Po velkolepém úspěchu RPG akce Warhammer: End Times – Vermintide tu pro nás tvůrci z Fatshark mají projekt kráčející v jejích stopách. Jak se nám líbí Warhammer: Vermintide 2 a co říkáme na jeho optimalizaci, si můžete přečíst v naší recenzi.
• Žánr: Akční RPG • Multiplayer: Ano (online, co-op) • Vývojář: Fatshark • Vydavatel: Fatshark • Platformy a Datum vydání: PC (8. března 2018), PS4, Xbox One (11. července 2018) • Homepage: www.vermintide.com/ • Čeština: Ne
• Recenze: 9. 3. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Známá lidová moudrost, v níž autor tvrdí, že každý dobrý skutek musí být po zásluze potrestán, platí nejen v naší realitě, ale i v surovém fantasy univerzu Warhammer, kde hrdinové většinou nekončí moc slavně. Temná božstva svou dočasnou porážku snášejí vždy hodně špatně, takže se těm, kteří je zostudili, mstí, jak jen mohou. Na vlastní kůži tuto skutečnost poznali šampioni Warhammer: End Times – Vermintide. Poté, co bez větší pomoci zachránili několik vesnic a velkolepé říšské město Ubersreik, byli imperiálními úředníky za odměnu sebráni a posláni do pořádně zatuchlé cely, aby již nemohli dále mařit plány sil snažících se změnit svět k obrazu svému. Ty mají totiž v Warhammer: Vermintide 2 pod palcem větší počet lidí, než byste si kdy dokázali představit.
V žaláři proto hrdinové Warhammer: End Times - Vermintide nevydrželi dlouho. Jedné temné noci byli skupinkou zkažených vojáků předáni do péče pomstychtivých skavenů, kteří je odtáhli do své podzemní říše, kde je za dozoru nově příchozích Válečníků Chaosu chtěli sprovodit ze světa. Jejich plán nakonec nevyšel tak, jak si původně představovali. Udatní zachránci Ubersreiku totiž v průběhu slavné exekuce, jíž Warhammer: Vermintide 2 začíná, pláchli ze svých klecí a s přispěním svých starých přátel unikli do polorozpadlé pevnosti v horách. Ta pro ně nyní představuje základní tábor, ze kterého se chtějí vydat na výpravu s cílem za každou cenu překazit pikle přerostlých krys a jejich brutálních severských spojenců.
Válečníci Chaosu jsou v Warhammer: Vermintide 2 zakuti do plátové zbroje. Jediné jejich skutečně zranitelné místo je hlava.
Příběh Warhammer: Vermintide 2 je podobně jako primární linie End Times zaměřen na boj proti silám zla, jež se opět snaží srazit na kolena Říši lidí. Očekávat od něj nelze už kvůli tomuto faktu žádné velké zázraky, fakticky je to mírně nadprůměrné vyprávění z univerza Warhammeru, které se po elementární stránce moc neliší od klasických dobrodružství prezentovaných v současných FPS či akčnějších RPG. Celek v tomto ohledu táhne především slušný návrh jednotlivých herních postav, které spolu při dobrodružstvích živě diskutují o různých problematikách tohoto temného světa. Jistě, dalo se z toho vymáčknout víc, osobně si však myslím, že v tomto žánru (FPS/RPG) děj hraje stejně velkou roli jako v erotických filmech z devadesátých let.
Za sebe musím říct, že s úrovní příběhu Warhammer: Vermintide 2 nemám problém, prim tu totiž hraje akce v dobře navržených kulisách. Design lokací se naštěstí vývojářům z Fatshark skutečně povedl. Samozřejmě se tu najdou slabší místa. V rámci celku se však jedná o slušnou jízdu skrze otevřenější a hlavně propracovanější mapy, které si budete chtít po jejich absolvování projít kvůli hutné atmosféře, kvalitnímu zpracování, pestrosti jednotlivých prostředí a různým hádankám minimálně ještě jednou. Nejvíce jsem si zamiloval velmi hravou zónu Empire in Flames, která nabídla rozbořené město plné postranních uliček, sklepů a tajných chodeb, skrze něž se dalo dostat do míst s výbavou a zásobami.
Obrázek 1: Sigmarova socha uprostřed chrámu v Warhammer: Vermintide 2 skrývá nejedno tajemství. Obrázek 2: Kampaň Warhammer: Vermintide 2 vás postaví před různé typy výzev. Obrázek 3: Chaos dokáže měnit města ve zrůdné metropole plné nákazy.
