Legendární vývojářské studio Rare zná většina hráčů z přelomu milénia. Nyní se však tato kreativní parta snaží vrátit na scénu s online akcí Sea of Thieves, která by měla hráče uchvátit především osobitým zasazením a zajímavými herními mechanizmy. Do jaké míry se jim návrat na výsluní povedl a jak si v našich očích stojí jejich dílo, vám poví recenze.
Sea of Thieves (hra)
Online akční adventuru Sea of Thieves vyvíjí studio Rare a vydává společnost Xbox Game Studios. Titul vychází 20. 3. 2018 na PC a Xbox One bez české lokalizace. Hra obsahuje multiplayer. | Homepage
Články: | Recenze – (PC) | Sea of Thieves po dvou letech (TÉMA) |
• Recenze: 22. 3. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Předtím, než se v Sea of Thieves vydáte na moře, si musíte vybrat jednoho z mnoha náhodně generovaných zástupců pirátského řemesla, kteří čekají jen na to, až se jich někdo ujme. Volit si můžete ze starých mořských vlků, vypracovaných mužatek, stařičkých dam, zmrzačených svalovců či ze zelenáčů, na nichž jde vidět, že oceán nebude tak úplně jejich druhým domovem. Vytvořit si lze pouze jednoho zlosyna na jeden účet, takže při tvorbě je třeba dávat pozor na to, zda se vám daný jedinec líbí či nikoliv. Vámi vyvolená postava tu zastupuje prvek hlavní úložné pozice. V momentu, kdy ji smažete nebo nahradíte jiným padouchem, přijdete prakticky o celý předchozí postup, což není zrovna ideální. Osobně bych uvítal možnost mít k dispozici větší počet stálých korzárů.
Nevybíráte si jen hlavního protagonistu, ale také loď, na jejíž palubě se budete za dobrodružstvím plavit. K dispozici máte buď malou dvoumístnou šalupu s jedním stěžněm a párem děl, anebo velkou, po zuby ozbrojenou galeonu určenou pro tři až čtyři námořníky. Při každém přihlášení do Sea of Thieves si můžete vždy navolit nové plavidlo bez jakékoli penalizace. Dovoleno je vám tím pádem bez větších omezení otestovat jak malou a velmi rychlou kocábku, tak i těžkopádného obra, kterého na jeho plavbě jen tak něco nezastaví. Každá z bárek má svá pro a proti. Osobně jsem si zřejmě více zamiloval mocného, leč toporného titána s řadou dělových hlavní, s nimiž jsem mohl rozsévat zkázu.
Obrázek 1: Při tvorbě postavy je v Sea of Thieves nutné dávat pozor na vzhled vašeho reka, protože ho následně lze ovlivnit jen do jisté míry. Obrázek 2: Vedle živých hráčů se vám budou v Sea of Thieves často do cesty plést také kostlivci.
Na cestách oceánem budete často narážet na různé náhodné události, jež vám umožní prozkoumat potopené křižníky či zpacifikovat pořádně naštvané kostlivce. Vedle řady vraků a truhel s pokladem v Sea of Thieves najdete také klasické úkoly, jež vám zadají členové místních společenství. Zástupci cechu Hromadičů zlata vás budou kupříkladu vysílat na dobrodružné výpravy, jejichž cílem nebude nic menšího než získat truhlice plné zlata a legendárních předmětů, které lze dobře zpeněžit. Vyznavači kultu duší po vás naopak budou požadovat, abyste si vzali své zbraně a postarali se o nemrtvé rozeseté po celém světě. Nejobyčejnější přání bude mít zřejmě Kupecká gilda, jíž ke štěstí postačí pravidelné dodávky kuřat, střelného prachu a divokých prasat.
U každého herního společenství si budete prostřednictvím plnění specificky orientovaných zakázek vytvářet reputaci – ta vám otevře nové kosmetické předměty, zajímavější typy vybavení a náročnější úkoly. Po dosažení určité úrovně věhlasu u všech frakcí vám bude umožněno vydat se na cestu, na jejímž konci se stanete pirátskou legendou. Mezitím, co budete o titul nejslavnějšího korzára všech dob usilovat, se můžete vydávat na výpravy na kostlivci poseté ostrovy ukrývající legendární poklady. Abych byl upřímný, trošku se o dlouhodobou životnost Sea of Thieves bojím, protože reálně nenabízí obsah, který by vás byl schopný, podobně jako u jiných podobných projektů, udržet po stovky hodin. Snad na tom tvůrci ještě zapracují.
Každou ze zmíněných činností budete moci v Sea of Thieves provádět buď sami nebo s malou či středně velkou posádkou tvořenou hráči, jejichž sestavu lze definovat jen pomocí přímé pozvánky. Jedinci bez přátel si budou muset vystačit s náhodně vybranou partou, jež by se s nimi měla starat o bezproblémový chod lodi. Za ideálních podmínek se jeden člen týmu ujme kormidla a zbývající tři by si měli rozdělit plachty, jež budou stabilně kontrolovat, natahovat a natáčet tak, aby co nejvíce využily sílu vanoucího větru. Samotné ovládání lodi je tu podle mého mínění navrženo velmi slušně. Pokud všichni dělají, co mají, a počasí vám přeje, dostanete se s vaší kocábnkou během chvíle prakticky kamkoli. Ne vždy vám však osud jde na ruku.
Obrázek 1: Na začátku každé mise dostanete list, v němž můžete nalézt informace o zakázce. Obrázek 2: Nalézt lze v Sea of Thieves různé typy truhel, některé z nich mohou být dokonce prokleté. Obrázek 3: Velkolepá galeona je aktuálně nejsilnějším plavidlem v Sea of Thieves.
Čas od času se v Sea of Thieves setkáte se situací, v níž budete muset kromě svého kormidelnického umu užít také hrubou sílu. Námořní bitvy a střety s netvory z hlubin jsou tu zpracovány hodně kvalitně. Starat se v jejich průběhu budete muset o stav trupu lodi, zatopení spodních palub a o děla, která je nutné stabilně zásobovat municí. O něco méně se podle mě povedl design kontaktního soubojového systému – ten není až tak záživný, jak by mohl za určitých okolností být. Kdyby si tvůrci trošku více pohráli s návrhem jednotlivých úderů, jež je možné provést šavlí, celý tento mechanizmus by působil daleko svižnějším dojmem. Snad na tomto aspektu autoři ještě zapracují, jeho topornost lze totiž akceptovat skutečně těžko.
Svět Sea of Thieves je v současnosti plný extrémně vyčuraných pirátů, kterým nemůžete za žádných okolností věřit. V jednom momentu si nadšeně připíjíte grogem na přátelství a ve druhém se vám snaží vrazit kudlu do zad. Zažil jsem kupříkladu situaci, v níž jsme s naší lodí jedné neutrálně vyhlížející posádce pomohli při útoku mocného krakena. Namísto díků do nás její členové po zastrašení mořského monstra začali pálit jednu dělovou salvu za druhou, což od nich nebylo moc pěkné. Bohužel pro ně nás bylo víc, během chvíle jsme je tedy přemohli a jejich otravnou kocábku poslali ke dnu, kam dle našeho mínění patřila. Aktuálně je komunita Sea of Thieves hodně divokého ražení, je proto nutné si neustále dávat pozor a od kolegů pirátů očekávat jen to nejhorší.
Obrázek 1: Pokud na vaší výpravě v Sea of Thieves zemřete, jste ihned poslání na tajemnou loď plnou duchů, z níž vás pustí až za pár vteřin po vašem příchodu. Obrázek 2: Tento výukový kus skály vám jasně ukazuje, co se vám stane, když budete dlouho plavat v moři.
Nejhůře jsou na tom v Sea of Thieves nyní zřejmě osamělí vlci a jednotlivci, kteří se rozhodli jít do tohoto titulu na vlastní pěst. První zmíněná skupinka je nucena stabilně bojovat s řízením lodi a početnějšími pirátskými družinami. Druhá je postavena proti záludnějšímu nepříteli. Za určitých okolností totiž musí čelit vlastní posádce, která dokáže jednotlivce celkem slušně šikanovat. Stejně jako v řadě jiných kooperačně orientovaných her, i zde hraje zásadní roli aspekt většiny. Když narazíte na tříčlenný tým, jemuž se z neznámých důvodů znelíbíte, dobrodružství si moc neužijete. Jeho členové vás totiž pomocí hlasování pošlou do vězeňské kajuty, kde vás mohou držet a zvracet na vás tak dlouho, jak se jim jen zlíbí. Osobně doufám, že se tvůrcům časem podaří tento prvek upravit.
