Jeden z předních zástupců žánru battle royale po verzích na PC, Xbox One a mobilní zařízení přichází konečně také na PS4. Jak se povedl port tohoto úspěšného titulu od jihokorejského studia Bluehole, se dozvíte v naší recenzi. Tak popadněte pánvičky a dejte se do čtení!
• Žánr: Battle royale • Multiplayer: Ano (online, co-op) • Vývojář: PUBG Corp. • Vydavatel: Bluehole Studio • Platformy a Datum vydání: PC (20. prosince 2017); Xbox One (4. září 2018); PS4 (7. prosince 2018); Switch (2019?) • Homepage • Čeština: Ne
• Recenze: 5. 1. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Princip battle royale je pravděpodobně všem hráčům, nebo alespoň většině, dobře známý. V praxi se jedná o online PVP režim, ve kterém určitý počet hráčů (obvykle 100) seskočí bez výbavy na neobydlený ostrov, kde s pomocí nalezených zbraní bojují o holý život ve stále se zmenšující zóně. Kdo zůstane poslední naživu, vyhrává. Je to geniálně jednoduchý a chytlavý koncept, což se skvěle ukázalo na raketovém úspěchu právě PUBG, o kterém takřka přes noc mluvili a hráli ho téměř všichni.
Drsná parta drsných bojovníků připravených na všechno.
Tvůrci PUBG samozřejmě nejsou autory tohoto konceptu, podobných projektů (nemluvě o filmu Battle Royale z roku 2000) v minulosti vzniklo nespočet, ale až díky obrovsky úspěšnému počinu studia Bluehole žánr battle royale získal tak masovou popularitu a ostatní herní vývojáři začali podle tohoto receptu vařit také.
PUBG charakteristiky svého žánru splňuje do puntíku. Společně s ostatními hráči seskočíte z letadla padákem na herní plochu a pomocí všemožných zbraní a výbavy se snažíte zůstat naživu jako poslední. Co se hratelnosti týče, PUBG ždíme z této premisy maximum. Jestli se totiž něco PUBG nedá vytknout, je to rozhodně atmosféra. Ta vás od momentu přistání na ostrově naprosto pohltí, strhující souboje o holý život vaše nadledvinky donutí k abnormální produkci adrenalinu a váš tep vystřelí do nebeských výšin. A v tu chvíli prostě víte, že uděláte vše, co je potřeba, abyste přežili.
PlayerUnknown’s Battlegrounds – Solo Miramar (gameplay)
Neuplná ukázka jednoho z mých pokusů. Hlášku „Winner Winner Chicken Dinner” jsem ale bohužel na konci neviděl.
Prvních pár minut je vždy rozhodujících. Co nejrychleji totiž musíte najít zbraň, nabít ji, a pokud možno sehnat i neprůstřelnou vestu či helmu. Pak už se můžete pustit do průzkumu rozlehlé mapy a napínavých soubojů s ostatními hráči. V PUBG, stejně jako v ostatních battle royale titulech, samozřejmě hraje velkou roli i náhoda, minimálně na začátku zápasu. Někdy prostě nemáte štěstí na tu správnou výbavu, nebo přistanete rovnou do rány někomu, kdo už stačil sebrat zbraň rychleji než vy.
Obrázek 1: Cíl spatřen. Obrázek 2: Cíl nedá svou kůži lacino. Obrázek 3: Cíl eliminován.
Samotné souboje jsou ale velmi zábavné, napínavé a vidina vítězství vás žene stále kupředu. Porazit ale ostatních 99 hráčů není nic jednoduchého a než uvidíte triumfální nápis „Winner Winner Chicken Dinner”, možná to nějakých pár (desítek) pokusů zabere. Podstatné ale je, že vás PlayerUnknown's Battleground bude bavit, i přes vaše počáteční neúspěchy. Neříkám ovšem, že každou porážku ustojíte bez ztráty nervů. Když se k vám takový poslední žijící nepřítel potichu připlíží a zezadu vás zákeřně odpraví jedním výstřelem z brokovnice do hlavy, pravděpodobně poletí ovladač z okna. A pak PlayStation. A pak vy.
Hozenou udičkou a pobídkou k opětovnému hraní jsou pak denní a týdenní challenge, jejichž plněním si vyděláváte herní měnu (Battle Points), za kterou si lze nakupovat různé oblečky, skiny a jiné a kosmetické záležitosti. Což rozhodně vítám, trochu mi ale vadí, že jsou až na výjimky k dostání ve formě loot boxů, jejichž obsah je založen pouze na náhodě. Pokud si tedy nějaký koupíte, můžete se jen modlit a doufat, že vám vypadne něco, co se vám bude líbit, což není zrovna šťastné.
Ještě nešťastnější je fakt, že si za reálné peníze můžete koupit ještě měnu prémiovou (G-Coin), v tomto případě už ale přesně vidíte konkrétní položky, které za ni můžete dostat. Snaží se snad tvůrci hráče „nenápadně“ pošťouchnout k utracení nějaké té kačky navíc? Možná. Dobrou zprávou ale je, že vám skiny v PUBG nedávají žádnou herní výhodu, nemusíte je tedy vůbec řešit, pokud vyloženě nechcete změnit image.
Obrázek 1: Psssst, on o mě ještě neví. Obrázek 2: Challenge jsou často efektivním způsobem, jak hráče nenápadně přimět k návratu do hry. A fungují velmi dobře i tady.
Do nelítostného boje o přežití se můžete pustit sólo, ve dvojici, případně ve čtyřčlenném týmu. Víc režimů na rozdíl třeba od Fortnite bohužel na výběr není, na druhou stranu PUBG nabízí hned několik map s různým prostředím (poušť, tropická lokace, středoevropská krajina), ze kterých se náhodně vybírá na začátku každého matche.
Nabídka zbraní je poměrně široká, od automatických pušek, SMG, pistolí, pušek, granátů až po chladné zbraně v čele s pro PUBG dnes už charakteristickou pánvičkou. Moc se mi líbí možnost střelné zbraně ještě upgradovat pomocí přídavných modifikací (pažba, zaměřovač, rukojeť, atd…), které dodatečně upravují jejich vlastnosti. Výběr ostatní výbavy je také poměrně bohatý a sahá od neprůstřelných vest a přileb různé kvality po energetické drinky a prášky proti bolesti, jenž krátkodobě zvyšují zdraví. V žádné správné válečné vřavě také nesmí chybět výbušniny – na granáty klasické, kouřové, omračující tedy narazíte celkem často.
