V říjnu a listopadu FPS žánr zcela ovládl Battlefield V spolu s futuristickým Call of Duty: Black Ops IIII. Původně měl vedle nich dorazit také taktický titul zasazený na Blízký východ, Insurgency: Sandstorm, o němž jsme vás informovali už dříve skrze naše dojmy z hraní. Nakonec byl však svými tvůrci odložen až na závěr roku. Po několika týdnech stabilního hraní tu pro vás máme rozsáhlý text zaměřený na toto ambiciózní dílko. Jak moc se New World Interactive povedlo jejich projekt posunout kupředu a v čem se liší od původní námi prezentované verze, vám odhalí naše recenze.
• Recenze (PC) • Dojmy z hraní (PC) •
• Žánr: FPS • Multiplayer: Ano (online, co-op) • Vývojář: New World Interactive • Vydavatel: Focus Home Interactive • Platformy a Datum vydání: PC (12. prosince 2018) PS4 a Xbox One (2019) • Homepage: www.insurgency-sandstorm.com/ • Čeština: Ne
• Recenze: 14. 12. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Před začátkem každé akce vám Insurgency: Sandstorm umožní navolit si jednu z herních tříd, jejichž spektrum je definováno režimem, který aktuálně hrajete. Ve většině případů je vám nabídnuta role průzkumníka, řadového střelce, demoličního specialisty, odstřelovače, kulometčíka, poradce a samozřejmě velitele. Z prezentovaných specializací jsem byl asi nejvíce zaujat velícím důstojníkem, jehož úkolem není jen starost o životy jeho mužů, ale také užívání extrémně efektivních útoků, skrze něž je schopen do pole přivolat vrtulník, raketovou baráž či těžké ostřelování vybraných pozic. Počet zástupců specializací je jasně určen. Bez limitace jsou jen klasičtí vojáci bez zaměření, jichž může být v poli na rozdíl od ostrostřelců či telefonistů neomezené množství, což považujeme za plus.
Insurgency: Sandstorm
Všechny herní třídy disponují unikátní výstrojí a zbraněmi, jež nejsou na začátku žádným způsobem upraveny. Každého specialistu si budete moci ihned, jak se vám dostane do rukou, vybavit vybraným primárním kanónem a některou z mnoha nabízených pistolí. Oba nástroje smrti půjde po zvolení nadále modifikovat skrze limitované množství výbavových bodíků, s jejichž pomocí si můžete vylepšit nejen vaše hračky, ale také za ně zakoupit zbroj, dodatečné zásobníky, raketomet nebo různé typy granátů. Investovat obdržené bodíky je nutné velmi obezřetně, protože když to přeženete se zdokonaleními hlavní pušky či nakoupíte zbytečně moc dodatečných předmětů, může se vám stát, že vám nezbude dost na skutečně nezbytnou výzbroj nebo upgrade, bez něhož se neobejdete.
Insurgency: Sandstorm – stabilita (Gameplay)
Při útoku je v Insurgency: Sandstorm zásadní postupovat obezřetně, protože stačí jeden projektil a je po vás.
Jednotlivé typy výstroje neodlišili tvůrci jen pro herní třídy, ale též pro znesvářené frakce, které se od sebe liší především díky různě navrženým výbavám, se kterými specialisté operují. Odstřelovači zastupující soukromou agenturu disponují například čistokrevnou odstřelovačkou M24 a bojovou puškou MK14, jež je technologicky hodně vyspělá. Ostrostřelci z řad odboje mají naopak k dispozici oblíbený, leč dosti zastaralý Mosin-Nagant a Dragunov, se kterým ruská armáda operuje už také minimálně padesát let. Celková rozdílnost obou stran dosti realisticky prezentuje poměry na Blízkém východě, kde proti sobě skutečně bojují dvě organizace se zcela jinak situovanými nástroji smrti, jež nejenže jinak vypadají, ale mají také specifické statistiky a též se trošku jiným způsobem chovají.
