněkud diktátorskému a rozhodně vykořisťovatelskému systému věrni. Nikdy nevíte, jaké stanovisko zaujmou místní postavičky. Někteří jedinci dokáží hodně překvapit, zatímco jiní jsou průhlední jako ten nejkvalitnější křišťál.
Ať už se rozhodnete jakkoliv, tvůrci vám nebudou házet klacky pod nohy. Variabilita řešení questů je úžasná a docela mě potěšilo, že nenásilné řešení mnohdy přinese více zkušeností než prosté vystřílení úrovně (i když některé opravdu nechutné postavy jsem poslal k božímu soudu téměř okamžitě, i přes velkolepé úplatky). Sympaticky se jeví také osobnostní růst postavy. Mimo hlavní specifikace při tvorbě vašeho herního alter ega si totiž svého avatara vyšlechtíte podle obrazu svého. S každou úrovní přerozdělujete bodíky do jednotlivých nadskupin obsahující tři vlastnosti simultánně rostoucí, což napomáhá rychlému nastartování silného hrdiny, ale od padesátého levelu se musíte soustředit na jednotlivé vlastnosti zvlášť, takže už nemůžete zlepšovat obecně plné zbraně, ale přímo těžké, ruční či na dálku.
Díky tomu si ze startu můžete dovolit trošku luxusu v podobě experimentování (za poplatek si lze vlastnosti resetovat), ale po navyknutí na systém je dobré se soustředit na konkrétní směřování vývoje charakteru. Doplňkem jsou specifické dovednosti (perky), jež dokáží nakopnout vaši postavu mezi zabijáckou elitu. Z počátku si mě natřel na chleba kdejaký vagabund, ale po třech hodinách hraní přede mnou někteří s hrůzou prchali (pokud jsem jim netrefil dobře mířenou ranou koleno, to se potom už jen belhali), což byl báječný pocit zadostiučinění. Perky můžete získat také přijetím negativních účinků ze střetů s nepřáteli a musím se přiznat, že mi tento inovativní přístup docela sedl. Když vím, že mám problém s roboty, tak nabídku odmítnu, ale na padání z velkých výšek si dokážu dát pozor = vlastnost zdarma.
The Outer Worlds Toothpaste Laboratory I GEM (Gameplay, PS4 Pro, No Commentary)
Prohlídka laboratoře se v mžiku může zvrhnout v totální masakr. Stačí jedno nevhodné slůvko a banditi v The Outer Worlds sahají po pistoli.
Takže z pohledu RPG mechanik funguje The Outer Worlds na jedničku, a proto se pojďme podívat na druhou podstatnou část vesmírného dobrodružství, tedy souboje. Tady dle mého tvůrci ze studia Obsidian mírně škobrtli. Střelba jako taková působí velmi dobrým dojmem, silnější zbraně se dokáží správně splašit v ruce, zatímco s těmi lehkými se velmi pohodlně míří. Navíc si můžete spustit slow motion režim (dopad pobytu v kryokomoře nahrazující klasický Fallout systém zaměřování) a zacílit na slabiny všech nepřátel. Do zasazení hry se také skvěle hodí experimentální zbraně vašeho zachránce Phinease Wellse. Třeba zmenšovací kanón udělá z nebezpečného behemota otloukánka, na nějž si troufnou i členové vaší posádky.
Právě u nich se musím pozastavit o něco déle, protože NPC charaktery do vínku moc inteligence nedostaly. Vrhnou se plnou parou do klubka nepřátel, kde zhynou (na nejvyšší obtížnosti trvale) bídnou smrtí a vy se musíte potýkat s protivníky sami. Stejně tak nepřátelé málokdy využijí prostoru ke krytí a kašlou na taktickou výhodu převahy. Svým jednáním mnohdy připomenou sebevražedníky z Borderlands 3, kteří s oblibou běhávali v ústrety vašemu střelnému zařízení. Když dojde ke kontaktnímu boji, často se ani nenadechnou a je po nich. Náročnost soubojů příjemně roste s nově objevovanými planetami, ale když budete opatrní, tak vám moc nezatopí.
Velkou nepříjemnost ovšem vidím v teritoriálním chování nepřátel, na něž si stěžoval Ondra Zeman v případě GreedFall. Zvířecí mutanti i lidští bandité vás jsou schopni chvilku pronásledovat při ústupu, načež o vás ztratí zájem, vrací se na své místo a okamžitě se jim doplní zdraví na maximum, což nepůsobí v ambiciózním RPG, jako je The Outer Worlds, příliš dobrým dojmem. Po více pokusech, kdy vám takto nepřátelé prchnou, přijdete velmi rychle o relativně vzácnou munici. A to je právě druhý nedostatek, o němž se musím zmínit – především na počátku hry se těžce sehnatelné střelivo stalo hlavním cílem mých lupičských choutek, jimž jsem měl v plánu se vyhnout.
Přes mírné výtky uvedené výše ovšem musím The Outer Worlds víceméně chválit a je možné, že nedostatky v den vydání zmizí, protože se chystají obrovské Day One patche, které snad vyřeší také neobratnou práci s inventářem, kdy vám okénko prodeje najednou vyskočí na úplně jinou položku, kterou bleskově prodáte (což vyloženě naštve). Potom si budete moci už naplno užívat originální nápady, do nichž lze zahrnout léčení a posilování vlastností pomocí futuristického inhalátoru, možnost vybít všechny NPC v dohledu (mimo Phinease, kterého vždy vidíte za neprůstřelným sklem… Proč asi?), přijetí negativních vlastností na základě stylu hraní a zábavné experimentální zbraně.
The Outer Worlds Stelar Bay I GEM (Gameplay, PS4 Pro, No Commentary)
Výlety za hradby města nejsou v The Outer Worlds procházkou růžovou zahradou, i když grafika může tento pocit navazovat.