Obrázek 1: Možnost modifikovat své zbraně z nalezených komponent je skvělá záležitost. Obrázek 2: Super rychlé vozidlo, jehož burácivý výfuk okamžitě prozradí vaši pozici širokému okolí. Obrázek 3: Už jsem se radoval, že uteču nepřátelům, bugina ale byla bohužel rozbitá.
Po mapě jsou také roztroušena různá vozidla, jejichž škála osciluje mezi motorkami, oprýskanými džípy, náklaďáky a nadupanými americkými muscle cary, jenž vás sice dopraví na místo určení patřičně rychle, řev motoru a burácení výfuku vás ale na druhou stranu prozradí na míle daleko.
PS4 verze PUBG se nijak zásadně neliší od ostatních platforem, hlavní rozdíl tedy pochopitelně plyne z používání jiných periferií. Nutno podotknout, že ovládání a inventář je playstationovému obladači přizpůsobeno velmi slušně, samotný pohyb vaší postavy ale není úplně responzivní. Občas jsem měl pocit, že některé akce reagují se zpožděním, například sbírání věcí či otevírání dveří, nemluvě o přelézání překážek. K té se prostě musíte postavit přímo čelem, jinak se požadovaná akce nespustí a budete jen hloupě poskakovat na místě. Nic zásadního, ale v nějaké vypjatější situaci vás každé takové zpomalení může stát život.
Takových krásných detailů se během skutečného hraní PUBG příliš nedočkáte.
Jak je po stránce hratelnosti PUBG v pořádku, grafika je bohužel spíše průměrná, navíc trpí nezanedbatelnými technickými problémy. Animace všech postav jsou směšné, často dochází k propadům FPS, pomalému načítání textur a podobným radostem. Samotná průměrná grafika by ale nemusela být takovým problémem, osobně vždy u her upřednostňuji hratelnost a nejnovější efekty a hyperrealistickou grafiku nevyžaduji, u PUGB mi ale zoufale chybí nějaký výraznější vizuální styl, díky kterému by se tento titul odlišil od záplavy podobně vypadajících stříleček na trhu. Téhle hře prostě chybí osobnost.
Mizernou vizuální stránku naštěstí alespoň částečně vyvažuje dobře zpracované a hlavně realistické ozvučení. Poslouchat kroky blížících se hráčů je zde zcela stěžejním herním mechanismem a může vám často zachránit život, V PUBG se ale i každý výstřel adekvátně rozléhá prostorem a automaticky vás nutí alespoň pokleknout a hledat nejbližší úkryt. Díky tomu také PUBG získává solidní boost již tak vydařené atmosféry.
Obrázek 1: Krásně rozmazané textury, některé se dokonce nenačetly vůbec. Obrázek 2: PUBG v mých očích nejvíce postrádá nějaký výraznější vizuální styl. Obrázek 3: To je ta slavná PUBG pánvička, kvůli které se studio Bluehole chtělo i soudit. Opravdu.
Kolem a kolem je PUBG vydařený zástupce battle royale žánru, který bohužel ztrácí body převážně po technické stránce. Nemůžu říct, že by mě hra jako takové nebavila, nicméně průměrná grafika, absence osobitosti a časté chyby mě nutí raději sáhnout po konkurenčních titulech, které často nabízí mnohem vyladěnější zážitek. PlayerUnknown's Battleground pro PS4 vyšlo 7. prosince 2018.
Tato recenze byla napsaná pro PS4 verzi.
Klady
Zápory
Hraním videoher svůj volný čas trávím už pěknou řádku let, jejich recenzování jsem se ale začal věnovat až kolem roku 2017. Mými oblíbenými žánry jsou RPG a akční adventury, nepohrdnu ale i nějakým tím zápasem o přežití v battle royale titulech nebo čistokrevnou FPS. Obecně u her razím heslo, že skvělá hratelnost je nadřazená nabušené grafice.
(21.12.17) Aktuální herní scéna přeje především tvůrcům, kteří svá díla vydávají v rámci předběžného přístupu, kde si je mohou hráči vyzkoušet již v rané fázi vývoje. Autoři takto vytvářených her často argumentují tím, že chtějí do práce na svém projektu zapojit za určitý poplatek i názorově bohatou komunitu. Realita je většinou bohužel trošku jiná. Po vybrání slušných finančních částek se často stahují do ústraní a na hlasy přispívatelů čekajících na datum vydání reagují jen minimálně, či vůbec. Jen málokterému kousku, jenž se nachází v Early Accessu, se jej podaří opustit. Popravdě jsem podobný scénář očekával i u online akce PlayerUnknown’s Battlegrounds. Nakonec jsem se však podobně jako řada jiných dočkal.
Samotný vývoj tohoto komunitou oblíbeného dílka trvá samozřejmě už nějaký ten pátek, v předběžném přístupu však PUBG setrvalo překvapivě krátce. Korejští vývojáři z Bluehole se zřejmě chtěli vyhnout problémům, jež mají konkurenční díla (DayZ, H1Z1, The Culling), a tak vstoupili do Early Accessu s víceméně hotovým titulem, který bylo třeba doladit především po technické stránce. Ve finále v něm nesetrvali ani dvanáct měsíců. Upřímně si však myslím, že kdyby s vydáním finální verze počkali ještě měsíc či dva, ničemu by to neuškodilo. Celku by to jen prospělo, protože jeho technická stránka není zrovna něčím, čím by se mohli autoři PUBG chlubit. Detailněji se na tento problematický aspekt zaměřím dál v recenzi.
Současná verze PUBG vám nabídne TPS (third-person) a FPS (first-person) režim a dvě odlišně navržená bojiště. Prvním místem, kde se budou odehrávat střety až jedné stovky hráčů, je fiktivní ostrov v Černém moři Erangel, jež je od útoku rebelů na sovětskou vojenskou základnu a místní biologickou laboratoř zcela opuštěn. Při jeho průzkumu budete moci zavítat do časem zapomenutých měst, nefunkčních jaderných elektráren, v rychlosti vyklizených armádních zařízení či do útrob polorozpadlých farem, které jejich obyvatelé již dávno opustili. Celá lokace mi hodně připomíná vymyšlenou postsovětskou zemi Chernarus, v níž se odehrává slavný survival projekt DayZ.