V momentech, kdy se nebudete plavit za dalším dobrodružstvím, úkolem, obchodem či nepřátelskou lodí, vám Sea of Thieves umožní na chvíli si oddechnout. Krátkodobé siesty jsou tu především proto, abyste si v jejich průběhu mohli opravit plavidlo nebo vzít do rukou dalekohled a pořádně se pokochat okolím, jež toho ke koukání rozhodně nenabízí málo. Když si vylezete až nahoru do strážního koše, můžete leckdy spatřit sluncem zalité pláže, na obzoru se rýsující bouře, respekt vzbuzující vodní tornáda či elegantní skaliska, s nimž byste se zaručeně přímo střetnout nechtěli. Sea of Thieves vypadá dle mého názoru i přes velmi osobitou stylizaci skutečně pěkně. Prakticky každý přírodní úkaz, kus země nebo kocábka tu ve vás díky charakteristickému vizuálu vyvolá jiné emoce.
Velmi specificky zpracovaný grafický kabátec není jediným prvkem, který budu v této části recenze detailně rozebírat. Vývojářům z Rare se pod dozorem Microsoftu povedlo také vyladění technické stránky jejich díla. Přes oku lahodící vizuál mi Sea of Thieves po celou dobu hraní jelo na nejvyšší detaily stabilně bez větších propadů snímků (60+ fps) či pádů hry. Stěžovat si popravdě nemohu ani na stabilitu serverů, které na rozdíl od těch, jež nabízí Ubisoft, bez větších problémů zvládly nápor hráčů, kteří se chtěli se svými přáteli vydat na otevřené moře v den vydání. Oproti bety se Sea of Thieves v mnoha ohledech hodně posunulo, za což tvůrce chválím, protože se tímto způsobem jasně distancovali od autorů, jejichž projekty jsou po vypuštění polohratelné, či dokonce nehratelné.
Obrázek 1: V pozdních fázích hry budete v Sea of Thieves spolu s ostatními hráči útočit na pevnosti plné nemrtvých. Obrázek 2: Pro zábavu si lze vlézt do děla a nechat se vystřelit do oblak, či proti nepřátelské kocábce. Obrázek 3: ledání pokladů má v Sea of Thieves své kouzlo.
Sea of Thieves je jedním z nejosobitějších projektů, na nichž měl Microsoft možnost v posledních letech spolupracovat. Vývojářskému studiu Rare se podařilo vytvořit zajímavý titul, který milovníkům pirátství a námořnictví nabídne vše, po čem jejich srdce touží. Nalézt v něm mohou slušné spektrum lokací, rozsáhlou paletu úkolů, dobře navržené ovládaní lodě a samozřejmě širý oceán, po němž se mohou plavit. Mezi hlavní problematické aspekty tohoto díla patří dle mého názoru čtyři prvky. Ke dnu jej táhne kontaktní soubojový systém, jistá míra stereotypu, absence většího prostoru pro vlky samotáře a přestřelená cena, která řadu hráčů od nákupu bohužel jistě odradí, protože si ji hra obhájí skutečně jen s vypětím všech sil.
Investici do Sea of Thieves bych doporučil především po kooperaci žíznícím milovníkům pirátské tématiky, kteří mají stejně smýšlející přátele, jež jsou ochotni si s nimi po řadu hodin hrát na piráty. Vyhnout by se mu naopak měli jazyk (tj. zejména angličtinu) neovládající jedinci bez podobně smýšlejících parťáků a vlci samotáři, na něž tu čeká jen bída a utrpení, protože jim to plnohodnotné posádky pořádně osladí. Osobně bych s koupí kvůli absenci hutnějšího endgame obsahu chvíli počkal na to, až tvůrci odhalí většinu svých karet, jež prozatím zůstávají skryty. Tato recenze byla napsána na PC verzi.
Obrázek 1: Na základnách budete nakupovat předměty a spolupracovat s gildami. Obrázek 2: Rozbouřený oceán vám dokáže pořádně zavařit.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
• Novinka: 22. 11. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Kdyby mi někdo v prvních dnech po vydání Sea of Thieves řekl, že se této hře podaří nejen přežít, ale také pomalu vzkvétat, zřejmě bych nesouhlasil, protože v té době se jednalo o titul, jehož potenciál nebyl kvůli řádnému okleštění moc velký. Vývojáři z Rare se však rozhodli, že to i přes řadu negativních ohlasů nevzdají. Díky jejich velkému úsilí tu nyní máme hodně kvalitní pirátskou adventuru se stabilní komunitou dychtící neustále po novém obsahu, který se jim Rare snaží poskytovat, přestože za svou práci nechtějí ani halíř. Nebo lépe řečeno, doposud nechtěli za svou práci platit, aktuálně však do Sea of Thieves dorazila zvířátka, jejichž prodejci je zlato, jež získáváte z misí úplně ukradené. Namísto něj požaduje extrémně vzácné starodávné mince.
Official Sea of Thieves Content Update: The Seabound Soul
Kromě skutečně zásadních novinek přináší Sea of Thieves - The Seabound Soul do hry také řadu kosmetických úprav, jež lze zakoupit za reálné peníze.
Ty lze v Sea of Thieves získat hned dvěma způsoby. Buď se můžete vydat na lov zlatých kostlivců, vybavených pytli plnými vzácných mincí, nebo vytáhnout kreditní kartu a poslat Rare určitý finanční obnos, za který budete ihned odměněni třpytivými penízky. Nakoupit lze prémiovou měnu klidně i za jediný dolar. Když ovšem budete chtít vývojáře řádně podpořit, máte možnost si koupit třeba Glittering Tribute of the Ancients v hodnotě třiceti čtyř dolarů, který vám dá k dispozici čtyři tisíce, za něž si pořídíte třeba nové emoce pro vašeho piráta, nebo vizuální úpravy pro svou loď. Hodnota zvířátek samotných byla Rare stanovena na pět set za jednoho virtuálního tvora, jehož lze následně za pomoci další investice obléct do slušivého oblečku či mu dát krásnou čapku.
Přestože jsou zvířátka fajn věc, rozhodně se nejedná o hlavní tahoun The Seabound Soul. Tím je podle všeho příběh plný duchů, jenž se zaměřuje na legendu o lodi Ashen Dragon, po jejímž pokladu budou dobrodruzi tentokrát pátrat. Pomáhat jim v tomto nesnadném úkolu bude její mrtvý kapitán, jehož duch má být primárním vypravěčem celého příběhu, který na první pohled vypadá hodně dobře. Kromě nové dějové linky má The Seabound Soul rozšířit Sea of Thieves také o ohnivé láhve schopné spálit nepřátelské plavidlo během chvíle na popel. Na kompletu je vidět, že o něj Rare opravdu pečují, tak snad jim aktuální tempo vydrží i příští rok.
• Zdroje: YouTube (Sea of Thieves)
• Novinka: 26. 7. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Jak už bylo řečeno, start Sea of Thieves se moc nevydařil. Přestože se nejednalo o špatnou hru, celku scházel obsah, který byl jeho tvůrci přidán bezplatně až po měsících. V současnosti je z tohoto kousku relativně atraktivní dílko, jež už nepotřebuje tolik pozornosti jako v počátečních týdnech, a tak se jeho autoři pustili do tvorby prvků, které jsou spíše kosmetického ražení. Dorazit do jejich projektu nyní mají různé typy zvířátek doprovázející hráče na jejich cestách. V elementární škále mazlíčků bychom měli dle slov vývojářů nalézt opičky, papoušky, kočičky a další roztomilou havěť, s níž bude její pán moci aktivně komunikovat a provádět různé typy zábavných kousků. Zpočátku představené spektrum nebude podle všeho konečné, takže se časem dočkáme nových přírůstků.
Official Sea of Thieves Developer Update: July 23rd 2019
Nejnovější video od vývojářů z Rare detailně představuje komunitě okolo Sea of Thieves situaci se zvířátky.