Velmi realistické chování zbraní je jedním z primárních tahounů Insurgency: Sandstorm, jehož předchůdce byl maximálním vyladěním tohoto aspektu doslova pověstný. Puška při stabilnější střelbě kope jako splašená mula, takže je vždy nutné zaujmout pevnou pozici, pálit dávkami a při palbě na vyšší vzdálenosti nastřelovat, protože ze slabších zbraní projektil uletí bez ztráty rychlosti jen určitý počet metrů. Obsah zásobníku vám tu není ukázán, což v praxi znamená, že pokud se nechcete znenadání octnout bez munice, musíte si hlídat počet nábojů, jež máte ještě po ruce. Přebití vám vždy zabere několik sekund, v boji je tím pádem lepší občas namísto znovunabytí uchopit záložní pistoli a s její pomocí rozstřílet oponenta, který tu zbyl po vaší salvě z primárního kanónu.
Obrázek 1: Určité herní třídy jsou v Insurgency: Sandstorm zaměřené na dynamické výpady proti nepřátelským liniím. Obrázek 2: Některá povolání naopak na divoké akce moc nejsou a ideální pro ně je zaujmout pozici a držet ji či z větší dálky odstřelovat zakopané nepřátele. Obrázek 3: Nejlépe jsou na tom asi specializace, s nimiž můžete efektivně útočit i účinně bránit.
Jelikož tvůrci z New World Interactive převzali většinu zbraní ze svého předchozího díla, jejich balanci není třeba v Insurgency: Sandstorm zpochybňovat. Hodně celkovou hratelnost ovlivňují speciální síly a nově přidaná vozidla, jež jsou určena především pro útočící tým, jemuž by měla pomoci zdolat minimálně první linii překážek. Ta totiž bývá oponentem bráněna lépe než ostatní pozice, protože u ní začínají všichni jeho muži ochotní za udržení bodu klidně položit své životy. Relativně slušně dokáží opevněná strategická stanoviště pročistit i speciální schopnosti velitele, jejich použití je však omezené, takže je dobré vždy si pořádně rozmyslet, kdy je použít, abyste je zbytečně nevyplýtvali na pár osamocených pěšáků, či dobře schovaného jedince hrajícího si na vícehlavou jednotku.
Obrázek 1: Na začátku kola máte vždy určitý počet zásobníků, pokud vám dojdou, musíte se vrátit k zásobovacímu bodu nebo zemřít v boji. Obrázek 2: Veškerou výstroj máte v Insurgency: Sandstorm přítomnu od samého začátku hry, takže tu nebudete muset na novou zbraň čekat třeba dvacet hodin než si ji zpřístupníte. Obrázek 3: Jediným prvkem, který si otevíráte úrovněmi a herní měnou, jsou vizuální úpravy, které hru nikterak neovlivňují.
V současnosti nabízené mapy jsou natolik rozsáhlé a spletité, že se v nich jedinec bez orientačních bodů relativně snadno ztratí. Zvídavým hráčům však nabízí prostor pro různé taktické manévry, s jejichž pomocí jsou schopni naplánovat přepad či vpadnout protivníkovi do zad a plně rozprášit jeho síly. V rámci výraznosti se i přes jejich obstojný a hlavně detailní návrh jedná o hůře zapamatovatelné lokace, jež vám po několika hodinách začnou splývat do jediného bojiště prezentujícího všechna města a vesnice, jež se nachází na Blízkém východě. Snad nám tvůrci v následujících třech letech, během nichž by měli Insurgency: Sandstorm obohatit o nový obsah, přinesou neokoukaná bitevní pole, která budou mít jiskru a odliší se od aktuálně prezentované škály.
Stejně jako v případě zbraní, i v rámci režimů se vývojáři rozhodli držet fungujících konceptů, které se hráčům líbily už u jejich předchozího díla. Těšit se můžete na klasický Rush (Push), Skirmish, kompetitivní zápasy a Firefight, kde můžete nepřítele buď eliminovat nebo zabrat všechny jeho kontrolní body. S nabízenými herními módy jsem byl relativně spokojen, kompletu bych vytkl snad jen neviditelné ohraničení map znemožňující v zónách nezahrnutých do bojiště používat palné zbraně, což považuji za nesmysl, protože díky tomu není plně využit potenciál jednotlivých lokací. Snad je tvůrci časem nahradí něčím přijatelnějším, čím nebudou muže v poli tolik omezovat.
Insurgency: Sandstorm – akce (gameplay)
Bez divočejší akce se v Insurgency: Sandstorm z některých akcí nedostanete, vždy je však nutné předem uvážit všechna rizika.