To vše vyzkoušíte na vlastní kůži v nádherném audiovizuálním provedení kombinujícím divokost fantaskní přírody s prvky koloniální futuristické architektury, které posouvají žánr sci-fi zase o kousek dále. Nemohou chybět ani falloutovsky laděné plakáty, jež by klidně zapadly do čtyřicátých let 20. století, především svou agitační tématikou. Povedené podání občas ruší problémy technického rázu, kdy lze projít svými společníky, což by se dalo přehlédnout, ale doskakování textur po načtení úrovně (klidně i 10–15 vteřin na PS4 Pro) zamrzí o dost více. Mnohem častěji se ovšem přistihnete, jak zíráte na obrazovku s otevřenou pusou a necháte se unášet nádhernými scenériemi sluneční soustavy Halcyon.
Stejně tak musím pochválit detailní provedení relativně malých, ale poctivých úrovní planet, které budete chtít prozkoumat do posledního místečka, abyste objevili všechny taje, které tento svět nabízí. Ve venkovních prostorách se zorientujete velmi dobře, ale v továrních komplexech, v nichž se zjevíte docela často, můžete klidně zabloudit. Mapa v tomto případě spíše plete, protože nerespektuje horizontální uspořádání pater, ale možná to je jen hnidopišský pohled.
Heslo mírně dystopické a diktátorské společnosti Spacer’s Choice vlastně do puntíku vystihuje celý titul The Outer Worlds. Mnoho věcí by se ve hře možná dalo udělat lépe, ale tvůrci se rozhodli tak, aby vše co nejlépe zapadlo do jimi navrženého světa, který až na několik škobrtnutí funguje bez problémů. Osobně si myslím, že spoustu nepříjemností technického rázu vyřeší Day One patch, o němž vám přineseme další informace, jakmile dorazí na naše disky a budeme mít srovnání – tyto (většinou) drobnosti se ale dají s přivřeným okem prominout. Mnohem více zamrzí občas nelogicky jednající NPC postavy, především při přestřelkách.
Kolem a kolem je ovšem The Outer Worlds přesně tím projektem, na nějž čekali fanoušci zklamaní z konečného stavu Fallout 76 a ocení jej také příznivci kvalitního singleplayerového RPG. Ti totiž budou schopni odpustit občasnou pihu na kráse a odměnou jim bude silný příběhový zážitek, příjemně ironicky absurdní humor a nečekaně zábavné inovace v rámci žánru her na hrdiny. Survival mechaniky jsou jen sladkou třešničkou na dortu pro nadšence náročnějšího hraní. Z mé strany mohu The Outer Worlds jen doporučit a budu doufat, že po plánovaných záplatách bude titul od Obsidianu ještě lepší. Hra vychází 25. října na PC, PS4 a Xbox One.
Tato recenze byla napsaná pro PS4 Pro verzi.
• Zdroje: Vlastní
Klady
Zápory
Hraní her, ať už počítačových či deskových, se stalo součástí mého života už s prvním úspěšným umístěním plastové čepičky v Kloboučku, hop! a s archaickým počítačem, na kterém téměř neustále běžela trojice Rayman, Pharaoh a FIFA 2000. Od té doby se rád nechávám překvapovat unikátními zážitky, silnými příběhy a originální hratelností, kterou dokáží vývojáři vykouzlit. Jsem v redakci Alza Magazínu a GEMu sice vedený jako sporťák a deskovkář, ale rád se ponořím do akčních adventur, RPG, závodů nebo plošinovek, ale vlastně nepohrdnu ničím zajímavým a netradičním.
• Novinka: 20. 12. 2019 • Autor: Jakub Němec
Jestli jste se věnovali hraní těch největších her za rok 2019, tak jste nemohli minout RPG The Outer Worlds, které zabodovalo i u velké části naší redakce. Problém projektu studia Obsidian je v jeho délce, protože můžete prošmejdit všechny kouty do třiceti hodin a pak už jen bloumat po krajině, střílet po místní fauně a různě testovat experimentální zbraně. Ovšem po vyhlašování cen The Game Awards 2019 svitla příznivcům kvalitního vyprávění nová naděje. Tvůrci, možná opojení fanouškovskou, podporou přislíbili rozšíření jejich světa hutným příběhovým DLC, které by mělo přinést další hodiny v kolonii Halcyon. Bližší informace zatím nejsou známy, ale nám slovo obsidianů stačí k tomu, abychom se začali těšit.
The Outer Worlds – Come to Halcyon (Trailer)
I po vydání hry The Outer Worlds je trailer lákající na průzkum kolonie Halcyon stále aktuální, protože jasně naznačuje, že tajuplných míst k objevení se nabízí ještě stále dost pro DLC, či možné pokračování.
Zároveň se profláklo, že se The Outer Worlds podívá na platformu, která byla dosud ochuzena o humorně pojatou vesmírnou verzi westernu. Chápete správně, že se pod pokličku konglomerátu Spacer's Choice podíváme také na Nintendo Switch. Podle webu Polygon je datum vydání relativně blízko, protože by se tento port měl objevit do 31. března. Aby toho nebylo málo, začíná se pomalu, ale jistě spekulovat o pokračování slibně rozjeté značky.
Nebylo by se čemu divit, protože poptávka po kvalitních RPG stále je a Fallout 76 si se svým online experimentem zavařil natolik, že ztratil u svých fandů kredit. Nejpalčivější otázkou budoucnosti ovšem bude, zda „The Outer Worlds 2“ vyjde pouze na systémy společnosti Microsoft, nebo i na platformy od Nintenda a SONY, protože se Obsidian letos stal integrální součástí rodiny konzole Xbox One, pro níž nyní pilně pracuje na survival titulu Grounded. Samozřejmě zatím můžeme pouze hádat, zda se v dalším díle budeme setkávat se stejnými hrdiny, nebo se tvůrci rozhodnou vyprávět nový příběh ve známém světě. Co myslíte vy?