Bezplatný obsah nejde produkovat věčně. Jasné to bylo i vývojářům z Rare. Dlouho však odkládali krok, v jehož rámci spustí obchod s předměty za reálné peníze. Nakonec k němu ale přistoupili, protože finance se sami nevydělají. Právě představená zvířátka mají být hlavním tahounem krámu, ve kterém po vás budou požadovat číslo vaší kreditky. Nabízeny vám v něm však budou také kosmetické balíčky, různé typy vizuálních vylepšení a animací, jimiž bude disponovat vaše postava. Primární pro autory Sea of Thieves je především to, že placenými přídavky nikoho nezvýhodní, za což je v naší redakci chválíme, jelikož ne každý touto cestou kráčí. Zajímavé je, že se tvůrci chtějí plně vyhnout oblíbeným loot boxům, které je dlouhodobě možné najít ve většině velkých her.
• Zdroje: YouTube (Sea of Thieves)
• Novinka: 16. 4. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Jak již bylo řečeno na startu, ne každému tvůrci se podaří vydat své dílo v takovém stavu, aby se plně zamlouvalo komunitě. Vývojáři z Rare si naštěstí svůj omyl velmi rychle po vypuštění Sea of Thieves uvědomili a začali do své hry sypat jedno bezplatné obsahové DLC za druhým. Možná právě díky jejich snaze se po čase z jejich kousku stalo relativně obstojné MMO, jehož hráčská základna je mnohem aktivnější než komunity u konkurenčních děl. Aby autoři svou komunitu odměnili za věrnost, nadělí jí na konci tohoto měsíce významné rozšíření přidávající PvP režim a sérii příběhových misí, která dá hráčům konečně dlouho žádanou kampaň. Ano, zrak vás nešálí. Skutečně se můžete těšit na dějovou linku mající hlavu u patu.
Sea of Thieves – výroční update (trailer)
Trailer k Sea of Thieves oznamuje světu, že se hráči mají nač těšit, protože k nimi míří nové příběhy, PvP režim a řada dalších inovací.
Stejně jako v případě předchozích rozšíření nám bude i kampaň v Sea of Thieves servírována postupně, takže na začátku dostaneme k dispozici jen kapitolu Shores of Gold. Ta má prakticky odstartovat sérii s názvem Tall Tales zaměřenou na hledání pokladů dávno ztracených dobrodruhů, jejichž deníky budete na svých cestách nacházet. Všechny scénáře mají dle vývojářů z Rare disponovat kvalitním soundtrackem, dabingem postav a krátkými videi, sloužícími k lepší prezentaci jednotlivých momentů. Každá výprava by mimoto měla být určitým způsobem unikátní, takže se můžeme těšit na specifické aktivity a řadu inovativních mechanizmů posouvajících celek zase o kus kupředu.
Obsahové rozšíření nepotěší jen fanoušky kvalitních příběhů. Sea of Thieves bude spolu s dějovou linkou obohaceno také o PvP režim, díky kterému vývojáři značně vylepšili fungování poškození u lodí, takže je po následujícím updatu půjde zbavit stěžně či jinak pocuchat, což vítám, protože mě opravování pěti děr podpalubí moc nebralo. Přidána by měla být do hry dokonce i harpuna, s níž se budete moci přilepit k mořským příšerám či kocábkám protivníka. Pro skupinku, která u Sea of Thieves ráda relaxuje, mají vývojáři z Rare rybářské pruty, jež lze použít k lovu rozsáhlé škály ryb, z nichž je možné uvařit různorodé pokrmy pro ostatní členy posádky. Pokud se nic nepokazí, dorazí k nám bezplatná expanze už 30. dubna se vším, co jsme vám dnes představili.
• Zdroje: Youtube (Sea of Thieves)
• Novinka: 13. 11. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Na své konferenci Xbox X018 nám Microsoft nepředstavil nic zásadního, veskrze se jednalo o dávno prezentovaná díla, která jsme už měli možnost vidět na letošním Gamescomu či skrze sólová oznámení. Příjemným překvapením byla nová bezplatná expanze Sea of Thieves s názvem The Arena obohacující základní hru o kompetitivní PvP režim, který proti sobě postaví skupinky hráčů, jež se utkají o pohádkové bohatství určené pro ty, jimž se povede zdolat ostatní.
Sea of Thieves – The Arena (oznamující trailer)
Nová expanze The Arena, zřejmě odstartuje druhou sezónu Sea of Thieves.
Detailní informace o bezplatném rozšíření The Arena prozatím Microsoft ani vývojáři z Rare nepředstavili. Podle dosavadních ohlasů z Xbox X018 je však navrženo velmi kvalitně a hlavně má dostatečné tempo, takže zabaví klidně na několik hodin. Dočkat bychom se jej měli v průběhu příštího roku, kdy spolu s dalšími expanzemi vyjde v rámci druhé sezóny Sea of Thieves. Snad se tvůrcům povede vydat v příštích měsících obsáhlejší obsahové balíčky než doposud.
• Novinka: 3. 10. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Hlavní inovací, kterou Forsaken Shores přináší, je seskupení ostrovů Devil's Roar. Každý kus suché země by měl disponovat permanentně aktivní sopkou, jež zahřívá okolní vodu a čas od času vystřelí do vzduchu smrtelně nebezpečný kámen. Každému je jistě jasné, že v okolí vulkánů si moc nezaplavete, přidána byla naštěstí malá loďka, s jejíž pomocí se můžete dostat z lodi na břeh, aniž byste se namočili.
Sea of Thieves – Forsaken Shores (teaser trailer)
Příběh Forsaken Shores je zaměřen na výpravy na ostrovy sužované vulkány.
Forsaken Shores spolu s vulkanickými ostrovy obohatilo Sea of Thieves o nový typ úkolů, ve kterých budete na vaší lodi přepravovat obchodní zboží. V případě, že se budete příliš zdržovat nebo zapojovat do šarvátek, vás zadavatelé moc nepochválí, protože poničené zboží či velké prodlevy nemá nikdo v lásce. Celkově nám nejnovější expanze přijde velmi vydařená, je fajn vidět, že se tvůrci o své dílo tak aktivně starají i několik měsíců po vypuštění. Ne každý vývojář o svou hru takto pečuje.
• Novinka: 1. 8. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Hlavním prvkem Cursed Sails je dozajista příběhová kampaň, na jejímž konci se budete muset utkat s válečnou lodí plnou kostěných bojovníků, kteří se poté, co je eliminujete, velmi rychle znovu zformují a opět se pustí do boje. V bitvě užívá nemrtvá posádka unikátní prokleté dělové koule, jež při zásahu udělají z vás i vašich společníků opilce, spustí kotvu či jinak naruší vaší bitevní připravenost.
Střet s nemrtvou posádkou není v Cursed Sails ničím jednoduchým. Sami tvůrci doporučují, abyste jí čelili minimálně s jednou spřátelenou lodí, která vám může s eliminací nepřátelského korábu pomoci, díky nově přidaným dočasně uzavíratelným spojenectvím, jež je dobré uzavřít vždy, když jdete na lov některé z větších příšer, či při útoku na kostlivci ovládanou pevnost.
Kromě nové hrozby a dočasných spojenectví obohatilo Cursed Sails základní hru o novou kocábku, jež je určena pro tři hráče. Aktuálně vložené plavidlo nabízí méně početným skupinám čtyři kanóny, pár stěžňů a dvě paluby. Celkově je snáze ovladatelná, než její sestřička, v níž se plaví početnější posádky. Její bojová efektivita je však samozřejmě o fous nižší.
Po nahození Cursed Sails se na moře vydala armáda kostlivců.
• Novinka: 19. 7. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Krátce po vydání Sea of Thieves dokázalo po stránce obsahu uspokojit jen kreativnější hráče schopné vytvářet si rozsáhlá dobrodružství bez toho, aby před ně vývojáři z Rare stavěli plnohodnotné příběhové linky. Ne každý s tím byl samozřejmě spokojen, a tak začali tvůrci pracovat na bezplatných balíčcích rozšiřujících jejich dílo o nové prvky. The Hungering Deep pustilo do rozsáhlých vod gigantického megalodona, vedle nějž se nyní zařadí v rámci vypuštění Cursed Sails loď plná kostlivců, kteří se budou s vysokou pravděpodobností, podobně jako jejich zvířecí společníci, vynořovat v ty nejméně příhodné chvíle.