Ve Warhammer: Vermintide 2 vám bude opět dána k dispozici partička složená z pěti bojem zocelených hrdinů. Těšit se můžete na trpasličího válečníka Bardina, říšského vojáka Markuse, lovce čarodějnic Victora, oheň ovládající kouzelnici Siennu a lesní elfku Kerillian. Ti, kteří měli možnost v minulosti hrát Warhammer: End Times – Vermintide, si jistě pamatují, že se od sebe jednotlivé postavy lišily až na jednu výjimku (čarodějnice Sienna) jen ve směru zbraní, jimiž disponovaly. Od té doby se tvůrcům naštěstí na tomto aspektu podařilo zapracovat, takže nyní jsou každému šampionovi nabídnuty tři cesty, po nichž může kráčet. Osobně si myslím, že tímto způsobem velmi efektivně navyšují znovuhratelnost a snižují míru stereotypu, který jejich projekt tolik trápil.
Obrázek 1: V boji je dobré držet se blízko ostatních členů skupiny. Obrázek 2: Vývojové stromy některých herních postav jsou ve Warhammer Vermintide 2 hodně zajímavé.
Jak jsem již naznačil v předchozím odstavci, všichni hrdinové mají v Warhammer: Vermintide 2 k dispozici tři specializace s osobitými vývojovými stromy, jež jim pomáhají zaměřit se na určitou roli. Když vašeho trpasličího válečníka Bardina vyšlete kupříkladu na cestu ironbreakera, stane se z něj po čase extrémně houževnatý tank s navýšeným počtem životů a větší odolností vůči všem typům zranění. Pokud se s takto zaměřeným šampionem postavíte do úzké uličky, bez větších problémů udržíte na místě klidně i desítky nepřátel, aniž byste za tento kousek zaplatili životem. Svou silou však v jeho kůži nikoho neohromíte, protože je to odborník na obranu, nikoliv na útok. Na ten je specialistou pološílený Slayer ohánějící se párem jednoručních seker, jež může používat jen on.
Obrázek 1: Slayer je jednou z nejefektivnějších bojových tříd. Obrázek 2: Rytíř vám v boji poskytuje stabilní podpůrné bonusy. Obrázek 3: Lovec se specializuje na boj na dálku.
Unikátnost jednotlivých herních tříd není ve Warhammer: Vermintide 2 prezentována jen pasivními bonusy. Každé povolání má vedle nich také aktivní schopnost, kterou může čas od času použít v boji. Některé charaktery mohou na chvíli zmizet, jiné naopak vyskočí do vzduchu a při dopadu omráčí protivníka, aby ho následně dorazily za pomoci speciálních jednoručních seker. Ano, slyšíte správě, kromě dovedností disponují jednotlivé profese též osobitou škálou zbraní, jíž se odlišují jak od ostatních zaměření, tak i od zbytku hrdinů. Všechny smrtící nástroje lze v kovárně, jež se nachází v pevnosti, překovat, nebo vylepšit za pomoci různých typů rud. Vzácné kovy ve Warhammer: Vermintide 2 získáte tak, že budete rozkládat předměty z truhliček, které dostáváte primárně za plnění misí.
Všechny truhly ve svých útrobách skrývají tři náhodné předměty. Jejich kvalita je definována především tím, jaký typ krabice otevřete. Každá úroveň obtížnosti vás totiž za dokončení mise odmění bednou určité jakosti, jejíž elementární hodnotu budete navyšovat plněním různých bočních úkolů a hledáním skrytých předmětů. Ty se ve Warhammer: Vermintide 2 nehledají zrovna lehko, protože jste stabilně pod tlakem pestré škály monster, jež se vás budou pokoušet zastavit. Na své cestě skrze různé herní lokace se setkáte se dvěmi nepřátelskými tábory. O život vám budou opět usilovat zlovolní skaveni posílení o nové variace speciálních jednotek a pomáhat jim v jejich snažení budou čerstvě přidaní Válečníci Chaosu s do zbroje zakutými bojovníky, temnými mágy a náčelníky.
Obrázek 1: Temní mágové jsou schopni odstavit vás i vaše přátele z boje pomocí magického víru. Obrázek 2: Některé momenty ve Warhammer: Vermintide 2 nebudou jen o hrubé síle. Obrázek 3: Trpasličí zbraně se přehřívají. Pokud to s nimi přeženete, mohou vás zabít.