• Zdroje: Polygon, Gamespot, PC Gamer
• Novinka: 21. 10. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Nejnovější trailer k The Outer Worlds je vlastně souhrnem všech záběrů, které jsme mohli vidět v minulosti. Vývojáři nám skrze něj ukazují, že v následujících dnech si zahrajeme RPG, jež nám umožní prožít si herní příběh podle našeho gusta. Nikdo vás tu nebudete nutit do toho, abyste se stali dobráky či padouchy. Stejně tak nebudete mít nalajnovanou cestu k cíli, vždy vám bude nabídnuto několik alternativních cest, jejichž absolvování si vyžádá pokaždé odlišný přístup. Jednou si zastřílíte, jindy zas použijete ohebný jazyk, nebo hackerské schopnosti. Prostě a jednoduše se má jednat o titul ze staré školy, který bude víceméně kráčet ve šlépějích Fallout: New Vegas.
The Outer Worlds – Official Launch Trailer
Aktuálně vystřelený trailer The Outer Worlds prezentuje hru jako nástupce Fallout: New Vegas, snad nebude kráčet v jeho stopách i po stránce zabugovanosti.
Za trošku zarážející osobně považuji skutečnost, že v den vydání dostane The Outer Worlds patch, který bude mít třeba na Xbox One celých 38 GB, což je téměř velikost hry samotné. U PS4 budou uživatelé stahovat o něco menší objem dat (18 GB). Z prezentovaných hodnot lze soudit, že celek bude mít při startu tradiční problémy středních a velkých RPG, kvůli čemuž se můžeme s vysokou pravděpodobností těšit na různé bugy a nedodělky. Možná se však pletu a vývojáři z Obsidian Entertainment nám dodají bezproblémový titul, jež bude chválen nejen za příběh a zpracování úkolů, ale také za technickou stránku, s níž se tvůrci často nejsou schopni vypořádat. Recenzi vám dodáme v následujících dnech, hru už totiž máme v rukou.
I když nás to mrzí, bohužel vám v naší recenzi zřejmě nepřineseme detaily o optimalizaci, celkově však lze počítat s tím, že by teoreticky mohlo The Outer Worlds šlapat dobře. Nemá totiž nějak zvlášť vysoké nároky, o čemž se můžete přesvědčit pod naším článkem, kde naleznete jak minimální, tak i doporučené nároky.
• Zdroje: YouTube (Private Division), Gamespot, PC Gamer
• Novinka: 17. 10. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Hned v úvodu je nutné říci, že by se na video rozhodně neměli koukat lidé, kteří si chtějí vychutnat příběh od začátku až do konce bez toho, aby jim někdo něco prozradil. Přestože se v Obsidian Entertainment nedopustili stejné chyby jako třeba tvůrci Trine 4, spoilery v jejich novém videu jsou, a proto je jeho sledování nutné řádně uvážit. Když se však odhodláte k tomu, že jej přeci jen sjedete, ukáže vám The Outer Worlds první minuty z příběhu, po nichž následuje tutoriál, skrze nějž se má hlavní hrdina připravit na nástrahy, jež před něj toto univerzum postaví. Už tato fáze hry nám krásně ukazuje, že se budeme moci vydat bezpočtem cest, na jejichž konci se nejednou střetnete s problémem, který bude třeba odstranit.
The Outer Worlds – The First 20 Minutes (Gameplay)
Nejnovější video The Outer Worlds ukazuje vše, co od takto laděného RPG očekáváme.
Aktuální verze The Outer Worlds vypadá na prezentovaných záběrech skutečně vydařeně. Herní svět nabízí obstojné vizuální zpracování, stejně tak vypadají velmi slušně souboje, v nichž je hlavní hrdina nucen čelit padouchům, kteří udělali tu chybu, že se s ním pustili do křížku. Celkově musím říct, že jsem z toho, co mi bylo ukázáno, nadšen. Prakticky se nám tu rýsuje jeden z kandidátů na RPG roku, což u titulu z dílen Obsidian Entertainment není popravdě až tak velkým překvapením. Snad se nic vyloženě nezvrhne po technické stránce, byla by totiž škoda, kdyby tento projekt trpěl horší optimalizací či bugy, jež často táhnou podobná žánrová díla ke dnu.
Pokud se stejně jako já nemůžete vydání dočkat, Microsoft Store vám aktuálně nabízí možnost si hru stáhnout s předstihem, díky čemuž nebudete muset v den vydání koukat na stahovací obrazovku, ale přímo se pustíte do hraní. Přemýšlíte-li nad tím, jak je možné, že tento kousek není dostupný na PC jen na Epic Games Store, odpověď je jednoduchá. Na Microsoft se exkluzivita, neumožňující prodej na Steamu a jiných herních platformách, nevztahuje. Takže jestli vám nevyhovuje Epic, můžete zamířit ke konkurenci, u níž si máte možnost The Outer Worlds zakoupit a následně nahodit na disk, z nějž si ukousne jen 37 GB. Toto píši především kvůli nedávno oznámeným požadavkům Red Dead Redemption 2 a Call of Duty: Modern Warfare startujících na 150 GB.
• Zdroje: YouTube (IGN)
• Novinka: 5. 9. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Při průchodu příběhem The Outer Worlds by měl hráč zavítat do několika světů, jež se od sebe mají dle slov vývojářů diametrálně lišit. V praxi to bude znamenat především to, že každá z planet bude disponovat unikátní faunou, florou a společenstvím, které jí obývá. Na obrovském kusu kamene známém ve vesmíru jako Terra 2 podle instruktážního videa nalezneme korporacemi ovládané místo, jehož obyvatelé dřou díky nesplnitelným kvótám od úsvitu do soumraku. Když už náhodou mají volno, většinou vtrhnou do hospod a pokouší se za pomoci chlastu vyléčit své deprese, jež mají z toho, že jejich jedinou jistotou v životě je smrt z pařátů některého z mnoha monster, která se na tomto místě vyskytují.
The Outer Worlds – Come to Halcyon Trailer
Jednotlivé planety nabídnou hráči v The Outer Worlds vždy osobitá dobrodružství, v nichž nebudou chybět náročné volby a tuhé střety.