Minimálně podle aktuálně prezentovaného traileru ke Cursed Sails lze soudit, že tajemná kocábka se bude vynořovat z vod a napadat lodě nevinných pirátů. Naštěstí pro hráče se budou moci proti nepřátelům spojit za pomoci dočasné aliance, která jim alespoň na pár minut zajistí, že na ně sousední posádka nezačne pálit ze svých děl. Nejnovější mini-expanze do Sea of Thieves dorazí 31. července na PC a Xbox One.
• Novinka: 11. 6. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
O nacházejících expanzích do Sea of Thieves jsme vás v minulosti už jednou informovali v rámci naší aktualizace. Detaily však v té době nebyly známy, takže tu pro vás nyní máme podrobnější informace, jež společnost Microsoft představila na letošní E3.
V nejnovějším traileru Sea of Thieves můžeme vidět členku kultu, která nám odkryla nová DLC, jež dorazí v následujících měsících.
První z oznámených DLC s názvem Cursed sails by mělo do Sea of Thieves dorazit už příští měsíc. Hra bude minimálně dle prezentovaných záběrů obohacena o plavidla plná kostlivců, jež bude řídit zlovolná umělá inteligence. Upřímně přidání tohoto prvku vítám, protože mi Bludný Holanďan v tomto kousku hodně scházel.
Na druhé obsahové rozšíření Forsaken Shores si počkáme až do září. Vývojáři z Rare by skrze něj rádi expandovali základní mapu o nové vulkanické ostrovy, které udatným dobrodruhům jistě nabídnou řadu výzev, za jejichž absolvování budou bohatě odměněni. Detaily u tohoto DLC prozatím nejsou tak zřejmé jako u Cursed sails. Jistě nám však budou prezentovány v příštích měsících.
Obrázek 1: Komunita Sea of Thieves je hodně aktivní a její členové spolu tráví klidně i několik hodin denně řáděním v tomto rozsáhlém univerzu. Obrázek 2: Nejnovější DLC Cursed Sails rozšiřuje hru o prokletou posádku, jíž budete muset čelit.
• Novinka: 30. 5. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Doposud byl jednou z největších hrozeb, s niž jste se mohli na svých plavbách skrze moře Sea of Thieves setkat, Kraken, který dokázal osamělou kocábku stáhnout ke dnu dřív, než se její posádka zmohla na jakoukoliv reakci. Čelit se jeho hněvu dalo jen za předpokladu, že se proti němu postavily minimálně dvě pořádně vyzbrojené lodě, jež jej byly schopné za pomoci svých děl zdolat ještě předtím, než natropil větší škody.
Gigantický megalodon přidaný v rámci The Hungering Deep je podobně nebezpečný jako zmíněný Kraken. Stejně jako on je totiž schopen bez větších obtíží zlikvidovat většinu osamocených plachetnic během chvíle. Vlci samotáři by se mu proto měli v Sea of Thieves vyhýbat obloukem. Když se s ním budete chtít vypořádat, bude naprosto nezbytné, abyste po svém boku měli minimálně ještě jednu galeonu osázenou námořníky, kteří budou ze svých pušek a děl pálit do hladem poháněného netvora. Pokud se vám jej podaří složit, všichni by měli být po zásluze odměněni.
Vývojáři vedle obrovského žraloka přidali do Sea of Thieves též nové úkoly a řadu kosmetických předmětů, mezi nimiž můžeme nalézt specificky vypadající vlajky, tetování, jizvy, kompasy, pušky, dřevěné nohy, háky, trubky, bubínky a jinou výbavu. Hráči vyžívající se v úpravě svého charakteru mají díky této aktualizaci opět důvod vrátit se do hry. Osobně tento update považuji za slabší kousek, snad tvůrci celek v následujících měsících obohatí o zajímavější a hlavně hlubší DLC. Příležitost budou mít na E3 2018.
V přiložených videích se můžete podívat na aktuální díl vývojářského deníčku, který se věnuje prvnímu DLC, a poslechnout si novou chytlavou odrhovačku.
• Novinka: 17. 4. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Už v recenzi jsme Sea of Thieves kritizovali kvůli nedostatku kvalitního obsahu, který by nás dokázal k pirátské online akci upoutat na několik desítek či dokonce stovek hodin. Ostatní členové komunity to viděli podobně, a tak zásobovali diskuzní fóra Rare stabilními dávkami stížností, v jejichž rámci požadovali nové životnost prodlužující prvky. Po mnoha týdnech byly nakonec jejich nářky do jisté míry vyslyšeny. Vývojáři totiž začali pomaličku odkrývat obsah, kterým Sea of Thieves obohatí v průběhu tohoto roku.
První výrazný DLC balíček s názvem The Hungering Deep by k nám měl dorazit už v průběhu května. Obsahovat by měl dosud neodhalené zlo z hlubin, proti němuž by se měli hráči Sea of Thieves sjednotit. Snad se autorům tohoto netvora či náhodnou událost podaří navrhnout lépe než Krakena, o jehož smyslu by se dalo dlouze diskutovat. Těšit se můžeme také na dosud nespatřené podvodní lokace, nové úkoly rozdávající NPC nebo parkurově laděné výzvy.
Druhé zásadní obsahové rozšíření, jež nese název Cursed Sails, nám vývojáři z Rare chtějí dodat v průběhu léta. Sea of Thieves by mělo rozšířit o nový typ lodě, který hráčům nabídne dosud nepoznaný zážitek. Přinést by mělo též řadu kosmetických prvků. O ostatních DLC prozatím nemáme dostatečné množství informací, jakmile se však o nich dozvíme více, detailně vám je přiblížíme v následujících aktualizacích.
• Novinka: 12. 4. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Velký vliv komunity na následný vývoj Sea of Thieves po vydání verze 1.0.0 je hodně citelný. Vývojáři z Rare se snaží maximálně vyhovět přání lidí, kteří stále i přes některé nedostatky jejich dílo vyhledávají. Skrze patch 1.0.3 autoři odstranili problematický prvek, který vám zakazoval vybavit se druhou zbraní, a vylepšili chat, takže členové posádky už déle neslyší zástupce cizích skupin.
Hráči si v Sea of Thieves dlouho stěžovali na to, že brokovnice jsou příliš silné. Rare se nakonec rozhodlo citelně snížit jejich efektivitu a zvýšit účinnost odstřelovačích pušek při střelbě na větší vzdálenosti. Přidána byla též zpráva, která detailně prezentuje hráčům možnost, v jejíž rámci mohou potopit vlastní loď a následně se s ní objevit na nové pozici. Počítat je bohužel opět nutné se slušnou várkou nedostatků, které narušují celkovou hratelnost. Setkat se ve verzi 1.0.3 můžete mizejícími protivníky, omezeným počtem výprav u určitých společností a nefungující zvukovou komunikací mezi piráty. Kompletní seznam úprav patche 1.0.3 si můžete přečíst zde.
Obrázek 1: Předchůdce brokovnice, neboli blunderblussu, dostal od vývojářů citelný nerf. Přímý zásah z krátké vzdálenosti bude však stále smrtící. Obrázek 2: Patch 1.0.3 je hlavně o balanci zbraní, což se dotkne především PvP soubojů. Neprotestovali bychom ale, kdyby se už autoři rozhodli přidávat nový PvE obsah.
• Novinka: 5. 4. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Startovní patch 1.0.1 Sea of Thieves obohatil o řadu nových prvků, bohužel obsahoval také slušný počet chyb, jimž museli hráči po jeho aplikování čelit. Potýkat se museli kupříkladu s neobjevujícími se nepřáteli, problematickým připojováním či neustále se oživujícími protivníky. Update 1.0.2 tyto nedostatky odstranil do jednoho a nahradil je menšími nedostatky, které autoři snad odstraní během následujících dnů.
Vedle oprav a nedostatků přináší patch 1.0.2 do Sea of Thieves také citelné změny. Pokud potopíte nepřátelskou loď, jen tak se s ní už nesetkáte, protože se i se svou posádkou objeví mimo váš dosah, což osobně považuji za výborný krok. S posádkami kocábek, jež jsme poslali ke dnu a převzali jejich náklad, jsme se totiž střetávali až příliš brzy po jejich eliminaci. Upraveno bylo též fungování mořského panáka, který vás může poslat k vašemu plavidlu jen za předpokladu, že odložíte všechny poklady a relikvie, jež máte v rukou. Kompletní seznam úprav patche 1.0.2 si můžete přečíst zde.
Patch 1.0.2 se především snaží opravit chyby, které natropil jeho gigantický předchůdce. Přináší ale i některé změny v hratelnosti, které ocení zejména příznivci PvP.
