Ochranné pomůcky máme skladem a ihned k odběru.

Nejširší nabídka notebooků skladem

Notebooky na doma, na cesty nebo do školy skladem.
Během svátku 28.9. jsou některé naše pobočky uzavřené. Věnujte prosím zvýšenou pozornost otevírací době  pobočky při vyzvednutí objednávky.
Síť Alzaboxů Vše potřebné na jednom místě

Final Fantasy VII Remake (NOVINKA) – The Game Awards 2019 trailer a další novinky

Remake jednoho z nejoblíbenějších dílů série Final Fantasy se blíží. Za pár dní se rozloučíme s letošním rokem, přivítáme kulatější 2020 a pak už budeme vyhlížet město Midgar a hlavního hrdinu Clouda, protože by měli být hned za rohem. Předtím se ještě ale podíváme na nový trailer, zaspekulujeme nad časovou exkluzivitou a upřesníme si epizodické rozdělení Final Fantasy VII.

i

Hledáte recenzi na Final Fantasy VII Remake? Klikněte na odkaz.

NovinkyPreview

Final Fantasy VII; wallpaper: cloud

Final Fantasy VII Remake (hra) | Final Fantasy (IP)

Akční RPG Final Fantasy VII Remake je remake původní hry Final Fantasy VII, sedmého dílu herní série Final Fantasy. Hru vyvíjí a vydává studio Square Enix. Hra vychází epizodicky, první vychází 10. 4. 2020 na PS4 s časovou exkluzivitou na jeden rok. Titul vychází bez české lokalizace a neobsahuje multiplayer. | Homepage

Články: | Recenze | Dojmy z hraní

Final Fantasy VII Remake – Novinky

1. (19. 12. 2019) Remake by mohl vyjít i na PS5, Xbox Series X a snad také na PC
  2. (24. 9. 2019) Souboje, herní prvky a Classic Mode
  3. (12. 9. 2019) Slyšel jsem, nebo neslyšel Marka Hamilla?
  4. (24. 6. 2019) Final Fantasy VII remake bude rozdělený na epizody a dočkáme se jej příští rok v březnu

Remake by mohl vyjít i na PS5, Xbox Series X a snad také na PC

• Novinka: 19. 12. 2019 • Autor: Jiří Fait

Final Fantasy VII je ve vývoji už od roku 2014, což je stejný rok, ve kterém vyšla konzole PS4... a vzhledem k tomu, že příští generace (konzolí) by měla dorazit v roce 2020, skoro to až vypadalo, že se hra chystá jednu celou generaci přeskočit. Datum vydání bylo ale nakonec naplánováno na 3. března 2020, a protože PS5 vychází až na konci roku, Final Fantasy na PS4 VII dorazí (tedy, pokud nedojde k odkladu). Jak je to ale s ostatními platformami?

Časová exkluzivita remaku pro PS4 by měla skončit v roce 2021, kdy by již PS5 a Xbox Series X mohly pohodlně kralovat hernímu světu, takže se dá očekávat, že hra vyjde také na tyto přístroje. Nic ale zatím není jasné, takže v tomto případě se jedná pouze o spekulaci. PC verze se řadí do podobné kategorie „myslíme si“, protože o té nebylo potvrzeno zhola nic. Verze na osobní počítače je ovšem velmi pravděpodobná, jelikož poslední „velké“ singleplayerové Final Fantasy s číslovkou XV se na PC dostalo, stejně tak jako originální sedmička a Microsoft přidá řadu Final Fantasy her na svůj Xbox Game Pass v roce 2020, takže naše naděje umírají poslední.

Nový trailer z The Game Awards 2019

Při udílení cen pro hry roku 2019 jsme se rovněž dočkali nového traileru, který ukázal střípky ze soubojového systému, a mihly se v něm některé ikonické postavy.

Final Fantasy VII Remake - The Game Awards 2019 Trailer [HD 1080P]

Cloud Strife, hlavní protagonista, ze začátku považuje celé dobrodružství pouze ze jeden malý „gig“ (prácička), ale všichni víme, že věci jsou málokdy takové, jaké si je představujeme.

