Všechny dárky jako na dlani Kolofix

Ruský BioShock Atomic Heart má disponovat světem s řadou odlišných ekosystémů (NOVINKA)

V minulých týdnech jsme vám představili novinářské dojmy z hraní Doom Eternal. Ne každý tvůrce je však tak otevřený jako vývojáři z id Software. Otevřenost není vlastní všem, což pravděpodobně vedlo autory z Mundfish k tomu, že namísto hrstce vyvolených novinářů dali svou hru Atomic Heart k dispozici YouTube kanálu 4game, který ji detailněji představil světu. Jaké novinky jsme se od něj dozvěděli a jak na něj hra působila, si přečtete v naší novince.

NovinkyPreview

Atomic Heart; wallpaper: robot

• Žánr: Akční RPG • Multiplayer: Ne • Vývojář: Mundfish • Vydavatel: Mundfish • Platformy a Datum vydání: PC, PS4, Xbox One (2020?) • Čeština: Ne

Atomic Heart – Novinky

1. (12. 2. 2020) Atomic Heart k nám i přes původní vyhlídky hned tak nedorazí
  2. HW nároky pro Atomic Heart PC

Atomic Heart k nám i přes původní vyhlídky hned tak nedorazí

• Novinka: 12. 2. 2020 • Autor: Ondřej Zeman

Minulý rok představená FPS/RPG akce Atomic Heart mě podobně jako většinu jiných zaujala především velkým příklonem ke kultovní sérii BioShock, jejíž pokračování je v současné době ve vývoji. Vývojáři toho ovšem ze svého projektu neukázali mnoho, přestože do světa vypustili určité záběry z hraní, jen málokdo si z nich udělal jasnou představu o tom, jak bude vlastně vypadat finální verze jejich výtvoru. Skutečně poprvé se mu na zoubek podíval až ruský novinář Alexej Makarenkov, jemuž tvůrci umožnili hrát rovnou čtyři hodiny v kuse. Ve finále díky jejich štědrosti vytvořil více než 45minutové dojmy z hraní, ve kterých se zaměřuje na jednotlivé herní mechanismy a své zážitky při průchodu světa Atomic Heart.

Atomic Heart – Dojmy z hraní

Výtvor Alexeje Makarenka rozhodně není pro každého, přináší však mnoho informací, takže pokud ovládáte angličtinu nebo ruštinu klidně si jej pusťte.

Pokud přemýšlíte nad tím, proč jste pod minulým odstavcem nenalezli záběry s jeho čtyřhodinovým průchodem hrou a namísto nich vám byla nabídnuta jen videa vývojářů spolu se samotným novinářem, odpověď je prostá.  Autor videa měl možnost hrát značně neoptimalizovanou verzi, kterou tvůrci světu rozhodně ukázat nechtěli, a tak mu dali k dispozici jimi vybrané pasáže vytvořené pro tento účel, což trošku zavání. Jakožto hráč však nemohu říct, že by vypadaly nějak zle. Bohužel na nich jde vidět, že Atomic Heart není úplně ve stavu, jenž by indikoval dojem brzkého vydání, z čehož lze soudit, že původně prezentovaná data vydání stanovená na rok 2019 byla pouhou fantazií vývojářů snažících se nalákat investory.

Dojmy Alexeje Makarenka jsou však až překvapivě pozitivní. Prakticky se dle svých slov stal prvním člověkem, s nímž se vývojáři podělili o informace týkající se herního světa, na kterém už nějaký ten pátek usilovně pracují. Podle něj má být Atomic Heart kombinací takových značek jako již zmíněný BioShock, Prey, Dishonored, Metro nebo akční bojovka z pohledu první osoby, Zeno Clash. Kontaktní soubojový systém tohoto díla má mít blízko k poslednímu uvedenému titulu, takže se můžeme těšit na jednoduché šarvátky, při nichž si bude nutné hlídat výdrž a uhýbat před výpady nepřátel. Pomáhat vám má při takto laděných střetech telekineze, s jejíž pomocí máte možnost na protivníky vrhat předměty a dočasně tak nad nimi získat výhodu.

Atomic Heart; screenshot: boj
Ručně budete řešit problémy v Atomic Heart až překvapivě často.

Přestože byl dle něj soubojový systém relativně jednoduchý, nadchl ho, stejně tak mu učarovalo sbírání předmětů, jež šlo následně využít k produkci nábojů a různorodých vylepšení, skrze něž bylo možno posílit stávající zbraně. Na ty šlo namontovat například tlumič či jiné úpravy, které následně výrazně ovlivnily způsob, jakým měl možnost projít hrou. Totožně jako v Metro nebo BioShock neměl k dispozici zrovna velké množství munice, takže musel stále přemýšlet nad tím, zda má smysl protivníka rozstřílet, nebo jestli jej nebude lepší umlátit a ušetřit tak náboje. Samotná střelba na něj působila totožně jako v jiných FPS, kvůli absenci hory projektilů si ji však příliš nemohl vychutnat.