• Novinka: 29. 3. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Krátce po vydání Sea of Thieves si řada hráčů začala stěžovat na různé typy technických problémů, jež jim kupříkladu znemožňovaly připojit se do hry s kamarády či je odpojovaly z rozjeté výpravy. Vývojáři z Rare se rozhodli na výtky těchto jedinců reagovat tak, že celek prakticky vypustili v rámci nového updatu znovu, což v praxi znamená, že nejnovější aktualizace Sea of Thieves má „jen“ 19,53 GB.
Hoši z Rare skrze tento update vymazávají ze svého díla některé nefunkční prvky, vylepšují herní animace a celkový chod Sea of Thieves. Bohužel do hry podobně jako Dan Vávra a Warhorse Studios ve svém Kingdom Come: Deliverance přináší také řadu problematických aspektů (např. neobjevující se úkoloví nepřátelé), jež se jim snad podaří příště odstranit.
Další patch by k nám měl dorazit v průběhu následujících týdnů. Vedle nutných oprav měl dle dostupných informací obsahovat také upravený prvek smrti, který měl hráči po úmrtí vždy odečíst určitou finanční částku. Komunita naštěstí začala hlasitě protestovat proti přidání tohoto aspektu, protože zlato se tu nezískává vůbec snadno. Upřímně doufáme, že tvůrci budou stejně pečlivě naslouchat hráčům i nadále. Kompletní seznam úprav patche 1.0.1 si můžete přečíst zde.
Po hlasitých protestech komunity vývojáři nakonec myšlenku finanční penalizace za smrt opustili. Za naslouchání svých fanoušků zaslouží pochvalu, nicméně jádro problémů zůstává – smrt v Sea of Thieves momentálně neznamená skoro nic a nějaký znatelnější postih pro situace, kdy vás a vaši posádku přemohou schopnější/šťastnější piráti, je prostě namístě.
• Novinka: 23. 3. 2018 • Autor: Filip Němec
Zatímco u jiných her, jež vychází na PC i konzole, lze většinou identifikovat hlavní platformu, u Sea of Thieves není situace tak jednoduchá. Xbox One od Microsoftu dlouhodobě trpí na nedostatek vlastních exkluzivních titulů a právě Sea of Thieves má tyto stojaté vody zčeřit. Doslova. V redakci jsme tak samozřejmě otestovali i Xbox One verzi, u níž se lze logicky obávat zejména technických nedostatků z důvodu omezeného výkonu.
Sea of Thieves jsme hráli na standardním Xboxu One, kde hra běží ve full HD rozlišení. Ačkoli jsem očekával znatelně horší vizuální kvality oproti PC verzi, výsledek je překvapující. Postěžovat si lze snad jen na interiéry, kde naplno poznáte nižší rozlišení textur, ale jakmile se dostanete do otevřeného prostoru, i na Xboxu One vypadá Sea of Thieves nádherně. Použití Unreal Enginu čtvrté generace je evidentní, protože hra světel a stínu je výtečná. Za některého počasí nejsou textury tak syté, jak by mohly být, ale povětšinou vypadá okolní prostředí, budovy i lodě výborně. Především nejrůznější hrátky přírody, jako jsou vlny narážející o příď lodi či burácející bouřkové mraky v západu slunce, vypadají skvěle.
Obrázek 1: Až v interiérech poznáte nedostatky ve formě horší kvality textur. Obrázek 2: Zato otevřené prostředí a zejména pak moře vše královsky vynahrazuje. Obrázek 3: Při určitém nasvícení se některé textury zdají být méně syté.
Pro majitele Xboxu One X, tedy v současnosti nejvýkonnější herní konzole na světě, navíc čeká příjemné překvapení. Sea of Thieves na vylepšené verzi Xboxu One běží v nativním 4K rozlišení, což znamená, že není použit žádný upscaling nebo checkboarding. Zkrátka a dobře čisté 4K rozlišení. Autoři se navíc dušují, že právě na Xboxu One X se hra vizuálně vyrovná PC nastavení „ultra“. Zkrátka nepřijdete ani v situaci, že nemáte 4K televizi. V takovém případě je rozlišení zmenšeno pomocí technologie supersamplingu na 1080p, avšak i tak by mělo oko hráče benefitovat z původního 4K rozlišení, ze kterého je výsledný obraz renderován.
Má vizuální a technické zpracování na Xboxu One nějaké chyby? Bohužel ano. Relativně časté jsou problémy se snímkováním, a přestože nejde o nijak významná škubnutí, přicházejí častěji, než byste si přáli. Úměrně narůstají s počtem hráčů i NPC postav kolem vás a jde bohužel o problém nejen můj (na standardním Xboxu One), propady snímkování hlásí i majitelé výkonnějšího Xboxu. Částečně za to může i fakt, že hra není schopna vytáhnout fps nad číslovku 30 snímků za vteřinu.
Obrázek 1: Přístavní romantika. Alespoň do doby, než vás srazí dělová koule. Obrázek 2: Jestli něco v Sea of Thieves neomrzí, jsou to západy slunce. Obrázek 3: Strategická porada se rychle zvrhla v prosté obdivování mořské hladiny.
Sea of Thieves patří mezi hry, jež podporují tzv. cross-platform multiplayer, což v případě her od Microsoftu znamená, že si mohou zahrát společně majitelé PC i Xboxu. V případě Sea of Thieves v zásadě nepoznáte rozdíl, jestli se vám do hry připojil majitel PC nebo Xboxu a celkově funguje hraní napříč oběma platformami bez problémů. Stačí mít oba Microsoft účty nastavené jako přátele, což v případě PC znamená využít originální Xbox aplikaci a vyhledat si podle přezdívky hráče na konzoli. Pak už stačí pozvat kamaráda do hry a vše funguje jako obvykle.
Celkově mě překvapila rychlost matchmakingu, který funguje na Xboxu One velmi dobře. Hledání ostatních hráčů trvá pouze několik sekund a kolikrát se stane, že po spuštění vyhledávání už máte minimálně jednoho piráta v týmu. Je však pravdou, že se občas vyskytnou problémy, jež připojování do hry stíží. Není tajemstvím, že autoři bojují s velkým návalem hráčů a dost možná i špatnou připraveností serverů. To je však jen drobná kaňka na kráse, a pokud se autorům podaří vylepšit propady snímkování, konzolová verze Sea of Thieves se rozhodně nebude mít zač stydět. – Filip Němec
Obrázek 1: Unreal Engine 4 umí pracovat s nasvícením opravdu skvěle. Noční scenérie jsou díky tomu vážně působivé. Obrázek 2: Sea of Thieves je plné skvělých detailů. Při pohledu na mapy a další dokumenty vaše postava skutečně drží v rukou daný dokument. Obrázek 3: Po vodní hladině je třeba pochválit zpracování oblohy. Snad jen ta oblaka občas působí podivně.
• Novinka: 9. 3. 2018 • Autor: Jiří Fait
Ve vývojářském deníčku producent Joe Neate děkuje všem, kteří doposud přispěli svou troškou do vývoje hry, a zároveň upřesňuje, na co se tato zkušební verze zaměří. Nyní jde především o zátěžový test, jelikož je beta otevřená úplně všem. Kromě toho, že se do Sea of Thieves může zapojit mnohem větší množství hráčů, nabídne otevřená beta i některé nové herní prvky.
Poprvé se v Sea of Thieves představí obchodní aliance (Merchant Alliance), pro kterou budete hlavně hledat zvířata, cpát je do klecí, během plavby se o ně starat a dopravovat je zpátky k zadavateli úkolu. Tak hlavně nezapomeňte na ten kvokající barel v podpalubí, pokud vaše loď začne nabírat vodu. Další novinkou budou kostlivé pevnosti (Skeleton Forts), o kterých jsme si už něco řekli v předchozím updatu.
Pro připomenutí – půjde o speciální pevnosti hlídané početnou kostlivou posádkou. Lze je zpozorovat z velké dálky, jelikož se nad nimi vznáší obří umrlčí lebka a je tak dobře viditelna pro všechny hráče (tedy nejen pro vás), což jistě způsobí velké zmatky při tahanicích o případnou kořist. Z tuhého boje s kostlivou armádou se může během chvilky stát ještě tužší zápas s hráči, kteří si přijeli uzmout svou trochu pirátského pokladu.