O Cloudovi jsme si už něco řekli v preview, ale pokud chcete, můžete si o něm ještě pustit kratičké spotlight video z twitterového příspěvku níže, který oznámil vydání několika wallpaperů a avatarů pro PlayStation.

Práce na druhé části jsou už plném proudu

Už nějakou dobu se ví, že remake Final Fantasy VII bude rozdělen na několik částí a že minimálně ta první by měla obsáhnout celé 2 Blu-ray disky (zhruba 100 GB). Jelikož se zaměří pouze na město Midgar, po jehož pokoření v originálu jste měli splněno jen 5–10 % hry, nechceme ani přemýšlet nad tím, jak dlouho se nás Square Enix rozhodne ždímat, než se dočkáme finále. Zřejmě to nějakou dobu potrvá. Vezměte si například takový Final Fantasy XV, pro který vyšlo téměř 27 různých DLC včetně samostatných epizod zaměřujících se na jednotlivé postavy z vaší družiny. To je celkem strašidelné číslo.

Final Fantasy VII Remake; gameplay: aerith Final Fantasy VII Remake; gameplay: assess Final Fantasy VII Remake; gameplay: chocobos stampede
Obr 1. Aerith používá ohnivé kouzlo. Obr 2. Tabulka „assess skillu“ (vyhodnocení nepřítele), díky které si můžete prohlédnout například slabiny nepřítele. Obr 3. Pokud by se měla vybrat jedna věc, kterou mají téměř všechny díly Final Fantasy společnou, pak jsou to právě „krocanovití“ Chocobové. Mohou se použít jako dopravní prostředek, nebo jimi můžete převálcovat nepohodlného nepřítele.

Na druhou porci snad nebudeme muset čekat dlouho, jelikož Tetsuya Nomura (ředitel vývoje) v listopadovém blogu prohlásil, že práce na druhé části již začaly a že se můžeme těšit na oblasti mimo město. První kapitola by, vzhledem ke svému objemu, mohla hezkých pár hodin zabrat, takže po jejím dohrání bychom na tu druhou nemuseli už čekat příliš dlouho. Tedy, pokud bychom žili v ideálním herním světě.

Final Fantasy VII remake vychází 3. března 2020 na PS4.

• Zdroje: Square Enix, Techradar, The Verge

Souboje, herní prvky a Classic Mode

• Novinka: 24. 9. 2019 • Autor: Jiří Fait

Nedá se říct, že by studio Square Enix nějak škudlilo s informacemi ohledně nadcházejícího projektu Final Fantasy VII Remake, a tak nějak dává smysl, že si zásadnější novinky nechalo na japonský herní svátek. Tak tedy začneme hned zostra.

Na TGS představil herní producent Yoshinori Kitase takzvaný Classic Mode, což je v podstatě systém pro ty hráče, kteří spíše preferují klasický pseudo-tahový bojový režim z originálního Final Fantasy VII. Ten využíval tzv. Active Time Battle (ATB) mód a fungoval tak, že jste ve hře čekali, dokud se některé z postav nenaplnil její gauge meter (měřící políčko), abyste pak mohli použít nějaké kouzlo/schopnost. Classic Mode pro FFVII Remake by tento režim měl poněkud poupravit.

Final Fantasy VII Remake; screenshot: classic

Cloud se na Classic Mode moc přívětivě netváří, ale jistě brzo pozná, že mít možnost volby je prostě vždy výhodnější.

Oproti akčnějšímu soubojovému režimu, jenž má být pro remake Final Fantasy VII „defaultní“, v Classic Mode budou postavy máchat zbraněmi proti nepříteli automaticky (jednoduše mají mít zapnutý auto-attack) a vy se můžete soustředit pouze na zadávání příkazů a aktivaci schopností. Vlastně si představte World of Warcraft a máte jasno. Pokud zde je možnost volby, nevidím jediný důvod, proč by tento režim neměl ve hře být. Vypadá to na skvělý způsob, jak se také více zorientovat v hektickém boji, jelikož postavy budou dělat špinavou práci za vás.