Druhou lokalitou, do níž zavítáte, je mexicky laděná oblast Miramar zasazená v poušti. Primárním bodem této mapy je relativně rozsáhlé město Los Leones, kde se často střetávají větší skupinky hráčů. Pokud budete chtít přežít déle než pár minut, nezbude vám, než se ulicím opuštěného velkoměsta zpočátku vyhýbat a prozkoumávat staveniště, přístavy, vězení a různé obytné struktury ležící v pustině, jejíž vizuální zpracování není vůbec špatné. Obě aktuálně přístupné válečné zóny vám dají k dispozici extrémně rozsáhlé území, po němž se budete od seskoku až do své smrti (čí vítězství) pohybovat. Časem bychom se měli dočkat testovací plochy a kolbiště umístěného v Evropě.
Na začátku každého kola PUBG jsou všichni účastníci seřazeni na malém plácku, kde mají možnost otestovat nabízené zbraně a pořádně si zakřičet do mikrofonu. Po naplnění stavu je sto neohrožených posazeno do přepravního letadla, z něhož mohou v průběhu přeletu nad válečnou zónou kdykoliv vyskočit. V momentu, kdy opouští jeho nitro, pro ně startuje boj o život. Ihned po dosažení zemského povrchu se vrhají do budov, hledají zásoby a začínají se zabíjet mezi sebou. Během prvních pěti až sedmi minut se úvodní počet přeživších smrskne asi na polovinu. Z řad této padesátičlenné skupinky nakonec vzejde jedinec, který si díky svým nadprůměrným bojovým a pozorovacím schopnostem (nebo výjimečnému štěstí) bude schopen probít cestu až do finále, z nějž po řadě náročných situací vyjde jako absolutní vítěz daného PUBG zápasu.
Vítězem většiny zápasů se v PlayerUnknown’s Battlegrounds stávají jedinci schopní rychlého uvažování a dlouhodobého plánování, kteří si pečlivě vybírají pozice, na něž se v následujících minutách za pomoci dostupných dopravních prostředků (auta, motorky, čluny) přesunou. Permanentní pohyb je tu nutný, především kvůli pomalu se zmenšující elektrické bariéře obklopující celou bojovou zónu, občasným zásahům dělostřelectva a z nebe padajícím zásobovacím balíčkům, jež obsahují to nejlepší možné vybavení.
Hráči The Culling a H1Z1 si jistě pamatují na jedince, kteří si na místo zbraní do svých baťůžků neustále cpali přebytečné zásoby a různé nesmyslné předměty, jež jim v boji nemohly nijak výrazně pomoci. PlayerUnknown’s Battlegrounds je od těchto věcí naštěstí víceméně osvobozeno. Případní sběrači tu naleznou jen velmi omezené množství lékárniček, obvazů, kanystrů s benzínem, léků na bolesti, adrenalinových injekcí a energetických drinků dočasně zajištujících regeneraci životů. Limitované spektrum poživatin určitým způsobem nutí chorobné hledače čokolád plnit své úložné prostory pouze skutečně potřebným vybavením.
Na rozdíl od palety užitkových předmětů je výběr zbraní skutečně pestrý. Najít v něm můžete brokovnice, luky, pistole, samopaly, karabiny, odstřelovací pušky, lehké kulomety, výbušniny a kontaktní smrtící hračky, které budete užívat především v momentech, kdy se k vám protivník dostane příliš blízko, nebo když dojde oběma stranám veškerá munice. Vedle relativně obsáhlé škály zbraní lze v truhlách a opuštěných domech nalézt také různé součástky zvyšující dostřel, velikost zásobníku, přesnost či výrazně snižující hlučnost střelby. Každé zbraňové rozšíření je možné namontovat jen na určitý předmět, což prakticky znamená, že třeba tlumič určený pro P92 na AWM rozhodně nenasadíte.
Zbraně, poživatiny, munici a vesty budete nacházet především ve vojenských základnách a hustě zastavěných městech. Při prohledávání opuštěných obytných budov a skladů musíte být permanentně v pozoru, nikdy totiž nemůžete vědět, kdo na vás v jejich útrobách čeká. Komunita PlayerUnknown’s Battlegrounds je hodně akčního rázu. Většina jejích členů nejdřív střílí a až pak se ptá. Čas od času narazíte na výjimky, není jich však mnoho. I za ně však můžete být rádi, protože tahle hra velmi rychle mění mentalitu zúčastněných. Osobně jsem při sólo hraní narazil jen na pár diplomaticky laděných protihráčů, s jejichž pomocí jsem se dostal téměř až na slušně ohodnocenou pozici posledního přeživšího.
Abych byl upřímný, trošku mi tu schází hlubší propracování sociálního prvku, který by hráčům v sólo lobby umožňoval zakončit hru s náhodně nalezeným spojencem. Pokud v současnosti naleznete na bojišti přítele a podaří se vám pospolu přežít až do konce, jste ve finále nuceni vybrat si mezi nově navázaným přátelstvím a výhrou. Kdyby zde existovala možnost tvořit aliance za chodu, PlayerUnknown’s Battlegrounds by se minimálně v tomto směru posunulo v rámci žánru hodně kupředu. Takto tu před sebou máme klasický FPS/TPS model, jehož cílem je prostá týmová (2-4 členové) či sólová eliminace všech hráčů na mapě, čímž se od ostatních konkurenčních děl bohužel nějak zvlášť neodlišuje.
Jak jsem již naznačil před několika odstavci, technická stránka PUBG není zrovna dvakrát vyladěná. Trošku uspěchaným vydáním tvůrci zřejmě zapříčinili to, že se ve finální verzi jejich projektu stále nachází řada problematických prvků, jež zmiňoval můj kolega Jirka Fait ve svém preview. Při hraní jsem se podobně jako on setkal se slušnou škálou menších bugů a podivně fungujícím systémem zásahů.
Opomenout též nelze hojnou přítomnost hráčů zneužívajících různé podpůrné programy. Přestože se s jejich přítomností snaží autoří aktivně bojovat, čas od času narazíte na člověka, který vás kupříkladu za pomoci jednoduché pistole zabije jednou ranou v pohybu na překvapivě velkou vzdálenost (200+ m) i přesto, že by vás reálně neměl zasáhnout. Skutečné šance na to, že se toto podvodnické plémě podaří plně vymýtit, zřejmě není reálná. Snad se však Bluehole podaří jejich počet za několik měsíců snížit na přijatelné minimum.
PUBG zřídkakdy vypadá takto dobře. Většina hráčů si snižuje grafické nastavení na minimum kvůli nepříliš povedené optimalizaci.
