V průběhu posledních let jsme měli možnost vidět řadu bizarních situací, jen málo z nich ovšem bylo tak šokujících, jako aktuální machinace okolo Rune 2, které ihned po vydání opustil jeho vývojářský tým. Pokud vás zajímá, jak to s hrou v současnosti vypadá a zač vše vlastně vydavatel hry žaluje zakladatele vývojářského studia Human Head, určitě pokračujte ve čtení následujících odstavců.
• Recenze (PC) • Novinky • Oznámení •
• Žánr: Akční RPG • Multiplayer: Ano (online, co-op) • Vývojář: Human Head Studios • Vydavatel: Ragnarok Game LLC • Platformy a Datum vydání: PC (12. listopadu 2019) • Homepage • Čeština: Ne
• Recenze: 12. 11. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Severský bůh lstí a falše, Loki, byl odjakživa problémista. Čas od času však vykonal skutek, kterým si své kolegy opět získal na svou stranu, tedy až do okamžiku, než způsobil smrt všemi milovaného Baldura. Ostatní obyvatelé nebes ho za tento nesmírně krutý skutek připoutali střevy jeho vlastního syna k ohromným kamenům držícím jej v šachu až do okamžiku, než nastane Ragnarok. Ve vyprávění, jež nám prezentuje Rune 2, se tento nebešťan osvobodil ještě před začátkem konce světa jen proto, aby se stal zvěstovatelem katastrofy, v čemž mu musí hlavní hrdina za každou cenu zabránit. Pomocnou ruku mu na jeho výpravě nepodá nikdo jiný než sám strážce Bifrostu, Heimdall, jenž přijde se způsobem, jak zlovolného bůžka špatností zastavit dřív, než odstartuje soudný den.
Loki je však stále bohem, takže to s jeho zastavováním nebude jednoduché. Pokud se s ním chcete utkat, nezbývá vám než získat několik legendárních artefaktů, po nichž bůh lstí touží, a nechat se od něj přenést do jeho sféry, kde je ochoten se s vámi střetnout. Nalezení magických předmětů ovšem není vůbec jednoduché, protože jejich majitelé se skrývají v jednotlivých částech překvapivě velkého herního světa. Za každý kouzlený předmět, který naleznete, dostanete v následném boji s Lokim jednu reinkarnační minci, jež představuje pojistku v případě, že byste skonali. Celkem si do bitvy se zlovolným bůžkem můžete vzít až pět penízků.
Přestože Rune 2 nabízí určitou formu kampaně, je příběh zaměřen jen na sběr artefaktů a následný boj s Lokim. Celkově mi zde dějová linka přijde jen jako cosi, co v tomto díle nemělo prakticky ani být, nakonec však tvůrcům došlo, že by komunita asi hodně nadávala, a tak se rozhodli, že přeci jen něco rychle slátají. Výsledným produktem jejich práce je možná právě proto hodně nekvalitní vyprávění, jež kvůli nutnosti neustále opakovat jednotlivé úkoly vyloženě čpí stereotypem. Abych byl upřímný, i když nebylo lineární dobrodružství v první Rune nic úžasného, nejednou jsem si na něj kvůli pochybným kvalitám příběhu prezentovaném jeho nástupcem se slzou v oku vzpomněl.
Vzhledem k tomu, že v Rune 2 bojujete proti severským bohům, nikoho asi nepřekvapí, že se příběh odehrává ve světě, který jako by vypadl ze stránek norských bájí. V momentu, kdy hru zapnete, se před vámi objeví vizuálně velmi surově vyhlížející svět, jenž je z velké části zalit mrazivým oceánem oddělujícím od sebe jednotlivé ostrovy. Každý kus oblasti, která není pokrytá vodou, nabízí hlavnímu hrdinovi místo k prozkoumání. V některých lokacích naleznete dávno zapomenuté ruiny, jinde zase trpasličí kovárny, sněhem zaváté jeskyně nebo nedávno opuštěná stanoviště vymalovaná krví svých původních obyvatel. Za sebe musím říct, že mi mapa přijde i přes veškeré její krásy občas hodně přeplácaná zbytečnými budovami a monumenty, což mi vadilo převážně v počátečních etapách hraní.