Asi nejzásadnějším nedostatkem Warhammer: Vermintide 2 je nepříliš dobře navržený systém síly, kterou vám navyšují jednotlivé nasazené předměty. Prakticky skrze něj definuje, kolik stupňů obtížnosti budete mít ve hře k dispozici a do kterých kategorií se budete moci přihlásit. Problém je, že si úroveň moci lze uměle navýšit pomocí podpůrných přívěsků, náhrdelníků a talismanů. Takže si po odehrání určitého času s jedním charakterem můžete vzít jinou postavu na nižší úrovni, ověsit ji jako vánoční stromeček a poslat mezi veterány, kde se může kvůli absenci lepší výstroje jen flákat, protože nebude tak efektivní jako její společníci. Vývojáři z Fatshark by měli upravit tento aspekt tak, aby byly započítávány do celkové hodnoty jen zbraně, nikoliv cetky pro jiné šampiony.
Obrázek 1: Síla definuje, jak moc bude vaše postava efektivní v boji. Obrázek 2: V truhličkách, jež získáte po zakončení mise, je možné nalézt různé typy předmětů.
Pro řadu hráčů bude vcelku zásadním problémem také vyšší technická náročnost Warhammer: Vermintide 2. Můj stroj (i7-4790, GTX 970, 16 GB RAM) byl po celou dobu hraní slušně vytížen. Nedokáži si tudíž moc dobře představit, jak novinka z dílen Fatshark pojede na starších či méně výkonných sestavách, které mu neposkytnou takovou rezervu jako má mašina. Osobně jsem byl s optimalizací jako takovou spokojen. I v těch nejvypjatějších situacích si Warhammer: Vermintide 2 udrželo stabilní počet snímků (60 fps+), takže minimálně za sebe si v tomto ohledu nemohu moc stěžovat. Po vizuální stránce celek též nikterak nezaostává, tvůrcům se očividně podařilo posunout se hodně kupředu. Rozhodně se nejedná o mírně vylepšený Warhammer: End Times – Vermintide.
Warhammer: End Times – Vermintide byl velmi slušně navržený titul, který považuji za jednoho z nejvýraznějších zástupců žánru. Celek však bohužel trpěl řadou různých nešvarů, kvůli nimž jsem se k němu po nějakém čase stráveném ve hře už nikdy nevrátil. Na Warhammer: Vermintide 2 je jasně vidět, že se tvůrci poučili ze svých předchozích chyb. Jejich novinka vám dá k dispozici jasně rozlišené herní třídy, určitou myšlenku vývoje postav, rozsáhlé úrovně, lepší optimalizaci a samozřejmě bedničky plné překvapení, jejichž obsah definujete tím, jak moc prozkoumáváte nabízené herní mapy. Primárním nedostatkem tohoto dílka je dle mého nedomyšlený systém síly.
O investici do této hry přemýšlejí aktuálně dvě skupiny hráčů. Jedna měla možnost v minulosti hrát Warhammer: End Times – Vermintide a s koupí trošku váhá z toho důvodu, že neví, jak moc je nástupce podobný svému předchůdci. Druhé se prvotina Fatshark vyhnula obloukem – těmto hráčům je tak nyní nabízeno dosud nepoznané. Za sebe se tento kousek nebojím doporučit zástupcům obou táborů. Veteránům totiž toto kooperační RPG přináší kromě již známých prvků také řadu nových mechanizmů, s nimiž je nutné pracovat, takže se nemusí bát toho, že své finance zainvestují do jakéhosi předraženého datadisku. Nezkušení jedinci naopak dostanou slušnou řež, jež dokáže zaujmout jejich pozornost na několik desítek hodin. Warhammer: Vermintide 2 vychází na PC, PS4 a Xbox One 8. března 2018.
Na vaší cestě ve Warhammer: Vermintide 2 projdete skrze různé typy lokací. Těšit se můžete na trpasličí města, temné tunely a sluncem prozářené lesy.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
• Novinka: 3. 6. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Hlavní vábničkou dnešní novinky je rozhodně příběhový trailer, kterým se nám vývojáři z Fatshark snaží objasnit způsob, jak dle jejich názoru mohou vznikat monstra s kozí hlavou a kopýtky. Vidět v něm máme možnost rodinku, která byla prokleta, a narodilo se jim dítko mající místo krásných kudrnatých kadeří srst. Jen málokdo si takový poklad ve světě Warhammeru nechá doma, protože je to záležitost pro skutečně silné povahy, mezi něž rodiče rohatého prcka rozhodně nepatřili, a tak se jej rozhodli nechat spolu s rodovým náhrdelníkem v lese na pospas vlkům a dalším hrůzám obývajícím temné lesy.
Warhammer: Vermintide 2 – Winds of Magic (trailer)
První trailer k Warhammer: Vermintide 2: Winds of Magic prezentuje divoké Bestie v celé své kráse.