PlayerUnknown’s Battlegrounds kromě těchto problematických prvků samozřejmě trápí i nepříliš vyladěná optimalizace, jejíž stav některým hráčům přijde v pořádku. Já sám si však stojím za tím, že výrazné propady fps nemají ve hře s kvalitně zpracovanou technickou stránkou co pohledávat. Abych byl upřímný, za určitých okolností bych byl ochoten menší výpadky v plynulosti tolerovat, hra by však v takovém případě musela disponovat o něco lépe vypadajícím vizuálem, pomocí něhož by si byla schopna obhájit vyšší HW náročnost či občasnou poruchovost.
Přestože se kolem PlayerUnknown’s Battlegrounds v současnosti pohybuje obrovský počet hráčů, rozhodně nelze říct, že je tato komunitou zbožňovaná online akce určena pro každého. Fakticky je to velmi specifický titul, jehož tvůrci hodně efektivně zkombinovali prvky z děl, jež tu byla dávno před ním. Nalézt v něm můžeme některé aspekty z DayZ, H1Z1, The Culling a řady dalších. Od většiny konkurenčních kousků se však v jednom zásadním ohledu liší. Jeho tvůrci dokázali vývoj i přes řadu potíží dotlačit až do konce, za což jim patří hold. Ve finálních fázích své práce bohužel zapomněli doladit technickou stránku svého projektu, jejíž stav je natolik bídný, že bych se ji nebál přiřadit ke hře nacházející se v předběžném přístupu, která na svou premiéru teprve čeká.
Pokud bych si měl vytvořit seznam přeceňovaných her vezoucích se na vlně davové mánie, PUGB by se zřejmě nalézalo na jedné z prvních příček. Hráči oslavovaný projekt z dílen Bluehole prakticky žádným způsobem neposunuje žánr, který zastupuje. Opět jsou před nás postavena velká bojiště, slušná paleta zbraní, agresivní komunita a svět trápený různými technickými nedostatky. Investici do tohoto dílka mohu doporučit jen za předpokladu, že patříte mezi fanoušky podobně laděných online akcí, a jste jim ochotni odpustit některé zmíněné nešvary. Na konkurenci těch nejlepších her roku 2017 však PUBG podle mě nestačí.
Finální verze PlayerUnknown’s Battlegrounds dorazila na PC 20. prosince. Na Xbox One je k mání jen v preview verzi. Datum vydání na PS4 prozatím nebylo oznámeno. Tato recenze byla napsána pro PUBG PC.
Možná by neškodilo v příštím updatu pro PUBG doplnit něco více než jen novou mapu a hrstku předmětů. Různorodé herní módy by PUBG jistě oživily a pomohly této populární značce odlišit se od konkurence.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i3-4340 / AMD FX-6300 | Intel Core i5-6400 / AMD FX-8320 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 660 / Radeon Radeon HD 7850 | NVIDIA GeForce GTX 970 / Radeon R9 390 |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 6 GB RAM | 8 GB RAM |
HDD | 30 GB | 30 GB |
• Novinka: 22. 8. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Abych řekl pravdu, nějaký ten pátek jsem se PlayerUnknown’s Battlegrounds vůbec nevěnoval, proto mě informace, jež zazněly na Gamescom 2019, velmi příjemně překvapily. Čtvrtá sezóna totiž za pár dní vizuálně upraví mapu Erangel, vylepší balanci zbraní, o níž lze vést diskuze dlouhé hodiny, a přinese u některých hráčů nebývale oblíbený Survivor Pass, který vyjde pod názvem Aftermath. V případě, že do něj zainvestujete přesně 1000 G-coinů, otevřete si řadu unikátních odměn, jež jsou logicky spojeny s přepracovanou lokací Erangel. Vzhledem k tomu, že komunita na konzolích nepatří mezi nejpočetnější herní společenství, rozhodli se vývojáři z PUBG Corporation, že v říjnu zavedou cross-play na Xbox One a PS4, za což je chválím, protože už bylo skutečně třeba navýšit počty účastníků.
PUBG – Season 4 (gameplay trailer)
Nová sezóna posouvá PlayerUnknown’s Battlegrounds zas o kus dál skrze úpravu dobře známého Erangelu a stávajících zbraní.
Mimo nový obsah mě příjemně překvapil také fakt, že vývojáři z PUBG Corporation začali aktivně pracovat na tom, aby jejich herní svět disponoval určitou formou příběhu, která hráčům umožní více se sžít se svou postavou a univerzem, v němž se aktivně pohybují. Hlavním hrdinou aktuálně vypuštěné zápletky je muž mající s ostrovem Erangel, na kterém se odjakživa vedou PlayerUnknown’s Battlegrounds, velmi osobní vztah. Prakticky lze říci, že je to pořadatel celého klání, v jehož jméně jsou již řadu měsíců pokládány životy virtuálních bojovníků. Celkově se mi tato historka hodně líbí, snad podobné dějové pozadí dostanou i další mapy, které si je dle mého mínění zaslouží.
• Zdroje: YouTube (PlayerUnknown’s Battlegrounds)
Jen málokde u nás naleznete sníh. Pokud vám skutečně schází, PUBG Corporation tu pro vás nyní mají na testovacích serverech středně velkou, bílou peřinou pokrytou mapu Vikendi. Ta přináší do PlayerUnknown's Battlegrounds nejen novou lokaci, ale také vozidla a samozřejmě dosud řádně neotestované zbraně, které je třeba před vypuštěním na klasické servery vyzkoušet a doladit.
PUBG - Vikendi Snow Map CG Announcement Trailer
PlayerUnknown's Battlegrounds vám na PC nabídne mapu Vikendi, která je plná sněhu a smrti.
Primárním lákadlem mapky Vikendi by mělo být fungování už zmíněného sněhu, ve kterém po sobě budete zanechávat stopy, takže jej budete moci využít k nastražení pasti či vystopování zraněného nepřítele, jenž vám díky němu jen tak neuteče. Na beta serverech by mělo nové bojiště setrvat asi měsíc. Poté co bude řádně otestováno, by mělo dorazit na konzole, kde nejsou chyby přeci jen tolerovány tolik jako na PC.
