Legendární Warren Spector, jenž má za sebou takové značky jako Deus Ex nebo Thief, nám nyní se studiem OtherSide Entertainment přináší nový projekt, na němž pracoval v průběhu posledních let. Jak moc se mu jeho akční RPG Underworld Ascendant povedlo a v čem nám vyloženě nesedlo, si můžete přečíst v naší minirecenzi.
• Žánr: RPG • Multiplayer: Ne • Vývojář: OtherSide Entertainment • Vydavatel: 505 Games • Platformy a Datum vydání: PC (15. listopadu 2018) • Homepage: www.underworldascendant.com • Čeština: Ne
• mini Recenze: 20. 11. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Hra (článek a info) | Žánr | Vydavatel / Vývojář | Datum vydání a Platformy |
---|---|---|---|
Svoboda 1945: Liberation | Adventura | Charles Games | 3. 8. na PC |
Death Trash | Akční RPG | Crafting Legends | 5. 8. na PC (později i na další platformy) |
Jupiter Hell | Tahová, roguelike | Hyperstrange / ChaosForge | 5. 8. na PC |
Glyph | 3D plošinovka | Bolverk Games | 9. 8. na PC, Switch |
Godfall + DLC Fire & Darkness | Akční RPG, looter-slasher | Gearbox Publishing / Counterplay Games | 10. 8. na PS4, PS5, PC |
Black Book | Adventura, RPG | HypeTrain Digital / Morteshka | 10. 8. na PC, PS4. Xbox One a Switch |
Glitchpunk | Akční adventura, open-world | Daedalic Entertainment / Dark Lord | 11. 8. na PC |
Assassin's Creed Valhalla: Siege of Paris | Akční RPG, open-world | Ubisoft / Ubisoft Montreal | 12. 8. na PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series a Stadia |
Naraka: Bladepoint | Akční, bojovka, battle-royale | NetEase Games Montréal / 24 Entertainment | 12. 8. na PC |
Hades | Akční RPG, roguelike | Supergiant Games | 13. 8. na PS4, PS5, Xbox One a Xbox Series, Game Pass |
Road 96 | Adventura | Digixart | 16. 8. na PC, Switch |
Humankind | Tahová strategie, 4X | Sega / Amplitude Studios | 17. 8. na PC |
Marvel's Avengers: War for Wakanda | Akční RPG, looter-brawler | Square Enix / Crystal Dynamics | 17. 8. na PC, PS4, PS5, Xbox One, XSX/S, Stadia |
12 Minutes | Adventura | Annapurna Interactive / Luis Antonio | 19. 8. na PC, Xbox One, Xbox Series, Game Pass |
Recompile | Metroidvania, hack and slash | Dear Villagers / Phigames | 19. 8. na PC, PS5, Xbox Series, Game Pass |
Ghost of Tsushima Director's Cut | Akční adventura, open-world | Sony Interactive Entertainment / Sucker Punch | 20. 8. na PS4, PS5 |
Madden NFL 22 | Sportovní, americký fotbal | EA Sports / EA Tiburon | 20. 8. na PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series a Stadia |
Aliens: Fireteam Elite | Kooperativní TPS | Focus Home Interactive / Cold Iron Studios | 24. 8. na PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series |
Hoa | Plošinovka, logická | PM Studios / Skrollcat Studio | 24. 8. na PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series, Switch |
King's Bounty 2 | Tahové RPG | Prime Matter / 1C | 24. 8. na PC, PS4, Xbox One, Switch |
Psychonauts 2 | Akční adventura | Xbox Game Studios / Double Fine Productions | 25. 8. na PC, PS4, Xbox One, XSX, Game Pass |
No More Heroes 3 | Akční adventura, hack and slash | Marvelous Entertainment / Grasshopper Manufacture | 27. 8. na Switch |
Book of Travels | RPG | Might and Delight | 30. 8. na PC |
New World | MMORPG | Amazon Games | 31. 8. na PC |
Beyond Mankind: The Awakening | Akční RPG | Brytenwalda | 31. 8. na PC |
KeyWe | Logická, kooperativní | Sold Out / Stonewheat & Sons | 31. 8. na PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series a Switch |
Rustler | Akční, open-world | Games Operators, Modus Games / Jutsu Games | 31. 8. na PC, Xbox One, Xbox Series, PS4, PS5 a Switch |
Song of Iron | Akční adventura | Resting Relic, Escape LLC | 31. 8. na PC, Xbox One, Xbox Series |
Age of Empires II: Definitive Edition: Dawn of the Dukes | Real-time strategie | Xbox Game Studios / Forgotten Empires, Tantalus Media, Wicked Witch | Srpen na PC |
Cestu započnete v temnotách, skrze něž vás bude provázet tajemná postava vyprávějící detaily o tom, co budete muset vykonat. Vašim hlavním oponentem bude dle jejích slov tajemná stvůra, již dokážete porazit jen tak, že sjednotíte všechny obyvatele podzemí a pospolu se vrhnete proti společnému nepříteli.