„Moderní shyby“ a bojový styl postavy Aerith

Nebyla by to japonská hra, kdyby v ní chyběla nějaká ztřeštěnost. Nepůjde sice o sledování cam-girls jako v Yakuze, ale minihra ve stylu zdvihů mi též „tak nějak/úplně“ vybočuje z nastavené atmosféry. Samozřejmě nesoudím, pouze konstatuji, jelikož je mi jasné, že se v samotné hře budu pokoušet dosáhnout titulu Master Squatter, pokud nějaký existuje.

Shyby na TGS demonstroval přímo člověk za gamepadem a za pomoci „zkušených rad“ od producenta Kitaseho dosáhl vítězství. Jedná se o stejnou minihru, jež jste se mohli pokoušet pokořit i v původním FFVII. Její herní náplň tkví ve správném mačkání různých tlačítek ve správnou chvíli. No, proč ne. Není to sice Gwent, ale sem tam neuškodí si odpočinout od zběsilého mačkání tlačítek a dáchnout si u… dalšího zběsilého tlačítkování.

Final Fantasy VII Remake; screenshot: aerith

Shyby na hrazdě jsou sice fajn, ale pochybuji, že budou tak spektakulární, jako třeba bojový styl „květinářky“ Aerith.

Zajímavěji vypadá postava Aerith, kterou můžete mít, coby Cloud, ve své družině. Její bojové schopnosti se zaměřují převážně na schopnosti na dálku, jak řekl při prezentaci Yoshinori Kitase. Kitase se zaměřil na schopnosti Aerith ve chvíli, kdy se chystal na boss fight s krysoidním rohatcem Apsem, kterého fanoušci Final Fantasy VII určitě dobře znají.

Yoshinori řekl, že standardní útoky Aerith jsou na dálku a po zmáčknutí trojúhelníku na ovladači provede schopnost „Tempest“ (ovšem samotnou schopnost neukázal). Další z dovedností má být kouzlo „Holy Circle“. To vytvoří na bojišti kruh a po dobu jeho trvání v něm bude možno kouzlit/používat schopnosti bez přerušení a opakovaně.

Summoni a jak ve Final Fantasy VII Remake fungují

Summoni (povolané bytosti) budou, podobně jako ve všech Final Fantasy titulech, mocné bytosti, které si ve specifických případech budete moci povolat na pomoc. Například v takovém Final Fantasy XV nikdy nebylo zcela jasné, kdy můžete summona přivolat a většinou se, alespoň v mém případě, blikající tlačítko k aktivaci objevilo v případě, že měl Noctis (hlavní hrdina Final Fantasy XV) na kahánku. Zde by mělo být vše jasnější – před bojem si zvolíte, kterou bytost chcete přivolat, pokud onu možnost máte. Když pak v boji používáte správné zbraně a dovednosti, plníte Summon gauge meter a po jeho naplnění získáte možnost přivolat si na pomoc jednu z tzv. Summon Materia bytostí.

Final Fantasy VII Remake; screenshot: ifrit

Ifrit je pouze jedna z bytostí, kterou si můžeme na bojiště povolat.

V případě TGS to byl ohnivý Ifrit. Summoni jsou většinou řízeni umělou inteligencí, ale používání jejich aktivních schopností bude na vás. Kitase ohniváka rovnou zapřáhl do práce, použil schopnosti s jiskřivými názvy jako Crimson Dive a Flame Burst, načež s nepřáteli vymetl podlahu pomocí ultimátní schopnosti Hellfire.

Final Fantasy VII Remake je sice ještě půl roku vzdálená záležitost, ale těším se na ni čím dál tím více. Classic Mode a Aerith jsou sice skvělé novinky, ale pro mě je nejdůležitější to, že KONEČNĚ budu vědět, kdy toho zatroleného summona můžu povolat! Na celý záznam z prezentace se můžete podívat v níže přiloženém videu.

• Zdroje: Square Enix

Slyšel jsem, nebo neslyšel Marka Hamilla?

