• Autor: Štěpán Lenk
Akční RPG s hororovým nádechem Bloodborne od studia FromSoftware se těšilo příznivým, ba až nadšeným ohlasům od hráčů i kritiků, oznámení druhého dílu tedy vyhlíží nemalé procento hráčů. Místo oznámení jsme se ovšem zatím dočkali pouze neurčitých zvěstí a teorií, pojďme si tedy shrnout, co všechno o případném pokračování Bloodborne zatím víme.
Zdroj: Ilustrační obrázek, zdroj: PlayStation
Bloodborne 2
Datum vydání či platformy, na které by Bloodborne 2 mělo vyjít, zatím bohužel neznáme. Kdybychom se ale měli řídit podle prvního dílu, mohlo by se opět jednat o čistokrevnou PlayStation exkluzivitu.
Na sequelu by mělo údajně pracovat studio Bluepoint Games, tedy alespoň podle tweetu novináře Colina Moriartyho. Podle něj studio vyvíjí zároveň remasterovanou verzi prvního Bloodborne, tak přímo i druhý díl. Dávalo by to smysl, Bluepoint Games bylo totiž v roce 2021 odkoupeno společností Sony a stojí mimo jiné i za vynikajícím remakem Demon's Souls rovněž od studia FromSoftware. S hrami spadajícími do soulsborne žánru tedy mají své zkušenosti, v tuto chvíli se ale bohužel stále jedná o nepotvrzené informace.
Pokud se Bloodborne 2 skutečně někdy dočkáme, s největší pravděpodobností vyjde bez české lokalizace, stejně jako předchozí díl.
O příběhu Bloodborne 2 zatím nemáme žádné informace, pokud se ale opravdu dočkáme jeho potvrzení a následného vydání, pravděpodobně se opět vrátíme do gotického, viktoriánskou érou inspirovaného města Yharnam, jehož obyvatelé byli v důsledku užívání infikované krve bohů proměněni v nelítostné bestie a monstra. V důsledku toho vznikli takzvaní Hunteři (Lovci), jejichž úkolem bylo tato monstra najít a zneškodnit.
Ilustrační obrázek, zdroj: PlayStation
Příběh Lovců pronásledujících krvelačné bestie by ve spekulovaném Bloodborne 2 zřejmě pokračoval.
Bloodborne 2 tuto mytologii zcela nepochybně bude dále rozvíjet, jestli ale zůstaneme na ploše města Yharnam a jeho okolí, nebo se ve světě Bloodborne vydáme na nějaké další místo, je momentálně otázkou, na kterou neznáme odpověď. Teoreticky bychom mohli více prozkoumat roli starých bohů a jejich krve, která měla sloužit jako nástroj k léčení a dalšímu vývoji lidstva.
Jak je ale u titulů soulsborne žánru běžné, děj prvního dílu byl podáván spíše v náznacích, celý příběh si tak hráči museli poskládat z malých střípků poschovávaných ve hře. Teoreticky tak nabízí spoustu hluchých míst k dovysvětlení, což by se mohlo odehrát právě v druhém díle.
Jádro hratelnosti by v případě druhého dílu pravděpodobně zůstalo velmi podobné. Měli bychom se tedy opět dočkat akčního RPG z pohledu třetí osoby, ve kterém nasbírané zkušenosti slouží zároveň jako platidlo i nástroj k levelování postavy.
Ověřené principy hratelnosti by tak zřejmě zůstaly beze změn, na nějaká vylepšení či inovace osvědčených mechanismů by ale přeci jen mohlo dojít. Druhý díl by se tak mohl dočkat třeba rozšíření nabídky takzvaných „trick weapons“, tedy zbraní, které můžete transformovat a z lehkého mečíku ve vteřině udělat třeba těžké kladivo.
Ilustrační obrázek, zdroj: PlayStation
Pokud se Bloodborne 2 někdy dočkáme, návrat efektních a stylových trick weapons je téměř jistý.
Nedílnou součástí hratelnosti všech soulsborne her jsou ovšem obtížné, leč neskutečně chytlavé boss fighty, které v Bloodborne 2 určitě nebudou chybět, pokud se ho tedy někdy dočkáme.
Původní Bloodborne obsahovalo online multiplayer, ve kterém jste buď mohli pomáhat dalším hráčům v rámci kooperace, nebo jim naopak škodit prostřednictvím takzvaných invazí a nabourat se jim do hry.
Tento „dvousečný“ multiplayer je nedílnou součástí většiny soulsborne titulů stvořených studiem FromSoftware, nedovedeme si tedy představit, že by tento herní mechanismus Bloodborne 2 opustilo.
Na Bloodborne 2 zatím nejsou k dispozici žádné trailery či screenshoty.
K Bloodborne 2 nejsou k dispozici žádné recenze ani jiná hodnocení.
A jak hodnotí svět?
Další související témata
• Zdroje: Twitter, vlastní