• Novinka: 20. 11. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
O Xbox One je už chvíli známo, že exkluzivity sám neutáhne a tak se u her, které nepatří do produkce Microsoftu, dříve či později většinou dočkáme verze, jež směřuje nejen na PC ale také na konkurenční konzoli od Sony, jejíž vlastníci si na některá dílka musí prostě počkat. Abych zde nebyl označen za člověka s averzí vůči jednomu z největších herních gigantů, uvedu jasný příklad, v podobě jednoho z dílů série Tomb Raider (Rise of the Tomb Raider), na který si museli majitelé PS4 i PC počkat, což se dosti negativně odrazilo na prodejích.
Stejně jako na Xbox One či PC si PUBG zřejmě i na ostatních konzolích projde předběžným přístupem, který nikdy úplně neopustí.
Upřímně se tedy moc nedivím tomu, že PlayerUnknown’s Battlegrounds minimálně podle zákulistní šuškandy relativně brzy dorazí na konkurenční konzole Sony a Nintenda, které po skončení exkluzivity, jíž si platil doposud Microsoft, chtějí na seznam her hratelných na jejich herních zařízeních zařadit také legendární dílo PUBG Corporation. Minimálně na PS4 by měl tento klenot dorazit už sedmého prosince. Celek bude obsahovat veškerý obsah, kteří mají aktuálně dostupný hráči na PC i na Xbox One.
• Update: 13. 9. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Nejvýraznější novinkou je zaručeně tréninkový režim, který vám umožní zdokonalit kteroukoli ze schopností nutných k tomu, abyste v PUBG přežili. K dispozici vám budou závodní dráhy, vodní plochy a střelnice lákající k otestování vaší mušky. Na herní mapě se bude moci pohybovat současně až dvacet hráčů, jejichž životy nebude možné srazit pod jeden bod, což v praxi znamená, že se nemusí bát smrti či hlupáků narušujících jejich plány a cvičební rytmus.
PlayerUnknown’s Battlegrounds – tréninková zóna (teaser)
Nová tréninková zóna umožnuje hráčům pořádně otestovat veškerou techniku, kterou PlayerUnknown's Battlegrounds nabízí.
Aktuálně vypuštěný update neobohacuje PlayerUnknown's Battlegrounds jen o testovací prostor. Tvůrci z PUBG Corporation skrze něj přidali do své hry též třímístné vozidlo Tukshai, jež naleznete jen na mapě Sanhok, a novou zbraň MK47 Mutant, kterou je možné získat jen v lokacích Erangel, Miramar a Sanhok. Celkově jde vidět, že vývojáři na svém dílku skutečně tvrdě pracují. Snad jim tento náboj vydrží minimálně ještě do vypuštění dalšího bojiště. Další podrobnosti o updatu číslo 21 si můžete přečíst zde.
(Update 23. 8. 2018) V den vydání PUBG na PC se této nadupané, leč nepříliš odladěné akce dočkali také majitelé konzole Xbox One, kteří k ní dostali přístup skrze program Xbox Preview fungující na podobném systému jako předběžný přístup na Steamu. Nyní se však má situace podle informací z prezentace Inside Xbox z Gamescom 2018 změnit. Už v září by totiž měla být vypuštěna finální verze této hry i na platformě Microsoftu.
PlayerUnknown’s Battlegrounds – Inside Xbox (Gamescom trailer)
Cesta PUBG je skutečně dlouhá. Snad se jednoho dne dočkáme na všech platformách skutečně odladěného titulu.
Plná verze PlayerUnknown's Battlegrounds k nám dorazí na Xbox One už 4. září 2018. Obsahovat by podle všech informací měla všechny aktuální mapy, zbraně, vozidla a kosmetické prvky. Primární otázkou zůstává, zda na tom bude po vydání lépe než PC verze, která doposud není zcela opravena. Snad nám tvůrci minimálně na této konzoli dodají dílo, jež bude možné považovat za hotové.
(Update 10. 8. 2018) Od her z předběžného přístupu se očekává, že budou po vypuštění z jeho vod maximálně vyladěny po všech stránkách. Ne každý projekt se samozřejmě podaří oprostit od chyb předtím než je vydána jeho finální verze, sami vývojáři se pak však následně snaží co nejrychleji sjednat nápravu. PUBG Corporation k této problematice přistupuje svým osobitým způsobem: na místo toho aby na svém díle v minulých měsících pořádně pracovali, nyní otvírají stránku „Opravte PUBG“.
Podle slov tvůrců v současnosti potenciál PUBG brzdí především přítomnost technických chyb problematické optimalizace a různé typy bugů, s nimiž se hráči setkávají při hraní. Právě s pomocí stránky „Opravte PUBG“ by chtěli neblahou situaci v následujících týdnech změnit. Zda se jim to povede je otázkou, osobně jim však moc nevěřím, protože za posledních osm měsíců toho moc neopravili.
Pokud přemýšlíte nad tím, proč se vývojáři k tomuto kroku odhodlali, odpověď je relativně snadná. PUBG se pomalu, ale jistě propadá v žebříčku hraných titulů, na jehož vrcholu stojí samozřejmě Fortnite, a tak se tvůrci na poslední chvíli snaží svůj projekt nakopnout dřív, než úplně upadne v zapomnění, což se v minulosti už stalo nejednomu velikánu. Snad se jim sázka na tuto kartu vyplatí víc, než předchozí investice do kosmetických prvků.
Snad se hráči na PC jednou dočkají verze PUBG, která nebude obsahovat technické nedostatky.
(Update 23. 6. 2018) Nejnovější mapa do PUBG je na první pohled o hodně menší než Erangel či Miramar. Hned při seskoku z letadla jste se díky tomuto faktu schopni dostat na většinu bodů jen za pomoci padáku. Celek je však relativně slušně zastavěn, takže je neustále nutné počítat s tím, že v některé z polorozpadlých budov naleznete po zuby ozbrojeného hráče, který vám bez většího rozmýšlení napálí projektil mezi oči.
Délka zápasu je na Sanhok hodně ovlivněna celkovou velikostí. Během tří až pěti minut se počet účastníků bitvy většinou sníží asi na polovinu. V prvních dvou lokacích, jež jsou v PUBG dostupné od vypuštění z předběžného přístupu, byl počet redukován o něco pomaleji než zde. Rychlejší je tu také pohyb energetického pole nutícího jednotlivé hráče k častějšímu opouštění dobře zajištěných pozic. Díky celkovému tempu (jedna bitva zabrala asi patnáct minut) jsem si při hraní této mapy vzpomněl na podobně dynamický Fortnite, v němž nejsou zápasy také nikterak dlouhé, takže si je dle mého mohou vychutnat i příležitostní hráči.