Bohužel pro ně se dítka ujala bestie, která ho chránila až do momentu, než byla sama zabita ostatními zástupci svého druhu neustále lačnícími po krvi. Po smrti svého chráněnce se pomalu rostoucí poznamenané dítě stalo součástí smečky, jíž se mu nakonec podařilo skrze čestný souboj ovládnout a vést k lidskému sídlišti, kam dopadla chaotitová kometa. Jak asi překvapeno muselo být, když se u kráteru setkalo se svými rodiči, kteří jej díky rodovému náhrdelníku ihned poznali. Warhammer není moc nakloněn šťastným koncům, a tak nakonec rodinné střetnutí nedopadlo pro tatíka dobře. Stal se obědem pro svého syna, jehož osudem není nic menšího, než se ve Winds of Magic utkat s legendární pěticí hrdinů Warhammer: Vermintide 2.
Vývojáři skrze nejnovější trailer vysvětlili leccos, minimálně odůvodnění lokace, ve které se bude děj Winds of Magic odehrávat, je nám po zhlédnutí záběrů zcela jasné. Moc však nechápu, proč se rozhodli udělat z hlavního aktéra příběhového videa mutací postiženého člověka. Bestie totiž představují samostatný druh, který se ve světě Warhammeru vyskytuje už od počátku dějin tohoto temného univerza. Prakticky jsou výsledkem zkřížení genů několika živočišných druhů do jednoho agresivního rodu, jehož primárním cílem je srazit lidstvo na kolena.
Nová expanze do Warhammer: Vermintide 2 nabídne hráčům nové lokace, které jim umožní podívat se dokonce do temných lesů.
Na rozdíl od obyčejných přisluhovačů Chaosu budou tato monstra rychlejší a mnohem odolnější. Tvůrci Warhammer: Vermintide 2 se naštěstí rozhodli, že hráčům dají proti těmto stvůrám k dispozici nové spektrum zbraní a mechanizmy navyšující celkovou obtížnost. Vydáno bude Warhammer: Vermintide 2: Winds of Magic už v srpnu, přesné datum však aktuálně není známo.
• Zdroje: YouTube (Fatshark), Tisková zpráva
• Novinka: 4. 3. 2019 • Autor: Ondřej Zeman
Mnoho hráčů si po vypuštění Warhammer: Vermintide 2 zaměřeného na Chaos kladlo otázku, kde jsou mutacemi znetvořené bestie, které k této frakci od nepaměti patří. Samotní vývojáři reagovali na takto kladené dotazy dosti stroze, z jejich reakcí bylo však jasné, že jednoho dne se nakonec humanoidních kozlíků s řádně naostřenými sekerami dočkáme. Jejich čas podle všeho přijde v létě, kdy k nám Warhammer: Vermintide 2 – Winds of Magic dorazí. Spojit by se měli se Skaveny a severským kmenem Rotblood, s nímž jsme bojovali doposud.
V Total War: Warhammer představovala rasa Bestií nebezpečné protivníky, snad na tom ve Warhammer: Vermintide 2 budou stejně.
Na rozdíl od klanu Rotblood či Skavenů budou Bestie disponovat odlišným spektrem jednotek. Jejich pěchota bude kupříkladu upřednostňovat kopí s větším dosahem před klasickou výstrojí, na niž si už hráč zvykl. Jejich specialisté se zaměří primárně na podporu spolubojovníků, takže než se jich zbavíte, budete muset čelit citelně posilněným nepřátelům. Trumfem této frakce má být podle aktuálně dostupných informací kozlík na steroidech Bestigor, jemuž by se do cesty pletl jen sebevrah. Osobně jsem doufal spíše v minotaura, kterého považuji za těžší váhu, tak snad příště.
Po stránce map Warhammer: Vermintide 2 – Winds of Magic moc inovací nepřinese, nebo lépe řečeno, nelze od něj čekat rozsáhlou paletu dosud nenavštívených lokací. Dočkat se máme jen Helmgartu. Většina dobrodružství se bude odehrávat v dobře známých kulisách, v nichž budou hráči nuceni čelit jednomu z osmi vlivů magických vichrů definujících určitým způsobem hratelnost. Detailně prozatím tento systém představen nebyl, teoreticky lze ale počítat s tím, že do hry budou zasahovat jednotlivé druhy magie světa Warhammeru. Přidán by měl být také systém výzev, jež bude možné plnit pro speciální odměny a pozici v žebříčku. Warhammer: Vermintide 2 – Winds of Magic dorazí v létě na PC, Xbox One a PS4, přesné datum prozatím není známo.