Sea of Thieves se blíží rychlostí bouře, takže pokud jste si ještě hru nevyzkoušeli, máte poslední možnost.
Joe Neate na závěr upozorňuje, že během bety může dojít k několika nepříjemnostem spojeným s vysokým počtem hráčů. Pokud začne být Sea of Thieves hodně nestabilní (server lagy), mohou vývojáři dočasně blokovat přístup do hry dalším hráčům. Rare má v zákulisí tým vývojářů, jež budou na problému pracovat „za letu“, takže by případné potíže měly být vyřešeny poměrně rychle. Podrobný popis, jak se do testu zapojit, naleznete zde.
• Novinka: 21. 2. 2018 • Autor: Jiří Fait
Tuto část jsme již několikrát zmiňovali v předchozích updatech, ale co to vlastně ve skutečnosti znamená? V podstatě jde o jakýsi hlavní cíl tohoto pirátského dobrodružství. Plněním různých výprav (voyages) pro odlišné obchodní společnosti (trading companies) si zvyšujete také celkovou reputaci. Jakmile se prokáže, že jste ten pravý postrach sedmi moří, zpřístupní se vám nová a záhadná skupinka NPC. Kdy a jak k tomuto momentu dojde, není prozatím zřejmé. Jisté ovšem je to, že vám tito mysteriózní gentlemani a jemnostpaní nabídnou možnost ukázat, jestli si titul legendárního piráta skutečně zasloužíte.
Obrázek 1: Tvůrci očekávají, že se první pirátská legenda zrodí zhruba tři týdny po vydání Sea of Thieves. Obrázek 2: Kromě možnosti se před ostatními chlubit titulem legendárního piráta dostanete přístup k unikátním oblečkům, díky kterým budete prostě nepřehlédnutelní.
Budete pak muset splnit určitou (a unikátní) výpravu, a pokud se vám tento kousek povede, dostanete přístup k nové oblasti ve světě Sea of Thieves. Jde o ukrytou základnu, do které mohou vstoupit právě jen ti, kteří zdárně splnili zmiňovanou výpravu. Zde se nachází jistý pirátský lord, od něhož lze získat zvláštní druh výprav. Podle studia Rare půjde o ty nejtěžší, ale zároveň nejbohatší voyages, na které ve hře narazíte. Ty pak můžete sdílet s ostatními členy posádky, i když se třeba zbytek vaší bandy titulem pirátské legendy nepyšní. Kromě toho dostanete přístup k unikátním oblečkům, jež budou sloužit… No vlastně hlavně k tomu, abyste se mohli před ostatními vytahovat.
Studio Rare plánuje do Sea of Thieves po vypuštění hry postupně přidávat stále nový obsah. Jedním z nich má být titul pirátského kapitána, jenž je postavený nad pirátskou legendu. Pokud na něj dosáhnete, začne pro vás (podle Rare) ta pravá zábava. Dostanete přístup do již zmíněné ukryté základny a kromě toho také získáte unikátní koráb, který si můžete vyšperkovat podle svých představ.
V Sea of Thieves se zřejmě nudit nebudeme. Kromě legendárního piráta na nás čeká ještě titul pirátského kapitána s vlastní unikátní lodí a parádním přístavem s vodopádem!
Tohle už tedy zní jako něco, za co stojí plnit nejrůznější úkoly pro obchodní stanice. V podstatě se z vás stane skutečný Černovous (nebo Jack Sparrow) a všichni kolem si toho budou vědomi. Vlastníte svou jedinečnou loď, vyplouváte z ukryté jeskyně s vodopádem skoro jako batman z batcave a jakmile vás spatří ostatní hráči, budou vědět, že tohle je kocábka obávaného pirátského kapitána.
Po celé mapě Sea of Thieves jsou rozmístěné pevnosti, jež skýtají domov kostěným kumpánům a hlavně ukrývají netušená bohatství. Tyto bašty snadno zpozorujete už zdálky, a to díky obřímu mraku ve tvaru lebky s žhnoucíma očima, který se nad ostrovem s pevností vznáší. Zde se střetnete se záplavou kostlivých chlapíků, a pokud je všechny porazíte, vyřítí se na vás jejich vůdce. Jestliže se vám hlavního kostěje podaří rozsekat na třísky, obdržíte klíč k hrobce, jež se nachází v dané pevnosti.
Obrázek 1: Porazit všechny kostlivce a kapitána v pevnosti nebude žádný med. Obrázek 2: Pokud si nedáte pozor, můžete přijít o těžce vydřenou kořist díky ostatním vypočítavým pirátům.
Uvnitř hrobky prý naleznete víc truhel s poklady, než budete schopni na jeden zátah odnést na svou loď. Takže nezbude nic jiného než podniknout několik cest tam a zpátky a pokusit se poodnášet co možná nejvíce kořisti. Ovšem pamatujte, že kromě vás vidí onu umrlčí lebku také ostatní hráči. Mohlo by se vám stát, že při druhém návratu už svůj koráb plný nakradených beden nenajdete. Podle nás se zde odehrají ty největší bitvy s ostatními piráty a pravděpodobně se o nich bude ještě dlouho vyprávět. Vyčkáte, až někdo vyčistí celou pevnost od kostěných škůdců, nebo ostatním hráčům potopíte jejich koráby, než se vrátí s kořistí zpět? Volba bude jenom na vás.
Nečekejte zde tuny posuvníků pro tvarování lícních kostí, délky nosu a zakřivení ušních lalůčků. Sea of Thieves jde na tvorbu postav poněkud jinak. Studio Rare využívá systém, který pojmenovali „infinite pirate generátor“. V praxi to znamená, že vás po prvním spuštění hry přivítá osm náhodně vygenerovaných pirátů. Budou se lišit pohlavím, velikostí, etnicitou, věkem a také oblečením. Můžete si jednoho (nebo jednu) z nich zvolit, nebo stisknout tlačítko pro vytvoření osmi jiných verzí. Tento proces lze opakovat do doby, než budete se svou volbou spokojeni.
Takto bude vypadat výběr piráta(tky) při prvním spuštění Sea of Thieves. Jestli je to správné rozhodnutí nebo ne, se dozvíme až po nějakém čase.
Tohle nám přijde jako poněkud zvláštní volba, jelikož Sea of Thieves má být hlavně o reputaci a vašem vzhledu. Jelikož se zde nenachází žádný skutečný systém levelováni, očekávali bychom při tvorbě charakteru větší volnost. Něco nám říká, že se tato skutečnost nebude velké části hráčů zamlouvat, ale to ukáže až čas.
Sea of Thieves představí svůj systém mikrotransakcí, který má být ale dostupný až pár dní po vydání hry. Vývojáři z Rare slíbili, že nebudou nikdy prodávat věci, jež by jakýmkoli způsobem ulehčili hraní jejich titulu, takže zde nenaleznete žádné legendární šavle nebo rychlopalné bambitky. Půjde hlavně o kosmetické vybavení.
Ani Sea of Thieves se nevyhne mikrotransakcím. Pokud ale zůstanou v kosmetických mezích a peníze půjdou hlavně na další vývoj hry, vadit nám to příliš nebude.
Navíc nebude Sea of Thieves obsahovat žádné lootboxy, tudíž jejich odpůrci mohou zůstat v klidu. Podle Rare je tento obchod pro studio důležitý, jelikož pomůže zajistit stálý přísun peněz, které pak půjdou přímo do dalšího vývoje hry v podobě patchů, novinek a dalšího obsahu. Mezi prvními produkty se mají v prémiovém obchodě objevit virtuální peti (zvířátka), takže zřejmě můžeme očekávat barevné papoušky a pirátské opičky prohánějící se nám u nohou a kolem hlav.
Legendární „chobotnice“ a bájné mořské monstrum vystrčí svá chapadla i v Sea of Thieves a my se na to hrozně těšíme. Podle vývojářů se kraken má chovat podobně jako vetřelec v titulu Alien Isolation. To znamená, že potvora bude „vždy tady někde kolem“, ale nikdo si nemůže být jistý přesnou pozicí. Číhá na osamocenou loď, připravený ji uchvátit a obrovskou silou rozmačkat na třísky.
Při souboji s naštvaným krakenem doporučujeme vyrazit do boje se zvučnou pirátskou odrhovačkou a modlitbou na rtech, protože tohle rozhodně nebude férová bitva.