Osobně znám řadu lidí, kteří své dovednosti neradi poměřují se stejně zdatnými či lepšími protivníky. Této skupině Insurgency: Sandstorm nabídne kooperaci, v níž mají možnost spolu s ostatními hráči bojovat s armádou vedenou umělou inteligencí, která moc rozumu bohužel nepobrala. Hlavním cílem v tomto režimu je vždy obsazení strategických bodů, jež brání jednotky AI. Přítomna je tu vedle módu pro skupiny nakonec také lokální hra zacílená na typy, které nemají rády společnost. V offline režimu si máte možnost zabojovat proti nepřátelům z kooperace, schopným zvítězit jen díky tomu, že vás mnohonásobně přečíslují. Naštěstí jim nebudete muset čelit sami, k dispozici vám bude dán tým tvořený společníky se stejně pomalým myšlením, jakým jsou obdařeni vaši oponenti.
Ještě před pár měsíci by optimalizace Insurgency: Sandstorm patřila mezi hlavní důvody, kvůli nimž bych vám nákup tohoto kousku nedoporučil. Unreal Engine 4 bohužel nepatří mezi nenáročné herní pohony, o čemž se po odstartování uzavřené bety nepřesvědčili jen tvůrci, ale také hráči. Kvůli jeho vyšší náročnosti a špatně kontrolované spotřebě nabízeného výkonu trpěli propady FPS a nestabilitou, která nemá dle mého mínění u takovéto hry co pohledávat. Reálně se nelze mnoho divit tomu, že vývojáře hlasitě kritizovali, což nakonec New World Interactive přinutilo k odložení data vydání jejich dílka o několik týdnů.
Obrázek 1: Bitvy v ulicích menších vesniček jsou vždy plné kontaktních situací, v nichž vám některé zbraně moc nepomohou. Obrázek 2: Krajina je v Insurgency: Sandstorm plná zákoutí, ve kterých se ukrývá smrt, již většinou ani nevidíte, protože optiky tu rozhodně nesvítí jako v Battlefield V. Obrázek 3: Určité třídy v boji vedle primární zbraně hodně spoléhají také na pistoli umožňující jim efektivně bojovat na kratší vzdálenosti.
Odložení vydání hry jistě nebylo pro New World Interactive vůbec snadné, nakonec se jim však tento krok dle mého názoru vyplatil, protože v průběhu minulých měsíců za pomoci komunity svůj projekt doladili natolik, že jej lze i přes přítomnost menších bugů považovat za hotové dílo. Rozhodně udělali lépe než Bethesda, která čelila podobnému problému, nakonec se ho ale rozhodla ignorovat, za což byl Fallout 76 vytrestán negativními hodnoceními. Insurgency: Sandstorm je v tomto ohledu pravým opakem nového projektu autorů Skyrimu, takže se v něm můžete těšit na stabilní fps a absenci pádů hry.
Pokud bych měl Insurgency: Sandstorm vedle podivně jednající umělé inteligence něco vytknout, zřejmě by to byly bugy a horší grafická stránka – ta patří mezi největší slabiny této jinak velmi povedené FPS. I když celek v rámci vizuálu nevypadá nikterak světoborně, nemohu vývojářům upřít smysl pro detail, se kterým navrhli jednotlivé struktury a mapy, na nichž jde vidět, že byly tvořeny s láskou, již svému projektu v současnosti věnuje jen málokdo. Snad se v příštím díle konečně dočkáme nové fasády, díky níž už nebudeme muset déle kritizovat hry od New World Interactive kvůli jejich nevzhlednosti, jež bývá jedinou vadou na kráse, jíž trpí.
Insurgency: Sandstorm – výpad (gameplay)
Stejně jako v Battlefield V se i v Insurgency: Sandstorm setkáte s ohraničeními mapy, za něž byste tvůrce nejraději zabili, protože limitují taktické možnosti.