V Underworld Ascendant se budete muset postavit pradávnému zlu, kterému slouží především umrlá monstra.
Po absolvování úvodní kapitoly zastupující v Underworld Ascendant výukový scénář se objevíte ve městě ještěřího lidu, jenž je aktuálně vaším jediným spojencem v boji proti prastarému zlu číhajícímu v hlubinách. Nabírat budete v této lokaci nové úkoly, nakupovat zboží a utrácet dovednostní body, s jejichž pomocí budete určovat zaměření vašeho protagonisty. Zaměřit hlavního aktéra celého příběhu můžete na magii, zlodějinu, či klasické válečnictví. Osobně jsem popravdě při hraní přítomnost vývoje hrdiny moc nepociťoval, jednalo se spíše o příjemné zpestření, skrze něž jsem dosti minimalisticky vylepšoval své statistiky a pasivní dovednosti.
Samotné spektrum úkolů, jež budete nabírat v temné metropoli ještěřích lidí, mi přišlo dosti chudé. Po většinu času po vás herní frakce Underworld Ascendant budou požadovat eliminování určitých typů nepřátel, nalezení specifických předmětů či otevření dosud uzavřených podzemních pasáží. Kdyby vás tvůrci vysílali do rozsáhlého spektra lokací, zřejmě by vám ani nepřišlo, že je vše na jedno brdo. Bohužel se budete až příliš často pohybovat po prostorách, jimiž jste v minulých hodinách už minimálně pětkrát prošli, takže se zábava a touha po objevování velmi rychle vytratí.
Underworld Ascendant – start (Gameplay)
Dabing je jednou z mála věcí, která v Underworld Ascendant stojí za to.
Hlavním tahounem Underworld Ascendant je propracovaná fyzika, s jejíž pomocí můžete využívat prostředí k eliminaci nepřátel a zapalovat ohněm rozsáhlé lokace. S extrémně propracovanou fyzikou je bohužel spojena vysoká technická náročnost, jež Underworld Ascendant moc neprospívá, protože celek není zrovna nejlépe optimalizován. Pokud se vznítí větší počet předmětů, či přejdete do rozsáhlejší lokace, setkáte se často s výraznými propady fps, které slušně naruší herní zážitek.
Vývojářské studio OtherSide Entertainment pod vedením Warrena Spectora jasně ukazuje, že čas herních veteránů se pomaličku blíží ke konci. Podobně jako Brian Fargo, ani tento vývojář není schopen překlenout své megalomanství a přijmout limity, jimiž jsou současné enginy omezovány, čímž ve finále poškozuje svůj aktuální projekt. Underworld Ascendant je zářným příkladem toho, že když chcete postavit něco velkého na nepříliš kvalitních základech, vždy to dopadne špatně. Komplet přináší řadu zajímavých prvků, jeho celkové zpracování však nestojí za moc. Herní úrovně se opakují, technická stránka dosti pokulhává a hratelnost jako taková též není něčím, čím by se mohli tvůrci chlubit. V mých očích toto dílko před pádem do úplného zapomnění zachraňují primárně hrátky s fyzikou.
Ačkoli bych si upřímně přál, aby tomu bylo jinak, nakonec musím označit Underworld Ascendant za dosti průměrné dílo, které vůbec neodpovídá standardům, jež bych očekával od takové legendy jako je Warren Spector. Určeno je prakticky jen pro staromilné hráče, kteří touží po tom, aby se mohli za každou cenu vrátit do let, kdy na svých monitorech mohli sledovat Thiefa či Deus Ex. Mladší jedinci spolu s těmi, jimž už retro nepřijde tolik atraktivní, by se měli Underworld Ascendant vyhnout skutečně širokým obloukem. Za sebe nákup rozhodně nedoporučuji.
Obrázek 1: Skrze portály se budete dopravovat do akce. Obrázek 2: Oheň je v Underworld Ascendant vašim stálým pomocníkem. Obrázek 3: V obchodě lze nalézt předměty prodávané různými herními frakcemi.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel CPU Core i5-6600 3.3GHz | Intel CPU Core i7-6700 |
Grafická karta | Nvidia GPU GeForce GTX 950 / AMD GPU Radeon HD 7870 | Nvidia GPU GeForce GTX 1080 |
DirectX | – | – |
Operační paměť | 6 GB | 16 GB |
Pevný disk | 45 GB | 45 GB |
Underworld Ascendant vychází 15. listopadu 2018 na PC