• Novinka: 12. 9. 2019 • Autor: Jiří Fait

Jsme zase o něco blíže k datu vydání remaku Final Fantasy VII, které je prozatím naplánováno na 3. března 2020, ale kromě jednoho videa zobrazujícího souboj s bossem z E3 2019 jsme toho ze samotného gameplaye moc neviděli. Naštěstí je zde Tokyo Game Show, během něhož Square Enix odhalilo nový trailer, jenž překypuje cut-scénami, které dlouholeté fandy FF7 jistě zahřejí u srdíčka. Když už jsme u těch cut-scén – nepřipomínal vám hlas Dona Cornea (toho v čase 1:05) někoho? Někoho jediovského nebo jokerovského?

Final Fantasy VII Remake - TGS 2019 | PS4

Trailer z TGS je plný akce a cut-scén, které víc než dost vynahradí ono prázdné období mezi E3 2019 a TGS.

Také jste v traileru mohli zaznamenat odkazy na nechvalně proslulou cross-dressing scénu s Cloudem, předělávku minihry v posilovně, napínavou vlakovou sekvenci, vyvolávaní monster a mnoho dalšího. A podle všeho bude prezident Shinra hologram? Je toho hodně a vše je napěchováno do necelých 3 minut. Věřím, že si v traileru každý najde to své. Já osobně jsem nejvíce zvědavý na to, jak se autorům povede převést klasický tahově laděný soubojový systém na plně akční (s možnostmi semi-pauzy).

• Zdroje: YouTube (Square Enix)

Final Fantasy VII remake bude rozdělený na epizody a dočkáme se jej příští rok v březnu

• Novinka: 24. 6. 2019 • Autor: Jiří Fait

Nemusíte se po tomto nadpisu hned plašit – neznamená to, že by mělo Final Fantasy VII ve výsledku vypadat jako nařezaný Life Is Strange koláč, kdy jedna epizoda trvá kolem hodiny a půl. Podle všeho nebude první epizoda, která se zaměří hlavně na dystopické město Midgar, žádným drobkem. Producent hry Yoshinori Kitase tvrdí, že díky epizodickému přístupu se mohou více zaměřit na příběh, jeho postavy a pořádně nastínit jejich motivy pro hráče tak, aby vše působilo uvěřitelně a propracovaně.

První epizoda má zabrat 2 blue-ray disky (což by mohlo znamenat něco kolem 100 GB), takže to nevypadá, že by nás chtěli opít PR rohlíkem. Ovšem kolik místa ukousnou cut-scény a předrenderované CGI filmečky, zatím nevíme, a na otázku, kolik vlastně her (epizod) bude finální podoba FInal Fantasy VII Remake obsahovat, odpověděl Kitase pro Kotaku vyhýbavě s tím, že to samotní vývojáři zatím nevědí. Po dokončení města Midgar v původním Final Fantasy VII z roku 1997 jste měli splněno 5 až 10% celé hry, takže můžeme předpokládat, že epizod nebude zrovna málo. Ale jak už jsem řekl, další díly by neměly vedle první epizody vypadat jako chudí příbuzní. Právě naopak – v preview jsem se již zmiňoval o tom, že každý z těchto dodatků by měl být přinejmenším stejně tak velký jako například celé Final Fantasy XIII.

Final Fantasy VII Remake - E3 2019 Trailer | PS4

V dalším traileru můžeme kromě Clouda zahlédnout také oblíbenou hrdinku Tiffu nebo záhadného antagonistu Sephirotha.

No každopádně se už 3. března 2020 na vlastní ovladače dozvíme, jak se s tímto rozdělením vývojáři poprali a jestli bude ona první epizoda stát za to. Jen mám trochu obavy z toho, abychom na tu příští nemuseli čekat několik let. Yoshinori ovšem tvrdí, že plány a předběžné přípravy na příští epizodu se již rozjely. Snad je to skutečně pravda a nejde jen o pokus uklidnit davy nervózních fanoušků.