Herní vývojáři už řadu let produkují dva typy FPS s jasně definovanou cílovou skupinou. Pro rychlejší hráče bažící po nespoutané akci, futuristických technologiích a středně vysoké náročnosti je tu masově orientovaný Battlefield V a Call of Duty: Black Ops IIII. Rozvážnější jedinci s taktickým smýšlením, jejichž prioritou je realistická hratelnost a určitá úroveň nepřístupnosti, mají o něco méně vyhledávanou ARMU 3 a staré dobré Insurgency. Insurgency: Sandstorm se překvapivě podobně jako jeho předchůdce řadí mezi dílka, jež jsou schopna nabídnout osobitý koncept, třídní specializace, vyšší obtížnost a relativně rozsáhlé spektrum propracovaných map. Přítomna je tu naneštěstí též tupá AI, bugy a zastaralý vizuální kabátec, který by už chtělo vyměnit za něco více akceptovatelného.
Pokud budete hrát Insurgency: Sandstorm s přáteli, vždy budete mít vyšší šanci na úspěch, protože společně pokryjete víc prostoru než jednotlivec.
Už z našich dojmů bylo nejednomu čtenáři jistě jasné, že Insurgency: Sandstorm není titulem, se kterým by se New World Interactive snažilo oslovit masy, či nezkušené zelenáče. Finální verze této FPS je orientována na herní veterány a milovníky realistické hratelnosti, pro něž je nepřístupnost spolu s vyšší náročností primárním lákadlem. Ručky pryč by od tohoto kousku měli dát zpočátku zmínění nováčci a obdivovatelé středně obtížných stříleček pro nenáročné hráče.
Tato recenze byla napsaná pro PC verzi.
Klady
Zápory
Ondřej Zeman
Mé jméno je Ondřej Zeman. Herní žurnalistice se věnuji už více než sedm let, během nichž jsem měl možnost vypracovat se z herního blogera na plnohodnotného žurnalistu na serveru Zing.cz, ze kterého jsem po čase odešel na Alza Magazín. I když jsem hrdým vlastníkem konzole Nintendo Switch, mou největší vášní je hraní na PC, kde jsem měl možnost zrecenzovat už více než dvě stovky různě kvalitních titulů. Slabost mám primárně pro tahová RPG, indie projekty, propracované FPS a komplexní strategie.
• Dojmy z hraní: 12. 8. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
Hned v úvodu přede mě byla postavena startovní obrazovka umožňující upravit si svého bojovníka u obou herních stran. Zástupci soukromých vojenských organizací mi nabídli především různé typy maskování, jejich konkurenti z odboje naopak disponovali spíše hlavovým vybavením a unikátním kusem oblečení zakrývajícím jejich hruď. Celkově bylo spektrum kosmetických úprav u každé z frakcí skutečně rozsáhlé, takže jsem si mohl vytvořit svého vojáka přesně dle mého vkusu. Časem by mělo být přidáno také menu, skrze nějž si nastavíte specifickou bojovou výstroj u každé herní třídy a zjednodušíte si tak vstup na bojiště – to po vás totiž vyloženě vyžaduje definici povolání, za které se vrhnete do bitvy.
Insurgency: Sandstorm – Střet s AI (gameplay)
Střety s umělou inteligencí vás v Insurgency: Sandstorm svou náročností příjemně překvapí.
Po vytvoření herního avatara jsem se vydal do víru akce. Své dovednosti jsem nejprve chtěl otestovat, a tak jsem si navolil kooperační režim, v jehož rámci jsem se postavil s partou spoluhráčů armádě řízené umělou inteligencí, která s námi neměla žádné slitování. Hlavním cílem boje proti AI bylo vždy zabrání určitého zásadního strategického bodu, po jehož obsazení se padlí členové skupiny mohli znovu podívat na bojiště. Pokud v poli nezbyl žádný přeživší, akce automaticky skončila nezdarem pro útočící jednotku. Prostor, ve kterém se bojovalo, představoval koridor s jasně definovanými hranicemi, po jejichž překročení vám bylo znemožněno na nepřítele pálit, což se mi popravdě moc nelíbilo, protože patřím mezi fanoušky alternativních cest.