Druhým světem, na nějž v rámci příběhu The Outer World zamíříme, se jmenuje Monarch, který není na rozdíl od Terra 2 místem určeným pro nezkušené průzkumníky. Je to totiž neprozkoumaná planeta, jíž namísto korporací vládnou primitivní formy života, jež nemají moc rády, když někdo narušuje jejich životní prostor. Kdo by to byl řekl… Na své výpravy po vesmíru se budete vždy vydávat ze stanice Halcyon, která je obyvatelům tohoto univerza prezentována jako ideální bod, z něhož lze odstartovat dobrodružství. Fakticky je možné říci, že tento komplex je základnou, po níž většina dobrodruhů sní. Nabízí jim totiž nebývalé množství pracovních příležitostí a prostor pro odpočinek. Uplatnit se tu mohou dokonce i ti, kteří byli z jiných kolonizačních zařízení vyloučeni, a to se počítá.
• Zdroje: YouTube (Private Division)
• Novinka: 15. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Vývojáři z Obsidian Entertainment se stali součástí Xbox Games Studios už v průběhu minulého roku, kdy je společnost Microsoft koupila spolu s Double Fine, Playground Games, Ninja Theory a řadou dalších. Už v den akvizice dali však světu jasně najevo, že touto transakcí nebude nikterak ovlivněno The Outer Worlds, na němž pracovali už nějaký ten pátek před samotným koupením. Těšit se na něj mohou tím pádem 25. října jak hráči na PC a Xbox One, tak i vlastníci PS4 a Nintendo Switch, jimž udělali tvůrci tohoto RPG radost teprve před pár týdny. S pokračováními The Outer Worlds to ale už bude horší.
The Outer Worlds Gameplay
Po nedávno zveřejněných ukázkách z hraní tu pro vás máme nové video od Kotaku, které ukazuje The Outer Worlds z trošku jiného úhlu.
Ptáte se proč? No vzhledem k tomu, že práva na značku vlastní společnost Microsoft, už není tolik pravděpodobné, že se případné díly The Outer Worlds podívají na PS4 a Nintendo Switch. Jedná se přeci jen o konkurenci, již je třeba zastínit za pomoci exkluzivit, jejichž spektrum mohou podle rozhovoru pro server Game Informer rozšířit právě pokračování The Outer Worlds, pokud ovšem dorazí. Majitelé PC mají víceméně zaručeno, že si následující hry z univerza vytvořeného Obsidian Entertainment zahrají, protože minimálně v tomto směru se Microsoft již dostatečně poučil u roční exkluzivity Rise of the Tomb Raider, jež se mu zrovna dvakrát nevyplatila.
Osobně počítám s tím, že se Microsoft vydá cestou časové exkluzivity, s jejíž pomocí dá hráčům na PC a Xbox One určitý náskok oproti těm, kteří hrají na Nintendo Switch a PS4. Jak dlouhý úsek však zvolí, je otázkou. Nepracuji však s myšlenkou, že by se pustil po stezce permanentního spojení se zpočátku uvedenými platformami, protože komunita na zbývajících konzolích tvoří nemalá čísla, jež by bylo škoda ignorovat, či po delší dobu přehlížet.
• Zdroje: YouTube (Kotaku, Game Informer), Gamespot
• Novinka: 5. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Po skončení E3 2019 si řada novinářů stěžovala na to, že The Outer Worlds není ve finále taková pecka, jakou očekávali. Nejvíce jim vadil zastaralý vizuál a nepříliš povedená mimika postav. Sami vývojáři se na jejich kritiku rozhodli výrazněji nereagovat a raději aktivně pracovali na zlepšení celku tak, aby ho v následujících měsících mohli prezentovat znovu, ve výrazně lepším stavu. Na aktuálně vypuštěných záběrech od serveru PC Gamer je očividné, že se rozhodně neflákali, přestože má komplet v rámci grafiky k dokonalosti hodně daleko.
The Outer Worlds: 60 minutes of gameplay (PC Gamer)
Hodinové záběry The Outer Worlds prezentují staromilské RPG v celé své kráse.
V prvních minutách hraní The Outer Worlds se prezentující ocitl na jednom z mimozemských světů, jehož fauna nemá cizince zrovna v lásce, což dávala jemu a jeho společníkům vcelku aktivně najevo. Do cílové destinace se musí parta doslova prostřílet skrze davy nepřátel, kteří se z nich snaží udělat součást svého jinak velmi omezeného jídelníčku. Na soubojovém systému jde vidět, že se vývojáři nesnaží moc odklonit od svých předchozích projektů, takže se můžeme těšit na nepříliš dynamické střety, do nichž budou velmi aktivně zasahovat postavy, jež vás doprovázejí na vaší cestě. Na jaké úrovni však bude AI, prozatím není úplně zřejmě, osobně jí však moc nevěřím, jelikož se umělá inteligence jen málokdy vyvede tak, aby byla použitelná v soubojích.
Poté, co jim hrdinové řádně ukáží, zač je toho loket, se vydávají do městečka, v němž máme možnost detailněji poznat fungování systému dialogů, o jejichž zpracování není třeba moc diskutovat, protože se očividně zařadí mezi silnější aspekty The Outer Worlds. Prezentující v nich s obyvateli herního světa debatuje, smlouvá a čas od času jim dokonce lže, čímž si nejednou získává jejich sympatie. Pravda totiž není v tomto univerzu zrovna dvakrát oblíbená. Vymluvit se však očividně půjde prakticky ze všeho, jen budete muset disponovat postavou s vysokou mírou osobnosti a volit správné odpovědi, jež vás nakonec dostanou z průšvihu.
Minimálně z toho, co nám vývojáři aktuálně prezentují, lze říct, že The Outer Worlds rozhodně nebude přelomovým RPG, které by nás oslnilo svým grafickým kabátcem, či osobitou hratelností. Prakticky se z něj zřejmě stane nástupce Fallout: New Vegas, po němž komunita dlouho volala. Nebude se však jednat o dlouhodobě konkurenceschopný titul, protože už v den vydání bude zřejmě v mnoha ohledech zaostávat za konkurencí. Osobně ale věřím tomu, že si své fandy najde, rozhovory jsou v něm totiž na vysoké úrovni, stejně tak počítám s tím, že vyladěn bude taktéž vývoj hrdiny a vztahy se společníky. Dorazit by k nám tento kus měl 25. října na PC, Xbox One, PS4 a nově též na Nintendo Switch, se kterým se zpočátku moc nepočítalo, nakonec se však jeho komunita dočkala.