Jak již bylo v naší recenzi řečeno, mrazivý svět, po němž budete putovat, je nesmírně rozsáhlý. Velmi příjemně mě proto překvapila skutečnost, že ho hoši a děvčata z Human Head Studios dokázali slušně zaplnit. Na svých toulkách narazíte na různé typy divokých zvířat, lidí a mytických tvorů, v jejichž škále nechybí obři, trpaslíci ani nemrtvý draugové. Kdyby všichni táhli za jeden provaz, zřejmě by se jednalo o neporazitelnou koalici, naštěstí pro vás je univerzum Rune 2 místem, kde to žije, takže se můžete těšit na bitvy mezi zástupci odlišných druhů, kteří se budou navzájem rubat pro potěchu svých bohů. Je trošku škoda, že vývojáři nevyužili tento koncept s velkým potenciálem k vytvoření frakcí, k nimž byste se mohli v průběhu hraní přidat, celku by to jistě prospělo.
Za jistých okolností bych si dokázal průchod severského univerza Rune 2 slušně užít. Hra by ovšem nesměla mít v základu zabudované stopky, které vám na každý den vyměří něco přes hodinu. Když se vám do stanovené doby nepodaří získat artefakty a dostavit se k Lokimu, sám si vás předvolá do své síně, kde ho a jeho věrné musíte porazit, čímž fakticky skončí další fáze příběhu. Zajímavá je na celé situaci skutečnost, že odpočet nezastavíte ani aktivací herního menu, protože je komplet nastaven primárně na online, kvůli čemuž na něj rozhodnutí jednotlivce nemají až tak velký vliv, jak by si mohl člověk hrající v lokálním režimu myslet. Pokud se chcete s klidným svědomím třeba jít napít a nepřijít ani o sekundu z daného scénáře, nezbývá vám nic jiného než Rune 2 vypnout.
Komické je na celé situaci to, že Rune 2 vedle zabudovaných stopek nedisponuje prvky, které by vás úplně tlačily k postupu. I když je do hry implementován aspekt survivalu, jedná se spíše o jeho elementární verzi, takže jíst a pít musíte jen v případě, pokud si chcete rychle doplnit životy a výdrž ztracenou při boji. Přítomno je také těžení surovin – získané materiály tu lze následně použít k výrobě pestré škály předmětů a stavbě budov. V případě, že přemýšlíte nad tím, jaký má smysl stavět v tomto nejistém světě struktury, odpověď je prostá. Ukrývat se v nich budete před smrtící zimou pomalu zabíjející vše, co nenajde teplé útočiště. S tímto konceptem zřejmě přišel nějaký chytrolín, protože něco tak otravného a hlavně nedomyšleného jsem už dlouho neviděl.
Vedle prakticky nezničitelného útočiště slouží domy v Rune 2 ještě jako produkční centra, v jejichž útrobách naleznete kovadlinu, velký kotel na vaření, runovou dílnu a ruční brus. Výroba předmětů jakožto celek představuje díky své propracovanosti jeden z nejvýraznějších aspektů tohoto díla. Když se vám podaří sehnat dostatek materiálů, můžete svému šampionovi vytvořit na míru slušné spektrum zbraní, zbrojí a pochutin, jimiž dočasně navýšíte jeho bojovou efektivitu. Mimo dobrou výstroj je pro úspěch v Rune 2 hodně zásadní také její stav. Vše, co na sobě máte, se totiž stabilně opotřebovává, takže když si nedáte pozor, klidně se vám může stát, že se v průběhu boje ocitnete bez svého nástroje smrti proti po zuby ozbrojeným válečníkům.
Knihy zaměřené na báje a pověsti popisují řadu cest, jimiž se dá dosáhnout božství. Zatímco v některých svazcích se hrdinové vyloženě obětovávají za své bližní, nebo konají legendární činy umožňující jim vystoupat k nebesům, v Rune 2 se stanete součástí božské plejády bez toho, abyste se u toho museli ušpinit. Stačí jen vytáhnout kreditní kartu a zaplatit určitý obnos, čímž dostanete přístup k vlastní verzi herního světa, ve které budete moci jakožto správný bůh ovlivňovat počasí, výši odměn a počet kleteb, jež jej sužují. Za jistých okolností bych v myšlence privátních serverů neviděl až takový problém, kdyby ovšem vývojáři nabízeli lokální alternativu s podobnou škálou nastavení, která tu z pro mě neznámých důvodů vůbec není.