Umělá inteligence v Insurgency: Sandstorm rozhodně nepatří mezi velké myslitele, jejím hlavním trumfem jsou různé formy podvodů a přesila, s níž se musí hráči vypořádat na své cestě ke kontrolnímu bodu. Abych byl upřímný, trošku se obávám toho, že se vývojářům nepodaří armádu AI dostatečně vyladit, čímž komunitu rozdělí na dvě skupiny. Jedna část si bude hraní proti neživým oponentům užívat a ta druhá jej bude kvůli přílišné náročnosti a podivně přesně střílejícím protivníkům proklínat, protože ji nebudou schopni za žádných okolností překonat. Popravdě doufám v to, že časem budou přidány různé typy obtížností zpřístupňujících tento režim zelenáčům i veteránům, kteří touží po pořádné výzvě, jež jim jiná díla nenabízí.
Insurgency: Sandstorm – Delší akce (gameplay)
Kvalitní sestava skupiny je pro úspěch v Insurgency: Sandstorm hodně důležitá.
Protivníci kontrolovaní AI nebudu představovat jediné soupeře, s nimiž se budete moci v Insurgency: Sandstorm střetnout. Přítomno je tu totiž také klasické PvP nabízející režimy Skirmish, Push a také Firefight, v jehož rámci se proti sobě na malém prostoru vrhnou dvě po zuby ozbrojené skupiny s cílem eliminace konkurenčních jednotek a zabrání zásadního strategického bodu. Zápas vyhrává stejně jako v bitvách proti umělé inteligenci parta, jejíž zástupcům se podaří přečkat až do konce, což tu není vůbec snadné.
Náročnost tohoto titulu není rozhodně malá, tvůrci se totiž snažili o to, aby se hráči při hraní cítili jako na skutečném bojišti, kde vás i za tu sebemenší chybu většinou nečeká nic menšího než smrt. Zbraně při palbě kladou odpor, správným směrem vypálené projektily zabíjejí na jednu ránu a postavy reagují velmi aktivně na nastalé situace, jež ovlivňují je samotné nebo jejich spolubojovníky, čímž dělají z bitevního pole prostor pulzující životem. Hodně zajímavým prvkem umocňujícím realističnost je kupříkladu otvírání dveří, s nimiž lze zacházet různými způsoby, či ovládání aut, jež je už v betě relativně slušně vyladěno.
Insurgency: Sandstorm – Ofenzíva (gameplay)
O vítězství tu často rozhoduje jak týmová práce, tak i schopnosti jednotlivců.
Každá ze stran má k dispozici několik unikátně vybavených tříd disponujících specifickou výbavou, kterou je možné různě formovat, takže jste si ve finále schopni vytvořit unikátní set pro všechna povolání. Osobně jsem si po čase nejvíce oblíbil ostrostřelce vyzbrojeného odstřelovací puškou dle mého výběru, pistolí a nožem, s jehož pomocí se mi nejednou podařilo eliminovat nepřipraveného protivníka, který ze svého úkrytu odstřeloval mé bratry ve zbrani.
Už po spuštění vám grafika Insurgency: Sandstorm jasně napoví, že se nejedná o žádný AAA titul. Vizuální stránka tohoto díla sice oku nabízí mírně nadprůměrnou podívanou, za níž se vývojáři rozhodně nemusí stydět. Nejedná se však o nic, co by vám vyrazilo dech či vzbudilo nebývalé sympatie, prostě a jednoduše je to titul pro hráče, kterým nejde ani tak o vzhled jako o hratelnost, jež je tu velmi specifická.
Insurgency: Sandstrom – Beznadějná situace (gameplay)
Pokud nepřítel při obraně zvolí dobré pozice, nemáte v Insurgency: Sandstorm moc valnou šanci ho zdolat.
Optimalizace se tvůrcům bohužel zrovna dvakrát nevyvedla. Přestože komplet nevypadá nějak zvlášť vábně, setkal jsem se při hraní s citlivými propady snímků, které značně narušovaly celkový zážitek z hraní. Vzhledem k tomu, jaký mám stroj, jsem byl nestabilním fps velmi nepříjemně překvapen, čekal jsem totiž, že bude hra po předchozích testech více odladěna. Pofidérní stav Insurgency: Sandstorm je v současnosti samozřejmě možné částečně ospravedlnit nálepkou Beta, upřímně však doufám, že ve finální verzi pošlape tento kousek lépe než nyní.
