Mastercard Obchodník roku 2021 Přezujte letos včas

Dauntless (Mini RECENZE) – Monster Hunter zadarmo

21. května se konečně probudilo ze spánku free to play akční RPG Dauntless, kde v roli lovců půjdete po krku obřím monstrům zvaným behemoti. Dokáže z tohoto námětu, který v mnoha ohledech připomíná sérii Monster Hunter, studio Phoenix Labs vymáčknout něco originálního, nebo je tato hra pro PC, PS4 a Xbox One jen obyčejnou kopií?

Mini Recenze (PS4)

• Žánr: Akční RPG • Multiplayer: Ano (online, co-op) • Vývojář: Phoenix Labs • Vydavatel: Epic Games • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (21. května 2019) • Homepage: playdauntless.com • Čeština: Ne

Obsah mini recenze Dauntless (PS4)

1. Dauntless – za všechno může kataklyzma
  2. Dauntless – crafting a mikrotransakce
  3. Jak Dauntless vypadá a zní?
  4. Dauntless – pověsit nad krb, nebo pustit zpátky do přírody?
  5. Mini Recenze Dauntless: závěrečné hodnocení
  6. HW nároky pro Dauntless PC

Dauntless – za všechno může kataklyzma

• Mini Recenze: 5. 6. 2019 • Autor: Štěpán Lenk

Příběh vás zavede do fantasy světa roztrhaného na kusy kataklyzmatickou událostí, což sice vytvořilo cool létající ostrovy, zároveň to ale osvobodilo i behemoty – monstra s obřím apetitem, s nimiž si lidstvo překvapivě nepadlo do noty. Vznikli tedy slayeři – perfektně vycvičení lovci, jejichž jediným cílem je behemoty vymýtit. A tím jste i vy. Vítejte v Dauntless.

Dauntless; screenshot: behemot

Pusťte se do lovu smrtelně nebezpečných behemotů, zachraňte svět!

Srovnáním se sérií Monster Hunter Dauntless neunikne, jelikož po stránce hratelnosti jsou si obě hry až podezřele podobné. Monster Hunter ale disponoval krásně zpracovaným živým světem, což Dauntless zoufale postrádá. Krajina je zde totiž pouhou skalisky, stromy a trávou nazdobenou arénou, kde je jediným živým tvorem pouze vaše kořist. Samotný lov také neprobíhá zrovna nejlépe, nejsou zde žádné stopy, kterých byste se mohli chytit, takže prostě jen tak nazdařbůh bloumáte úrovní a doufáte, že na svůj cíl brzy narazíte. Nepřítomnost minimapy také ničemu nepomáhá, navíc stačí málo a klidně se ztratíte vlastní skupině, protože jména svých spoluhráčů vidíte, jen když jsou blízko vás.

Samotný soubojový systém navíc není příliš zajímavý. Máte k dispozici dost zbraní a výzbroje, rychlý úskok, musíte si hlídat staminu a tak podobně, boj se ale většinou smrskne na pouhé mačkání dvou tlačítek jako v nějakém hack and slash. Samotná monstra alespoň působí vcelku kreativně a impozantně, a i když jejich design mnohdy přímo kopíruje Monster Hunter, nemohu říci, že by souboje s nimi postrádaly atmosféru.

Dauntless Lesser Embermane Hunt PS4 | Alza Magazín (Gameplay)

Největší chybou Dauntless je podle mého názoru naprosto neživě působící svět.

Dauntless – crafting a mikrotransakce

Velkou roli v Dauntless hraje craftování, tvorba nových zbraní a brnění a jejich následné upgradování. Po prvních lehčích misích se tak dostáváte do klasické grindovací smyčky, kdy musíte lovit slabší monstra, ze získaných materiálů vyrábět lepší zbroj, v potravním řetězci postoupíte o patro výše a celý postup můžete zopakovat. Proč ne, jako motivace pro opětovné hraní to funguje dobře.

Dauntless je free to play hra a takové už dnes asi nemohou fungovat bez mikrotransakcí. Naštěstí se jedná o neškodné kosmetické záležitosti, u hry s cenovkou 0 Kč s tím tedy nemám problém. Trochu na pováženou by mohla být přítomnost boostů urychlujících získávání materiálů z padlých behemotů, za dobu hraní mi ale nepřišlo, že by tato funkce byla potřeba.

Dauntless; gameplay: character creation Dauntless; gameplay: microtransaction Dauntless; gameplay: crafting

Velkou roli v Dauntless hraje craftování a upgradování vaší výbavy. A jako každý správný free to play titul se samozřejmě neobejde bez mikrotransakcí.

Jak Dauntless vypadá a zní?

Audiovizuální zpracování je ale u Dauntless relativně povedené. Za pochvalu určitě stojí pěkná hudba jak vystřižená z nějakého dobrodružného filmu a výrazná, komiksová grafická stylizace, která leckomu jistě připomene ikonu free to play her Fortnite. Jen je škoda, že poměrně často dochází ke klesání počtu snímků za vteřinu, což je nejvíce patrné především v centrálním hubu, odkud vyrážíte na lov a potkáváte se s ostatními hráči.

Plusové body si zaslouží zcela určitě i plně funkční crossplay, bez problémů tak můžete vyrazit na lov Behemotů až se třemi kamarády, nezávisle na platformě. Je až s podivem, že Dauntless, relativně malá hra, dokázala s touto funkcí přijít už v den vydání, zatímco někteří vydavatelé AAA titulů neustále tvrdí, jaký je to hrozný problém. A zatím to vypadá, že stačí jen chtít.

Dauntless; gameplay: grafika Dauntless; gameplay: grafika 2

Grafika je moc hezká a komiksovou stylizací leckomu připomene podobně vypadající Fortnite.

Dauntless – pověsit nad krb, nebo pustit zpátky do přírody?

Dauntless je zajímavým free to play titulem, který oplývá značným potenciálem, bohužel se mu ho ale ještě nedaří úplně zužitkovat. Uvidíme, co se z této hry vyklube časem, momentálně ale až příliš okatě opisuje od Monster Hunter World. Pokud ovšem studio Phoenix Labs bude svoji hru nadále rozvíjet, mohl by se z ní časem stát parádní úlovek. Dauntless vyšlo 21. května 2019 pro PC, PS4 a Xbox One.

Tato recenze byla napsána pro PS4 verzi.

Mini Recenze Dauntless: závěrečné hodnocení

Hodnocení 62 % Alza.cz