Buď zaplatíte, nebo dostanete univerzum v jeho základní podobě. Tvůrci Rune 2 se minimálně v mých očích tímto krokem řadí mezi vývojářskou smetánku, v jejichž řadách lze nalézt třeba Bethesdu s jejím Fallout 76, který taktéž nabízí platícím hráčům více než těm, jež za dostatečný příspěvek k dalšímu fungování studia považují nákup základní hry. Upřímně proto doufám, že se v Human Head Studios nad svým aktuálním počínáním ještě zamyslí a v následujících dnech dodají širší škálu nastavení i do lokální hry, jíž by přítomnost rozsáhlejšího spektra možností, kterými vám bude celý příběh prezentován, jen prospěla. Zapracovat by však neměli jen na tomto prvku, jejich dílo je totiž sužováno hromadou různě závažných bugů narušujících celkovou hratelnost.
V průběhu hraní jsem se nejednou setkal s monstry zaseklými na skalách a řadou jiných podivností, z nichž mě nejvíce vytočila situace, kdy jsem hodil meč po válečníkovi, načež se zasekl do skály, v níž bude zřejmě rotovat až do konce věků. Zcela v pořádku bohužel není ani optimalizace, na které lze vidět nezkušenost vývojářů neschopných si zcela poradit s otevřeným světem, do něhož Rune 2 zasadili. Je vskutku škoda, že se raději nevydali podobně jako tvůrci prvního Rune spíše cestou uzavřených koridorů, ve kterých by se jim jistě podařilo vyhnout nejen nepřebernému množství bugů, ale také citelným propadům fps, s nimiž se při hraní v těchto dnech setkáte až překvapivě často.
Každý správný tvůrce před začátkem vývoje svého projektu věnuje určitý čas četbě knih, z nichž čerpá inspiraci pro svou následující tvorbu. Vývojáři z Human Head Studios se v této etapě zřejmě začetli do příběhu z pera Josefa Čapka, Jak si pejsek s kočičkou dělali k svátku dort. Jejich dílo totiž zastupuje hned několik žánrů, žádný z nich však není zpracován tak, aby ve vás ve finále zanechal pozitivní dojem. Příběh působí téměř zbytečně, což je zřejmě způsobeno tím, že vývojáři Rune 2 cílí hlavně na hru pro více hráčů, ani ta ovšem nepředstavuje kvůli chudému vývoji hlavního protagonisty a odfláklému survivalu nic, z čeho by si člověk sedl vyloženě na zadek. Titul táhne hlavně dobrý soubojový systém spolu s atraktivním zasazením a dobře položenými základy celku.
Rune 2 mělo na počátku své cesty velký potenciál, který jeho tvůrci naprosto pohřbili za pomoci neskutečného množství zbytečných nápadů, jež se rozhodli do svého díla zakomponovat. Kdyby vytvořili lineární RPG nebo kvalitní survival s vikingskou tématikou, udělali by lépe. Vzhledem k tomu, že hra samotná není úplně dělaná pro jednoho hráče, měli by o její koupi uvažovat primárně skupinky hledající titul, v němž by se mohli vydat na chladný sever a porubat tam pár monster. Milovníci kvalitních RPG, koridorových adventur a propracovaných světů s impozantním příběhem by mu ovšem měli dát košem, jelikož jim nemá co nabídnout. Za sebe investici do Rune 2 doporučuji jen na vlastní nebezpečí, protože se jedná o kus, který nemusí sednout každému.
• Zdroje: Vlastní
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i3-4340 3.6GHz / AMD FX-6300 | Intel Core i5-4590 3.3GHz / AMD FX-8350 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 760 / AMD Radeon HD 7850 | NVIDIA GeForce GTX 970 4GB / AMD Radeon RX 470 4GB |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 8 GB | 8 GB |
Pevný disk | 25 GB | 25 GB |
• Novinka: 9. 12. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Život člověku přichystá různá překvapení, když jste však s někým smluvně domluvení na odvedení určité práce, očekáváte, že ji udělá. V momentu, kdy Ragnarok Game podepisovali smlouvu s Human Head Studios, jistě nepočítali s tím, že vývojářské studio ihned po dokončení Rune 2 zavře krám a přesune všechny své zaměstnance do Bethesdy, která je uvítá s otevřenou náručí. Nakonec se tak ovšem stalo, čímž byla odstartována jedna z nejbizarnějších kauz posledních týdnů. Vedení Human Head Studios o svém plánu totiž před jeho uskutečněním neřeklo nikomu ani slovo, takže překvapeni byli nejen důvěřiví hráči, kteří si jejich hru koupili, ale také vydavatel, počítající s tím, že se Rune 2 budou jeho tvůrci ještě nějaký ten pátek věnovat.