Že jste narazili na krakena, poznáte podle toho, že se kolem vás najednou setmí, oceán nabude temného odstínu a změní se také hudební doprovod hry. Po krátké době (asi 30 vteřin) se z hlubin vynoří chapadla, jež obtočí vaší loď. S krakenem však lze bojovat – můžete se pokusit jeho končetiny odsekat a vyhnout se tak kompletnímu zničení lodě. Rare tvrdí, že tuto mytickou bestii lze zabít, ovšem nemáme očekávat jednoduchý boj. Na jeho poražení bude zřejmě potřeba víc než posádka jedné lodi. Za skolení krakena můžeme očekávat slušnou odměnu, o jejím obsahu ale Rare zatím mlčí.
Doporučené a minimální systémové požadavky naleznete klasicky v tabulce na konci článku. Ještě zde přikládáme podrobnější screenshot od studia Rare, kde se můžete podívat na specifičtejší údaje. Na závěr je třeba zdůraznit fakt, že Sea of Thieves bude v den vydání dostupné pouze pro vlastníky windows 10 (v případě PC). Pokud tedy nemáte Xbox One nebo zmíněný operační systém, budete si muset nechat na tento pirátský počin zajít chuť, anebo doufat, že dobří lidé z Rare zpřístupní Sea of Thieves později i pro starší verze Windows.
Sea of Thieves nepatří mezi hardwarově nejnáročnější počiny, ovšem zatím to vypadá, že pokud nevlastníte Windows 10, titul si v nejbližší době nezahrajete.
• Novinka: 11. 1. 2018 • Autor: Jiří Fait
Testovací fáze poběží po celých pět dní až do 29. ledna, kdy si budete moci vyzkoušet velkou porci pirátského řemesla. Studio Rare poznamenalo, že tento test obsahuje pouze určitou porci celkové hry. Nemůžeme jim to mít za zlé, jelikož si v záloze chtějí nechat nějaká ta překvapení do doby, než dojde k oficiálnímu vypuštění Sea of Thieves na trh.
Teď ovšem ty důležitější informace – pokud se chcete uzavřené bety zúčastnit, je potřeba být členy takzvaného Insider Programme. Bohužel nestačí se přihlásit teď a doufat, že si vás algoritmus programu najde. Aby byl váš přístup do testu posichrován, museli jste se stát členy tohoto programu před 1. prosincem minulého roku. Šanci mají ještě ti, kteří si Sea of Thieves předobjednali. Zbytek má bohužel smůlu.
Oficiální datum vydání Sea of Thieves je stále dva měsíce vzdálené, takže je jen dobře, že si můžeme toto pirátské dobrodružství ještě otestovat, než se doopravdy rozhodneme napnout plachty a vyplout na širé moře.
Ostatní však nemusejí zoufat. Takovou malou záplatou na duši je zpráva, že se na tuto betu nebude vztahovat žádné NDA (dohoda o mlčenlivosti), takže mohou všichni účastníci klidně celých pět dní streamovat své pirátské zážitky nebo sdílet screeny a nahraná videa. Tohle vám pak může celkem ulehčit rozhodování, jestli si 20. března Sea of Thieves pořídit, nebo raději zamířit do jiných vod.
• Novinka: 31. 12. 2017 • Autor: Jiří Fait
Jak hned na začátku videa Chapman řekl, svět Sea of Thieves má být plný příležitostí, nádherných lokací a nebezpečných situací, na které vy a vaše posádka narazíte. Nesmíme také zapomenout na občas zákeřné počasí, protože tento prvek patří k životu na lodi stejně jako silná kořalka k pirátům. A jelikož se zde vykytují i posádky jiných hráčů, nebude o zajímavé situace nouze. Každý si sice popluje za svým cílem, ale to neznamená, že se vaše cesty nemohou protnout.
Chapman dále zmiňuje, že i když je Sea of Thieves o hraní s kamarády, nakonec jde hlavně o osobní příběh každého jedince, budování reputace a o jeho cestě stát se pirátskou legendou – což zahrnuje příběhy, jež si během hraní vytvoříte. A to nás přivádí k úpravě charakteru. Výběr bude zřejmě bohatší, ale v ukázce jsme měli možnost zahlédnout jen něco málo z oblečení, dále dřevěné nohy, ruční hák, pár zbraní, vousů a různých účesů. Pirát sice může být smradlavý námořník, ale proč při tom nevypadat stylově.
Možností, jak se v Sea of Thieves zabavit, bude mnoho. Jak Mike Chapman naznačil, přepadávaní obchodních lodí není jediná pirátská aktivita, se kterou se ve hře setkáme.
Na reputaci se podepíše také váš herní styl. Teď nemáme na mysli to, jestli raději používáte šavli nebo spíše pistole, ale jaké mise zvolíte. V Sea of Thieves se nacházejí rozličné obchodní stanice a každá nabídne jiné druhy questů. Například stanice Gold Hoarders (sběrači pokladů) mají za cíl nakřečkovat zlato a jiné drahé věci, The Merchant Alliance (obchodní aliance) by ráda v Sea of Thieves kontrolovala obchody, kdežto Order of Souls (řád duší) prahne po prastaré a mocné magii.
Plněním úkolů pro tyto stanice získáváte reputační body, unikátní předměty a různé tituly pro svého piráta. Každá z těchto stanic pak nabízí svitky, kterým Chapman říká Voyages (plavby). Jejich obtížnost (a případná odměna) se bude přímo odvíjet od vaší reputace. Čím vyšší reputace, tím je výběr z Voyages lepší a samozřejmě také náročnější.
Hráči z vaší posádky mohou přinést na stůl své vlastní svitky a skupina pak hlasováním rozhodne, jestli je zajímavější třeba plavba na ostrov lebek, nebo přepadení obchodní bárky. Je to vlastně takové sdílení questů (podobně jako v žánru MMO), protože každý hráč může mít odlišné Voyages a to vám dává příležitost zúčastnit se i těch, ke kterým vy osobně přístup nemáte.
Zajímavá pasáž je také ta, kde se Chapman rozpovídal o zbraních a předmětech. Říká, že bambitka je bambitka a šavle je prostě šavle. Nic víc. V Sea of Thieves prý nenarazíte na „overpowered“ (přehnaně silného) hráče nebo vybavení s přemrštěnými statistikami. Půjde hlavně o to, jak a v jakých situacích využijete předměty, jež máte k dispozici. Jako příklad uvedl člena posádky v lodním vyhlídkovém koši, který v nebezpečném světě Sea of Thieves může znamenat opravdu hodně oproti těm hráčům, kteří tento „pár očí“ navíc nevyužívají.
Poklady a ztracené cennosti se povalují doslova všude. Jestli k nim naleznete cestu pomocí zadaného úkolu nebo na ně prostě narazíte, bude záležet jen na vás. Ovšem tyto „sirény“ bychom na své výpravě potkat nechtěli.
V závěru se Chapman rozmluvil o specifických aktivitách pro obchodní stanice. Zajímavý nám přišel časově omezený úkol dopravit různé obchodní komodity nepoškozené do jiných přístavu. To zahrnovalo také živá zvířata, která jste museli nejdřív pochytat a postarat se o to, aby plavbu na místo určení přežila.
Zdůraznil, že obchodní stanice nejsou jediným zdrojem pro úkoly a mise a že hráč na ně může narazit i jinak. Například najde zajímavé místo sám nebo ukradne svitek jinému hráči. Opět je prý jen na vás, jaký zvolíte styl hraní. Potřebujete se při přepravě sudů střelného prachu zbavit dotírající bárky? Popadněte barel a mrskněte s ním do vody, čímž „vyrobíte“ improvizovanou plovoucí pumu. Pokud máte raději boj, pak vyzkoušejte mise pro Order of Skulls. Najděte a zničte nemrtvou havěť, posbírejte jejich lebky nebo se vydejte na opravdovou výzvu v podobě pevností, jež se hemží hordami kostlivců. Zatím to vypadá, že se Sea of Thieves připlouvá zlatá dob a pirátů.
Na závěr se ještě můžete podívat na oficiální launch trailer pro Sea of Thieves.