(Update 10. 5. 2018) Při tvorbě nejnovější mapy do PUBG se tvůrci dle svých slov hodně inspirovali ostrovy jihovýchodní Asie, které nepatří mezi žádné velikány. Sanhok by se měl podle všech dostupných informací rozprostírat na prostoru 4x4km, což z něj vedle jiných herních lokací dělá nepatrného drobečka, jehož prozkoumání vám nezabere moc času. Zápasy na něm možná právě z tohoto důvodu budou o hodně kratší než na ostatních válečných zónách.
Obrázek 1: Podlaha starodávného chrámu se díky hráčům Playerunknown’s Battlegrounds pokryje krví. Obrázek 2: Podzemní prostory na mapě Sanhok vám nabídnou hodně taktických možností.
V současnosti prezentovaný návrh Sanhok vypadá na první pohled skutečně lákavě. Na ostrově bychom měli nalézt rekreační centrum, prastarý chrám, doky plné lodí, rozsáhlou jeskyni, výcvikový tábor a řadu průmyslových budov, v jejichž útrobách si budete moci počkat na nic netušící nepřátele, kteří budou stejně jako vy pátrat po zbraních a výbavě.
Aktuálně je Sanhok dostupný jen na testovacích serverech, kam jej vývojáři PUBG umístili proto, aby mohli mapu pořádně vyladit předtím, než ji zařadí mezi původní bojiště. Datum vydání finální verze této lokace není prozatím pevně stanoveno. Pokud však testování půjde dobře, normální hráči by do ní mohli s vysokou pravděpodobností podívat v následujících měsících. Podrobnější informace se pravděpodobně dozvíme na herním veletrhu E3 2018.
Obrázek 1: Prostory pro turisty budou ideálním útočištěm ozbrojených skupin. Obrázek 2: Stejně jako na klasických mapách Playerunknown’s Battlegrounds i na Sanhok bude vojenský tábor místem, kde bude stále rušno. Obrázek 3: Kdo se někdy neschoval do útrob lodi, jako by nebyl.
(Update 10. 3. 2018) S tímto oznámením si tvůrci PlayerUnknown’s Battlegrounds dali celkem na čas. Nakonec jsme se však dočkali představení plánu bezplatných rozšíření na rok 2018, která by měla dílo z produkce Bluehole citelně posunout kupředu. Těšit se dle slov samotných autorů můžeme na desítky různě laděných úprav. V tomto textu vám představíme skutečně jen ty nejvýraznější z nich.
První velkou inovací bude úprava vzhledu budov. Namísto jednoduchých nevzhledných struktur budou do PUBG vloženy kvalitnější modely, které budou mít na rozdíl od v současnosti prezentovaných staveb blíže k reálným halám a obydlím. Jak moc detailnost ovlivní chod hry, se uvidí až v následujících měsících. Osobně se však obávám, aby citelné vylepšení nezhoršilo nárazově optimalizaci, s níž mělo PUBG po spuštění nemalé potíže.
V průběhu roku 2018 by chtěli tvůrci PlayerUnknown’s Battlegrounds citelně vylepšit vzhled budov, který nyní nestojí za moc.
Druhou zásadní novinkou je nová tropická mapa, která bude poskytovat o něco menší prostor než původní válečné zóny PlayerUnknown’s Battlegrounds. Fakticky bychom se mohli dočkat podobné situace jako v nedávno prezentované TPS akci Fortnite, která též nabízela nevelké bojiště, čímž fakticky zintenzivnila boje a značně snížila délku celého zápasu, protože se většina hráčů mezi sebou zabila v průběhu prvních pěti až sedmi minut.
Nová tropická mapa, která bude autory PlayerUnknown’s Battlegrounds přidána v roce 2018, by měla být menší a dynamičtější než původní bojiště.
Třetí citelnou inovací je přidání systému vyjadřování, skrze nějž budete schopni ostatním hráčům ukázat, co si o nich myslíte i beze slov. Kromě něj budou do PlayerUnknown’s Battlegrounds samozřejmě vloženy také nové dosud detailně neprezentované režimy, vozidla, zbraně a různé předměty usnadňující střelbu z jednotlivých smrtících hraček. Vedle hmatatelných prvků se lze též těšit na achievmenty, úpravu TPS a FPS režimu, vylepšení penetrace či přepracování parašutistické fáze.
Vylepšení by se měla dočkat také optimalizace PUBG, která je dle řady hráčů stále ve velmi diskutabilním stavu. Aktuální vlastníci se mohou též těšit na přepracování zvuku aut a hráčů, jejichž hlasitost by měla být definována tím, kolik toho na sobě ponesou. Pokud jste v průběhu hraní měli problém s podvodníky, máme pro vás příjemnou novinu. Upravena by měla být dle všech informací i ochrana proti jedincům, kteří mají potřebu podvádět a kazit hru ostatním.
Obrázek 1: Spektrum vozidel by mělo být v PlayerUnknown’s Battlegrounds obohaceno o nové kousky. Obrázek 2: Expandováno bude též spektrum zbraní a výstroje.
Citelným vylepšením ochrany proti zmíněným jedincům tvůrci prakticky dělají první krůček k tomu, aby mohli PlayerUnknown’s Battlegrounds časem zařadit mezi Esport projekty. Sami však říkají, že je čeká ještě dlouhá cesta, protože jejich dílko stále ještě neodpovídá normám, které by měl splňovat hotový titul. V průběhu tohoto roku se jim snad podaří přiblížit k tomuto cíli co nejvíce. Celý seznam změn si můžete přečíst zde.
Někdy v březnu letošního roku byla na Steamu vypuštěná battle royale střílečka s podivným názvem PlayerUnknown’s Battlegrounds (neboli PUBG). Stojí za ní korejská společnost Bluehole a hlavní část vývoje měl na starosti Brendan Greene, který v minulosti vytvořil mód pro Armu II DayZ: Battle Royale a měl co dočinění i se známou vyvražďovačkou H1Z1. Jde sice o předběžný přístup a PlayerUnknown’s Battlegrounds trpí všemožnými bugy a nedodělky, na popularitě mu to ale evidentně neubírá – vždyť se jedná o jeden z nejpropíranějších titulů současnosti. Do této chvíle se ho prodalo přes 20 milionů kopií a na Steamu před několika měsíci předběhl Dotu 2 na pozici nejhranější hry. Jak dopadlo naše setkání s tímto fenoménem?