Podle aktuálních vyjádření vedení Ragnarok Game jim Human Head Studios dokonce odmítlo dát do rukou kódy finální verze Rune 2, kvůli čemuž s jejím stavem může dělat skutečně jen minimum, a tak se rozhodlo, že nezbedné vývojáře. Důvodů k žalobě je dle vypuštěného dokumentu hned několik, nechybí mezi nimi třeba bod zaměřený na porušení kontraktu či podvodné praktiky. Vývojáři samotní se bohužel nechtějí k nastalé situaci vyjadřovat, stejně tak nereaguje na dotazy ani Bethesda, která má do jisté míry také máslo na hlavě.
Vzhledem k tomu, jak náhle k zavření Human Head Studios došlo, je vysoce pravděpodobné, že se Ragnarok Game podaří ve finále získat nejen značku Rune 2, ale také sumu sto milionů dolarů, které žádají jakožto kompenzaci za způsobené škody. Osobně Ragnarok Game v tomto sporu fandím, přestože nejsem velkým fanouškem vydavatelů, Human Head Studios však podrazili všechny, kteří jim věřili, a tak si nyní zaslouží řádný trest. O následujícím vývoji celé situace vás budeme i nadále informovat v našich novinkách.
• Zdroje: bgrfirm.com, PC Gamer
• Novinka: 14. 11. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Od vydání naší recenze na Rune 2 neuplynul ještě ani den a už tu pro nás vývojáři z Human Head Studios mají nepříjemnou novinu. Studio končí. Ano, čtete správně. Ihned po vypuštění hry se společnost, jež o ní měla v následujících týdnech a měsících pečovat, rozhodla ukončit svou činnost. Důvodem ke konci nemá být nic jiného než žalostná finanční situace, kterou výrazně nevylepšily ani prodeje Rune 2, jež zřejmě nedosahovaly nějak zvlášť vysokých hodnot. Osobně si myslím, že právě mizerná čísla v rámci prodejů pravděpodobně představovala poslední hřebíček do rakve dvaadvacet let fungujícího nezávislého studia.
O svou budoucnost se však tvůrci obstojně zabugovaného Rune 2 podle všeho bát nemusí. Vydání jejich nedokonalého produktu totiž zaznamenala společnost Bethesda, která si všimla jejich nesmírného talentu a ocenila jejich schopnost vypustit do světa nehotovou hru tím, že jim ihned nabídla práci ve svém nově otevřeném studiu Roundhouse Studios. To bude dle aktuálně dostupných informací pracovat na dosud neoznámeném projektu. Přestože mě titul z dílen Human Head Studios učaroval jen do jisté míry, nejednalo se o vyloženě špatný kousek. Popravdě mělo Rune 2 slušný potenciál, a tak jsem doufal v to, že z něj jeho stvořitelé udělají lepší dílo.
Nakonec se bohužel rozhodli vydat odlišnou cestou, což minimálně za sebe považuji za podraz platících zákazníků. Ti si totiž koupili jejich hru v domnění, že o ní tvůrci budou nějaký ten pátek pečovat, k čemuž nakonec nedojde, protože Roundhouse Studios rozhodně nebudou mít v popisu práce starat se o nedodělek zavřeného Human Head Studios. Pokud by měli vývojáři stojící za Rune 2 v těle kousek cti, oznámili by světu aktuálně vypuštěnou jobovku před vydáním jejich díla. Případným zájemcům by dali tímto krokem možnost výběru, zda chtějí, či naopak nechtějí podpořit výtvor, jehož vývoj už nadále zřejmě nebude pokračovat.