• Zdroje: YouTube
• Novinka: 17. 6. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Na samém začátku hraní se vývojáři trošku rozpovídají o příběhu The Outer Worlds, který se bude točit okolo planety kontrolované korporací. Jeden by si řekl, že takovýto svět by měl být idylickým místem pro život, bohužel pro většinu jeho obyvatel přestává řadu let fungující společnost šlapat jak má a vše jde do kytek. Když už situace vypadá beznadějně, objevuje se na scéně sedm let ztracená koloniální loď plná zamrzlých kolonistů, na niž se jednoho krásného dne zaměří šílený vědec rozhodnutý osazenstvo kocábky probudit.
The Outer Worlds – oznámení (trailer)
The Outer Worlds je RPG, na kterém lze na první pohled vidět, že za ním stojí tvůrci Fallout: New Vegas.
Za bonusový aspekt definující vašeho hrdinu lze dle slov tvůrců považovat různé typy fobií, které jsou protikladem pozitivních pasivních dovedností. Když si je však navolíte, umožní vám The Outer Worlds na oplátku vybrat vaší postavě schopnost, která ji naopak posílí. Vývojáři touto cestou chtějí dát hráči možnost udělat ze svého poloboha bytost se silnými a slabými stránkami, která bude trpět třeba robofobií, kvůli níž ji nepřátelé zastupující tuto třídu budou v boji působit větší zranění. Za sebe přítomnost tohoto aspektu vítám, protože představuje další cestu, jak si navýšit celkovou náročnost a vytvořit z hraní The Outer Worlds skutečnou výzvu.
The Outer Worlds – E3 2019 IGN (gameplay)
Záběry z IGN nám ukazují jen malou část The Outer Worlds, celek však vypadá skutečně atraktivně.
Ze v současnosti vypuštěného videa serveru IGN je možné soudit, že si hraní The Outer Worlds užijí i hráči, kterým střelba úplně nejde. Ve hře jim totiž bude dán k dispozici Tactical Time-Dilation System (TTDS), jenž očividně funguje na velmi podobné bázi jako VATS známý ze série Fallout. Jakmile jej aktivujete, průtok času se značně zpomalí, takže budete moci před výstřelem zaměřit svou mušku na slabé body nepřítele nebo předměty v jeho okolí, jež taktéž mohou způsobit jeho smrt. Doba, po kterou herní tempo zpomalíte, bude definována především tím, jakými statistikami disponuje vaše postava. Když svého hrdinu na tuto dovednost zaměříte, eliminujete ve fázi TTDS klidně celou skupinku protivníků bez toho, aby na vás některý z nich vypálil.
V rámci vývoje postavy se nemusíte soustředit jen na Tactical Time-Dilation System. The Outer Worlds vám jakožto správné RPG nabídne různé možnosti, jak svého hrdinu vylepšovat. Zacílit jej budete moci kupříkladu také na zbraně, u nichž budete zvyšovat efektivitu zásahu do určitých částí lidského těla. Když jsem o tomto aspektu četl poprvé, vybavil jsem si logicky hlavu, do které jakožto správný ostrostřelec střílím ihned, jak ji mí nepřátelé vystrčí z úkrytu. The Outer Worlds má však pracovat s komplexním systémem zásahových bodů. Považovány v něm za slabý bod budou také kolena nebo pánský rozkrok, jehož zasažení protivníka ochromí na několik minut, či dokonce odstaví nadobro, protože jak víme, někteří jej často používají namísto mozku, takže nač mířit mezi oči.
Dle tvrzení vývojářů však bude v The Outer Worlds dobré zaměřit vašeho hrdinu konkrétním směrem. Dokončit hru však půjde i za předpokladu, že své body rozházíte do různých kategorií, bude to ale více náročné, než v případě orientace na jednu dovednost. Dočkat bychom se tím pádem neměli podobné situace jako ve starých RPG, která sice nechala vývoj na vás, ale ve finále jste je díky špatně definované postavě nebyli schopni dokončit, ani když jste se snažili sebevíc. Přítomna má být mimoto také možnost přerozdělit už rozdělené bodíky, zda však bude redefinice zadarmo, či s ní bude spojena penalizace, se vývojáři aktuálně neodvážili říct.
Hodně velkou roli hrají v The Outer Worlds společníci, kteří se na nových záběrech z dema prezentovaného na E3 2019 objevují až nebývale často. I když by mělo být možné podle slov vývojářů absolvovat příběh i bez nich, jejich přítomnost značně ovlivní vývoj děje a nejednou vám pomohou vyřešit situaci, na kterou byste sami nestačili. Každá z postav obývajících universum The Outer Worlds by měla mít unikátní příběh a speciální schopnosti, které bude zřejmě užívat k boji. Podobu party, s níž budete putovat herním světem, definujete vašimi rozhodnutími a volbami. Pokud se však rozhodnete hrát na nejvyšší obtížnost, musíte permanentně počítat s tím, že když vaši společníci padnou v bitvě, už je znovu nikdy neuvidíte.
The Outer Worlds – E3 2019 (trailer)
Univerzum The Outer Worlds je kontrolováno korporacemi, které v něm vládnou pevnou rukou.
V našem nedávno vydaném článku zacíleném na dojmy z gameplaye Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 jsem si nejednou vzpomněl na legendární RPG Deux Ex od Warrena Spectora, jehož cílem odjakživa bylo dělat hry, které hráči umožní absolvovat je více cestami. Na The Outer Worlds makají tvůrci jedné z nejvýraznějších RPG her Fallout: New Vegas, kteří v mnoha ohledech kráčí ve stopách geniálního Spectora. Podobně jako on se tím pádem snaží v rámci návrhu herních úrovní udělat co nejvíce proto, aby hráč u jejich hry přemýšlel nad svými kroky a měl touhu stabilně hledat alternativní cesty, což jde krásně vidět na demu vypuštěném na E3 2019.