Herní svět Atomic Heart byl totiž plný nepřátelských entit, jež bylo třeba likvidovat, a tak byl nucen velmi rychle odložit střelné zbraně, ujmout se kladiva a začít užívat své taktické myšlení, díky němuž se vyhnul nejedné šarvátce. Stačilo jen zaměřit svou pozornost na kamerové systémy a udělat maximum proto, aby nebyla jeho postava spatřena neustále pátrajícími obyvateli oblasti, v níž se aktuálně nacházel. Každá z úrovní před něj stavěla trošku jiné protivníky, na jejichž vzhledu bylo patrné, jaký ekosystém obývají. V otevřených lokacích se kupříkladu setkal s včelkami opravujícími ostatními roboty, interiéry naopak obývali androidi s vražednými choutkami.

Atomic Heart - Official Gameplay Teaser

Aktuálně vypuštění teaser nepůsobí vůbec zle, moc novinek na něm však díky vydání videa od Alexeje Makarenka neuvidíte.

Vedle dojmů Alexeje Makarenka jsme se v minulých dnech dočkali také vypuštění krátkého teaseru, který víceméně obsahoval stejné záběry, s nimiž pracoval i ruský novinář. Celkově musím říct, že jsem z vydaného videa trošku nesvůj, počítal jsem totiž s tím, že vývojáři budou přeci jen ve vývoji už trošku dále, než nyní vychází najevo. Samotné datum vydání v současnosti není známo, teoreticky by mělo Atomic Heart dorazit už tento rok, kdy si jej hráči zahrají jak na PC, tak i na PS4 a Xbox One.

• Zdroje: YouTube (4game)

Atomic Heart – Preview

1. Velkolepý experiment se v Atomic Heart šeredně zvrhl
  2. Atomic Heart vám nabídne otevřené úrovně i uzavřené komplexy
  3. Soubojový systém se bude v lecčem podobat BioShocku
  4. Když půjde vše jak má, Atomic Heart si zahrajeme už letos
  5. HW nároky pro Atomic Heart PC

Velkolepý experiment se v Atomic Heart šeredně zvrhl

• Preview: 10. 2. 2019 • Autor: Ondřej Zeman

Ti z vás, kteří se trošku zajímají o světovou historii, jistě ví, že Rusové za časů Sovětského svazu testovali na svém lidu leccos. Ve snaze zefektivnit fungování své gigantické říše jednou vyslali tisíce nepohodlných na pustý ostrov, kde rychle propadli kanibalismu. Jindy naopak zkoušeli vytvářet nemrtvá zvířata, která měla sloužit jako trumf ve zbrojním závodu s prohnilým Západem, nakonec z toho však nic nebylo, protože pokusné subjekty prostě neožily, což není až tak velkým překvapením. Celkově bylo možné na většině experimentů bývalé carské říše vidět, že plně postrádá úctu k životu či jednotlivci, jehož považovala za bezcenné kolečko ve stroji. Naštěstí se jí ve vědeckém snažení nikdy moc nevedlo, kdyby však ano, zřejmě by to ve finále skončilo jako ve světě Atomic Heart.

Atomic Heart; screenshot: sólo

Univerzum Atomic Heart vypadá úchvatně, pokud se povede celou hru do konce roku vyladit, má šanci na to zařadit se mezi kultovní projekty.

Příběh Atomic Heart se odehrává v alternativní minulosti. Sovětský svaz v této éře vzkvétal, díky čemuž si nakonec mohl dovolit najmout nejlepší vědce světa a odstartovat s nimi projekt, jehož cílem bylo značně ulehčit dělnické třídě za pomoci robotických pracantů schopných ji zastat celé hodiny bez odpočinku. Stejně tak měli posloužit v boji se Západem, který se s Východním blokem nikdy moc nepřátelil. Hlavní výzkum probíhal v utajeném zařízení 3826, jež po nějaké době přestalo komunikovat se světem. Papalášům se samozřejmě situace nezamlouvala, a tak do komplexu vyslali agenta KGB s cílem zjistit, kde soudruzi udělali chybu a vyřešit případný problém za pomoci klasických metod této organizace.

Atomic Heart vám nabídne otevřené úrovně i uzavřené komplexy

Samotný svět, v němž se budete v Atomic Heart pohybovat, by měl být rozdělen do mnoha odlišně situovaných regionů. Každá herní lokace nám podle slov tvůrců nabídne otevřený prostor, ve kterém bude možné nalézt tajná vědecká zařízení, vojenská stanoviště nebo obytné komplexy, v nichž mnoho živých lidí nenajdete. Za sebe musím říct, že se na takto navržený koncept v celku těším, protože patřím mezi hráče, kteří se dokáží procházet univerzem po celé hodiny ve snaze nalézt co nejvíce informací o jeho obyvatelích a nedávné minulosti. Upřímně proto doufám, že se vývojářům z Mundfish povede svou hru zaplnit natolik, že nebude podobně jako Fallout 76 považována za prázdnou či dokonce mrtvou.