Soubojový systém je svižnější a kombinuje akci s taktikou

Možná ještě někdy uvidíme klasický semi-tahový systém v nějakém jiném Final Fantasy remaku, ale zde tvůrci vsadili na adrenalinovou akci a la Final Fantasy XV kombinovanou s možností si hru v jistých chvílích pozastavit. Každým úderem totiž plníte takzvaný ATB ukazatel a ten vám kromě používání různých schopností, kouzel a předmětů také dovolí se přepnout do jakéhosi taktického módu, kdy se hra zapauzuje a vy si tak můžete v klidu promyslet další kroky a případně zadat členům družiny příkazy kdy a co použít.

Final Fantasy VII Remake Full Gameplay Premiere Presentation | Square Enix E3 2019 (Gamespot)

Celá Final Fantasy VII prezentace společnosti Square Enix včetně souboje s pavoučím bossem.

Video z prezentace také ukázalo souboj se známým pavoučím bossem a už jen tento střet mi napověděl, že Final Fantasy VII Remake bude klást nemalý důraz na to, jak efektivně používáte své (a týmové) schopnosti, protože po zhlédnuti ukázky jsem neměl dojem, že by prostě stačilo k robotovi nakráčet a dopižlat jej mačkáním tlačítka X na ovládači. Jason Schreier z Kotaku měl možnost si zahrát demo, a podle něj souboje dobře kombinují onu akci se strategií tak, že nemáte pocit, jako byste hráli prostě jen další hack and slash titul typu Kingdom Hearts III, kde příliš nezáleží na tom, jaký přístup při útoku zvolíte.

Final Fantasy VII Remake má velké ambice

Vývoj remaku Final Fantasy VII se dá označit za všechno, jen ne hladký. Sice to není tak turbulentní, jako již zmiňovaná „patnáctka“, ale své problémy titul měl. Snad se za těch devět měsíců, než hra vyjde, už nic neočekávaného nepřihodí, protože další odklad by někteří fanoušci nemuseli rozdýchat. Za mě řeknu jen tolik, že by si Final Fantasy VII Remake zasloužilo také „Windows Edition“, protože i když hra vypadá dobře, nikde není řečeno, že by nemohla vypadat ještě líp. Square Enix prohlásilo, že Final Fantasy VII vyjde PRVNĚ na PlayStation 4... a potom? Kdo ví, ale podle mě je to pouze otázka času, než se dočkají také ostatní platformy. A z toho, co už víme, by mělo být Final Fantasy VII ve výsledku obří. Teď nezbývá než doufat, že to také neznamená obří čekací dobu.

Final Fantasy VII Remake; Sephiroth Final Fantasy VII Remake; Cloud a Tifa

Filmeček a prezentace kromě souboje s bossem odhalily také záporáka Sephirotha a hrdinku Tifu.

• Zdroje: KotakuVG247gameinformer.comPCgamer

Final Fantasy VII Remake – Preview

1. Co je to Final Fantasy VII?
  2. Příběh a jeho podoba ve Final Fantasy VII Remake
  3. Dynamičtější soubojový režim
  4. Final Fantasy VII bude rozděleno na více části a poběží na Unreal Enginu 4
  5. Datum vydání a platformy

Co je to Final Fantasy VII?

• Preview: 20. 5. 2019 • Autor: Jiří Fait

Psal se rok 1997 a na tehdy ještě poměrně novou konzoli PlayStation vydala společnost Sony Computer Entertainment (pro Japonsko to tehdy byla firma Square) RPG Final Fantasy VII. Poprvé se série ukázala v 3D podobě, kdy se hráči mohli kochat trojrozměrnými charaktery a objekty namísto statického 2D pozadí, které se ovšem zachovalo například při pohybu postav po rozsáhlém světě. Souboje se odehrávaly v archaickém pseudo-tahovém systému zvaném Active Time Battle, titul měl působivý příběh a postavy, a i když tehdy ještě trojrozměrné herní počiny působily poněkud hranatě, byla to pecka, takže se Final Fantasy VII nesmazatelně zapsalo do hráčských srdcích po celém světě.