Společnost Bluehole ještě před oficiálním vydání poodhaluje novou pouštní mapu, která nám znovu připomene pocit neznáma při vyvražďování ostatních hráčů na neprobádaném území. Zároveň se můžete podívat na gameplay trailer představený na letošních The Game Awards. Tvůrci navíc potvrdili datum vydání pro PC s verzí 1.0.
(Update 08.12.17) To bychom už asi chtěli moc, takže se nyní musíme spokojit „jen“ s novou mapou. Ono to ovšem nemusí hned znamenat, že jsou tvůrci skrblíci a drží nás zkrátka, jelikož nové prostředí znamená také jinou taktiku a odlišný přístup k boji. Původní oblast Erangel překypovala zelení, lesy a poskytovala dostatečné množství míst, kde se mohl hráč zašít. Miramar (tak se jmenuje nová mapa) bude o vyprahlé pustině s městskými zástavbami a nelítostné poušti.
Jak velký dopad na změnu stylu boje bude nova mapa mít, si můžete již teď vyzkoušet na testovacích serverech PUBG. Miramar je z velké části protkána městy a budovami a vývojáři k většině lokací poskytli krátký popisek:
Nová pouštní mapa Miramar je již dostupná na testovacích serverech PlayerUnknown’s Battleground. Můžete tak s předstihem vyzkoušet odlišné prostředí a otestovat své schopnosti zde přežít. Studio Bluehole potvrdilo oficiální datum vydání, které je naplánováno na 20. prosince pro PC. Vlastníci Xbox One mohou PUBG začít hrát od 12. prosince skrze Game Preview program, ale na pouštní mapu si budou muset ještě chvíli počkat. Ta se pro microsoftí konzole chystá na začátek roku 2018.
Pouštní mapa Miramar má vnést do PUBG svěží vítr v podobě nových taktik a strategií. Odlišné a neprobádané prostředí by mělo přinést další výzvy a nová nebezpečí. Mapa je již nyní k dispozici na testovacích serverech PUBG.
Ještě je třeba zmínit, že verze 1.0 bude (kromě nové mapy) mimo jiné také obsahovat možnost šplhat přes překážky, nebo je rovnou pohodlně přeskočit. Hráči PUBG dobře vědí, jak frustrující třeba bývalo „zaseknutí se“ o miniaturní zídku, přes kterou se prostě nedalo dostat – většinou vás to totiž stálo život. No snad bude tomuto nešvaru ve verzi 1.0 učiněn konec. Uvidíme se na bojišti!
Následuje původní článek, dojmy z hraní PlayerUnknown's Battlegrounds...
Musím se přiznat, že mě volání z temné PUBG strany nechávalo dlouho chladným, avšak nedávno se mi naskytla příležitost si PlayerUnknown’s Battlegrounds zahrát a tudíž i na vlastní kůži vyzkoušet, co je na malém ostrově s několika ruinami, opuštěnými městy a dalšími překážkami tak přitažlivého. Trochu jsem doufal v oživení žánru a v něco čerstvého, co nemělo ani H1Z1 nebo DayZ: Battle Royale, ale tohle tady nehledejte. Z mého pohledu jde prostě jen o další battle royale střílečku s obří mapou.
PUBG je především o hráčích a o tom, jaký příběh každý z nich skrývá. Někdo se doslova proplíží na vítězný konec matche bez jediného výstřelu, jiný vám zase poví, jak šel k zemi s celou jeho partou při divoké přestřelce v opušteném skladišti. I tyto zážitky dělají z PUBGu fenomén, jakým nyní je.
Po spuštění matchmakingu a úvodní „seznamovačce“ s hráči na neutrální půdě vás hra spolu s dalšími 99 lidmi vmáčkne do letadla, ze kterého vzápětí vyskočíte na ostrov pod vámi. Rozloha ostrovu je zhruba 8 x 8 km, takže v pohodě pojme 100 hráčů, aniž by působil přelidněně. Do hry můžete skočit buď sólo, nebo jako součást party v závislosti na tom, co jste si zvolili v úvodním menu. První obtíž pro mě bylo vybrat vhodné místo k výsadku (to znamená takové, které si za svůj cíl nezvolí polovina posádky letadla), abych měl aspoň nějakou šanci přežít prvních pár minut. I když vlastně první skutečná výzva byla přežít samotný let!
Abych byl přesný, ochutnávku jsem dostal už ve zmíněné neutrální zóně, kde bezcílně pobíhali další hráči a každý měl „něco na srdci“,něco, co by rád sdělil ostatním, a to ve všech známých jazycích a zatraceně hlasitě. Ovšem jakmile se ocitnete všichni namačkaní v letadle, spustí se doslova kakofonie zvuků připomínající autobus opilých fanoušku nějakého fotbalového klubu. Zaslechnete zde opravdu hrozný zpěv, rasistické nadávky, náhodné skřeky a hlasité fučení, co zní jako dech umírajícího medvěda, jelikož má uživatel mikrofon strčený zřejmě až v krku. Naštěstí tohle všechno můžete vypnout, což bych do začátku rozhodně doporučil.
Jakmile jsem se z té uřvané plechovky dostal ven a úspěšně se proplachtil k zemi, zamířil jsem si to k (na první pohled) opuštěné chaloupce s garáží a zřejmě taky stodolou. Uvnitř chaty jsem posbíral nějaký samopal, gatě a cool steampunkové brýle. Dokonce se tam povaloval i batoh s redbullem, takže jsem si připadal řádně vybaven. Otevřel jsem další dveře vedoucí na záchod a tam se kromě porcelánové mísy nalézala slečna s brokovnicí, jež mě rychle poslala do úvodního menu, i když jsem byl už celým tělem za tlustou zdí. A tak skončilo mé statečné tažení asi nejhranějším titulem současnosti s názvem PlayerUnknown’s Battlegrounds. Konec.
Pokud by vás tohle odradilo, do hry se raději ani nepouštějte. Hráči, kteří postrádají hroší kůži a nervy z ocele totiž mohou v návalu zlosti způsobit okolnímu vybavení (a také blízkým osobám) nevratná poškození. A věřte mi, že tohle se bude dít často. Na začátku to ještě tolik nebolí jako po mnoha nervy drásajících minutách, kdy jste si piplali svého „playera“ a odnikud přiletěla kulka, jež zmačkala půlhodiny vašeho času a nemilosrdně jej mrštila do černé díry.