Většina aktuálních FPS je plná futuristických technologií, regenerace a řady dalších zbytečností, bez nichž bychom se vcelku snadno dokázali obejít. Beta Insurgency: Sandstorm nám dala k dispozici staromilskou střílečku, jejíž tvůrci se snaží porazit konkurenci především za pomoci vysoké náročnosti a určité snahy o realistickou hratelnost, skrze níž tento kousek cílí především na fandy původní hry (ti budou z tohoto kousku nadšeni). Osobně jsem měl při hraní problémy jen s občas zlobící optimalizací, dlouhým načítáním a mírně podvádějící umělou inteligenci. Oba nedostatky do vydání plné verze, k němuž dojde už osmnáctého září, snad autoři zcela eliminují.
Na grafiku Insurgency: Sandstorm rozhodně nenaláká, pokud však hledáte FPS, u které se zapotíte i při boji s umělou inteligencí, můžete zvážit, zda třetí hře z dílen amerických New World Interactive nedat šanci.
Přestože nepatřím mezi velké fandy realisticky laděných FPS, hraní Insurgency: Sandstorm jsem si vskutku užil, což je také jedním z důvodů, proč jsem se nakonec rozhodl jeho předobjednávku doporučit milovníkům žánru hledajících tento typ her. Zavrhnout by ho měli primárně fanoušci sérií Call of Duty a Battlefield, kteří by si jeho hraní kvůli vyšší náročnosti zřejmě moc nevychutnali.
Tyto dojmy z hraní byly napsány pro PC verzi.
|
Minimální HW požadavky | Doporučené HW požadavky |
---|---|---|
Operační systém | Windows 7/8/10 64-bit | Windows 7/8/10 64-bit |
Procesor | Intel Core i5-4440 3.10GHz / AMD FX-6300 3.50GHz | Intel Core i7-8700 3.20GHz / AMD Ryzen 7 2700 3.20GHz |
Grafická karta | NVIDIA GeForce GTX 760 / AMD Radeon HD 7970 | NVIDIA GeForce GTX 980 / AMD Radeon R9 390X |
DirectX | DirectX 11.0 | DirectX 11.0 |
Operační paměť | 8 GB | 16 GB |
Pevný disk | 40 GB | 40 GB |
Insurgency: Sandstorm vychází 12. prosince 2018 na PC a v roce 2019 na Xbox One a PS4. O novinkách vás budeme informovat.
• Preview: 15. 7. 2018 • Autor: Ondřej Zeman
První skutečně úspěšný projekt nezávislého studia New World Interactive, Insurgency, umožnil hráčům zavítat na Blízký východ. Ihned, jak dorazili do hry, si mohli vybrat jednu ze znesvářených stran. Buď se přidali k po většinu času útočícím vládním vojákům, nebo k rebelům bránícím své domovy proti nezvaným hostům. Po navolení frakce byli vysláni na jedno z mnoha bojišť, na nichž se mohlo střetnout vždy maximálně dvaatřicet ozbrojenců.
Insurgency: Sandstorm by se od tohoto konceptu nemělo výrazně odklánět, takže vám budou opět nabídnuty dvě odlišně navržené frakce bojující proti sobě bez jakéhokoliv slitování. Stejně tak jako v minulosti budete i nyní bojovat v rozsáhlých válečných zónách, v jejichž spektru bude možné jistě nalézt hustě zastavěná města, horské vesničky a pouštní osady, do kterých se budou muset útočníci dostat přes tvrdý odpor rebelů.
Zahrát si v Insurgency: Sandstorm budete moci i za bojovné ženy.
Paleta módů, s nimiž bude Insurgency: Sandstorm operovat, je opět hodně podobná tomu, co nabízel první zástupce této značky. Co to znamená v praxi? Znovu budete mít možnost utkat se s ostatními hráči v režimu Push a Firefight, určenými primárně pro pěchotní boj. Fandům vojenské techniky bude nabídnut Capture the Base, v němž byste měli nalézt vrtulníky, obrněná vozidla, drony a dělostřeleckou podporu známou z oblíbené FPS Day of Infamy, jež je zasazena do druhé světové války a stojí za ní také New World Interactive.
Hráčům neholdujícím lovu jiných myslících bytostí dávají tvůrci k dispozici kooperační režimy Outpost a Checkpoint, jež bylo možné nalézt už v klasickém Insurgency. Jejich úroveň však bohužel nebyla nijak zvlášť vysoká, možná právě kvůli tomuto faktu je hrálo jen minimum lidi. Přidán by měl být mód Operation, jehož přesná podoba prozatím nebyla plně odhalena. Teoreticky by se mohlo jednat o mise, ve kterých budete mít za cíl splnit sérii předem definovaných úkolů.