• Zdroje: vermintide.com
• Update: 31. 8. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Jakožto správní herní novináři nechceme, aby naši čtenáři kupovali zajíce v pytli, a tak jsme pro vás zdolali obě mapy, jež DLC Shadows Over Bögenhafen nabízí. Hned první lokace The Pit vás vezme do městských uliček plných šílených severských bojovníků a krysích válečníků, kteří je pospolu okupují. Vaším hlavním cílem je v této etapě prostě projít městem bez toho, aby vás nepřátelé zabili, což není kvůli rozsahu dané lokace vůbec jednoduchý úkol. Možná vás to překvapí, ale celá mapa velikostí snadno předčí prakticky všechny bojiště nabízené původní hrou, takže si na ni musíte vymezit více času, než bylo doposud obvyklé.
Warhammer: Vermintide 2 – DLC (Trailer)
V novém DLC Shadows Over Bögenhafen bude vaším hlavním cílem zabránit zlu, aby se nedostalo k legendární čepeli.
Druhá lokace The Blightreaper je o něco méně rozsáhlá než její předchůdce, rozhodně však nejde o žádného drobečka, jehož průchod by vám zabral jen pár minut. Osobně se mi u této mapy nejvíce líbil start, kdy jsem se spolu s mými druhy vydal do temných kanálů, ve kterých nebylo bez pochodně či ohnivé výstroje vidět ani na krok. Jeden z členů proto byl nucen pro dobro většiny obětovat svou zbraň a vyměnit ji za kus hořícího klacku, s nímž ostatním osvětloval cestu temnotou. Primárním cílem družiny bylo tentokrát nalézt meč a odnést jej z dosahu zla.
Shadows Over Bögenhafen je relativně rozsáhlé DLC, ale kromě dvou map a nových skinů nějak zvlášť neposouvá hru jako takovou. Do cesty vám nejsou postaveni dosud nevidění protivníci ani nepřekonatelné výzvy. Celkově jsem od tohoto kousku asi čekal o něco víc. Pokud bych měl být specifický, chyběl mi tu výrazný děj spolu s bossem, který by mé družině na konci The Blightreaper pořádně zatopil, a to ani nemluvím o přítomnosti starých bugů, pádů hry a jiných nedostatcích, jež tato aktualizace do Warhammer: Vermintide 2 přinesla. Snad se další obsahové balíčky povedou vývojářům z Fatshark navrhnout o něco lépe.
Warhammer: Vermintide 2 – The Pit (Gameplay)
Jak můžete sami vidět, nové lokace jsou možná až příliš rozsáhlé, což se některým hráčům Warhammer: Vermintide 2 nezamlouvá.
• Update: 17. 2. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Vývojáři pilně pracují na dokončení Vermintide 2, v čemž jim také pomáhají fanoušci prostřednictvím právě probíhající uzavřené bety. Pokud Fatshark zruší informační embargo ještě před datem vydání, budeme vám moci přinést podrobnější dojmy z hraní. Momentálně se jedná o třetí beta fázi a není úplně jasné, jestli jde o fázi poslední, či studio nechystá ještě závěrečný otevřený test.
Nicméně můžete zkusit štěstí na stránce www.vermintide.com, zaregistrovat se pro přístup do uzavřeného testu a ovlivnit tak vývoj Warhammeru: Vermintide 2. Datum vydání potvrdili tvůrci na livestreamu s názvem Date Night, který můžete shlédnout ze záznamu zde. Nezbývá než doufat, že nepřijde ještě nějaký nečekaný odklad a 8. března se společně skutečně vydáme lovit krysáky a posluhovače Chaosu.
• Update: 5. 2. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Neohrožený trpasličí hraničář Bardin Goreksson hrál ve Warhammer: End Times – Vermintide především roli nezdolného obránce, který na sobě byl schopen udržet za určitých okolností klidně i desítky nepřátel, aniž by jim podlehl. V případě, že jste si chtěli zastřílet nebo více zabojovat, nedopadlo to pro vás ani vaši družinu moc dobře, protože v rámci tankování se mu prakticky žádný jiný rek nemohl rovnat.
Obrázek 1: Ironbreaker se jen tak nezlomí a dokáže dlouho odolávat i mnohonásobné přesile. Obrázek 2: Ranger Veteran preferuje boj na dálku a není tak úplně typickým zástupcem svého druhu. Obrázek 3: Trpasličí slayeři rádi riskují. Maji to v popisu práce.
Ve Warhammer: Vermintide 2 jsou fanouškům tohoto odvážného fousáče dány k dispozici tři hodně odlišně navržené třídy (povolání). Ranger Veterán s kuší nebo puškou je zaměřen především na eliminaci cílů na dálku a při kontaktních střetech hodně spoléhá na své společníky. Jeho pravým opakem je Ironbreaker vybavený těžkou zbrojí, jednoruční sekerou či kladivem a velkým štítem, kterým je schopen ubránit ostatní i před těmi nejsilnějšími útoky nepřátel. Závěrečnou variací Bardina Gorekssona je po smrti toužící Slayer bez jakékoliv zbroje, vybaven dvěma jednoručními sekerami, jehož jediným cílem je zabít před svým skonem v kontaktním boji co největší počet protivníků, což se proti válečníkům Chaosu bude hodit.