PUBG se s vámi mazlit rozhodně nebude. Stačí malá chyba, zaváhání při střelbě nebo prostě smůla a je po vás. Toto není Call of Duty nebo Battlefield, takže nečekejte žádný respawn systém, který vás zase rychle hodí do hry. Jestli chcete pokračovat, musíte zpátky do letadla a zkusit to znovu!
Pokud jste se dočetli až sem, pak zřejmě patříte mezi ty, které něco jen tak nezlomí a chcete se dozvědět více. Pomineme tedy můj osobní nezdar a podíváme se, jak neskončit stejně rychle a co pro to udělat. Podle mě je pořád dobrá strategie vyhlídnout si opuštěnější lokaci. Sice se tam neválí tolik vybavení a zbraní, ale také to znamená o dost menší šanci, že se na stejné místo vydají ostatní. V PUBG můžete nalézt lékárničky, granáty všemožných druhů, anebo taky prosté oblečení jako obyčejná trička či obligátní motorkářské přilby.
To, co ale opravdu chcete, je stará dobrá M16 nebo Kalašnikov. A jak už jsem zmínil dříve, pokud dopadnete do klidnějšího místa, máte velkou šanci najít slušné vybavení obsahující třeba i dalekohled pro pušku, upravený zásobník, jenž pojme více munice, nebo jiné doplňky pro zbraně. Batohy, přilby a neprůstřelné vesty zde mají několik úrovní kvality. Větší batohy pojmou více vybavení a lepší vesty s přilbami zase vydrží více zásahů. Bez nich jdete k zemi poměrně rychle.
Po pár minutách vás hra začne ponoukat k pohybu a na vaší mapě se objeví bílý kruh znázorňující tzv. bezpečnou zónu (červené kruhy zase ukazují místo, jež bude za chvíli bombardováno). V tomto případě „bezpečné zóna“ znamená místo, kde můžete existovat, aniž by vám hra průběžně nedávala elektrické šoky, jež by vám nakonec způsobily smrt. Po vzoru svých starších sourozenců battle royale žánrů, PlayerUnknown’s Battlegrounds prostě žene hráče kupředu a nenechává moc prostoru na přemýšlení typu „mám po tomhle týpkovi hned vystřelit, nebo zkusit vyjednat spojenectví?“ – o tom přece původní Battle Royale také bylo.
Zde jde prostě jen o zabíjení. PUBG není DayZ nebo temné zóny (což je lokace ze hry The Division), kde s sebou útok na jiného hráče přinášel jak výhody, tak i nevýhody. Tady to je čistě o eliminaci všech v dohledu. Což mi přijde jako velká škoda, jelikož se zde po hráčích nechce nic nového a PlayerUnknown’s Battlegrounds tak nenabízí nic, co bych už neviděl v jiných titulech stejného žánru. Hra tíhne ke klasickému deathmatchi na velké mapě, což zřejmě většině vyhovuje, ale já v tom vidím promarněnou příležitost.
Velká část hráčů se zřejmě rekrutuje z těch, kteří měli H1Z1 už po krk a doufali… vlastně nevím v co přesně. Možná prostě chtěli to samé, akorát na jiné mapě? Nebo si říkali, že TENTORÁT už to bude hotová a dokončená hra. Očividně NĚCO našli, jelikož se kolem PUBG voda doposud neuzavřela a titul si vede mimořádně dobře. Ve hře jsem zažil chvíle napětí a vzrušení jako v každých battle royale hrách.
Například když se sólo plížíte kolem keřů, přičemž bezpečná zóna se pomaličku zmenšuje a vy se nemůžete postavit a utíkat pryč, jelikož je to všude (kromě těch keřů) otevřená krajina, kde to jistě pokrývá nejeden hledáček odstřelovací pušky. V dálce přitom zaslechnete ozvěnu výstřelů, ale jak jsou daleko nebo odkud přicházejí, nemůžete dostatečně přesně učit. Prostě se posunujete pomalu kupředu, sledujete tabulku ukazující počet zbývajících hráčů (kterých je už jen deset) a doufáte, že neuslyšíte bzučení kulek kolem vaší hlavy. Nakonec se poblíž ozve hlasitý štěkot zbraní spolu s oznámením o úmrtí dalších 6 „uživatelů“. Teď je vaše chvíle! Zvednete se zpoza keřů a… schytáte kulku do palice! No, jsou i horší způsoby, jak prohrát, takže tohle vlastně ještě stálo za to.
Pokud se rozhodnete hrát ve skupině (a hlavně s přáteli), pak je PUBG neskutečná zábava. Hra se stále potýká s řadou bugů, problémy s optimalizací a nevyladěným systémem zásahů (hit register), kdy to někdy vypadá, že vás protivník zasáhl i přes deset centimetrů tlustou zeď. Ovšem ve skupině mohou tyto bugy vytvořit opravdu zábavné situace vedoucí k nejednomu záchvatu smíchu. Na druhou stranu se v partě můžete cítit přehnaně sebevědomě a vaše hrdost takhle utrpí ještě víc, když vás nevybíravě jednoho pro druhém sundá slečna zašitá v baráku a ještě se vám vysměje, pokud jste si nechali zapnutý voice chat.
Bohužel ani tyto napjaté a zábavné situace můj pohled na PUBG nijak nezměnily. Je to prostě jen další battle royale hra, jež nenabízí nic převratného nebo originálního. Bluehole zde, podle mého názoru, měli možnost napumpovat živou vodu do stagnujícího žánru. Místo toho se rozhodli prostě pokrčit rameny a udělat více toho samého. Mnohým to, zjevně, stačí, ale já zůstávám nepřesvědčen.
PUBG se má vybrodit ze statusu early access pro PC někdy v prosince a jelikož se 12. 12. chystá verze pro Xbox One, odhaduji, že se vydání uskuteční někdy kolem tohoto data. Novinkou má být pouštní mapa a přeskakování přes překážky (takzvaný vaulting).
Hrajete si rádi na snipery nebo prostě ve střílečkách „kempíte“? V tom případě budete u PUBG rozpolcení. Na jednu stranu se zde naskýtá spousta příležitostí, jak tiše a trpělivě odstřelovat jednoho hráče za druhým, ale nakonec vás PUBG donutí k pohybu, pokud nebudete chtít skončit usmažení elektrickým proudem. A v té chvíli, kdy opustíte své vyhřáté místečko v křoví, z vás je kořist!