Obrázek 1: Na své si v Insurgency: Sandstorm přijdou samozřejmě i milovníci opatrného snajpování. Obrázek 2: Nicméně bavit by se měli i příznivci přímočařejších řešení.
Stejné bude zřejmě i základní spektrum herních tříd. U vládní frakce naleznete specialisty, střelce, podporu, granátníky, průzkumníky a odstřelovače. Rebelové budou naopak disponovat ostrostřelci, vojáky s raketomety, zvědy, kulometčíky a klasickými bojovníky za svobodu. Každá profese dostane trošku odlišnou škálu zbraní a vybavení. První skupina bude obdařena spíše modernější technikou, do rukou vám u ní díky tomuto faktu padne kupříkladu puška M14 EBR, brokovnice M590 či lehký kulomet M249. Druhá strana je naopak vybavena staršími modely z vykradených ruských zbrojnic. Bojovat za ně tím pádem budete s oblíbenou AK-74, odstřelovací puškou Mosin-Nagant nebo s pistolí Makarov.
Přestože spektrum zbraní bude v Insurgency: Sandstorm skutečně rozsáhlé, můžete počítat s tím, že všechny typy smrtících hraček budou zpracovány hodně detailně ve všech ohledech. Jejich chování by tím pádem mělo být autentické, takže při střelbě by měly reagovat stejně jako ve skutečnosti. Kupříkladu výměna zásobníků tu bude trvat několik sekund, přebíjet tedy kvůli jednomu náboji rozhodně nebudete, jelikož by vás to reálně mohlo odsoudit k smrti. Osobně považuji propracovanost tohoto mechanizmu za primárního tahouna značky Insurgency, snad se jej tvůrcům podaří vyladit na maximum.
Do rukou se vám dostanou i těžké kulomety.
Na začátku vývoje prezentovali vývojáři Insurgency: Sandstorm jako FPS, která bude obdařena klasickou kombinací příběhové kampaně a hry pro více hráčů. Dějová složka měla být zacílena na osudy mladé ženy zajaté iráckými vzbouřenci, jež se nehodlá smířit s tím, že by měla otročit krvelačným fanatikům. Zásadní roli v tomto vyprávění měl hrát také zběhlý americký voják, který se přidal k radikálním povstalcům. Postupem času se však tvůrci rozhodli od děje upustit a zaměřit se jen multiplayer.
Pokud se ptáte, co je k takovému závažnému rozhodnutí vedlo, odpovíme vám celkem jednoduše. Strach z reakcí komunity a některých zahraničních medií. Ti by totiž až přílišný důraz na skutečné události nemuseli snášet zrovna nejlépe, protože tématika boje proti Islámskému státu je relativně čerstvá. Mnoho lidí by tím pádem mohly některé dějové momenty pobuřovat stejně jako hákové kříže či jiné symboly, a to tvůrci rozhodně za žádných okolností nechtěli. Raději tak příběhovou část a autentická bojiště ze současnosti do Insurgency: Sandstorm neumístili. Což je minimálně dle mého názoru škoda, nabízela totiž slušný potenciál probádat danou problematiku o něco detailněji, než nám ji prezentují media.
Čas od času vás možná na bojiště v Insurgency: Sandstorm přinese bojová helikoptéra.
Herní trh v současnosti nabízí desítky FPS zacílených na hru pro více hráčů, přesto má Insurgency: Sandstorm dle mého názoru určité předpoklady k tomu, aby dokázal zastínit konkurenci. Minimálně tedy v rámci balance jednotlivých zbraní a realističnosti, protože na tu řada konkurenčních děl příliš nesází. Jak na tom však bude v ostatních ohledech, vám prozatím s jistotou i přes přítomnost krátkých záběrů z E3 2018 (na začátku článku) říci nedokážeme. Snad se tvůrcům podaří vytvořit skutečně výrazný titul, jenž bude stát za pozornost. Aktuální dostupné informace prezentují obstojně vypadající dílko, které má určitý potenciál.