Lovec čarodějnic Victor Saltzpyre reprezentoval ve Warhammer: End Times – Vermintide agilní charakter. Vyzbrojen byl několika jednorannými pistolemi, kordem a speciálně navrženou brokovnicí. Po většinu času jste sázeli primárně na jeho bojové dovednosti a velkou obratnost. V rámci odolnosti nepatřil mezi ty nejlepší – přímý kontakt s krysím ogrem pro něj většinou znamenal konečnou, takže bylo vždy rozumnější se mu vyhnout pořádným obloukem.
Obrázek 1: Bounty hunter (tedy lovec odměn) vyměnil lov čarodějnic za poněkud výnosnější profesi. Obrázek 2: Pokud ovšem preferujete klasického Witch Huntera, je k dispozici i ve Warhammer: Vermintide 2. Obrázek 3: Zealot se do boje vrhá po hlavě a beze strachu – náboženský fanatismus má i své výhody.
První alternativní verzí této postavy je ve Warhammer: Vermintide 2 Bounty Hunter, který je extrémně efektivní s palnými zbraněmi, jichž nemá jakožto bývalý lovec čarodějnic po ruce málo. Stejně jako trpasličímu hraničáři Bardinu Gorekssonovi, je i Victoru Saltzpyrovi umožněno vrátit se ke svému bývalému povolání a znovu se vybavit bambitkami, kordem a obléct tajemný šat, jenž nosí Witch Hunter. Poslední variací tohoto šampiona je fanatický Zealot navlečený do prostého hávu, jehož zbraní není jen mohutná ocelová koule na tyči, ale také jeho víra, která jej leckdy zachrání před jistou smrtí.
Kapitán imperiální armády Markus Kruber patřil ve Warhammer: End Times – Vermintide mezi defenzivněji laděné hrdiny, na něž jste se mohli spolehnout především v momentech, kdy šlo skutečně do tuhého. K zahození však nebyl ani v okamžicích, kdy do rukou uchopil posvěcené obouruční válečné kladivo a vrhl se s ním do nepřátelských řad, které díky jeho akci po pár vteřinách pořádně prořídly.
Obrázek 1: Pokud preferujete boj z blízka, máte ve Vermintide 2 možnost hrát za Foot Knighta. Obrázek 2: Dáváte-li přednost bezkontaktnímu řešení krysích a chaosáckých problémů, sáhněte po Huntsmanovi. Obrázek 3: A v případě, že si vojáka imperiální amrády nedokážete představit bez typické halapartny, je tu pro vás Mercenary.
Za své činy ve Warhammer: End Times - Vermintide byl Markus Kruber stejně jako všichni ostatní hrdinové povýšen, takže nyní máte namísto klasického říšského vojáka k dispozici Foot Knighta v těžké zbroji s jednoduchým štítem a mečem. Pro hráče, jež cílí spíše na střelbu nežli na kontaktní boj, je ve Warhammer: Vermintide 2 k dispozici Huntsman specializující se na boj na větší vzdálenosti. Obouruční zbraně vyhledávající jedince jistě potěší přítomnost Mercenary verze Markuse Krubera, která drtí protivníky za pomoci halaparten a na blízko účinných brokovnic.
Mezi hrdiny Warhammer: End Times – Vermintide bych zřejmě těžko hledal narušenější postavu, než byla oheň ovládající kouzelnice Sienna Fuegonasus. Tato hrdinka patřila mezi nejefektivnější charaktery, takže měla v družině tím pádem vždy své místo jisté. Pokud jste za ni hráli, za všech okolností jste si museli hlídat teplotu, jež rostla každým užitým kouzlem. V případě, že jste přesáhli určitou mez, vaše drahá pyromancerka explodovala, čímž se prakticky srazila k zemi.
Obrázek 1: Battle Wizard je typická varianta na hromadné ničení zaměřeného mága. Obrázek 2: Své smrtící umění však Sienna dokáže koncentrovat i do méně efektních, o to však efektivnějších kouzel, jež si poradí s odolnými protivníky. Obrázek 3: Sienna má v ohnivém rukávu nové triky. Coby Unchained ráda poměří se Skaveny a Chosem síly.