Final Fantasy VII - E3 2015 Trailer | PS4

První trailer odhalený na E3 2015 je hodně filmový a záběru ze samotného gameplaye je poskrovnu.

Není proto divu, že po ohlášení remaku Final Fantasy VII na E3 2015 vypuklo na sociálních sítích hotové šílenství. Nejmilovanější díl série se vrací ve vymazlené podobě se vším, co k modernímu hraní patří! Nějakou dobu se, přirozeně, šířily teorie a spekulace o vývoji, změnách v gameplayi a celkovém vyznění titulu, jenže vývojáři ze Square Enix byli dlouho dobu skoupí na slovo, takže se na FF VII téměř zapomnělo. Situace se změnila až 9. května 2019, kdy se Sony ve svém streamovacím pořadu State of Play vytasila s novým trailerem a znovu tak rozdmýchala uhlíky zájmu.

Final Fantasy VII Remake - Teaser Trailer | PS4

Nový trailer odhalený na streamu State of Play. Ukazuje další záběry a taky zde můžeme zahlédnout Aerith, což je důležitá postava v příběhu Final Fantasy VII.

Příběh a jeho podoba ve Final Fantasy VII Remake

Podle všeho budeme opět hrát za žoldáka Clouda Strifa, který se ocitne na straně ekoteroristické organizace AVALANCHE, jež má za cíl zachránit planetu a zbavit se zlé korporace nazvané Shinra. Ta vládne dystopickému městu Midgar a jak si dovedete představit, jeho obyvatelé nejsou zrovna spokojení.

Final Fantasy VII Remake; screenshot: Cloud Strife

Žoldák Cloud Strife se připlete k něčemu, co mu nejednou rozhází vytuněnou čupřinu. Záchrana světa a svržení zlé korporace nebude žádná procházka růžovým sadem.

Vývojáři slíbili, že v remaku najdou hráči všechny lokace, postavy a příběhy, které tolik zbožňují a že se hlavní dějová linka zachová, nicméně ředitel pro vývoj Final Fantasy VII Tetsuya Nomura zároveň dodal, že se dočkáme prohloubení v oblasti příběhu a několik „tweaků“, což je jedině dobře, protože by byla škoda nechat univerzum Final Fantasy VII projít pouze přes hezčí kopírák.

Svět bude mnohem větší a detailnější, což je jen přirozené vzhledem k tomu, že originál vyšel v roce 1997. Podle dosud vydaných trailerů to ale nevypadá na otevřený svět, ale spíše na rozsáhlejší prozkoumatelné části. Prozatím to ale není zcela jasné a je dost dobře možné, že se ve finále dočkáme něčeho podobně „otevřeného“, jako mělo Final Fantasy XV.

Dynamičtější soubojový režim

Tahovému systému z Final Fantasy VII nebo VIII již odzvonilo, takže se spíše staneme svědky akčního máchaní zbraní, což se bude hodně podobat již zmiňovanému Final Fantasy XV nebo Kingdom Hearts 3. Na některých screenshotech a trailerech lze vidět akční pasáže, kde je v levé dolní části zobrazen příkazový řádek použitých pohybů a comb a pravá část patří tabulkám se jmény společníků, jejich zdraví a počtu PP (což můžeme brát jako ekvivalent many). Také to podle dosavadních gameplay videí vypadá, že si budeme moci navolit zkratky pro použití předmětů, lektvarů a speciálních útoků.

Final Fantasy VII Remake; gameplay: souboj Final Fantasy VII Remake; gameplay: boss

Soubojový systém hodně připomíná ten z Final Fantasy XV. V dnešní době by tahové bitvy mohly působit pro moderního hráče dosti archaicky.