Továrna, která představuje cílovou destinaci v prezentované ukázce, je dobře strážena. Partu dobrodruhů to však vůbec nemusí trápit, protože vedle hlavního vchodu nabízí produkční centrum také odpadní šachtu. Ta poslouží těm, jimž nevadí smrad, jako druhá přístupová cesta do útrob komplexu, do něhož by se bez ní museli probojovat skrz armádu přisluhovačů korporátní moci. Jakmile se skupinka dostává do vnitřních prostor masokombinátu, opět můžeme vidět, že je hráči v The Outer Worlds dáno k dispozici nebývalé množství možností, jak celou situaci vyřešit. Na cestě k cíli můžete roboty hlídající výrobní linku odstranit za pomoci zbraní, obejít je, nebo z nich vytvořit skrze lokální počítač své dočasné spojence, kteří se postarají o lidské strážce objektu.
Aktuálně vypuštěné záběry z hraní E3 dema The Outer World ve mně jakožto ve hráči, který miluje RPG, vyvolávají velmi pozitivní dojmy. Podobně jako Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 nám totiž tento titul nabídne komplexně navržený svět, jehož průzkum bude stát za to. Když se nic vyloženě nepokazí, tak nám za pár měsíců bude dodán dlouho očekávaný duchovní nástupce Fallout: New Vegas, který Bethesdě nebyl dost dobrý, a tak raději tvořila v minulých letech jeden patok za druhým. The Outer Worlds vychází na PC, Xbox One a PS4, 25. řijna.
• Zdroje: YouTube (Obsidian Entertainment, IGN) IGN
• Novinka: 10. 6. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Univerzum The Outer Worlds mají už nějaký ten pátek pod palcem velké korporace, které všem diktují, jak mají žít svůj život. Všichni dobře vědí, komu dluží za svou existenci a tak se většinou moc nevzpouzí. Celkové fungování společnosti rapidně změní hlavní hrdina The Outer Worlds, kterému jsou zavedené pořádky ukradené, nebo lépe řečeno, budou mu fuk, pokud to tak budete chtít. Primárním protagonistou tohoto příběhu totiž budete vy a bude jen na vás, jak se rozhodnete jej absolvovat. Stát se lze zachráncem světů, krvelačným banditou, či nemilosrdným psychopatem, zabíjejícím všechny bez ohledu na to, zda vám něco udělali, či nikoliv. Ať už se však rozhodnete jakkoliv, život v kolonii nebude nikdy takový, jaký býval před vaším příchodem.
The Outer Worlds - E3 2019 Trailer
Příběh The Outer Worlds vám umožní jej absolvovat přesně podle toho, jak budete chtít vy.
Za sebe musím říct, že mě na traileru z E3 nejvíce zaujaly části zaměřené na souboje a různé typy zbraní, jež je v nich možné použít proti nepřátelům. Nejzajímavějším kouskem byla zřejmě puška značně zmenšující protivníky, kteří by vás za normálních okolností zřejmě zašlapali do země. Celkově se těším, co nám tvůrci představí v následujících měsících. Přestože se dlouho předpokládalo, že k nám The Outer Worlds dorazí už v průběhu léta, vývojáři se nakonec rozhodli, že na něm chtějí ještě nějaký ten pátek pracovat. Datum vydání bylo proto přesunuto na říjen, kdy k nám vedle tohoto kousku dorazí ještě řada dalších velkých děl. Přesněji řečeno se na něj můžeme těšit už 25. října na PC, Xbox One a PS4, snad nám bude dodán titul, jenž splní všechna očekávání Fallout: New Vegas.
• Zdroje: YouTube
• Novinka: 2. 4. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Hned na úvod nedávno zveřejněného videa se hráč vydává ulicemi lokace Byzantium, která vedle otevřeného prostoru nabízí také řadu míst, do nichž lze vstoupit jen skrze otravný loading. Ano, i v The Outer Worlds budou komunitou dosti neoblíbené načítací obrazovky, osobně si však myslím, že se jim při detailním zpracování světa nelze zcela vyhnout. Jakmile se hráč projde skrze přes pár uliček, dorazí do první uzavřené lokality, v níž na něj čeká úkolová postava, se kterou má možnost vést relativně úsměvný rozhovor.
The Outer Worlds – PAX East 2019 (gameplay)
Jakožto hráči, který se považuje za fanouška Fallout: New Vegas, se mi nové záběry z The Outer Worlds hodně líbí, protože v nich vidím jak RPG prvky, tak i vliv série BioShock.
Poté, co si hráč s jedním z obyvatel herního světa The Outer Worlds řádně pokecá, dojde nakonec i na užití zbraní. Nejprve sáhne po futuristické palné hračce, která připomíná tradiční opakovací pušku. Chování tohoto smrtícího nástroje se dle mého moc neliší od konceptu, jenž je prezentován v jiných hrách, kvůli čemuž mě moc neohromil. Vyloženě jiné mi naopak přišly energetické kosy a obušky. Minimálně vulkanizovaný učitel marxismu-leninismu ve mně vyvolal hodně pozitivní emoce, protože disponoval útokem, jehož efektivita se stupňovala, takže po čase udělala z obětí dočasně ledové sochy neschopné jakékoliv obrany.
Vedle kontaktních a palných zbraní jsme mohli v aktuálně prezentovaných záběrech z The Outer Worlds vidět také eliminaci většiny obyvatel městské čtvrti, spolu s fungováním zpomalování času, jež nahrazuje tradiční tahový systém či VATS užívaný v novodobé sérii Fallout. Prezentující se ve videu z hraní k ovlivňování herního tempa uchýlil až při jednom z náročnějších soubojů, kde se mu schopnost vyhnout se kulkám skutečně hodila. Mimoto byl v těchto momentech schopen také lépe kontrolovat své společníky, disponující unikátními specializacemi. Jeden z nich dokonce přímo v průběhu bitvy vytáhl rotační kulomet a udělal z dobře obrněného soka fašírku. Čím víc z The Outer Worlds vidím, tím více se na něj těším, snad se jeho vydání skutečně dočkáme už v létě, jak bylo některými obchody naznačeno.