Ve Warhammer: Vermintide 2 se ze Sienny Fuegonasus stal o něco více specializovaný charakter hlavně díky přítomnosti tříd. Verze Battle Wizard je u této hrdinky kupříkladu zaměřena primárně na eliminaci slabších monster, která se svou fyzickou slabost snaží vyvážit větším počtem. Alternativa Pyromancer cílí naopak na zneškodňování silných protivníků, jež likviduje za pomoci soustředěných útoků. Osobně jsem byl zřejmě nejvíce zaujat kontaktní variací Unchained, která magii využívá především k vytváření explozivního štítu reagujícího na výpady oponentů, díky čemuž je na sobě schopná udržet větší počty příšer.
Nejagilnější postavou Warhammer: End Times – Vermintide byla rozhodně lesní elfka Kerillian disponující nepřebernou škálou luků, krátkých mečů a dýk. Když jste jí s ostatními členy skupiny vytvořili dostatečný prostor, dokázala svými šípy a noži zabít během chvíle desítky příšer. Nesměli se k ní však samozřejmě dostat moc blízko, jinak bylo automaticky po ní, protože podobně jako Victor Saltzpyre nebyla obdařena moc velkou hodnotou výdrže.
Obrázek 1: Kerillian ve variantě Shade sice nebojuje se ctí, o účinnosti jejích dýk však nikdo nepochybuje. Obrázek 2: Kerillian jako Waystalker je sice obratná a smrtící, musí ovšem spoléhat na silnou obranu. Obrázek 3: Jiná situace nastává v případě, že do rukou vezme kopí a navleče se do o něco těžší zbroje. Jako Handmaiden se potyček tváří v tvář jen tak nezalekne.
U tohoto charakteru mě tvůrci Warhammer: Vermintide 2 kreativitou jednotlivých tříd překvapili asi nejvíce, protože z klasické hraničářky byli schopni udělat dýkami a kuší vybavený Shade, který v klasickém lore či Total War: Warhammer II naleznete jen u Temných elfů, jež uctívají boha Khaina. Vedle tohoto zrůdného odklonu vám je Kerillian nabídnuta též jako na dálku bojující Waywatcher (zde Waystalker), kterou jste měli možnost poznat už v Warhammer: End Times – Vermintide. Finální povolání této hrdinky je sličná a nebezpečená Handmaiden a podle očekávání bude její doménou kontaktní boj, v němž se bude moci spolehnout na své dlouhé a smrtící kopí.
Warhammer: End Times – Vermintide hodně trápila absence širšího spektra tříd a určitého vývoje postav. Ve Warhammer: Vermintide 2 se vývojáři z Fatshark zřejmě rozhodli tento nedostatek napravit. Aktuálně prezentovaná škála vypadá hodně zajímavě a prakticky každý fanoušek klasického fantasy si v ní zřejmě najde své vysněné povolání. Warhammer: Vermintide 2 vychází v průběhu toto roku na PC, PS4 a Xbox One.
Obrázek 1: Krysáci disponují takzvaným „warpfire“ plamenomety. Obrázek 2: Globadier. Ano, je to velká krysa vrhající warpové granáty. Obrázek 3: Bojovník Chaosu. Tito gentlemani rozšíří ve Warhammer: Vermintide 2 řady Skavenů.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7 64-bit | Windows 10 64-bit |
Procesor | Intel Core i5-2300 2.8GHz / AMD FX-4350 | Intel Core i7-3770 4-Core 3.4GHz / AMD FX-8350 |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 460 / AMD Radeon HD 5870 | NVIDIA GeForce GTX 970 / AMD Radeon R9 290X |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 12.0 |
Operační paměť | 6 GB | 8 GB |
Pevný disk | 45 GB | 45 GB |
• Update: 20. 10. 2017 • Autor: Ondřej Zeman
Život hlodavce nebývá příliš dlouhý a ve světě Warhammeru to platí dvojnásob. I když tady mohli kromě přerostlých zubů používat i meče a sekery, stejně jim to životnost příliš neprodloužilo. Masy jich hynuly v ulicích Ubersreiku pod údery vašich hrdinů. Proto se není čemu divit, že si krysáci přizvali na pomoc samotný Chaos.
Ve světě Warhammeru: Vermintide 2 budete znovu čelit obrovské výzvě. Vy a vaše družina se pokusíte zastavit příval hlodavců a zplozenců Chaosu, jež mají v plánu otrávit a zničit vše živé.
Warhammer: End Times – Vermintide se hodně podobal kooperativní zombie-střílečce od Valve Left 4 Dead, jelikož mračna skavenů v podstatě zastávaly roli zombíků. Krysy umíraly ve velkých počtech po každém máchnutí meče a hráč si tak akorát musel dávat pozor na to, aby se nenechal obklopit a neztratil tak šanci na ústup. Válečníci Chaosu jsou v porovnání se skaveny úplně jiná sorta. Jsou to obrněná a hrůzu nahánějící monstra, takže u nich můžeme očekávat menší počty, ale zato tužší bitvy.