Původní Final Fantasy VII obsahovalo devět hratelných postav. Jmenovitě jsou to Cloud, Tifa, Barret, Aerith, Red XIII, Caith Sith, Cid, Yuffie a Vincent. První tři jmenovci se již mihli v traileru z roku 2015 a poslední video také ukázalo Aerith, která stále zbožňuje své květiny (A Cloud vypadá stále stejně nechápavě, když je mu jedna nabídnuta), takže minimálně Aerith by měla opět být jako jedna možná členka družiny pro chystaný remake. Vzhledem k tomu, že Square Enix bude mít na letošním E3 svůj vysílací program, mohli bychom se tak dočkat dalších informací poměrně záhy.

Final Fantasy VII bude rozděleno na více části a poběží na Unreal Enginu 4

Podle dostupných informací bychom ale neměli očekávat epizodické jednohubky, jakými byly například hry od Telltale. Square Enix tvrdí, že každá část bude v podstatě plná hra, takže by se nemělo stát, že si za plnou cenu dokoupíme jakési mini příběhové DLC. V roce 2016 Yoshinori Kitase (ředitel pro vývoj původní Final Fantasy VII) magazínu Game Informer prozradil, že každá část těchto „epizod“ pro Final Fantasy VII remake je přinejmenším stejně velká jako celý Final Fantasy XIII.

Final Fantasy VII Remake; gameplay: Barret Final Fantasy VII Remake; gameplay: Aerith

Barret je správně drsný a Aerith správně křehká. Oba by měli být potencionálními společníky v družině.

Z trailerů jste jistě vypozorovali to, že vše vypadá opravdu hezky, za což může hlavně Unreal Engine 4. Cloudovy natužené vlasy jemně povlávají ve větru, Aerith se příjemně culí a souboje vypadají správně nadsazeně. Prostě klasické JRPG, které navíc ještě parádně vypadá. Otázkou zůstává, proč vlastně Square Enix nepoužilo „domácí“ engine Luminous Studio, na kterém běželo také Final Fantasy XV? Je docela dobře možné, že Unreal Engine 4 se snáze modifikuje a jelikož odhalení PlayStation 5 je v podstatě za rohem, mohli by vývojáři pro remake Final Fantasy VII plánovat také generační most mezi PS4 a PS5.

Datum vydání a platformy

Už jsem mírně nakousl ony spekulace o cross-generační kompatibilitě. Podle všeho Square Enix plánuje vydat remake Final Fantasy VII jak pro stávající konzole společnosti Sony, tak i pro ty nové s číslovkou 5. Znamená to však, že bychom se remaku neměli dočkat dříve, než Sony vypustí svůj nejnovější stroj do světa? Tyto informace by měla objasnit konference Square Enixu na letošní E3, ovšem já si troufám tvrdit, že remake Final Fantasy VII vyjde těsně před PS5 a bude dostupné na obou zmíněných konzolí.

Takže herní mašiny od Sony jsou jisté, ale co zbytek světa? Prozatím se remake Final Fantasy VII tváří jako PlayStation exkluzivka, ale to se může rychle změnit. V dnešní době není žádným divem to, že se tyto tituly konvertují i na microsoftí Xbox a Windows. Final Fantasy VII remake možná bude mít časovou exkluzivitu na PlayStation podobně jako Rise of Tomb Rider na Xbox One, ale podle mě nebude trvat dlouho a titul se dostane také na PC a Xbox. Pokud lze věřit GameStopu a jeho nacenění remaku Final Fantasy VII, pak by to nemuselo trvat příliš dlouho.

PlayStation Experience 2015: Final Fantasy VII Remake - PSX 2015 Trailer | PS4

PlayStation Experience v roce 2015. Je to v podstatě rozšířený trailer z E3, ale i tak potěší. Teď už jen to datum vydání!

Datum vydání je stále ve hvězdách. Prozatím to jsou pouhé spekulace, takže si budeme muset počkat na E3 2019, kde se snad (určitě!) dozvíme něco konkrétnějšího. Square Enix letos zastoupí společnost Sony, která svou účast na herním svátku odřekla, takže bychom mohli očekávat akčnější prezentaci plnou bombastických novinek, kde se mimo jiné dozvíme také to datum vydání. Člověk může doufat …

• Zdroje: trustedreviews.comtechradar.comgameinformer.comfamitsu.comtwitter.com