• Zdroje: YouTube (MrRedRivers)
• Novinka: 22. 3. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Když bylo The Outer Worlds představeno světu, Obsidian jej prezentoval jako dílo, které si zahrajeme na PC, přesněji řečeno na Steamu, Xbox One a PS4. V průběhu minulých měsíců se situace zřejmě razantně změnila, protože na GDC 2019 bylo hráčům oznámeno, že si tuto hru budou moci po dobu jednoho roku exkluzivně zakoupit jen na Epic Games Store a Microsoft Store. Pro komunitu stabilně oslavující klienta od společnosti Valve je to dosti nemilá novinka, která jistě odstartuje podobné protestní akce jako u Metro Exodus. To se podle nedávných informací od Epic prodávalo na počítačích dva a půl krát lépe než Metro: Last Light, takže je otázkou, zda se přechod od jednoho prodejce ke druhému 4A Games, nebo lépe řečeno Deep Silver nakonec nevyplatil.
The Outer Worlds – Gameplay
Nejnovější gameplay z The Outer Worlds nám ukazuje RPG, které se nebývale podobá Fallout: New Vegas.
Osobně tento krok společnosti Obsidian plně chápu, protože Epic Games Store minimálně vývojářům a vydavatelům nabízí citelně výhodnější podmínky než Valve, které není schopno svůj Steam řádně pro tvůrce zatraktivnit. Dle některých teorií by The Outer Worlds mohlo nakonec dorazit také na Nintendo Switch, na němž si musí jeho komunita stejně jako skalní fanoušci Steamu chvíli počkat. Spolu s oznámením o exkluzivitě se objevilo na serveru Gamesradar také teoretické datum vydání. Už od představení této hry se hodně spekulovalo nad tím, zda se jí dočkáme tento rok či nikoliv. Nakonec bychom si ji měli zahrát už za pár měsíců, přesněji řečeno 6. srpna 2019, kdy jej nikterak nebude ohrožovat konkurence vycházející v průběhu jara a na podzim.
• Zdroje: gamesradar.com, Youtube (Game Informer)
• Novinka: 15. 2. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
V jednom z nedávných rozhovorů pro herní magazín Game Informer se vývojáři z Obsidianu hodně rozpovídali o své připravované hře. Ta se bude minimálně po stránce soubojového systému značně odklánět od toho, co jsme měli možnost vidět v opěvovaném Fallout: New Vegas. Nepříliš oblíbený VATS se tvůrci rozhodli předělat do o kapku přijatelnějšího režimu TTD, který pro hráče dočasně ohne čas a umožní mu zpomalit dění kolem sebe, čímž získá určitou dobu na rozmyšlení či vykonání specifického kroku. Autoři The Outer Worlds si jasně uvědomují, že ne každý si libuje v akčních střetech, což je vedlo k vytvoření tohoto konceptu měnícímu dynamické bitky v takticky laděné situace.
The Outer Worlds – Combat Gameplay (trailer)
Soubojový systém The Outer Worlds nebývale atraktivně, přesto v této hře nebudou dle slov tvůrců střety hrát prim.
Člověk bude mít vždy k dispozici jen určité množství času, jež bude moci v rámci jednoho souboje strávit ve zpomaleném TDD režimu. Rychlost, jakou se v přesýpacích hodinách písek přesype, bude definována tím, jakou akci budete provádět. Na střelbu budete mít samozřejmě vždy jen pár okamžiků, když však zatoužíte po tom, abyste si mohli zpomaleně vychutnat krajinu, uplyne vymezená doba citelně pomaleji než v akci. Zajímavé je, že v tomto módu bude možné rozdávat rozkazy společníkům, jejichž škála bude dle slov hochů z Obsidianu velmi pestrá, za což jsme rádi.
Kromě první debaty o designu soubojového systému se vývojáři v jiném z rozhovorů pro Game Informer zaměřili také na rozsah jejich díla a určitou specifikaci konceptu, který bude The Outer Worlds prezentovat. Rozhodně se dle jejich slov nemůžeme těšit na gigantický otevřený svět známý ze sandbox her, putování vesmírem či stovky hodin v herním univerzu. Namísto toho nám budou nabídnuty středně rozsáhlé lokace, vysoká znovuhratelnost a minimálně dvacet hodin čistého času, v nichž půjde příběh absolvovat, pokud se s tímto kouskem nebudete moc párat. Upřímně se nám hodně líbí to, že s hráči tvůrci mluví na rovinu a nevěší jim zbytečně bulíky na nos jako autoři děl slibujících nemožné.
The Outer Worlds – Rozhovor
Tvůrci The Outer Worlds pracují na velkolepém díle, které některé hráče možná zklame menším rozsahem, či nenaplnění všech jejich očekávání.
• Zdroje: gameinformer.com
• Oznámení: 9. 12. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Elementární zápletka příběhu The Outer Worlds se točí okolo vesmírné lodi plné kolonistů, kteří jsou zamrzlí už déle než sedmdesát let, takže je není vůbec snadné bezpečně přivést zpátky k životu. Naštěstí pro všechny zúčastněné se do věci vloží šíleně vypadající chemik, jenž probudí nejzdatnějšího jedince z celé spící kolonie (vás), s jehož pomocí by rád sehnal potřebné ingredience k zachránění ostatních členů posádky, kteří zatím spí bezesným spánkem. Jelikož se nebude jednat o nějaké béčkové RPG, ve finále se na něj můžete vyprdnout a kráčet cestou nejvíce vyhovujícím vaší povaze a stylu, jakým chcete hrát.