Atomic Heart – oficiální gameplay trailer

Desetiminutové záběry z hraní Atomic Heart vám tento titul představí v celé jeho kráse.

Přesný počet herních úrovní aktuálně není znám.S jistotou víme jen to, že vedle rozsáhlých otevřených lokací s mírným stupněm zástavby se budou v Atomic Heart nacházet také zóny, v kterých naleznete gigantické továrny. Velkolepé výrobní komplexy by měly patřit mezi chloubu tohoto díla, protože se bude podle všeho jednat o pečlivě navržené budovy nabízející hráči možnost podrobně prozkoumat každé patro. Přestože bude nabízený svět otevřeným hřištěm, u těchto produkčních center lze s vysokou pravděpodobností počítat s přítomností načítacích obrazovek značně snižujících výkon potřebný k rozjetí hry samotné.

Soubojový systém se bude v lecčem podobat BioShocku

Herní série BioShock je díky své velkoleposti vzorem pro nejednoho současného tvůrce, moc se proto nedivím tomu, že se řada z nich pokouší převzít některé její osvědčené prvky a vložit je do svého projektu. Vývojáři z Mundfish se podobně jako jiní rádi inspirují, takže v Atomic Heart nalezneme soubojový systém, který se na první pohled příliš neliší od konceptu, s nímž v minulosti přišlo 2K. Vzhledem k tomu, jak je mechanismus střetů odladěn, mi nakonec až tak moc nevadí vysoká podobnost s legendární FPS, u níž se pokračování jistě ještě nějaký ten pátek nedočkáme.

Atomic Heart; gameplay: masakr Atomic Heart; gameplay: robot Atomic Heart; gameplay: experiment

Obrázek 1: Většina budov v Atomic Heart bude plná mrtvých těl obyvatel komplexu. Obrázek 2: Roboti se v díle studia Mundfish staví proti lidem. Obrázek 3: Relativně často budete při hraní narážet na oběti zrůdných experimentů.

Prakticky totožně jako ve většině současných FPS nám Atomic Heart dá k dispozici kontaktní a palné zbraně, s nimiž se budeme moci bránit proti všem nástrahám, jež před nás svět postaví. Už v tento moment můžeme počítat s přítomností několika typů pistolí, automatické brokovnice a gigantické palice, které neodolá hlava žádného nepřítele. Jelikož se bude jednat o universum, v němž proběhla vzpoura robotů, nemalé množství protivníků bude pocházet z řad plecháčů, kteří se rozhodli, že už nadále nechtějí sloužit lidstvu a raději se budou starat o čistá zvířata, jejichž mysl není poskvrněna hříchy. Kromě neklidných strojů se budou v lokacích, v nichž se budete pohybovat, vyskytovat také hrůzu nahánějící výsledky sovětských pokusů.

Když půjde vše jak má, Atomic Heart si zahrajeme už letos

Deset minut záběrů nám ukázalo, že Atomic Heart bude zajímavě vypadajícím akčním RPG, jež bude hodně sázet na už osvědčené mechanizmy z jiných zavedených projektů, které už mají vybudovanou stálou hráčskou komunitu. Vedle nich bude v tomto díle dle slov vývojářů hrát velkou roli také příběh, jenž nás vezme na nepříliš často prezentované území Sovětského svazu, čímž by si mohli získat nejednoho hráče.

Atomic Heart; gameplay: budova

Herní svět Atomic Heart bude podle slov tvůrců rozdělen do řady lokací, jež budou řádně vyplněny.

Základní koncept Atomic Heart vypadá na první pohled hodně dobře, na celku jde vidět, že vývojáři z Mundfish ví, co dělají. Vcelku zajímavé mi přišlo zjištění, že hra bude mít předběžný přístup, v němž si ji budou moci hráči řádně osahat ještě před vydáním hotového celku. Když se nic nepokazí, tak by měla být uzavřená beta pro předobjednávky spuštěna ve finálním kvartálu tohoto roku. Jakmile skončí, budou si moci Atomic Heart zahrát hráči na PC, Xbox One a PS4.

HW nároky pro Atomic Heart PC

Operační systém Windows 7/8/8.1/10 64-bit Windows 7/8/8.1/10 64-bit
Procesor Intel Core i5-4460 2.70GHz / AMD Ryzen R3 1200 Intel Core i7 3770 3.4GHz / AMD FX-8370