Podle všeho se v předchozí instalaci podařilo Ubersreiku ubránit. Jenže šlo (v porovnání s celým lidským impériem) o poněkud zapadlé území a navíc titul End Times napovídal, že se ve světě Warhammeru dočkáme něčeho většího, než jen „pár“ krysích nájezdníků.
Proto se do bitvy po boku smradlavých skavenů přidává klan Rotbloods. Jde o brutální seveřany, kteří často představují hlavní předvoj pro skutečné síly Chaosu. Nehodlají se zastavit před ničím, a dokud nebude celá říše proměněná v jednu kupu hořících trosek a hnijícího odpadu, bůh moru a nákazy Nurgle (jeden z bohů Chaosu) nebude spokojen.
Pro představu, jak mají někteří vojáci Chaosu vypadat, vám přinášíme několik popisků od vývojářů:
Chaos Warriors: Jde o obří a krvežíznivé oplátované démony, kteří tvoří hlavní část armády Chaosu. Jejich síla a odolnost bude na bojišti okamžitě znát v porovnání s hloučkem krysáků.
Chaos Nurgle: Jejich název může někomu sice připadat srandovní, ale pokud se objeví na bojišti, veškerý humor tím končí. Jsou to ti vojáci, jež se z vlastní vůle poddali pánovi rozkladu Nurglemu. Očekávejte od nich jen to nejnechutnější.
Chaos Spawn: Jsou to jedni z nejděsivějších nepozemských humanoidů, jež byli přímo v kontaktu s magií Chaosu. Jde o zmutovaná stvoření prakticky všech velikostí, tvarů a forem. Jejich jediným smyslem života je sloužit svým zvráceným pánům.
Pokud patříte mezi fanoušky původního dílu Warhammer: End Times – Vermintide, pak vás výběr hrdinů v pokračování Warhammer: Vermintide 2 nepřekvapí. Vrací se stará známá pětka „bouchačů“. Jmenovitě jde o elfskou vražedkyni Kerillian, lovce čarodejnic (nebo lovce odměn) Victora Saltzpyreho, trpasličího hraničáře Bardina Gorekssona, ohnivou kouzelnici Siennu Fuegonasus a vojenského veterána Markuse Krubera. Kromě toho, že každý plní svou roli tanka nebo rozdávače ran, bude mít navíc každý hrdina na výběr tři kariérní cesty, které jeho/její schopnosti posunou jiným směrem.
Nadto vývojáři slibují, že všechny tyto cesty budou pevně spjaty s příběhem Warhammeru. No popravdě řečeno, nic jiného bychom snad ani nečekali. Pro ukázku se třeba u trpaslíka Bardina Gorekssona můžete namísto hraničáře vydat cestou, ironbreakera nebo slayera. Hraničář se zaměřuje na svou kuši, ale pokud na to dojde, dovede skvěle rozdávat i rány na blízko. Ironbreaker je pochodující oplátovaná pevnost, kterou zastaví jen málokdo. Slayer je skutečný specialista, pokud jde o rozdávání ran. Je to doslova dvouruční sekernická bouře.
Vrací se pět hrdinů z Ubersreiku a každý může nyní přispět „do mlýna“ něčím jiným. Nabízí se možnost každého z nich rozvíjet různými směry.
Prozatím jsou ve Warhammer: Vermintide 2 známé tyto tři kariérní cesty pouze u Bardina. Fatshark představili u Kerilian zatím jen povolání shade, což je vrah útočící ze stínů spoléhající na svou obratnost, rychlost a opakovací kuši. Victor je zde sice zmiňován jako lovec odměn, ale v podstatě působí na stejném principu jako lovec čarodejnic z předchozího dílu, akorát s těžší zbrojí a menší finesou. Zatím tedy není úplně jisté, jaké další kariérní větve budou mít k dispozici ostatní hrdinové.
Sbírání kořisti bylo nedílnou součástí předchozího dílu a nejinak tomu bude i ve Warhammer: Vermintide 2. Novinkou má být takzvaný The Keep (pevnost), což je lokace, kde můžete plánovat další mise a dobrodružství nebo si vyzkoušet nové zbraně, schopnosti a vybavení. Vše pak lze naživo otestovat v jakési zkušební místnosti. No a hračičky si pevnost mohou vyzdobit různými bitevními trofejemi.
Fanoušci univerza Warhammeru mají letos doslova žně. Vynikající strategie Total War: Warhammer 2 jen dokazuje, že toto prostředí stojí za to dále prozkoumávat.