Přestože se to zdá hodně nepravděpodobné, The Outer Worlds by nám měl nabídnout více různých cest vedoucích k jednomu cíli, takže namísto dobra a zla je nám tu dána k dispozici střední pěšinka, která představuje u hráčů velmi oblíbenou šedou zónu. Alternativním řešením úkolů nebude disponovat jen primární dějová linka, ale také vedlejší úkoly, jež vám vždy poskytnou celkem tři způsoby, jak je absolvovat. Buď se můžete z problémů vykecat, prostřílet nebo se jim vyhnout skrze průchod v boční uličce, jíž se proplížíte a vypůjčíte si potřebnou součástku či zbraň bez vědomí jejich právoplatného majitele.
The Outer Worlds – oznamovací video (trailer)
První trailer The Outer Worlds nám ukazuje RPG s nádherným světem a propracovanými volbami.
Přítomnost voleb ležících mezi dvěma póly mi u většiny současných RPG hodně schází. Upřímně proto vítám, že nám The Outer Worlds nabídne rozsáhlé spektrum voleb, které nebudou vždy jen černobílého ražení. Pokud nám bude dán k dispozici stejně navržený systém jako v prvních dílech série Fallout či New Vegas, zřejmě budu chrochtat blahem, protože na tyto kousky vzpomínám právě kvůli těmto prvkům s láskou dodnes.
Herní svět The Outer Worlds by měl být rozsáhlý, nemělo by se však jednat o klasické RPG s otevřeným světem, jež nám už nějaký ten pátek servíruje Bethesda. Obsidian Entertainment podle všeho disponuje menším týmem, takže můžeme počítat s tím, že nám sice budou nabídnuty rozsáhlejší lokace, ale nebudou tak velké jako v klasických hrách tohoto formátu, protože na to vývojáři prostě nemají dostatek prostředků. I když nám nebude dáno k dispozici gigantické univerzum, dočkáme se relativně velkých map plných různých možností, jak je absolvovat.
Cestovat tímto vesmírem budete samozřejmě kosmickou lodí, kterou s vysokou pravděpodobností získáte v prvních deseti až dvaceti hodinách hraní. Stejně jako v Pillars of Eternity 2: Deadfire či Mass Effect: Andromeda, i zde bude tato kocábka představovat základnu, z níž budete s vašimi společníky vyrážet na výpravy do okolí. Ano, čtete správně. The Outer Worlds vám podobně jako jiná klasická RPG pro jednotlivce nabídne společníky, se kterými si budete vytvářet vztahy a vyrážet s nimi na expedice do divočiny, kde se budou na eliminaci nepřátel podílet rovnocenným dílem, protože to nejsou žádná bezvýznamná NPC, jež vedle vás staví současné FPS.
Když už jsem zde nakousl žánr FPS, nemohu nezmínit skutečnost, že hru budete procházet jen z pohledu první osoby, takže soubojový systém vám zde nabídne podobný návrh jako v klasických střílečkách. Podle hráčů, kteří jej už mohli hrát, The Outer Worlds po této stránce hodně připomíná kultovní sérii BioShock, jež byla zábavností soubojů pověstná. Propracované by mělo být dle dostupných informací také spektrum zbraní, jež budou stejně jako ve zmíněné kultovce disponovat různými typy poškození zvyšujícími, či naopak snižujícími efektivitu vůči určitým nepřátelům.
Ne každý hráč si samozřejmě libuje v divokých přestřelkách, v nichž většinou vítězí ten nejlepší střelec. Obsidian Entertainment podle všeho myslí i na tuto část své komunity, a tak do své hry vložili alternativní verzi systému V.A.T.S. z Falloutu, která je aktuálně prezentována jako časová dilatace. Po jejím aktivování se značně zpomalí čas, díky čemuž budete schopni svým protivníkům zamířit na hlavu a následně z ní jedním těžkým projektilem udělat řešeto.
V okamžiku, kdy Obsidian Entertainment vložil do svého nového díla V.A.T.S, nemohl do něj neimplementovat také silné a slabé pasivní dovednosti (traity), jež si jistě pamatuje každý fanoušek série Fallout. Každá herní událost by měla definovat vaši postavu jako takovou, pokud absolvujete třeba epizodu s vesmírnými monstry, můžete si na ně vytvořit fobii, která vás v momentech, kdy proti nim budete znovu bojovat, značně oslabí. Za tyto negativní postihy však podle tvůrců budete vždy odměněni pozitivním bodíkem, který bude možné investovat do vývoje vašeho hrdiny.
The Outer Worlds – Game Informer (gameplay)
Novináři z Game Informer si už měli možnost The Outer Worlds zahrát a jak můžeme vidět, celek vypadá skutečně perfektně.
Z aktuálně prezentovaných záběrů a informací, které byly v minulých dnech představeny, se dá usuzovat, že The Outer Worlds je RPG s obrovským potenciálem. Když se v průběhu vývoje nic nepokazí, dostaneme na jeho konci do rukou velkolepé dílo s kvalitním příběhem, propracovaným vývojem postav, řadou alternativních cest, fungujícími společníky a zábavným soubojovým systémem, který nám nabídne spoustu možností, jak se s protivníky vypořádat. Jakožto fanoušek původních Fallout upřímně doufám v to, že se Obsidianu práce podaří a nakonec nám dodají kus, na nějž už nějaký ten pátek všichni netrpělivě čekáme.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i3-3225 3.3GHz / AMD Phenom II X6 1100T | Intel Core i7-7700K 4-Core 4.2GHz / AMD Ryzen R5 1600 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 650 Ti / Radeon HD 7850 | NVIDIA GeForce GTX 1060 / Radeon RX 470 4GB |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 4 GB | 8 GB |
HDD | 40 GB | 40 GB |
The Outer Worlds vychází 25. října 2019 na PC – Epic Game Store a Microsoft Store, PS4 a Xbox One. Na Switch dorazí titul 31. března 2020 a na Steam někdy v průběhu roku 2020. O novinkách vás budeme pravidelně informovat.