Doslova zarážející je na celé záležitosti fakt, že vydavatelská společnost Ragnarok Game (starající se o distribuci hry) o tom, že se vývojáři z Human Head Studios chystají skončit, neměla ani ponětí, až do momentu, než tuto zprávu začala šířit světová média. Tvůrci Rune 2 nakonec tedy nepodrazili jen důvěřivé hráče, ale také distributora. Ten s nimi měl naštěstí smlouvu, podle níž mají zaměstnanci Human Head Studios pracovat na Rune 2 i v roce 2020 a přenést jej na další platformy. Ve finále se těchto prací bude muset ujmout tým externistů, moc ovšem nevěřím tomu, že by celou situaci zachránil. Pokud by došlo v této události k zásadní změně, budeme vás informovat v následujících novinkách.
• Novinka: 16. 9. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Přestože severští bohové nezasahují tolik do osudu smrtelníků jako božstva jiných kultur, v Rune 2 se rozhodnou udělat výjimku, protože je samotné bude hlavní antagonista Loki aktivně ohrožovat. Primárnímu protagonistovi díky tomu po splnění několika výzev nabídnou, že si může jednoho z bůžků vybrat za svého patrona. Poklonit se půjde celkem před třemi nebešťany, kteří vás za to, že ohnete koleno, odmění po svém. Odin dá vašemu hrdinovi k dispozici své havrany, Hel jej naučí magii a Thor mu poskytne schopnost, díky níž bude moci v boji použít elektřinou nabité kladivo. Osobně mě aktuálně nenadchl žádný ze zmíněných. Snad jejich unikátnost vývojáři ještě v následujících týdnech upřesní a vytvoří kolem nich auru atraktivity.
Jakmile si vyberete jednoho ze severských bohů, odstartuje závod, jehož výsledek nerozhodne o ničem menším než o osudu celého Midgardu, který je kvůli Lokiho zlovůli místem, kde vládne chaos a destrukce. Do boje proti tomuto mazanému bohu a jeho legiím se můžete pustit buď sami, nebo s kamarády, díky nimž bude hraní Rune 2 jistě citelně zábavnější než za předpokladu, že jej absolvujete sami.
Zvolit si spolu s kamarády svého patrona, jež za vámi bude při boji proti Lokimu stát, budeme moci až 12. listopadu, což je hodně překvapivé, protože původně k nám tento kousek měl dorazit už v těchto dnech. Namísto finální verze nakonec od vývojářů dostaneme otevřenou betu, ve které si budeme moci otestovat multiplayer, v němž se na bojišti utká až šestnáct hráčů. Pokud vás zajímá fungování MP části Rune 2, a chtěli byste si ji vyzkoušet, zakroužkujte si v kalendáři datum 20. září od tohoto dne bude totiž možné si na dva dny tuhle očekávanou novinku otestovat.
• Zdroje: YouTube (Epic Games), Tisková zpráva
• Novinka: 29. 7. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Když bylo Rune 2 oznámeno, většina hráčů očekávala, že se tato akční adventura vydá ve šlépějích svého úspěšného předchůdce, který sice nepatřil mezi kdovíjaké pecky, přesto však dokázal svět svou osobitostí zaujmout. Prvním větším videem se záběry z hraní jim ale vývojáři rychle vzali vítr z plachet, protože je na první pohled zřejmé, že se nové Rune od prvního dílu pokouší v mnohém odlišit. Tvůrci se totiž rozhodli, že jejich hra bude disponovat systémem výroby předmětů a těžby surovin, které dobře zná každý, kdo měl někdy možnost hrát některý z mnoha survivalů, s nimiž se v minulých letech doslova roztrhl pytel. Zda je to dobrý krok, je skutečně otázkou, jelikož minimálně mé maličkosti tento koncept k Rune zrovna dvakrát nesedí.
Relativně příjemným překvapením je soubojový systém, kterým Rune 2 disponuje. Hráči je dán podobný koncept jako ve většině akčních adventur, takže se můžeme těšit na dynamické střety, v nichž bude nutné si stabilně hlídat nejen počet životů, ale také výdrž, která vám umožňuje zasazovat silnější rány a bránit se proti nepřátelským výpadům. Zajímavé je, že každý předmět bude mít v Rune 2 určitou míru odolnosti, po jejíž vyčerpání se prostě a jednoduše rozpadne, což vás v průběhu některých soubojů moc nepotěší. Systém výroby nástrojů vám naštěstí nabídne po určité době pokročilejší nástroje a zbraně, takže vás tento aspekt v pozdních etapách hraní nebude muset tolik trápit.