• Novinka: 21. 11. 2017 • Autor: Jiří Fait
Kdo by se alespoň jednou v životě nepřál stát pirátem! Svobodně se plavit po širém moři, zpívat s posádkou námořnické odrhovačky a přepadávat napěchované obchodní lodě. Já teda ne. Otevřené moře mě děsí, bojím se smrti utopením a rozhodně bych si nepřál kurděje. Ovšem jako videohra to zní jako výborný nápad. A zdá se, že takhle na to pohlíží i většina hráčů, kteří už celé věky volají po pirátské hře, na kterou by jen tak nezapomněli. Sea of Thieves se zde nabízí jako jeden z kandidátů na onu pozici.
Dnešní trailer působí jako náborové video a vtipně vyzdvihuje, proč je dobré býti pirátem (samozřejmě jen ve videohře). Život piráta je v dnešní době samozřejmě velmi zromantizovaný, ale pokud hra bude tak zábavná, jak napovídá dnešní trailer, potom se klidně upíši svou krví temným silám Davyho Jonese. Kromě toho, že se ukázka věnuje různým aspektům pirátského života v Sea of Thieves, velmi dobře se také kouká na povedený art-styl a nádherně zpracovaný oceán.
Nepřátelské pirátské koráby a jejich konkurenční posádku můžete buď zdálky zlikvidovat palbou kanónů, anebo situaci vyřešit hezky tváří v tvář a protivníkovu loď obsadit.
Technická alfa (jde v podstatě o velmi ranou fázi hry) je v provozu již od konce roku 2016 a blíží se ke konci. Během tohoto období se na hře mnoho změnilo, a to hlavně díky feedbacku samotných hráčů. Pokud byste rádi zavítali na otevřené moře a ještě před vydáním si vyzkoušeli pirátský život, máte nyní poslední možnost. Každý, kdo se do 1. prosince zaregistruje na stránce Insider Programme bude zaručeně (alespoň podle vývojářů) pozván do posledního testovacího období.
Vytvoření účtu vás nic nestojí a vzhledem k tomu, že si tak budete moci vyzkoušet tuto očekávanou exkluzivitu pro Xbox ve fázi poměrně krátce před oficiálním vydáním, jde podle nás o přijatelný obchod. Sea of Thieves ušlo od prvotního oznámení na E3 2015 dlouhou cestu a vy budete mít nyní šanci přispět k jejímu vývoji. Podmínkou je pouze vytvoření účtu na Xbox Live, podepsání NDA (dohody o mlčenlivosti) a dosažení věku 18 let. Tak na co ještě čekáte? Kormidelníku! Napnout všechny plachty a vzhůru za kořistí!
• Novinka: 29. 8. 2017 • Autor: Jiří Fait
Návštěvníci na Gamescomu 2017 si mohli Sea of Thieves vyzkoušet a podle všeho se zdá, že oznámený cross-platformový multiplayer funguje bez problémů. Pro fanoušky tohoto zajímavého mixu žánrů, pro který se asi nejvíce hodí označení „společenská akční adventura“ (potenciál zejména pro streamery, jež mohou sestavovat posádky ze svých fanoušků, je zde obrovský), je to výborná zpráva.
A nejen pro ně, ruce si jistě mne i samotný Microsoft. Exkluzivek pro jeho konzoli není tolik, resp. nejsou to takové taháky, jakými se může pochlubit konkurent od Sony – informace o cross-playi v rámci jednoho z nejočekávanějších xboxových titulů proto přichází tak trochu jako dar od herního boha. Vzhledem k tomu, že Sea of Thieves vychází na Xbox i Windows 10 ve stejný den (někdy na začátku roku 2018), dá se předpokládat, že hráčská základna bude slušně početná.
(21.06.17) Hra klade velký důraz na kooperaci vás a vašich tří přátel, což poznáte již z E3 traileru, téměř desetiminutové ukázky gameplaye s vtipným komentářem. Obskakovat kormidlo, kasat plachty, navigovat, nebo střílet je zkrátka pro jednoho člověka příliš. Ke kooperaci také neodmyslitelně patří komunikace, na níž Sea of Thieves rovněž hodně sází. Kupříkladu mapu naleznete v podpalubí, takže jako navigátor musíte komunikovat s kormidelníkem a sdělit mu, kam plout. Podobných momentů si v Sea of Thieves užijeme spousty, což jenom vítáme, protože her s podobnou úrovní týmové spolupráce, kdy se bez přátel zkrátka neobejdeme, je pořád žalostně málo.
Život piráta vám nedá nic zadarmo. V minulosti jste přeci neměli GPS, a tak od vývojářů ze studia Rare získáte jenom mapu a kompas. Žádná značka „Tady stojíte“ na minimapě (ta zde tedy vůbec není), budete se muset orientovat podle skal, ostrovů a dalších objektů v prostředí samotné hry. Zapomeňte i na věci pro současného gamera už vlastně samozřejmé, ale „v realitě vlastně nereálné“: záznamy questů, všudypřítomná nápověda a tutoriál. Vůbec, celé uživatelské rozhraní v Sea of Thieves je pojato velmi minimalisticky a stylem „poraď si sám“: k dispozici budou pouze dva jednoduché inventáře (na nástroje a na úkolové předměty).
A stejné podmínky platí i v případě, kdy budete hledat poklad. Nedostanete mapu s velkým červeným křížkem, ale pouze papír s hádankami. Ty bude třeba poctivě rozluštit, chcete-li onen legendární poklad nalézt a stát se bohatým, neblaze proslulým pánem moří. Ale tak jednoduché to není. Na cestách vás kromě vašich přátel totiž budou v Sea of Thieves provázet i kostry padlých pirátů a válečníků, kteří vám s radostí proříznou hrdlo a následně vás přivítají do své nemrtvé společnosti.
Navigace na otevřeném moři bez obligátních herních pomůcek typu minimapa a úkolový ukazatel bude zpočátku pravděpodobně výzvou. Pokud se chcete k určenému cíli dostat co nejrychleji, svěřte tento úkol členu posádky s nejlepším orientačním smyslem. Pokud si chcete užít nejvíce zábavy, delegujte navigaci naopak tomu největšímu zmatkaři.
Sea of Thieves je open-world hra (podobně jako Far Cry 5 nebo Kingdom Come: Deliverance), a tak je zcela na vás a vaší posádce, co budete dělat. Můžete hledat poklady na rozmanitých ostrovech, potápět se k vrakům lodí (a po kořisti pátrat tam), anebo lodě dosud plující přepadávat. Co si budeme povídat, to je na Sea of Thieves to nejzábavnější. Ať už nepřítele ostřelujete dělovými koulemi, až je z něj cedník, nebo se na jeho palubu drze nalodíte a koráb mu obsadíte, o zábavu bude postaráno. S ostatními hráči můžete také navazovat spojenectví či obchodovat. Hru si zkrátka utvoříte sami.
Při střelbě do cizích lodí si hlídejte, aby vám ručně nabíjené dělové koule nedošly. To když se stane, budete nahraní. I když vlastně ne tak docela. Máte ještě jednu poslední možnost, a to nechat z kanónu vystřelit sebe sama. Ano, v Sea of Thieves je to opravdu možné. Pokud se však netrefíte přímo na loď a zasvištíte neslavně do moře, dávejte si pozor na žraloky. Překousnutí vejpůl své posádce moc platní nebudete.
Naopak, hra pro vás začíná, a to úplně nanovo. Po vaší smrti se totiž objevíte na lodi duchů spolu s ostatními zesnulými piráty. Čekání na oživení si můžete zkrátit vážným i nevážným pokecem s podobně „úspěšnými“ kolegy a kdo ví, třeba se vám i podaří najít si v tomto pochmurném socializačním prostoru nové přátele a vytvořit si alianci pro váš příští život. Na to zde bude podle vývojářů času dost.
Sea of Thieves se nebere příliš vážně. Důležité je si to pirátské řemeslo osladit kapkou (nebo dvěma) něčeho ostřejšího. U klávesnice nebo gamepadu však doporučujeme s rumem šetřit.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 10 | Windows 10 |
Procesor | Intel Q9450 2.6 GHz nebo AMD Phenom II | Intel i5 4690 3.5 GHz nebo AMD FX-8150 |
Grafická karta | Nvidia GeForce GTX 650 nebo AMD Radeon 7750 nebo karta s 1 GB VRAM | Nvidia GeForce GTX 770 nebo AMD Radeon R9 380x nebo karta s 4 GB VRAM |
DirectX | 11.0 | 11.0 |
Operační paměť | 4 GB RAM | 8 GB RAM |
Pevný disk | 60 GB volného místa | 60 GB volného místa |