Při hraní Rune 2 se samozřejmě nebude hráč věnovat jen boji, ale také objevování herního světa, který má být nebývale rozsáhlý. Nabídnuto vám bude několik od sebe odříznutých ostrovů, k nimž se bude možné doplavit za pomoci vámi vlastnoručně vyrobeného raftu. Každá z lokací má mít dle slov tvůrců unikátní obyvatele zasvěcené některému ze severských bohů. Narazit v herním světě můžete na následovníky Lokiho, Odina či na nemrtvé, kteří se s ostatními nebudou moc dobře snášet. Těšit se můžeme na to, že herní svět půjde prozkoumávat s několika kamarády. Je trošku překvapivé, že dosud nebylo oznámeno datum vydání, hra by k nám měla však dorazit už brzy.
• Zdroje: YouTube (Giant Bomb)
• Oznámení: 26. 5. 2019 • Autor: Štěpán Lenk
Rune: Ragnarok, respektive Rune, respektive Rune 2, jak po poslední změně zní aktuální oficiální název, je pokračování stařičké akční adventury z roku 2000. Human Head Studios práce na tomto projektu oznámili v roce 2017, a i když se zjevně stále nemohou shodnout na tom pravém jménu pro svou hru, vývoj údajně pokračuje přesně podle plánu.
Od původního Rune z roku 2000, což byla čistokrevná akční adventura, ovšem Rune 2 provedlo velký žánrový skok a hupslo rovnou do škatulky open-world akční RPG. Během nedávného streamu na Twitchi Human Head Studios uvedli, že se vžijeme do role mladého válečníka (nebo válečnice, záleží na vás), který se přimotá do konfliktu mezi bohem hromu Thorem a Lokim, tedy do událostí vedoucích v konečném důsledku až k Ragnaroku, tedy konci světa.
Severská mytologie nadále zůstává ústředním motivem příběhu série Rune, stejně tak jako brutální souboje zůstaly klíčovou částí hratelnosti. Nepřátelům budete opět moci usekávat končetiny pomocí slušné nabídky chladných zbraní, typických pro éru Vikingů a dalších severských nájezdníků. Oproti původní hře ale tvůrci koncept obohatili o cestování rozsáhlým otevřeným světem, sbírání materiálů a následné craftování zbroje, výbavy a zbraní, to vše bude navíc okořeněno trochou nadpřirozených schopností.
Rune 2 chce svým hráčům zprostředkovat silný příběhový zážitek, toto dobrodružství s mrazivým nádechem severské krajiny ale budete moci absolvovat i v co-op režimu s druhým hráčem, nemluvě o multiplayerovém deatchmatch módu. Ten byl nedílnou součásti už i původního Rune, Human Head Studios tedy zjevně kráčí cestou sequelu věrného svému předchůdci.
Co se týče data vydání a platforem, na které Rune 2 míří, tvůrci mají celkem jasno. Přesné datum vydání zatím není známo, hra ale určitě dorazí už toto léto, ale pouze na PC a Epic Games Store. Human Head Studios ovšem na svém Twitchi přiznali, že Epic Games Store exkluzivita je pouze dočasná a časem můžeme očekávat verze i pro ostatní PC launchery.
Stejně tak přišla na přetřes i verze pro konzole, na toto téma jsme se ale dočkali pouze prohlášení, že tato možnost existuje a v budoucnu by si to tvůrci určitě přáli, rozhodně se však nejedná o žádné oficiální prohlášení. Pokud si tedy tuto vikingskou akci budete chtít užít na své oblíbené konzoli, doporučuji se začít preventivně modlit k samotnému Odinovi.
Rune 2 se tak profiluje jako slibně vypadající akční RPG, drsnou rubačku z prostředí severské mytologie jsme tu navíc už nějakou dobu neměli, takže se těšíme. Osobně mám ale menší obavu, jestli se tvůrci až zbytečně nevzdalují od konceptu prvního dílu a do čistokrevné akční hry plné skvěle zpracovaných a brutálních soubojů se nesnaží až násilně naroubovat RPG prvky a otevřený svět, což je v posledních letech velmi oblíbená kombinace. Snad mě Human Head Studios velmi brzy vyvedou z omylu.
• Zdroje: Epic Games YouTube, Human Head Studios Twitch